Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.
Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.
Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.
Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Nevím nevím, jestli jsem udělal dobře. Ale moje představa o jednoduchosti KDE4 dost utrpěla. Přítelkyně má na notebooku druhý den KDE4. Je to taková počítačová analfabetka. Ale bouje srdnatě. Musím ale uznat, že poté co jsem byl po 50-té zavolán, abych řešil problém, že na nedodělanosti KDE4 něco bude. Zpočátku jsem si myslel, že nakonfiguruji KDE co nejvíce do podoby ovládání Windows. Dvojklik, standardní plocha.... Jenže. Od verze 4.3 zavedli inženýři z NDR nepříjemnou vlastnost, kdy po přijetí myší nad složku na ploše se zobrazí náhled jejího obsahu. Tato feature je poměrně akční, vyskakuje ochotně a rychle a nejde vypnout. Podotýkám, že nastavení plochy a zakázání náhledů na toto nemá vliv. Proč byla funkční věc ze 4.2 zase rozbita? Mě je to jedno, já už plochu nepoužívám, ale vysvětlujte to přítelkyni!...
Správce souborů Dolphin má tu podivnou vlastnost, že při vytvoření nového souboru (např stažením, nebo vytvořením archivu) se tento soubor často v Dolphinu nezobrazí, a to klidně i půl hodiny. V Konqueroru vidět je, v mc vidět je, ale v Dolphinu nikoliv. (bylo již napsáno mnohé o tom, proč nejlepší správce souborů ze všech OS vůbec Konqueror byl nahrazen Dolphinem, jakouusi nestailní kopií Nautilu ) Jistě, stačí refresh pomocí F5 a je po problému. Ale vysvětlujte přítelkyni, že musí udělat pitomé F5, když ve Windows ho dělat nemusí. Ač sám KDE4 vesele používám a vcelku spokojeně, tohle mi začalo vrtat hlavou. Konfrontace s BFU totiž dopadla příšerně. A já teď přemýšlím, jestli mám čekat jestli nadávání přestane, nebo přitoupit ke změně. Nejspíše jsem zešílel, když jsem rovnou nenasadil GNOME. Sice to má imbecilní aplikace, ale základní funkčnost funguje naprosto skvěle. Když zvítězí lenost, na notebook se vrátí Vista. KDE mě v tomto docela zklamalo a v očích přítelkyně zkazilo dojem z toho "linuxu".
EDIT: vypadá to na bug KIO s kernelem .31
https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=207361
http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=80132
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/kdebase/+bug/479527
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 8.12.2009 20:31
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
        8.12.2009 20:31
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
            
         8.12.2009 20:41
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        8.12.2009 20:41
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         
             8.12.2009 20:47
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        8.12.2009 20:47
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         8.12.2009 20:52
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
        8.12.2009 20:52
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
            
         
             8.12.2009 21:56
Saljack             | skóre: 28
             | blog: Saljack
             | Praha
        8.12.2009 21:56
Saljack             | skóre: 28
             | blog: Saljack
             | Praha
         8.12.2009 22:59
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        8.12.2009 22:59
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         8.12.2009 23:38
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        8.12.2009 23:38
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         9.12.2009 08:56
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
        9.12.2009 08:56
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
         
 
             8.12.2009 23:09
Saljack             | skóre: 28
             | blog: Saljack
             | Praha
        8.12.2009 23:09
Saljack             | skóre: 28
             | blog: Saljack
             | Praha
         8.12.2009 20:46
vlastikroot             | skóre: 24
             | blog: vlastikovo
             | Milevsko
        8.12.2009 20:46
vlastikroot             | skóre: 24
             | blog: vlastikovo
             | Milevsko
         8.12.2009 20:58
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
        8.12.2009 20:58
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
            
         8.12.2009 22:00
Saljack             | skóre: 28
             | blog: Saljack
             | Praha
        8.12.2009 22:00
Saljack             | skóre: 28
             | blog: Saljack
             | Praha
         8.12.2009 22:03
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        8.12.2009 22:03
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         8.12.2009 22:07
Saljack             | skóre: 28
             | blog: Saljack
             | Praha
        8.12.2009 22:07
Saljack             | skóre: 28
             | blog: Saljack
             | Praha
         To je taky možnost, ale jsem rád za každý vývoj. Jsem rád, že KDE 4 má již za sebou první dětské krůčky.
 To je taky možnost, ale jsem rád za každý vývoj. Jsem rád, že KDE 4 má již za sebou první dětské krůčky.
             8.12.2009 22:18
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
        8.12.2009 22:18
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
            
