Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy
… více »Existenci sebedestruktivních zaklínadel nejspíše většina z vás kategoricky odmítá. Mé poslední výzkumy v tomto směru však překvapivě odhalily existenci tajemných vzapomněnípomaluupadajících dvou slov, jejichž vyřčení — nedejbože ještě navíc srozumitelné — může způsobit upadnutí huby...
Těmí dvěma slovy jsou dobrý a den, jejichž spojení se v dřívějších dobách užívalo jako pozdravu. Poté, co jsem začal dočasně pracovat jako prodavač v oddělení elektra jednoho nejmenovaného hypermarketu (který má být brzy převzat jiným nejmenovaným hypermarketem), jsem zjistil (nebo si to pořádně uvědomil), že lidé toužící po informacích o lokaci, kde naleznou baterie a pračky, si nemohou na ta slova vzpomenout a zdvořile tak uvodit naši krátkou (kolikrát zaplatpánbu) konverzaci. I když jim víceméně zdvořilým způsobem naznačím, že opomněli pozdravit (tím, že je sám pozdravím), většina z nich to prostě ignoruje.
Abych se přesvědčil o škodlivosti dobrého dne, vyzval jsem několik odvážných kamarádů, aby pozdrav několikrát po sobě zvolali s co největší upřímností. A světe div se — huba neupadla nikomu z nich. Čili co z toho vyplývá? Ani vám huba neupadne, když budete prodavače a podobná individua zdravit!!!
Tiskni
Sdílej:
arghhhhhhhh....
to není login. to je SYN-SYN/ACK-ACK sekvence navázání TCP spojení. To, že MS browsery a servery to vynechávají/przní, jen svědčí o jejich úrovni. A totéž platí i pro lidi.
Vzhledem k tomu, že jsem kdysi cca 3 roky pracoval pro jistou nejmenovanou společnost, která zanedlouho převezme síť hypermarketů vaší nejmenované společnosti, tak si ještě velmi dobře pamatuju jaké to je z pohledu personálu... proto se k lidem zaměstnaným v těchto nejmenovaných společnostech (samozřejmě nejen k nim) chovám s odpovídající shovívavostí a obdivem.
Představa, že bych měl znova nastoupit do téhle pakárny, mě děsí (i když zkušenost to byla více než dobrá). Přeji pevné nervy!
A) zdravím
B) občas odpovím "jak pro koho!"
(když to situace dovolí
)
Stejně tak nám devalvuje spousta dalších činností, které spadají do škatulky "slušné chování". Co si mám třeba myslet o masovém rozesílání blahopřejných SMS nebo mailů u příležitosti konce roku všem bez rozdílu (nejlépe automatem podle addressbooku, aby na to nebylo potřeba myslet)? Jistě, je to "slušnost", ale nějak mne to neoslovuje.
Tak, je to venku, můžete začít kamenovat…
Kde mám ten šutr? :)
Né fakt. Transakční psychologové hovoří o transakcích pohlazení. Řeknu: "Dobrý den" -- dal jsem jedno pohlazení. Druhý řekne totéž a je to fifty --fifty. On řekne: "Dobrý den, jak se Vám daří můj milý sousede?" Ha! Za jedno mi dal dvě! Nechce něco? Nespí mi se ženou? Né, možná jen rovná to, jak počůral plot, dobrá jdem to rovnat a příště pozdravím také víc. Tedy komunikace, a potvrzování vztahů.
A co když řeknu "dobrý den" a on mi pohlazení nevrátí. Špatné.
A "Koho nehladí, tomu vysychá mícha".
Teda je to velmi funkční a dokonce možná nezbytné.
To velkozdravení. Hmmm. No, ale rezignujem na tyhle poslední zbytky komunikace, potvrzující že jsme nakonec spřízění a že nám na druhém záleží? Já vim, nezáleží, jen něco řeknem, plácnem "brej den" a nic to neznamená. Možná znamená. Ještě jsou v nás alespoň stopy zrdavé lidské pospolitosti. Až nebudou ani stopy a ani to "bej" neřeknem, protože to je zbytečnej výdej energie, tak asi šmytec a padá opona.
Sem se zase rozkecal. Tak teď šutr na mne.
