Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Ja se s tim zatim marne potykam. Potrebuju vytvorit nejake obrazce s co mozna nejvyssim rozlisenim, idealne okolo 1um, ale snad by mohlo fungovat i 10 um. Jako priklad treba periodickou sedou, kde by intenzita (stupne sedi) prechazel od 0 do 1 na rekneme 8-10 um. Vtip je v tom, ze v tech obrazich potrebuju plynule stupne sede.
Napred jsem si rikal hura, mam laservou tiskarnu, ta umi 600dpi, je to bezna hracka pod 100 USD, neni co resit. 600 dpi, to je 600 tecek na 2.54 cm, to je okolo 42 um na jednu tecku, coz je sice moc, ale kdyz pak vezmu tu A4ku, a zanesu si ji prefotit na mikrofilm nebo mikrofis, coz je superjemnozrny technicky nizkocitly cernobily film, ziskam z 30 cm 35 milimetrovy negativ, da mi to zmenseni dalsich ~10, takze muj mikrofilm uz bude mit tecky kolem 4 um. Kdyz ho promitnu zvetsovakem 1:1, mely by se ty ostre tecky trochu rozmazal a ja ziskam sve sede prechody mensi nez 10 um. A to by mi mohlo stacit. Stejne se mi asi nemuze podarit udelat cokoliv min jak 2-3 um, protoze to je blizko diffrakcniho limitu.
Takze, jak vlastne funguje tisk? Co se stane kdyz budu tisknout neco takoveho?
Na obrazku je 7 poli, kazde v jinem stupni sede. Je mi jasne, ze se vse vytiskne vicemene normalne, ale co se bude dit, kdyz budeme postupne zmensovat sirku tech poli? co se stane, kdyz budou sirka w->0, kdyz bude w treba jen 10px? anebo treba jen 1px?? Jak to pak udela tu sedou?
Tady se pise o zatim mi ne moc znamem pojmu, o tom, ze 600 PDI ve skutecnosti znamena spis 200 PPI tedy pixels per inch, protoze tecky (dots) jsou v jakychsi 9ti nebo 16ti clenych superpixelech, ktere maji ten urceny stupen sede. Moc jasne mi to neni. Neco dalsiho je tady. Mate nekdo predstavu jak to funguje a pripadne jak to obejit a dosahnout tech mikronovych sedych poli bez tisku?
Tiskni
Sdílej:
Ja doted myslel ze diethering je rozmazanani okraju vektorovych pisem tak aby lip vypadaly na monitoru....Ne. To "rozmazání okrajů" je supersampling ("nadvzorkování"), kdy se vypočítají i body, které v rastru nejsou, a ty se pak převzorkují na konečné rozlišení, čímž vzniknou meziodstíny, čili ono rozmazání. Dithering je něco jiného - je to metoda zobrazení většího počtu odstínů, než zařízení umí (třeba u tiskáren - zobrazení např. 256 odstínů šedi pomocí 2 barev, černé a bílé). Používají se různé algoritmy, např. rozptyl chyby, Floyd-Steinbergův algoritmus a mnohé další.