Byla vydána nová major verze 28.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.
Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.
Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.
Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.
Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Bohužel, ani za dnešní ceny, nemám na 100% zážitek nárok. Takže milé distribuční společnosti, jděte do prdele. Stáhl jsem si TELESYNC a přišli jste o mé peníze. ... Až se rozhodnete promítnout nezkriplenou verzi, možná si na něj zajdu do kina.Narok teda opravdu na nic nemas. Nemas ani narok na to, aby ten film vubec v kine davali. Kdyz to tak hrozne moc musis videt v originale, tak si zajed/zalet treba do Anglie.
Vyhlásil jsem soukromou válku mafiánským lobby, kterým platím hromady peněz skrze výpalné za každé CD.... Hudební a filmový průmysl zaostal někde v 80 letech, a není schopen a ochoten nabídnout uživatel službu jakou chce dnes.Ano, před několika dny jsem navštívil Bontonland a za hudební CD typu "Best of" - takže zrecyklované písničky ze starších CD - chtěli 480 Kč. Už mě ani nenapadne si za takové peníze jít hudební CD kupovat, u nich už mě neuvidí.
von Importa člověk je pomalu zase zpět na té ceně jako u Bontonlandu. Nějakým US locals s Free Shipping můžeme jen závidět. Celé je to IMHO způsobeno nevhodným distribučním způsobem. Asi jsme holt země kulturních barbarů.
Do kina prakticky nechodím. Vzhledem k nehorázným cenám, nepohodlí (člověk nemůže ani na záchod) a smradlavému sousedovi, co celé představení chroupe popcorn a srká kolu se mi ceny zdají neadekvátní nabízené službě.
+ milion
Dneska se nechodí do kina, dneska se chodí do hypermarketu s plátnem a promítačkou . To už si raději zajdu do divadla, tam chodí slušní lidé.
IMAX má dvě analogové promítačky + další třetí na titulky, tam bych princip chápal a možná i zajel (i když je to krapet z ruky).
Po přečtení http://blogy.moviezone.cz/KARLOS/filmove-policko-technickym-pohledem/2009/12/02/jit-na-avatar-a-nezabloudit-v-technice/ se mi chce do běžného 3D kina ještě méně.
Stojí avatar opravdu za výlet do Prahy a IMAXU?
co nových věcí člověk objeví ve filmech díky kvalitnímu obrazuNo co? To by mě teda fakt zajímalo.
Takže milé distribuční společnosti, jděte do prdele. Stáhl jsem si TELESYNC a přišli jste o mé peníze.S tím plně souhlasím. Ono to dneska pomalu ani jinak nejde. Člověk by si to i zaplatil(za takovou cenu a když je to tak jednoduché), jenomže co když se dozví, že na svém operačním systému(bude v tom 64-bitů) nemá nárok si to stáhnou a on-line může sledovat tak max. pár teček a Loading. Teda jako ne že by to snad bylo na Windowsí verzi o něco lepší.
Češi jsou sice mistry dabinguTak ten byl dobrej. Nebo OK, dobrej dabing udělat umíme, ale mezi požadavky zákazníka většinou kvalita není úplně nahoře - primární je rychle a levně, takže se dabuje a dabuje a dabuje, dokud se někdo nepřeřekne... aby to dobře znělo musí jít stranou.
Hodnotit Avatar podle kinoripu je pěkná hovadina.Ok, já prostě nejsem schopný hodnotit hry jen podle grafiky, hudební CD podle obalu, filmy podle toho jak vypadají na první pohled.
To co v kině vypadá úžasně vypadá v kinoripu jak doprovodné video k 8 let staré hře navíc posílené zcela mizerným kontrastem ripu.Ono bohužel ty 8 let staré hry jsou občas o dost kvalitnější a zábavnější než ty dnešní. Avatar bych viděl jako zajímavou hru - ideálně FPS s možností volného pohybu, něco jako Flashpoint nebo Mafia. Na film je to ale fakt moc plytké.
Tiskni
Sdílej: