abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:55 | IT novinky

    Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 11:11 | IT novinky

    Před 40 lety, 19. června 1984, Bob Scheifler představil první verzi okenního systému X (X Window System). Vycházela z okenního systému W (W Window System).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 11:00 | Nová verze

    Desktopové prostředí MATE bylo vydáno ve verzi 1.28. V gitových repozitářích je sice už od února, ale oznámení vydání se na webu objevilo s několikaměsíčním zpožděním (únorové datum zveřejnění je nepravdivé). Jde o první velké vydání od roku 2021. Uživatelsky nejvýznamnější pokrok je v podpoře Waylandu.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Nová verze

    Laboratoře CZ.NIC vydaly novou verzi 4.24.0 aplikace Datovka, tj. svobodné multiplatformní desktopové aplikace pro přístup k datovým schránkám a k trvalému uchovávání datových zpráv v lokální databázi. Přidány byly nové parametry do rozhraní příkazové řádky „export-msg“, „export-msgs“, „import-msg“ a „import-msgs“, které dovolují číst/zapisovat zprávy z/do databází. Veliký panel nástrojů byl nahrazen více nastavitelnými

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Mapnik (Wikipedie), tj. open source toolkit pro vykreslování map a vývoj mapových aplikací, byl vydán ve verzi 4.0.0. Přehled změn na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | IT novinky

    Mozilla koupila firmu Anonym, tj. průkopníka v "digitální reklamě chránící soukromí".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    18.6. 19:11 | Nová verze

    Knihovna htmx (Wikipedie, GitHub), tj. knihovna rozšiřující HTML o nové atributy a umožňující vývoj dynamických webových aplikací, byla vydána ve verzi 2.0 (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.6. 17:11 | IT novinky

    Společnosti DeepComputing a Framework Computer společně představily RISC-V základní desku pro modulární Framework Laptop 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Chování a ideje

    4.11.2006 16:02 | Přečteno: 1492× | poslední úprava: 4.11.2006 16:05

    Zrušil jsem wokna a už všude mám jen opensource. Wokna jsem zrušil z toho důvodu, že jsem zrušil účet u ČSOB a tím pádem jsem přestal používat čtečku, jež fungovala pouze na IE. Wokna jsem neukradl, neboť jsem je koupil s notebookem. XP tam byly nainstalovaný. Ale protože jsem se naučil rozdělit partišnu mohl jsem si dát i na notebook Linux, FreeBSD a další systémy.

    Osobně nemám nic proti firmě strejdy Billa a osobně nemám nic proti politice jeho firmy. Dělají co umějí. Starají se o to aby dominovali, vydělávali ovládali trh. přijde mi to zcela legitimní.Wokna si můžu a nemusím koupit. Takže si je nekupuji. V podstatě pro mne neexistují. Notebook s vlastním připojením si nosím sebou, na nikoho nejsem odkázaný, pouze na svoji dovednost a schopnost zda svedu všechny ty BSD a Linuxy připojit k 02 připojení a to je tak asi všechno.

    Nebudu se zabývat ideologií jestli a zda je to pravicové, levicové chování, Nevím. Ale vím jedno, je to chování, které mi umožňuje být relativně nezávislý. Na komkoliv. Prostě se nemusím starat o politiku firmy, Zda a jak zdraží systém a další potřebné utility. Nezajímám se o to co říká Steve Balmer, protože je mi to jedno. Vím totiž, že vždy se najde skupina lidí, která půjde mimo hlavní proud, protože jim to poskytuje právě ten pocit nezávislosti a svobody.

    Bude mi padesát šest let a proto se nedivím, když mě o třicet let mladší člověk řekne, že odnesl do opravny pc, co je v záruce a nefunguje mu. Ptám se ho, co tomu bylo? Odpověď zní něco v softwaru. Nijak už to nekomentuji, jen si říkám „Další oběť vlastní lenosti.” Jeho lenost jej stojí peníze, které velmi často z dost velkou námahou vydělal. Má pocit, že učit se něco znamená ztrátu času. Ani to už nekomentuji.

