abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 707 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    elviin avatar 21.6.2006 12:37 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Kdyz se podivam na pracovni prilezitosti ve sloupci vlevo, tak mi realita pripada trochu odlisna.
    21.6.2006 14:43 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Nejsou to nabídky jen zaměřené na UNIX/Linux?
    21.6.2006 16:11 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Java kupodivu beha (nekdy) i na Linuxu :)
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    21.6.2006 18:33 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Jo, ale vesměs se nevyskytuje v pracovních příležitostech zaměřených na UNIX/Linux nebo na Windows.
    msk avatar 22.6.2006 10:27 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Fakt?
    21.6.2006 12:44 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Zajímavý článek. Přišlo mi občas legrační, jak autor věští Javě hvězdnou budoucnost a jak je okamžitě poznat, že jí doslova zbožňuje :o)

    V zatím neprogramuju, ale myslím si, že až tak dominantní pozici, jakou jí předpovídá autor, mít nebude.
    21.6.2006 12:45 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Ach jo...

    *V Javě zatím neprogramuju...
    21.6.2006 12:44 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    mojou skolskou esseyou
    ale fuj!

    Do jakého předmětu si tohle psal?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Nikola Ciprich avatar 21.6.2006 12:48 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    advanced java programming.

    nedavno jsem tu svou esej daval i ja ;-). zkusim presvedcit i dalsi lidi at je tady taky zverejni, myslim ze nekomu to mozna prijde zajimave. a vzhledem k tomu ze jsou vsechny v anglictine, tak snad ani nebude nikomu vadit ze krome cechu a slovaku to psali taky madari, polaci a dalsi :)
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    21.6.2006 12:51 tester | blog: Igor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Treba ich vsetkych ukecat :)
    21.6.2006 12:49 tester | blog: Igor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Ja viem, vyzera to hrozne, ale pekne to znie :) Tak medzinarodne
    21.6.2006 13:20 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    a ještě bez diakritiky!!! :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    21.6.2006 13:06 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Nepleteš si to tu se čtenářským kroužkem? Nebo je to tak objevný text že se s ním nutně potřebuješ podělit?
    21.6.2006 13:15 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Čemu to prosím vadí?
    Copak toho není dost?
    21.6.2006 13:48 tester | blog: Igor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Neviem ake clanku su pre vas zaujimave. Ale urcite sa najde par ludi, ktorim to az tak bezvecne nepride.
    21.6.2006 15:14 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    ja tiez nemam rad javu, ale nazory ludi z druhej strany barikady si kludne vypocujem/precitam :-).
    Ten JPort ma aj nejaku stranku, ked by sa dalo docitat viac?
    22.6.2006 08:18 tester | blog: Igor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Viac info ako v clanku na Internete nenajdes, ale hned ako bude oficialna stranka tak dam vediet
    Jakub Hájek avatar 21.6.2006 13:27 Jakub Hájek | skóre: 14 | blog: zamek | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Take nechapu cemu to vadi. Kdyz se tu kazdou chvili objevuji vselijake screenshoty ci jednoodstavcove zapisky, proc by se kolega nemohl podelit o neco s cim si dal dozajista vic prace nez treba s eye-candy desktopem?
    Teprve tehdy, až nebudeme mít co ztratit, budeme opravdu svobodní.
    Shadow avatar 21.6.2006 13:41 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Nepřeháníte to trošku? Snad má blogger právo publikovat články o tom, o čem uzná za vhodné. Pokud s článkem nesouhlasíte, máte možnost argumentovat. Pokud se vám článek nelíbí, tak ho nečtěte. Ale napadat regulerní blogpost bez argumentů, to mi příliš korektní nepřijde.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    21.6.2006 16:16 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Všimol si si, že je to jediný príspevok toho užívateľa na tomto serveri? Pripadá mi to, ako keby sa zaregistroval len kvôli tomu. BTW, z toho blogpostu som prečítal len pár riadkov než som to zavrel s tým, že je to asi spammer. To, že je to esej som si všimol až pri čítaní diskusie.
    21.6.2006 17:06 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    22.6.2006 07:58 tester | blog: Igor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    je to moj prvy prispevok, a na serveri som v tom case bol druhy krat :)
    Nikola Ciprich avatar 21.6.2006 13:42 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    no mi to prijde rozhodne zajimavejsi nez vecne politicke blogposty co tu byly v obdobi voleb. z toho uz mi bylo na bliti.

