abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 22:33 | Nová verze

    Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (56%)
     (32%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 252 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    prometeus avatar 11.4.2006 01:08 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Niektore prispevky na prvy pohlad vyzeraju, ze su o nicom a potom sa clovek zacita... Po nejakom case som si precital cely prispevok, dik ;-)
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    bazil avatar 11.4.2006 02:16 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    opravdu plnohodnotnej příspěvek ... stojí za zamyšlení. díky
    11.4.2006 07:10 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Hezke, lec nekteri to stejne nechapou ci se s tim odmitaji smirit a mysli si, ze umyslne odmitame vratit stare casy. Jako by to slo.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    11.4.2006 07:38 Filip Hesse | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění

    To ale určitě není důvod označit prudiče za normální směr vývoje a nebojovat s nimi. Vím, že to takhle nemyslíš, ale bojím se, že to tak vidí "ti nahoře".

    11.4.2006 07:55 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Myslis, ze se nesnazim s tim neco udelat? Ale ti nade mnou mi hazeji klacky pod nohy - tim myslim komunitu tohoto portalu ;-) Nebo koho jsi myslel temi nahore ty?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    11.4.2006 08:12 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Je určitě velmi těžké si připustit, že moje "dítě", vyrostlo, začalo si žít svým životem a já už jej ovlivním jen velmi těžko. Odmítá poslušnost a já s tím nemohu nic udělat bez toho abych mu neublížil...
    11.4.2006 09:13 Filip Hesse | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění

    Tento blog je hezky napsaný a nebylo by hezké se tady pouštět do tolikrát rozhádaného tématu. Narážel jsem na problém, když jsi tenrát chtěl jednoho prudiče vyhodit a Robert řekl že ne. Pokud tomu dobře rozumím, sice se tu o všechno staráš, ale podstatné věci nerozhoduješ. Bohužel.

    Prudič není přirozený směr vývoje. V tom se asi shodnem. A pouze na to jsem chtěl upozornit.

    11.4.2006 10:42 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Rozhoduji ja. Ale beru ohled na ctenare a jejich nazor. Jenze nekdy jsou ctenari rozdeleni v nazoru, takze at zvolim kteroukoliv variantu, tak mi jedna z tech skupin vynada :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    11.4.2006 12:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Já bych chodil na ábíčko, ale když on ten Leoš tam do těch diskusí pouští takové lamerské dotazy ... něco v tomto smyslu? :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.4.2006 07:46 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Po dočtení příspěvku jsem si připadal jako v kině po dobrém filmu, kdy lidé, místo aby se bez úcty k právě shlédnutému dílu zvedali a odcházeli už při titulkách, prostě mlčky sedí a přemýšlí. A titulky běží.

    Mňam.
    Godot používá GNU/Hurd.
    11.4.2006 08:05 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Musím říci (vlastně napsat), že ačkoliv s Vámi v mnohém nesouhlasím a domů bych Vás nechtěl ;-), čas od času uveřejníte text, který je opravdu radost přečíst několikrát po sobě a ještě se nad ním dlouho zamýšlet. Tenhle IMHO patří mezi ně.
    11.4.2006 08:48 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Nemyslite ze lide odchazeji proto, ze sem chodili kvuli tomu ze jim to tu vyhovovalo a ted uz tomu tak neni tak jdou jinam kde jim to vyhovovat bude?Me to prijde, ze je to stejnej vyvoj jako to ze se abicko meni
    V podstatě nic nevím
    11.4.2006 09:28 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Asi to tak je, ale jen jestli někdy nehledají ztracený čas a uniklé příležitosti.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    11.4.2006 09:33 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Az na to, ze nemeni se jen ABClinuxu, meni se svet. Svet komunity. Je to vlastne jeste komunita jako celek? Oni neodchazeji, oni prchaji a hledaji neco, co neni stale.

    A pri tom vsem delaji velka zmatena zbytecna gesta.
    11.4.2006 08:58 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    k uplnosti bych jeste dodal, ze:

    mic je kulaty

    kazdy zapas trva 90 minut

    nejtezsi zapas je ten pristi

    kazda hul ma 2 konce

    ...
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    David Watzke avatar 11.4.2006 13:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    a gentoo rocks :-D :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Dalibor Smolík avatar 11.4.2006 09:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    S tím článkem souhlasím. Myslím, že občas neškodí trochu bilancování - co se udělalo, neudělalo. Pokud se něco udělalo správně, podstata zůstává, i když se okolní podmínky mění. Dříve byl Linux něco tajemného, pro odborníky, dnes je dostupný i "běžné" populaci. Za svůj více než padesátiletý život jsem takových "novinek" zažil víc - barevná televize s dálkovým ovládáním, video, pak satelitní vysílání, motor s katalyzátorem, mobilní telefony, atd, atd...
    Vše bylo jen pro hrstku vyvolených a za chvíli to měli všichni. Je to tak i s Linuxem. A tomu odpovídá i forma ábíčka. S tím je nutné se smířit. Je třeba jen dodržovat formu slušnosti, pak mmůže mít na něm své místo každý. Ten, kdo potřebuje pomoci nebo i ten, kdo by rád sdělil svůj názor. A myslím, že je to dobře.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.4.2006 09:05 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    A uroboros sa zahryzol do svojho chvosta
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    NbS avatar 11.4.2006 14:55 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Hezke zamysleni, diky
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    Mikos avatar 11.4.2006 17:32 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Krásný článek ;-) V poslední době jsem vaše články moc nečetl, protože se mi už tak trochu znechutili a nebo mi prostě jen nic moc neříkali, ale tenhle se opravdu povedl. Naprosto s tímto článkem souhlasím :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    11.4.2006 21:41 10783
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    a vsechno strnule je blbe...
    David Watzke avatar 11.4.2006 21:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    LOL, neříkej mi, že sis založil účet jen proto, abys mohl napsat tenhle komentář...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.4.2006 21:51 10783
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    ...mam si zmenit jmeno, nebo co je spatne?
    11.4.2006 22:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Kromě úmorných přetřásání provokatérů (snad to teď s blokováním bude lepší) mne trochu znepokojuje, že nějak ubylo otázek, které mne inspirují k odpovědi. Snad se mi to jen zdá, ale mám pocit, že čím dál víc převažují otázky, které buď už byly mockrát položeny a zodpovězeny, nebo jdou zcela mimo mne (nejčastěji pak oboje): jak nasdílet připojení, jak nainstalovat drivery pro NVidia/ATI karty, jak přehrávat MP3/video, jak nastavovat pokročilé síťové funkce (pokud možno aniž by se tazatel potřeboval cokoli dozvědět o Linuxu nebo sítích), zkontrolujte mi tenhle kilometrový skript pro netfilter resp. traffic control, jak rozchodit Sambu v NT doméně, … Prostě mám pocit, že ABCLinuxu se opravdu mění, ale toho pro mne zajímavého nějak (relativně) ubývá.
    11.4.2006 22:29 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abícko se mení
    Zrejme pribyva tech zacatecniku, coz je asi dobre, ale chapu, ze to pro matadory muze uz byt unavne. Ve svem zamestnani cela leta zodpovidam podobne a nebo stejne otazky. A je to take nekdy dost unavne :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    11.4.2006 22:57 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    že nějak ubylo otázek, které mne inspirují k odpovědi. Snad se mi to jen zdá, ale mám pocit, že čím dál víc převažují otázky, které buď už byly mockrát položeny a zodpovězeny, nebo jdou zcela mimo mne
    Nojo, ale tak trochu je to protimluv, tesknit po otazkach, ktere na jednu stranu umite zodpovedet, ale jeste tu nebyly... :P Uz jen tim, ze jste treba vy na nejake odpovedel, tak jste abicko v tomto duchu "zkazil" :DDD

    A i kdyz byly nektere otazky zodpovezeny, tak mnohdy jeste postradaji systematicky souhrn a je tedy odpovedi treba dohledavat roztrousene v nekolika diskusich, nekdy se tykaji starsich verzi ci uz neaktualnich postupu (klasika je napr. zdejsi serialek o Xfree, kdyz uz skoro vsude bezi Xorg), coz sice pro zkuseneho zpravidla neni problem analogicky aplikovat na novejsi, ale pro novacka muze byt i mala zmena dost velky problem.

    Ostatne mam dojem, ze presne z tohoto duvodu zde vznikly FAQ a ucebnice. Takze pokud se nejaky "guru" zrovna nudi a nevi, na co by odpovedel, muze vyzkouset, zda ty casto opakujici se otazky, na ktere odpoved zna, jsou adekvatne zpracovany ve FAQ nebo v ucebnici, a pripadne je tam doplnit ;)
    12.4.2006 08:39 Davule | skóre: 11 | blog: BANANOVI_TUCNACI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění

    že nějak ubylo otázek, které mne inspirují k odpovědi. Snad se mi to jen zdá, ale mám pocit, že čím dál víc převažují otázky, které buď už byly mockrát položeny a zodpovězeny, nebo jdou zcela mimo mne

    Když jsem objevil ábíčko, zeptal jsem se :"nefunguje mi připojení přes telefon - co mám dělat. Potom kppp hlásí error. Potom nemám práva pro spuštění kppp a teď bych nejdřív googlil, podíval se do nastavení a určitě to rozjel i bez otázky. Abych ale něco vygooglil, musel se někdo zeptat předemnou!!!

    když někdo položí otázku typu "Co mám dělat?", podívejte se do jeho aktivit a když je úplně nový, odpovězte slušně jak se má zeptat (stejně jako kdysi mně), když se ptá pořád stejně - nejlépe nereagujte, nebo ho odkažte na jeho minulou otázku.

    Komunita se podle mně rozrůstá a je třeba si ji vychovat. Vychovejte si nás!!!!

    Leoši - mohl by si zveřejnit graf vývoje počtu členů komunity?

    Dokumentace je pro blbce!! Já jsem BLBEC!!
    12.4.2006 08:56 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Definuj clena komunity. ;-)

    Jinak s tou vychovou souhlasim. Proste bude to chtit udelat vzorove odpovedi pro urcite typy tazatelu (typ vhodny na RTFM, typ kristalova koule, typ vsichni se pretrhnete, jinak ten linux pomluvim). A pak ve vsi slusnosti dat misto odpovedi odkaz na vhodny dokument a dokud nenapise, ze rozumi, neodpovidat.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    12.4.2006 09:38 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Z toho si nic nedělej, jako jeden z adminů čtu téměř všechna vlákna, ale k drtivé většině odpověď nenapíšu. Je to buď (dle mého názoru) úplná blbost nebo dotaz typu "chci něco udělat, ale nechci vědět jak abych si náhodou neopotřeboval mozek, dej mi sem přesný příkaz a neotravuj s nějakým vyhledáváním".
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.