abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 153 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 18:00
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.1.2009 10:36 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Ale hovorím si, nejaké peniaze mám, a aj v Čechách (ja viem, že je to asi nesprávne, ale u nás sa tak ČR nadáva) sa fajčí.
    Tak je to právě správně, to "česko" je patvar, který kdyš slyším, přebíhá mi mráz po zádech...
    26.1.2009 10:53 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    "Čechy" jsou jenom jednou ze tří historických zemí v České republice, v Česku.

    Že se zrovna ty ozveš kvůli nějakému patvaru, to jsem nečekal. :P
    26.1.2009 11:03 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Taky se divím :-) Jinak podobné příspěvky vždycky odkazuju nikoliv do /dev/null, ale sem :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.1.2009 13:48 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    ...jasně, ještě jste zapoměli na sudetsko. :-D :-D :-D
    26.1.2009 15:02 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Ti dám sudetsko ty kočkofile, jako moravák se musím ozvat ;-). Ale je fakt že česko zní taky divně, čechy jsou zas nějaká zemička u práglu (která mi je u řiti), tak prostě jsem z moravy a tečka :).
    Baník pyčo!
    27.1.2009 15:10 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    coz nic nemeni na tom, ze to vypada i zni blbe.
    26.1.2009 12:48 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Z toho slova se mi taky chce blit ... kdyz uz musim odlisit, ze to je fakt cely stat, tak CR.
    Nicky726 avatar 26.1.2009 18:53 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    +1
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    26.1.2009 16:04 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Za tohle se na Morave (na Slezsku asi taky) dava po hube, v tvem pripade (ze to obhajujes jako spravny tvar) bys asi dostal minimalne dvakrat ...

    Fluttershy, yay! avatar 26.1.2009 16:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Už ho jdu do té Varšavy zbít...

    ...na Slezsku...

    Nejsi z Ostravy? To zavání (a) neznalostí češtiny nebo (b) řečí plus mínus ostravskou ("jet do Slovenska" a podobně).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.1.2009 16:17 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Nejsem, jednoduse jsem navazal po "na Morave" s "na Slezsku" bez premysleni ...

    Fluttershy, yay! avatar 26.1.2009 16:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Fuj! Styď se!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.1.2009 16:22 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Proc? Za to, ze nejsem dokonaly a obcas delam chyby se nestydim. Ty jo?

    Fluttershy, yay! avatar 26.1.2009 16:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    JSEM DOKONALÝ!!!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2009 08:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Tomu teda říkám pořádná frustrace :-D :-D :-D
    Grunt avatar 26.1.2009 18:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    A jak je to vůbec správně?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.1.2009 08:33 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Čechie, samozřejmě.

    Fluttershy, yay! avatar 27.1.2009 15:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Čechie je počeštěný výraz Czechia, což je anglický překlad pojmenování Česko. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2009 18:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Čechie je počeštěný výraz Czechia, což je anglický překlad pojmenování Česko. ^_^
    Čechie je počeštěný výraz Czechia, což je anglický překlad pojmenování Čechy.
    Fluttershy, yay! avatar 27.1.2009 18:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Ne, protože Čechy jsou a vždycky byly Bohemia.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    28.1.2009 09:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Ne, protože Čechy jsou a vždycky byly Bohemia.
    ... stejně tak jako Česko

    jinak "Czechia" v angličtině není (slovník, encyklopedie), je to novotvar tlačený stejnou bandou idiotů, co tvrdí, že Česko vždycky bylo a je názvem pouze a výhradně pro Českou Republiku, zatímco Čechy je podle nich pouze označení Prahy a blízkého okolí
    28.1.2009 09:29 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    oops, špatný odkaz na Britannicu ... kurňa, jak tam udělám odkaz přímo na vyhledávání?
    28.1.2009 12:20 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    V onom odkazu se sice dozvis, ze se pouzil uz v 18. stoleti, ale take:

    Během 19. století se Česko objevovalo sice poměrně řídce, ale již také jako název pro celé české země

    Nejde vubec o to, jak se to slovo chapalo pred dveste lety, ale jak se chape dnes. Az na (znacne zaujate) vyjimky ma pro celou populaci slovo "Cesko" jeden a jasny vyznam ~ Ceske zeme.

    Jinak, to, ze slovo neni ve slovniku (link) neznamena, ze neexistuje.

    29.1.2009 09:51 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Nejde vubec o to, jak se to slovo chapalo pred dveste lety, ale jak se chape dnes.
    nezdá se mi, že by aktuální SSČ, který uvádí oba významy, byl zrovna dvěstě let starý ... :-p
    Az na (znacne zaujate) vyjimky ma pro celou populaci slovo "Cesko" jeden a jasny vyznam ~ Ceske zeme.
    ... promluvil Moravák :-D
    Jinak, to, ze slovo neni ve slovniku (link) neznamena, ze neexistuje.
    já jsem netvrdil, že neexistuje, já jsem tvrdil, že "v angličtině není", což jest pravda poněkud nešťastná formulace tvrzení, že nevzniklo přirozenou cestou v anglickém jazyce a nebylo zatím plně přejato - přirovnal bych to k tomu, jako kdybych ve dvacátých letech minulého století tvrdil, že "v angličtině není slovo robot" (s tím rozdílem, že "robot" byl přejat ochotně dobrovolně, zatímco "Czechia" je tlačeno násilně ze strany vládních úřadů a jejich fanatických následovníků)

    ad odkaz, do wiki si může každý napsat co chce, že ... já jsem pouze poukazoval na to, že jde o umělý novotvar, který doposud nebyl všeobecně přijat
    29.1.2009 10:25 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Ujasni mi prosim o co vlastne usilujes.