    Byly doby kdy jsem sem hodně přispíval a dost diskutoval. Bylo to v čase, kdy jsem měl pocit, že je to pro mne výhodné. Postupem času jsem tento pocit ztratil a přispívám sem jen když mám nějak potřebu se vyjádřit k některým věcem. Vlastně reaguji na diskusi kolem blogu Zdenka Burdy. Reaguji na to co je pravicové a levicové chování. Jestli si někdo pořídí operační systém, který je funkční a laciný, pak se nejedná ani o pravicové chování, ale o rozumné chování. Chování, které mi umožňuje být nezávislý. Jedině na co jsem odkázaný, tak na svou ochotu se naučit jeho používání.

    Jestliže protizákonně používám systém,co jsem nezaplatil, který si jinak musím koupit, nejedná se o levicové chování, ale pouze o protizákonné chování. Všechny řeči o tom zda je nebo není zákon morální jsou jednoduše liché. Dokud zákon platí o důvodech a morálce není řeč. Jen o dodržování zákona. Možná je to špatný zákon, ale jak vědí právníci i špatný Zákon platí. Z hlediska chování se mi nejeví rozumné čelit možnosti trestního stíhání jen proto že si něco myslím o morálním právu. Mohu se pokusit v demokracii obvyklou cestou jíž je vyjednávání něco změnit. Jinak to že něco ukradnu nebo neukradnu nemá s politikou co dělat. Pouze s kriminálem.

    Samosebou jsou zlodějští politici, ale zlodějna není oficiální produkt jejich politického programu. Pouze vedlejší důsledek nedostatečné kontroly. Zrovna tak jsou politické režimy jejíchž základní politikou sice není oficiálně okrást a podmanit ožebračením o vše co největší množství lidí. Viz severní Korea, Kuba ale o těch dnes nemluvím. To jsou extrémní případy a mohou mít nějaký čas vliv, ale postupem času stejně se kyvadlo vychýlí na opačnou stranu. Někdy vlastně osciluje kolem středu. V mírném rozsahu. Zlodějna, podvod nejsou politickým programem jednotlivých stran a hnutí, případně cílem ale pouze produktem lidí, kteří v politice fungují. Nechovají se jako levicoví či pravicoví politici, ale pouze jen jako zloději, lháři a podvodníci.

    Co vlastně ještě chci říci. Jsem rád, že stále existují lidé, kteří pochopili, že žít slušně, používat neukradený software neznamená ani politické přesvědčení ani projev hlouposti, ale pouze právě slušnost a schopnost použít ten selský rozum, kterým někdy někteří tak rádi pohrdají, ale on je vymaní z toho kolotoče podrazů, křivd a nekonečných racionalizací, které mají dotvrdit IQ dotyčného, co tyhle moudra produkuje. V konečném důsledku je to jen velmi smutný pohled na onoho dotyčného, který si plete chování s idejemi.

           

    Hodnocení: 79 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    kotyz avatar 4.11.2006 16:36 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    v tom co pises mas pravdu. nevim proc nektery chteji tu politiku tahat do vseho...

    taky pomalu prechazim na opensource, ale wokna porad zustavaji. aspon uz sem ale dal pryc office.

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 4.11.2006 16:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    jo a uz sem myslel ze je konec Stridera na abclinuxu a vono ne. to sem rad. cte se to pekne ikdyz je to delsi ... ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    6.11.2006 12:29 ned
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    neboj on furt pise.. ale jinam :)

    btw se nedivim
    vencour avatar 4.11.2006 16:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje

    Nejdřív: i Listerovi jednou Rimmer chyběl ;-), takže rád Vás tu vidím.

    K té slušnosti, ideálům a tak. Čas ukáže, co je lepší, zda slušnost či něco jiného. Prý i teorie her zvýhodňuje solidní chování.

    Jednou mi někdo napsal, že idealistů (optimistů?) jsou plné hřbitovy. Stejně doufám ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    5.11.2006 00:03 eh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    Kdo zna vysledky prace MUDr. František Koukolíka, DrSc., ten vi, ze napr. chorobnym lharum atrofuji celni laloky mozku. Vysledky moderni vedy se nam tedy vlastne snazi naznacit, ze mozek je spise nastaven k produkci pravdy a lhani rozhodne neprospiva "dusi" (a to uz na fyziologicke urovni). Obecne se da rict, ze "zlo" nam skodi a "dobro" prospiva. Tak tedy tak.
    Martin Stiborský avatar 4.11.2006 17:15 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    Díky za každý nový článek .. :)
    Kvík ..
    4.11.2006 19:10 I love M$ | skóre: 1 | blog: kerberos_breberkos | Bílá Hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    Ptám se ho, co tomu bylo? Odpověď zní něco v softwaru. Nijak už to nekomentuji, jen si říkám „Další oběť vlastní lenosti.” Jeho lenost jej stojí peníze, které velmi často z dost velkou námahou vydělal. Má pocit, že učit se něco znamená ztrátu času.

    No nevím, řekl bych, že je to příliš obecně napsáno. Pokud je softwarový problém, že se mi nespouští spořič, tak je to opravdu lenost, ale dokáži si představit dosti softwarových problémů, do kterých bych se být "Běžný Franta Uživatel" opravdu nepouštěl. Hlavně mi přijde, když někdo prostě jenom píše ve wordu, protože ví, kterou tu ikonu na ploše odkliknout a jinak mu počítače vůbec nic neříkají, má podle mého názoru plné právo to považovat za ztrátu času se v tom hrabat. Jednoduše třeba za případnou "opravu" zaplatí 10x méně než by si v práci vydělal za dobu, po kterou by se v tom vrtal. Mě takový přístup přijde přirozený, můžeme se tomu člověku smát nebo jeho jednáním pohrdat, ale on se na nás může z vysoka "vykašlat". Nakonec auto si dá člověk také do servisu a nepovažuje se to za lenost, přestože vyměnit palovové podávací čerpadlo je jednoduchá věc a nějaký ten straňák se doma taky najde. Pro někoho jednoduše může představovat jednoduchá úprava konfiguráku problém o rozměrech výměny hlavy motoru, a přesto bych ho za to nijak nesoudil, jeho to prostě nebaví a nezajímá narozdíl od nás a můžeme se stavět třeba na hlavu.
    4.11.2006 20:13 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    Bohužel většina mých známých má skutečně pocit, že učit se víc než klikat na ikony je ztráta času. Vyslehl jsem telefonní rozhovor v autě, kdy kolega vysvětloval pracně kolegyni jak se spustí aplikace z menu. Neměla ikonu a nikdy si nedala tu práci aby se podívala dál než na plochu. A takových rozhovorů a názorů jsem slyšel desítky.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    4.11.2006 21:43 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    Ona to ale opravdu pro řadu lidí ztráta času je. Pro většinu lidí je počítač jen další z řady nástrojů, stejně jako auto, lednice nebo mikrovlná trouba. Měl by snad fotbalista umět opravit lednici? A co zedník, zahradník kuchař? A programátor? Nikdo z nich se o to nikdy nebude pokoušet, pokud to neni jeho koníček. A s počítačem to neni ani trochu jinak.
    pol128 avatar 4.11.2006 22:07 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    Nie opravit, mal by to vediet pouzivat.
    4.11.2006 23:09 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    To je sice pravda, ale do jaký míry? Pokud se dneska vyžaduje nějaká znalost práce s počítačem, buď je to popsaný naprosto obecně (a je řeč o konkrétním softwaru), nebo jde o nějaký certifikáty (ECDL např.), který sice zaručujou nějaký znalosti, ale opět jen na úrovni konkrétních programů, čili popsanej problém (ačkoliv o něm skoro nic nevíme) stejně neřeší.

    Navíc znalosti, který by k vyřešení obdobnejch problémů stačily, jsou i otázkou zkušeností, to neni něco, co by se dalo naučit za tejden nebo za měsíc na nějakym kurzu. A zase je to stejný jako s autama, vejfuk zvládne vyměnit i nadšenec, je na to potřeba jen nářadí, zručnost a nějaký znalosti. Ale je to víc, než potřebuje běžnej řidič a naučit se tyhle "základní věci" trvá dýl, než kurs v autoškole.
    stativ avatar 5.11.2006 10:33 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje

    Pokud to autorovi nebude vadit, maličko bych rozvedl přirovnání s autoservisem.

