abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:39 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 492 hlasů
     Komentářů: 19, poslední dnes 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    David Watzke avatar 1.4.2006 17:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Každopádně AMD64 Athlon a grafickou kartu od nVIDIA :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.4.2006 17:50 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    do kanclu? A k čemu?
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    David Watzke avatar 1.4.2006 18:12 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Aby to frčelo :-D Když je na to 40k, proč troškařit?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.4.2006 20:03 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    říká ti něco pojem neefektivní investice? ;-)
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    David Watzke avatar 1.4.2006 20:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Ne. Athlonek se vyplatí :P
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.4.2006 20:30 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    V čem se vyplatí?
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    David Watzke avatar 1.4.2006 20:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Třeba 3000+ není moc drahej a je dost (podle mých měřítek hodně) výkonnej :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.4.2006 21:09 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Pro gentooistu by bylo lepší dvoujádro, ne? Jedno kompiluje a na druhým nerušeně paříš gamesku...
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    1.4.2006 21:31 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?

    Chjo, neustálá kompilace = pověra. Většina věcí je zkompilovaná za chviličku, v té době se dá na PC normálně pracovat (web, Openoffice, mp3, Skype, Jabber...). Jediná věc, která se kompiluje opravdu dlouho, je z mého pohledu KDE - to zabere mému miláčkovi celou noc (mám Sempron 3100+@1950mhz).

    Co jsem chtěl říct, to, že něco kompiluju při normální práci nepoznám.
    I am Jack's wasted life.
    David Watzke avatar 1.4.2006 21:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Tak, tak. Nejdýl se kompiluje glibc/gcc/kdelibs, potom xorg-server a kopete :-) jo a Firefox s Thunderbirdem... z toho co si pamatuju. Můj výběr z KDE (nemám celý, to by bylo k ničemu) se kompiluje 3 hodiny (@ 1899 MHz).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 1.4.2006 21:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Určitě by neškodilo, ale nemůžu si stěžovat...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.4.2006 18:12 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    No na hry :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    prometeus avatar 1.4.2006 17:55 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Je nejaky padny dovod preco nie trebars PIV a ATI?
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.4.2006 18:00 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    ATI radši ne, pokud tam někdy má běžet 3D grafika.
    1.4.2006 20:31 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Ale kuš. O ATI sice spíš ve zlém, ale píšu pro ni v OpenGL i s programovatelnou pipeline (v Linuxu) - tak hrozné to tudíž nebude.
    Math, as Barbie says, is hard.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.4.2006 21:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Tak to vám držím palce. Ale pokud se tam má někdy opravdu více používat OpenGL, tak ATI raději ne.
    unknown_ avatar 2.4.2006 09:37 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Zrovna u Ubuntu bych se nebál, má to nějaký kvalitní open ovladače přímo v základní instalaci, taky mám ati a valí to v pohodě-nemusel jsem pro to hnout ani prstem, takže ati bych se fakt nebál
    2.4.2006 09:48 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    open ovladače na 3D? moc hezkej sen..
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Luk avatar 1.4.2006 18:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    To jsou tedy opravdu důležité věci :-D Především je důležité:
    1. Tiskárna - hlavně ne GDI (skrývá se pod různými lákavými názvy, pozor na to!). Nejlepší je postscriptová, ale může být i jiná, musí ale umět standardní tiskový jazyk (např. PCL). Mohla by to být třeba tato nebo tato.
    2. Skener - samostatný, multifunkční zařízení nedoporučuji. Každopádně je to s podporou SANE horší, nové modely většinou nic moc, chvíli to trvá. Třeba tento zajímavý skener podporu zatím nemá, ale brzy snad mít bude.
    3. Připojení k Internetu - raději přes standardní Ethernet než nějaké USB řešení.
    4. Modem (pokud bude potřeba) - určitě externí přes sériový port (klidně i starší), s interními jsou problémy.

    Jinak pro bankovnictví by (kromě Komerční banky) měl snad všude stačit browser.

