abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 557 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Stále více Archařů ==> jaký máte distro?

    20.4.2010 23:27 | Přečteno: 2120× | Linux | poslední úprava: 21.4.2010 07:27

    Pravidelně, někdy i víckrát denně když nemám na co na webu kliknout, tak si procházím desktopy na ábíčku , zdá se mi to nebo se komunita uživatelů Arch linuxu pomalu ale jistě rozšiřuje? Když jsem začínal na tehdy novým Ubuntu 8.04, nepamatuju si že by tady bylo tolik Archařů (pro ty co budou psát posty typu "to bude tím, že sis Archu předtím nevšímal" - ano, všímal, zkoušel jsem ho nainstalovat už asi po prvních 2 týdnech zkušeností s linuxem) a teď když desktopy procházím tak je to Arch + Gnome, Arch + KDE, Arch + XFCE, všude Arch, což je podle mě dobře, jsem rád že už tolik nevidím *buntu (nic proti *bunťákům)

    Tak nějak zároveň mě napadlo, že tady asi ještě nikdo nedělal anketu na téma distribuce (pokud ano neviděl jsem)        

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jakou distribuci používáte na běžnou práci?
     (31 %)
     (22 %)
     (8 %)
     (26 %)
     (16 %)
     (2 %)
     (4 %)
     (7 %)
     (7 %)
    Celkem 443 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.4.2010 23:39 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    <voice who="Achmed">Holly crap!</voice> zapomněl sem na Mandrivu...
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    21.4.2010 09:17 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    tak tak.. nuz, som len "ostatni"
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    kotyz avatar 20.4.2010 23:40 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    takova anketa tu jiste byla, divil bych se kdyby ne. a urcite by pod takovou anketou vzniknul hustej flame ... ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dent avatar 21.4.2010 00:10 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    Možné to je, přijde mi, že Arch je jedna z mála distribucí, která po troše snahy vcelku přijatelně funguje. Což se nedá říct o out of the box řešeních. Tam si přijdu, jako bych bojoval proti zlovůli tvůrců distribucí, kteří chtějí co nejvíc znemožnit práci se systémem.
    21.4.2010 09:29 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?

    Tak Arch neni vubec spatny - jeste by mohl mit neco jako je portage :D

    Václav 21.4.2010 10:08 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    ABS nestačí?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    kotyz avatar 21.4.2010 11:04 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    gentooistovi ne, nemuze si globalne nastavovat use flagy. musel by priohybat kazdej pkgbuild rucne ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    21.4.2010 13:16 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?

    jednak USE flagy, ale taky maskovani

    Václav 21.4.2010 14:07 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    Jo, globální nastavení use flagů pro celý ABS by bylo fajn...
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    21.4.2010 00:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    No tak například já mám Slackware ale nikdy jsem screenshot desktopu nepostoval.
    21.4.2010 00:20 trevor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    [U-Ku-Xu]
    To je jak zkratka nějaké odnože Ku klux klanu.
    21.4.2010 06:34 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    Já za to nemůžu =D jak si to Canonical udělal tak to má =D
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    21.4.2010 12:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    Jako linuxák byste to ale aspoň mohl psát jako {U,Ku,Xu}buntu nebo {,k,x}ubuntu. :-)
    21.4.2010 13:08 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    detail ;-)
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    21.4.2010 01:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    No jistě, Arch linux je totiž nejvíc nejlšpí distro ;-)

    Teď vážně: myslím si, že Archlinuxáři rádi dělají screeny desktopů. Ale zároveň souhlasím, že nás přibylo.
    Myslim si, že příčina, že rádi posíláme screenshoty je (alespoň z části) v tom, že v Archu je nejen poměrně snadné, ale i běžné si desktop ohýbat co nejvíc ku svému přání.

