abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    včera 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (7%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 139 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 17:35
    Rozcestník
    Alternativně viz také můj osobní blog (RSS pro anglické články, RSS pro české články), kde toho hlavně v angličtině vychází mnohem víc.

    Víte že můžete odebírat mé blogy pomocí RSS? (Co je to RSS?)


    A kdo neumí použít RSS, tak je tu twitter: @Bystroushaak.

    Od určité doby jsou všechny texty které zde publikuji verzované na Githubu.

    Jestliže najdete chybu, nepište mi do diskuze a rovnou jí opravte. Github má online editor, není to skoro žádná práce a podstatně mi tím usnadníte život. Taky vás čeká věčná sláva v commit logu :)

    Aktuální zápisy

    Co u tebe nového?

    30.7.2011 18:26 | Přečteno: 1867× | Názory

    Brácha se zcvoknul, jinak nic. Dneska je to poněkud osobnější netechnický blogísek.

    Konverzace s lennie v So 16. červenec 2011, 01:08:44 CEST:
    (01:08:44) lennie: co u tebe noveho?

    Znáte to. Přijde vám na IM podobná otázka a vy začnete hledat odpověď. Co je nového? Nic, napadne vás automaticky.
    Jenže ouha, to je terminátor, to by nám tu konverzaci poněkud nepěkně utlo. Stalo se něco zajímavého, přemýšlíte? Tyhle otázky, kdo to má odpovídat. Je to jako když jste mladí přišli ze školy a rodiče se vás zeptali co bylo.

    Jenže tentokrát ne.

    Pátek ráno

    Sweeet. Jako kdyby celé tělo mělo chuťové buňky a někdo vás hodil do cukrové vaty. Lepší než sex, nebo si stříknout kokain. Spánek je prostě v určité fázi strašně příjemný a nejlépe si to vychutnáte když musíte vstávat do tvrdé a hranaté reality s větším rozlišením než sny.

    Spát jsem šel někdy ve tři, vstávám v půl desátý. Nebo bych aspoň měl, pokud se dokážu vyhrabat z endorfinového opojení. Dneska mě čeká první pracovní pohovor a i když včera jsem byl krapet nervózní, dneska se na něj těším. Svět má tolik příchutí a pracovní pohovor, to bude něco úplně nového, něco se slibnou příchutí adrenalinu.

    "Vstávej," ozve se zpoza dveří.
    Že by mi matka přišla připomenout abych vstal?
    "Dneska máš ten pohovor."
    Řekni mi něco co nevím, bleskne mi hlavou.
    "Honza se zbláznil, včera se pokusil spáchat sebevraždu a je v blázinci."
    No, tak tohle funguje lépe než kýbl vody.

    Když jsem se vyhrabal z postele a došel do kuchyně, matka mě obeznámila s podrobnostmi. Mému bráchovi hráblo, jen tak, z ničeho nic. Odpoledne začal v práci mluvit z cesty a večer se rozjel do prahy, vylezl na Petřín, zjistil že rozhledna je zavřená (původně chtěl skočit) a tak se šel utopit do Vltavy. Jenže utopit se není jen tak, nějak se mu to nevedlo a tak ho vylovili strážníci a šoupli ho do Bohnic, kde se dneska probudil a odkud před chvílí volal.

    Zní to divně, že? Pořád se mi to zdá krapet nereálné, jako kdyby se to nestalo, vzpomínka z blbého snu. Mému bráchovi je 20, vystudoval zámečníka, po škole si našel práci (na mašině co pokládá koleje), koupil na splátky auto, má spoustu kamarádů a každý víkend se chodí ožrat. Nemá žádnej problém, v práci se mu daří a lidi si ho tam váží, protože je pracovitej. Vždy v klidu, jeden z těch lidí kteří prostě mají co chtějí a co nemají za pár let mít budou. Najednou, ze dne na den se jde zabít. Žádné pozérské kecy kterýma se sebevrazi snaží upoutat pozornost, blokování mostu, nebo tak něco. Ne. Prostě jde, udělá to a naštěstí se mu to nepovede.

    Odpoledne se matka se sestrou vydaly do Bohnic pro jeho auto a aby mu dovezly nějaké oblečení. Já na pohovor, který nevyšel (hledali elektrikáře a můj IT životopis se jim tam přimíchal nějak omylem, heh).

    Sobota

    V sobotu jsem se do Bohnic s matkou vydal já.

    Bohnice vypadají úplně jinak než jak jsem si představoval. Žádná velká šedá komunistická budova s doktorem chocholouškem, ale gigantický komplex o rozloze pražské zoologické zahrady (přesněji 64 ha), celé je to jeden velký park ve kterém se ztrácí budovy. Do komplexu se vchází jen tak, žádná vrátnice, nebo někdo koho zajímáte.

    Brácha je v budově číslo 26, která vypadá jako zanedbaná vila. Dvoje zamčené dveře ve stylu přechodové komory nám otevře sestra a ani se nezeptá kdo jsme, nejspíš je jí to jedno a pustí tam každého. Vevnitř je budova ještě víc zanedbaná než z venku a jasně se na ní podepisuje akutní nedostatek peněz. Na stěnách visí originální surrealistické obrazy, docela dobré podle mého názoru. Na různých strategických místech jsou tužkou a pastelkami napsané různé citáty, pravděpodobně přímo pacienty.

    Jelikož tu už matka včera byla, projdeme přímo do pokoje kde je brácha. Sedí na posteli přikrytý peřinou. Když nás zaregistruje, je vidět že je těžce nafetovaný nějakými léky. Dohlížející sestry neví co mu je, teprve v pondělí bude vyšetření krve a moči na drogy a diagnóza je v nedohlednu, protože doktoři mají všichni dovolenou.

    Bráchu zasáhlo něco co bych mohl nazvat iracionální svědomí. Bojí se že si napůjčoval desítky milionů a že po něm jde ruská mafie. Bojí se že všechny pomluvil a ti ho teď nesnáší. Bojí se že se v něm v noci když spí probouzí pan Hyde a chodí vraždit po okolí, takže se každé ráno ptá všech spolubláznů jestli v noci něco neukradl nebo někoho nezabil. Má pocit že může za všechno špatné co se kolem stalo, včetně bankovní krize.

    Když se ho snažím přesvědčit o opaku, tvrdí že je to možné, ale že v jeho hlavě si je stoprocentně jistý co je a není pravda. Logicky si to prostě vyvrátit nenechá, jelikož popře axiomy.

    O devět nebo deset dní později

    O devět (možná deset) dní později se pořád nic konkrétnějšího neví. Jelikož je to do prahy docela daleko a každodenní dojíždění stojí spoustu peněz, požádala matka o jeho přeložení do Litoměřic, kde je v nemocnici psychiatrické oddělení. Když to zjistili doktoři v Bohnicích, s diagnózou už se nevzrušovali.

    Odpoledne jdeme na návštěvu, bráchu zrovna před půl hodinou přivezli. Oddělení je tentokrát v nemocnici, takže žádné oprýskané zdi a rozmlácené smrdící záchody. Vypadá to pěkně, všude čisto, velké pokoje po třech se zvláštním vybavením (podivné integrované lampičky, sovětské datové konektory ve zdech). Sestra co nám po zazvonění otevře dveře se nás ptá na jména a za kým jdeme.

    Brácha je těžce nafetovanej. Pokoušel se číst knížku, ale nemůže se na ní moc soustředit. Jdu si s ním pokecat na ohromný zamřížovaný balkón, který spojuje všechny pokoje. Co se jeho stavu týče, nic se nezměnilo. Přinesli jsme mu nějaké sladkosti, knihy atp..