         8.12.2009 20:58
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        8.12.2009 20:58
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
         
             8.12.2009 21:21
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
        8.12.2009 21:21
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
            
         )
BTW, sám tučňák číslo jedna hovoří o distribucích GNU/Linuxu jako o "Linuxu", protože všichni ví, o čem je řeč. Není potřeba být papežštější než papež. "Linuxy" které nejsou GNU/Linux mají obvykle spešl názvy, třeba Android
)
BTW, sám tučňák číslo jedna hovoří o distribucích GNU/Linuxu jako o "Linuxu", protože všichni ví, o čem je řeč. Není potřeba být papežštější než papež. "Linuxy" které nejsou GNU/Linux mají obvykle spešl názvy, třeba Android  
             8.12.2009 21:28
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        8.12.2009 21:28
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         8.12.2009 21:55
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        8.12.2009 21:55
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
        Nebude problem v kernelu 2.6.31 ? U me na Fedore 12 se po vlozeni prazdneho CD objevi a vypalovani se sekne nekde ve ctvrtine: 
Dec 8 19:42:46 x2 kernel: cdrom: This disc doesn't have any tracks I recognize!
Dec 8 19:42:46 x2 kernel: sr 2:0:0:0: [sr0] Result: hostbyte=DID_OK driverbyte=DRIVER_SENSE
Dec 8 19:42:46 x2 kernel: sr 2:0:0:0: [sr0] Sense Key : Illegal Request [current]
Dec 8 19:42:46 x2 kernel: Info fld=0x0
Dec 8 19:42:46 x2 kernel: sr 2:0:0:0: [sr0] Add. Sense: Logical block address out of range
Dec 8 19:42:46 x2 kernel: end_request: I/O error, dev sr0, sector 0
Dec 8 19:42:46 x2 kernel: Buffer I/O error on device sr0, logical block 0
Dec 8 19:42:46 x2 kernel: sr 2:0:0:0: [sr0] Result: hostbyte=DID_OK driverbyte=DRIVER_SENSE
Dec 8 19:42:46 x2 kernel: sr 2:0:0:0: [sr0] Sense Key : Illegal Request [current]
Dec 8 19:42:46 x2 kernel: Info fld=0x0
Dec 8 19:42:46 x2 kernel: sr 2:0:0:0: [sr0] Add. Sense: Logical block address out of range
Dec 8 19:42:46 x2 kernel: end_request: I/O error, dev sr0, sector 0
Dec 8 19:42:46 x2 kernel: Buffer I/O error on device sr0, logical block 0
- diskové I/O operace pohřbívají celý desktop (zatím nevyřešeno)Co tím myslíš?
 8.12.2009 21:56
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        8.12.2009 21:56
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         10.12.2009 01:52
Jezekus             | skóre: 19
             | blog: jezkova_nora
        10.12.2009 01:52
Jezekus             | skóre: 19
             | blog: jezkova_nora
            
         (C2D,4GB RAM,disk 5400rpm)
Distribuce Fedora, Ubuntu. (Víc jsem nezkoušel na stejném HW, nebyl čas) Win XP x64 mi to při nedělají. Což mě ale nedonutí je používat jako hlavní OS
(C2D,4GB RAM,disk 5400rpm)
Distribuce Fedora, Ubuntu. (Víc jsem nezkoušel na stejném HW, nebyl čas) Win XP x64 mi to při nedělají. Což mě ale nedonutí je používat jako hlavní OS  
             11.12.2009 08:12
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
        11.12.2009 08:12
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
            