    Na takový Ubuntu to je všechno na jedno brdo ;-)
    21.4.2010 06:38 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    +1, ikdyž
    V Archu je nejen poměrně snadné, ale i běžné si desktop ohýbat co nejvíc ku svému přání.
    ...no, nevím jestli poměrně snadné, ale aspoň to, narozdíl od ostatních dister, jde =)
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    21.4.2010 07:32 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    ...no, nevím jestli poměrně snadné, ale aspoň to, narozdíl od ostatních dister, jde =)

    o snadnosti se nebudu prit (to je asi pro kazdeho idividualni), ale pokud myslis tu druhou cast vazne, tak o linuxu nevis vubec nic ;)
    stativ avatar 21.4.2010 07:46 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    Spíš bych to viděl na hyperbolu.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    21.4.2010 07:58 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    jo, myslel jsem to trochu s nadsázkou, pokud si to myslel takhle....
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    21.4.2010 07:56 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    v tom "ale aspoň to, narozdíl od ostatních dister, jde =)" se odkazuju se na
    desktop ohýbat co nejvíc ku svému přání
    ještě sem nedělal s distrem který by bylo bezproblémovější než arch, aspoň v mém případě, Ubuntu, Fedora, Mandriva, Mint, CentOS a openSUSE vždycky v něčem zklamali, Arch zatím dokáže všecho to, co předchozí neuměli nebo v čem chybovali
    co se mě týče stavím použitelnost na nejvyšší příčku, takže si s desktopem hraju hodně....

    btw ne, nezkoušel sem si přepsat půl gentoo a zkompilovat...
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    21.4.2010 08:42 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    Arch používám hodně dlouho, už to bude někde 5 let. Jakkoliv jsem spokojený, rozhodně bych neřekl, že je to zcela bezproblémové distro. A už vůbec ne, že bezproblémovější než jiné jmenované. Už jen rolling updates, stačí vynechat aktualizace třeba na dva týdny, a při další aktualizaci si to člověk může pěkně vyžrat. Mě by zajímalo, co ty předchozí jmenované neuměli nebo v čem chybovali. Jen tak, ze zvědavosti, od každého jmenovaného systému třeba jednu věc. To jsem fakt zvědavý...
    21.4.2010 08:57 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše not true
    ja delam update prumerne jednou za 2 mesice a zadny problemy nemam..
    21.4.2010 12:17 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: not true
    Já ho dělám denně, a občas se mi stalo, že když jsem třeba týden vynechal, už jsem toho musel dost a dost přenastavovat. Třeba když se měnil netcfg, když se do jádra zavedlo KMS pro Ati apod.
    21.4.2010 16:49 vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    Arch používám cca 4 roky, o něco menší dobu na dalších třech mašinách členů rodiny. S průběžnými aktualizacemi jsem za celou tu dobu nikdy neměl žádný problém (respektive několikrát byl potřebný ruční zásah - ovšem jasně a viditelně oznámený na domovské stránce Archu). A to jsem jeden stroj aktualizoval jen kvůli změně grafické karty po cca tři čtvrtě roce bez aktualizací! Dělám něco špatně, nebo mám nehorázné štěstí?:)
    lmanik avatar 21.4.2010 16:54 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?

    Jj jsem natom stejne, pravidelne aktualizace a neni zadny problem o kterem bych nebyl predem informovan. Jsme asi haluzaci :-D

    A komu to cpes?
    21.4.2010 06:29 alt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů?
    Dlouhodobe pouzivam Arch Linux + Openbox, jsem dokonale spokojen.
    stativ avatar 21.4.2010 07:47 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Tady je ale jasné kdo to vyhraje. Jakmile napíšeš Arch do nadpisu tak tím přílákáš spoustu Archerů a odpudíš ostatní.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    21.4.2010 07:50 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Jako lukostřelců jo?
    21.4.2010 19:51 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Však jo, ostatní se budou bát, že je lukostřelci zastřelí, když nebudou souhlasit s názorem autora ;-)
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    Freeman avatar 21.4.2010 07:57 Freeman | blog: freeemans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Arch 64 + Kde 4.4 na notebooku. Az na par veci, co jsem nedotahl, jsem naprosto spokojeny. Arch je proste Simple Easy Powerfull ...
    21.4.2010 09:07 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Asi tak moc spokojený nebudeš, když tvůj avatar "nosí" logo Gentoo. :-)
    21.4.2010 09:19 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    palec hore :-)
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    otasomil avatar 21.4.2010 09:28 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?