    o screenshotech desktopu jak tu uz zminoval kolega ani nemluvim....
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    21.6.2006 18:43 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    ?
    21.6.2006 14:26 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Počkejte, až kolem půjde Lispař, nebo Smalltalker :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    21.6.2006 14:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Já se na to těším, zase se dozvím cos nového. Protože ačkoliv proti tomuto textu samozřejmě nic nemám, nic moc nového jsem v něm přece jen nenašel :-)
    Copak toho není dost?
    21.6.2006 15:17 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Jakub ještě nedorazil :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    21.6.2006 20:35 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Ale dorazil, dorazil...a jakožto člověku v současnosti na plný úvazek sestavujícímu databázovou terminologii pro českou mutaci IBM Informix mu z věty "Java is the most popular language than other programming languages" vstávají vlasy hrůzou. :-D

    Jako hybrid lispera, smalltalkera a rubisty ovšem musím konstatovat, že taková už je bohužel realita. :-D Ale co, jestli jednou začne Java kvákat i bez znásilňování, třeba bude i použitelná... :-D
    21.6.2006 20:39 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    No, je pravda, že dokonce i já jsem si říkal, že ta angličtina je tam občas taková, no… zajímavá :-)
    Copak toho není dost?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.6.2006 15:31 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Staci, aby kolem sel clovek, ktery se trochu vic vyzna v anglictine ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    21.6.2006 20:36 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Je to horší, jsem hybrid lispera a smalltalkera, co se profesně živí angličtinou... :-D
    22.6.2006 09:24 tester | blog: Igor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Dik za komentar, ale mohol by si byt presnejsi ? Ake chyby v anglciitne? Nevhodne slovicka ? Zla gramatika ? dik. daj mi link na tvoj anglicky clanok, nech vidim ako sa maju pisat eseje
    21.6.2006 16:09 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Ta anglictina je dost desna :( Prakticky v kazde druhe vete 1-2 hrube chyby. Jo a psat takhle "jasave" o Jave dnes je dost divne- podobne se o Jave (superextra cool, drobne bugy byly v posledni verzi prave odstraneny, brzy bude Java vsude) psalo pred cca 10 lety.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    22.6.2006 08:01 tester | blog: Igor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    a kde mas ty tvoje super anglicke clanky ? :) rad by som sa poucil ako pisat anglicke eseje
    22.6.2006 11:14 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Zajdi do knihkupectví a kup si nějakou prózu v angličtině. Angličtina je bohužel tak dementní jazyk že se jinak naučit nedá.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    22.6.2006 13:14 tester | blog: Igor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    a kde su tie chyby v anglictine v mojom clanku ? naozaj by som si ich rad opravil
    22.6.2006 16:44 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Sorry, ale to bych tu seděl celej den.. jenom trochu prosvištíme první odstavec, ok?

    Today is age of Java and age of mobile devices and technologies.

    Opravdu 'věk Javy' končí právě zítra? Nemělo tam být spíš něco jako 'now'? Proč před 'age' nepíšeš 'the'? (The ice age, the age of empires, the age of java...)

    This trend is permanently increasing.

    Trend se v angličtině nezvětšuje, ale zesiluje (getting stronger).