    Zatim se mi proste zda, ze chces, aby:

    - historicke uzemi Cechy se nove jmenovaly Cesko

    - Ceske zeme se nove jednoslovne jmenovaly Cechy

    Jsem jediny, kteremu to pripada pritazene za vlasy (de facto prohozeni vyznamu tak, jak se dnes chapou).

    29.1.2009 10:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Ujasni mi prosim o co vlastne usilujes.

    Zatim se mi proste zda, ze chces, aby:

    - historicke uzemi Cechy se nove jmenovaly Cesko

    - Ceske zeme se nove jednoslovne jmenovaly Cechy

    Jsem jediny, kteremu to pripada pritazene za vlasy (de facto prohozeni vyznamu tak, jak se dnes chapou).

    dokolečka, dokola ... nikoliv "jak se dnes chápou", ale jak je chápeš ty
    nejde mi o žádné prohazování významů, jde mi jen o to, abys ty (a tobě podobní) konečně pochopil, že tato slova jsou synonyma, že obě mají oba uvedené významy
    jestli tak miluješ wiki, tak si přečti třeba tohle
    29.1.2009 12:05 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Samozřejmě, že můj názor na věc je dán jen mými zkušenostmi, protože žádné oficiální čísla neexistují. Takže vycházím z toho, jak to chápu já a jak to chápají lidé se kterými se dostávám do styku. (Jsem sice z Moravy, ale už delší dobu žiji v Praze, tady protiargument nehledej).

    Pokud ty mě tedy viníš ze subjektivity, nechápu proč hned v další větě používáš naprosto nesubjektivní že tato slova jsou synonyma, kteréžto není nic jiného než osobní dojem a zkušenost.

    Jinak odkaz jsem četl, zajímavé čtení, ale nevidím v něm nic, co by se hodilo k této diskuzi.

    30.1.2009 08:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Samozřejmě, že můj názor na věc je dán jen mými zkušenostmi, protože žádné oficiální čísla neexistují. Takže vycházím z toho, jak to chápu já a jak to chápají lidé se kterými se dostávám do styku.
    není mi jasné, jak z výše uvedeného vycházíš, když svoji zkušenost prezentuješ jako obecnou pravdu, přestože jsem několikrát poukázal, že to tak není, například: "V obou významech uvádí Česko také SSJČ ..." nebo Many people use the word "Čechy" to refer to the entire Czech Republic ...
    Pokud ty mě tedy viníš ze subjektivity, nechápu proč hned v další větě používáš naprosto nesubjektivní že tato slova jsou synonyma, kteréžto není nic jiného než osobní dojem a zkušenost.

    Jinak odkaz jsem četl, zajímavé čtení, ale nevidím v něm nic, co by se hodilo k této diskuzi.
    tak asi neumíš číst, viz citace výše - kteréžto jsou v přímém rozporu s tvým tvrzením, že to je pouze můj "osobní dojem a zkušenost"

    navíc zcela ignoruješ logiku jazyka, pokud slovo část lidí používá ve významu jednom, a část lidí ve významu druhém, znamená to, že má toto slovo významy dva, a nikoliv pouze jeden, ten, který znáš ty
    29.1.2009 08:12 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Jo a Italsko je překlad anglického slova Italy.

    26.1.2009 10:56 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Haha, to já jsem byl na vánoce v Blavě, na náměstí si koupil jakousi místní obdobu hamburgeru, a chtěli po mě 60Sk. Dával jsem mu 50 éček, na což prohlásil že eura nebere. Tak sem se zeptal jestli bere CZK, a dal mu 200. Prohlásil že jo, a s úsměvem mi vrátil 140 SKK. :) :) :)

    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    26.1.2009 16:05 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    I po prepoctu do CZK je to docela dost (mluvime-li o stanku).


    unknown_ avatar 26.1.2009 18:44 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    I bez prepoctu je to vic.
    vencour avatar 26.1.2009 10:56 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Moc pěkné :-), kéž by bylo toho víc, proč by se naše národy na sebe mohly usmívat :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    26.1.2009 11:05 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Tož mi na Moravě máááme šecko velké!
    Že já se musel narodit v Čechách :-(
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    27.1.2009 08:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    tož pokud to platí pro obě pohlaví, tak ti to nemusí tak vadit, ne? - teda pokud si nechceš začínat s holkama z Moravy ;-)
    27.1.2009 09:10 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Kurňa, tož toto mne nenapadlo :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    26.1.2009 11:24 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Tomu jídeláku bych asi - aspoň dle citovaných příkladů - taky nerozuměl, a to jsem z ČR.
    26.1.2009 12:13 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Obavam se, ze mu tu rozumi malokdo, i kdyz ty nazvy zni zajimave. Ja dokonce napoprve precetl "Pannu v trnkovem opojení" jako "Pannu v mrkvovem opojení" (nejspis pod vlivem "případů ublížení na zdraví při nepatřičném zacházení se zeleninou" z clanku na Novinkach), nez mi doslo, ze tam vubec zadna mrkev neni, kdezto u "Masné řiti nedere" jsem musel dlouho premyslet, jestli je to "Masné (řiti nedere)" nebo spis "(Masné řiti) nedere" :-)
    26.1.2009 11:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Moc hezké. :)) Slováci mají větší hory a krásnější nadávky. Moraváci mají, jak čtu všechno velké. My čehůni? Možná větší smysl pro sebeironii.
    26.1.2009 11:47 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Jo, ale jinak ty rozdíly v národnostech ani nevnímám. Rozpad ČSR nedokážu vnímat jako fakt, Slovensko je pro mne stále vzdálenější "doma".

