abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 886 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Audioknihy legálně

    2.5.2014 12:32 | Přečteno: 4209× | poslední úprava: 2.5.2014 12:32

    V poslední době jsem si oblíbil poslech audioknih. na youtube je docela dost. Bohužel mnohé z nich jsou tam nelegálně.

    Náhodou jsem našel jeden kanál, kde jistý nadšenec načítá celé knihy, jsou to tituly jako Tajuplný ostrov, Na západní frontě klid, nebo Hobbit.

    Zkusil jsem si načíst jednu kapitolu jen tak pro sebe a není to taková sranda jak to vypadá. Dnes je málo lidí, kteří by byli ochotní dělat něco takového, mám na mysli jakoukoli činnost, která prospěje někomu jinému, zdarma večer po práci

    Bohužel se stalo to co se stát muselo. Nějaká firma nahlásila porušení autorských práv. údajně ne kvůli samotnému textu, ale kvůli obrázku na přebalu knihy, který použil jako pozadí pro text.

    Podle mne, dělá ten člověk dobrou věc špatným způsobem. Neexistuje nějaký způsob,jak získat souhlas autora s nekomerčním užitím jeho díla?

    Neví někdo z Vás jak to mají z hlediska autorského práva vyřešené třeba knihovny?

    A druhá věc, která mne k tomu napadla,bylo by možné, nebo přesněji proveditelné, vytvořit nějaké svobodné nakladatelství, které by vytvářelo audioknihy a fungovalo by tak, že by se na net dala výzva, že se bude vytvářet audio verze knihy "Linux v kostce" a na platbu autorovy bude potřeba taková a taková částka + náklady na pořízení,

    jakmile by ta částka byla na účtu sbírky, tak by se zaplatilo autorovi a bylo by. Uživatelé by měli svou knihu a autor své a podotýkám, že zasloužené peníze. Jediný, kdo by zaslouženě ostrouhal by byly organizace typu OSA. Protože by mezi autorem a čtenářem bylo méně temných vod na jejichž existenci si tito lidé postavili úspěšnou živnost.

    Pěkný den všem

    Petr        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.5.2014 13:14 ghibulo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Namlouvám si texty zatím jen sám pro sebe - věci které mě nějakým způsobem inspirují, že bych je mohl číst znovu a znovu, tak je pak můžu poslouchat na kole. Zveřejnovat mě to zatím nenapadlo (člověk v těch autorskejch právech nikdy neví a pak taky nemám příjemný ženský hlas :-) ) ... jestli to ale je skrze autorské právo nějak akceptovatelné, tak bych zmíněné aktivity podpořil všema deseti. Naskenovaná knížka na netu je "zločin", ale namluvená není?
    2.5.2014 18:52 Hovádko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Namlouváš si texty pro sebe? Tak buď se strašně rád posloucháš, nebo seš masochista :-D

    Já když slyším sám sebe, tak se to nedá vydržet - lituju svý okolí, že mě musí poslouchat (když teda zrovna něco říkám) :-D
    2.5.2014 13:20 Stevko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Mnoho audiokníh sa dá nájsť na Librivox. Samozrejme len tie, kde to autorské práva umožňujú (takže napríklad Stevenson (Ostrov pokladov, Jekyll&Hyde), alebo Carroll (Alica v krajine zázrakov). Hobbit fakt zatiaľ nie. Bohužiaľ, v Češtine toho moc nie je (zhruba dva kúsky).

