abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | IT novinky

    Podvodné reklamy na sociálních internetových platformách, jako je Facebook, Instagram nebo X, vytvořily loni v Česku jejich provozovatelům příjmy 139 milionů eur, tedy zhruba 3,4 miliardy korun. Proti roku 2022 je to nárůst o 51 procent. Vyplývá to z analýzy Juniper Research pro společnost Revolut. Podle výzkumu je v Česku zhruba jedna ze sedmi zobrazených reklam podvodná. Je to o 14,5 procenta více, než je evropský průměr, kde je podvodná každá desátá reklama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.6 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Czkawka a Krokiet, grafické aplikace pro hledání duplicitních a zbytečných souborů, byly vydány ve verzi 11.0. Podrobný přehled novinek v příspěvku na Medium. Od verze 7.0 je vedle frontendu Czkawka postaveného nad frameworkem GTK 4 vyvíjen nový frontend Krokiet postavený nad frameworkem Slint. Frontend Czkawka je už pouze v udržovacím módu. Novinky jsou implementovány ve frontendu Krokiet.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 02:00 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann na svém blogu publikoval článek Úvod do MeshCore: "Doteď mě radioamatérské vysílání úplně míjelo. Když jsem se ale dozvěděl, že existují komunity, které svépomocí budují bezdrátové sítě, které jsou nezávislé na Internetu a do značné míry taky elektrické síti a přes které můžete komunikovat s lidmi i na druhé straně republiky, zaujalo mě to. Když o tom přede mnou pořád básnili kolegové v práci, rozhodl jsem se, že to zkusím taky.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    16.2. 22:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.5.20 open source správce počítačových her na Linuxu Lutris (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.2. 12:44 | IT novinky

    Peter Steinberger, autor open source AI asistenta OpenClaw, nastupuje do OpenAI. OpenClaw bude převeden pod nadaci a zůstane otevřený a nezávislý.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.2. 03:11 | Zajímavý článek

    Společnost Backblaze zveřejnila statistiky spolehlivosti pevných disků používaných ve svých datových centrech za rok 2025. Ke konci roku 2025 vlastnila 349 462 pevných disků. Průměrná AFR (Annualized Failure Rate), tj. pravděpodobnost, že disk během roku selže, byla 1,36 %. V roce 2024 to bylo 1,57 %. V roce 2023 to bylo 1,70 %. V roce 2022 to bylo 1,37 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    15.2. 21:55 | Zajímavý software

    Nástroj sql-tap je proxy mezi aplikací a databází, které zachytává všechny SQL dotazy a zobrazuje je v terminálovém rozhraní. Zde lze téměř v reálném čase zkoumat dotazy, sledovat transakce a spouštět SQL příkaz EXPLAIN. Podporované databázové systémy jsou pouze PostgreSQL a MySQL. Zdrojový kód je dostupný na GitHubu, pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    15.2. 13:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.2 textového editoru Vim (Vi IMproved). Přináší vylepšené doplňování, podporu schránky ve Waylandu, podporu XDG Base Directory (konfigurace v $HOME/.config/vim), vylepšené Vim9 skriptování nebo lepší zvýrazňování změn. Vim zůstává charityware. Nadále vybízí k podpoře dětí v Ugandě. Z důvodu úmrtí autora Vimu Brama Moolenaara a ukončení činnosti jím založené charitativní organizace ICCF Holland projekt Vim navázal spolupráci s charitativní organizaci Kuwasha.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    14.2. 12:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen editor MonoSketch, webová aplikace pro tvorbu diagramů, technických nákresů, flowchartů a různých dalších vizualizací, to vše jenom z ASCII znaků. Všechny operace běží pouze v prohlížeči uživatele a neprobíhá tedy žádné nahrávání dat na server. Zdrojový kód aplikace (drtivá většina Kotlin, žádné C#) je dostupný na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 892 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Thunderbird na USB flash disku?

    16.10.2007 15:02 | Přečteno: 2628× | ParadoX

    Původně jsem chtěl dát dotaz do poradny ale asi by byl vymazán. Podotýkám se s problémem, že windows používám pro práci, a Linux pro vše ostatní. Jak ale mít poštu v obou systémech?

    Vždy jsem používal pouze rozhraní Gmail, do kterého můžu ze všech systémů, ovšem archivace a nemožnost přístupu k poště spolu s tříděním do složek mne donutila nainstalovat si nějaký lokální správce pošty.

    Mám Thunderbird 2.0.0.6 nainstalovaný ve windows. Perfektně nastavený a poštu (cca 4000 mailů) roztříděnou a označenou. Potřeboval bych, zda li šla aplikace nějak přenést, aby používala jak ve windows, tak v linuxu (kubuntu 7.10) stejná nastavení. To znamená když jsem v práci a stáhnu ve windows dejme tomu 3 maily a dva z nich mi zůstanou nepřečtené a pak doma se přihlásím do linuxu tak jsem vše měl tak jsem jsem to ve windows zavřel a naopak. Mám společný fat32 oddíl, ale radši bych toto řešil přes usb flas disk který neustále nosím u sebe.

