Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.
Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].
V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.
O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.
Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.
Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.
Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).
Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.
Je tomu zhruba přesně rok, co jsem psal zápisek s názvem První rok za mnou. Dnes je tu druhé pokračování. Po mnoho (ne zas tolika hodinách učení na zkoušky jsem dnes úspěšně složil zkoušku z umělé igelitence... eh tedy inteligence a zakončil tak druhý rok studia informatiky na vysoké škole (FAV ZČU).
Jestliže je první rok prodloužením přijímacího řízení, tak druhý rok je spíš o odhodlání (předpokládám, že to tak bude i nadále). Člověk potkává spolužáky ze střední, co se už postavili na vlastní nohy a žijí život na vlastní pěst. Někteří dokonce už mají děti (!!!). Zde se právě ukáže to odhodlání a vůle ke studiu, které člověk v sobě má -- či nemá. Přiznávám se, několikrát mě napadlo, že se školou seknu, ale nakonec jsem do díky Bohu vydržel. Sice se říká, že na vzdělání zas tak moc nezáleží, ale hlavně na známých, příležitostech, ale hlavně ty známí. Něco na tom je, ale VŠ přináší člověku jisté možnosti a otvírá přemnohé obzory. Uvidíme, když tak mi to -- až to na mě zas přijde -- připomeňte
Pokud mám nějak zhodnotit, co jsem se nového naučil, tak kromě několika algoritmů a datových zdrojů, to byla spíš spolupráce v rámci týmu (5 semestrálek/projektů) a učit se nové technologie (JEE, Hibernate, …). Mezi nejpřínosnější předměty pak rozhodně patří Základy softwarového inženýrství, kde se nám, alespoň částečně a na chvíli, otevřeli oči díky přednáškám o vývoji SW produktů, managementu, info od odborníků a „odborníků“ z praxe či studentů kombinovaného studia (tyto lidi mají můj upřímný obdiv – při práci a rodině někdy i v pozdějším věku se znovu rozhodnout jít do školy). Nevím jak pro mnohé, ale pro mě probuzení do reality života v IT bylo celkem drsné. A už vím jedno – doufám, že neskončím jako programátor! Ne že by to nebylo zajímavé, ale zjistil jsem, že v IT existují i jiné pozice
Tak jsem zvědav jak za rok. Budu Blbec. či nebudu Blbec.?
Tiskni Sdílej:
A protoze sem lempl, tak po prvnim roce koncim i s tim dvouoborem ...
Sice se říká, že na vzdělání zas tak moc nezáleží, ale hlavně na známých, příležitostech, ale hlavně ty známí.Tak nevím, tohle platilo možná tak za komančů. V moderní společnosti na vzdělání _velmi_ záleží. Já jsem absolvent favky a můžu tě ujistit, že toho času a úsilí nelituju. Ta "posraná tři písmenka" (FAV) (jak říká můj kamarád, co se po pěti letech nechal vyhodit a teď při práci mastí aspoň toho bakaláře) znamenají bezproblémové shánění práce minimálně v Plzni a ohrnovat nos ani pražští mastodonti typu Accenture. Formální vzdělání samo samo o sobě nedefinuje, co všechno umíš nebo neumíš a jak moc jsi dobrý, ale minimálně říká, že jsi byl schopen dotáhnout něco do konce. Jestli budu někdy brát lidi do firmy, tak si piš, že budu mít velké problémy akceptovat někoho, kdo neudělal ani toho bakaláře a když přijde někdo s inženýrským titulem z FAV ZČU, FEL ČVUT nebo dokonce magistr MMF UK, tak s ním budu jednat úplně jinak!
dokonce magistr MMF UKřekl bych, že nikdo z MMF UK se u tebe o práci ucházet nebude.
Ta "posraná tři písmenka" (FAV)
Formální vzdělání samo samo o sobě nedefinuje, co všechno umíš nebo neumíš a jak moc jsi dobrý, ale minimálně říká, že jsi byl schopen dotáhnout něco do konce.
Poslední dobou zjišťuju, že vo-vo-vo tom to je
Jestli budu někdy brát lidi do firmy, tak si piš, že budu mít velké problémy akceptovat někoho, kdo neudělal ani toho bakalářeA mne?
Nedávno jsem četl na blogu nějakého javistyTeď jsem to náhodou našel: Java Isn't The Problem. Akorát to teda není javista
Programovat se musí naučit také každý sám, ale dobrý programátor potřebuje i trochu matematiky atd.Trochu? A to se snad nemůže naučit sám? Art of Computer Programming se dá koupit.
Art of Computer Programming se dá koupit.Až vyjde i pátý díl, budu nad tím uvažovat Dobře taky vypadá Concrete Mathematics: A Foundation for Computer Science.
Nepotřebuje k tomu nějaké základy, které se dají nejlíp naučit na VŠ?Na to si přišel jak? Proč by se to zrovna měl nejlépe naučit na VŠ?
Za tři roky by kamarád měl toho bakaláře a za sebou tři roky programování na VŠ. Já bych v tu dobu neměl sice ani rok vysoké školy, ale měl bych 10 let programování v C++, Javě, PHP atd., a to dejme tomu i včetně praxe. Koho z nás dvou bys vzal?Ono hodne zalezi na tom, co od toho cloveka ocekavas. Jestli to, ze analytik udela analyzu, SW architekt to navrhne, dostanes class a sekvencni diagramy etc. a ty mas nabusit kod a v podstate nad tim moc nepremyslet, pak je volba jasna... Otazka je, jestli zrovna tohle chces delat. Ja se teda v oblasti profesionalniho programovani moc dlouho nepohyboval, tak nemuzu az tak soudit, jestli je to potreba i v programovani (ale bych rekl, ze asi uplne vsude, kde chce byt clovek delat neco na urovni), ze krom znalosti z VS je jeji hlavni smysl v tom (pokud za neco stojis a neproflakas ji), ze ti otevre uplne jiny obzory a nauci uplne jinak myslet, naucit klast dobre otazky, ktere vedou k reseni problemu... (ne, ze by se to clovek nemohl naucit sam, ale je tady mnohme vetsi sance se dostat na scesti, stejne tak jako na spatny vysoky). A neni to jen v tom, ze se tam musis naucit pracovat s hodne abstraktnimi pojmy (treba funkcionala, diferencialni geometrie), ale i v tech lidech kolem. Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze cist knihu od chytreho cloveka a tyden dohromady pracovat s chytrym clovekem jsou dve dost rozdilne veci.