    Na odchodu hodí matka řeč se sestrou, jak je to s diagnózou atp.. Přesto že je tam brácha teprve asi hodinu a nikdo s ním zatím nemluvil, sestra má jasno - bude to jasná léčba pomocí elektrošoků do hlavy. Trochu nás to všechny vyděsí, ale říkáme si že jen straší.

    Pátek téhož týdne

    Zajímavý týden. Někdy během něj vzali bráchu na všechny diagnostické přístroje co v nemocnici jsou a vyloučili prasklou žílu, nádor nebo jinou fyzickou příčinu. Přestože doktoři vyzkoušeli teprve dva léky (jeden podaný hned po příchodu do Bohnic a druhý změněný pár dní poté, Zolotec, nebo tak něco), má tentokrát jiná ošetřující sestra jasno v tom, že elektrošoky jsou jasná volba.

    V Čechách musí s elektrošoky souhlasit pacient. Brácha viděl Přelet nad kukaččím hnízdem a je mu naprosto jasné že je nechce. Jelikož je stále svéprávný (i když díky lékům rozhodně ne v plném vědomí), záleží to jen na něm, i když matka je taky rozhodně proti s tím že na tohle bude čas až za pár měsíců (let) vyzkouší všechny možné léky, terapie atp..

    Někdy během týdne ošetřující sestry tlačí na bráchu aby s elektrošoky souhlasil, takže se začne bát že ho to sestry donutí podepsat až bude nafetovaný. Matka se z jiného zdroje dozvídá že elektrošoky jsou v Litoměřicích oblíbená praktika a tak sepíše jasné prohlášení, které podepíše brácha a doktorka (nebo někdo takový) ve dvou kopiích. Brácha se v něm vyjadřuje že elektrošoky nechce. Trvá na založení do lékařského spisu, což se nakonec nepovede, sestra to tam podle svých slov zapíše sama.

    Díky tomuto projevu jasné vůle jsou sestry nasrané a vztek si docela divně vylévají, například v podobě tlumící injekce před procházkou, takže je pak brácha jako zombie sotva schopná chůze, i když normálně je jen lehce nafetovaný.

    Prozatímní konec

    Dnes je sobota, takže to je zatím vše. Napsal jsem to, protože něco podobného se prostě jen tak nestává a já měl chuť se o to podělit.

    V komentářích si můžete ušetřit věci typu "to je mi líto". Není, tak netřeba předstírat. Naopak docela rád bych byl za podobné zkušenosti, popřípadě informace o tom jak se to časem změnilo, jak probíhala léčba atp..

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.7.2011 19:42 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Nezkusi nejaky drogy nebo tak? Casto se stane ze LSD nebo treba i huleni (kdyz mas smulu) otevre nejakou dusevni poruchu ktera by jinak zustala skryta.
    kotyz avatar 30.7.2011 19:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    To chlast taky.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 20:10 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Z krve ani moči nic nevyšlo. Brácha navíc drogy nikdy nebral, maximálně vyjímečně marihuanu popřípadě alkohol.
    30.7.2011 22:27 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Taková duševní porucha by se pravděpodobně projevila i bez těchto spouštěcích faktorů, jen třeba o něco později (spouštěcím faktorem může být i prostý stres).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    kotyz avatar 30.7.2011 19:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Podle těch pár údajů co se z toho dá vyčíst bych si osobně tipnul schizofrenii (názor nedoštudovanýho psychologa). S těma elektrošokama mě to docela překvapilo, netušil sem že to je první věc co se zkouší, myslel sem že si je nechávaj až nakonec. Už to ale neni takovej horor jako v tom přeletu nad kukaččim hnízdem, dělá se to v narkóze a snad se dává i menší proud. Já bych na to ale taky jít nechtěl ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 31.7.2011 07:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    dělá se to v narkóze a snad se dává i menší proud
    Co se proudu týče, to nevím, ale rozdíl je skutečně v tom, že se to dělá v bezvědomí (což si elektronik vysvětluje tak, že když rejpu do desky, je lepší ji předtím odpojit nebo alespoň uvést do nějakého suspend stavu) a hlavně se podávají myorelaxans, takže nehrozí poškození těla křečemi.
    Petr Tomášek avatar 30.7.2011 20:34 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    iracionální svědomí
    říká se tomu obvykle „bludy“...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 21:12 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Bludy mohou být lecjaké, paranoidní teorie, výmysly atp.. Jeho bludy jsou pouze ve smyslu že on něco způsobil, tudíž jsem to nazval tak jak jsem to nazval.
    Petr Tomášek avatar 30.7.2011 21:45 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Jenže to může být úplně jedno, jaký je obsah těch bludů...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 1.8.2011 00:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Může, ale není.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 1.8.2011 11:20 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Je to jedno, protože stejný mechanismus by se u jiného projevil úplně jinými bludy...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    30.7.2011 20:41 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Môj strýko sa dostal pred časom do blázinca, spočiatku diagnóza vyzerala na niečo medzi stareckou demenciou a Alzheimerom. Keď som ho bol navštíviť, na prvý pohľad to vyzeralo beznádejne - ledva vedel povedať jednoslabičné slová, nevládal jesť, nevládal sám chodiť...

    Po čase sa zistilo, že (keďže mal problémy so spánkom), dostával značne silné lieky na spanie. Sestry mu ich ale omylom dávali vždy ráno po prebudení....

    Teraz je už asi rok doma a je v podstate normálny.
    Petr Tomášek avatar 30.7.2011 21:14 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    V komentářích si můžete ušetřit věci typu "to je mi líto". Není, tak netřeba předstírat.
    Ale notak. Ty vidíš ostatním do duše? :-O
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 21:26 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Ne, jen si nedokážu představit důvod proč by někomu jinému kromě rodiny a známých něco podobného líto být mělo. To že se někdo zcvokne, se stává dnes a denně, navíc lidé umírají a jsou zabíjeni, přičemž nikoho cizího to ve skutečnosti nesere.

    Výraz "je mi to líto" by tedy byl buď klam, prázdný slovní obrat mající upokojit, nebo velice nepravděpodobné (pro mě) informačně nepodstatné sdělení od člověka kterému to skutečně z nějakého důvodu je líto (ten to navíc napíše stejně).
    Petr Tomášek avatar 30.7.2011 21:48 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Takže tobě jsou ukradený oběti na ostrově Utøya?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 21:51 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Viz Norské PSYOPS. Neschvaluji co se tam stalo, ale jednotlivé oběti jsou mi fakt ukradené ve smyslu lhostejnosti. Nějak se nedokážu přinutit vydávat city k něčemu co se mě dotklo jen pomocí médií.
    Petr Tomášek avatar 30.7.2011 23:24 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Vidíš a přitom existuje spousta lidí, co má větší představivost/schopnost empatie...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    belisarivs avatar 31.7.2011 08:57 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Tu ja mam taky. Jenom jsem natolik uprimny, ze priznam, ze mi ti lide jsou cizi a tak mi adekvatne tomu chybi.