    Nemáte někdo zkušenosti s tímto fungováním? Našel jsem Mozilla Thunderbird, Portable Edition ale pokud jsem tomu porozumněl tak to jede jen pod win.

    Díky za jakoukoli radu

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    16.10.2007 15:07 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    měl jsem to takhle dokud jsem neměl doma internet a z té flaskhky jsem thunderbirda spouštěl přes wine.

    Šlapalo to v pohodě

    skončilo to když jsem zavedl domů internet a flashka shořela
    16.10.2007 15:11 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    no wine mě taky napadlo ale moc ho do toho nechci tahat :-(
    Don´t worry, be happy.
    16.10.2007 15:17 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    mě ještě napadlo zkusit v nastavení thunderbirdu změnit cestu k adresáři s uloženými zprávami místo /home/user/.thunderbird nebo jak na /media/disk/thunderbird.... a tak podobně - tak aby thunderbird nainstalovaný v linuxu četl zprávy uložené na flashce, ale nevím, jestli to půjde
    16.10.2007 15:34 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    tohle jsem původně myslel ale co jsem pročítal co mi vyhodil google tak s tím byli problémy (diskuze ale nejsou aktuální) tak než s tím začnu laborovat tak bych rád věděl jestli už s tím někdo nemá zkušenosti
    Don´t worry, be happy.
    Michal Fecko avatar 16.10.2007 15:07 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    Uff tu rozdielovu sychronizaciu si realne predstavit neviem. :-(
    16.10.2007 15:22 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    Nebylo by jednodušší mít tu poštu uloženou na nějakém IMAP serveru, a k němu pak přistupovat odkudkoli? Na můj vkus mají mně známé implementace IMAPu příliš tlustého klienta (neznám žádného klienta, který by byl schopen pracovat bez lokálního kešování zpráv), ale roztřídění e-mailů do složek a zachování stavu přečtený/nepřečtený to zvládá.
    16.10.2007 15:31 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    no, z emailů soustavně používám gmail (POP pokud se nepletu) a náš firemní email který také jede na přes POP. Ještě bych měl správně používat školní mail a z druhé firmy kde dělám ale vše řeším přeposíláním na gmail takže IMAP asi nebude ono. K tomu mám ještě nastavené v thunderbirdu RSS takže další problém
    Don´t worry, be happy.
    16.10.2007 15:48 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    no, z emailů soustavně používám gmail (POP pokud se nepletu)
    Chyba. Chce to nejakej IMAP ucet. Napr. atlas.cz. Neni kvalitni email bez IMAPu.
    náš firemní email který také jede na přes POP.
    Hmmm, tak to je holt problem ...
    Ještě bych měl správně používat školní mail a z druhé firmy kde dělám ale vše řeším přeposíláním na gmail takže IMAP asi nebude ono.
    Osobne bych spis vsechno preposilal na nejakej IMAP.

    Jinak teda zkus to tou editaci prefs.js, mozna by to mohl byt ono, co hledas, pripadne zkus mrknout na http://portableapps.com, je tam thunderbird pro wokna na usb disk, mozna bys dokazal nakopirovat i linux verzi na usb disk a pak udelat odkaz na profil jako relativni ../profile a mohlo by to ject ve woknech i linuxu. (netestoval jsem, zkus si to sam).
    16.10.2007 15:40 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    Na můj vkus mají mně známé implementace IMAPu příliš tlustého klienta (neznám žádného klienta, který by byl schopen pracovat bez lokálního kešování zpráv), ale roztřídění e-mailů do složek a zachování stavu přečtený/nepřečtený to zvládá.
    Treba PINE? Konfigurace ulozena na IMAP serveru?
    16.10.2007 18:45 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    Když jsem ty klienty tenkrát zkoušel, vybíral jsem primárně něco, co by bylo použitelné pro běžné uživatele v síti s Windows, tj. GUI bylo nutnou podmínkou. Ale pokud PINE takhle fungovat umí, je to aspoň důkaz toho, že to jde (a pro mne osobně další potvrzení toho, že Thunderbird je POP3 klient, který má náhodou přilepenou jakousi podporu IMAPu).
    16.10.2007 19:25 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    No, existuje i PINE pod Windows, ale je to samozrejme textova verze. Obrazky a dalsi multimedia musis samozrejme prohlizet v externich prohlizecich. Ale mam dojem, ze uzivatele v PINE klikat muzou, bohuzel zadny tlacitka a ikonky. Akorat mam dojem, ze je pouze EN verze, ale pokud se nepletu, tak ALPINE by mel podporovat i lokalizaci.
    16.10.2007 15:36 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    Hmmm, ja na tohle pouzivam IMAP - postu mam pristupnout, stav je aktualni podle toho, jak jsem ho naposledy v klientovi nastavil, zadnej problem.