    If we look at the future Java is the best solution for small devices as mobile phones and PDA devices

    if -> when. Ale pochybuju že vhodnost Javy na mobily a PDAčka nějak závisí na časovém kontextu, celá první část věty je proto nesmyslná. Pokud bys měl na mysli větu že JAva je kewl pro *budoucí* mobily a PDAčka, pak by to 'future' mělo být u nich, ne na začátku věty.

    The mobile industry moves even more quickly than the PC industry.

    moves -> evolves.

    J2ME is strong advice of Java.

    chybí neurčitý člen, strong advice -> good reason to use.

    I suppose that everybody will have mobile phones earlier than personal computer or notebook.

    everybody -> nearly everybody, mobile phones -> a mobile phone, earlier -> before/sooner than, notebook -> a notebook.

    Most of managers inside IT companies want to have software which is useful on the different platforms.

    Most of -> most, inside -> in, a proč ne jednoduše 'most IT managers'? 'to have' lze vypustit, 'which is useful' -> that runs, 'the differenet platforms' -> various platforms.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    23.6.2006 09:44 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Sorry, 'increasing tred' je ok, takže jednu větu máš zcela bez chyby..
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    23.6.2006 12:43 tester | blog: Igor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    :)
    22.6.2006 13:32 peter londyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    No... Ico moj nazor na Javu poznas,.. takze k clanku sa nevyjadrim, lebo zas by bol quest z toho.

    Viac ma zaujal ten chytrak z tou anglictinou. To akoze ty si strasne chytri chlapik, kurva co pozna chybu na sto metrov.. To je jedno, ja ta presne vidim, ja viem aky typ cloveka ty si. Vidim to na MCS degree s perfektnou anglinou co sedi v neakom IBM a pracuje cely den na hovnakych projektoch.. Ale vie dobre anglicky. A Visual Basic,..hehehe./... Do you?

    A proste zivi svoje synapsie hladanim takychto koko tin.... Aren't you?
    jalinh avatar 22.6.2006 08:04 jalinh | skóre: 2 | blog: jalinh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Pěkné - Javě také fandím, je to jazyk, kterej bojuje za všechny minoritní OS. Compy se zrychlujou a rychlost zpracování bytecodu procesorem je stále více uspokojující. Jednou myslím bude doba, ve které když vytvořím zcela nový OS, tak mi bude stačit na něm rozchodit Java VM a tím pro něj získám obrovskou dostatečnou základnu použitelného softu.

    Co se týče jazyku, kterým byl článek napsán, tak na rozdíl od kritiků výše také hodnotím kladně. Myslím, že lidé s angličtinou jako mateřským jazykem, jsou daleko tolerantnější v přijímání jakékoliv snahy (i méně dokonalé) o vyjadřování myšlenek jejich jazykem. Kdyby se měli pokaždé rozčilovat tak jako třeba někteří bojovníci proti "prznění češtiny", tak nedělají nic jiného. Přečetl jsem zběžně - nic mně neurazilo, všemu jsem bez problému porozuměl a to je dle mého nejdůležitější. V současné době, když se vám podaří něco vyjádřit v angličtině, máte jistotu, že tomu porozumí většina světa lidí, doufejme, že Java brzy splní totéž ve světě compů :)
    Bonajn aĵojn mi devas serĉi, malbonaj aĵoj estas ĉie.
    22.6.2006 08:12 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    hmm, java ako jazyk mozno, ale java vm urcite nie. Vacsie sance davam parrot-u.
    Nikola Ciprich avatar 22.6.2006 08:22 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    jo, jenze se mi zda ze nez bude parrot aspon na urovni momentalni pouzitelnosti javy, tak to jeste pekne potrva. a to uz mezitim java zase bude jinde.

    btw doufam ze parrot uz ma aspon jinou implementaci VM nez v haskellu ;-)
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    22.6.2006 08:29 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Něco mi uniklo? Parrot byl někdy psaný v Haskellu?
    Nikola Ciprich avatar 22.6.2006 16:00 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    no to jsem trochu mystifikoval, tykalo se to samozrejme implementace perlu6 a ne parrotu, to jsem trochu popletl. nicmene i tak...
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    22.6.2006 08:27 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    A já myslel, že to je spíš naopak... :-D

    Parrot je úžasně kewl, jenom doufám, že vyjde dřív, než Duke Nukem Forever... ;-)
    msk avatar 22.6.2006 10:49 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Compy se zrychlujou a rychlost zpracování bytecodu procesorem je stále více uspokojující.