    Ubuntu 9.04 na notebooku jez je nejpouzivanejsim mym pc.

    Jinak Ubuntu 9.10 na druhem notebooku.

    Slax, Puppy, Slitaz .... takove ty male distribuce pro zkoumani a bastleni.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Cubic avatar 21.4.2010 10:20 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Arch je snad jediný neobskurní distro který jsem ještě neměl nainstalovaný(ne nejsem distribuční turista, hraju si). Přišel jsem jako věrný uživatel Gentoo o něco? Vážně by mě zajímali zkušenosti někoho kdo přešel od Gentoo k Archu, proč? (snad jen délku kompilací nemusíte uvádět... ty je mi ukradené)

    menphis avatar 22.4.2010 02:15 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Tohle by me zajimalo take.
    23.4.2010 13:19 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Hmm, ja jsem presel opacne - z Archu na Gentoo. Napadaji me nasledujici duvody, proc by hypoteticky nekdo mohl preferovat Arch.
    1. balickovaci system (pacman) - extremne povedeny, rychly jako cert a vetsinou bezproblemu + rozumne udelane baliky (Arch "nerozbalickovava")
    2. gentoo overlays jsou opruz (casto kvuli jednomu programu, x86 vs. ~x86 problem, chybejici architektura v ebuildu, ruzne povedene ebuildy stejnych programu v ruznych overlays apod.), pouzivat yaourt s AUR je mnohem komfortnejsi
    3. repozitare a AUR dohromady (vse diky yaourt pristupne jednim prikazem bez hledani neceho na webu) davaji asi nejvetsi databazi SW v aktualnich verzich - ostatni distra si mohou "honit triko" jak chteji, ale podle mych zkusenosti Arch jasne vede
    4. jednodussi sprava systemu, zadne distribucni skripty
    5. (skoro) zadne distribucni patche - nevznikaji zahadne bugy specificke pro danou distribuci
    6. vyborna wiki, vyborna komunita, kde se veci celkem rychle resi - ale (pouze/hlavne) anglicky
    7. rychlost - vazne moje Gentoo je znatelne pomalejsi, nez byl Arch, nevim proc
    8. rychly "deployment" systemu -> zkusenejsi Archer vcetne konfigurace by mel mit do 60 min. hotovo
    9. rychlejsi uceni se systemu, vetsinou funguji a pouzivaji se obecna reseni platna pro jakekoliv distro (viz 4 a 5), cela konfigurace na Archu, syntax PKGBUILDU atd. se mi zda prehlednejsi (dost mozna hodne subjektivne)
    Fakt jsem chtel mit 10 bodu, ale uz me nic nenapadlo ;-) Arch je dobry system, ma taky sve nevyhody, takze ja zustanu na Gentoo.
    21.4.2010 11:06 DebianFan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Debian na servery, debian na desktope, debian na notebooku, debian na netbooku, debian na mobile (keby sa dal...), debian v routri, debian v chladnicke... Proste vsade :-)
    21.4.2010 11:08 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    No....nechtěl bych aby se v aktualizacích objevila skrytá chybička v kernelu xD
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    21.4.2010 11:18 DebianFan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    od woodyho (aspon na serveroch) ziadna nebola... ;-) ozaj nepozna niekto mobil kde sa da dat debian? :)
    21.4.2010 12:13 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    co treba tady

    Ale asi si moc nezavolas :-)
    Michal Fecko avatar 21.4.2010 15:36 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    msk avatar 23.4.2010 11:33 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    ozaj nepozna niekto mobil kde sa da dat debian? :)
    Nie je na debiane postavena ta nova Nokia?
    23.4.2010 20:13 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    jj, maemo je odnoz debianu
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    danaketh avatar 21.4.2010 11:29 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    +1 Zkusil jsem různý distra ale Debian je prostě nej :)
    21.4.2010 17:41 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?

    Zkusil jsem různý distra, ale Archlinux je prostě nej :)

    22.4.2010 09:56 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    +1 :-)
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    21.4.2010 11:58 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Porovnavat pocet Archeru (nebo Archaru?) podle zverejnenych desktopu neni asi nejlepsi napad. Podle me jsou to lidi co si radi hrajou a radi se pochlubi. Tak tech jejich desktopu je tu logicky nejvic.

    Co tak asi "normalni" clovek udela s beznym distrem? Presune si panel, zmeni wallpaper a dela neco "uzitecneho". Presne tak to delam na Ubuntu :-).

    No a na Archu mam awesome a jednoduche conky. Tak by stacilo dat jen odkaz na wallpaper a hotovo :-)

    Ale jen se chlubte, obcas me nejake to conky inspiruje. Tak si s tim par dni hraju a kdyz to funguje tak stejne zjistim, ze je to p..ovina a nahodim stare conkyrc :-)
    21.4.2010 12:12 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    známe =D
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    21.4.2010 12:17 fettgesicht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Já jsem potřeboval něco jako Slackware, co by ale umělo řešit závislosti. Zkusil jsem Arch a jsem celkem spokojenej. Zaplatil jsem ale ztrátou rock-solid stability. Jednou se mi kousla aktualizace jádra a po restartu nastal nějakej strašlivej error. Vyřešil jsem to reinstalací starého jádra z cache Pacmana, ale dost jsem se vopotil. Moc tehdy nechybělo a nerozdejchal jsem to.
    Cubic avatar 21.4.2010 12:35 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    pri aktualizaci se maze stare jadro? wtf?
    Václav 21.4.2010 14:13 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Jo, je to tak. Osobně to řeším tak, že si držím jednu 100% funkční, ověřenou verzi vedle ve svém balíčku.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Cubic avatar 21.4.2010 14:40 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    tak jako ze se odebere z polozka z grubu a kernel z /boot?

    a co kdyz nastane (trebas nepravepodobna) situace, ze system po upgradu nenabehne? To se resi chrootovanim a instalaci te overene verze?

    Ja si vetsinou drzim v grubu vsechny releasy aktualniho jadra a pak jeste pro jistotu jeden exemplar predchozi major verze... pro pripad nenadalych regresi. Je ale pravda ze si jadro patlam sam takze mam asi vetsi pravdepodobnost vyskytu nejakeho toho selhani.
    otula avatar 21.4.2010 15:48 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Jo, přesně tak to je. Sám jsem již jednou systém přes chroot zachraňoval. Držím si od té doby v rezervě záložní kernel. Ale co se chrootu týče, má Arch výhodu, že můžeš použít libovolnou live distribuci, protože k rozbalení balíčku nepotřebuješ žádný speciální program - stačí běžné dekomprimační nástroje.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    21.4.2010 19:55 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Tak to má i Slackware. Upgradepkg to přemaže, ovšem nic ti nebrání jádro přidat k tomu stávajícímu přes installpkg.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    21.4.2010 12:58 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?

    Jak je na tom arch s notebookama? Kdyz se rozhodnu si ho nainstalovat na notebook, bude mit uspavania wpacko fungovat hned, nebo musim tydny konfigurovat?

    Jestli by ty tydny za ten xmonad nestaly ...