    Cimz samozrejme tu udalost nikterak neomlouvam.
    IRC is just multiplayer notepad.
    pavlix avatar 1.8.2011 00:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Vidíš a přitom existuje spousta lidí, co má větší představivost/schopnost empatie...
    Taky existuje spousta lidí, kteří se tak rádi tváří.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.8.2011 20:47 anonymvs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Nebo je i spousta lidí, kteří si vůbec neumí představit, že by někdo mohl soucitit s lidma bez ohledu na to, jestli má k nim nějaký osobní vztah. Neumí si to představit, protože nejsou citliví k lidem. Mají prostě na tohle vyšší práh citlivosti ve srovnání s běžnou normou,nebo ani nejsou sto mít hlubší citový vztah, no.
    Bystroushaak avatar 1.8.2011 20:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Nebo prostě autor patří k lidem co nestojí o lítost, ale o informace ;)
    1.8.2011 21:28 anonymvs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    jasně. lítost tady v té situaci nepomůže, spíš ty informace.to nebylo na tebe,to bylo na toho rozumbradu.-).
    Petr Tomášek avatar 2.8.2011 10:58 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Jenže tohle autor nepíše. Autor píše, že ostatní nejsou schopni lítosti a vcítění se.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 2.8.2011 16:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Nebo je i spousta lidí, kteří si vůbec neumí představit, že by někdo mohl soucitit s lidma bez ohledu na to, jestli má k nim nějaký osobní vztah. Neumí si to představit, protože nejsou citliví k lidem. Mají prostě na tohle vyšší práh citlivosti ve srovnání s běžnou normou,nebo ani nejsou sto mít hlubší citový vztah, no.
    I tací asi jsou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    belisarivs avatar 30.7.2011 21:52 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Je to neosobni, takze nejspis jo. Mne ostatne taky. Ne, ze bych jim smrt pral nebo tak neco, ale v principu mi ted chybi asi stejne jako pred tim incidentem. Cili vubec nijak.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 21:57 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Jo, to je přesné.
    AsciiWolf avatar 31.7.2011 16:03 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    +1
    30.7.2011 23:12 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Každou sekundu umře takových lidí...
    30.7.2011 21:34 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    IANAP (I Am Not A Psychologist), ale podle příznaků to vypadá na první atak schizofrenie (ze svého blízkého okolí znám hned dva podobné případy). Až najdou vhodnou kombinaci antipsychotik (na každého zabírají různá) a odezní fáze akutní psychózy, bude to dobré, i když vedlejší účinky antipsychotik taky nejsou zrovna med. Každopádně v blázinci si dlouho nepobude, ta akutní fáze odezní většinou relativně rychle (alespoň takovou mám zkušenost ze svého okolí). Nicméně pro rodinu postiženého je to obrovská psychická zátěž, takže přeji oprvdu pevné nervy a výdrž...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    30.7.2011 21:38 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    psycholog→psychiatr
    30.7.2011 21:46 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Já myslím že to mám dobře - spíš psycholog, když se snažím jako amatér z toho popisu odhadnout co by to mohlo být, ne? ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    kotyz avatar 30.7.2011 21:47 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    I psycholog musí vědět co je to schizofrenie a jak se pozná.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    30.7.2011 22:04 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Nejsme v rozporu.
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 21:42 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Díky. Psychická zátěž je to hlavně pro matku, když vidí že se to nelepší..
    30.7.2011 22:52 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Ona ta akutní fáze jak jsem psal vcelku rychle přejde, musíte dát tomu jen čas než antipsychotika zaberou. Ale i pak to bude pro rodiče hodně těžké... vždycky už totiž bude hrozit relaps (další atak) a navíc člověk mající schizofrenii bývá děsně demotivovaný k čemukoliv (což je jak efekt nemoci samotné, tak i vedlejší účinek antipsychotik). Na rodiče opravdu velká (a bohužel většinou dlouhodobá) zátěž.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Jendа avatar 31.7.2011 06:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Až najdou vhodnou kombinaci antipsychotik
    Nechci sýčkovat, ale všichni asi víme, jak diametrálně odlišná (ústav od ústavu, oddělení od oddělení) je kvalita českého zdravotnictví. Tím chci říct - jestli kombinaci antipsychotik hledají. Nebo ho jenom něčím náhodně vybraným nafetují, aby s ním neměli moc práce. Z předpředposledního odstavce se mi bohužel zdá, že právě na takovéhle sestry a doktory natrefil. Pokud nebude za týden nikdo schopný odpovědět, jaké terapie na něm zkoušeli, uvažoval bych o změně instituce.
    Jaromír Svoboda avatar 2.8.2011 15:34 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    +1

    Přesně tak, někde dělají pro pacienta první poslední a někde na to serou.
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    30.7.2011 21:38 h0nzZik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?

    Jaké jsou možnosti, dostat se odsud? Zvládnete se o něj postarat? Myslím, že pobyt v blázinci dokáže udělat blázna z kohokoliv, je to možná horší než vězení. Pokud není nebezpečný, nechceš ho odsud dostat?

    V komentářích si můžete ušetřit věci typu "to je mi líto". Není, tak netřeba předstírat.
    Bystroushaaku, Tvůj blog čtu pravidelně, dost na to, aby mi to líto bylo. A myslím, že nejsem jediný. Něco jiného je, číst v novinách o tom, že se zbláznil někdo mě neznámý, a něco jiného slyšet to od někoho, koho 'znám' v tom smyslu, že pro mě není anonymní osoba. Mimochodem, díky za některé Tvoje zápisky (Dračí syndrom, Věnováno kouzelníkům, Jazyk D ) nejen zde na ABC.
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 21:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Jaké jsou možnosti, dostat se odsud? Zvládnete se o něj postarat?
    Po zkušenostech s Litoměřicema to je v plánu, barák máme velký, takže to problém nebude. Do nemocnice by pak měl docházet jen na medikaci/diagnózu.

    Horší je, že on nepřišel do blázince sám*, ale byl tam přiveden policií jakožto sebevrah, tudíž není možné si ho jen tak odvést a bude to vyžadovat trochu diplomacie.

    Jinak dík za podporu, jsem rád že to někdo čte a dokonce se mu to líbí :)

    *Věděli jste že do Bohnic můžete jen tak přijít, dostanete tam postel a jídlo, mají tam různé kroužky (pletení, malování atp..), psychoobrazy a vůbec se mi to jeví docela fajn oproti tomu být pod mostem?

    30.7.2011 22:03 h0nzZik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    To jsem vazne nevedel. A kdyz prijdu sam, tak si taky odejdu, kdy budu chtit? A nebudou mi cpat zadny prasky? Mozna tam zkusim zajit, treba mi neco zjistej ;) Ale IMHO to vsechno potom musi nekdo zaplatit ne? Alespon co jsem slysel, kdyz je nekdo zavisly na alkoholu nebo tak, tak potom platit musi.

    Ja jsem rad, ze je nekdo tak aktivni a pise ;)
    kotyz avatar 30.7.2011 22:11 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Když máš zdravotní pojištění tak to platí asi zdravotní pojišťovna, ale ne všechno. I Jílek to trochu nakous v tom svym TV pořadu o závislostech, byla tam věta "tohle platí pojišťovna". A co dělal s těma co nemaj ani pojišťovnu ani peníze nevim, ale tipuju že se o ně stejně postaraj a pak to po nich nebo jejich příbuznejch nějakym způsobem vymáhaj. Do lesa je asi nevyženou ...

    Hodilo by se, kdyby do toho vnes trochu světla někdo z oboru, kdo ví jak se věci mají.

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Isah avatar 30.7.2011 23:12 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?

    Jj, postaraj, ze zákona musejí. Samozřejmě se takových pacientů snaží zbavit třeba formou spádovosti. Zkusí, jestli by LDN nebo soc. zařízení v místě bydliště takového pacienta přijala. Nám Bohnice zrovna chtějí vrátit agresivní paní, kterou my na interním odd. nezvládneme. Léky nevezme, Inzulin si píchnout nedá...

    Poplatky se vymáhají, ale někdy jsou nevymožitelný. Pokud vím, přechází pak povinnost uhradit dluh zdrav. zařízení na příbuzné.