    A ešte je možné získavať nezanedbateľné množstvá nových textov z rôznych podcastov (StarshipSofa a okolie, Dunesteef, Podcastle, Drabblecast a iné)
    Rezza avatar 3.5.2014 14:47 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    LibreVox je moc pekny projekt.
    pavlix avatar 2.5.2014 13:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Neví někdo z Vás jak to mají z hlediska autorského práva vyřešené třeba knihovny?
    Knihovny jsou pokud vím řešení zákonem ;). Jenže vydavatelé čehokoliv (zvláštěpak čehokoliv digitálního) v posledních letech (desetiletích) na nějaké právní zvyklosti pokud možno serou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 3.5.2014 00:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Knihovny jsou pokud vím řešení zákonem ;). Jenže vydavatelé čehokoliv (zvláštěpak čehokoliv digitálního) v posledních letech (desetiletích) na nějaké právní zvyklosti pokud možno serou.
    Já bych byl v klidu. Ostatně z knihtisku v době jeho vzniku a nástupu také nebyly všichni nadšeni (podobně jako v dobách rušení otroctví :-)). Nicméně je zajímavé jak má sdílení pomocí knihoven zákon vyřešený, ale nikde ani náznak vynechaného prázdného políčka pro budoucí užití (jaké je třeba naprosto běžné u komunikačních protokolů).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Luk avatar 5.5.2014 20:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Knihovny jsou pokud vím řešení zákonem
    Ano, a odvádějí desátky organizaci Dilia ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Grunt avatar 5.5.2014 20:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    To je vtip, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.5.2014 21:41 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Bohužel není. Dilia za každou výpůjčku jménem spisovatelů vybírá 50 haléřů. Nečasova vláda to pak chtěla zvednout na celou korunu s tím, že nově by půlku těch peněz dostávali i nakladatelé.
    Luk avatar 5.5.2014 23:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Není to vtip a my, spisovatelé, si na tom strááááááášeně namastíme kapsy :-D :-D :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Heron avatar 2.5.2014 13:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Myslíš toto?

    https://www.youtube.com/user/MluvkaSvet

    Jinak celkem doporučuju prográmek youtube-dl (a zejména jeho schopnost stahovat celé playlisty). V dnešním světě člověk nikdy neví, kdy nějaké video či celý kanál ze "záhadného" důvodu zmizí. ;-)
    Hans1024 avatar 2.5.2014 15:34 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Bohuzel s autorem to asi nijak domluvit nejde pokud podepsal s nakladatelstvim smlouvu, kde se vzdava vsech moznych i nemoznych prav.
    Veni, vidi, copi
    Grunt avatar 3.5.2014 00:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Doporučuju přečíst si pamflety „Právo číst“ a „nebezpečí e-booků“. V podstatě s tím jak se vyvíjejí technologie se otvírají dvě distribuční cesty, ta svobodnější a ta restriktivnější. No vzhledem k tomu, že po hudbě, pohyblivých obrázcích a softwaru se začíná na netu _pirátit_ i literatura (těžko říct co bylo dřív jestli vejce nebo slepice), můžeš klidně 4× hádat kterou cestou se vydala valná většina „držitelů práv“ (záměrně nepíšu autorů) a jak vehementně dodržování těchto práv vymáhají.
    Neexistuje nějaký způsob,jak získat souhlas autora s nekomerčním užitím jeho díla?
    A k čemu ti bude, když většina autorů tyto práva převádí na vydavatele a nevydají si svá díla sami? Možná v tom bude částečně zakopaný pes.
    A druhá věc, která mne k tomu napadla,bylo by možné, nebo přesněji proveditelné, vytvořit nějaké svobodné nakladatelství, které by vytvářelo audioknihy a fungovalo by tak, že by se na net dala výzva, že se bude vytvářet audio verze knihy "Linux v kostce" a na platbu autorovy bude potřeba taková a taková částka + náklady na pořízení, jakmile by ta částka byla na účtu sbírky, tak by se zaplatilo autorovi a bylo by.
    Mě ne. Jinak tento obchodní model nic moc. S tím jen těžko uspěješ. Pokud chceš uspět musíš přijít s trošičku kreativnějším obchodním modelem. Nicméně tě můžu ujistit, že zdaleka nejsi jediný kdo nad něčím takovým přemýšlí (v mém případě samozřejmě nejde o audioknihy, nýbrž poněkud jiný druh „literatury“) a že i pokud to nevmyslíš, tak něco takového stejně časem přijde a bude jen na autorech a majoritních vydavatelstvích jak se s tím vypořádají.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 3.5.2014 18:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    You are not required to sign a license that restricts your use of it.
    To je pravda, přesto mi to přijde hloupé. Jsi totiž omezen, aniž bys musel něco podepisovat.
    Grunt avatar 3.5.2014 18:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Huh?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 3.5.2014 19:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Když si koupíš papírovou knihu, automaticky ji nesmíš nesmíš dále šířit atd.
    Grunt avatar 3.5.2014 19:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Tohle je docela zajímavé. Některé knížky (kupodivu převážně anglické) poznámku o tom, že by neměly být jakkoliv šířeny bez písemného souhlasu autora mají, některé až na obligátní © nemají vůbec nic. No tak či tak je to špatně, v zákoně jsou nějaké výjimky a především pokud si koupíš fyzický výtisk, si jeho vlastníkem a zákon nezákon, přání autora nebo ne, si s tím jedním výtiskem můžeš dělat co chceš (resp. co fyzika dovolí). Že bych neměl sdílet knihy s kamarády nebo když už je nechci a neměl bych je dál prodávat třeba v antikvariátech, to by mi přišlo na hlavu padlé.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.5.2014 22:24 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Některé knížky (kupodivu převážně anglické) poznámku o tom, že by neměly být jakkoliv šířeny bez písemného souhlasu autora mají, některé až na obligátní © nemají vůbec nic.

