Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.
Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.
XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).
Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.
Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Tiskni
Sdílej:
To asi znamená Speciálně Vyvinutý Dědek.
A nic si z toho nedelej ... mam na vizitce jeste desivejsi a jeste vice nic rikajici nazev funkce
), teambuildingy, breakingy a podobně. Rád používá whiteboard a flipchart, kreslí na ně roadmap, milestones a resource usage. A všichni (tři) jeho zaměstnanci to děsně žerou (a v hospodě se pak válejí smíchy po zemi).
Jinak další skupina jsou ti, co propadli Japoncům.
Jinak další skupina jsou ti, co propadli Japoncům.On takový 40-minutový tělocvik před začátkem pracovní doby je pro zdraví jen pozitivní. A Češi se ještě pořád nenaučili správně držet šroubovák (měli by si to pořádně - tj. aspoň milionkrát - procvičit podle Příručky pro zacházení se šroubovákem, hlavně stránky 293-336)
. Holt taky to brali vážně (mimochodem divize má cca 19 lidí)
Ako by si preložil "IT specialist"?
Som kombinácia admina, programátora, system integrátora *, viem robiť základné veci s databázou atď. Skrátka "holka pro všechno". Ale kvalifikovaná. Holka pro všechno robí všetko lebo nikto nemá na tie drobnosti čas. Ja robím všetko lebo do všetkého vidím. Možno nie až na kosť, ale často lepšie ako ostatní. Zvlášť ak to má blízko k systému a sieťam. Tak čo som?
*) integrátor je človek ktorý sa postará že 10 aplikácií sa vie nainštalovať na systém tak, že spolu spolupracujú
Dějí se horší věci.
Jo. Však říkám působící v místě. U sklenářů, údržbářů... pracujících pro pár místních.
I když, zákazníci to možná i tady chtějí. To si netroufnu odhadnout. Možná chtějí, aby na výkop nastoupil "krumpáčing end lopating specialist" a ne nějakej hejhula. :) Je to fakt možný.
Tahle debata je myslím klasickou ukázkou debaty o ho*o.
Skutečně obsah a forma vizitky je věcí jednoho každého z nás. Ovšem věcí jednoho každého z nás i je, jak taková vizitka na nás působí. Pokud působí neodolatelně směšně, tak to asi není správná vizitka pro správného člověka. Pokud nerozumím, co ten člověk vlastně dělá, tak je asi také něco špatně. Pokud jsem dokonalý mimoň a je jasné, že s držitelem vizitky nepřijdu v kontakt ani pracovní, ani obchodní, tak se nic neděje. Pokud jsem potenciální spolupracovník a nebo zákazník, a po shlédnutí vizitky si říkám: "Aha, ten člověk si asi na něco hraje a snaží se bejt důležitej" případně: "teď ještě zjistit, co ten nápis znamená, co ta osoba vlastně dělá." tak pokud si tohle (jedno a nebo rovnou oboje) říkám a říkávám si to nejen já, tak je to špatná vizitka.
Příkladem s Baťou jsem chtěl říct něco jiného. Baťa nemusel nikomu říkat, že je ředitel. Einstein nemusel mít na vizitce profesor, samostatný výzkumný pracovník. Pokud půjdu (jako že jsem tam každou chvíli
) za ředitelem GM, tak mi asi v kanceláři nebude muset dávat vizitku, abych pochopil. Pokud, pro změnu, si půjdu objednat opravu kapajícího kohoutku a oslovím omylem zaměstnance, stačí aby kejvnul bradou a řekl "šéf je támhle". V běžném styku, pokud to už není tak jasné, je fajn, když mi někdo dá vizitku ze které se dozvím, co od dotyčného můžu čekat a kontakt na něj. Pokud možno jedním pohledem a bez slovníku. Na sebeprezentaci jsou snad lepší třeba www stránky. Co tam má na vizitce všechno být a co je důležitá informace a co jen vytahování, které nakonec spíš odpudí, to už je věc odhadu. Zrovna oblast IT je oblast používající angičtinu a tak tam divná, podle mého, není.
Já se rozhodně necítím zatěžovaný tohle debatou a klidně v ní mohu pokračovat, místa je tu dost a koneckonců se tu řeší i nevyřešitelnější věci. Problém je asi v tom, že ideálně by člověk měl mít special vizitku pro každého člověka udělanou na základě psychologického rozboru příjemce :). A to je jaksi nerealizovatelné. Takže to musí být kompromis. Také jde o to, co reprezentuji. Pokud prodávám plyšové medvídky, tak je asi v pohodě, pokud je na vizitce barevný medvídek a sluníčko. Pokud prodávám sw a nebo rakety, tak by to kolorování byl asi trapas.
Je docela možné, že pokud strčím někomu prostšímu do ruky navštívenku, kde bude seznam honosných funkcí a titulů, tak si zákazník sedne na zadek a řekne si, že tohle teda musí být ten pravej. Ovšem stejná navštívenka může jiného dokonale odradit a ještě si pomyslí něco nepěkného.
Hloupé mi přijde, když se tím předvádí nějaká světovost, velikost a pak praskne, že je to trochu jinak. Kdybych si já napsal na vizitku programátor a pak na mne prasklo, že jsem dokázal vytvořit dva nejjednodužši možné skripty v shell, tak jsem právem za vola. To je extrémní příklad, ale realita se tomu, obávám se, někdy blíží.
. Myslím, že to platí dodnes. Vizitka má být prostá, s potřebnými údaji (včetně funkce) a maximálně logem firmy. Uvádění titulu je vhodné pro německy mluvící země, v žádném případě v anglosaském světě. V USA, když se řekne, že to je "Mr. Director", je to výsměch.
Zrovna jsem Googlil
.
. S tím se budeš muset smířit.

Proto "Specialist" na cokoliv bych tedy na vizitce mít nechtěl...