abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bruselu konference FOSDEM 2026 (Free and Open source Software Developers’ European Meeting). Program konference je velice nabitý: 37 místností, 71 tracků, 1184 přednášejících, 1069 přednášek, prezentací a workshopů. Sledovat je lze i online. K dispozici budou jejich videozáznamy. Aktuální dění lze sledovat na sociálních sítích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:00 | IT novinky

    Společnost Nex Computer stojící za "notebooky bez procesorů a pamětí" NexDock představila telefon NexPhone, který může funguje jako desktop PC, stačí k němu připojit monitor, klávesnici a myš nebo NexDock. Telefon by měl být k dispozici ve třetím čtvrtletí letošního roku. Jeho cena by měla být 549 dolarů. Předobjednat jej lze s vratní zálohou 199 dolarů. V dual-bootu by měl být předinstalovaný Android s Linuxem (Debian) jako aplikací a Windows 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 9.0 softwaru pro správu elektronických knih Calibre (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnuta je podpora AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | Nová verze

    Wasmer byl vydán ve verzi 7.0. Jedná se o běhové prostředí pro programy ve WebAssembly. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | Zajímavý software

    V reakci na nepopulární plán Microsoftu ještě více ve Windows prohloubit integraci umělé inteligence Copilot, Opera na sociální síti 𝕏 oznámila, že připravuje nativní linuxovou verzi prohlížeče Opera GX. Jedná se o internetový prohlížeč zaměřený pro hráče, přičemž obsahuje všechny základní funkce běžného prohlížeče Opera. Kromě integrace sociálních sítí prohlížeč například disponuje 'omezovačem', který umožňuje uživatelům omezit využití sítě, procesoru a paměti prohlížečem, aby se tak šetřily systémové zdroje pro jinou aktivitu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 06:22 | Zajímavý software

    NVIDIA vydala nativního klienta své cloudové herní služby GeForce NOW pro Linux. Zatím v beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:33 | Zajímavý projekt

    Open Gaming Collective (OGC) si klade za cíl sdružit všechny klíčové projekty v oblasti linuxového hraní počítačových her. Zakládajícími členy jsou Universal Blue a Bazzite, ASUS Linux, ShadowBlip, PikaOS a Fyra Labs. Strategickými partnery a klíčovými přispěvateli ChimeraOS, Nobara, Playtron a další. Cílem je centralizovat úsilí, takže namísto toho, aby každá distribuce udržovala samostatné opravy systému a podporu hardwaru na

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Bezpečnostní upozornění

    V kryptografické knihovně OpenSSL bylo nalezeno 12 zranitelností. Opraveny jsou v upstream verzích OpenSSL 3.6.1, 3.5.5, 3.4.4, 3.3.6 a 3.0.19. Zranitelnosti objevila společnost AISLE pomocí svého autonomního analyzátoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    29.1. 20:11 | Zajímavý software

    Desktopové prostředí Xfce bude mít vlastní kompozitor pro Wayland s názvem xfwl4. V programovacím jazyce Rust s využitím stavebních bloků z projektu Smithay jej napíše Brian Tarricone. Úprava stávajícího xfwm4 tak, aby paralelně podporoval X11 i Wayland, se ukázala jako špatná cesta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    29.1. 19:11 | Komunita

    Desktopové prostředí KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Vývojáři, kteří s rozhodnutím nesouhlasí, vytvořili fork KDE Plasma s názvem SonicDE (Sonic Desktop Environment) s cílem zachovat a vylepšovat podporu X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (24%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (32%)
    Celkem 692 hlasů
     Komentářů: 22, poslední 29.1. 23:06
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Libovolna klavesa

    19.10.2005 14:40 | Ze zivota spravce

    Rad bych rekl par slov o mem povolani, ktere jsem nedavno zmenil a jiz jsem jen cerstvy otloukanek ve svete BDU, ktery je pro mne natolik novy a nepochopitelny, ze predcil i me nejhorsi predstavy o tom, co mira rozumu nikdy nepochopi....

    Kdo z nas by si dokazal predstavit neresitelny problem, ve kterem nas BDU zada o pomoc, jelikoz se mu na monitoru zoobrazilo: "Zmacknete libovolnou klavesu pro pokracovani".... ale nastal onen problem, ze klavesu, ktera se jmenuje libovolna on na sve klavesnici nemuze najit. Pane doktore, zmacknete prosim "Jakoukoliv klavesu, ktera Vas napadne" ..... "Pane Matysku, ale ono to nic nedela!" " to neni mozne, a co jste zmackl ? " ..... CTRL ........ hmm tak to pak jo, no zmacknete prosim jinou klavesu..... " "Je uz to funguje, dekuji, ze jste mi to spravil, nashledanou a kdyz budu mit zase nejaky problem, zavolam Vam." .... "Za malo a nashledanou pane doktore" ....

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.10.2005 15:28 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Viděl jsem onehdá klávesnici, která měla enter na numerickém bloku nadepsaný "any key"…
    19.10.2005 21:03 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    kamarad udelal nekde v naky firme jakoukoli klavesu ze SPACE, napsal to tam proste lihacem a bylo po srande
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    19.10.2005 21:55 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Tohle byla samozřejmě také ruční práce.
    19.10.2005 16:50 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Takovym uzivatelum doporucuji zakoupit Das Keyboard: http://daskeyboard.com/
    19.10.2005 18:20 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Je jen a jen chybou programu, ze kdyz napise "stiskni jakoukoliv klavesu" tak nereaguje na CTRL. Je to na bugraport. A autor softu by si mel ujasnit co znamena slovo "jakakoliv".
    20.10.2005 09:46 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Prosim stisknete jakoukoliv klavesu na klavesnici polozene na vasem stole za predpokladu, ze se tento text objevil na monitoru taktez stojicim na vasem stole. Ujistete se, ze je klavesnice pripojena skutecne k pocitaci, k nemuz je tez pripojen monitor, ze ktereho ctete tento text, a ze nahodou nepouzivate na svem pocitaci system zalozeny na jadre ruby/backstreet-ruby, a ze nahodou nemate ke svemu pocitaci pripojenu vice nez jednu klavesnici.V opacnem pripade volejte spravce site.

    Autor tohoto hlaseni (ANY KEY MESSAGE (TM)) se zrika jakekoliv odpovednosti za skody zpusobene stiskem nespravne klavesy nezavisle na miste a case, ve kterem stisk probehl a nezavisle na osobe, ktera stisk iniciovala. Taktez se zrika jakekoliv zpetne uplatnovane odpovednosti za veskere stisky klaves uskutecnene kdykoliv v minulosti.

    Prosim stisknete libovolnou klavesu :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    alblaho avatar 19.10.2005 18:24 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Kdyby to bylo s diakritikou, ovažoval bych, že si to přečtu. Takhle jen komentář :-)
    20.10.2005 10:36 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Tak tohle bych pochopila maximálně tak kdybys byl dyslektik :o( Opravdu je psaní s diakritikou měřítkem pro kvalitu příspěvku?
    ^D
    alblaho avatar 20.10.2005 12:05 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Není. Ale je to nutná podmínka, aby se to příjemně četlo. Takto je mi to nepříjemné a prostě to nemám zapotřebí. Možná kdyby to byl spot nějakého "prověřeného" autora..
    20.10.2005 16:19 Matysek | skóre: 6 | blog: Matyhokoutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Take nikoho nenutim ke cteni :) Tva svobodna volba, zda to ches cist, ci ne ^^
    Do I care?
    19.10.2005 18:48 Matysek | skóre: 6 | blog: Matyhokoutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Ono je hlavne velmi tezke pochopit prostredi, ve kterem se toto deje. Lekari, kteri jsou velmi inteligentni lide ve svem oboru, ale nerozumeji tomu nasemu, nehlede na to, ze jsou to i postarsi lide, kteri nemeli ve skole informatiku takovou, jakou zname dnes. Nekteri pochopi temer cokoliv, jini zase nemohou najit sitovou kartu a zkontrolovat, za je tam zastrcen kabel a nekteri vam pudou tvrdit, ze mate spatny software, pokud si "vykopnou" sitovy kabel a spojeni s databazi, ve kterem jsou ulozeny zaznamy o pacientech jim prerusi spojeni. Bohuzel je toto realita a jde jen o to, jak s danym clovekem jednat. Treba tento pan doktor, ktery si vykopava kabel z notebooku pravidelne (kdyz zavola po 4 za den, ze si zase vykopl sitovy kabel + zratil poznaky stim, jak si ma ono male prekrizeni, ktere nastane behem zapisu do DB - nezapisi se data jak maji)a tvrdi, ze je to chyba software, protoze kolega ma jiny a ten to nedela. Ovsem si neuvedomuje, ze kolega ma svou DB lokalne. Zni to jako clovek, kteremu by jste rekli asi neco ve smyslu, ze je to totalni debil, ale nutno podoknout, ze tento pan doktor je predni plasticky chrirurg v CR.

    Pro ne neexistuje neco, ze si treba poradi s necim sami (ne vsichni samozrejme), ale oni si zavolaji, protoze se ridi tim, ze to neni jejich obor a zajima je jen uzivatelske prostredi, ve kterem budou pracovat. Dost lidi se tomu treba bude smat, ci si rikat co to je za blbce, ale uvedomnte si prosim, jak tihle premysli, jakz je jejich obor a take co je zajima. Urcite by se oni takto smali vam, kdyby jste meli treba operovat pacienta. On nemaji takovou protrebu zkoumat, co ten FireFox treba umi, stejne tak jako my nemame potrebu zkoumat nove operacni metody.

    Diakritiku moc nepouzivam, ale zkusim se polepsit.
    Do I care?
    19.10.2005 19:39 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Chces tim rict, ze aplikace ktera nerozdejcha preruseni spojeni na DB je zcela v poradku? To doufam ne. Takze laskave tomu doktorovi vysvetli, ze aplikace, kterou pouziva je spatne napsana a proto to nefunguje a to pochopi. Vzy je lepsi rikat pravdu.
    19.10.2005 22:54 Matysek | skóre: 6 | blog: Matyhokoutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Ne , jen si to zapise treba spatne index a pak se musi opravit. Ale napr ten rozepsany dekurs, ktery v tom momente posila musi psat znovu.
    Do I care?
    Luk avatar 20.10.2005 10:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Co je to za IS, mohu-li se zeptat? Nějakou dobu jsem v této oblasti dělal, třeba bych mohl poradit...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.10.2005 09:49 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Ty ses chytrej jak radio, az na to, ze podstata toho prispevku byla uplne jinde.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    19.10.2005 19:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Pro ne neexistuje neco, ze si treba poradi s necim sami (ne vsichni samozrejme), ale oni si zavolaji, protoze se ridi tim, ze to neni jejich obor a zajima je jen uzivatelske prostredi, ve kterem budou pracovat.
    Což je imo tak jak to má být. Nevidím důvod, proč by měl uživatel řešit sám něco s počítačem (Podotýkám, že zmíněný příklad s kabelem do toho samozřejmě neplatí. To je to samé, jako by vykopnul síťový kabel a tvrdil, že je to chyba rádia, že nehraje :-)).

    Jinak ten příklad s any key není srandovní. To jen ukazuje odlišnost myšlení těch, co si s počítači rozumí a těch ostatních. Vzhledem k tomu, že jsou uživatelé, tak musí být UI přizpůsobeno jim.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luk avatar 19.10.2005 20:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Nevidím důvod, proč by měl uživatel řešit sám něco s počítačem.
    Právě. Nejhorší je, když se to uživatel snaží "nějak vyřešit" (nejčastěji restartem, pokud se počítač "chová divně"). A poté, co přivede počítač do ještě horšího stavu (a odstraní stopy, které by mohly vést k identifikaci problému), stejně potřebují pomoc.