    A zápisek je moc hezkej.
    Dalibor Smolík avatar 26.1.2009 12:03 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Já pravidelně sleduji televizi Markíza i Joj, jsou tam někdy lepší pořady než u nás.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kozzi avatar 26.1.2009 12:08 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    tomu docel věřím, naše televize se nedá sledovat tuším už tak poslední 3 roky :(
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    otula avatar 26.1.2009 17:19 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Co já pamatuji, tak se naše televize nedá sledovat už minimálně 37 let… :-p
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jan Drábek avatar 26.1.2009 13:51 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Jen pokud se chcete smát :-D, Možná jste si nevšimli tak Nova a Markíza vysílá defakto stejné filmy a seriály občas i v naprosto stejnej den a hodinu. Jen ty estrády stojí za to! ;-) (Nic blbějšího jsem neviděl ani na Noze :-D :-D)

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    27.1.2009 09:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    heh, sousedi zas sledujou ČT, že prý jsou tam lepší pořady, a Novu, že Joj je jenom její ubohá kopie ;-)
    otula avatar 27.1.2009 09:31 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    To platí už dávno, že ovoce chutná nejlépe z cizího stromu :-) Ale pokud jde o ty televize, tak všichni sadaři stojí za houby.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    26.1.2009 13:41 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    ja bych byl opatrnejsi, oni maji soudruzi take sve mouchy, ja byl se slovakama rok na vojne ...

    Dalibor Smolík avatar 26.1.2009 14:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    No, taky to tam bere podivný směr. Sledoval jsem pravidelně na Markíze satirický pořad 7edem s.r.o.,  nějak museli skončit a ne z vlastní vůle ...

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.1.2009 00:44 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Ale všichni máme své mouchy. Já byl na slovači často a potkal tam tolik výstavních exemplářů blbů... v procentuálním zastoupení tolik, co v Čechách.

    Lidská blbost je rovnoměrně rozdělena, praví klasická definice. Mezi národy, provozovatele OS, sexuální orientace, sociální vrstvy... marné je doufání, že někde najdete skupinu blbostí minimálně zasaženou. K tomu jsem došel alespoň já. Češi, Uzbekistánci, profesoři filozofie a svářeči kovů... furt totéž. :)
    rADOn avatar 26.1.2009 11:40 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    ...v Čechách (ja viem, že je to asi nesprávne, ale u nás sa tak ČR nadáva)...
    Tohle je mezinarodni ostuda. Bratia na slovensku to vie spravne a tady kazdou chvili slysim nejakyho hovada českovat. Stydme se.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    26.1.2009 12:05 mnouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Co je na tom proboha ostudného? Česko je jednoslovná varianta názvu České republika a Čechy jsou název části území - tj. Čechy, Morava a Slezko dohromady tvoří Česko.

    26.1.2009 16:33 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Kolikrát se má ještě zopakovat, že jedině správné, akceptovatelné a historické označení pro všechny dohromady je - České země. Česko je pouze jazyková zmršenina. Je to totéž jako kdybychom nazývali Moravu "Moravsko".
    26.1.2009 16:37 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Kolikrát se má ještě zopakovat, že jedině správné, akceptovatelné a historické označení pro všechny dohromady je - České země.

    V takovych pripadech je vhodne doplnit neco jako "Pro me je jedine spravne" nebo alespon "IMHO". Jinak tu bohuzel budete za dalsiho siritele pravdy.

    Fluttershy, yay! avatar 26.1.2009 16:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Jo, Země Koruny české... Ale není to jednoslovné. A koneckonců Slovensko, Švédsko, Finsko, Německo, Skotsko, Rusko, Chorvatsko, Slovinsko, Turecko, Rakousko, Švýcarsko, Lucembursko,... ti nevadí?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.1.2009 21:26 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Pleteš si dojem s průjmem a pokud ti výraz "Česko" nebije do uší, tak postrádáš absolutně cit pro češtinu. Každopádně však obhájcům podobně formovaných označení států uniká jejich nacionální podtext. České země se nazývaly právě proto Českými zeměmi (neboli německy Böhemerland), že šlo o různé země, ovšem obývané příbuzným obyvatelstvem.

    Označení "Česko" bych tedy byl ochoten akceptovat, pokud by byla řeč pouze o Čechách, ovšem Českou republiku tvoří tři historické země. Lze pochopitelně namítnout, že Německo je rovněž zemí kterou tvoří celá řada historických zemí - ovšem žádná z těchto historických zemí se nikdy nenazývala Německo.
    Nicky726 avatar 26.1.2009 21:58 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    +1
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    unknown_ avatar 26.1.2009 22:03 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Lze pochopitelně namítnout, že Německo je rovněž zemí kterou tvoří celá řada historických zemí - ovšem žádná z těchto historických zemí se nikdy nenazývala Německo.
    Tak mi teda rekni, ktera z tech nasich 3 casti se menovala nekdy Cesko? Me vzdycky ucili Cechy, Morava, Slezsko. Zeby se neco zmenilo?
    26.1.2009 22:41 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Žádná, já jsem jenom napsal za jakých okolností bych byl ochoten tenhle patvar akceptovat.
    26.1.2009 22:47 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Teď tak nad tím uvažuji.. Schválně jsem se kouknul co znamená Deutschland - v podstatě "země lidu". Takže zcela rafinovaně k nám proniknuvší obchodní společnost zvolila zcela etymologicky odpovídající název pro své svatostánky - nejspíš využívaje toho, že to netrklo žádného z představitelů tohoto státu - správně tedy nikoliv Česko, ale "Lidl"!
    Grunt avatar 26.1.2009 23:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Schválně jsem se kouknul co znamená Deutschland - v podstatě "země lidu".

    Spíš bych řekl "země národa Německého". Viz. Diutisc.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.1.2009 23:14 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Země národa Německého to může být leda pro Čechy. Ještě jsem neslyšel, že by se někdy nějaký němec nazval Němcem. Ostatně oslovení "Tschechisch" ze strany němců se v minulosti obvykle považovalo za provokaci. Ale to je celkem jedno. Ostatně ani ta Svatá říše římská nebyla až tak úzce nacionálně vymezená jak se snaží někteří podsouvat. Ono "Deutschen reich", překládané jako "Německá říše" neznamená "Říše národa Německého".
    26.1.2009 23:19 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Nevylučuji že tu stránku čtu blbě, ale na německé verzi se uvádí že označení "Heilige Römische Reich Deutscher Nation" se objevilo až na nějaké minci císaře Františka II, na počátku 19. století.
    Grunt avatar 26.1.2009 23:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Špatně pochopeno.

    It is derived from Common Germanic *þeudiskaz. The stem of this word, *þeuda, meant "people" in Common Germanic, and *-isk was an adjective-forming suffix, of which -ish is the Modern English form. The Old English form is þéodisc, the Old High German one diutisc (attested ca. 1090 in the Annolied).The opposite, describing anything foreign or strange, is walhisk (Welsh), which was used to refer to Roman or Celtic people.

    Nezpochybňuju, že to opravdu znamená "země lidu"(národ, lid - synonyma), ale jen upozorňuji, že pod tím slovem lid si představovali sebe(prostě protože moc jiných národů neznali). Stejně jako když se řekne člověk si představujeme sebe pozemšťany, protože prostě jiné lidi z jiných planet neznáme.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 26.1.2009 23:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Země lidu ne. Země Němců ano. Der/die/das Deutsche je zpodstatnělé přídavné jméno, za ním původně byl člověk (ne tak lid).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    rADOn avatar 27.1.2009 11:38 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    A koneckonců Slovensko, Švédsko, Finsko, Německo, Skotsko, Rusko, Chorvatsko, Slovinsko, Turecko, Rakousko, Švýcarsko, Lucembursko,... ti nevadí?
    Arménsko, Brazilsko, Čadsko, Egyptsko, Francouzsko, Gruzijsko, Haitsko, Chilsko, Italsko, Jamajsko, Kanadsko, Litevsko, Myanmarsko, Novozélandsko, Ománsko, Perusko, Rwandsko, (Spojeno Státsko) Americko, Tchajwansko, Ukrajinsko, Vietnamsko, Zimbabwsko ti nevadí ?
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Nicky726 avatar 27.1.2009 11:44 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    +1 :-D
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Fluttershy, yay! avatar 27.1.2009 15:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Dotyčné neexistují, takže nevadí. Kdyby se tak jmenovaly, nevadilo by mi to. Přejmenovávat je nebudeme, že? Pokud by existoval jediný vzor pro tvorbu názvů zemí...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    rADOn avatar 27.1.2009 17:28 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Tím se to vysvětluje. Pro mě totiž neexistuje ani „Česko“. Kdyby se tak něco jmenovalo, nevadilo by mi to. Přejmenovávat se nebudeme, že? Pokud by existoval jediný vzor pro tvorbu názvů zemí… pak by tvůj argument o názvech „Slovensko, Švédsko, Finsko,…“ měl nějakou váhu.

    Jenže neexistuje, takže budu pro jednoduchost naši zemi dál nazývat tak, jak se nazývala před rozdělením Československa a nebudu vymýšlet nový patvar. Nebo starý patvar, podle výše prezentovaných ústavních lingvistů. Ale pořád patvar.

    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Fluttershy, yay! avatar 27.1.2009 17:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Jenže neexistuje, takže budu pro jednoduchost naši zemi dál nazývat tak, jak se nazývala před rozdělením Československa

    To je...?

    ...a nebudu vymýšlet nový patvar. Nebo starý patvar, podle výše prezentovaných ústavních lingvistů. Ale pořád patvar.

    V současné době ale existuje pouze označení Česká republika, (oficiální) jednoslovný název neexistuje, pouze se znovu uchycuje Česko.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2009 18:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    jednoslovný název neexistuje
    Existuje, Čechy!
    pouze se znovu uchycuje Česko.
    ...naštěstí pouze v části Čech která se nazívá Moravsko.
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2009 18:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    nazívá
    Ý :-D
    rADOn avatar 27.1.2009 18:15 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    ...naštěstí pouze v části Čech která se nazívá Moravsko.
    +1 :-D
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Fluttershy, yay! avatar 27.1.2009 18:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Nikoliv, Čechy jsou společně s Moravou a Slezskem součástí České republiky, dřive mj. Zemí Koruny České.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    rADOn avatar 27.1.2009 18:13 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Jenže neexistuje, takže budu pro jednoduchost naši zemi dál nazývat tak, jak se nazývala před rozdělením Československa
    To je...?
    Za mých mladých let se Československo skládalo s Čech a Slovenska. Aspoň si to tak pamatuji uz vlastivědy. (Moravský nacionalismus je mi jako rodilému jihlavákovi zcela u prdele.)
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Fluttershy, yay! avatar 27.1.2009 18:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Československo již neexistuje. A je mi podivné, že v Československu nebylo ani Slezsko.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2009 18:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Českomoravskoslezkoslovenská socialistická republika. ČMSSSR :-D
    Fluttershy, yay! avatar 27.1.2009 18:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Řekl bych spíše, že Česko = { Čechy; Morava; Slezsko }.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2009 18:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Moje verze je lepší: Čechy = { Čechy; Moravsko; Slezsko }. :-D
    Fluttershy, yay! avatar 27.1.2009 19:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Jenže pak Čechy != Čechy.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2009 19:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    No vidíš! Konečně jsi to pochopil! :-D
    Fluttershy, yay! avatar 27.1.2009 19:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    To chápu celou dobu a proto to považuji za kravinu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2009 19:24 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    ...nepochopil...
    Fluttershy, yay! avatar 27.1.2009 19:37 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Prostě pak by se Československo muselo jmenovat Čechoslovensko...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2009 19:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Asi jako Moravoslezký kraj, v případě že by jsme místo výrazu "moravsko" a "slezko" použili "morava" a "slezko". :-D
    27.1.2009 21:24 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Proc vlastne Moravsko a ne Morava?

    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2009 22:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Protože podle nového výkladového slovníku češtiny od profesora Kolibáče je to teď správně takhle. :-D
    27.1.2009 22:07 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Dle teto diskuse jsi si to spis vymyslel ty.

    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2009 23:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Ano, ale přesně podle výše uvedených pravidel profesora Kolibáče. :-D
    rADOn avatar 27.1.2009 18:43 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    A je mi podivné, že v Československu nebylo ani Slezsko.
    To by pak bylo Českoslezskoslovensko. A já bych jako správný lokálpatriot měl chtít Českovysočinoslezskoslovensko et cetera et cetera. Kravin můžeš navymýšlet podle libosti, stejně by si to zbytek světa zkrátil na „Priggish republic“ tak proč se namáhat ?

    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Fluttershy, yay! avatar 27.1.2009 18:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Viz výše.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    rADOn avatar 27.1.2009 18:57 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Viz výše :-)
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    unknown_ avatar 27.1.2009 21:49 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Viz výše.
    26.1.2009 21:38 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Kolikrát se má ještě zopakovat
    To je něco na způsob tisíckrát opakované lži, která se stává pravdou? Zmršenina, cit pro češtinu… no, kážeš bludy. Odkaz na vysvětlení, jak dlouho se předmětné slovo používá, už jsem tady dával. Zřejmě darmo házet perly sviním.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    emorjino avatar 26.1.2009 14:35 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    spíš  by ses měl stydět ty. za to, že označuješ lidi, kteří mluví spisovně za hovada. česko je spisovný výraz. kdysi mi to taky přes pusu nelzolo, ale dnes už mi to ani nepřijde.... je to nejlepší možné jednoslovné pojmenování našeho státního útvaru...

    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    27.1.2009 08:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    je to nejlepší možné jednoslovné pojmenování našeho státního útvaru...
    v čem je lepší než Čechy? - a než odpovíš, prostuduj si Ladickuv oblíbený odkaz ;-)
    27.1.2009 12:25 mnouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Problém je to podle mě v tom, že pokud bychom používali Čechy jsou jednoslovné označení České republiky, jak bychom pak říkali Čechám jak je (už pár staletí) náme teď? Něco jako Od-Chebu-až-skoro-k-Jihlavě? To je stejné, jako kdybychom se rozhodli, že místo Německo budem SRN říkat třeba Bavorsko - asi by to šlo (no i když Berlín v Bavorsku, to je jako Brno v Čechá...;-)), ale jak pak říkat uzemí "původního" Bavorska a jak to odlišit?

    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2009 13:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Россия
    28.1.2009 09:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    další, co si ani nepřečte odkaz, i když je k tomu explicitně vyzván ... "Od-Chebu-až-skoro-k-Jihlavě" můžeš klidně nazývat "Česko", to je původní význam (resp. nejstarší doložený, z roku 1777)
    28.1.2009 13:02 mnouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    :-D Další, co si myslí, že ví nejlíp co kdo četl a ne;-) Samozřejmě že jsem ten odkazovaný dokument četl. To že nějaký obrozenec použil v roce 1777 slovo Česko v tomto významu je sice krásné, podle stejné logiky bychom ale mohli teď klidně horovat pro čistonosoplenu a břinkoklapkostroj... Ostatně samotný ten dokument, na který se odvoláváš, na konci mluví o ČSN-ISO 3166-1 / 971002, která má pro současnost asi větší váhu.