    Bohnice jsou strašná léčebna, právě u nedobrovolně hospitalizovaných. Vím o praktikách, kdy si nemocní nesmí přes den lehnout, takže se těžce nemocní lidé válejí kde to jen jde, i na zemi. Na prochcaných židlích se nedá sedět. Krade se cokoliv, i houska k snídani. Za cigára jsou určití lidé schopní čehokoliv.... Fakt není o co stát. Úroveň psychoterapie je na těchto pavilonech směšná. Lékař se s pacientem nebaví a sestry se zamykají. Na geronto psychiatrických pavilonech jsou běžné rvačky kvůli špatnému pohledu. Nic pro slabší jedince. Mám pár kolegů, kteří tam nevydrželi dlouho.

    Samozřejmě, je to pavilon od pavilonu. Někde je i slušná psychoterapie. Kroužky bývají povinné, stejně tak jako úklid Wc a koupelny. To dělají pacienti. Na volnějších pavilonech.

    Srovná-li se PL Bohnice s PL Na Karlově, vítězí humánní Karlov, kde se psychiatrie dělá celkem na slušné úrovni. I sestry jsou tam normální, lidské. Bohnice měly velmi dobrou krizovou péči a jsou dobří v krizové péči o děti. Celkem na úrovni je i Psychiatrické centrum. Ale jinak jsou tragické.

    Elektrošoky nic tak hrozného nejsou, znám pár lidí, kterým pomohly v těžkých depresích nebo u schizofrenie. Je to prostě jeden z možných druhů terapie.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Jendа avatar 31.7.2011 07:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Elektrošoky nic tak hrozného nejsou, znám pár lidí, kterým pomohly v těžkých depresích nebo u schizofrenie.
    Jak teď na to koukám, tak pod schizofrenii spadají snad všechny poruchy (rozuměj nemůžu číst dál, protože bych se ještě v něčem poznal) a fakt to sídlí kdesi v čelním laloku, takže i ta ECT by s tím něco udělat mohla, ale jak jsem tušil, bere se spíš jako jedna z posledních možností, když se nenajde použitelná medikace (což určitě nejde zvládnout za týden).
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 22:13 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    A nebudou mi cpat zadny prasky?
    To nemůžu říct, zas tak jsem to nezkoumal. Brácha jen říkal že se to dá a že to tam tak pár lidí se kterýma mluvil udělalo.
    kotyz avatar 30.7.2011 22:05 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Mě hlavně zajímá diagnóza, prognóza a nakonec i ta léčba. Že se mi to líbí říct nemůžu (přecijenom pokus o sebevraždu, zavření do "blázince" a to se mi líbí v jedný větě nejde moc dohromady, to je jak "olajkovat" tim tlačítkem na facebooku nějakej masakr v Africe nebo v Norsku), ale celej ten případ mě zajímá z odbornýho a lidskýho hlediska, hlavně ale z toho odbornýho.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Petr Tomášek avatar 30.7.2011 22:10 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Z čistě lingvistického hlediska bych si troufnul říct, že „to“ znamenalo v daném kontextu obecně Bystroušákův blog...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 22:16 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Tak tak.
    kotyz avatar 30.7.2011 22:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    To asi to TO opravdu znamenalo, ale o čem že to TO vlastně bylo? A sme u toho - pokus o sebevraždu, "blázinec" a "elektrošoky"! Samý veselý tématy, který mají všichni rádi ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 22:20 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    TO = "Tvoje zápisky (Dračí syndrom, Věnováno kouzelníkům, Jazyk D ) nejen zde na ABC.";
    Petr Tomášek avatar 30.7.2011 22:21 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Myslím, že v tom byly zahrnuty i ostatní (předchozí) zápisky v blogu...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    30.7.2011 22:49 h0nzZik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    který to? :D
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 22:15 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Diagnóza by mě zajímala taky, ale nějak mi není jasné kdy se jí dozvíme. Tak nějak jsem čekal že si s ním někdo promluví v křesle a bude to s ním nějak rozebírat, ale to se nejspíš stává jen v amerických filmech. Nebo to možná trvá, či doktoři mají stále dovolenou.
    kotyz avatar 30.7.2011 22:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Diagnóza se za hodinu asi fakt udělat nedá, ale času měli dost. Kdyby se opravdu chtělo, už to mohlo bejt. Akorát udělali nějaký vyšetření (CT hlavy a já nevim co ještě, teď se mi to nechce celý znova číst) a to nejspíš kvůli těm šokům, aby věděli jestli je můžou nasadit (že nejsou žádný komplikace co by tomu bránili). Jakoby tam měli nějaký svý zaběhnutý postupy kterejch se drží a s diagnózou a jinýma způsobama léčby se zabejvali teprve po nějaký době kdyby tohle nezabralo. Ale protože tam neděláme, tak nemůžeme vědět jak to tam chodí. Tak by to imho vypadat nemělo ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 22:28 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    V Bohnicích byl deset dní a v Litoměřicích je od pondělí, nebo úterý (ah ta paměť).

    kotyz avatar 30.7.2011 22:59 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    To neni zase tak dlouho, ale nevypadá to že by se nějak extra snažili s nějakou diagnózou přijít. Asi fakt ty dovolený a nikomu se moc nechce máknout víc než je nezbytně nutný <irony>komu by se za ty prachy taky chtělo</irony> ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Petr Tomášek avatar 30.7.2011 23:11 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    No, počkej, chceš říct, že se za deset dní dá pořídit slušná diagnóza?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    kotyz avatar 30.7.2011 23:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    To sem přímo neřek, ale mohli na ní aspoň začít dělat, což vypadá že se nestalo.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    31.7.2011 11:44 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Tomu nevěřím, určitě už od prvních dnů dávají antipsychotika (a kromě toho také nejspíš benzodiazepiny na uklidnění - v té akutní fázi je to potřeba - to jsou ty "oblbováky") a čekají až zaberou. Případně vyzkouší nějaká jiná, kdyby s těmi co jsou jako první volba neměli moc úspěch. Antipsychotika nezaberou ze dne na den, nějakou dobu to trvá.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    31.7.2011 12:03 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Hodne zalezi na instituci. Nekde proste do nej narvou neuroleptika a je pokoj. Nekde se doktor ke stanoveni spravne medikaci snazi dojit uvahou. Az odezni tato faze a bracha bude propusten, doporucuji nejakou soukromou ambulanci, kde je bude jako pacient opravdu zajimat.
    30.7.2011 21:47 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    V komentářích si můžete ušetřit věci typu "to je mi líto".
    Je mi to ukradený. OK?

    Mimochodem, tohle mě děsí na psychických chorobách - z ničeho nic mi přeskočí a skončím ve vypolstrované cele po zbytek života :/
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 21:56 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Neděsí mě že by se to mohlo stát mě, protože se považuji za hodně psychicky stabilního (to by chtělo minimálně mučení, či tak něco). Horší je to u ostatních, když se bez jediného náznaku ze dne na den zlomí a rozpadnou.

    Něco jiného je pozorovat třeba babičku, která je každý rok dětinštější a někoho koho máte za naprosto normálního který se během pár dní co se nevidíte promění dost signifikantně.
    Petr Tomášek avatar 30.7.2011 22:02 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Neděsí mě že by se to mohlo stát mě, protože se považuji za hodně psychicky stabilního (to by chtělo minimálně mučení, či tak něco). Horší je to u ostatních, když se bez jediného náznaku ze dne na den zlomí a rozpadnou.
    Třeba to nebylo ze dne na den... Takovej infarkt taky nebývá ze dne na den...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 22:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    To jsme se snažili zjistit. Vypadá to tak, že jeden den byl v pohodě a druhý den uprostřed práce na nějaký mašině při výjezdu začal mluvit z cesty. Přitom v práci k ničemu nedošlo, nechlastali nebo nejeli dva dny v kuse, nebo tak něco zřejmého.

