abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 497 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    5.1.2009 12:37 kotz | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Proč mě zase napadá fráze: "tříštění sil". Nebylo by užitečnější víc rozpracovat zdejší databázi (aby nebyla tak stručná když ti to vadí). Ale je to tvůj čas...
    Čas, který ušetříš tím, že si na to napíšeš program, strávíš tak, že se kocháš, jak dobře to funguje.
    5.1.2009 12:42 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Nepovažuji to za tříštění sil, můj návrh je udělat něco jiného než je zde na abíčku. Se zdejší DB to bude mít společné maximálně názvy software ;-)

    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    5.1.2009 12:53 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Pokud je na nasem konceptu neco spatne, muzes se podelit o sve napady? Kdyz se na nej podivam dneska, zda se mi nedobre brouzdani, vypis katalogu. Asi by to chtelo vypis podobny clankum. Mame treba mocne filtrovani (podle licence, UI), ale je skryto v pravem sloupecku, coz je dalsi moznost zlepseni. Urcite by se hodilo i nejake rychle hledani, prochazet kategorie a hledat, kam to spada, neni casto nejpohodlnejsi. Kdyz sepiseme vsechny problemy a navrhneme nove rozhrani, vysledek bude mnohem efektivnejsi, nez kdyz zacnes svuj projekt. Navic te muzu udelat spravcem teto sekce (ci kohokoliv jineho, kdo by mel zajem).

    Napsat vlastni web neni tak slozite. Problem je naplnit ho daty, aniz by jsi vykradl neci databazi (i takovi jedinci se bohuzel najdou). A jeste vetsi problem je ziskat a udrzet navstevniky. Nejslozitejsi je ale vytrvat. Lidem se casem meni zajmy, studenti skonci skolu a jdou zamestnani, do toho prijde rodina atd. Maloktery projekt jedince ma sanci vydrzet a rozvijet se treba i po peti letech. Mrkni se po CZ, kolik je tu mrtvych projektu. To je vyhoda Abicka, ma uz zavedenou komunitu a korouhev vzdycky vezme nekdo dalsi.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    5.1.2009 23:41 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    JJ urcite by bylo lepsi vylepsit stavajici databazi SW, precejenom uz obsahuje slusnou radku programu a me treba vyhovuje - to vyhledavani by bylo fajn ale :-)

    Nejdrsnejsi by bylo kdyby takova databaze programu byla napojena na balickovac ;-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    5.1.2009 14:37 Roman Schulz | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    A nemas na mysli podobnou databazi jako ja ta od Debianu? http://screenshots.debian.net/packages
    5.1.2009 14:41 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    No je to "skoro" stejné jako tady na "ábíčku" takže na to odpovím- Něco podobného :-) Můj plán je teprve v plenkách. Zatím mám pár řádků kódu, nějaké nápady a zjišťuji, jestli by byl vůbec o takovou věc zájem..

    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    xkucf03 avatar 5.1.2009 23:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Než začneš psát první řádky kódu, sepiš si konkrétní body, v čem chceš být lepší než konkurence a jaká jsou tvoje očekávání od projektu (něco se naučit, vydělat, zpopularizovat XYZ, získat uznání…).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.1.2009 13:46 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Tříštit můžeš jen celek. Co je podle tebe v tuto chvíli celek?

    belisarivs avatar 5.1.2009 14:20 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Prave ta sila celku, rekl bych.

    IRC is just multiplayer notepad.
    5.1.2009 15:36 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Síla celku představuje celek?

    Heh?

    unknown_ avatar 5.1.2009 17:21 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Sila celku predstavuje celek sily. Co je na tom jako k nepochopeni???
    xkucf03 avatar 5.1.2009 23:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Ano i ne

    +1 – to byla první věc, která mě napadla.

    Ale zase na druhou stranu: pokud by se mu povedlo udělat nějaký pěkný portál s hezkou grafikou, spoustou ukázek obrazovek, recenzí, mohlo by to přispět k popularitě Linuxu – i lamky by se podívali, jaké pěkné aplikace v Linuxu chodí (sem se třeba hodně obyčejných uživatelů bojí přijít, nebo si myslí, že sem nepatří). Něco jako Softpedia, Slunečnice…

    A pro úspěch toho portálu nestačí naprogramovat nějakou skvělou aplikaci v PHP a MySQL, ale bude potřebovat komunitu uživatelů – komentátory, recenzenty, redaktory, kteří budou přidávat programy, aktualizovat obrázky. Aby nabídl kvalitní a konkurenceschopný obsah, sám jeden člověk to nezvládne. Kromě toho je potřeba vymyslet ekonomický model: zavšivit web reklamou, nebo vymyslet něco lepšího…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.1.2009 12:41 Georgius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    5.1.2009 12:44 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    The requested URL /ekvivalenty.html" was not found on this server.

     

    Ale vím co myslíte, také jsem už na to kdysi koukal.. To je něco podobného co mám v plánu, nicméně opět to není přímo ono. uživatel si v tom nenajde jak program vypadá, co umí a taká dále...

    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    5.1.2009 12:48 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

     

    Za tím ekvivalent.html je ješte %22, proto to nejde.

    proc.linux.cz/ekvivalenty.html

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    5.1.2009 12:55 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Na Abicku mame alternativy, sice vypadaji hure, ale jsou dynamicky generovane,

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Heron avatar 5.1.2009 15:19 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    To je myšleno jako vtip?