    Ono nejde ani tolik o ztrátu času, ale někteří lidé na to za prvé "nemají buňky" ale taky se jakéhokoli hrabání v počítači bojí. Mají vůči němu určitý respekt, jelikož ví, že kdyby v něm začli hrabat, tak se něco pravděpodobně zkazí a případná oprava problému bude pravděpodobně nejenom delší, ale taky dražší. Stejně jako mají (většinou, jsou samozřejmě drzé výjimky) určitý respekt vůči lidem kteří ví, jak tu chybu opravit. Ovšem takových je relativně málo.

    Pak mějme skupinku lidí, kteří si ale neřeknou, že je to ztráta času a začnou se v problému vrtat bez jakýchkoliv znalostí. Z těch polovina odpadne už při hledání problému a zbytek skončí s polo-/ne-funkčním sytémem a občas ještě naštvou nejakého experta, kterému akorát přidělali práci. Tihle už se do toho obvykle příště nedají a přesunou se do první skupiny. A nakonec zbyde několik neodraditelných a neůnavných jedinců, kterým se podaří problém vyřešit (i když třeba s pomocí) a chytne je to natolik, že se o počítače začnou zajímat hlouběji a postupem času se mohou dostat do třetí skupiny - počítačových guru, ten zbytek zůstane někde na půli cesty.

    A teď autoservis:

    "Uživatelé" by se opět dali rozdělit stejně, akorát že s jiným rozložením sil.

    První skupina, která dá radši auto do servisu - je to naprostá většina, s výjimkou mechaniků a kutilů. Zde vidíme nepoměr, zatímco lidí, kteří se snaží řešit počítačové problémy vlastnoručně je poměrně hodně, těch kteří si začnou opravovat motor už je málo. Druhá skupina je v případě poruchy auta málo rozšířená, jelikož platit o nekolik desítek tisíc víc za opravu "opraveného" auta se nikomu nechce. Třetí skupinu netřeba komentovat.

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    4.11.2006 19:36 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    Jestliže protizákonně používám systém,co jsem nezaplatil, který si jinak musím koupit, nejedná se o levicové chování, ale pouze o protizákonné chování.
    Pravdivé, nicméně vytržené ze sociokulturního rámce. Chybí zde:

    1. Povážení pohledu běžného Čecha na softwarové pirátství. Kdo nezná žádného člověka, který alespoň jednou kopíroval hudbu na kazetách, CD nebo filmy na DVD, ať hodí kamenem. Jejich argumenty dokáže naprosto odmítnout snad jen ten, kdo nikdy neměl ani trochu hluboko do kapsy.

    2. Oprávněné starosti běžného uživatele, jestli nějaká distribuce GNU/Linuxu dokáže plně nahradit Windows (OpenOffice je slabým místem), jestli se Vaše děti ve škole náhodou nenaučily pracovat jen s Windows/Microsoft Office, jestli v (jeho netechnické) práci můžete používat OS podle vašeho výběru nebo máte jen Windows, atd atd.

    3. Důležitý faktor absence kontroly softwarového pirátství v běžných domácnostech (pokud vím, příjdou jenom na udání).

    Pokud všechny tyto časté názory a skutečnosti označíme jako liché, pak si prostě jen zakrýváme oči a uši. Vnímat zákony (a jevy obecně) bez vztahu ke společnosti a jejím názorům vede jen k nepřesným modelům a chybným důsledkům.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Luk avatar 4.11.2006 20:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    3. Důležitý faktor absence kontroly softwarového pirátství v běžných domácnostech (pokud vím, příjdou jenom na udání).
    Nedokážu si představit, že by tomu v normálním (nepolicejním) státě bylo jinak. Představa, že policie chodí jen tak namátkově po bytech a tam se hrabe v počítačích, mi nahání hrůzu. Stejně tak by mohli "jen tak pro jistotu" kontrolovat, jestli někdo nemá doma v šuplíku pár jointů. Brrr...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.11.2006 20:55 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    Moje prarodiče z obou stran měli dohromady devatenáct dětí. Do kapsy hluboko, víc než si kdo dnes dokáže představit. Ale zlodějna pro ně byla jednoduše zlodějna. Jestli jejich děti, kteří rozhodně neměli na to, co si ukázaly někde něco ukradly, byly potrestani za jakoukoliv "ospraveditelnou" krádež. Ale to už je dávno. No a ke mě se to jednoduše doneslo, pořád nějak ty prarodiče i rodiče slyším, že krást se nemá. I když jsi chudý.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    4.11.2006 21:45 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    Samozřejmě slovem "zlodějna" označujete hmotnou zlodějnu, že? Byly jejich děti někdy potrestány za opisování půjčené knihy?