    Jinak asi dva nebo tři dny jsem s ním doma mluvil a byl úplně v pohodě, prostě jako vždy.
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 22:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    *dva nebo tři dny předtím
    Petr Tomášek avatar 30.7.2011 22:34 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Kdysi jsem zažil, že se kolegovi/spolužákovi (oba jsme studovali v cizině ve stejném studijním programu) „rozjela“ schizofrenie. Byli jsme asi týden-dva předtím ještě s jednou kamarádkou na výšlapu (na poušti :-D ) a chvílema jsme udělali pauzu a povídali. Vzpomínám si, že tam už určitý abnormality už byly patrný, začátek rozhovoru byl naprosto normální a postupně se přesouval do lehce „urputné“ polohy, ze který se něco dalo vytušit (to že to bude schizofrenie jsem tenkrát pochopitelně nečekal...)

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    kotyz avatar 30.7.2011 22:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Neděsí mě že by se to mohlo stát mě, protože se považuji za hodně psychicky stabilního takovejch co se považovali za psychicky odolný a pak se sesypali z nějaký blbosti už bylo. A tohle se může stát každýmu, ty co si myslí že jim ne nevyjímaje. Možná je lepší když to přijde náhle, než když se to rozjíždí pomalu a člověk má čas a příležitost uvědomovat si že cvokatí a nemůže s tim nic dělat ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    30.7.2011 22:15 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    protože se považuji za hodně psychicky stabilního
    To se tvůj brácha považoval asi taky...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    kotyz avatar 30.7.2011 22:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Já se taky bojim aby mě něco takovýho nekleplo, zvláš teď když díky škole o tom vim spoustu detailů. Když si čtu příznaky všemožnejch nemocí a poruch tak se tam aspoň z půlky vidim, což bude ale spíš tim že sou tak obecný, že kdo chce se v tom najde. Kdybych se dostal nějakýmu psychologovi/psychiatrovi do parády jistě by něco našel (otázka ovšem je jestli proto, že tam něco bylo nebo proto, aby vykázal činnost a vydělal si). Rozhod sem se nad tim zbytečně moc hluboce nepřemejšlet, abych se z toho nezbláznil úplně :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    30.7.2011 22:25 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Ale on první atak schizofrenie opravdu může přijít de facto ze dne na den bez žádného předchozího varování, u člověka který byl jinak psychicky vyrovnaný. Spouštěcím faktorem může být v tu chvíli třeba stres, alkohol nebo drogy, ale faktem je, že i bez těch spouštěcích faktorů by k tomu pravděpodobně došlo (jen ne třeba zrovna v tu chvíli, ale až později).

    Doporučuju něco si o schizofrenii nastudovat, pomůže to stav tvého bratra více chápat (pokud tedy opravdu bude mít schizofrenii, třeba ne, jak už jsem psal: IANAP) a celou situaci lépe psychicky zvládat...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Bystroushaak avatar 30.7.2011 22:30 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Doporučuju něco si o schizofrenii nastudovat, pomůže to stav tvého bratra více chápat (pokud tedy opravdu bude mít schizofrenii, třeba ne, jak už jsem psal: IANAP) a celou situaci lépe psychicky zvládat...
    To mám samozřejmě v plánu, jen co se dozvím nějaký název. Jinak já s tím psychický problém nemám (že bych se nějak hroutil, nebo tak něco), to spíš rodiče.
    30.7.2011 22:38 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Pro rodiče je to vždycky nejhorší, to je jasné. Když to člověk nezažije ve svém blízkém okolí, nedokáže si představit, jaká obrovská je to na ty lidi psychická zátěž. Podporuj je jak můžeš, protože by se z toho sami mohli psychicky zhroutit (hlavně těžké deprese hrozí)...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    kotyz avatar 30.7.2011 22:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    To se právě ještě neví, co to vlastně má, diagnóza stanovená neni. Takže zatim můžeme jenom spekulovat co by to mohlo bejt. Naštudování ničemu neuškodí ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    3.8.2011 05:35 Isah
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?

    Jo, to je vaření z vody. Může to být stresová porucha, porucha chování, začátek epilepsie, psychotická ataka jednorázová.... O schizofrenii vůbec jít nemusí. A i ta se dá kvalitní péčí a důsledným braním léků zvládnout na únosnou míru. Zase, jak u koho.

    Psychoterapii bych v prvních fázích vůbec nečekala, s Dr. by mluvit měl, ale ne formou PT rozhovoru. Spíše klasika, jak mu je, jak se cítí po lécích, co spaní... Než léky zaberou může to trvat 3-6 týdnů. Nevím, jak antipsychotika, ale AD to trvá takhle dlouho.

    Jendа avatar 31.7.2011 06:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Neděsí mě že by se to mohlo stát mě, protože se považuji za hodně psychicky stabilního
    Takovejch bylo… Hardwarovou poruchu nepředpovíš a triggerem pro softwarový bug může být kde co.
    AsciiWolf avatar 31.7.2011 16:07 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    +1 :-)
    30.7.2011 22:52 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    zdravim,

    jo, lidi obcas zblbnou, at chteji ci nechteji. Za poslednich pul roku jsem zjistil, ze 2 rodinni prislusnici (nastesti ne moje krev) jsou trochu na hlavu. Da se rici ze nejake naznaky dusevnich chorob tam jsou a neskodily by nejake terapie. Bohuzel se to neprojevuje tak, ze by potrebovali nutne nejakou lecbu a mohou ve spolecnosti normalne zit. Blbe je to, ze otravuji pak lidem zivot a likviduji svuj majetek. Nebo v ramci svych dusevnich poruch maji sbahu lidi manipulovat a to vcelku nevybiravymi zpusoby.

    Reseni minimalne pro me: je dobre se lehce vzdelat v rozumnych mezich vzdelat. Neco precist. Vite, kdo je proti Vam. Vite na cem jste. Drzet nejaky odstup. Nekdy i totalni. A nebojovat proti dane osobe. A hlavne se tim do nekonecna nezabyvat a spise neco delat. Jinak si clovek zbytecne bude sam privozovat zbytecnou bolest a spliny. Doslova to pak hodne vysava energii, elan a chut neco delat.

    Nekdy ma clovek snahu v techto pripadech pomahat. Trochu byt samaritan. Jenomze je dobre si uvedomit, zda si znacne neuskodite sam sobe. A zda Vas vubec dana osoba pochopi (muze z toho byt nepekny stret). Osobne se domnivam, ze toto je prace pro psychology a podobne lidi.

    Nebudu konkretni, ale pripravil jsem se kdysi (casove neurceno) o hodne slusny penize, tim ze jsem se s nekym prestal bavit, protoze mi nepripadal normalni a dalsi zavazky s danym clovekem by nedelaly dobrotu. Mohl jsem mit slusny prachy, ale dusevni zdravi je pro me prednejsi. Ono celkove zdravi je prednejsi.

    Defakto ted vite, proc si drzim od podobnych lidi odstup. A to same delam i na svem portale uz par let. Ono nekdy muze clovek vypadat v diskuzich jako skvely klaun. Bavi ostatni a lidem se to zacne cim dal vice libit. Chteji senzace. Malokdo vsak vytusi, ze akorat nakazi/otravi par ostatnich lidi a siri se to jak epidemie. Pozorni budou tuto myslenku videt i na jinych webech....

    gf
    30.7.2011 22:57 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    OMG... typický kysilkovský výžblept, tohle tu vážně chybělo :-(
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    30.7.2011 23:20 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    To se to kritizuje, kdyz jsem anonym, co ?

    Nechcete o me taky neco anonymne napsat ? Vzor by se nasel treba tady:

    http://www.abclinuxu.cz/blog/liberation/2008/2/lunetici-na-abclinuxu-aneb-co-si-o-nas-pinky-mysli

    gf
    xkucf03 avatar 31.7.2011 11:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    To se to kritizuje, kdyz jsem anonym, co ?
    Ne že bych souhlasil s jeho kritikou… ale anonym to není – je to xm.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    30.7.2011 23:41 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Zkusim to s Vami. Budu predpokladat, ze jste vice talentovany, nez jste se ukazal v prispevku.

