abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (23%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 47 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Lidé odcházejí a Abíčko se mění

    11.4.2006 00:51 | Přečteno: 1366×

    „Lidé přicházejí, lidé odcházejí. Události a časy se mění.” Asi tak by se dal označit stav světa, abclinuxu, epochy. To co se děje, je prostě jen a jen norma, která říká, „že nic není jak bylo a nic nikdy nebude jak bylo.” V poslední době se tady objevují na Ábíčku jakési stesky o tom kam, že ten web kráčí, co se s ním děje a kdo že tu už konečně udělá pořádek?

    A ono se neděje nic jiného co se děje od počátku světa. Bez ohledu jestli věříme na evoluci nebo stvoření. Svět se mění. Mění se podmínky, mění se i požadavky na něco, co kdysi bylo „dokonalé” leč po krátké době je pryč. Heroické doby skončily. Pamatuji několik heroických dob. Všechny jednoho krásného dne skončily a byly z nich všední časy.

    Byly doby kdy pro mne byl Mandrake 9.0 tím nejúžasnějším linuxovým distrem. Nic jsem na něm neuměl nastavit a vše co jsem nakonec sám udělal a postupně nakonfiguroval,pro mne bylo úžasným okamžikem nadšení. Radoval jsem se ve svých více než padesáti letech, tak jak se možná neradují mnozí čtrnáctiletí. Nikoliv proto, že bych chtěl s těmi čtrnáctiletými soutěžit a dokazovat si jak jsem mladý. Ale radoval jsem se z čistého poznání.

    Poznal jsem maličko ze světa IT, kterému jsem se dlouho vyhýbal. Konečně mobilní telefon jsem si koupil téměř souběžně s pc. A to malé poznání ve mě vzbudilo touhu poznat více. Dnes po pěti letech toho z IT nevím o mnoho víc. Musím si mnohdy najít na netu, co je co? Pro některé čtrnáctileté jsou to běžné pojmy. Pro mne stále nový svět. Sice už nemám Mandrake, ale NetBSD, Slackware. Jenže zažívám podobné potíže a radosti jako tenkrát. Naučil jsem se sice něco, ale stále cítím jak za většinou těch co jsou o generaci mladší klopýtám. Učím se těžko. Mám mnoho jiných povinností. Pracně hledám na netu, kupuji si knížky a zjišťuji jak bohatá je databáze poznatků, zde na Ábíčku.

    Ábíčko se bude měnit. Stejně tak jako se mění distribuce. Mandrake z roku 2002 je zcela něco jiného než Mandriva o čtyři roky později. I ten VIM se tak nějak pomalu mění.Má sice standartní věci, které měl kdysi před lety v těch heroických dobách, ale mění se. Nic nezůstane jak bylo. Loučení je vždycky těžké.Přejeme si aby děti zůstaly malé, dokud jsou roztomilé, my abychom zůstali mladí. Děti vyrostou, my zestárneme. Přejeme si aby komunita stále měla ty atributy pionýrských dob, kdy se začínalo a Linux byl jen pro elitu. Ale to je jen zbožné, nesplnitelné a především dětinské přání.

    Tak je mi tak trochu líto těch co odcházejí s tím, že to tu není jak to bylo tenkrát, když ještě si všichni rozuměli a pomáhali. „Blogy byly o něčem a flame jen občas.” Je mi jich líto protože budou muset udělat tu bolestnou zkušenost, že nic není neměnné. A budou se muset s tou smutnou a zároveň radostnou zkušeností vyrovnat. Protože změna je také šance k poznání nového a vytvoření jiného.

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    prometeus avatar 11.4.2006 01:08 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Niektore prispevky na prvy pohlad vyzeraju, ze su o nicom a potom sa clovek zacita... Po nejakom case som si precital cely prispevok, dik ;-)
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    bazil avatar 11.4.2006 02:16 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    opravdu plnohodnotnej příspěvek ... stojí za zamyšlení. díky
    11.4.2006 07:10 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Hezke, lec nekteri to stejne nechapou ci se s tim odmitaji smirit a mysli si, ze umyslne odmitame vratit stare casy. Jako by to slo.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    11.4.2006 07:38 Filip Hesse | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění

    To ale určitě není důvod označit prudiče za normální směr vývoje a nebojovat s nimi. Vím, že to takhle nemyslíš, ale bojím se, že to tak vidí "ti nahoře".

