Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Tiskni
Sdílej:
To asi znamená Speciálně Vyvinutý Dědek.
A nic si z toho nedelej ... mam na vizitce jeste desivejsi a jeste vice nic rikajici nazev funkce
), teambuildingy, breakingy a podobně. Rád používá whiteboard a flipchart, kreslí na ně roadmap, milestones a resource usage. A všichni (tři) jeho zaměstnanci to děsně žerou (a v hospodě se pak válejí smíchy po zemi).
Jinak další skupina jsou ti, co propadli Japoncům.
Jinak další skupina jsou ti, co propadli Japoncům.On takový 40-minutový tělocvik před začátkem pracovní doby je pro zdraví jen pozitivní. A Češi se ještě pořád nenaučili správně držet šroubovák (měli by si to pořádně - tj. aspoň milionkrát - procvičit podle Příručky pro zacházení se šroubovákem, hlavně stránky 293-336)
. Holt taky to brali vážně (mimochodem divize má cca 19 lidí)
Ako by si preložil "IT specialist"?
Som kombinácia admina, programátora, system integrátora *, viem robiť základné veci s databázou atď. Skrátka "holka pro všechno". Ale kvalifikovaná. Holka pro všechno robí všetko lebo nikto nemá na tie drobnosti čas. Ja robím všetko lebo do všetkého vidím. Možno nie až na kosť, ale často lepšie ako ostatní. Zvlášť ak to má blízko k systému a sieťam. Tak čo som?
*) integrátor je človek ktorý sa postará že 10 aplikácií sa vie nainštalovať na systém tak, že spolu spolupracujú
Dějí se horší věci.
Jo. Však říkám působící v místě. U sklenářů, údržbářů... pracujících pro pár místních.
I když, zákazníci to možná i tady chtějí. To si netroufnu odhadnout. Možná chtějí, aby na výkop nastoupil "krumpáčing end lopating specialist" a ne nějakej hejhula. :) Je to fakt možný.
Tahle debata je myslím klasickou ukázkou debaty o ho*o.
Skutečně obsah a forma vizitky je věcí jednoho každého z nás. Ovšem věcí jednoho každého z nás i je, jak taková vizitka na nás působí. Pokud působí neodolatelně směšně, tak to asi není správná vizitka pro správného člověka. Pokud nerozumím, co ten člověk vlastně dělá, tak je asi také něco špatně. Pokud jsem dokonalý mimoň a je jasné, že s držitelem vizitky nepřijdu v kontakt ani pracovní, ani obchodní, tak se nic neděje. Pokud jsem potenciální spolupracovník a nebo zákazník, a po shlédnutí vizitky si říkám: "Aha, ten člověk si asi na něco hraje a snaží se bejt důležitej" případně: "teď ještě zjistit, co ten nápis znamená, co ta osoba vlastně dělá." tak pokud si tohle (jedno a nebo rovnou oboje) říkám a říkávám si to nejen já, tak je to špatná vizitka.
Příkladem s Baťou jsem chtěl říct něco jiného. Baťa nemusel nikomu říkat, že je ředitel. Einstein nemusel mít na vizitce profesor, samostatný výzkumný pracovník. Pokud půjdu (jako že jsem tam každou chvíli
) za ředitelem GM, tak mi asi v kanceláři nebude muset dávat vizitku, abych pochopil. Pokud, pro změnu, si půjdu objednat opravu kapajícího kohoutku a oslovím omylem zaměstnance, stačí aby kejvnul bradou a řekl "šéf je támhle". V běžném styku, pokud to už není tak jasné, je fajn, když mi někdo dá vizitku ze které se dozvím, co od dotyčného můžu čekat a kontakt na něj. Pokud možno jedním pohledem a bez slovníku. Na sebeprezentaci jsou snad lepší třeba www stránky. Co tam má na vizitce všechno být a co je důležitá informace a co jen vytahování, které nakonec spíš odpudí, to už je věc odhadu. Zrovna oblast IT je oblast používající angičtinu a tak tam divná, podle mého, není.
Já se rozhodně necítím zatěžovaný tohle debatou a klidně v ní mohu pokračovat, místa je tu dost a koneckonců se tu řeší i nevyřešitelnější věci. Problém je asi v tom, že ideálně by člověk měl mít special vizitku pro každého člověka udělanou na základě psychologického rozboru příjemce :). A to je jaksi nerealizovatelné. Takže to musí být kompromis. Také jde o to, co reprezentuji. Pokud prodávám plyšové medvídky, tak je asi v pohodě, pokud je na vizitce barevný medvídek a sluníčko. Pokud prodávám sw a nebo rakety, tak by to kolorování byl asi trapas.
Je docela možné, že pokud strčím někomu prostšímu do ruky navštívenku, kde bude seznam honosných funkcí a titulů, tak si zákazník sedne na zadek a řekne si, že tohle teda musí být ten pravej. Ovšem stejná navštívenka může jiného dokonale odradit a ještě si pomyslí něco nepěkného.
Hloupé mi přijde, když se tím předvádí nějaká světovost, velikost a pak praskne, že je to trochu jinak. Kdybych si já napsal na vizitku programátor a pak na mne prasklo, že jsem dokázal vytvořit dva nejjednodužši možné skripty v shell, tak jsem právem za vola. To je extrémní příklad, ale realita se tomu, obávám se, někdy blíží.
. Myslím, že to platí dodnes. Vizitka má být prostá, s potřebnými údaji (včetně funkce) a maximálně logem firmy. Uvádění titulu je vhodné pro německy mluvící země, v žádném případě v anglosaském světě. V USA, když se řekne, že to je "Mr. Director", je to výsměch.
Zrovna jsem Googlil
.
. S tím se budeš muset smířit.

Proto "Specialist" na cokoliv bych tedy na vizitce mít nechtěl...