    V diskuzich nejen na internetu se predpoklada par veci:

    - kdyz se bavi 2 lide, kteri maji nejake zkusenosti a to urcite autor blogu ma a dobre o nich pise, tak je dobre pridat neco vlastniho. Kdyz neco nevim nebo necemu nerozumim, tak se ptam.

    - kdyz chci oponovat, tak pridam nejaky vecny nazor a duvod proc nesouhlasim. Kdyz to neudelam, tak vypadam jako kreten.

    - kdyz o necem prohlasim, ze je to na nic a k nicemu, tak k tomu pridam i nejaky duvod, proc tomu tak je. Protoze, kdyz reknu, ze je neco na nic a nedam ten duvod, tak se muze stat, ze vypadam jako kreten.

    - lepsi diskuteri se pred tim, nez nekomu odpovi, podivaji na profil dane osoby, ktere odpovidaji. Vetsinou to bude odpovidat kvalite prispevku.

    - kdyz chci rici nejaky blabol totalne mimo vec nebo jenom exhibovat, tak se na to vykaslu. Muze dojit k tomu, ze se Vam ostatni vysmeji. Bohuzel to pres monitor neuvidite. Bylo by Vam z toho ouzko.

    No a proc se s Vami zahazuji? Jen tak. Treba proto ze si u tech lepsich a chytrejsich lidi slusne vylepsuji body.... Fuj, to je ale neskromne.... [psano s usmevem].

    gf
    31.7.2011 12:09 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Vaše příspěvky v diskuzích mě prostě a jednoduše iritují, proto jsem reagoval tak jak jsem reagoval. Chovám k vám podle nich prostě silné antipatie (často mohou být lidé ve skutečnosti jiní než jak se projevují na Internetu, ale já vás osobně neznám, takže si o vás mohu udělat obrázek jen z vašich příspěvků).

    Všechny jsou pořád stejné (a to pozoruji už mnoho let co jsem tady), podle přesně daného schématu: ublíženecké fňukání (postěžování si na něco, většinou na jiné lidi, kteří vám pořád ubližují), následné poukázání na to jak jste dobrý a zvládl jste to jen a jen díky vám, a k tomu neodmyslitelná dávka arogance ve stylu "já to vím nejlíp, poučte se ode mě" a občasné poukázání na to jak většina lidí jsou nespolehliví a neschopní blbci (a vy jste samozřejmě lepší než oni). Jak přes kopírák.

    Navíc výžblept byl ten váš příspěvek i kvůli tomu, že pod blogem kde je zjevně řeč o psychóze najednou začnete rozebírat lidi s poruchou osobnosti (tedy alespoň podle vás, ani bych se nedivil kdyby jim se pro změnu zdálo, že poruchu osobnosti máte vy - já z vás např. takové pocity občas mívám :-P), což nemá s psychózou naprosto nic společného a směšovat to dohromady je absolutní blbost a ignorance.

    A tím tady s vámi končím, nehodlám to dále rozebírat - jsem spolu prostě nekompatibilní.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    31.7.2011 15:03 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Všechny jsou pořád stejné (a to pozoruji už mnoho let co jsem tady), podle přesně daného schématu: ublíženecké fňukání (postěžování si na něco, většinou na jiné lidi, kteří vám pořád ubližují), následné poukázání na to jak jste dobrý a zvládl jste to jen a jen díky vám, a k tomu neodmyslitelná dávka arogance ve stylu "já to vím nejlíp, poučte se ode mě" a občasné poukázání na to jak většina lidí jsou nespolehliví a neschopní blbci (a vy jste samozřejmě lepší než oni). Jak přes kopírák.
    jj, do popisu toho patternu jeste chybi nejaka poznamka o penezich. typicky: ,,mohl jsem vydelat tolik a tolik, ale nechtel jsem''
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Petr Tomášek avatar 30.7.2011 22:58 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Nebo v ramci svych dusevnich poruch maji sbahu lidi manipulovat a to vcelku nevybiravymi zpusoby.
    ANAP, ale nesměšoval bych duševní nemoci s poruchami osobnosti...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    31.7.2011 00:20 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    ... obzvlášť na tomto webu :-)

    Teď vážně: u určitých druhů poruch osobnosti je naopak mnohem, mnohem méně pravděpodobné, že se "dostanou do blázince", tedy pokud si dají pozor. Například pokud duševně zdravý člověk příjde v krátkém čase o všechny své příbuzné, tak není nic neobvyklého, že se z toho duševně složí a skončí v léčebně, zatímco psychopat v podobné situaci bude pouze předstírat smutek, protože pro něj jsou ostatní lidé jen věci a nevidí žádný důvod, proč by kvůli tomu měl být duševně na dně. Jinak řečeno, takoví lidé poruchou osobnosti netrpí, oni si jí užívají.
    2.8.2011 10:05 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Myslím, že ste do toho namotali ešte ďalší pojem... porucha osobnosti je úplne niečo iné , než duševná porucha... duševná porucha je napr. depresia, pri ktorej má pacient duševné problémy( chronická únava, spomalenosť, hlboký smútok, nespavosť a pod.), ale uvedomuje si skutočnosť, netrpí bludmi, ktorým by veril ako skutočnosti, čo duševnú poruchu odlišuje od duševnej poruchy. Porucha osobnosti je úchylka v niektorej oblasti, napr. v emocionálnej- krutosť, neschopnosť naviazať trvalý a stály citový vzťah s ľuďmi.

    Inak aj tie antidepresíva alebo lieky na spanie(nedajbože rohypnol) nie sú celkom neškodné, u mojej mamy asi napomohli nedokrveniu mozgu a následným následkom, lekári sa nedohodli na dávkovaní a jeden dávky začal znižovať, kým jeho mocenský konkurent a následník na poste primára psych. jej následne predpísal dávky doslova konské s tým, že jeho predchodca bol blbec.Keď sa jej začala zhoršovať komunikácia, prečítali sme si o vedľaších účinkoch tých oblbovákov, okrem toho jej obvodná lekárka predpisovala na požiadanie ( čo sme ani nevedeli) lieky na spanie... a neurologička mi potom povedala, že po nich videla ľudí blaznieť.Takže keby sa to malo opakovať, tak sa rozhodne poradíme s viacerými lekármi, ako to vidia oni.Dnes možno povedať, že mama depku nemá-ono sa toho tam vymazalo viac, ale obmedzením všetkých tých liekov, čo jej napredpisovali na absolútne minimum sa celkový stav zázračne stabilizoval.
    2.8.2011 10:06 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    oprava( he he, zvyčajné preklepy): čo duševnú poruchu odlišuje od duševnej choroby
    31.7.2011 01:51 nieziellich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Bráchu zasáhlo něco co bych mohl nazvat iracionální svědomí. Bojí se že si napůjčoval desítky milionů a že po něm jde ruská mafie. Bojí se že všechny pomluvil a ti ho teď nesnáší. Bojí se že se v něm v noci když spí probouzí pan Hyde a chodí vraždit po okolí, takže se každé ráno ptá všech spolubláznů jestli v noci něco neukradl nebo někoho nezabil. Má pocit že může za všechno špatné co se kolem stalo, včetně bankovní krize.

    Sam mam paranoidni schizofrenii (projevila se kolem 18-19 roku). Nejhorsi cast byl pocit, ze jenom kvuli mne vymysleli zakony, protoze jsem byl ten nejhorsi, ze jinak by si lidstvo bez zakonu vystacilo; jako bych byl novodoby Goebbels.

