abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    12.7.2006 03:44 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Pokud neodpojím ether kabel, tak mně IMO vypnutí PC příliš nepomůže.
    12.7.2006 07:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    tak tak, pokud je někdo tak paranoidní, měl by vytahat všechny kabely, co vedou ven - i pokud třeba nemá ATX bednu, která je zapnutá i když je vypnutá, ale klasický vypínač, je mu to houby platné, tam není velký problém aby skočila jiskra mezi kontakty ... jenže to je děsně nepohodlný, takže kdo by to dělal, že (tahat žebřík na střechu k AP, no to by mě mohlo, navíc často ani nejsem doma ...)
    12.7.2006 11:10 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Nepomůže. Tady se přesně tohle stalo asi před měsícem.
    12.7.2006 04:00 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    jestli bydlis na zapad od Prahy, tak ja bydlim na zapad od te bourky ...ale jenom tu vypadl proud ... a uz jsem sel odsroubovavat anteny
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    Balu avatar 12.7.2006 06:35 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Doma vypíname nielen PC, ale aj všetku elektroniku a televízne antény. Pre niekoho možno paranoja, ale
  • videl som PC po zásahu blesku v pomernej blízkosti, a nebol to pekný pohľad
  • videl som asi 10cm iskry zo zástrčiek, keď blesk udrel do stromu vzdialeného asi 10m od domu
  • Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    Heron avatar 12.7.2006 07:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Hmm. To máš celkem štěstí, že se nestalo něco většího.

    OT: Víte, že nemusíte mít bleskosvod? Opravdu. Postavíte si dům, a může být jakkoliv vysoký a nemusí mít ochranu proti blesku.

    Rozvody elektřiny by měli být v zemi. I z dalších důvodů, ne jen kvůli bouřce. Tím myslím 22kV a 220V, vyšší napětí už do země nedáte.
    12.7.2006 07:50 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    OT: Víte, že nemusíte mít bleskosvod? Opravdu. Postavíte si dům, a může být jakkoliv vysoký a nemusí mít ochranu proti blesku.
    a co na to pojišťovna?
    12.7.2006 07:53 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    ze vam nepuci :-)))

    No, nas se na nej vubec pri uzavirani smlouvy neptali (pred ctyrmi lety). Na baraku neni, je na stodole, ktera je o neco vyssi a je cca o 15 metru dal.

    Ale znam pripad kdy slehl blesk do trafa a v dome vyhorely zdroje v televizich, pocitaci a tak...
    Heron avatar 12.7.2006 07:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Mno tak pojišťovně se to líbit nebude, ale pojištění také není povinné, že.

    Mě spíš překvapuje, že v zemi, kde mám povinnost oznámit každou kravinu ve třech kopiích 15 úřadům, není pro kolaudaci domu nutné zajistich ochranu proti blesku. Asi je to tím, že (jak říkal jeden člověk v TV): "je to příliš drahé a ti lidi na to nemají." Pravda, vyhořet je levnější. ;-)
    12.7.2006 14:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Někdo trochu počítal a zjistil, že za peníze utracené za bleskosvody v ČR by bylo možné platit do každého domu jednoho hasiče ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    12.7.2006 14:56 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Co je na bleskosvodu tak drahého, vždyť je to pár metrů tlustého drátu…
    12.7.2006 14:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Trochu víc, než pár metrů (podle toho, jaký barák ;-)), ale navíc se všechny uzemnění zakončují plechovou deskou o rozměrech (mám dojem) 3×3m.

    Ten drát je navíc měď nebo hliník, což na ceně taky neubere.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 12.7.2006 16:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    V TV říkali 10 tis kč na jeden rodinej domek (což se mi zdá docela málo, ale budiž). Takže cena je vzhledem k ceně domku cca 200x nižší.
    12.7.2006 16:52 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Nevím, z čeho je drát, ale docela určitě vím, že se běžně uzemňuje několika desítkami m ocelové pásoviny. ;-)
    12.7.2006 19:26 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    3×3 m je nějak moc, to by se nám na zahradu ani nevešlo :-) No a měď ani hliník to taky není. Ale dělal to profík, navíc tátův známej, tak je to snad vpořádku…
    12.7.2006 21:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    3x3m deska je jedna varianta, o které jsem slyšel. Určitě je jich možných víc.
    Quando omni flunkus moritati
    13.7.2006 18:08 DekeL | blog: DekLov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Bleskozvody sa vyrabaju s pozinkovaneho oceloveho dratu alebo pozinkovanej pasoviny, cely bleskozvod sa sklada s 3 hlavnych casti, zberac zvod a uzemnovac.