    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.4.2006 19:47 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    tohle tema by bylo na clanek, nemas chut to rozebrat?
    Luk avatar 1.4.2006 20:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Pokud to nenapíše dřív někdo jiný, snad si na to v blízké době najdu čas ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.4.2006 20:20 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?

    Je GDI opravdu velká nevýhoda, nebo když vím, že ta tiskarna s CUPSem prostě tiskne, je to jedno?

    Brousím si totiž zuby na Minoltu PagePro 1300W a ta má provozní jazyk právě GDI, ale v téhle diskuzi se píše, že tiskne.

    Mám se tedy něčeho obávat? Myslím že je to dobrá tiskárna za skvělou cenu, třeba tady.
    I am Jack's wasted life.
    Luk avatar 1.4.2006 22:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Pokud ta konkrétní GDI tiskárna skutečně funguje, pak to opravdu moc nevadí (kromě toho, že požírá nějaký ten výkon procesoru). I když dávám osobně přednost plnohodnotným strojům před prázdnou bednou s pár motory a válci :-D

    Jinak ještě k rychlosti - před cca 3 týdny jsem poslal na postscriptovou tiskárnu (nějaká HP, typ už bohužel nevím) 4 úlohy z OO.org Impress (celkem asi 20 stránek, pravda, docela složitých). Trápila se s tím víc než 20 minut! Sice mi to nijak nebrzdilo počítač, ale stejně jsem musel čekat na výtisky. Takže PS není vždycky všelék...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.4.2006 03:54 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Tak akurat tuto tlaciaren uz mam par mesiacov v Linuxe Gentoo a uplne bez problemov. Trebalo jeden softver skompilovat rucne(min12xxw) a potom uz cez CUPS ide ako dabel.

    http://linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Minolta-PagePro_1300W
    2.4.2006 11:41 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Super. Asi do ní jdu.
    I am Jack's wasted life.
    unknown_ avatar 2.4.2006 09:34 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Jo nvidia je na tom s ovladačama pro linux o něco líp, ale já mám ati - před půlrokem jedna z nejnovějších (teď už nic moc) a Ubuntu má i kvalitní ovladače pro ati. Takže jednu z těchto grafických karet ano.
    2.4.2006 11:34 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    A nejakej rozumnej duvod proč používat ATI? Jenom mi jde o to že ATI se výkonem nvidii vubec nevyrovna. asi tak. Ale pokud na tom chce otevírat dokumenty v OO tak at si vubec žádnou grafiku nekupuje, bohatě mu postačí nějakej šmejd na desce...
    hwsoft avatar 3.4.2006 13:46 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    No nevim, mam ATI a na vykon si nestezuji, je pravda ze od doby co mam pristup k beta verzim driveru, je situace o hodne lepsi.

    Ale na kancelarskou praci bych koupil nejakyho R92XX a jel na Open Source driverech. Doporucuji neco s pasivem, a jako monitor LCD 17".
    1.4.2006 18:10 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    MSI K8N Diamond Plus, CPU: Athlon™ 64 X2 Dual-Core, grafickou karta: MSI NX7900GT GeForce 7900 GT, a alespon 1GB pameti. :-) Jako Distro bych hodil SUSE s KDE. jestli je to do kanclu tak bude mít trošku vetsi masakr...
    1.4.2006 18:20 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    fax, skener, kopírka - najlepšie laserová
    to se ti do toho limitu vejde taky?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    1.4.2006 18:26 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    A co LCDčko, započítals?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    1.4.2006 19:07 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    LCD se do toho limitu asi nevleze. Ale osobně jsem přemýšlel o nějaký 19" a nebo 2x 19"... jediné co mě sejří je že ten design dnešních LCDček je dost a dost naprd. Ocenil bych kdyby někdo vyráběl naprosto Hi-tech a clear LCD. K tomu se blíži pouze LCD od Apple, ale ty jsou drahé a nelíbí se mi jejich stojan.
    1.4.2006 20:52 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Mám za to, že se Apple vyrovná možná tak Dellu, s tím, že si ovšem připlatíš (za co vlastně?). Na tyhle (zvláště NEC) IMHO nemá: http://www.eizo.com/products/lcd/S2410W/index.asp# http://www.nec-mitsubishi.com/blickkontakt/index_en.html
    Math, as Barbie says, is hard.
    prometeus avatar 1.4.2006 19:12 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    No pozeral som na nete a za 40.000 bez DPH by som skompletizoval PC + LCD 17" + multifunkcne laserove zariadenie, len vsade je uvadzany soft WinXP :(
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    JiK avatar 1.4.2006 18:12 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    zajimalo by mne, jesli se na linuxovem serveru shodneme aspon na takove prkotine.

    Je, tedy bude to, i dobra ukazka toho zda je GNU/Linux opravdu prakticky pouzitelny a uplatnitelny v normalnim svete, jako alternativni OS anebo zda je to roztristena, nepouzitelna akademicka hracka pro lidi kteri travi cele dny prestavovanim sveho HW a SW nebo provozuji servery a nejsou schopni si nakonfigurovat BSD :-)
    1.4.2006 18:18 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Já bych uvažoval o koupi notebooku. Jen nápad.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    1.4.2006 18:26 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Výborný nápad, pojďme vytvořit seznam doporučených sestav pro různé účely (kancelář, domácí sestava, hraní?), na kterých začátečník bezproblémů rozběhne "linux" (SUSE, Mandriva). Tedy takové, které obsahují linux-friendly komponenty. Vždyť koupě nového počítače je nejlepší moment, kdy může běžný uživatel vyzkoušet linux - stejně tam musí nějaký OS dát, tak proč by to nemohl být linux, když mu řekneme, že je zadarmo a na tomhle hw mu bude fungovat.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    xxx avatar 1.4.2006 18:45 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    To je vyzva. Treba pak jeste sezenem sponzora, ktery nam umozni dane sestavy realizovat a otestovat.
    Please rise for the Futurama theme song.
    1.4.2006 19:02 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Tak na tomhle v podstatě pracuji. viz ten HW nahoře. Akorát já na ten HW nechci narvat distro typu SUSE či Mandricva či jinou ... ale narvat tam Linux from scratch aby to bylo pořádně výkonné a pak dát k dispozici / v nějakem skriptíku, aby jsi mohli uživatele identického HW naintalovat na muj linux a nemuseli všechno kompilovat od začátku jako trubky v gentoo a přitom měli identický výkon. :-)))
    1.4.2006 19:09 Viliam Brana
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Funkcne gentoo je mozne nainstalovat aj bez kompilovania.
    1.4.2006 19:12 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    stage 3 :-) a bez grafiky. :-) LOL.
    David Watzke avatar 1.4.2006 19:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Vidím, že toho o Gentoo moc nevíš :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.4.2006 20:51 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    nu co. kopírování jako kopírování. to si mužu rovnou zařídit jakekoli distro. :-))
    prometeus avatar 1.4.2006 19:39 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Nasiel som jednu prijatelnu ponuku HP s nainstalovanym SuSE, s tym SuSE by problem nebol, hodil by som mu tam to Ubuntu, len z PC od HP mam skusenost, ze maju divny BIOS s osekanymi moznostami v setupe, mozno na novych PC uz je to lepsie, ale na starsej masine mi vobec nevyhovoval.
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    1.4.2006 19:54 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Tak na tomhle v podstatě pracuji. viz ten HW nahoře. Akorát já na ten HW nechci narvat distro typu SUSE či Mandricva či jinou ... ale narvat tam Linux from scratch aby to bylo pořádně výkonné
    A ja ziju v domeni, ze kompilovat na miru se vyplati predevsim pri slabsim ci netypickem HW. Prave na takovy zelezo bych se nebal dat SUSE nebo Mandrivu (krome Gentoo nebo ArchLinuxu, ktery pouzivam), mam takove tuseni, ze totiz rozdil ani pri optimalizovanem LFS (a to jeste otazka, jestli, jak a za jak dlouho to uvedes do provozu) nebude umerny vlozenemu usili.
    1.4.2006 20:50 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    No v pondělí jdu kupovat HW o kterém jsem psal a pak jestli nebudou problemky tak za 2 týdny pozvolné prace by to mohlo být. :-) Jinak si myslím že to dělám hlavně pro sebe sámého, protože mě ty distra pěkně sejřej. :-) CHci mít jednoduše vlastní desktop a jestli to někdo někdy využijě tak je věc poddružná. :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.4.2006 19:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Na LinuxSoftu mají v eShopu už taky nějaká PC s Linuxem.
    1.4.2006 19:37 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    To je pravda, ale výběr je malý. Navíc u některých komponent mají "funkčnost pod linuxem neznáma", což pobaví (mají to tam dlouho, nejen dnes :-))

    Chtělo by to různé sestavy podle zamýšleného výkonu + využití. V podstatě stačí najít základní desky v různých cenových kategoriích, které mají výbornou podporu pro linux, doporučit grafickou kartu, případně i zvukovku, dvb-t televizní kartu, dvd vypalovačku, čtečku karet, skener, tiskárnu. Aby to všechno fungovalo bez složitého zprovozňování - hlavně ne žádné patchování a kompilování kernelu.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    1.4.2006 20:00 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Problém není v HW, ale v aplikacích. Je třeba prověřit hlavně internetbanking a účetnictví. Většina účetnictví v tomto segmentu je pořád pro dos a tyto programy jedou většinou bez problémů. Tiskárny od HP fungují prakticky všechny i multifunkce (to neznamená že všechny jsou také vhodné pro vážnější práci). Radši ušetřete něco na HW a dejte pár korun někomu, kdo vám nainstaluje SW.
    1.4.2006 20:35 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Na laserove multifunkcni zarizeni jsem se tu uz ptal. Tyto typy jsem dlouho vybiral a mely by v linuxu fungovat (podle vyrobce). Seznam na http://www.linuxprinting.org/ je stary a nove zarizeni tam moc nepribyvaji :-(. Nakonec jsem ale zadne zarizeni nekoupil, takze jestli opravdu funguji na 100% nemuzu zarucit.
    Honza Balák avatar 2.4.2006 13:57 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Mam HP LaserJet3020 (multifunkce) a je v pohode. Jediny co nejde, tak je prime scannovani do PC zmacknutim tlacitka na tiskarne, ale pres Sane je to v pohode.
    <null>
    1.4.2006 20:40 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Celeron D, desku na 915 chipsetu (nejlépe s integrovanou grafickou a síťovou kartou od Intelu), raději 512MB RAM. U periférií si dopředu ověřte, jestli existují ovladače pro Linux a zkuste sehnat i nějaké reference. Na distribuci podle mě až tak nezáleží. Osobně bych uvažoval o Fedora Core či Ubuntu.
    Math, as Barbie says, is hard.
    1.4.2006 20:50 neal_cz | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Pokud chcete multifunkční zařízení, můžete zvážit např. Hewlett-Packard LaserJet 3052 (sw podpora na http://hplip.sourceforge.net/) kolem 11000 bez DPH.
    prometeus avatar 1.4.2006 20:57 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Takze predbezne napriek mojej pociatocnej skepse, po radach z tohoto fora, z fora na www.ubuntu.cz, ako aj z ubuntu support, zatial vitazi riesenie v podobe znacky HP - co sa tyka PC zostavy aj multifunkcneho zariadenia, nie su to ziadne dela, ale cena, vykon a kompatibilita zodpovedaju poziadavkam.

