V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Ja se s tim zatim marne potykam. Potrebuju vytvorit nejake obrazce s co mozna nejvyssim rozlisenim, idealne okolo 1um, ale snad by mohlo fungovat i 10 um. Jako priklad treba periodickou sedou, kde by intenzita (stupne sedi) prechazel od 0 do 1 na rekneme 8-10 um. Vtip je v tom, ze v tech obrazich potrebuju plynule stupne sede.
Napred jsem si rikal hura, mam laservou tiskarnu, ta umi 600dpi, je to bezna hracka pod 100 USD, neni co resit. 600 dpi, to je 600 tecek na 2.54 cm, to je okolo 42 um na jednu tecku, coz je sice moc, ale kdyz pak vezmu tu A4ku, a zanesu si ji prefotit na mikrofilm nebo mikrofis, coz je superjemnozrny technicky nizkocitly cernobily film, ziskam z 30 cm 35 milimetrovy negativ, da mi to zmenseni dalsich ~10, takze muj mikrofilm uz bude mit tecky kolem 4 um. Kdyz ho promitnu zvetsovakem 1:1, mely by se ty ostre tecky trochu rozmazal a ja ziskam sve sede prechody mensi nez 10 um. A to by mi mohlo stacit. Stejne se mi asi nemuze podarit udelat cokoliv min jak 2-3 um, protoze to je blizko diffrakcniho limitu.
Takze, jak vlastne funguje tisk? Co se stane kdyz budu tisknout neco takoveho?
Na obrazku je 7 poli, kazde v jinem stupni sede. Je mi jasne, ze se vse vytiskne vicemene normalne, ale co se bude dit, kdyz budeme postupne zmensovat sirku tech poli? co se stane, kdyz budou sirka w->0, kdyz bude w treba jen 10px? anebo treba jen 1px?? Jak to pak udela tu sedou?
Tady se pise o zatim mi ne moc znamem pojmu, o tom, ze 600 PDI ve skutecnosti znamena spis 200 PPI tedy pixels per inch, protoze tecky (dots) jsou v jakychsi 9ti nebo 16ti clenych superpixelech, ktere maji ten urceny stupen sede. Moc jasne mi to neni. Neco dalsiho je tady. Mate nekdo predstavu jak to funguje a pripadne jak to obejit a dosahnout tech mikronovych sedych poli bez tisku?
Tiskni
Sdílej:
Ja doted myslel ze diethering je rozmazanani okraju vektorovych pisem tak aby lip vypadaly na monitoru....Ne. To "rozmazání okrajů" je supersampling ("nadvzorkování"), kdy se vypočítají i body, které v rastru nejsou, a ty se pak převzorkují na konečné rozlišení, čímž vzniknou meziodstíny, čili ono rozmazání. Dithering je něco jiného - je to metoda zobrazení většího počtu odstínů, než zařízení umí (třeba u tiskáren - zobrazení např. 256 odstínů šedi pomocí 2 barev, černé a bílé). Používají se různé algoritmy, např. rozptyl chyby, Floyd-Steinbergův algoritmus a mnohé další.
Nejsem si ovšem jist, čím přesně komunikuje můj Brother. Nejsem si jist ani tím PCLkem, ono to bylo opravdu levné.