    Za poslednich 10 let se mi objevuje pravidelne manicka faze (nejvetsi peak se objevuje cca jednou za 5 let), kdy mam pocit, ze vsechno ovladam, vsechno se deje dle mych predstav. Pak spadnu a vsechno si vycitam (rozumej: posledne treba Arabske jaro).

    Vystridal jsem 3 psychiatry, nekolik druhu prasku, vetsina atypickych antipsychotik mne dostala do stavu kdy jsem nemohl spat, nebot mi branila v schopnosti videt "skryte" bugy ve softwaru, ktery jsem debugoval. Osobne mi prijde schizofrenie jako "too much processing power without enough data" (cehoz vysledek je mnoho otevrenych moznosti). U programovani je to neco jako videni extremnich podminek - coz je muj dar na videni bugu.

    Soucasna holka stravila nejaky cas v Bohnicich (bipolarni porucha), mozna by to znelo divne, dat dokupy dva psychopaty, jenze to prave funguje skvele: rozumim, co si mysli, kdyz spadne do sve propasti, stejne ona rozumi mne. (Modulo drobnost jako mit "down" soucasne, ale prakticky se to az tak moc nevyskytne.)

    Citim zodpovednost za bordel v Libyi, Syrii, ... Kontext pro Breivika nemuzu uvest (ale nikdy jsem ho nevidel, nikdy jsem nevedel ze existuje jako konkretni osoba; nicmene jsem zacal ziskavat obranne prvky pro protest typu uvedenych zemi).

    Final remarks: I have spent so much time in polishing this post ... so I want to command you ./..

    Bystroushaak avatar 31.7.2011 02:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Aha, díky za post. Brácha moc přemýšlet nepotřebuje, vždycky byl spíš na manuální věci, což mu i teď dost chybí, rád by prostě pořád něco dělal rukama (dokonce teď chtěl malý tkalcovský stav). Jsem zvědavý jestli mu nějaké funkční léky nakonec vyberou, nebo jak to bude..
    31.7.2011 02:04 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    nemam temer zadne vzdelani v oblasti psychologie ale logicky bych se asi pokusil zjistit co mohlo takovy stav zpusobit nebo co tomu predchazelo. zeptat se kolegu v praci o cem to mluveni z cesty priblizne bylo atd, pak by z toho treba slo neco usoudit.
    btw kde je ten psychopat jilek co se tu jednu dobu porad motal, pokud vim tak prohlasoval neco jako ze on vzdelani nepotrebuje ze je i tak skvely, tak ted by se mohl vytahnout...
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Bystroushaak avatar 31.7.2011 02:18 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    To jsme samozřejmě zkusili, ale kolegové nám neřekli nic nového. Prostě začal mluvit o tom o čem mluví i teď.

    Jinak s bráchou se taky dá mluvit, můžu se ho normálně ptát a na většinu věcí odpoví normálne, než zase vytáhne "Stejně si myslím že je to pravda, už to tak bude."
    31.7.2011 12:23 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Pokud to bude skutečně schizofrenie (což je momentálně jen má IANAP domněnka), tak je de facto jedno co bylo impulzem, který ten atak odstartoval (jak už jsem psal výše, může to být prakticky cokoliv - stres, alkohol, drogy, atp.). Schizofrenie je nemoc a pokud jí má, projevila by se u něj dříve či později tak jako tak, na konkrétním spouštěcím impulzu vážně nesejde.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Jendа avatar 31.7.2011 06:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    má tentokrát jiná ošetřující sestra jasno v tom, že elektrošoky jsou jasná volba
    No ty jo, to je jak ve středověku. Krvácí? Pustíme žilou. Má horečku? Pustíme žilou. Vždycky jsem měl za to, že elektrokonvulzivní terapie, jak se tomu teď moderně říká, se aplikuje na čelní laloky mozku, a tedy se používá výhradně při depresích, a hlavně je prosmažení 300 mA tak necílený a hrubý zásah, že se o něm začíná teprve uvažovat až po dlouhé diagnostice a určitě se nedělá hrr do toho, když někomu ruplo v kouli minulý týden.
    Bystroushaak avatar 31.7.2011 16:45 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    No ty jo, to je jak ve středověku. Krvácí? Pustíme žilou. Má horečku? Pustíme žilou.
    Jo, přesně tak mi to taky přišlo.
    xkucf03 avatar 31.7.2011 17:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Ještě se může zkusit klystýr nebo vodoléčba :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 31.7.2011 18:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    vodoléčba
    Myslíš tohle nebo tohle? (while (true) {pustíme žilou;})
    31.7.2011 19:31 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Na wiki jsou fakt dost blé vedlejší účinky. Osobně mě připadá, že opravovat hw poruchu mnohonásobným RESETem asi moc fungovat nebude.

    Bystroushaak avatar 31.7.2011 19:35 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Opravovat.. Neurony jsou docela dobře popsané a zdokumentované. Co s nimi udělá elektrický šok po dobu 20s si dokážu docela pěkně představit. Nějak mi z toho nevychází jakákoliv léčba ať se snažím jak chci. Spíš náhodné přenastavení vah, zničení cest atp..
    Jendа avatar 1.8.2011 01:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Spíš náhodné přenastavení vah, zničení cest atp..
    No to jsem rád, že to tak necítím sám. Původně byla v draftu komentáře u necitlivé a necílené poznámka, že to právě nějak nasmažíme a doufáme, že stav, do kterého se to obnoví, bude lepší, než byl. A že existuje řekněme humánnější metoda, transkraniální neurostimulace, kdy se působením řádově menšího proudu (2 mA) po delší dobu (půl hodiny) snaží o postupné měnění elchem potenciálů. Já ale opět slyšel o jejím použití pouze při depresi, kdy se snaží působit na centra, která normálně produkují serotonin, endorfin a podobné.
    xkucf03 avatar 31.7.2011 11:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    teprve v pondělí bude vyšetření krve a moči na drogy
    Takže nejdřív ho nafetují oni a pak zkoumají, jestli nefetoval sám bez nich?
    podivné integrované lampičky, sovětské datové konektory ve zdech
    Nemáš fotku? :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bystroushaak avatar 31.7.2011 16:44 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Nemáš fotku? :-)
    Příště až tam pujdu, tak to vyfotím. Když jsem tam byl, měl jsem s sebou jen G1 a ta fotí bez silného světla úplně otřesně.
    31.7.2011 18:19 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?

    Link: http://www.cchr.cz/files/Czech-Bklt-ECT.pdf

    Nic mi do toho není, ale psychické problémy blízkého člena rodiny bych takhle nepředhazoval cizím lidem. Nezdálo by se mi vhodné umožnit některým  arogantním a sebestředným individuím to potěšení popásat se na cizím neštěstí.

    Bystroushaak avatar 31.7.2011 18:35 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Já se prvně zeptal. Navíc je to celé více/méně anonymní, žádné fotky, jména a adresy. Nemám potřebu sdílet každý prd, ale tohle mi přišlo jako docela zajímavá životní zkušenost a taky mě zajímalo jak podobné problémy řešili ostatní.