    Zberac je tyc alebo siet s ocelovych drôtov na streche, zachytava uderi bleskou, zvod je ten drôt medzi strechov a uzemnovac je zariadenie pre rozptylenie bleskoveho prudu v zemi, Nemusi sa nutne pouzit ocelova platna, vyhodnejsie su tycove uzemnovace, teda potrebne mnozstvo ocelovych tyci zatlcenych dozeme. Vyhodne su aj zakladove uzemnovace, pripojene na ocelovu siet v zakladoch budovy. pocet a kvalita uzemnovaca musi byt taka aby celkovy zemny odpor bol menis ako 15 ohm. Ak nie toto nieje splnene nedostanete reviziu na el. instalaciu v budove. Budova nemusi mat bleskozvod vtedy a len vtedy ak lezi v ochrannom priestore bleskozvodu inej budovy. Ochranny priestor je kuzel pod bleskozvodom ktory zviera pti vrchole uhol 112°.

    Este k predlzovackam s prepetovou ochranou: Vo vacsine pripadov su asi tak na dve veci, lebo sa jedna o posledny, najjemnejsi stupen ochrany, stupen D. ktori sa aktivuje zhruba pri 1500V. Na stlpoch maju energeticke zavody ochrany triedy A ktore sa aktivuju pri 6000Voltoch. Ak teda mate aj predlzovacku s ochranou mate stupen ochrany A a D, chyba B a C. Tieto ochrany su skatulky ktore sa instaluju do Hlavneho a podruzneho rozvadzaca, take skatulky ako istic, ak niesu pouzite, prepetova ochrana na predlzovacke straca vyznam. Tkisto atmosfericke prepätia vnikaju do objektu po vsetkych telekomunikacnych vedeniach okrem optickych kablov, to znamena prepatovky by mali byt aj na televiznych, satelitnych, mikrovlnych koaxialoch, adsl a ethernet linkach.. asi tolko
    12.7.2006 20:44 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Drát je pozinkovaná ocel (alesponˇ se moc nekrade) V Chomutově odcházejí sítovky dost často poslední dobou a tohle pro jistotu sleduju když se venku začne mračit.

    http://www.chmi.cz/meteo/rad/blesk/updated_show_blesk.php
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    12.7.2006 22:45 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    njn, kdyz jsem tam dneska koukal, myslel sem, ze to nerozchodim, koelm 2:00 našeho času to bouřilo dvě hodiny jen tady...
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    12.7.2006 12:43 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Nadruhou stranu v zemi je nekdo muze lehce prekopnout. Strojem je hned pretrhnes a ani nevis jak Aby se o tom dalo uvazovat, potreboval bys vymyslet poradnou ochranu proti zniceni kabelu el. rozvodu. .
    12.7.2006 13:31 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Ochrana nevím, ale prevence je taková, že před bagrováním se oblast projede detektorem kovů. Na elektrické vedení by to snad mělo fungovat, ne?
    12.7.2006 14:16 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Nevim, jake jsou doporucene postupy. Kazdopadne draty el. napeti casto vedou pres pole. Kdyby misto vzducem mely vest pod zemi, tak by musely byt pekne hluboko, aby byla jistota ze se neposkodi ani hlubokou orbou. A pokud by doslo k nejakemu poskozeni kabelu, tak te s nejakou opravou zemedelci budou hnat, protoze jim znicis cast urody. A prenechavat opravy na zimu je nelidske.
    12.7.2006 14:58 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Kdyz tady zakopavali nejaky ty kabely, zakopali je prez 2m hluboko... hluboka orba nema ani 0,5m...
    jen pripojka na plyn k baraku musi bejt metr hluboko ;-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    12.7.2006 15:19 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Kdyz tady zakopavali nejaky ty kabely, zakopali je prez 2m hluboko... hluboka orba nema ani 0,5m...
    ehm, zapomínáš na jednu věc - že něco zakopeš 2 m pod zem ještě neznamená, že i po několika letech nad tím budou dva metry zeminy - zvlášť na poli ....
    Shadow avatar 12.7.2006 16:52 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Vis jak v IT vypada prepracovanost?