    Nepouzivam teda offline postu, ale myslim, ze tim spolecnym adresarem na flasce by to melo jit zaridit, videl bych to na dve moznosti:

    1) v .mozilla-thunderbird je soubor profiles.ini a tam je polozka, napr
    [Profile0]
    Name=default
    IsRelative=1
    Path=8252cabq.default
    
    tak myslim nahradit IsRelative=1 za =0 a pak Path=8252cabq.default za Path=/full/path/k/profilu, tak by to snad mohlo slapat. Podobne to udelas i pro wokna. Vyhoda - oba thunderbirdy (Wokna i Linux) by pouzivaly stejnej profil, tzn. stejna konfigurace, add-ons, themes atd. Zmenis konfig ve Woknech, zmeni se ti automaticky i v Linuxu. Na druhou stranu, muze to zlobit prave proto, ze Wokna pouzivaji jinej zapis cest nez Linux a pak by uz nemusela sedet cesta k adresari s IMAP offline datama v prefs.js (viz niz) a proto je dalsi moznost

    2) v .mozilla-thunderbird/8252cabq.default/prejs.js najdir polozky, ktery obsahujou /home/USER/.mozilla-thunderbird/8252cabq.default (ja jsem u sebe nasel mail.root.imap, mail.root.none, mail.server.server1.directory a mail.server.server2.directory) a zkus je zmenit trebas na /mnt/usb-flash/thunderbird a pak do tohohle adresare presun/prekopiruj adresare ImapMail a Mail. Snad by to mohlo zabrat. Ve Windows zase nastav spravnou cestu k flashce v profilu Windows Thunderbirdu. Bohuzel takhle nebudes moct sdilet nastaveni a kdyz neco zmenis v jednom, tak to pak budes muset zmenit jeste jednou ve druhym thunderbirdu.

    Napr. PINE (ALPINE) umoznuje ulozit konfiguraci na IMAP server, takze pak se muzu pripojit z Woken nebo z Linuxu, konfigurace se nacte z IMAPu a jede se. Ale maily jsou jenom na serveru, kdyz je clovek offline, tak si postu neprecte (na tom mam dalsi programek offlineimap nebo imapsync, kteryma si postu nakopiruju na lokalni IMAP server).
    Cohen avatar 16.10.2007 15:54 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?

    Osobně používám variantu jedna (jak pro Firefox, tak pro Thunderbird), a šlape to úplně bez problémů. Už to takhle používám zhruba tři roky. Nenosím to sice na USB klíčence, ale jen kopíruju z disku na disk přes síť. Sdílím takhle profily mezi několika různými stroji s Linuxem a dvěma Windows počítači.

    OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
    16.10.2007 16:20 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    Tak to me zajima.
    Sdílím takhle profily mezi několika různými stroji s Linuxem a dvěma Windows počítači.
    Jaky mas cesty v prefs.js? Linuxovy /neco/neco nebo windows d:\neco\neco?
    Cohen avatar 16.10.2007 17:33 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?

    Abych řekl pravdu, tak „nevím“, protože se o to nemusím starat.

    Od jisté verze jak Thunterbird, tak Firefox mají v prefs.js i jinde uvedeny i relativní cesty. A jestli jsem to pochopil správně, tak ty mají přednost (minimálně pokud je v profiles.ini nastaveno IsRelative=1?). Takže jen zkopíruji profil a hotovo.

    OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
    16.10.2007 15:41 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    ňáký návody jsou na to, třeba http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=203524