    11.4.2006 07:55 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Myslis, ze se nesnazim s tim neco udelat? Ale ti nade mnou mi hazeji klacky pod nohy - tim myslim komunitu tohoto portalu ;-) Nebo koho jsi myslel temi nahore ty?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    11.4.2006 08:12 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Je určitě velmi těžké si připustit, že moje "dítě", vyrostlo, začalo si žít svým životem a já už jej ovlivním jen velmi těžko. Odmítá poslušnost a já s tím nemohu nic udělat bez toho abych mu neublížil...
    11.4.2006 09:13 Filip Hesse | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění

    Tento blog je hezky napsaný a nebylo by hezké se tady pouštět do tolikrát rozhádaného tématu. Narážel jsem na problém, když jsi tenrát chtěl jednoho prudiče vyhodit a Robert řekl že ne. Pokud tomu dobře rozumím, sice se tu o všechno staráš, ale podstatné věci nerozhoduješ. Bohužel.

    Prudič není přirozený směr vývoje. V tom se asi shodnem. A pouze na to jsem chtěl upozornit.

    11.4.2006 10:42 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Rozhoduji ja. Ale beru ohled na ctenare a jejich nazor. Jenze nekdy jsou ctenari rozdeleni v nazoru, takze at zvolim kteroukoliv variantu, tak mi jedna z tech skupin vynada :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    11.4.2006 12:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Já bych chodil na ábíčko, ale když on ten Leoš tam do těch diskusí pouští takové lamerské dotazy ... něco v tomto smyslu? :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.4.2006 07:46 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Po dočtení příspěvku jsem si připadal jako v kině po dobrém filmu, kdy lidé, místo aby se bez úcty k právě shlédnutému dílu zvedali a odcházeli už při titulkách, prostě mlčky sedí a přemýšlí. A titulky běží.

    Mňam.
    Godot používá GNU/Hurd.
    11.4.2006 08:05 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Musím říci (vlastně napsat), že ačkoliv s Vámi v mnohém nesouhlasím a domů bych Vás nechtěl ;-), čas od času uveřejníte text, který je opravdu radost přečíst několikrát po sobě a ještě se nad ním dlouho zamýšlet. Tenhle IMHO patří mezi ně.
    11.4.2006 08:48 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Nemyslite ze lide odchazeji proto, ze sem chodili kvuli tomu ze jim to tu vyhovovalo a ted uz tomu tak neni tak jdou jinam kde jim to vyhovovat bude?Me to prijde, ze je to stejnej vyvoj jako to ze se abicko meni
    V podstatě nic nevím
    11.4.2006 09:28 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Asi to tak je, ale jen jestli někdy nehledají ztracený čas a uniklé příležitosti.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    11.4.2006 09:33 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Az na to, ze nemeni se jen ABClinuxu, meni se svet. Svet komunity. Je to vlastne jeste komunita jako celek? Oni neodchazeji, oni prchaji a hledaji neco, co neni stale.

    A pri tom vsem delaji velka zmatena zbytecna gesta.
    11.4.2006 08:58 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    k uplnosti bych jeste dodal, ze:

    mic je kulaty

    kazdy zapas trva 90 minut

    nejtezsi zapas je ten pristi

    kazda hul ma 2 konce

    ...
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    David Watzke avatar 11.4.2006 13:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    a gentoo rocks :-D :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Dalibor Smolík avatar 11.4.2006 09:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    S tím článkem souhlasím. Myslím, že občas neškodí trochu bilancování - co se udělalo, neudělalo. Pokud se něco udělalo správně, podstata zůstává, i když se okolní podmínky mění. Dříve byl Linux něco tajemného, pro odborníky, dnes je dostupný i "běžné" populaci. Za svůj více než padesátiletý život jsem takových "novinek" zažil víc - barevná televize s dálkovým ovládáním, video, pak satelitní vysílání, motor s katalyzátorem, mobilní telefony, atd, atd...
    Vše bylo jen pro hrstku vyvolených a za chvíli to měli všichni. Je to tak i s Linuxem. A tomu odpovídá i forma ábíčka. S tím je nutné se smířit. Je třeba jen dodržovat formu slušnosti, pak mmůže mít na něm své místo každý. Ten, kdo potřebuje pomoci nebo i ten, kdo by rád sdělil svůj názor. A myslím, že je to dobře.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.4.2006 09:05 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    A uroboros sa zahryzol do svojho chvosta
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    NbS avatar 11.4.2006 14:55 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Hezke zamysleni, diky
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    Mikos avatar 11.4.2006 17:32 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Krásný článek ;-) V poslední době jsem vaše články moc nečetl, protože se mi už tak trochu znechutili a nebo mi prostě jen nic moc neříkali, ale tenhle se opravdu povedl. Naprosto s tímto článkem souhlasím :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    11.4.2006 21:41 10783
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    a vsechno strnule je blbe...
    David Watzke avatar 11.4.2006 21:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    LOL, neříkej mi, že sis založil účet jen proto, abys mohl napsat tenhle komentář...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.4.2006 21:51 10783
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    ...mam si zmenit jmeno, nebo co je spatne?
    11.4.2006 22:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Kromě úmorných přetřásání provokatérů (snad to teď s blokováním bude lepší) mne trochu znepokojuje, že nějak ubylo otázek, které mne inspirují k odpovědi. Snad se mi to jen zdá, ale mám pocit, že čím dál víc převažují otázky, které buď už byly mockrát položeny a zodpovězeny, nebo jdou zcela mimo mne (nejčastěji pak oboje): jak nasdílet připojení, jak nainstalovat drivery pro NVidia/ATI karty, jak přehrávat MP3/video, jak nastavovat pokročilé síťové funkce (pokud možno aniž by se tazatel potřeboval cokoli dozvědět o Linuxu nebo sítích), zkontrolujte mi tenhle kilometrový skript pro netfilter resp. traffic control, jak rozchodit Sambu v NT doméně, … Prostě mám pocit, že ABCLinuxu se opravdu mění, ale toho pro mne zajímavého nějak (relativně) ubývá.
    11.4.2006 22:29 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abícko se mení
    Zrejme pribyva tech zacatecniku, coz je asi dobre, ale chapu, ze to pro matadory muze uz byt unavne. Ve svem zamestnani cela leta zodpovidam podobne a nebo stejne otazky. A je to take nekdy dost unavne :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    11.4.2006 22:57 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    že nějak ubylo otázek, které mne inspirují k odpovědi. Snad se mi to jen zdá, ale mám pocit, že čím dál víc převažují otázky, které buď už byly mockrát položeny a zodpovězeny, nebo jdou zcela mimo mne
    Nojo, ale tak trochu je to protimluv, tesknit po otazkach, ktere na jednu stranu umite zodpovedet, ale jeste tu nebyly... :P Uz jen tim, ze jste treba vy na nejake odpovedel, tak jste abicko v tomto duchu "zkazil" :DDD