    Vadí mi tam to slovo "ekvivalentních". OpenOffice prostě není ekvivalent MS Office, GIMP není ekvivalent Photoshopu. To by fakt chtělo změnit. Přijde k tomu nějaký grafik, řekne si proč kupovat další Adobe Creative Suite, stáhne si GIMP a pak právem napíše rozhořčený komentář a zas bude zbytečný flame.
    5.1.2009 23:43 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Co je na tom spatne? Gimp i Ooo je super.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    6.1.2009 22:09 kotz | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    To je myšleno jako vtip?

    OpenOffice prostě není ekvivalent MS Office, GIMP není ekvivalent Photoshopu. To by fakt chtělo změnit.
    Promiň ale jak chceš jinak definovat ekvivalenci než že pokud si na Win na tohle používal Photoshop, tak na tuxovi máš gimp (a chceš nativní řešení). To že si pod ekvivalencí někdo představí stejný uspořádání ikon je už jeho problém.
    Čas, který ušetříš tím, že si na to napíšeš program, strávíš tak, že se kocháš, jak dobře to funguje.
    7.1.2009 11:04 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    "alternativa" ?

    5.1.2009 13:00 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    V tom odkazu má navíc akorát uvozovky.

     

    Nicméně nebylo by lepší se podělit o celý svůj nápad například s lidmi z ábíčka? Třeba by se jim líbil a nechali by tě zapracovat změny do jejich databáze. Pod jejich záštitou by se projekt rozvíjel určitě lépe. Začít na zelené louce je těžké, navíc bych se divil, kdyby někdo reagoval na: "Ahoj lidi, chci začít projekt, přidejte se.", hodilo by se více konkrétních informací.

    5.1.2009 13:07 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Svět je plný "špiónů" :-D Raději se moc nerozepisovat, nebo za půl roku někdo udělá to co jsem chtěl já a stane se to, co se v historii opakuje.. Skutečný vynálezce je malý neznámý "dědula" a učíme se jenom o tom, kdo byl nejrychlejší a nejdrzejší aby daný nápad "ukradl." ;-) Jsem prostě paranoik :-P

    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    5.1.2009 23:44 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Tak takhle to nikam nedotahnes.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    5.1.2009 14:13 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    A proč?

    Copak lidi mohou tvořit jen pod záštitou abclinuxu?

    Začít na zelené louce je těžké, ale zase na druhé straně abclinuxu.cz dělá tolik věcí, že řadu z nich nemůže dělat pořádně.

    Tvořit něco je radost a možná se to povede, možná ne.

    Když jsem psal svojí knížku pro začátečníky v PHP, každý mě zrazoval – takových knížek už je. A dnes je považována za jednu z nejlepších knížek, naprosto bezkonkurenčních, pro začátečníka v PHP. (knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/programovani-www-stranek/php-a-mysql-bez-predchozich-znalosti-pruvodce-pro-samouky/).

    Když jsem začal dělat svůj WAMP balík (Apache + MySQL + PHP + SVN) s tím, že nikde nic user friedly a zároveň profesionálního a ještě betonově spolehlivého nění – zase mě strašně moc lidí zrazovalo. A zase jsem pomohl spoustě lidem, a jednoduchost a řpitom funkčnost a dotaženost mého balíku spousta lidí obdivuje. (ponkrac.net/complex-web-server).

    Tohle není chlubení – tohle je poučení. Dělejte to, z čeho máte radost. A pokud to dotáhnete do konce, a jste trochu puntičkář, jako já, pak není problém, abyste udělali tu nejlepší věc, která existuje. Není problém udělat výrazně lepší databázi sw, než je na abclinuxu.cz, protože pro ně je to jeden z mnoha projektů. Pro Vás to bude hlavní projekt – ale důležité je být praktický a dotahovat věci do konce. Ptejte se, co bude užitečné, co zvedne hodnotu Vaší databáze sw.

    5.1.2009 14:24 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Zvláštní!!!  Vaši knihu jsem si před rokem zakoupil a podle ní činil první kroky v PHP. Hodně moc jsem z jí pochopil a taky se jenom díky ní, jsem mohl vykonávat práci PHP programátora (kterou už ale nedělám). Do dnešních dnů ji mám na poličce a nedám na ni dopustit... Škoda že nebydlíte v JČ, nechal bych si od Vás ten svůj kousek podepsat :-(

    A samozřejmě že bych ten svůj "projekt" dělal s radostí. Proto se nechci zapojovat do nějakého stávajícího. Chci si tím projít pěkně od začátku.. Buď to vydrží a ujme se to, nebo mi zbyde PHP engine, který možná za pár let užiju jinde :-)

    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    5.1.2009 14:40 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Díky :-) Vidím, že to mělo smysl.

    A držím palce.

    5.1.2009 14:43 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Tak smysl to mělo určitě... Ale taky jsem zažil pár horkých chvil, především díky užití "mysqli" místo "mysql" které jeden testovací server nehodlal rozchodit ;-)

    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    belisarivs avatar 5.1.2009 14:29 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Jde o to, ze zde bude vse centralizovane. Nejaky vlastni webik bude stat a padat s tim, jak se mu bude venovat.

    Zatimco knizka se napise a dal se clovek nemusi starat, tak nejakou domenu nekdo musi zaplatit, nekdo tu stranku musi udrzovat a tak podobne.

    Kdyby se zapojil tady, tak spoustu z toho resit nemusi. Abicko by diky nemu ziskavalo dalsi ctenare, a urcite by tak i jeho snahu dokazalo ohodnotit financne.

    Nehlede na fakt, ze sem proste chodi spousta lidi, a tak si i jeho praci vic lidi precte.

    Taky nebude muset resit technicke veci a jenom si do wiki like systemu naboucha co chce.

    Proste vidim jako skodu dat sve usili na neznamy webik, ktery nekde zapadne v koute.

    IRC is just multiplayer notepad.
    5.1.2009 14:37 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Zatimco knizka se napise a dal se clovek nemusi starat, tak nejakou domenu nekdo musi zaplatit, nekdo tu stranku musi udrzovat a tak podobne.

    A u webu je to podobné, jako u knížky. Ze začátku věnujete strašně moc času, a poté už stačí času daleko méně.

    Kdyby se zapojil tady, tak spoustu z toho resit nemusi. Abicko by diky nemu ziskavalo dalsi ctenare, a urcite by tak i jeho snahu dokazalo ohodnotit financne.

    Budu možná hodně zlý, ale abíčko neustále získává, ale těm, kdo přispívají to po stránce propagace nevrací. Například řada webů odkazuje na ábíčko, a dává abclinuxu.cz body a zvyšuje pagerank, zatímco všechny vaše odkazy na abclinuxu.cz jsou důsledně s rel="nofollow", takže nikomu pagerank nedává, ani kvalitním webům.

    Díky za ábíčko, vážím si ho, a je fajn, že si jeho autor/ři dali práci, ale člověk chce také neco dokázat občas sám.

    A nejjednodušší cesta není vždy ta pravá – například nejjednodušší cesta, jak udělat dítě je zaplatit si gigola, ať Vaší přítelkyni udělá dítě. Určitě je v sexu zkušenější, než Vy. Proč byste se namáhal s nějakým sexem, když přitom vydáte více energie, a v podání dobrého gigola si Vaše přítelkyně užije od zkušenějšího chlapa?

    Nehlede na fakt, ze sem proste chodi spousta lidi, a tak si i jeho praci vic lidi precte.

    Lidi budou chodit na kvalitní zdroje, nebojte se. Ke své úvaze zapomínáte připočítat čas, co je dnes, nemusí být zítra.

    Taky nebude muset resit technicke veci a jenom si do wiki like systemu naboucha co chce.

    A taky nebude omezený technickým řešením abíčka, protože si může udělat co chce.

    Proste vidim jako skodu dat sve usili na neznamy webik, ktery nekde zapadne v koute.

    Většina webů zapadne v koutě a z některých se stane klenot. Už vidím, jak byste autorovi abclinuxu.cz řekli „Na co bys dělal nějaké abclinuxu.cz, když je tu spousta dalších webů. Stejně Ti to zapadne někde v koutě.“

    5.1.2009 15:10 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    1. atribut norel - AFAIK jej pridavame jen do paticek, ktere lide zneuzivali pro google bomby.
    2. ad historie - neco podobneho se mi stalo s linuxzone, kteri mi na zacatku nabidli zacleneni hw databaze do jejich webu. Moje vize byla jina a mel jsem silu a vytrvalost ji prosadit. A kde je ted linuxzone :-)
    3. jestli to chce napsat, at jde do toho. Moje nabidka plati. Abicko mu dava vetsi sanci, ze jeho prace neprijde nazmar, ale chapu, ze s nim by nemel takovou identifikaci, jako kdyz si napise zcela vlastni projekt.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    unknown_ avatar 5.1.2009 17:25 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Jde o to, ze zde bude vse centralizovane.
    A to je ten zakladni problem!
    5.1.2009 15:23 changeit | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    chcel by som sa opytat ci sa vam z pohladu financii oplatilo knihu napisat ? 

    5.1.2009 15:34 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Nevyplatilo. Pokud vezmu poměr zisk / čas, tak je to velmi nízko. Na druhé straně na knížce netratím, nejsem v mínusu. Uvedl bych detaily, ale bohužel jsem se zavázal ve smlouvě s Computer Pressem, že detaily smlouvy zůstanou důvěrné.

     

    5.1.2009 12:47 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Compaq Deskpro EN

    -> daruj a kup si nejaky Celeron DualCore + 1G RAM + doska gigabyte G31 s intel grafikou (vsetko cca do 3000,-) + nejaku skrinku ATX a mas 5x lepsi komp... :)

     

    5.1.2009 12:55 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    A Vám se 3000 zdá málo? Jako student mám pro sebe na měsíc 1000 Kč. Z toho 350 Kč zaplatím paušál, 200 Kč autobus a cca 500 Kč mi zbyde na snídani a večeře. Sice chodím po škole pracovat, ale mám jeden závazek, který "užere" 5000 Kč měsíčně. Proto mám jenom 1000 Kč pro vlastní potřebu ;-) Nebudu ze  sebe dělat chudáčka, to není můj záměr a vlastně si za to můžu sám. 3000 Kč je teď pro mě jako velký luxus :-)

    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    5.1.2009 12:59 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Staci zobrat na splatky alebo si pravidelne mesacne setrit ;-)

    5.1.2009 13:03 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    No jo, ale to neřeší ten problém "KDE?" na ty splátky vzít, nebo z "ČEHO?"  šetřit. Když si  vydělám měsíčně 6 tisíc a 5 tisíc pošlu do háje. protože musím? Prostě teď na jiný počítač není. ;-) Nejdříve v červenci..