    29.1.2009 09:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    :-D Další, co si myslí, že ví nejlíp co kdo četl a ne;-)
    já si nemyslím, že to vím líp, já jen poukazuju na to, že se chováš, jako kdybys to nečetl ...
    To že nějaký obrozenec použil v roce 1777 slovo Česko v tomto významu je sice krásné, podle stejné logiky bychom ale mohli teď klidně horovat pro čistonosoplenu a břinkoklapkostroj... Ostatně samotný ten dokument, na který se odvoláváš, na konci mluví o ČSN-ISO 3166-1 / 971002, která má pro současnost asi větší váhu.
    větší váhu než třebas SSČ (o kterém ses tam taky mohl dočíst)? - podle toho dokumentu se v tomto významu slovo "Česko" používalo nejen v roce 1777, nýbrž až do současnosti, narozdíl od břinkoklapkostroje a nosočistopleny :-p

    a kdybys četl pozorně, všiml by sis, že o zmíněné ČSN je psáno, že doporučuje pro Českou Republiku používat jako zkrácený název "Česko", ale už nic neříká o tom, že by "Česko" muselo znamenat jen a pouze Českou Republiku ... vás ve škole neučili, že pokud A implikuje B, nijak z toho nevyplývá, že by B implikovalo A?
    27.1.2009 21:27 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Obecne je lepsi radsi vytvorit novotvar nez menit vyznam existujiciho pojmu, protoze se tak zabrani dvojznacnostem.

    Tak v tomto je lepsi.

    28.1.2009 09:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    hm, zcela zjevně sis Ladickuv oblíbený odkaz neprostudoval, jinak bys tady neslintal nic o novotvarech a měnění významu ...

    tak ještě jednou polopatě -

    slovo "Čechy" má významy:
    1. území historicky odpovídající českému království
    2. území historicky odpovídající zemím koruny české (České království, Moravské markrabství, Slezské vévodství - dnes Česká republika)
    slovo "Česko" má významy:
    1. území obývané Čechy (češsko => česko)
    2. území historicky odpovídající českému království (nejstarší doložené užití z roku 1777)
    3. území historicky odpovídající zemím koruny české (České království, Moravské markrabství, Slezské vévodství - dnes Česká republika) (význam objevující se v 19. století)
    takže ... chceš-li mlít o tom, že není dobré měnit význam, pak nechápu, proč se zastáváš změny významu slova "Česko" z 2 na 3 :-p
    28.1.2009 12:28 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Neprostudoval, v teto diskuzi neni a nemam v planu prohledavat vsechny diskuze, kam on prispival.

    Zmena vyznamu se nevztahuje k historii, ale k soucasnemu stavu. Jak jsem psal vyse, dnes jsou Cechy chapany jako historicka zeme a Cesko vylucne jako ~ Ceske zeme.

    Takze je pekne, ze sis dal praci s temi body, ale jako argument je to na h***o.

     

     

    29.1.2009 10:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Neprostudoval, v teto diskuzi neni a nemam v planu prohledavat vsechny diskuze, kam on prispival.
    je

    kdybys aspoň napsal, že jsi ho nenašel ... má cenu diskutovat s člověkem, pro kterého končí svět u jeho obzoru?
    Zmena vyznamu se nevztahuje k historii, ale k soucasnemu stavu. Jak jsem psal vyse, dnes jsou Cechy chapany jako historicka zeme a Cesko vylucne jako ~ Ceske zeme.
    a jak já jsem naznačil výše, že ty (a tvé okolí) něco nějak používáš ještě neznamená, že je to tak všude
    28.1.2009 12:44 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Jinak, predpokladejme, ze bys chtel zavest Cechy = Ceske zeme a ze by se to povedlo.

    Jak pak chces jednoslovne pojmenovat historickou zemi Cechy? (Jake je druhe nejvetsi mesto na uzemi, ktere lezi v Cechach, ale nelezi ani na Morave ani ve Slezsku?).

    29.1.2009 10:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Jinak, predpokladejme, ze bys chtel zavest Cechy = Ceske zeme a ze by se to povedlo.
    nemusím chtít zavést, ono už to tak zavedeno je :-p - viz předchozí dvě odpovědi
    Jak pak chces jednoslovne pojmenovat historickou zemi Cechy?
    Čechy

    ... to je asi jako kdyby ses ptal, jestliže označujeme "Linux" celý operační systém, jak pak chceš jednoslovně říkat kernelu Linuxu ;-)
    29.1.2009 19:01 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    a jeje, flamwarova rekurze :D
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    29.1.2009 20:57 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Jak pak odpovis na otazku "ktere je druhe nejvetsi mesto v Cechach?" Zbytecne zavadis zmatek do uz tak dost zmatecneho pojmenovavani ...

    nemusím chtít zavést, ono už to tak zavedeno je :-p - viz předchozí dvě odpovědi

    Tvuj dojem (ktery, jak jsi poznamenal v nekterem z predchozich komentaru, irelevantni).

    =^..^= AmigaPower® avatar 29.1.2009 21:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Jak pak odpovis na otazku "ktere je druhe nejvetsi mesto v Cechach?"
    Brno, nebo Vostrava...
    29.1.2009 21:59 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Podle Kavolova vykladu na tuto otazku neexistuje odpoved.

    (Ale kdyz uz, tak Brno nebo Plzen)

    30.1.2009 08:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    kozzi avatar 26.1.2009 12:05 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Tak já si taky myslím, že toho máme vela společného :-). Kolikrát se bavím se slovákem a ani si neuvědomí, že každé máme trochu jinou řeč. Když jsem seděl na imatrikulaci na FIT VUTBR, tak sem se začal bavit s lidmi okolo, mě a nestačil sem se divit všech 7 lidí se kterýma sem něco prohodil byli slováci :-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    26.1.2009 14:49 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Já teď nějakou dobu pobýval daleko od ČR. Byla tam jediná Slovenka (Čechů tam taky víc nebylo) - nějak jsme neřešili, že by mezi námi tady ve střední Evropě byla nějaká hranice a navíc se českoslovenština ukázala být perfektní šifrou, pokud neměl rozumět nikdo další :D. Jenom před Poláky bylo občas potřeba hledat různé opisy slov, která jsou podobná ve všech třech jazycích.

    Úplně mimochodem - díky neustálému vysvětlování, jakýmže to jazykem vlastně spolu mluvíme - jsem se dozvěděl, že čeština a slovenština se ještě celkem nedávno považovaly za dvě spisovné formy stejného jazyka, ze zeměpisného hlediska mezi sebou plynule přecházejí a rozdíly mezi nimi jsou prý menší, než rozdíly mezi dialekty jednoho jazyka u některých jiných jazyků.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Rezza avatar 26.1.2009 16:00 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    To jak kdyz v Madridu vysvetloval Gojko jedne spanelojaponce rozdil mezi cestinou a slovenstinou takovym stylem, ze na zminku, ze bydlime jeste s jednim slovakem se nas zeptala: "A jak se spolu bavite? Anglicky?" :-)

     

    26.1.2009 15:09 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Byl jsem jednou v Bratislavě, pozvaný slovenskými známými a bylo to naprosto bezproblému. Se slováky jsem si vždycky rozumněl. A když třeba čtu článek na internetu ve slovenštině, všimnu si toho klidně až po pár odstavcích. A dost mě mrzí, když se pak někde v diskuzi někdo ozve, "vždyť jsme český server tak táhni domů, kdo to má číst.". To nikdy nepochopím. Jižní moravu znám taky, i když jsem ze severní, tak jsem rád, že se ti tam líbilo :-).
    Baník pyčo!
    Fluttershy, yay! avatar 26.1.2009 15:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Kdyby to tak vždycky bylo i naopak... Největší problémy při přechodu hranic jsme vždycky měli na Slovensku. Také si vzpomínám, kterak tuším, že děda musel v obchodě v Tatrách mluvit "slovensky", aby mu prodali chleba...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.1.2009 15:52 KaiSVK | blog: kaiov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Ono, ako som napisal, nerozlisujme sa na slovakov a cechov a co ja viem co ... ale mozno na "V tych tatrach,v tom obchode, to bol ale chuj" :/ citit z tvojho komentara take nejake skatulkovanie :/

    Changing mental contexts from one task to another wastes a lot of time. /Aaron Griffin/
    Fluttershy, yay! avatar 26.1.2009 16:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Škatulkování je někdy, bohužel, pro základní komunikaci nutné. Já netvrdím, že Slováci jsou obecně hovada (ačkoliv se tam hovoří obecně poněkud vulgárněji). Prostě jenom když řeknu, že prodavačka tehdy a tehdy v tom a tom obchodě byla svině, případně, že celník tehdy a tehdy na tom a tom přechodě byl hajzl, bude to znít divně.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.1.2009 16:30 KaiSVK | blog: kaiov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    praveze nebude, a tak by sa to malo - konkretizovat

     

    Changing mental contexts from one task to another wastes a lot of time. /Aaron Griffin/
    Fluttershy, yay! avatar 26.1.2009 16:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    To bychom se nedomluvili.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.1.2009 15:59 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Co vim, tak mezi (snad jenom nekteryma) moravakama a cechama (presneji spis asi prazakama) je velka nenavist, tak je dobre, ze te tu jeste nikdo nezpucnul, ze Moravu hazis do jednoho pytle s Cechami:)

    O vikendu jsem videl Bobule a pak me napadlo, ze kdyby se chtela od Cech odtrhnout jeste Morava, ze by to bylo hodne skoda, protoze Morava a hlavne lidi jsou dost skveli, prave tim pristupem, co popisujes:)

    Napr. se mi libi, jak mluvi spisovne, hned je poznat, ze jsou z Moravy - a to myslim v dobrem:) Osobne bych tipnul, ze tak jako ta cisnice jsou vetsina moravaku:) Proste v pohode:)
    Fluttershy, yay! avatar 26.1.2009 16:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Co vim, tak mezi (snad jenom nekteryma) moravakama a cechama (presneji spis asi prazakama) je velka nenavist, tak je dobre, ze te tu jeste nikdo nezpucnul, ze Moravu hazis do jednoho pytle s Cechami:)

    Jo, cajzli nejsou moc oblíbenou částí populace a to nejen na Moravě a ve Slezsku, ale ani třeba v Ústí nad Labem (jak tam na ně tehdy ti stavaři nadávali...). A za Čechy == Česko bych vraždil (jak jsou ti lidé nevzdělaní).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 26.1.2009 18:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Jo, cajzli nejsou moc oblíbenou částí populace a to nejen na Moravě a ve Slezsku, ale ani třeba v Ústí nad Labem (jak tam na ně tehdy ti stavaři nadávali...).