    Kdyz pri soulozi premejslis jaky porty si sakra otevrel....
    To je moc hezká patička.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    12.7.2006 22:51 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    To víš...
    ale nepřemejšlej nad tim, jak ja na tu patičku přišel ;-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    12.7.2006 20:40 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    O to nejde, tecnicky je to dobre proveditelne. Ale dokazes si predstavit "nadseneho" zemedelce, ktery diky vymene kabelu prisel o nekolik metraku obili ?
    12.7.2006 21:04 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    No zrovna se tady u nás v okolí vyměňují stožáry vedení vysokého napětí, možná se i buduje nová trasa, a myslím, že zábor je větší, než při pokládání kabelu – to se udělá jen rýha v zemi. U těch stožárů se betonují patky, musí se tam dopravit, vztyčit, zabraná plocha mezi stožáry je na jejich šířku resp. šířku vedení, vykácený pruh lesíka o stejné šířce. Navíc ta pokládka kabelu jde asi o dost rychleji, takže se to dá stihnout mimo vegetační období…
    12.7.2006 21:51 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    IMHO je natažení drátů do vzduchu levnější - nemusí se izolovat.

    Navíc ve vzduchu jde snadno natáhnout tři dráty uspořádené (v průřezu) do trojúhelníku, čímž se sníží kapacita mezi vedením a zemí a tím ztráty svodovým proudem. Udělat to samé v zemi by bylo dražší a obtížnější.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 12.7.2006 23:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Mno ale u trojúhleníku jde o 400kV a to do země nedostaneš -- to by musela být hodně kvalitní a hlavně rozměrná izolace.
    13.7.2006 02:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    No dyt prave - proto se to táhne vzduchem ;-)