        Normalni to rozhodne neni. Nekomu se i stava, ze je CPU zatizen treba neustale na 90%, i kdyz se nic nedeje, me se to stalo nastesti jen asi 2x (to uz je ale davno), stacil restart. Nekdo to ma i trvale (podle me vzdy u tak zavaznych problemu pomuze zmena distribuce, je to nejrychlejsi zpusob, kdyz se to neda vyresit rychle v diskuzi).
On ten překotný nekoordinovaný vývoj pod vlajkou GPL opravdu nebude silná stránka GNU/Linuxu, jak se někteří jeho zastánci snaží tvrdit.Niekto ťa núti mať vždy tie najnovšie verzie knižníc/programov...? PS: S tými problémami, čo píšeš, som sa (našťastie) nestretol (ale ja nepoužívam KDE4 a už vôbec nie PulseAudio a Compiz). :)
 8.12.2009 22:02
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        8.12.2009 22:02
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         8.12.2009 22:22
Marián Kyral             | skóre: 29
             | blog: Sem_Tam
             | Frýdek-Místek
        8.12.2009 22:22
Marián Kyral             | skóre: 29
             | blog: Sem_Tam
             | Frýdek-Místek
        KDE4 na tom PC naštěstí nebylo dlouho, KDE4 + Nvidia by byl tragický výsledek.Asi jak která nvidia. Já žádný problém nepozoruji (NV 8400, NV B600 a nějaká 9xxx)
 8.12.2009 22:26
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        8.12.2009 22:26
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         9.12.2009 07:05
Marián Kyral             | skóre: 29
             | blog: Sem_Tam
             | Frýdek-Místek
        9.12.2009 07:05
Marián Kyral             | skóre: 29
             | blog: Sem_Tam
             | Frýdek-Místek
         8.12.2009 22:16
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
        8.12.2009 22:16
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
            
        - diskové I/O operace pohřbívají celý desktop (zatím nevyřešeno)Zajímavé. Zrovna openSUSE v 11.2 oddělilo kernel pro desktop, který by měl být nastaven pro nižší latenci.
 9.12.2009 11:30
rADOn             | skóre: 44
             | blog: bloK
             | Praha
        9.12.2009 11:30
rADOn             | skóre: 44
             | blog: bloK
             | Praha
        Zkuste tohle strčit do ruky někomu, kdo GNU/Linux nepoužívá kdovíkolik let a nemá po ruce někoho zkušenějšího…Zkusil jsem to. Vysledek: Dva servisni zasahy v prubehu ctyr let. Prvni byl shorely zdroj, druhy byl upgrade stareho slacka na novejsiho (archa, ale to uz je BTW) po trech letech. Chtel bych videt tri roky neudrzovane wydle
 Je to o uzivateli, o distribuci, o hardwaru, o stesti…
Je to o uzivateli, o distribuci, o hardwaru, o stesti…
             9.12.2009 15:16
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
        9.12.2009 15:16
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
            
