Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].
V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.
Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.
Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.
Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).
Chtěl jsem si pod dlouhé době zajít do kina. Avatar za to stojí...
CD a DVD si nekupuji. Vyhlásil jsem soukromou válku mafiánským lobby, kterým platím hromady peněz skrze výpalné za každé CD.... Hudební a filmový průmysl zaostal někde v 80 letech, a není schopen a ochoten nabídnout uživatel službu jakou chce dnes. Raději lobuje za regulaci internetu a omezování elektronických svobod, místo toho aby využili potenciálu, který ukázala placená služba rapidshare. Do kina prakticky nechodím. Vzhledem k nehorázným cenám, nepohodlí (člověk nemůže ani na záchod) a smradlavému sousedovi, co celé představení chroupe popcorn a srká kolu se mi ceny zdají neadekvátní nabízené službě.
Ale co. Přes to všechno jsem chtěl do kina vyjímečně zajít a užít si Avatar na 100%. Bohužel, ukazuje se, že ani za ty někřesťanské peníze si nemohu užít Avatara bez omezení. Zásadně koukám na filmy jen v původním znění. Češi jsou sice mistry dabingu, ale to se nedá říct o filmech v kině, nemluvě o tom, že zvuková stopa dabingem částečně utrpí. Avatar je přitom téměř výhradně dabovaný, pouze jediné promítání denně je v původním znění, ale zase není 3D. Nevím jestli jsou titulky ve 3D problém, ale koho to sakra zajímá. Anglicky dnes umí kde kdo. Já chtěl 100% Avatara, v původním znění a ve 3D a za to jsem byl ochoten zaplatit. Bohužel, ani za dnešní ceny, nemám na 100% zážitek nárok. Takže milé distribuční společnosti, jděte do prdele. Stáhl jsem si TELESYNC a přišli jste o mé peníze. Kouzlo Avataru není jen v bezchybné grafice, takže se mi tento film líbil i tak. Až se rozhodnete promítnout nezkriplenou verzi, možná si na něj zajdu do kina.
EDIT: Tak podle tohoto zápisku to vypadá, že v mnohých kinech (včetně toho u nás) nestojí 3D za nic. Tím by se volba 3D vs. originál zjednodušila
EDIT 2 (20:00 večer) Skutečně Bomba. V Cinestaru promítali verzi s původním zněním jenom týden, zítra se nehraje a od pozítří jsou všechny 2D projekce taktéž dabovené. (originální verzi mají snad jednu na rotaci mezi kiny) Nemám slov. Nechci být sprostý.
VIDEOUKAZKY (pro porovnání audio):
Tiskni
Sdílej:
Bohužel, ani za dnešní ceny, nemám na 100% zážitek nárok. Takže milé distribuční společnosti, jděte do prdele. Stáhl jsem si TELESYNC a přišli jste o mé peníze. ... Až se rozhodnete promítnout nezkriplenou verzi, možná si na něj zajdu do kina.Narok teda opravdu na nic nemas. Nemas ani narok na to, aby ten film vubec v kine davali. Kdyz to tak hrozne moc musis videt v originale, tak si zajed/zalet treba do Anglie.
Vyhlásil jsem soukromou válku mafiánským lobby, kterým platím hromady peněz skrze výpalné za každé CD.... Hudební a filmový průmysl zaostal někde v 80 letech, a není schopen a ochoten nabídnout uživatel službu jakou chce dnes.Ano, před několika dny jsem navštívil Bontonland a za hudební CD typu "Best of" - takže zrecyklované písničky ze starších CD - chtěli 480 Kč. Už mě ani nenapadne si za takové peníze jít hudební CD kupovat, u nich už mě neuvidí.
von Importa člověk je pomalu zase zpět na té ceně jako u Bontonlandu. Nějakým US locals s Free Shipping můžeme jen závidět. Celé je to IMHO způsobeno nevhodným distribučním způsobem. Asi jsme holt země kulturních barbarů.
Do kina prakticky nechodím. Vzhledem k nehorázným cenám, nepohodlí (člověk nemůže ani na záchod) a smradlavému sousedovi, co celé představení chroupe popcorn a srká kolu se mi ceny zdají neadekvátní nabízené službě.
+ milion
Dneska se nechodí do kina, dneska se chodí do hypermarketu s plátnem a promítačkou . To už si raději zajdu do divadla, tam chodí slušní lidé.
IMAX má dvě analogové promítačky + další třetí na titulky, tam bych princip chápal a možná i zajel (i když je to krapet z ruky).
Po přečtení http://blogy.moviezone.cz/KARLOS/filmove-policko-technickym-pohledem/2009/12/02/jit-na-avatar-a-nezabloudit-v-technice/ se mi chce do běžného 3D kina ještě méně.
Stojí avatar opravdu za výlet do Prahy a IMAXU?
co nových věcí člověk objeví ve filmech díky kvalitnímu obrazuNo co? To by mě teda fakt zajímalo.
Takže milé distribuční společnosti, jděte do prdele. Stáhl jsem si TELESYNC a přišli jste o mé peníze.S tím plně souhlasím. Ono to dneska pomalu ani jinak nejde. Člověk by si to i zaplatil(za takovou cenu a když je to tak jednoduché), jenomže co když se dozví, že na svém operačním systému(bude v tom 64-bitů) nemá nárok si to stáhnou a on-line může sledovat tak max. pár teček a Loading. Teda jako ne že by to snad bylo na Windowsí verzi o něco lepší.
Češi jsou sice mistry dabinguTak ten byl dobrej. Nebo OK, dobrej dabing udělat umíme, ale mezi požadavky zákazníka většinou kvalita není úplně nahoře - primární je rychle a levně, takže se dabuje a dabuje a dabuje, dokud se někdo nepřeřekne... aby to dobře znělo musí jít stranou.
Hodnotit Avatar podle kinoripu je pěkná hovadina.Ok, já prostě nejsem schopný hodnotit hry jen podle grafiky, hudební CD podle obalu, filmy podle toho jak vypadají na první pohled.
To co v kině vypadá úžasně vypadá v kinoripu jak doprovodné video k 8 let staré hře navíc posílené zcela mizerným kontrastem ripu.Ono bohužel ty 8 let staré hry jsou občas o dost kvalitnější a zábavnější než ty dnešní. Avatar bych viděl jako zajímavou hru - ideálně FPS s možností volného pohybu, něco jako Flashpoint nebo Mafia. Na film je to ale fakt moc plytké.