    Jinak ten link je docela děsivý, i když mu dávám jen 40% hodnověrnost.
    Bystroushaak avatar 31.7.2011 18:51 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Hm, když jsem si to tak pročetl, hodnověrnost zvyšuji.
    31.7.2011 19:31 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    www.darius.cz/ag_nikola/cl_elektrosoky_2.ht...

    www.darius.cz/ag_nikola/cl_elektrosoky_3.ht...

    první část není k nalezení

    31.7.2011 19:10 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    elektrické šoky=zastaralý způsob ,,léčby," můžete tomu věřit

    lidé v depresi se cítí osobně odpovědní za všechno zlo světa,jak dostat člověka z deprese... ohleduplností, laskavostí,možná změnit prostředí,způsob života, někdy, není stejný recept pro všechny
    31.7.2011 19:30 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Ta prezentace je neuvěřitelná snůška štvavé demagogie. Psychiatrie v ČR rozhodně není svatá a je tu co zlepšovat, ale to co předvádí v té prezentaci je opravdu hnusné demagogické vymývání mozků lidí kteří tomu nerozumí. Nejvíc mi to připomíná pamflety různých odpůrců očkování a podobných magorů.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    31.7.2011 19:33 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    proto odkazy i na jiné zdroje
    31.7.2011 19:37 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Petr Tomášek avatar 1.8.2011 14:47 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Z pohledu deformované společnosti, kde je ideálem člověk, který bezduše pracuje jako poslušné kolečko v nějakém průmyslovém ekonomicky či celkově mocensky fašizoidním mechanismu, je ovšem léčba elektrošoky (kombinována s elektrickým karabáčem proti politickým aktivistům) zjevně ideálem.
    Zase nějaký levičácký žvást :-(. Tohle se seriózní psychologií/psychiatrií zjevně nemá nic společného...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 1.8.2011 14:50 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Z hlediska hlubinné psychiatrie a psychoterapie a dle poznatků dalších duševědných poznávacích metod, jak je dosud aplikovali např. František Kafka, MUDr. Stanislav Groff a PhDr. Marta Foučková existují energoinformační struktury, parametry a projevy duše a myšlenkové činnosti a paměti, které nejsou tradiční medicínou definované a z hlediska hrubě materialistické fyziky možná ani definovatelné
    Au, já to neměl vůbec začít čísl
    Lidské vědomí jedince je určitou vibrací
    ROFL
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    1.8.2011 15:17 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    v zájmu objektivity je tam i jiný pohled

    PŘÍLOHA 3: DISKUSE: www.regenerace.net

    1.8.2011 15:33 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Jestli to nebude halucinacema, že všude vidíte levičáky.

    Petr Tomášek avatar 2.8.2011 11:14 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Jestliže někdo na základě levicové ideologie (a s použitím levicového slovníku) hlásá demagogie a lži, pak je to nutně levičák :-)

    Což pochopitelně platí pro výše uvedený citát.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    2.8.2011 20:12 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Schválně, jestli znáte i pravicové demagogie a lži, hlásané pravicovým slovníkem. Mohl byste uvést příklad ? ... Nebo ...

    Jsem já to ale blbec! Teď jsou v módě levičácké!
    Petr Tomášek avatar 3.8.2011 20:27 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Schválně, jestli znáte i pravicové demagogie a lži, hlásané pravicovým slovníkem.
    Pochopitelně.
    Jsem já to ale blbec! Teď jsou v módě levičácké!
    Já za to nemůžu, reaguju na to, s čím se setkávám ve svém okolí (ať bezprostřením, tak „mediálním“). Bohužel musím konstatovat, že v současnosti levičácká demence výrazně převažuje nad to pravičáckou.

    (P.S. Abychom si ujasili terminologii, rozlišuju „levičácký“ od „levicového“ a „pravičácký“ od „pravicového“...)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    3.8.2011 22:15 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    já nerozlišuju ani pravou a levou ruku, asi proto je mi úplně jedno, jestli je demagog a lhář napravo nebo nalevo:)
    belisarivs avatar 31.7.2011 19:33 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Nezdálo by se mi vhodné umožnit některým arogantním a sebestředným individuím to potěšení popásat se na cizím neštěstí.
    Ze jsem tak smely, dela to tu nekdo?
    IRC is just multiplayer notepad.
    1.8.2011 14:01 jeleniste | skóre: 13 | blog: Prokustovo lože
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Tohle může potkat každýho z nás, bez varování. Ráno v práci, večer v blázinci, dezorientovanej na útěku, pod mostem, se špagátem kolem krku apod. To že někdo vypadá v pohodě, ještě neznamená, že v pohodě je. To, že má člověk pocit, že všechno zvládá OK, neznamená, že v něm někde netiká časovaná bomba. Máš objektivní důvody bejt šťastnej, ale nejseš, někde to v tobě hlodá, něčeho se bojíš, nemá to obrys, není to konkrétní, ale máš pocit, že se všechno každou chvíli posere, že někoho přejedeš cestou do práce, nebo že něco nevhodnýho řekneš, všechno se pokazí.. S tim se dá žít. Nějakej čas. Pak třeba přijde stres, nebo nějaká zodpovědnost a bác. Seš v prdeli, máš ráno strach vylízt z postele. Nebo to potlačíš, popřeš, ale ono to někde je, užírá tě to zevnitř.
    Nejsem blbý, jen se hloupě ptám
    Bystroushaak avatar 1.8.2011 17:27 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    No, tak ani jeden z těchto problémů jsem v životě neměl (dokonce jsem neměl ani depresi která by trvala déle jak půl dne [a to většinou kvůli počasí]). Dokonce se dlouhodobě cítím šťastný :)
    Bystroushaak avatar 1.8.2011 17:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Dneska byl brácha na vycházce (může tuším od jedné do pěti) doma, tak jsme trochu pokecali. Zase do něj hustila nějaká sestra/doktorka jak je elektroléčba super a jak na ní má jít a to i přesto, že zatím stále nemá diagnózu. Matky osobní doktorka jí pro změnu řekla že Litoměřice byly špatný nápad a že místní primář je obecně známý tím, že všechno řeší elektroléčbou, díky čemuž zde s léky moc nepracují a neumí je dávkovat. Bohužel, něco podobného člověk dopředu zjistí jen stěží :(.

    Matka bude zítra telefonovat a pokusíme se bráchu přeložit někam jinam (Beřkovice nebo něco poblíž Ústí), kde dají lékům nějaký čas na to aby mohly zabrat. Nemáme iracionální strach z elektroléčby, ale přichází to prostě v úvahu jako poslední věc po vyzkoušení všech léků a v případě že se stále bude snažit o sebevraždu (na kterou od své hospitalizace nepomyslel).
    Jendа avatar 1.8.2011 21:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    elektroléčba (TENS a tak, proudy kolem 2 mA) != ECT !!!
    Bystroushaak avatar 1.8.2011 21:23 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Já nechci kecat, je možné že různě zaměňuji termíny, protože poslední dobou toho slyším spoustu z od matky, teď z internetu atp..
    Bystroushaak avatar 2.8.2011 16:27 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Takže zítra bráchu převážíme do Beřkovic, snad to tam bude lepší.
    1.8.2011 18:17 leviathan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Podle těch bludů bych tipoval diagnózu paranoidní schizofrenie, případně akutní psychotická porucha, to podle toho, jak dlouho budou bludy trvat. Léčí se neuroleptiky (například Zyprexa nebo Invega), elektrokonvulzemi až v případě, kdy neuroleptika nezaberou. Doporučil bych přeložit ho z těch Litoměřic jinam.
    Bystroushaak avatar 1.8.2011 19:50 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Díky za informace. Do pátku by měl být pryč, mají tam nějaký elektrický den (šoky pro každého kdo má chuť nebo nedokáže odmítnout to podepsat) a doktorka na něj tlačí aby tam šel taky, takže do té doby ho chceme dostat jinam.
    2.8.2011 00:05 Daddy Cool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    nebo jim prostřihnout dráty
    2.8.2011 12:22 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Tam jsou nějaký úchylové na pouštění proudu do lidí nebo co, sakra!?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Bystroushaak avatar 2.8.2011 16:26 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co u tebe nového?
    Nejspíš z toho mají prachy, nebo tak něco (zde se ovšem dopouštím čirých spekulací).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.