        Pokud je po cerstve instalaci tolik problemu jak popisujes, tak bych to resil jasne zmenou distra, proste je to spatne distro (stala se mi podobna vec kdyz zacinala Fedora, instalace jineho distra byla 100% ok a nic jsem uz neresil). Nema smysl nad tim travit cele vikendy, vsichni mame casu malo.
 9.12.2009 15:34
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        9.12.2009 15:34
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         8.12.2009 22:51
hikikomori82             | skóre: 18
             | blog: foobar
             | Košice
        8.12.2009 22:51
hikikomori82             | skóre: 18
             | blog: foobar
             | Košice
         8.12.2009 21:58
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        8.12.2009 21:58
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         
             8.12.2009 23:38
Bluebear             | skóre: 30
             | blog: Bluebearův samožerblog
             | Praha
        8.12.2009 23:38
Bluebear             | skóre: 30
             | blog: Bluebearův samožerblog
             | Praha
         . Nemá nás pak vůbec rád...
. Nemá nás pak vůbec rád... 9.12.2009 01:08
Bluebear             | skóre: 30
             | blog: Bluebearův samožerblog
             | Praha
        9.12.2009 01:08
Bluebear             | skóre: 30
             | blog: Bluebearův samožerblog
             | Praha
         . Nemá nás pak vůbec rád...
S tím v zásadě souhlasím, a tato tendence KDE mi také leze na nervy. Jenže já nemám moc nad směřováním projektu KDE ani nad myšlením jejich vývojářů. Je to komunitní projekt; pokud se většina komunity rozhodne, že bude pracovat na nějaké věci a ne na jiné, není moc možností, jak to změnit. Vývojáři distribucí mohou opravovat chyby, posílat patche a návrhy, hlasovat a sami dodávat nový kód, ale nemohou nic přikázat.
Proti tomu, jak dobře mně fungovalo prostředí v OpenSUSE 10.2 a 10.3 je to tedy k nas.ání. Vše je jakoby gumové, sem tam něco spadne (Dolphin), občas vidím, jak se pomalu překreslují okna, mám trochu problémy s Bluetooth, dost věcí jsem musel ručně prohrábnout, abych to přinutil fungovat... Přitom jsem ještě nedávno spokojeně používal starou verzi 10.3 (a v ní pro mě příjemnou funkci - průhlednost oken), kde jsem toho byl ušetřen.
Já používám karty ATI a mohu říci, že průhlednost, 3D efekty a akcelerace mi slušně nefungovaly nikdy, ani v openSUSE, ani v žádné jiné distribuci, ani staré, ani nové. V novějších distrech mi aspoň vždycky funguje 2D grafika (bez kompozitoru) a jsem za to rád. Byly doby, kdy pokus o použití driveru "radeon", opět nezávisle na distribuci, skončil tmavou obrazovkou a kompletním zatuhnutím stroje. Dnes mi dokonce funguje i 3D grafika, i když pomalu, a kompozitor, řekněme, omezeně; aspoň to nesrazí celý stroj.
Tristní, co? Ano. Důvod? Podívej se do zdrojových kódů X-ek a grafických driverů - můžeš si vybrat, jestli ATI nebo nVidie. Je to strašlivý chaos, chlív, nastřádaný za celá léta. Vývojáři X-ek jsou si vědomi, že je ten kód v havarijním stavu, a snaží se to současně pročišťovat a udržovat, jenže to nezvládají. A není to tím, že jsou to amatéři. Jsou to vynikající odborníci, jsou tak dobří, jak já nikdy nebudu, jenže je jich zoufale málo - je to práce těžká, vyžaduje extrémně vysokou odbornost a zároveň schopnost vrtat se v kódu, který doprasily celé stovky vývojářů před tím. Výrobci grafických karet taky příliš nepomůžou, protože Linux pro ně není dostatečně zajímavé odbytiště a někdy navíc nemohou dát dostatečné informace, protože mají striktní pravidla ochrany svého how-know.
Tak a teď mi řekni, co s tím. Jestli máš fůru času a masochistické sklony, můžeš se přidat k vývojářům X.org. Lidi ti pak budou nadávat, proč to vůbec nefunguje, že jim nechodí akcelerace a jak je možné, že tamto už fungovalo a teď najednou ne (protože ses zoufale pokusil rozplést nějaký uzel kódu a trochu ho učesat, což se ti skoro podařilo, ale rozbil jsi při tom něco, co fungovalo jen náhodou). Ale já a pár dalších lidí tě bude považovat za špičkového odborníka. Lákavá vyhlídka? Asi moc ne, což?
. Nemá nás pak vůbec rád...
S tím v zásadě souhlasím, a tato tendence KDE mi také leze na nervy. Jenže já nemám moc nad směřováním projektu KDE ani nad myšlením jejich vývojářů. Je to komunitní projekt; pokud se většina komunity rozhodne, že bude pracovat na nějaké věci a ne na jiné, není moc možností, jak to změnit. Vývojáři distribucí mohou opravovat chyby, posílat patche a návrhy, hlasovat a sami dodávat nový kód, ale nemohou nic přikázat.
Proti tomu, jak dobře mně fungovalo prostředí v OpenSUSE 10.2 a 10.3 je to tedy k nas.ání. Vše je jakoby gumové, sem tam něco spadne (Dolphin), občas vidím, jak se pomalu překreslují okna, mám trochu problémy s Bluetooth, dost věcí jsem musel ručně prohrábnout, abych to přinutil fungovat... Přitom jsem ještě nedávno spokojeně používal starou verzi 10.3 (a v ní pro mě příjemnou funkci - průhlednost oken), kde jsem toho byl ušetřen.
Já používám karty ATI a mohu říci, že průhlednost, 3D efekty a akcelerace mi slušně nefungovaly nikdy, ani v openSUSE, ani v žádné jiné distribuci, ani staré, ani nové. V novějších distrech mi aspoň vždycky funguje 2D grafika (bez kompozitoru) a jsem za to rád. Byly doby, kdy pokus o použití driveru "radeon", opět nezávisle na distribuci, skončil tmavou obrazovkou a kompletním zatuhnutím stroje. Dnes mi dokonce funguje i 3D grafika, i když pomalu, a kompozitor, řekněme, omezeně; aspoň to nesrazí celý stroj.
Tristní, co? Ano. Důvod? Podívej se do zdrojových kódů X-ek a grafických driverů - můžeš si vybrat, jestli ATI nebo nVidie. Je to strašlivý chaos, chlív, nastřádaný za celá léta. Vývojáři X-ek jsou si vědomi, že je ten kód v havarijním stavu, a snaží se to současně pročišťovat a udržovat, jenže to nezvládají. A není to tím, že jsou to amatéři. Jsou to vynikající odborníci, jsou tak dobří, jak já nikdy nebudu, jenže je jich zoufale málo - je to práce těžká, vyžaduje extrémně vysokou odbornost a zároveň schopnost vrtat se v kódu, který doprasily celé stovky vývojářů před tím. Výrobci grafických karet taky příliš nepomůžou, protože Linux pro ně není dostatečně zajímavé odbytiště a někdy navíc nemohou dát dostatečné informace, protože mají striktní pravidla ochrany svého how-know.
Tak a teď mi řekni, co s tím. Jestli máš fůru času a masochistické sklony, můžeš se přidat k vývojářům X.org. Lidi ti pak budou nadávat, proč to vůbec nefunguje, že jim nechodí akcelerace a jak je možné, že tamto už fungovalo a teď najednou ne (protože ses zoufale pokusil rozplést nějaký uzel kódu a trochu ho učesat, což se ti skoro podařilo, ale rozbil jsi při tom něco, co fungovalo jen náhodou). Ale já a pár dalších lidí tě bude považovat za špičkového odborníka. Lákavá vyhlídka? Asi moc ne, což?
             