    Nerozumiem. Neustale ma prekvapuju ludia podobnymi nazormi, zvacsa suvisiacimi s interpretovanymi jazykmi. Nikto z nich ale podla mna nedomyslel, ze dnesne OS su multitaskingove a multiuzivatelske, takze ked postavim terminal server, kde budem mat 20 uzivatelov, kazdy z nich pusti 4 sracky v Jave, alebo inom interpretovanom jazyku, tak to ten procesor proste neustiha.
    xvasek avatar 22.6.2006 10:45 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    To je sice všechno pěkné, ale jmenujte mi _jednu_ GUI aplikaci (mimo IDE pro psaní v Javě), která je napsaná v Javě a kterou denně používáte. Já žádnou takovou nemám a dokonce ani o žádné nevím.

    O Javě se neustále píše, jak je skvělá a jakou má budoucnost, ale nikdo v ní nikdy nic pořádného neudělal. Máme Javu asi v pěti edicích, co vím tam máme minimálně 3 implementace VM (Blackdown, Sun a GNU), máme minimálně 2 enterpise IDE, ale co dál? Nic. Procentuální zastoupení Javy v reálných aplikacích se blíží statistické chybě. (Že je ábíčko v Javě vím, to se do statistické chyby vejde. :)
    22.6.2006 15:00 jesta.net | skóre: 6 | blog: Linux, Open Source a velke firmy... | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Vidis jak je dobre ukryta, ze ji ani nevidis. Kdybys v jave programoval a zivil se tim tak budes vedet o hodne aplikacich ktery kde bezej.

    Ze ani jednu ty nepouzivas, neznamena ze ji nikdo nepouziva. Dopoustis se klasickyho omylu - ja to nepouzivam, tak nikdo. Windowsar ti taky rekne "reknete mi _jedinou_ linuxovou aplikaci kterou pouzivate denne - ja zadnou, takze linux vlastne neexistuje"...

    Jen tak mimochodem, kdyby opravdu java byla jenom hype, o kterym vsichni mluvi, a nikde zadna aplikace, myslis ze by do toho tolika firem strkalo penize?

    Delam do javy nejaky 3-4 roky, a reknu ti ze dobra java aplikace je ta o ktery uzivatel jako ty nevi (napr. serverova). Za sebe muzu rict, ze java muze za to ze si vubec nekam zavolas nebo textnes mobilem - ne ze by ustredny ci vysilace byly v jave, ale jsou nastavovany a spravovany programama v jave (a ze jich je, a bez nich by nikdo nebyl schopnej provozovat ani sit tak minimalistickejch rozmeru jako ma oskar).

    You have to place another order in GORDON
    Nikola Ciprich avatar 22.6.2006 15:58 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    napriklad azureus. momentalne treti nejstahovanejsi aplikace na sourceforge. docela casto se ovsem usazuje i na prvnim miste...

    takze reci o procentu javovych aplikaci blizicimu se statisticke chybe jsou IMHO trochu mimo...
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    xvasek avatar 23.6.2006 13:31 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    OK, Tak tady máme jeden Azureus. :-) Dostali jste mě, dokonce i já jsem ho jednu chvíli používal - než jsem si zkompletoval Futuramu.