    Jak popisuje Luk před Vámi, softwarové pirátství není rovno běžné krádeži. Neboť jak jsem naznačil já, je jinak (jak lidmi, tak zákonem) hodnoceno a jinak výkonnou mocí kontrolováno. Není to žádná činnost, na kterou bychom mohli být pyšní, ale není to rovno hmotné kráděži.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Luk avatar 5.11.2006 01:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    Jak popisuje Luk před Vámi, softwarové pirátství není rovno běžné krádeži.
    Nic takového jsem samozřejmě nenapsal. A i když se pirátství opravdu nerovná krádeži, nijak ho to nezlehčuje ani neospravedlňuje.

    Co jsem chtěl říct, že jednoduše není možné, aby policie prohledávala cizí počítače jen tak, bez nějakého důvodného podezření - podobně jako to není možné třeba ohledně držení drog (nebo i běžných krádeží). Pro ospravedlnění podobné kontroly musí být předem nějaký důkaz, přinejmenším důvěryhodné svědectví (anonymní udání rozhodně nestačí).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.11.2006 10:04 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    Nic takového jsem samozřejmě nenapsal. A i když se pirátství opravdu nerovná krádeži, nijak ho to nezlehčuje ani neospravedlňuje.
    A já jsem nenapsal, že jste to napsal, nýbrž že jste to popisoval. Pokud se Vás to nějak dotklo, tak se omlouvám, pochopil jsem to nejspíše v jiném významu, než s jakým jste to napsal. Já to taky nechci zlehčovat, nicméně "obyčejná zlodějna" to podle mne není.

    Pro ospravedlnění podobné kontroly musí být předem nějaký důkaz, přinejmenším důvěryhodné svědectví (anonymní udání rozhodně nestačí).

    Pokud si dobře pamatuji, kauza popisující přesný opak těchto praktik (kontrola na základě vymyšleného udání nespokojeného zákazníka) proběhla před nějakou tou dobou Internetem.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Luk avatar 5.11.2006 12:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    Pokud si dobře pamatuji, kauza popisující přesný opak těchto praktik (kontrola na základě vymyšleného udání nespokojeného zákazníka) proběhla před nějakou tou dobou Internetem.
    Takto se to ale dělat nemá. Jako nejsou v pořádku odposlechy "jen tak", tak není v pořádku ani toto. Ovšem v praxi je to samozřejmě jiné, odposlouchává se běžně i při velice chabém podezření (souhlas soudu je věc ryze formální) a stejně tak se občas dělají i přepadovky v bytech nebo firmách. Je to dobrý způsob jak se pomstít otravnému sousedovi nebo jak poškodit konkurenta.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.11.2006 13:51 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chování a ideje
    Popravde softwarove piractvi tvori konkurenci legalnimu prodeji hudby a filmu. Zakaznikovi nabizeji alternativu k legalnim porizeni daneho zaznamu, a pomahaji danemu umelci k jeho popularite i k dalsimu financnimu zisku ( napriklad navstevou jeho konzertu v danem meste ).

    Pokud bys chtel dodrzovat softwarovy zakon do detailu, tak bys jiste zavrel vsechny stredni a vysoke skoly, coz by se negativne vratilo spolecnosti. A to jeste nemluvim jak by se to projevilo na pocitacove gramotnosti naroda. Cilem kontroly je jit po tech, kteri kopiruji ve velkem a ne trestat kazdeho, kdo ma neco nelegalniho. To bys chtel trestat vetsinu mladych, za to ze si dala jointa marihuany ? Ano je to prohresek, ale tak maly, ze se statu ho nevyplati testat, protoze naklady jsou daleko vyssi. Krome toho represe tu ztraci vyznam.

    Zakonodarci casto nemaji cit pochopeni pro problemy noveho sveta ( napr. softwarove otazky ), proto se nemuzeme divit, ze zakony jsou v takovem stylu v jakem jsou. Nastesti spolecnost nedodrzuje tyto spatne zakony do detailu a tudiz se netrestaji obeti tohoto spatneho zakona.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.