 ve Vistě už dokonce chodí doplňování názvů souborů tabelátoremV XP taky.
 9.12.2009 09:28
hajma             | skóre: 27
             | blog: hajma
             | Říčany
        9.12.2009 09:28
hajma             | skóre: 27
             | blog: hajma
             | Říčany
        Máš tam stupidní shell (někdo mi říkal, že ve Vistě už dokonce chodí doplňování názvů souborů tabelátorem!)ten shell je neskutecne stupidni, ale doplnovani tabelatorem funguje snad od w2000 a mozna i driv. Jenom se chova trochu jinak nez linuxovy default.
 
             9.12.2009 11:04
belisarivs             | skóre: 22
             | blog: Psychobláboly
        9.12.2009 11:04
belisarivs             | skóre: 22
             | blog: Psychobláboly
            
         9.12.2009 11:21
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        9.12.2009 11:21
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
        A ne ze by to bylo jak na Linuxu, ze se nainstaluji jednim vrzem a reset. Hovno hovno zlata rybko. Tech resetu bude vicero.
Kdysi jsem provedl experiment spočívající v tom, že jsem instaloval Windows 98 a drivery k základnímu HW (zákl. deska, síťová karta, grafika) a poctivě jsem rebootoval pokaždé, když si o to instalátor řekl. Napočítal jsem sedmnáct…
 ) A resetu, tech bylo...
) A resetu, tech bylo...
             8.12.2009 23:43
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        8.12.2009 23:43
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         8.12.2009 23:53
Bluebear             | skóre: 30
             | blog: Bluebearův samožerblog
             | Praha
        8.12.2009 23:53
Bluebear             | skóre: 30
             | blog: Bluebearův samožerblog
             | Praha
         9.12.2009 00:58
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        9.12.2009 00:58
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         8.12.2009 23:54
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        8.12.2009 23:54
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         8.12.2009 23:10
Bluebear             | skóre: 30
             | blog: Bluebearův samožerblog
             | Praha
        8.12.2009 23:10
Bluebear             | skóre: 30
             | blog: Bluebearův samožerblog
             | Praha
         8.12.2009 23:12
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        8.12.2009 23:12
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
         8.12.2009 23:16
Bluebear             | skóre: 30
             | blog: Bluebearův samožerblog
             | Praha
        8.12.2009 23:16
Bluebear             | skóre: 30
             | blog: Bluebearův samožerblog
             | Praha
         9.12.2009 00:16
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        9.12.2009 00:16
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         ...je toho moc a k věci zas určitě hovno
 ...je toho moc a k věci zas určitě hovno  
             9.12.2009 00:21
Bluebear             | skóre: 30
             | blog: Bluebearův samožerblog
             | Praha
        9.12.2009 00:21
Bluebear             | skóre: 30
             | blog: Bluebearův samožerblog
             | Praha
         
             9.12.2009 00:39
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        9.12.2009 00:39
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        …a ten nepsaný zákon byl nenapsán dnes ráno. :-) Připomnělo mi to dialog z jednoho filmu:
Vobšourník jeden...
Co je to vobšourník?
Sexuální loudil.
 9.12.2009 16:19
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
        9.12.2009 16:19
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
         
             
             10.12.2009 10:32
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
        10.12.2009 10:32
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
         
             
             10.12.2009 10:09
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
        10.12.2009 10:09
Dalibor Smolík             | skóre: 54
             | blog: Postrehy_ze_zivota
             | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
         