    Nechci ti do toho kecat, ale s tím jsem se setkal v životě pouze na jednom místě. Na jih od inkriminovaného místa ani vidu ani slechu.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 26.1.2009 19:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Já i jinde a to celkem často (stačí chodit po ulici, případně jezdit MHD).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    masožravá palma avatar 26.1.2009 17:05 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Nenávist mezi Pražáky a Moraváky je podle mě naprosto pochopitelná.

    To totiž bylo tak: Pepa z Moravy, o kterem každý na vesnici věděl, že je to neskutečnej hajzl, se se svojí ženou (taky svině) odstěhoval do Práglu. Výsledek? Na Moravě si říkají: "V Praze jsou strašní lidé. Odstěhoval se tan Pepa a ve vedlejší vesnici říkali, že Honza (Pepův kumpán z hospody) se tam odstěhoval také. V Praze nemůže žít nikdo slušný." Zatímco v Praze vidí jak k nim z Moravy přijel Pepa z Honzou a říkají si: "Ten Pepa s Honzou to jsou ale svině. Co nám to sem z Moravy jezdí. Na Moravě budou asi všichni jako tihle dva... Svině a k ničemu."

    Disclaimer: Jména v příkladu byla vybrána naprosto náhodně, neznám žádného Pepu, Honzu ani Máňu z Moravy. Máňu neznám vůbec žádnou a všichni Pepové a Honzové, co znám, jsou slušní a milí lidé :-)
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    Grunt avatar 26.1.2009 18:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Pepa z Moravy

    Tak to musel být nějaký Pražský infiltrát, protože kdyby byl z Moravy, tak by to byl Jožin nebo Jožka.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    masožravá palma avatar 26.1.2009 18:52 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Já jsem z Prahy, tak mu říkám Pražskou versí. :-)
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    26.1.2009 18:02 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Já se slovenštinou nemám žádný problém. Ještě pamatuju Československo, slovenské vysílání v televizi a dokonce i psanou slovenštinu. Jako kluk jsem se velmi efektivně naučil číst slovenštinu z obojjazyčného časopisu pre domácich majstrov Udělej-urob si sám. Díky tomu vím co to je klátik, skrutkovač a preglejka. Název Česko se mi taky nelíbí ikdyž je asi správný. Moc se mi líbilo jak v seriálu Vlak dětství a naděje, pan Zindulka coby hrdý vlastenec používal označení Čechie. Ke vztahu čechů a moraváků musím jako neutrál říct asi tolik že češi si někdy myslí o moravácích že jsou debilové a chovají se k nim jako kreténi. Moraváci si naproti tomu myslí o češích že jsou kreténi a chovají se k nim jako debilové. To vám říkám jako neutrál. Jsem totiž z Vysočiny, což je jak praví Necyklopedie bohem zapomenutý kraj mezi Čechami a Moravou kde jak vylezete za branku tak vás sežere liška.

    26.1.2009 19:44 marallo | skóre: 4 | blog: marallo | Dubnica nad Vahom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    Myslím že si chcel napísať slovenčinu. "Slovenština" nieje žiadne slovo.

    diakritiku neuznavam, a na chyby kaslem...
    Integral avatar 26.1.2009 20:33 Integral | blog: devnull
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Já si myslím, že český výraz pro slovenčinu je slovenština, nebo se mýlím?

    http://cs.wikipedia.org/wiki/Slovenština
    otula avatar 26.1.2009 21:32 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Stejně tak neexistují slova němčina, ruština, angličtina… Že jo? :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    26.1.2009 21:39 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Slovenština je česky slovenčina, ne ?
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    microcz avatar 28.1.2009 13:32 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    jj je jedno je cesky druhe slovensky

    26.1.2009 19:54 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Ja myslel, ze podle mapy na Necyklopedii je Vysocina definovana jako "Kopecky, kde se neda projet po dalnici" :-)
    27.1.2009 16:32 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    jo to taky ale Vysočina tam má svou stránku a dokonce i přímo tady naše oblast Horácko. A určitě to psal někdo kdo se tady dobře vyzná ale já to nebyl :-)

    microcz avatar 28.1.2009 13:30 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead

    pekny blogpost, ja rad citavam taketo slohovky :) ..som velmi rad ze tvoja zkusenost u nas v cechach bola pozitivna :)) ...aj ja mam pocit ze mame k sebe blizo, aj ked su veci v ktorych sme mozno trocha malinko iny, pre mna, ktory je napol Cech a napol Slovak a destvo som stravil raz tam a raz tam, je to vzdy zvlastny pocit, lebo ked som na Slovensku mam pocit ze ludia ku mne maju v niektrorych ohladoch blizsie a v niektorych ma zasa pekne seru, nebudem rozvadzat... a tuna v cechach zasa naopak, mozno je to aj dano rozdielom mesto/dedina neviem ..kazdopadne dakujem za tvoj prispevok pekne som si pocital.

    Hobit avatar 31.1.2009 22:31 Hobit | skóre: 7 | blog: Kdo si hraje, nezlobí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Czechoslovakia is not dead
    Sice tady par lidi poukazalo, ze vyraz Cesko je postarsiho data, ale ze zahrobi ho asi vytahla "skvela" televize Nova. Tezko rict, zda maji jeji hlasatele zprav line huby na vyraz Ceska republika nebo usetreny cas prodaji za reklamu. Bud jak bud, tenhle patvar tahajici usi se mi nelibi a jsem rad, ze je nas vic.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.