    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    5.1.2009 13:09 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

     

    a cca 500 Kč mi zbyde na snídani a večeře

     

    no tu sa da setrit :-D zartujem - ale mi nevrav ze zarabas pasusalne 6 litrov ani o korunu viac (?) popr. nedostavas nejake vreckove od rodicov :-D

    5.1.2009 13:11 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Alebo predaj ten Compaq za nejake (500 - 800) prachy a zvysok dodaj a mas...

    Michal Fecko avatar 5.1.2009 13:20 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    SD RAM? mas volne sloty?
    5.1.2009 13:26 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Přesně tak. SD RAM na 133 MHz :-) A volný je už  jenom jeden. Má to 3 sloty. V jedné mám 256 a druhé 128 :-(

    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    Michal Fecko avatar 5.1.2009 13:29 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Asi 1 alebo 2 256M mam, pozriem ked pridem z prace len neviem ci to niesu nahodou DDR, ale neviem ako s poslanim do CR ;-)
    Fluttershy, yay! avatar 5.1.2009 13:20 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Za litr bych se mohl zbavit tohoto:

    Dell OptiPlex GX50
    * Intel Celeron 1.3GHz
    * RAM 256MB
    ...
    * HDD 40GB
    * CD-ROM; FDD
    * MS Windows XP Pro SP2 (oddělal bych)
    * nálepka MS Windows 2000
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    5.1.2009 13:26 kvé
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Podobne pocitace rozdaval(zadarmo) nedavno spoluzak i s monitorem, klavesnici a mysi. Pokud bude stacit neco takoveho, tak vam doporucuji pravidelne vyhledavat daruji za odvoz.
    Michal Fecko avatar 5.1.2009 13:30 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    No je to DELL... Tu mas sa posmej...
    5.1.2009 13:47 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Jojo, takove pocitace jsou dneska zadarmo, v praci nam obcas podobne kramy tak cas od casu rozdavaji. Staci hledat.

    Mimochodem, nechcete nekdo moji prastarou masinu, co mi privezla maminka, ze ji to prekazi, (sedmistovka Duron) za odvoz? Autorovi tohoto clanku sice nepomuze, ale treba se najde nekdo jiny, diky komu to nebudu muset tahat tramvaji do sberneho dvora :-D
    ^D
    5.1.2009 13:49 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Na debianu vetsinou staci apt-cache search.
    5.1.2009 13:50 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Jak rad bych napsal povzbuzujici komentar, ale proste to nejde. Jako samostatny projekt to nema sanci. Pro ilustraci si zkus odpovedet na jednoduchou otazku: Jak se k tem informacim dostanou uzivatele?
    5.1.2009 13:54 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Zadají "TO" do Googlu?

    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    5.1.2009 13:57 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Tak si "TO" zadejte do googlu a podivejte se jakymi weby se utkate :-) A vas novy web bude na jake strance? ;-)
    5.1.2009 14:23 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    „I ta nejdelší cesta začíná prvním krůčkem“

    Tao-Te-Ťing

    5.1.2009 14:30 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    „Ne vsechny cesty vedou k cili“

    Zdenek
    5.1.2009 14:42 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    „Někdy i cesta je cíl“

    Většina duchovních knih

    5.1.2009 14:43 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    „Proto je dobre volit tu spravnou“

    dtto ;-)
    5.1.2009 14:48 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Naprostý souhlas :-)

    Václav 7.1.2009 09:22 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Dal bych si pivo…

    Darm.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    7.1.2009 16:16 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Taky cesta.

    Miloslav Ponkrác

    Fuky avatar 5.1.2009 23:22 Fuky | skóre: 52 | blog: 4u
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Cenu má pouze cesta. Pouze ona trvá... -- Antonie de Saint-Exupéry (Citadela)
    Heron avatar 5.1.2009 15:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    To není dobrý příklad. Buď jde google do kytek, nebo je na internetu čím dál více balastu. Jen taková základní věc jako dostat se na domovskou stránku nějakého projektu či výrobku je čím dál tím těžší. Hodně lidí odkazuje na různé blogy, wikiny apod., místo na projekt samotný. Jako neříkám, že je to vždy špatně, jen si fakt musím čím dál tím víc ukládat linky na projekty, protože je za pár měsíců na googlu prostě nenajdu.
    5.1.2009 14:56 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    nedělal bych nic nového, použil bych to co je tedy na abíčku, ale upravil bych to takto

     

    Možnost přidávat k aplikacím komentáře (bez nutnosti registrace) (verze 3.4 mi nefunguje na xzc protože tu chybí balík aasifc) + možnost známkovat aplikace (bez nutnosti registrace) - btw hvězdičky, kolečka atd jsou lepší než dobré špatné

    nějakou centrální stránku, kde by dobře oznámkované / hodnocené se náhodně zobrazovali?

    dále možná udělat sekce kde > by nejlépe hodnocené app byly + zobrazení kdy byla naposledy aktualizována..

     

    dále bych asi přidal něco jako odkazy na balíky velkých distribucí, popř rovnou příkazy pro instalaci pře správce balíků v distribuci...

    5.1.2009 14:58 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    možná by se hodilo ještě k této app používám toto toto a toto a třeba dohromady mám

    nebo odkazy na tutoriály?

    5.1.2009 15:02 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    + na titulce zobrazovat random aplikaci s hodnotícími hvězdičkami...
    5.1.2009 15:10 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Diky za namety, prosim do bugzilly, at se to neztrati ...

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    5.1.2009 15:07 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    > Na závěr taková malá prosba: Našel by se někdo, kdo by prodal, daroval, nebo vyměnil, nějaké "vnitřnosti" na můj počítač- Compaq Deskpro EN? Chtěl bych provést alespoň malý upgrade (na koupi jiného počítače nejsou peníze :-( ). V současné době mám Celerona 733 MHz, 386 MB RAM s intel 815 grafikou a GIMPu, Inkscape a Kdevelopu se s tímto hardware moc pracovat nechce :-(

    Buď rád, že jsi rád. V rachotě máme silná 2GHz dvoujádra, 4 GB paměti, disky, na které by se vešlo všechno porno z Internetu, obrazovky, které by se hodily do kinosálu, ... Pak tam pustíme dvě instance Eclipse a jsme ve stejné prdeli jako ty! :-) (Alespoň tedy kolega. Ten má ovšem Windows XP. Já s mým ubunťákem nemám problém. ;-))

    5.1.2009 15:22 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    No když někdo používá Eclipse tak ať platí... :-)
    5.1.2009 15:23 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    sranda je, ze za pouzivani Eclipse mi lidi plati a neni to malo a zbyva jeste dost casu.

    5.1.2009 15:26 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Tobě někdo platí za to že používáš Eclipse? Mě většinou platí za to, že něco vytvořím a je jim jedno jaké nástroje k tomu použiju, pokud to splňuje požadované zadání... To máš docela dobrý business model, nechcete mě někdo platit za používání Vimu? Že bych ho zapínal a vypínal a dostával bych za to prachy... :-)
    6.1.2009 14:23 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Mate pravdu. Nicmene ja taky. Ono bez eclipse se par veci hodne spatne dela. Eclipse neni jenom IDE, ale treba i pluginy do nej. Ale to asi vite.

    Co se tyce pouzivani vim-u, tak za to Vam take nekdo muze zaplatit. Na zpracovani textu je to vyborny nastroj. Kdysi jsem v nem zpracovaval data do jedne velke database. I kdyz dneska bych to delal asi jinak.

    xkucf03 avatar 6.1.2009 14:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Eclipse je jako Netbeans – platforma, můžeš nad tím postavit prakticky jakoukoli* aplikaci, to VIMem nenahradíš.

    *) tzn. programování v Javě je jen jednou z možností využití platformy.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.1.2009 22:13 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Ono to má i svoje výhody.

    Na samotnou editaci to je dost na pytel (což je u vývojového nástroje dost podstatná závada :-)), např. mi ještě nikdo nedokázal říct, jak lze udělat, aby to zalamovalo řádky (ne fyzicky, ale jen aby je to zobrazilo jako zalomené), ale když potřebuju spustit nebo restartovat JBoss, když potřebuju aktualizovat z CVS, když potřebuju spustit Apache Ant, když potřebuju automatická doplnění kódu, když potřebuju vyhledávat ve všech projektech nebo když potřebuju zobrazit výstup diffu, tak to mám všechno na dosah. Se vším všudy.

    Ano, uvažoval jsem a uvažuju o přechodu na texťák a konzolová okna, ale takový přechod by nebyl hned. A je otázkou, jestli by to vůbec stálo za to. V každém případě, možnost přejít na jiné nástroje mám.

    xkucf03 avatar 6.1.2009 00:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Pak tam pustíme dvě instance Eclipse a jsme ve stejné prdeli jako ty! :-) (Alespoň tedy kolega. Ten má ovšem Windows XP. Já s mým ubunťákem nemám problém. ;-))

    Mluvíš mi z duše :-) Akorát já si nepouštím 2x Eclipse, ale Eclipse, Netbeans, Lotusy, Outlook a podobné radosti. A bohužel ne každý si může zvolit Linux. Na Widlích je to někdy fakt peklo, při větších zátěžích jdou do kytek.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.1.2009 09:14 kapo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    U nas v prac taky vsichni jedou na widlich a nase skupinka maka take v eclipse. Takze na kompu v praci mam taky widle. Ale doma delam pod linuxem s eclipse na tom samem a pravda: bylo par kecu, ale mame jedno pravidlo: musi to by otestovane na widlich, jinak je mi jedno, kde a na cem to delas. Takze celkem pohodicka :).
    5.1.2009 15:22 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    zdravim,

    blahopreji, skvely napad. Taky jsem si myslel, jak to je jednoduche. Jdete do toho.

     

    Podle me ale bude lepsi, nez pomuzete Leosovi Literakovi se zdejsim SW adresarem anebo me na Linuxsoftu - taktez SW adresar.

    V obou pripadech se par mesicu nudit urcite nebudete. Prace dost.

    PS: to, co chcete psat, tak se da delat na 486-tce. Delal jsem take. I kdyz tedy bez IDE. Podle me HW mate. Zbyva uz jenom realizace nebo halucinace(Leosova paticka je pravdiva).

     

     

    5.1.2009 16:42 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    ale ruku na srdce, pane Kysilka. Ten seznam toho software na linuxsoftu je jako vsechny softwarove seznamy tohoto sveta pro kocku, prototze to neni v  lidskych silach udrzovat. A cim vic toho bude, tim hure se to spravuje.

    Divim se, ze po tom fiasku linuxsoftu to abclinuxu take zkusilo. Tech par odkazu v googlu - stoji to za to?

    Luk avatar 5.1.2009 17:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Ten seznam toho software na linuxsoftu je jako vsechny softwarove seznamy tohoto sveta pro kocku, prototze to neni v lidskych silach udrzovat. A cim vic toho bude, tim hure se to spravuje.
    Já si především myslím, že velmi dobrý softwarový seznam je freshmeat. Nejenže je tam přehled všemožného softwaru, ale objevují se tam i informace o nových verzích apod., což je velmi užitečné z hlediska aktualizací (o kterých lze dostávat zprávy). Proto když potřebuji software pro určitý účel, začínám hledat vždy nejdřív právě tam (a též tam spravuji informace o svých projektech - to mi připomíná, že jsem tam teď opomněl přidat novou bugfix verzi incronu;-)).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.1.2009 17:20 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Na abicku je zase integrovana RSS ctecka projektu. Tudiz i kdyz zaznam nikdo neaktualizuje, je cerstvy.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Luk avatar 5.1.2009 17:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Díky za info. Teď jsem tam drze přidal svůj projekt a vyzkouším to ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.1.2009 23:37 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Ono to jinak nejde nez pres to RSS. To uz jsem si uvedomoval pri navrhu, ze neni sily, ktera by u stovek ci tisicu polozek kontrolovala, zda cislo verze je aktualni ci ne. Proto jsme do sw sekce vubec nedali adresu ke stazeni a aktualni verzi, misto toho pridali RSS ctecku.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Luk avatar 6.1.2009 00:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Už mi to něco načetlo, ale odkazy nefungují správně (z ampersandů to udělalo entity). Teď je otázka, jestli je problém u mě nebo v abíčku. Běžné RSS čtečky (včetně náhledu v Opeře) to načítají správně, tak nevím...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.1.2009 23:50 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Chyba je na moji strane, po nacteni URL projedu funkci fixAmpersand, ktera jej tam prida. Ale proc, to netusim :-) Az to zjistim, fixnu to.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    9.1.2009 08:03 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Hotovo.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Luk avatar 9.1.2009 11:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Funguje, díky.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.1.2009 17:22 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    zdravim,

    udrzovat se to da. Samozrejme, ze ne na 100%. Par projektu dane adresare umi dobre udrzovat.

    Taktez se zabyvam/delal jsem/zivil se nejaky patek vytezovani dat.

     

    Problem je cas a spise ted resim jine velke mene prusvihove veci. Rekneme, ze velmi dobre vim o problemech LS-ka.

    Nejvetsi prusvih je cas. Na to, ze lidi budou neco ve vetsim delat sami od sebe jsem se uz prestal spolehat.

     

    PS: zaslete mi kdyztak nejake realne jmeno a prijmeni mailem.

     

    5.1.2009 15:52 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    z diskuze jsem vyrozumnel, ze nepatrite mezi ty 'situovane' dnesni spolecnosti. A k tomu mate jste ten 'zavazek' za tech 5000 mesicne. Tipnul bych si, ze zavazek je takovy maly a nezny a ma povetsinu casu na sobe dupacky.  Zkousel uz jste ty DNA testy. Sice to neco stoji, ale dlouhodobe by se to mohlo vyplatit.

    5.1.2009 20:00 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Ten závazek se jmenuje Yamaha YBR :-) Bydlím 15 km od města ve vesnici s 220 obyvateli a tak jsem potřeboval koupit nějaký samohyb..
    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    xxxs avatar 5.1.2009 20:36 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    nekupil si si babetu, tak trp ako chlap.
    5.1.2009 20:43 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    To bych chtěl vidět to dítě co stojí 5000 měsíčně... :-)
    5.1.2009 21:47 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    To se ti zdá hodně nebo málo ?

    5.1.2009 21:56 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Málo.
    belisarivs avatar 6.1.2009 08:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Hm, tak mne jsi uz videl ;-)

    Sice uz nejsem dite, ale kdyz rodice vydelavali dohromady kolem 20 000 a bylo nas na to pet.

    Mne se tech 5000 zda az az. Ackoliv, je rozdil mezi kojencem a vysokoskolakem.

    IRC is just multiplayer notepad.
    Fluttershy, yay! avatar 6.1.2009 09:11 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Časy se mění, dvacet tisíc před lety se rozhodně nerovná dvaceti tisícům dnes.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    belisarivs avatar 6.1.2009 09:18 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    No tak to pockej. Zas tak nad hrobem nejsem.

    IRC is just multiplayer notepad.
    6.1.2009 15:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    No tak... když se podívám na své účetnictví (KMyMoney) tak:
     od 01. října 2008 do 31. října 2008 v kategorii jídlo: -3436,80 Kč
     od 01. listopadu 2008 do 30. listopadu 2008 v kategorii jídlo: -3065,70 Kč
    
    Když se k tomu započítá oblečení a další (to se nedá tak snadno rozpočítat, protože pro oblečení nechodím pravidelně, ale ve vlnách), ale myslím si, že to tak těch 1500 až 2000 měsíčně udělá minimálně. Přecijen rifle stojí 2500 až 3000, nějaká ta dobrá zimní bunda pod 3000 taky nestojí... A co teprve když by se započítaly počítače... :-)
    Fluttershy, yay! avatar 6.1.2009 17:00 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Přecijen rifle stojí 2500 až 3000, nějaká ta dobrá zimní bunda pod 3000 taky nestojí...

    To si děláš prdel, ne? Značkové (možná ne od nějakého předraženého Itala, ale přece) rifle a kapsáče běžně kolem tisícovky. A teď chodím v parádním vojenském kabátu šitém na míru. Necelých dvě stě korun. ^_^

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    6.1.2009 17:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Fluttershy, yay! avatar 6.1.2009 17:13 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Já ti nevím... Prostě v Olomouci vlezu do Prioru, tam zamířím do prvního nemódního (tzn. nepředraženého) obchodu a hele, kapsáče za 800 až 1300 Kč. V Brně vlezu ve Vaňkovce do Hervisu a hele, rifle za 1000 až 1500 Kč, naproti v obchodu 1200 až 1600 Kč.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    6.1.2009 22:41 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Tyhle konfekcni typy... :)

    xkucf03 avatar 6.1.2009 17:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Italové jsou buzny, ale kalhoty od Žida stojí taky tak nějak (u nás – v Americe jsou za babku).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.1.2009 17:11 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Levi Strauss?
    xkucf03 avatar 6.1.2009 17:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    jj, docela košer značka, ne? :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    belisarivs avatar 8.1.2009 08:52 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    No, 3000 za jeany bych nedal, bundu za ty stejne penize jsem si koupil az ted, co si sam vydelavam, a pocitac jsem nemel docela dlouho.

    Muj prvni byl repas za ~4500, prvni komplet novy jsem si koupil tusim az pred dvema lety. A taky to nebylo zrovna hi-end (ackoliv sunka to taky nebyla, kompromisy jsem ale delat musel).

    Pokud proste nemas 3000 na znackove jeany, tak si koupis nejake u vietnamcu nebo nekde v konfekci za nekolik stovek. Kdyz se budes muset uskromnit, tak to proste udelas.

    Tak to proste je. Jsem z jihovychodni Moravy, moznost prace veskera zadna, takze jsme si na vysoke noze zit nemohli, ale ja i oba mi sourozenci mame vysku. To neni zas tak samozrejme.

    IRC is just multiplayer notepad.
    5.1.2009 16:59 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    najdi si práci. i za jednu šichtu rovnání tescojogurtů si vyděláš na lepší komp ;)

    5.1.2009 17:54 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Mě se sw seznam na abíčku dost líbí. Na linuxsoftu není špatný, ale tady mi přijde ještě lepší. Taky jsem měl kdysi plány, že udělám něco velkého, obvykle mě napadla jen ta myšlenka (jo tohle chci udělat), ale už jsem nepřemýšlel, jestli to má smysl, jak to přesně má vypadat (napadly mě jen takové povrchní obecné body či nějaké killer feature, ale celkový koncept chyběl) a radši jsem ani nehledal konkurenci, abych hned neobjevil, že je to vymyšleno jinde mnohem lépe. Sice se člověk spoustu naučí, ale dost energie příjde nazmar... Ale třeba to není tvůj případ. A uvědom si, že hlavní hybnou silou abíčka je komunita. Může to být sebelepší engine, sebelepší desing, sebelepší struktura... ale když to nikdo nevyužije... Ale to víš.
    Baník pyčo!
    5.1.2009 18:37 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Taky jsem měl kdysi plány, že udělám něco velkého,

    A někoho jiného napadne udělat něco malého a dobrého – a často vytvoří něco velkého.

    A uvědom si, že hlavní hybnou silou abíčka je komunita.

    A také nejslabší stránkou. Když jsem kdysi rozjížděl www.nemovitosti.cz (nikdy mi nepatřily, ale dostal jsem volnou ruku a prostředky, a prvních několik let to bylo jen moje dílo), tak po čase jsme zjistily, že nejvíce nám brání jít dál právě komunita. Protože při komunitě – a mnoha zadávajících lidech – se prostě na data nedá spolehnout. Zákonitě je tam dost chyb. Proto dalším krokem bylo značně omezit komunitu – a výsledkem bylo sice asi poloviční množství dat, ale zato s tak vysokou kvalitou a přesností, jaké jinak zařídit nejsou. Tím se nemovistem.cz prudce zvýšila návštěvnost, protože lidé zjistili, že data jsou velmi kvalitní, a bez x balastů, které pak musí hodiny prověřovat.

    Takže tato hybná síla má také své mínusy, a nelze je už z principu překonat.

    Může to být sebelepší engine, sebelepší desing, sebelepší struktura... ale když to nikdo nevyužije... Ale to víš.

    Pozor, to může jednoho dne platit i o ábíčku.

    5.1.2009 18:38 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    omlouvám se za hrubku „zjistily“

    Fluttershy, yay! avatar 5.1.2009 20:34 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    A také nejslabší stránkou. Když jsem kdysi rozjížděl www.nemovitosti.cz (nikdy mi nepatřily, ale dostal jsem volnou ruku a prostředky, a prvních několik let to bylo jen moje dílo), tak po čase jsme zjistily, že nejvíce nám brání jít dál právě komunita. Protože při komunitě – a mnoha zadávajících lidech – se prostě na data nedá spolehnout. Zákonitě je tam dost chyb. Proto dalším krokem bylo značně omezit komunitu – a výsledkem bylo sice asi poloviční množství dat, ale zato s tak vysokou kvalitou a přesností, jaké jinak zařídit nejsou. Tím se nemovistem.cz prudce zvýšila návštěvnost, protože lidé zjistili, že data jsou velmi kvalitní, a bez x balastů, které pak musí hodiny prověřovat.

    Jak se to vezme... většina mého skóre tady, na Ábíčku, je založena na tom, že procházím wiki a opravuji chyby jak pravopisné, tak faktické.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    5.1.2009 21:35 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    No pokud jste schopen posoudit vše o hw/sw tady na ábíčku, tak klobouk dolů.

    Fluttershy, yay! avatar 5.1.2009 21:54 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Ono to celé spočívá především v umění používání Google. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    5.1.2009 22:00 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    To pak ale není komunita, ale jeden David Kolibáč :-)

    Každopádně jste dobrý, opravdu.