    To samé platí pro nižší vysoké napětí (110kV a spol.) - tam by izolace byla o něco slabší, ale furt zbytečně navíc. Do země maximálně 22kV.
    Quando omni flunkus moritati
    13.7.2006 13:51 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
     to se udělá jen rýha v zemi 
    A de das hlinu , a kde je chodnicek pro delniky a to nemluvim o tom, ze tu hlinu musis roztridit, at nedavas urodnou povorchovou hlinu s jilem dokupy? Nakonec ma ta ryha sirku nekolik metru.
    Navíc ta pokládka kabelu jde asi o dost rychleji, 
    takže se to dá stihnout mimo vegetační období.
    To budes vsude zavadet dva nezavisle privody elektriny ? Nebo nechas nejaky uzel bez elektriny pul roku ?
    13.7.2006 15:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Když pokládal Telecom telefonní kabel nebo se dělala voda, bylo to po kraji pole, vedle rýhy uježděný pás na šířku jednoho náklaďáku. Bylo to hotové na podzim po sklizni a před předzimní orbou. Když se teď dělají sloupy VN, jsou tam vyježděné pásmy na šířku tak dvou až třech náklaďáků. Začali s tím na jaře, ještě než obilí vzklíčilo, ale teď už obilí pomalu dozrává, a dělají na tom pořád. Toť moje empirické pozorování. Nemusí být obecně platné, ale nepředpokládám, že by měli důvod tu přestavbu vedení VN nějak extra protahovat.
    13.7.2006 16:58 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Mam podobný pozorování ;-)
    Když tu dávali do země plyn, taky podél silnice a tak 5metrů širokej pruh to taky byl...
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    12.7.2006 22:29 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Pokud se tahne nejaka inzenyrska sit, tak se s majitelem uzavira smlouva o vecnem bremenu. Proste, kdyz je porucha a potrebujes tam nutne vlezt, kdyz dozrava obili, vlezes tam, podupes, znicis a pak mu ztraty nahradis. Neni to pravidlem, ale resi to hodne problemu.
    12.7.2006 14:44 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Zrovna elektrické vedení se asi najít dá, navíc s vysokým napětím. Co ale chudáci majitelé optických kabelů :-) Prý se kvůli tomu do nich přidávají kovové pásky, ale to je jenom prý :-)
    Copak toho není dost?
    12.7.2006 14:54 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Nepřidávají se do nich, ale na položený optický kabel se pokládá kovová páska. Prý ;-)
    12.7.2006 22:32 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Ani ne tak kovova paska, jako jakysi kablik. Chutovka jsou ovsem kabely (a taky plastove roury na vodu a plyn) z dob, kdy s uz zacinaly pouzivat plasty na roury a optokabely a jeste se nedelalo tohle. Ty se daji najit jedine bagrem. A to je sakra draha sranda. Pred par lety tady u nas vytahl bagr optokabel podel zeleznicniho koridoru a dve hodiny po trati Kralupy-Roudnice neprojela ani drezina :-)
    12.7.2006 23:03 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Pred par lety tady u nas vytahl bagr optokabel podel zeleznicniho koridoru a dve hodiny po trati Kralupy-Roudnice neprojela ani drezina :-)
    To je divný - pokud se to teda neopravovalo z kojejiště. Na železnici AFAIK stále existuje varianta "pevný grafikon", kdy vlaky jedou pevně podle určeného pořadí. Přeci jenom nebylo by to poprvé, kdy by se musela železnice obejít bez komunikace.
    12.7.2006 14:13 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    1) to kam se davaj v zemi kabely je nekde napsany 2) jsou pomerne hluboko 3) jsou zezhora zasypany kvuli oznaceni piskem
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    12.7.2006 22:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    ad 1) Melo by byt :-D (u provozovatele) ad 2) Od 60 cm u slaboproudu az po tri a misty i vice metru u velkych vedeni - ropovody a tak) ad 3) Pisek je shora i zespoda, ale spise kvuli lepsimu ulozeni. Shora se na vedeni dava kryci plastova paska nebo rovnou cihly, popr se cele vedeni uklada do plastovych ci betonovych zlabu (pokud uz neni vedeno kolektorem).
    12.7.2006 22:54 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    1) to kam se davaj v zemi kabely je nekde napsany
    nemusí nutně být
    2) jsou pomerne hluboko
    Taky nemusí být. Pokud je tedy 0,5 m "poměrně hluboko". :-D
    3) jsou zezhora zasypany kvuli oznaceni piskem
    To by moc nepomohlo. :-D Většina inženýrských sítí jde pod komunikacemi, kde ten písek najdeš často tak jako tak. U starších sítí se používá řada dlaždic a u novějších "červená fólie" tlustá zhruba 1 mm.
    13.7.2006 02:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    1) to kam se davaj v zemi kabely je nekde napsany
    Na to se nemůžeš spolehnout. Při výstavě koridoru Praha - Č.Budějovice v říčanech "našli" bagrem vysokotlaký plynový potrubí.

    Popř. se stal případ, kdy kopáč našel rozvod 22kV krumpáčem. V obou případech byl ten rozvod v plánu nakreslenej úplně jinde.
    Quando omni flunkus moritati
    13.7.2006 03:11 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    A pak že se v zemi nedá jen tak najít poklad :-)
    Copak toho není dost?
    13.7.2006 11:43 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Ja nevim, me se normale stalo, ze kdyz u nas pred domem opravovali chodnik, tak nejednou na nas zvoni nejakej kopac, jestli nam de telefon. Nesel :-). Dokonce, ale zaridili opravu.
    13.7.2006 00:50 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Hmm.Tím myslím 22kV a 220V, vyšší napětí už do země nedáte.
    Ale dáte Kabel mezi Polskem a Svédskem SS napětí 450 kV,600 MW, 240 km. Dálší info zde

    Jinak blesky tady často lítají asi 10 m odemne (jsem teď v tom obytném přívěsu) do hromosvodu chaty. Z takové "blízky" ten úder blesku nezní jako dunivý výbuch tak jak to jde slyšet z dálky, ale spíše jako velmy hlasité až nepříjemné praskání jako když někdo láme dřevo nebo něco podobného. Po bouřce se většinou jen zapnou jističe které blesky vyhodily v chatě a vše naštěstí zatím funguje.

    Heron avatar 13.7.2006 01:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC

    Ale dáte Kabel mezi Polskem a Svédskem SS napětí 450 kV,600 MW, 240 km. Dálší info zde

    Wau, díky. Každopádně jsou to dva kabely dost daleko od sebe. A ještě SS, to chce zase měnič. Tohle ve městě uděláte jen těžko: Kabely jsou zakopány do mořského dna v hloubce asi 1 m ve vzájemné vzdálenosti 5 m (v některých místech se s ohledem na profil mořského dna vzdalují až na 26 m).

    12.7.2006 07:56 razor | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Proti bleskům prý pomahá udělat na kabelech uzly :-). Doufám ovšem, že se nedobrovolným testérem této teorie nikdy nestanu.
    wake avatar 12.7.2006 08:27 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    jasně. a do nepoužitejch ethX a el. zásuvek narvat kočičky. natrhaný.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    JiK avatar 12.7.2006 08:45 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    o tech uzlech jsem to slysel taky, a jeden kolega, fyzik a elektroinzenyr mi vysvetloval, ze ten kabel proste prehori v uzlu, fyzika, kterou to zduvodnoval znela vcelku uveritelne.
    Heron avatar 12.7.2006 08:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Tak ony jsou i bleskojistky, ale účinnost je taková .... slabá. Vono když ten blesk překonal vzdálenost několika km vzduchem, tak jesli jde po nějakém drátě, nebo si zase přeskočí vzduchem někam, kde je menší odpor je mu v zásadě jedno.

    Prostě proti blesku není jiné ochrany než "něco jako" faradayova klec. Tj. dobře udělaný bleskosvod svedený a uzemněný na několika místech.
    Josef Kufner avatar 12.7.2006 10:41 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Panelák :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.7.2006 14:34 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Ani takhle udělaný bleskosvod nemusí být dostatečný - proud indukovaný v rozvodech v takto "chráněném" domě může napáchat dost škod sám o sobě.

    Jednoduchý bleskosvod jako takový chrání pouze proti požáru. Když je snaha ochránit elektroniku v budově, dělají se dva - vnější, který pobere blesk, a vnitřní, který uzemní indukované proudy.
    Quando omni flunkus moritati
    12.7.2006 09:02 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Taky jsem slyšel, že když třeba přívod od antény ohneš do pravého úhlu, tak se blesk bude snažit vyvázat z kabelu přesně v tom ohybu a pokud najde něco v původním směru dost blízkého tak bude pokračovat tam...

    Dokonce jsem si to mohl vyzkoušet naživo, do antény (CB, 7/8") a kabel k baráku se vypařil, u baráku byl kabel zlomen téměř do pravého úhlu a kousek od něj byl okap. Blesk pokračoval okapem a zbytek kabelu ke stanici byl na svém místě... Nevím jestli to byla náhoda nebo se všechny blesky skutečně takto chovaj.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    12.7.2006 14:00 Feyd | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Taky jsem slyšel, že když třeba přívod od antény ohneš do pravého úhlu
    to pak ten privod bude mit bombasticky VF vlastnosti :-)
    12.7.2006 19:16 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    pokud bude mít ohyb rozumný poloměr, tak v tom nevidím zas tak velký problém
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    12.7.2006 15:02 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    A proč bych ohejbal kabel, když se dá kolem 500kč koupit pojistka proti atmosférickym výbojum a je to jistější řešení, ne?
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    xvasek avatar 12.7.2006 09:03 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Suky na kabelech, které ochrání před zásahem blesku, jsou celkem rozšířený FUD.
    Heron avatar 12.7.2006 09:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Navíc suk na koaxu k wifině není zrovna ideální řešení ;-)
    xvasek avatar 12.7.2006 09:17 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    :-) Ochana proti blesku stojí pár korun, udělá stejný útlum a navíc by mohla i fungovat.
    12.7.2006 12:58 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    FUD to není. Ale je naivní si myslet, že uzel něco ochrání před přímým zásahem blesku. Může to ale za jistých okolností (specielně, když se to doho uzlu dá kus feritu - zvýšení indukčnosti) trošku utlumit naindukované špičky napětí, takže už k nedojde k odpálení portů.
    12.7.2006 08:46 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    vypnuti PC ti nepomuze, kdyz praskne tak blizko je jedno jestli bezi nebo ne, a pokud uhodi rovnou do baraku klidne umre i elektronika nezapojena.
    Heron avatar 12.7.2006 08:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Hmm. EMI je svině. Ale zrovna PC v kovové uzemněné bedně (vlastně Faradayova klec), by se nic stát nemělo.
    12.7.2006 12:26 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Jenže když bude počítač od všeho odpojen, tak ta bedna asi moc uzeměná nebude…
    Heron avatar 12.7.2006 12:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Zrovna napájení bych nechal (a nechávám) zapnuté. Rozvody v zemi to nezasáhne a pokud ještě někde jsou rozvody na stožárech (myslím 380/220 a 22KV), tak by to chtělo popohnat ČEZ (resp dodavatele), aby konečně začal něco dělat a zakopal to do země.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.7.2006 12:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Tak tady v mém okolí (venkov, jižní Čechy) jsou všechny vysokonapěťové rozvody nad zemí...
    David Watzke avatar 12.7.2006 14:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Tady už jsou některý pod zemí, ale my máme pořád ještě nad zemí - vede to sem ze sloupu na kterým je lampa :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.7.2006 14:45 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Tady je v nejbližším okolí pod zemí vše.
    Copak toho není dost?
    12.7.2006 14:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Vysokonapěťové rozvody ano, ale Heron psal o 220/380 a 22kV. Ty totiž AFAIK narozdíl od VN nejsou chráněny před bleskem.
    Quando omni flunkus moritati
    12.7.2006 13:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Náš barák má zrovna 230 zemí, protože akumulačkní kamna, ale před několika lety se ostatní vedení v ulici předělávalo, obec se s energetiky dohodla, že to bude v zemi, a stejně nám vyrostly betonové sloupy uprostřed chodníku, beton co přebýval se tam nechal a 230 je na těch sloupech…
    xvasek avatar 12.7.2006 09:01 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Zdar. Jelikož jsem dělal nějakou dobu i reklamace PC, tak bych se chtěl podělit o pár postřehů. Největší zlo jsou modemy (na analogových telefonních linkách). Nikde na lince není zpravidla žádná pojistka a pokud počítač dostane pecku přes modem, tak to bývá hodně zlé. Odejde samozřejmě modem, zpravidla deska a nezřídka další komponenty. Naštěstí se modemy dnes už moc nepoužívají, ale 80% případů větších škod šlo právě přes modemy. Navíc lidi často vypnou počítač ze elektrické sítě, ale modem nechají.

    Pak jsou tady ATX zdroje. Ty v drtivé většině případů při zasažení bleskem obětují život za zbytek počítače, který pak přežije bez úhony. Případy, kdy prošla rána přes zdroj a poškodila nějakou další komponentu, jsou velmi ojedinělé a mají většinou souvislost se starými zdroji nevalné kvality. Jo a celkem často se zdroj jako mrtvý pouze tváří, je potřeba přerušit přívod proudu (vytáhnout ze zásuvky), počkat cca 30 sekund až minutu a obnovit dodávku proudu, zdroj pak často začne znovu pracovat.

    Televizní karty jsou jako modemy, zejména společný rozvod v paneláku je dost peklo. Bacha na to.

    No a síťovky. Nikdy jsem neviděl, že by přes síťovou kartu byla poškozena nějaká další součástka. Většinou stačilo vyměnit kartu. Problém je se zařízeními, kde vyměnit kartu nejde - což jsou různé routery a desky s vestavěnou síťovkou, kam se musí nová karta přidat. Ve switchi pak celkem často odejde jenom jeden port, nebo nějaká skupina portů.
    12.7.2006 10:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Týká se vaše zkušenost jen interních modemů nebo i externích?
    xvasek avatar 12.7.2006 11:43 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Víceméně interních, protože externích se prodávalo jako šafránu. Ale externí modem nemá (AFAIK) žádné galvanické odělení od sériového portu a sériový port od desky taky ne, takže bych na to moc nespoléhal.
    brk avatar 12.7.2006 11:47 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Strýcovi nedávno za takové bouřky chcípl ADSL USB modem, ale naštěstí nic víc. Asi to taky bylo celkem blízko, protože ve vedlejším domku to odneslo pár TV.
    USE="-qt -kde"
    12.7.2006 14:45 iZaak | skóre: 2 | blog: ECHO_Echo_echo_cho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Stesti... U nas jednou taky bouchlo, uhynul ADSL modem/router, od nej dostal pecku notebook, ktery se jeste navic nabijel... Shorela deska.
    Vím, že nic nevím... Ale pracuju na tom.
    12.7.2006 14:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    A co když je zdroj na mém počítači prakticky ta nejcenější součástka :-)
    Copak toho není dost?
    12.7.2006 15:11 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Tak je čas začít přemýšlet o upgradu.
    12.7.2006 15:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Díky, to je novinka :-)
    Copak toho není dost?
    12.7.2006 09:01 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    APC na krabici UPSky hlásá, že mi vrátí peníze, jestli něco jištěného shoří, tak jim slepě věřím.
    Math, as Barbie says, is hard.
    12.7.2006 09:22 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Sakra - nahradí škodu, ne že vrátí peníze za UPS...
    Math, as Barbie says, is hard.
    Dalibor Smolík avatar 12.7.2006 09:49 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    No, výrobce mé UPSky garantuje ve svých prospektech elektroniku do hodnoty 20.000 EUR (tak to bych chtěl vidět, jak to reklamuji :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    12.7.2006 10:25 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Je možné, že to tak má APC omezeno (do podobných výšin se s domácím PC nikdy nedostanu, alespoň doufám). Nicméně by mě taky zajímalo, jestli už někdo něco takového vyreklamoval:-).
    Math, as Barbie says, is hard.
    12.7.2006 09:59 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    No me ted taky u jednoho cloveka odesel dlink a router (krabicka). dlink blika, router switchuje, ale eth port v dlinku a WAN na switchu jsou mrtvy.

    Odchazej tam eth traficka. Resenim je reklamace (samozrejme pokud to neni ocouzeny, pak to nema smysl) nebo vypajet traficko a dat tam novy.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    12.7.2006 10:13 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Jasně, pošlu na alzasoft, AP, switch a hromadu síťovek a nikdo nepostřehne žádnou souvislost ;-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    12.7.2006 10:21 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Nevim proc by mel. Jses takyisp a prece nebudes HW na reklamaci posilat po jednom kousku. Pockas az se to nahromadi a posles najednou.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Josef Kufner avatar 12.7.2006 10:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Neměla by tohle řešit spíš pojišťovna? Pokud ten byt je pojištěn proti živelným pohromám...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.7.2006 12:00 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Já jsem k internety připojený přes wi-fi a o loňských prázdninách mi po jedné bouřce odešla anténa, koaxiál i AP a přitom nikde v blízkém okolí žádný blesk neuhodil. Naštěstí mi všechno vyreklamovali, ale doteď nechápu jak je to možné.
    12.7.2006 13:25 Zoidy | blog: Zoidy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Jo, jednou v noci jsem slyšel v dálce ránu a druhej den nešel zapnout router .. odnesla to redukce RJ45 na PCI (RTL8139) když jí dám do jakýkoliv desky tak to s ní nenabootuje
    C:\hack into fbi
    Jardík avatar 12.7.2006 18:23 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Dneska si v klídku při bouřce programuju a ta bouřka mě vůbec netrápí. Ve zdroji mám přepěťovou ochranu, v zásuvce přepěťovou ochranu, prostě to neřeším. Při nejhorším to odnese nějaká ta pojistka za pár kaček.
    Věřím v jednoho Boha.
    12.7.2006 19:10 blogsm | skóre: 8 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Nejdůležitější není HW ale data :-p
    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    12.7.2006 19:11 blogsm | skóre: 8 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Nejdůležitější není HW ale data :-p takže když vypadne proud a není ups tak je to v pr... pryč
    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    12.7.2006 19:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    U blesku, který bez problému prorazí slušnou vrstvu vzduchu si právě žádnou přepěťovou ochranou dvakrát jist nejsem. Víceméně od nich čekám jenom to, že stačí umřít dřív než umře něco jiného :-)
    Copak toho není dost?
    12.7.2006 19:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidi, vypínejte si za bouřky PC
    Proti přímému zásahu blesku asi nepomůže nic, ale taky je to asi hodně nepravděpodobné. Přepěťovka by IMHO měla zafungovat proti naindukovanému proudu, nebo kdyby poblíž uhodilo do vedení atd.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.