             9.12.2009 13:15
microcz             | skóre: 18
             | blog: Michalův zápisník
             | Praha
        9.12.2009 13:15
microcz             | skóre: 18
             | blog: Michalův zápisník
             | Praha
         9.12.2009 17:22
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
        9.12.2009 17:22
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
            
        To ne, lidi si proste radi porad na neco stezuji :) Zajima je reseni aktualniho problemu a ne jak cely problem obejit.
touch reaguje okamžitě. Používám aktuální ~amd64 (testing) a kernel 2.6.31-zen9 #1 ZEN SMP.
Sám se na přítelkynině ntb na upgrade kde3.5 na kde4 teprve chystám. Kubuntu se mi jeví totálně neudržované a tak to dopadne asi tak, že nainstaluju openSuse (ve virtuálu se chovalo velmi pěkně) nebo si pořídím taky notebook a budu centrálně udržovat gentoo. 
            Ve Windows jsem viděl desítky mnohem horších problémů než tyhle prkotiny. Na ně ovšem nikdo neřekne ani popel, protože zaprvé Windows jako vyhlášený paskvil si to můžou dovolit a zadruhé nikdo přece nebude kritizovat něco, za co zaplatil nehoráznou sumu. Možná proto, že nechce vypadat směšně, nebo třeba proto, že víno z draze vypadající lahve chutná lidem lépe než víno z krabice, a to i tehdy, když se obsahy obou balení zamění, případně když budou shodné. Je-li software drahý, uživatel se snaží hledat jeho pozitivní vlastnosti (a ospravedlnit tak svoji investici), zatímco software, který je zdarma, některé přímo vybízí k hledání drobných chyb všeho druhu.
Jakmile se objeví chyba či nedostatek v nějakém open-source desktopovém prostředí, vnitřní svět některých uživatelů se v mžiku smotá do singularity a převrátí naruby. Jinak si opravdu neumím vysvětlit ty desítky blogpostů, které pořád dokola kritizují KDE 4. Ano, Dolphin má skutečně problém se sledováním změn v adresářích. Jaké štěstí, že máme Krusader a Konqueror.  Takový Windows Explorer míval vždy tolik problémů, že prakticky každý uživatel Windows musí mít (často sprostě ukradený) Total Commander a jiné podivné (zpravidla closed-source) programy. Nad tím se ovšem nikdo příliš nepozastavuje, to je jaksi normální. Jeden drobný bug v Dolphinu ovšem kupodivu vyvolává silné emoce.
 Takový Windows Explorer míval vždy tolik problémů, že prakticky každý uživatel Windows musí mít (často sprostě ukradený) Total Commander a jiné podivné (zpravidla closed-source) programy. Nad tím se ovšem nikdo příliš nepozastavuje, to je jaksi normální. Jeden drobný bug v Dolphinu ovšem kupodivu vyvolává silné emoce.
V Gnome něco funguje skvěle? Toho jsem si ještě nevšiml. Zkouším to prostředí sice zřídka, jen jednou za čtvrt roku, ale nic skvělého jsem tam neviděl. Je to vzácná a vyvážená kombinace nevýhod všech ostatních prostředí, která na oplátku nenabízí žádné výhody.
Konfrontace KDE s BFU-začátečníkem je rozhodně mnohem snazší než konfrontace Windows s takovým uživatelem. Nicméně mezi BFU-začátečníkem a BFU-se-zlozvyky-z-Windows je propastný rozdíl. Pro toho druhého bude jakékoliv pořádné desktopové prostředí zpočátku španělská vesnice. Jakmile uživatel zná alespoň dvě různá prostředí (například Windows a Mac OS X), učí se mnohem snáz, protože má víc zkušeností, umí lépe používat intuici a nespoléhá na nabiflované postupy.
 9.12.2009 21:54
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        9.12.2009 21:54
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         10.12.2009 09:43
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
        10.12.2009 09:43
Amarok             | skóre: 33
             | blog: blogoblog
            
        *thumbs up*
Tomu rikam konecne dobra reakce. Kdybych mel dostatek motivace, tak sepisu vsechny ty chyby a nedostatky, se kterymi se v praci ve woknech (XP "professional") stale setkavam. Uz jsem si na to ale vcelku zvykl, doma bych byl ale radsi uplne bez PC, nez si tim nicit nervy  Nastesti jsem nasel domu neco lepsiho.
 Nastesti jsem nasel domu neco lepsiho.