    Samozrejme uvitam dalsie tipy.
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    1.4.2006 21:01 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    No pokud bych si to dělal pro sebe tak bych si to složil sám. :-) Protože do toho mužeš kdykoliv zahrabat bez toho aby jsi musel zrušit záruku komplu. :-) jinak asi počítám že rozdíl mezi kupovaným a složeným bude asi litra. takže pokud budeš chtít litra do kapsy navíc tak to slož sam a doufej že se HW nedodělá. :-) LOL.
    David Watzke avatar 1.4.2006 21:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Proč doufat, pokud to nešvihne :-), bude mít záruku...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.4.2006 21:17 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    problem je v tom že když koupíš sice fakt dost levné komponenty a někdy se opravdu podělají tak ti třebas měsíc trvá než ti dají ve velkoobchodu komponent nový. Takže prostě tam není sociální jistota že firma která ti dodá kompl v kuse ti třebas garantuje rychlou opravu a nebo ti dovezou vyměněj celej kompl za novej. ale jak rikám kdybych si to dělal pro sebe tak bych neváhal a sestavil si ho sám. Ono totiž kolikrát ti vědátoři co skládaj comply jsou totální imbecilové a ty jejich sestavy se děloají kuli tomu aby byly co nejlevnější a vyrvali z vás o to více peněz. :-) proto radši sám si poskládám super komponenty. :-)
    David Watzke avatar 1.4.2006 21:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Jasně, to jo, taky jsem tenhle skládal... bohužel jsem to taky musel koupit sám (ovšem ne za svoje... logicky :-))... mít v kapse 20 000 Kč je sice pěknej pocit, ale potom nést těch 15 kilo (asi ještě víc, 14 má jen ta bedna bez zdroje)... to už je horší :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    prometeus avatar 1.4.2006 21:14 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    To mi je jasne, ze poskladane PC vyjde relativne lacnejsie, ale kamos potrebuje hotove riesenie, ktore musi vydokladovat. A kedze tam chce mat linux, ktory som mu vychvalil (to som si zas raz zavaril :)) mal by to byt hardver, ktory nebude treba otvarat este v priebehu zarucnej doby kvoli nejakej prkotine, na ktoru v linuxe neexistuje ovladac.
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    1.4.2006 21:22 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    víš vlastně co na tom bude dělat? já osobně bych byl ve vnucování linuxu uživateli dost opatrnej... Ono se ti zdá že je všechno v pohodě. ale pak začne naříkání typu a ono to nejede, a jak se dělá tohle a ve widlích to je jednodušší... V každém případě bych mu udělal anaýzu k čemu to potřebuje a co na tom bude dělat a pak bych mu navrhnul optimální řešení a hlavně zjistil jestli uživatel bude pro linucha vubec stavěnej. Nejideálnejšíé by pro linucha bych uživatel kterej ke komplum vubec nečuchnul. Ten se naučí linucha jedna dve. :-)
    prometeus avatar 1.4.2006 21:42 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    No kamos praveze vie uz v linuxe pracovat na uzivatelskej urovni a vyhovuje mu to, OpenOffice pouzival este u predchadzajuceho zamestnavatela, Jabber na komunikaciu, nejaka tlac, faxy, MySQL s vlastnym frontendom ako datovy sklad, ktory som mu navrhol ja pomocou Rekallu, Evolution ako email klient, planovac, kalendar a kontakty postacuje a bezne aplikacie. Jedine snad co nema doriesene je ten Internet Banking, co je ale dost podstatna vec, s tymto skusenosti nemam, to este neviem, ake rozhranie pouziva jeho banka.
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    2.4.2006 23:33 G.Š.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Internet bankingu sa obávať fakt nemusíš. Stačí ak máš nainštalovaný prehliadač/Firefox, Opera, Mozilla/ s možnosťou kódovania. Viacej by ťa ale malo zaujímať, či tvoj kamarát na tomto počítači nechce robiť aj vlastné účtovníctvo. V tom prípade sa totiž bez Win jednoducho nepohne. Ja mám napríklad AMD Sempron 3000+, Asrock K8Upgrade NF 3, 1Gb Ram, NVidia FX 5200, tlačiareň HP LaserJet 1010, integrované audio, televíznu kartu a starší monitor Compaq V75 a internet cez GPRS Siemens S55.S touto zostavou nemám žiadne problémy v Mandrive, Suse/iné som neskúšal dostatočnú dobu aby som to mohol posúdiť/. Skener používam len Epson Perfection 660 ale nie v Linuxe. Sane s ním nespolupracuje a nechce sa mi to riešiť/ aj keď v starších verziách Mandrake fungoval bezproblémovo/. Kvôli účtovníctvu ale naďalej používam WinXP. Aj keď je niektorý hardware starší, nemal som s ním absolútne žiaden problém v kancelárii.Poskladal som si to postupne sám a som presvedčený, že podobný a novší hardware od rovnakých výrobcov bude rovnako funkčný.
    prometeus avatar 3.4.2006 14:59 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Co sa tyka uctovnictva, toho sa nebojim, nasiel som par zdrojov na jeho rozbehnutie pod wine prip. DosBoxom. Do uvahy by snad este pripadal CrossOver - ten som skusal, a dokaze si dotahat potrebne veci z netu. VM Ware a podobne virtualne emulacie asi nie, kedze platbou za win licenciu by sa to zbytocne predrazilo... OS Windows pre kamosa neprichadza do uvahy, lebo ma uz panicky strach z virov a debilnej politiky Microsoftu ohladne obmeny hardveru resp. pouzitia tohoto os na iny PC, nez na ktory je viazana jeho licencia ;-)
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    andree avatar 2.4.2006 12:52 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    neviem, ale nevidel som nikde konkretny navrh... polovica z vas tu chce z toho kancelarskeho kompu spravit herny - vysvetli mi niekto, naco je dobra nadupana 3d grafika do kancelarie? myslite ju nejaky oo.org vyuzije? leda tak s xgl, a na to staci aj obycajna integrovana i915 ;-) skor by som investoval do dobreho lcd, klavesnice, velkeho disku a ram a ticheho case. a tlaciarne/skeneru od HP - tie maju dobre ovladace (vid HP printing and imaging system, ktory je uz snad predinstalovany v kazdej distribucii spolu s cups :) )