    Pod tíhou tohoto důkazu přiznávám, že Java má budoucnost. S tou statistickou chybou si to ještě rozmyslím.
    22.6.2006 18:51 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    To je sice všechno pěkné, ale jmenujte mi _jednu_ GUI aplikaci (mimo IDE pro psaní v Javě), která je napsaná v Javě a kterou denně používáte.
    Sice to nebylo na mě, ale: Jako e-mailového klienta mám sice webaplikaci GMail, ale nedávno jsem objevil Columba, takže možná přibude do denně používaných programů ona. Když hledám nějaký program, nejdřív hledám, zda neexistuje nějaký rozumný napsaný v Javě. Teprve pokud ne, hledám něco jiného. No a kdyby existovalo XHTML renderovací jádro s JavaScriptem a DOM schopné zobrazit většinu stránek na internetu a napsané v Javě, nebo kdyby existovalo libgecko a k němu JNI, používal bych i webový prohlížeč napsaný v Javě. Protože si radši připlatím za pár mega RAM navíc, než abych kvůli "rychlosti" provozoval programy se spoustou memory leaků, programy, jejichž autoři zápasí hlavně s tím, aby to šlo vůbec přeložit a moc často to nepadalo na segfaulty apod. Vím, že jde napsat dobrý program i v C nebo C++, a už jsem viděl i pár pěkně zprasených kódů v Javě. Ale tuhle ničím neopodstatněnou nevraživost vůči Javě nechápu.
    O Javě se neustále píše, jak je skvělá a jakou má budoucnost, ale nikdo v ní nikdy nic pořádného neudělal.
    Z výpisu z bankovního účtu nebo faktury od telekomunikačního operátora těžko poznáte, zda jejich systém třeba náhodou neběží v Javě…
    23.6.2006 10:27 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    > než abych kvůli "rychlosti" provozoval programy se spoustou memory leaků, programy, jejichž autoři zápasí hlavně s tím, aby to šlo vůbec přeložit a moc často to nepadalo na segfaulty apod.

    Copak Java neleakuje? Céčkový programátor zapomene zavolat free(), Javový programátor zapomene vyhodit referenci na nepotřebný objekt z containeru.. Výsledek je ale naprosto stejný: kus virtuální paměti se nerecykluje.

    Ad build: Java nemá dependency hell? Neexistují tam běžné i méně běžné knihovny? Nekompatibilní API u různách verzí?
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    23.6.2006 10:45 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Nejde o to, že v obou jazycích jde napsat program bezchybný i program leakující. Jde o to, že programy, které v paměti neustále rostou, občas potkám, a nikdy to nebyl program napsaný v Javě. A mně nejde vůbec o to vychvalovat Javu, taky má své chyby, na něco se hodí a na něco ne. Akorát mě štve, když jí někdo nesmyslně označuje za pomalou a tvrdí, že je nepoužitelná na GUI – a přitom Javu evidentně nikdy nevyzkoušel. A pak někdo začne vyvíjet nový program, o Javě zaslechl, že je pomalá a nehodí se na GUI, tak zvolí C++, a skončí znechucen implementací věcí, které by měl v Javě hotové a zadarmo už jako součást platformy (on by na to našel knihovny i v C++, ale Java je v tomto IMHO pohodlnější, víc programátora vede).

    Ad knihovny – Java nemá dependecy hell. Neexsitují tam běžné a méně běžné knihovny, protože "běžné" knihovny jsou jen ty, které jsou součástí JRE (a každá aplikace si stanoví minimální verzi JRE, kterou potřebuje, přitom JRE jsou zpětně kompatibilní), a zbytek knihoven je přímo součástí aplikace. Nekompatibilní API různých verzí je také dost výjimečné – změny se dělají zpravidla přidáváním nových interfaců nebo metod, což staré programy neovlivní. Pokud už má být nějaká metoda nebo třída odstraněna, je několik verzí označena jako deprecated, a toto označení je vidět v dokumentaci i na něj upozorňuje kompilátor. Takže každý má dost času se změně přizpůsobit.
    msk avatar 23.6.2006 14:50 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    když jí někdo nesmyslně označuje za pomalou a tvrdí, že je nepoužitelná na GUI a přitom Javu evidentně nikdy nevyzkoušel

    Teraz sa musim ozvat. Za tych X rokov, co robim v linuxe, som bol niekolko krat donuteny siahnut po programe napisanom v Jave. Vacsinou to bolo sposobene neexistenciou alternativy napisanej v nejakom normalnom jazyku, inokedy kvoli vedeniu spolocnosti. Takych dobrych 80% aplikacii VOBEC NESLO SPUSTIT (mozno na windows ano, ale na linuxe som obdrziaval rozne hlasky typu taka_a_taka_exception, taka_a_taka_classa_mi_chyba) a to som sa snazil si README precitat niekolko krat. U tak "univerzalneho" jazyka by som ocakaval vacsiu uspesnost a hlavne jednoduchost. Obalovat spustenie programu shellovym scriptom o 50 riadkoch, pricom kazdy zacina CLASSPATH +=, mi pride uchylne. Pokial sa mi aj nejaku aplikaciu podarilo spustit (komodo, eclipse), zvacsa sa ta aplikacia vysrala pri nejakej zlozitejsej ulohe. V komodo ked som sa pokusil pustit xslt debugger, eclipse sa vysral hned po uvodnej obrazovke s nejakym.dlhym.javovskym.hlasenim.o.exception.ako.mu.chudacikovi.chyba.pamat.exception.java.lang, pricom mam 2G ram. Takze ma napada len niekolko moznosti: 1. som lama a neviem ani rozchodit aplikaciu v jave, 2. autor je lama a nevie napisat aplikaciu v jave, 3. java je na hov**. Prienik tychto mnozin si vyberte kazdy sam.
    23.6.2006 16:21 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Vzhledem k tomu, že jste jediný s těmito problémy, tipoval bych za 1. ;-)
    xvasek avatar 23.6.2006 13:39 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    Eclipse je IDE, to neberu, jde mi o aplikace pro BFU. BlogBridge neznám, používá to někdo? A jEdit? Je tady někdo, kdo neprogramuje v Javě a používá jEdit jako editor?

    Jinak se Java používá pro takové ty projekty, které se vyvíjí jednou a na míru někomu konkrétnímu. Proč nachází využití tady v této oblasti je mi celkem záhadou. Umí to někdo odůvodnit?
    23.6.2006 13:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Future of Java
    BlogBridge neznám, používá to někdo?
    Psal jsem jenom programy, které používám :-) Jinak dalších JAva GUI programů by bylo spousta ;-)
    Je tady někdo, kdo neprogramuje v Javě a používá jEdit jako editor?
    jEdit nepoužívám pro psaní v Javě. Nebo když ho používám k editaci HTML, XML, skriptů apod., je to, že taky někdy programuju v Javě, přitěžující okolnost a můj hlas pro jEdit se tedy nepočítá? ;-)
    Jinak se Java používá pro takové ty projekty, které se vyvíjí jednou a na míru někomu konkrétnímu. Proč nachází využití tady v této oblasti je mi celkem záhadou. Umí to někdo odůvodnit?
    Protože jsou to projekty, které běží někde "v pozadí" na serveru, a rozhodují o nich odborníci, na které tolik neplatí pověry "fuj, Java, to je pomalé"? ;-) A teď vážně – řekl bych, že je to proto, že u takovýchle projektů se ještě víc, než je běžné, projevuje fakt, že na celém IT projektu není nejdražší cena HW nebo cena licencí, ale čas programátora. A Java vede k psaní udržovatelného a znovupoužitelného kódu, čímž se šetří čas programátora. Neuplatní se tady výhoda C nebo C++, ve kterých je možné dělat optimalizace "na krev", protože vyjde levnější koupit rychlejší HW, na kterém poběží i ona neoptimalizovaná aplikace, než platit programátora, který se v těch optimalizacích má vyznat.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.