    Fluttershy, yay! avatar 5.1.2009 22:20 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    To pak ale není komunita, ale jeden David Kolibáč :-)

    To je jeden člen komunity, může jím být kdokoliv, komu se chce.

    Každopádně jste dobrý, opravdu.
    Děkuji za pochvalu, jdu zkontrolovat několik položek v sekci Software. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    5.1.2009 18:33 Cecek | skóre: 5 | blog: cecil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Nez software radsi databazi hardware a jak na nej v linuxu. Nebo kdyz uz tak oboji, kdyby to bylo na wiki enginu aby mohl kazdy prispet.

    5.1.2009 19:38 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Na abicko oboji je, vcetne wiki konceptu. Ne?

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Salamek avatar 5.1.2009 19:55 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    hmm ale je to hrozně nepřehledny a pocit z abcčka v těchto sekcích mi příjde nepřátelský nerad se tam hrabu
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    5.1.2009 20:02 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Něco takového jsem začal budova na linuxova.mysteria.cz ale protože mi po instalaci openSUSE 11.1 a vlastně všech modernějších dister funguje železo "auto-of-box," zeje to tam prázdnotou :-D
    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    Fluttershy, yay! avatar 5.1.2009 22:52 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Jeden tip: prostě to nahoď a buď se někdo přidá, nebo tě to dřív přestane bavit. Zdá se, že Ábíčko a Root, případně LinuxSoft tu budou do skonání (a) českého jazyka nebo (b) skonání OSS.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    6.1.2009 14:18 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    c) do kdy bude LS-ko, tak to nevim. Nekdy by to nejradeji zavrel clovek cele hned zitra  a nekdy zase ne.

    xkucf03 avatar 6.1.2009 14:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    Je tam dost pěkných článků (programování atd.), takže tam občas zavítám, ale nikdy jsem si nezvykl tam chodit pravidelně – doma si připadám tady (a na Rootu).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.1.2009 14:58 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Hlavně to má (LS) strašně agresivní vzhled. Chtělo by to něco decentního. Třeba bílou, šedou a modrou. ;-)
    xkucf03 avatar 7.1.2009 15:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Tak to by mohly rovnou přejít na tenhle redakční systém, je to open source :-) Jinak mi ty barvy nepřijdou tak zlé (teda až na ten pravý sloupec).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.1.2009 20:18 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc

    design Linuxsoftu je vcelku problem a muzu Vas uklidnit, ze to bude problem jeste klidne rok. Jsou dulezitejsi veci.

    Jinak tenhle redakcni system neni spatny, nicmene i kdybych pominul veskere ideove zabrany(dekuji do rodiny nechci), tak ma z meho pohledu par vad na krase.

    Xml v databasi a freemarker. To je neco, co osobne nejak nemusim. I presto, ze to jede, je to nejuspesnejsi a ma to nejvyssi navstevnost v republice. Tak ci tak zmena redakcniho systemu je veci hodne druhoradou. Navic v soucasne dobe neni pouze redakcak, co potrebuji. Doporuceni typu "dej tam nejake hotove CMS a bude to kuul" jsem mel mraky a vim moc dobre proc to odmitam.

    Pro me neni dulezite, ze je az tak dany system opensource. O tom to neni. Osobne potrebuji reseni a technologii.

    Jinak celkove mam pocit, ze na abicku zacinaji byt vsichni "mistri". Nejlepsi je abicko a tim to konci. Verte tomu, ze v cizine je hodne povedenych portalu a podstatne lepsich treba, co se tyce redakcnich systemu. Podle me maji ceske linuxove portaly v pohledu s cizinou jeste co dohanet.

    Jinak OK. Abicko je v hodne strankach nejlepsi cesky portal. Toto klidne priznam. Ale u me osobne vede linuxexpress.

    Vice je to asi na pokec na Linuxsoftu. Tak ci tak jsem tu na cizi pude. Behem ledna se nasadi blogy. Akorat nemam jeden den cas na testovani a deployment.

    8.1.2009 20:12 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    A tak jestli je tam ještě pořád ten samý systém, co tam býval před lety, má Linuxsoft můj obdiv, že s tím pořád ještě dokáže žít :-) (Matně tuším, že tam uvnitř mám někde taky nějaký řádek svého php, protože jsem se jednou ocitla za ramenem někoho, kdo se v tom snažil honem něco spravit... přišlo mi to tehdy na první pohled hodně křehké.)
    ^D
    Fluttershy, yay! avatar 7.1.2009 17:44 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Jo, ta oranžová je šílená.

    Ale hlavně by si měli oddělat ten "linux" z názvu. Náš informatikář hledal v hodině nějaký příklad použití jakési podivné funkce v Javě a Google mu vyplivnul odkaz na Lukův seriál na LinuxSoftu --- vyučující při pohledu na URL pravil něco na způsob "tohle psal nějaký linuxák, tam se ani dívat nebudu" --- komentovat to nebudu (mínění o dotyčném učiteli si udělá každý sám).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    10.1.2009 19:44 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Asi nakej odbornik.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    6.1.2009 09:14 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Amarok avatar 8.1.2009 10:19 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínám jeden projek a potřeboval bych do začátku pomoc
    Jen tak trochu mimo tema k tomu skladani hudby:
    MilkyTracker, Rosegarden, ... moznosti je spousta. A to plati dvojnasob, kdyz nejsi profi skladatel (oba jmenovane jsou tak nejak poloprofi programy, pro 99% lidi staci).
    GNUniverse - May the source be with you...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.