abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    7.1. 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.1. 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (2%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (53%)
    Celkem 303 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    19.10.2005 15:28 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Viděl jsem onehdá klávesnici, která měla enter na numerickém bloku nadepsaný "any key"…
    19.10.2005 21:03 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    kamarad udelal nekde v naky firme jakoukoli klavesu ze SPACE, napsal to tam proste lihacem a bylo po srande
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    19.10.2005 21:55 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Tohle byla samozřejmě také ruční práce.
    19.10.2005 16:50 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Takovym uzivatelum doporucuji zakoupit Das Keyboard: http://daskeyboard.com/
    19.10.2005 18:20 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Je jen a jen chybou programu, ze kdyz napise "stiskni jakoukoliv klavesu" tak nereaguje na CTRL. Je to na bugraport. A autor softu by si mel ujasnit co znamena slovo "jakakoliv".
    20.10.2005 09:46 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Prosim stisknete jakoukoliv klavesu na klavesnici polozene na vasem stole za predpokladu, ze se tento text objevil na monitoru taktez stojicim na vasem stole. Ujistete se, ze je klavesnice pripojena skutecne k pocitaci, k nemuz je tez pripojen monitor, ze ktereho ctete tento text, a ze nahodou nepouzivate na svem pocitaci system zalozeny na jadre ruby/backstreet-ruby, a ze nahodou nemate ke svemu pocitaci pripojenu vice nez jednu klavesnici.V opacnem pripade volejte spravce site.

    Autor tohoto hlaseni (ANY KEY MESSAGE (TM)) se zrika jakekoliv odpovednosti za skody zpusobene stiskem nespravne klavesy nezavisle na miste a case, ve kterem stisk probehl a nezavisle na osobe, ktera stisk iniciovala. Taktez se zrika jakekoliv zpetne uplatnovane odpovednosti za veskere stisky klaves uskutecnene kdykoliv v minulosti.

    Prosim stisknete libovolnou klavesu :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    alblaho avatar 19.10.2005 18:24 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Kdyby to bylo s diakritikou, ovažoval bych, že si to přečtu. Takhle jen komentář :-)
    20.10.2005 10:36 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Tak tohle bych pochopila maximálně tak kdybys byl dyslektik :o( Opravdu je psaní s diakritikou měřítkem pro kvalitu příspěvku?
    ^D
    alblaho avatar 20.10.2005 12:05 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Není. Ale je to nutná podmínka, aby se to příjemně četlo. Takto je mi to nepříjemné a prostě to nemám zapotřebí. Možná kdyby to byl spot nějakého "prověřeného" autora..
    20.10.2005 16:19 Matysek | skóre: 6 | blog: Matyhokoutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Take nikoho nenutim ke cteni :) Tva svobodna volba, zda to ches cist, ci ne ^^
    Do I care?
    19.10.2005 18:48 Matysek | skóre: 6 | blog: Matyhokoutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Ono je hlavne velmi tezke pochopit prostredi, ve kterem se toto deje. Lekari, kteri jsou velmi inteligentni lide ve svem oboru, ale nerozumeji tomu nasemu, nehlede na to, ze jsou to i postarsi lide, kteri nemeli ve skole informatiku takovou, jakou zname dnes. Nekteri pochopi temer cokoliv, jini zase nemohou najit sitovou kartu a zkontrolovat, za je tam zastrcen kabel a nekteri vam pudou tvrdit, ze mate spatny software, pokud si "vykopnou" sitovy kabel a spojeni s databazi, ve kterem jsou ulozeny zaznamy o pacientech jim prerusi spojeni. Bohuzel je toto realita a jde jen o to, jak s danym clovekem jednat. Treba tento pan doktor, ktery si vykopava kabel z notebooku pravidelne (kdyz zavola po 4 za den, ze si zase vykopl sitovy kabel + zratil poznaky stim, jak si ma ono male prekrizeni, ktere nastane behem zapisu do DB - nezapisi se data jak maji)a tvrdi, ze je to chyba software, protoze kolega ma jiny a ten to nedela. Ovsem si neuvedomuje, ze kolega ma svou DB lokalne. Zni to jako clovek, kteremu by jste rekli asi neco ve smyslu, ze je to totalni debil, ale nutno podoknout, ze tento pan doktor je predni plasticky chrirurg v CR.

    Pro ne neexistuje neco, ze si treba poradi s necim sami (ne vsichni samozrejme), ale oni si zavolaji, protoze se ridi tim, ze to neni jejich obor a zajima je jen uzivatelske prostredi, ve kterem budou pracovat. Dost lidi se tomu treba bude smat, ci si rikat co to je za blbce, ale uvedomnte si prosim, jak tihle premysli, jakz je jejich obor a take co je zajima. Urcite by se oni takto smali vam, kdyby jste meli treba operovat pacienta. On nemaji takovou protrebu zkoumat, co ten FireFox treba umi, stejne tak jako my nemame potrebu zkoumat nove operacni metody.

    Diakritiku moc nepouzivam, ale zkusim se polepsit.
    Do I care?
    19.10.2005 19:39 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Chces tim rict, ze aplikace ktera nerozdejcha preruseni spojeni na DB je zcela v poradku? To doufam ne. Takze laskave tomu doktorovi vysvetli, ze aplikace, kterou pouziva je spatne napsana a proto to nefunguje a to pochopi. Vzy je lepsi rikat pravdu.
    19.10.2005 22:54 Matysek | skóre: 6 | blog: Matyhokoutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Ne , jen si to zapise treba spatne index a pak se musi opravit. Ale napr ten rozepsany dekurs, ktery v tom momente posila musi psat znovu.
    Do I care?
    Luk avatar 20.10.2005 10:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Co je to za IS, mohu-li se zeptat? Nějakou dobu jsem v této oblasti dělal, třeba bych mohl poradit...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.10.2005 09:49 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Ty ses chytrej jak radio, az na to, ze podstata toho prispevku byla uplne jinde.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    19.10.2005 19:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Pro ne neexistuje neco, ze si treba poradi s necim sami (ne vsichni samozrejme), ale oni si zavolaji, protoze se ridi tim, ze to neni jejich obor a zajima je jen uzivatelske prostredi, ve kterem budou pracovat.
    Což je imo tak jak to má být. Nevidím důvod, proč by měl uživatel řešit sám něco s počítačem (Podotýkám, že zmíněný příklad s kabelem do toho samozřejmě neplatí. To je to samé, jako by vykopnul síťový kabel a tvrdil, že je to chyba rádia, že nehraje :-)).

    Jinak ten příklad s any key není srandovní. To jen ukazuje odlišnost myšlení těch, co si s počítači rozumí a těch ostatních. Vzhledem k tomu, že jsou uživatelé, tak musí být UI přizpůsobeno jim.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luk avatar 19.10.2005 20:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Nevidím důvod, proč by měl uživatel řešit sám něco s počítačem.
    Právě. Nejhorší je, když se to uživatel snaží "nějak vyřešit" (nejčastěji restartem, pokud se počítač "chová divně"). A poté, co přivede počítač do ještě horšího stavu (a odstraní stopy, které by mohly vést k identifikaci problému), stejně potřebují pomoc.

    Zkušenosti z této oblasti už jsem ostatně popisoval :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.10.2005 20:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    (nejčastěji restartem, pokud se počítač "chová divně")
    No to jo, návyky z Windows přetrvávají :-). Já se dlouho nemohl zbavit toho odporného zvyku vypnout okno, když je nepotřebuju. Ostatně na toto si stěžoval i doktor Peringer (lidi z FITu vědí), i když ten jeho návyk je prý, pokud si pamatuji, z DOSu.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    19.10.2005 22:11 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    "odporného zvyku vypnout okno, když je nepotřebuju" - tomu nerozumím - prosím o vysvětlení. Třeba taky trpím touto nemocí a ano o tom nevím :-). Dík
    Luk avatar 19.10.2005 22:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Zřejmě ukončit program. V DOSu prostě běžel jeden program - a pokud člověk potřeboval jiný, musel ho ukončit a spustit nový. Sice byly metody, které umožňovaly přepínat mezi programy (běžel ale vždy jen jeden), ale se 640 KB paměti to stejně moc nešlo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.10.2005 23:39 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Pozor! I v DOSu bylo možné používat více RAM. Ale to ten program musel běžet v protected režimu (Rational - teď dělají do UML) a taky byl potřeba ovladač, který ji zpřístupnil. Tuším, že to měl na starosti qemm. Ale už je to pár let, co jsem DOS aktivně používal, tak se možná pletu :-).

    BTW: samozřejmě jsem myslel zavření okna. Ne vypnutí
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luk avatar 20.10.2005 10:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Ano, např. i borlandovské překladače to dokázaly využít. Ale za běžných podmínek to nešlo. Kromě toho se tehdy standardně dával 1 MB paměti, něco zabraly ovladače...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.10.2005 17:33 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Šlo to úplně všude a úplně ve všem, od assembleru po Watcom C, dále snad všechny poslední hry pro DOS (DOOM, quake, ...) používaly nějaký extender (cwdpmi, DOS/4G, ...) pro adresování paměti a chtěly rozhodně více než 1 MB...
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    Luk avatar 20.10.2005 19:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Netvrdím, že ne. Tvrdím je, že v dobách, kdy stál 1 MB paměti 5000 Kč, se běžně dával právě jen ten 1 MB. S tím Borlandem jsem to myslel jinak - že samotný kompilátor to pro svoji činnost využíval (o použití v kompilovaných programech jsem nehovořil).

    Normální (kancelářské, účetní apod.) programy ale obvykle nic takového nevyužívaly. Proto pro ně platil klasický limit.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.10.2005 17:28 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Metod je hafo; s jedním běžícím programem to není úplně pravda, třeba takový DesqView umí multitasking (také na pozadí) bez problémů. Na pouze 640 kB paměti se hrálo pěkně dávno. Spousta nověji napsaných programů používala EMS (vyšší adresy pamětí přístupná per partes voláním přerušení), novější typicky používají notoricky známou XMS, případně používají virtuální adresování, čili jedou v podstatě v protectedu, umí bez problému swapovat a obsluhovat rozhodně více než 1 MB paměti... BTW kromě linuxu používám též FreeDOS (přístup k HW je zde o hodně jednodušší než v složitějších systémech), těch 128 MB RAMky zvládá bez problémů, takový vim na něm také funguje a na paměť si nestěžuje, tak si nemyslete, že DOS je zase až tak neschopný systém :-).
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    19.10.2005 23:01 Matysek | skóre: 6 | blog: Matyhokoutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Libovolna klavesa
    Stim take souhlasim, ale ocenil bych nekdy, kdyby treba si dokazali nastavit homepage sami :)

    Myslite, ze mam nejaky zajem na tom, aby se mi vrtal v sw a to nedejboze v db.
    Do I care?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.