    další bláznivá možnost je používat tb ve virtuálním stroji buď na obou nebo v jednom ze systémů
    16.10.2007 15:58 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    jo, tohle zkusím až se dostanu domu, to vypadá dobře. holt budu muset trochu laborovat
    Don´t worry, be happy.
    16.10.2007 16:03 PetrProchy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    Taky pouzivam Windows a Linux soubezne na jednom disku a toto jsem taky resil a vyresil...
    Primarne pouzivam spis wokna. Tak jsem si nainstaloval thunderbird na windows a icedove na linuxu...
    Nastaveni na woknech se uklada do %USERPROFILE%\Data aplikací\Thunderbird a posta je ulozena v adresari nastaveni Profiles\<neco generovanyho>.<profil>\Mail\<nazev uctu> pro pop ucty. Pak tedy staci jenom vytvoril link na umisteni %USERPROFILE\Data aplikací\Thunderbird\Profiles\<genkey>.<profil>\Mail\<ucet>"
    Pr.: ucet se jmenuje pop.gmail.com a profil je k4jtp4kz.default, pak cesta k gmail poste je %USERPROFILE%\Data aplikací\Thunderbird\Profiles\k4jtp4kz.default\pop.gmail.com
    Snad ti to k necemu bude ;-)... Prochy
    16.10.2007 16:07 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    jo, díky. a je to kompatabilní mezi jednotlivými verzemi? Na jedné diskuzi jsem se dočetl že se v každém jinak zobrazují fonty
    Don´t worry, be happy.
    16.10.2007 16:21 PetrProchy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    Je pravda, ze v linuxu ma icedove jiny fonty nez ve woknech (jsou nejaky vetsi), ale pripisoval bych to nastaveni woken (ja pouzivam KDE), kde by se to spravilo jinym fontem pisma a velikosti...
    Pro mne je vyhoda, ze maily na uctech jsou synchronizovany, ale nastaveni profilu je nezavysle na systemu (pluginy a dalsi ptakovinky)...
    17.10.2007 11:07 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    taky takhle pouzivam firefox i thunderbird. aplikace nativne, profil je ulozeny na (pro oba systemy) spolecnem disku.

    u thunderbirdu to dokonce funguje i s ruznyma verzema: v linuxu mam 1.5 a ve win 2.0.

    rok pouzivani, uplna spokojenost
    Marián Kyral avatar 16.10.2007 16:13 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    A to máš na jednom počítači, nebo na dvou?

    Já mám na pracovním NB dual boot. Dělám hlavně v Linuxu, ale vše mám to nastaveno tak, abych se mohl přepnout do win a mít všechno potřebné i tam.

    Takže data jsou na ntfs, v linuxu přes ntfs3g. V TB mám symlink na mailbox we win. Sice se nepřenáší úplně všechno, ale maily si v pohodě přečtu. Totéž s Firefoxem, Psi. Mně to takhe stačí, takže jsem dále nebádal. Ale myslím, že by to mohlo jít důkladněji. Zkusil bych třeba mít stejné jméno profilu ve win i lin. Problém můžou být různé cesty v prefs.js.
    [15:56:47 marian@nbmkyral ~]$ ll .thunderbird/kp6v5apo.default/
    celkem 3376
    drwx------  4 marian users    4096 2007-10-16 14:53 .
    drwx------  3 marian users    4096 2007-05-08 17:25 ..
    lrwxrwxrwx  1 marian users     102 2007-05-13 16:36 abook.mab -> /mnt/winc/Documents and Settings/mkyral/Data aplikací/Thunderbird/Profiles/4ivpucbm.default/abook.mab
    ....
    lrwxrwxrwx  1 marian users      97 2007-05-12 17:32 Mail -> /mnt/winc/Documents and Settings/mkyral/Data aplikací/Thunderbird/Profiles/4ivpucbm.default/Mail
    -rw-r--r--  1 marian users    7734 2007-10-16 10:10 mimeTypes.rdf
    ....
    
    16.10.2007 16:21 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    je to na jednom PC (notebook)a je to následně:

    win ntfs společný oddíl fat32 /home ext3 / ext3

    s tím že aktuální nastavení TB mám ve win v C:/Documents and Settings/user/Application Data/Thunderbird/Profiles

    právě moc nechci aby mi linux sahal do ntfs. buď bych to rád řešil přes ten fat32 oddíl nebo lépe přes to usb. Ale z diskuze výše asi bude jednoduší ten společný oddíl.
    Don´t worry, be happy.
    Marián Kyral avatar 16.10.2007 16:34 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    Profil můžeš mít na C:\ a složku s emaily na D:\data\email.

    Cesta se dá editovat v nastavení (Nastavení účtu/ Nastavení serveru/ Místní adresář), nebo editací prefs.js. Jen místní složky to mají trochu jinak.
    16.10.2007 16:43 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    tak to zkusím až dorazím domu a zazálohuji na druhé PC. Nechci laborovat zvlášť profil a maily. chci to mít všude stejné tak by to nemusel být takový boj jako jsem se obával. Jen přijdu o dost místa na společném oddílu páč co jsem koukal tak to má celé 1,5giga :-)
    Don´t worry, be happy.
    16.10.2007 17:34 laki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird na USB flash disku?
    Mna by celkom zaujimala zivotnost tej flashky. pred par mesiacmi som sa obzeral po portable aplikaciach. snaha bola preniest vsetky pouzivane aplikacie na usb kluc, aby som mal "office" vzdy po ruke. ale zlyhalo to pri vybere vhodneho usb kluca. predpokladalo sa pouzivanie par krat do tyzdna (plnohodnotna praca), cize kvantum zapisov a prepisov za mesiac. nerad by som, aby mi ta flaska klakla bez vystrahy a so vsetkymi datami. mate s tym niekto nejaku skusenost?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.