abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:11 | Nová verze

    Bylo vydáno Ubuntu 24.04.4 LTS, tj. čtvrté opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Pozvánky

    V pátek 20. února 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 6. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večera. Hackday je určen všem, kteří si chtějí prakticky vyzkoušet práci s linuxovým jádrem i uživatelským prostorem, od posílání patchů například pomocí nástroje b4, přes balíčkování a Flatpak až po drobné úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 4
    včera 13:33 | IT novinky

    Evropská rada vydavatelů (EPC) předložila Evropské komisi stížnost na americkou internetovou společnost Google kvůli její službě AI Overviews (AI souhrny), která při vyhledávání na internetu zobrazuje shrnutí informací ze zpravodajských serverů vytvořená pomocí umělé inteligence (AI). Evropská komise již v prosinci oznámila, že v souvislosti s touto službou začala firmu Google vyšetřovat. Google obvinění ze strany vydavatelů

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 04:44 | Komunita

    Ubuntu 26.04 (Resolute Raccoon) už nebude v desktopové instalaci obsahovat GUI nástroj 'Software & Updates'. Důvodem jsou obavy z jeho složitosti pro běžné uživatele a z toho plynoucích bezpečnostních rizik. Nástroj lze doinstalovat ručně (sudo apt install software-properties-gtk).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 22
    včera 04:33 | IT novinky

    Thomas Dohmke, bývalý CEO GitHubu, představil startup Entire - platformu pro spolupráci vývojářů a agentů umělé inteligence. Entire získalo rekordních 60 milionů dolarů na vývoj databáze a nástrojů, které mají zefektivnit spolupráci mezi lidmi a agenty umělé inteligence. Dohmke zdůrazňuje potřebu přepracovat tradiční vývojové postupy tak, aby odpovídaly realitě, kdy většinu kódu produkuje umělá inteligence.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Zajímavý projekt

    Toyota Connected North America oznámila vývoj open-source herního enginu Fluorite, postaveného na frameworku Flutter. Pro renderování grafiky využívá 3D engine Filament od společnosti Google a dle svého tvrzení cílí na konzolovou kvalitu her. Fluorite je zřejmě navržen tak, aby fungoval i na méně výkonném hardware, což naznačuje možnost použití přímo v ICE systémech vozidel. Zdrojový kód zatím zveřejněný není.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 04:11 | Bezpečnostní upozornění

    Byl vytvořen nástroj a postup pro překonání věkového ověření platforem Discord, Kick, Twitch, Snapchat (a možná dalších), kód je open-source a dostupný na GitHubu. Všechny tyto sítě používají stejnou službu k-ID, která určuje věk uživatele scanem obličeje a na původní server posílá pouze šifrovaná metadata, ty ale sociální síť už nedokáže sama nijak validovat, 'útok' spočívá ve vygenerování a podstrčení legitimně vypadajících ověřovacích metadat.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    11.2. 14:11 | IT novinky

    Jihokorejská kryptoměnová burza Bithumb přiznala vážné selhání interních systémů, které ji vystavilo riziku sabotáže a nezabránilo chybné transakci v hodnotě přes 40 miliard dolarů (814 miliard Kč). Druhá největší kryptoměnová burza v Koreji minulý týden při propagační akci omylem rozeslala zákazníkům zhruba 620 000 bitcoinů místo 620 000 wonů (8700 Kč). Incident vyvolal pokles ceny bitcoinu o 17 procent. Většinu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    11.2. 13:55 | Nová verze

    Google Chrome 145 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 145.0.7632.45 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Zpátky je podpora grafického formátu JPEG XL, viz Platform Status. Odstraněna byla před třemi lety. Nový dekodér JPEG XL jxl-rs je napsán v Rustu. Zobrazování JPEG XL lze vyzkoušet na testovací stránce. Povolit lze v nastavení chrome://flags (Enable JXL image format).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.2. 22:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.26 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 853 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Dotaz na znalce Windows 7

    29.3.2009 22:09 | poslední úprava: 29.3.2009 22:09

    Umí si už dopočítat aktuální čas z hardwarových hodin běžících v UTC a nastaveného časového pásma?

           

    Hodnocení: 20 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Salamek avatar 29.3.2009 22:30 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    pochybuji že na tomto portále jsou nějací znalci widlí
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Max avatar 29.3.2009 22:47 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Chvíli jsem je testoval, ale na toto jsem se nekoukal. Má to vůbec cenu řešit, když nevyšla ani RC verze?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Michal Fecko avatar 29.3.2009 23:08 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Provokater amater :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.3.2009 23:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    29.3.2009 23:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Prokoukls mě. ;-)
    Jan Zahornadsky avatar 29.3.2009 23:24 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Ne, proč taky, když už odjakživa si umí dopočítat UTC ze systémového lokálního času a nastavené časové zóny?