    Zkušenosti z této oblasti už jsem ostatně popisoval :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.10.2005 20:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    (nejčastěji restartem, pokud se počítač "chová divně")
    No to jo, návyky z Windows přetrvávají :-). Já se dlouho nemohl zbavit toho odporného zvyku vypnout okno, když je nepotřebuju. Ostatně na toto si stěžoval i doktor Peringer (lidi z FITu vědí), i když ten jeho návyk je prý, pokud si pamatuji, z DOSu.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    19.10.2005 22:11 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    "odporného zvyku vypnout okno, když je nepotřebuju" - tomu nerozumím - prosím o vysvětlení. Třeba taky trpím touto nemocí a ano o tom nevím :-). Dík
    Luk avatar 19.10.2005 22:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Zřejmě ukončit program. V DOSu prostě běžel jeden program - a pokud člověk potřeboval jiný, musel ho ukončit a spustit nový. Sice byly metody, které umožňovaly přepínat mezi programy (běžel ale vždy jen jeden), ale se 640 KB paměti to stejně moc nešlo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.10.2005 23:39 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Pozor! I v DOSu bylo možné používat více RAM. Ale to ten program musel běžet v protected režimu (Rational - teď dělají do UML) a taky byl potřeba ovladač, který ji zpřístupnil. Tuším, že to měl na starosti qemm. Ale už je to pár let, co jsem DOS aktivně používal, tak se možná pletu :-).

    BTW: samozřejmě jsem myslel zavření okna. Ne vypnutí
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luk avatar 20.10.2005 10:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Ano, např. i borlandovské překladače to dokázaly využít. Ale za běžných podmínek to nešlo. Kromě toho se tehdy standardně dával 1 MB paměti, něco zabraly ovladače...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.10.2005 17:33 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Šlo to úplně všude a úplně ve všem, od assembleru po Watcom C, dále snad všechny poslední hry pro DOS (DOOM, quake, ...) používaly nějaký extender (cwdpmi, DOS/4G, ...) pro adresování paměti a chtěly rozhodně více než 1 MB...
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    Luk avatar 20.10.2005 19:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Netvrdím, že ne. Tvrdím je, že v dobách, kdy stál 1 MB paměti 5000 Kč, se běžně dával právě jen ten 1 MB. S tím Borlandem jsem to myslel jinak - že samotný kompilátor to pro svoji činnost využíval (o použití v kompilovaných programech jsem nehovořil).

    Normální (kancelářské, účetní apod.) programy ale obvykle nic takového nevyužívaly. Proto pro ně platil klasický limit.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.10.2005 17:28 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Metod je hafo; s jedním běžícím programem to není úplně pravda, třeba takový DesqView umí multitasking (také na pozadí) bez problémů. Na pouze 640 kB paměti se hrálo pěkně dávno. Spousta nověji napsaných programů používala EMS (vyšší adresy pamětí přístupná per partes voláním přerušení), novější typicky používají notoricky známou XMS, případně používají virtuální adresování, čili jedou v podstatě v protectedu, umí bez problému swapovat a obsluhovat rozhodně více než 1 MB paměti... BTW kromě linuxu používám též FreeDOS (přístup k HW je zde o hodně jednodušší než v složitějších systémech), těch 128 MB RAMky zvládá bez problémů, takový vim na něm také funguje a na paměť si nestěžuje, tak si nemyslete, že DOS je zase až tak neschopný systém :-).
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    19.10.2005 23:01 Matysek | skóre: 6 | blog: Matyhokoutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Stim take souhlasim, ale ocenil bych nekdy, kdyby treba si dokazali nastavit homepage sami :)

    Myslite, ze mam nejaky zajem na tom, aby se mi vrtal v sw a to nedejboze v db.
    Do I care?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.