    Tohle je hlavně setrvačností, protože v USA tohle označení bylo až do roku 1989 povinné. Knížka/film/hudební nahrávka oficiálně vydaná bez podobného označení se automaticky stala volným dílem. Bernská úmluva (základ autorských zákonů po celém světě kromě asi dvou zemí) ale výslovně říká, že kopírovací monopol vzniká automaticky a platí bez ohledu na označení díla.

    pavlix avatar 6.5.2014 08:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    To je taková škoda.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.5.2014 22:18 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Mě ne. Jinak tento obchodní model nic moc. S tím jen těžko uspěješ. Pokud chceš uspět musíš přijít s trošičku kreativnějším obchodním modelem. Nicméně tě můžu ujistit, že zdaleka nejsi jediný kdo nad něčím takovým přemýšlí (v mém případě samozřejmě nejde o audioknihy, nýbrž poněkud jiný druh „literatury“) a že i pokud to nevmyslíš, tak něco takového stejně časem přijde a bude jen na autorech a majoritních vydavatelstvích jak se s tím vypořádají.

    V čem vidíš největší problém a máš nějaký nápad, jak ten model vylepšit? Mě to zajímá, protože asi tak za 2 roky chci tímhle způsobem začít překládat. Do samotných audioknížek bych se asi nepustil, protože pro ně nevidím dost velký trh (výslednou kvalitu mého případného snažení nechme stranou), ale překlady by se mohly uchytit, mimo jiné protože se na to dají navázat různé bonusy, například komentáře různých lingvistických rozdílů mezi originálem a překladem pro studenty cizích jazyků nebo třeba i ty audioknihy.

    3.5.2014 10:32 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Je namlouvani chranenych del a jejich zverejneni v souladu s autorskym pravem?
    Jendа avatar 3.5.2014 18:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Ne.
    Jendа avatar 3.5.2014 18:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    (Teda záleží, čemu se říká chráněné dílo -- třeba kniha pod Creative Commons je taky chráněná, ale tam je to v pořádku. Měl jsem na mysli běžné komerční licence.)
    3.5.2014 18:14 Jack Hokus | skóre: 34 | blog: LostHeaven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Není. Právě proto jsem psal, že ten dotyčný dělá dobrou věc špatným zpusobem. Cílem tohoto poštu je zkusit najít způsob, který by umožnil tomu člověku pokračovat v tom co dělá porušování zákona.

    http://www.jackhokus.cz/

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.