    takze... asi by som siel do niecoho na styl http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=32870 +nejaky menej vykonny=malo vyhrievajuci procesor +1 GB RAM +150 GB disk +17'' LCD (hlavne s dobrym kontrastom a svetelnostou, 8 ms odozva by urcite nevadila, skor by to mozno pomohlo vernosti farieb a stabilite obrazu) +tlaciaren podla narokov :-)

    no asi ziadna novinka pre nikoho tu :) ide len o to, ze tie integrovane veci od intelu su celkom dobre podporovane... myslim ale, ze ze ati x200 chipset by linux tiez v pohode prezil :-) uz som linux instaloval aj na 4jadrovy opteron a viac menej bez problemov, teraz to uz nie je taky problem ako pred par rokmi :-)
    nway avatar 2.4.2006 15:29 nway | skóre: 17 | Česká Lípa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    Tohle jsem dodal kamarádovi za necelých 11.000.- CZK. Běží mu na tom Mandriva 2006 a nevím o problému. Myslím, že do kanclu naprosto ideální a efektivní. A řekl bych, že zcela kompatibilní s GNU/Linux :-).

    XcomP case 501LSLN 300WP4 silver middleT (USB+audio)

    BENQ DVD±RW DW1640 bulk (DL8x 8.5G, DVD±R16x)

    ALPS FDD 3.5 barva Silver

    AsRock K8NF4G-SATA2, Socket 754, nForce410, 2xDDR-400, 1xPCI-E, 2xPCI, 2xSATA, VGA, 7.1, LAN, mATX

    WD 2500JS (250GB/7200/SATA300/8MB)

    Kingston ValueRAM 512 MB DDR PC400 CL3 (KVR400X64C3A/512)

    CPU AMD Sempron SDA2600 BOX Palermo (socket 754) 64bit

    3.4.2006 07:46 antonin chadima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akú PC zostavu s Linuxom pre živnostníka?
    HD 80GB Barracuda 7200.9 SATA-3G
    DVD-RW 16x DVD-/+, DVD-RAM, (CD48/24/48), DL
    DDR 512MB 400MHz, CL2.5
    TForce6100-754 S754,PCI-E16,PCI-E1,2DDR400,LAN,2sATA2,mATX,vga
    Amd Sempron 64 2500+
    FOXCONN CASE Desktop DH-153B
    myš LOGITECH
    klávesnice LOGITECH
    floppy 3.5
    
    za 9.000,- vcetne dane

    a funguje krasne pod linuxem

    a neni problem tam narvat i treba turion mt ;-)

    antonin zavinac chadima tecka jcu tecka cz

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.