    A i kdyz byly nektere otazky zodpovezeny, tak mnohdy jeste postradaji systematicky souhrn a je tedy odpovedi treba dohledavat roztrousene v nekolika diskusich, nekdy se tykaji starsich verzi ci uz neaktualnich postupu (klasika je napr. zdejsi serialek o Xfree, kdyz uz skoro vsude bezi Xorg), coz sice pro zkuseneho zpravidla neni problem analogicky aplikovat na novejsi, ale pro novacka muze byt i mala zmena dost velky problem.

    Ostatne mam dojem, ze presne z tohoto duvodu zde vznikly FAQ a ucebnice. Takze pokud se nejaky "guru" zrovna nudi a nevi, na co by odpovedel, muze vyzkouset, zda ty casto opakujici se otazky, na ktere odpoved zna, jsou adekvatne zpracovany ve FAQ nebo v ucebnici, a pripadne je tam doplnit ;)
    12.4.2006 08:39 Davule | skóre: 11 | blog: BANANOVI_TUCNACI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění

    že nějak ubylo otázek, které mne inspirují k odpovědi. Snad se mi to jen zdá, ale mám pocit, že čím dál víc převažují otázky, které buď už byly mockrát položeny a zodpovězeny, nebo jdou zcela mimo mne

    Když jsem objevil ábíčko, zeptal jsem se :"nefunguje mi připojení přes telefon - co mám dělat. Potom kppp hlásí error. Potom nemám práva pro spuštění kppp a teď bych nejdřív googlil, podíval se do nastavení a určitě to rozjel i bez otázky. Abych ale něco vygooglil, musel se někdo zeptat předemnou!!!

    když někdo položí otázku typu "Co mám dělat?", podívejte se do jeho aktivit a když je úplně nový, odpovězte slušně jak se má zeptat (stejně jako kdysi mně), když se ptá pořád stejně - nejlépe nereagujte, nebo ho odkažte na jeho minulou otázku.

    Komunita se podle mně rozrůstá a je třeba si ji vychovat. Vychovejte si nás!!!!

    Leoši - mohl by si zveřejnit graf vývoje počtu členů komunity?

    Dokumentace je pro blbce!! Já jsem BLBEC!!
    12.4.2006 08:56 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Definuj clena komunity. ;-)

    Jinak s tou vychovou souhlasim. Proste bude to chtit udelat vzorove odpovedi pro urcite typy tazatelu (typ vhodny na RTFM, typ kristalova koule, typ vsichni se pretrhnete, jinak ten linux pomluvim). A pak ve vsi slusnosti dat misto odpovedi odkaz na vhodny dokument a dokud nenapise, ze rozumi, neodpovidat.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    12.4.2006 09:38 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé odcházejí a Abíčko se mění
    Z toho si nic nedělej, jako jeden z adminů čtu téměř všechna vlákna, ale k drtivé většině odpověď nenapíšu. Je to buď (dle mého názoru) úplná blbost nebo dotaz typu "chci něco udělat, ale nechci vědět jak abych si náhodou neopotřeboval mozek, dej mi sem přesný příkaz a neotravuj s nějakým vyhledáváním".
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.