    21.4.2010 13:25 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    xmonad je nejen v Archu, viz. Tedy by tam mohlo byt i tvoje distro :-)
    Dent avatar 21.4.2010 13:32 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Hned to asi fungovat nebude, ale archwiki je velmi pěkně zpracovaná.
    21.4.2010 13:38 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    mě to jelo hned, ikdyž .... ThinkPady mají vždy podporu dobrou
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    21.4.2010 13:50 raistlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Archu chybí k dokonalosti jen dvě věci:
    • stabilní větev s upgradem na nový verze nejdřív tak po šesti měsících - zatím není dostatek ochotných lidí tohle udržovat
    • rozumný lidi do vedení. Po odchodu Judda Vineta se do čela bohužel dostalo pár kok*tů a projevilo se to i na "kvalitě" uvolněných balíčků. Tempo kterým propadali z testingu do currentu bylo hrozný. Možná se to v poslední době už zlepšilo, Arch už pár měsíců nepoužívám.
    21.4.2010 13:53 raistlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    ještě jsem zapomněl na 3. veledůležitou podmínku:
    • implementace podepisování balíčků do pacmana a systému repozitářů !
    AFAIK snad jediný distro, který tuhle bezpečnostní featuru nemá.
    22.4.2010 15:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Souhlasím, podepsaný balíky, to je featura, kterou Arch postrádá a měla by být doplněna...
    Vykook avatar 21.4.2010 14:20 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    http://www.archserver.org/ -Je to uplne novej projekt, takze stable moc nebude, ale snad za par mesicu...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    21.4.2010 18:01 raistlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Že by ? Každopádně tenhle novej projekt budu sledovat a uvidíme co se z toho vyklube ;-)
    Vykook avatar 22.4.2010 00:40 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Na mem domacim serveru(thinkpad s chciplym lcd) mam ted Archlinux a vzhledem k tomu ze tam nejede nic kritickyho, tak to na Archserver v nejblizsi dobe premigruju a nasledne mozna poreferuju.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    22.4.2010 15:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Určitě poreferuj! Jsou tu lidi, který byto zajímalo ;-)
    24.4.2010 07:55 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Čili to bude něco mezi Slackwarem a Archem? Aktuálnější balíky díky kratšímu vývojovému cyklu a přidaná hodnota Packman. Až mi všechny stroje odejdou do křemíkového nebe (desktop tak nějak dožívá, ovšem Thinkpad se zdá nesmrtelný) a pořídím si nové železo, tak ArchServer určitě vyzkouším.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    21.4.2010 16:54 vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Já bych ještě přidal jeden bod - pořádnou spolupráci s upstreamem, aby třeba jednoho nepěkného dne měl při možném úbytku vývojářů Archu ty patche kdo spravovat...
    stativ avatar 21.4.2010 17:34 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    stabilní větev s upgradem na nový verze nejdřív tak po šesti měsících - zatím není dostatek ochotných lidí tohle udržovat
    To by už ale nebyl Arch.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    23.4.2010 13:48 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Naprosty souhlas, na cos presel?
    David Watzke avatar 21.4.2010 14:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Používám Gentoo na 3 boxech, který rootím a nedokážu si představit, že bych měl používat jiný distro. Zkoušel jsem to, ale nikdy to nedopadlo dobře.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    21.4.2010 14:57 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?

    Gentoo taky neni spatny :)

    V archu mi prijde trochu lepsi/rychlejsi reakce na otevrene bugy...

    21.4.2010 17:04 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    porovnej pocet oficial balicku gentoo a archu (nemyslim tim aur)
    USE="-gnome -kde";turris
    otula avatar 21.4.2010 17:55 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    V archu mi prijde trochu lepsi/rychlejsi reakce na otevrene bugy...
    Než přišlo KDE4 a měl jsem aktuálnější než aktuální celý systém, čerpal jsem pro své balíčky záplaty právě z Gentoo, protože tam už byly, zatímco v Archu často nešly mnohé v ABS zahnívající balíčky sestavit s právě aktuálním gcc.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    21.4.2010 17:04 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    +1, ale zacal sem na slacku ...
    USE="-gnome -kde";turris
    21.4.2010 20:43 Fusin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Docela by me zajimalo, jestli dneska jeste tolik frci Gentoo jako pred lety? Ne, nejde mi o to, abych byl free, cool a in. Ale siroka uzivatelska zakladna je dobra, kdyz potrebuje clovek poradit. Rad bych pouzil nejakou distribuci, ktera jde usit na miru. Jestli je dnes v kurzu jina takova distribuce, tak mi ji prosim poradte.
    menphis avatar 22.4.2010 02:18 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    ne, porad Gentoo ;)
    21.4.2010 20:44 . | skóre: 8 | blog: ,
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále více Archařů ==> jaký máte distro?
    Arči se množej

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.