To velkozdravení. Hmmm. No, ale rezignujem na tyhle poslední zbytky komunikace, potvrzující že jsme nakonec spřízění a že nám na druhém záleží? Já vim, nezáleží, jen něco řeknem, plácnem "brej den" a nic to neznamená. Možná znamená. Ještě jsou v nás alespoň stopy zrdavé lidské pospolitosti. Až nebudou ani stopy a ani to "bej" neřeknem, protože to je zbytečnej výdej energie, tak asi šmytec a padá opona.
Já právě považuji rozdíl mezi "říct a nemyslet to tak" a "ani neříct", za naprosto formální a nepodstatný (možná že to první je v jistém smyslu i horší). Prostě bych raději žil ve světě, kde se sice lidé nezdraví pokaždé, ale pokud se pozdraví, něco tím opravdu vyjadřují. Ale holt musím akceptovat, že místo toho budu žít ve světě, kde se pozdravem většinou nic nemyslí, ale kdo to formální zaklínadlo nepronese, je za hulváta…
To, co teď napíšu bude znít příííšerně naivně. Asi proto, že je to naivní. :)
Pominu-li lidi, které zdravit "nemůžu", protože něco... prostě "ruku bych mu nepodal" Tak se jedná o lidi, kteří jsou mi lhostejní. Pokud je pozdravím udělám krok směrem od lhostejnosti. No a uvidím.
Můžete udělat pokus. Co s druhými udělá vlídné pozdravení. S někým pravda nic. Někomu zvedne náladu. Ten bude mít lepší náladu a zvedne jí zase jinému a dál. Příště nás třeba pozdraví radostně on. A dál.
A nebo naopak. My ho upřímně nepozdravíme a on se upřímně nas*e. Pohádá se v krámu, naštvaná prodavačka to osolí dalšímu. A dál.
To pozdravení je vykročení k lepším vztahům.
Lidi dost trpí nedostakem komunikace. Všichni chtějí být slyšet, ale nikdo nechce poslouchat, komunikace je jednosměrná -- z média na mne a do mne a furt. Tohle může být krok k spontální komunikaci. K té to může dojít z té trapné společenské povinnosti. Pravda, také nemusí. Ale pokud to nezkusím...
A pak prostě ta konvence koriguje to zvíře v nás. Abychom se upřímně nesežrali. Držíme se normy, aby z nás nebyla zvěř. Ovšem zvířata se ve smečce zdraví. A často. Upřímně? Asi se tím netrápí, vědí že je to pro jejich smečku potřeba.
Ono to racio ale nemusí být nutně chytřejší, nežli zkušenost.
Ještě bych svůj postoj zkusil osvětlit na původním příkladu s prodavačem. Připadá mi daleko důležitější to, že když vidím prodavače, jak nese krabici, otevřu a podržím mu dveře. Bohužel ale většina "zdravičů" tohle neudělá. Oni si svého bobříka splnili tím, že pozdravili. Mně ale připadá důležitější, co člověk dělá, než jestli dodržuje nějaké (dnes už bohužel většinou čistě formální) konvence.
Co může být lepšího než jeden pěkný dobrý den člověku kterého nesnášíte
P.S. Opravdu je vám jedno, jestli vám pošťačka řekne s zářivým úsměvem "dobrý den, tady vám nesu dopis" a nebo štěkne "dopis! podepsat!" ? Nic to s váme nedělá? Pokud ne, může to být projev moudrosti velikosti největších jogínů a nebo naopak něco neblahého.Jedno mi to není, avšak u nás v baráku je celkem obtížné se s naší pošťačkou setkat. Ona chodí tehdy, když už jsem v práci, a když náhodou nejsem a něco by mně měla přinést, tak hází do schránky rovnou lístek, ale to tu teď neřešíme
Opravdu je vám jedno, jestli vám pošťačka řekne s zářivým úsměvem "dobrý den, tady vám nesu dopis" a nebo štěkne "dopis! podepsat!"?
Ne, ale za podstatné považuji něco jiného. Takže když to vyštěknutí bude začínat "Dobrý den", mému pocitu z té komunikace to nijak nepomůže. Naopak, když na mne s úsměvem zavolá "Máte tu dopis.", bude mi úplně jedno, že na začátku chybí pozdrav.
Ať žije interpunkce
P.S.: obě * (unární i binární) mají vyšší prioritu než +. :-)
) a dotovaných služeb (např. hromadná doprava). Nejde zdaleka jen o pozdrav, ale o celý charakter komunikace. U hulvátů nakupuji je v nouzi nejvyšší (obvykle stejně bývají na štíru s cenami i kvalitou, protože ještě nepřišli na to, kdo tu pro koho je).