    Co vím, tak údaj, co znamená to divné hardwarové počítadlo není nikde zapsán, tj. každý si do něj může uložit co libo. Taky neprovokuji a neptám se, proč se v Linuxu preferuje ten nepřirozený obrácený přístup (většina lidí si nenastavuje UTC čas na hodinkách, aby si procvičili sčítání při každém pohledu na ně).
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    29.3.2009 23:31 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    to je tym, ze tie hodinky nepouziva aj clovek na druhom konci sveta :)
    29.3.2009 23:33 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    UTC má tu zásadní výhodu, že nezávisí na aktuálním časovém pásmu a (ne)platnosti LČ.
    Luk avatar 29.3.2009 23:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Problém nastává, pokud člověk bootuje na stejném stroji do dvou nebo více systémů. Pokud se bude pracovat s HW časem definovaným jako UTC, při změně na letní čas a zpět si každý systém jen upraví posun vůči UTC a uživatele to nijak netrápí. Pokud je to ale tak, že HW hodiny používají lokální čas, každý systém si hodiny posune a nadělá tím guláš, který pak musí uživatel dávat do pořádku. GNU/Linux umí s UTC v HW hodinách pracovat už mnoho let, kdežto ve Windows to zatím není a možná ani nebude. Tvůrce Windows se i v jiných ohledech chovají tak, jako kdyby jejich systém byl vždy na počítači jediný (tj. při instalaci přefláknou se na nic neptají a přefláknou MBR) - není proto důvod, aby se v tomto konkrétním případě chovali jinak.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    mkoubik avatar 30.3.2009 00:18 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Taky neprovokuji a neptám se, proč se v Linuxu preferuje ten nepřirozený obrácený přístup (většina lidí si nenastavuje UTC čas na hodinkách, aby si procvičili sčítání při každém pohledu na ně).
    Přesto ti odpovím, a hned otázkou: Překročil jsi někdy s notebookem ne delší dobu hranici časového pásma?
    Jan Zahornadsky avatar 30.3.2009 00:51 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Ano. Dokonce jsem měl i mobil a hodinky. Kupodivu se však to letadlo nezřítilo, příliš velký chaos jsem nezaznamenal, rabovat jsem nikoho neviděl, ani kanibalismus se nějak nekonal...
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.3.2009 00:26 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Čas v hardwarových hodinách je informace pro systém, ne pro člověka. Tudíž je zcela logické zde preferovat něco, co má technické přednosti, což je právě čas v UTC.
    30.3.2009 00:41 Marble | skóre: 27 | blog: marble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Mimo problémů s časovými zónami, které tu už byly zmíněny, také proto, že převod z lokálního času na UTC není občas možný (resp. jednoznačný), ale naopak ano. Konkrétně ona druhá nebo třetí ranní hodina při změně z, resp. na letní čas. V prvním případě může hodnota lokálního času během inkriminované hodiny odpovídat dvěma hodnotám UTC (před posunem a po posunu) a není cesty, jak zjistit, která je ta správná. V druhém případě "pouze" lokální čas nelze převést na UTC (on je to defacto neplatný/neexistující lokální čas, ale už samotná existence neplatné hodnoty času je vcelku zbytečný borčus navíc, ne?).
    Jan Zahornadsky avatar 30.3.2009 00:57 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Konečně, díky za problém, který musím uznat. :-)

    Ale i tak, vždyť přístup soudruhů z Microsoftu přeci docela funguje, pouze udělali předpoklad, že je na počítači jediný systém a to ten jejich. Ale co, nebudeme si lhát, není to vůbec nejhorší základní kámen na kterém (nejen Windows) stojí.

    P.S.: vítěze už máme, tak mi na to přestaňte odpovídat, stejně jde jen o blbou provokaci ;-)
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    30.3.2009 07:20 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Přečti si ten článek v okazu dole. ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.3.2009 12:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Obavam se, ze mist, kde neco ve Windows "docela funguje" je hodne. "Docela" ale neni dost dobre.
    Jan Zahornadsky avatar 30.3.2009 13:55 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    KDE 4.2 taky už docela funguje.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    Salamek avatar 30.3.2009 16:49 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    +1
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    30.3.2009 20:34 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Ještě to není dost dobře.
    Only Sith deals in absolutes.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 31.3.2009 20:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    KDE 4.2 je jedno z mnoha prostředí na Linuxu. Zato Windows je poněkud nahnilý ve všech vrstvách.
    Salamek avatar 1.4.2009 10:21 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    taky dobry konstatování , si musím zapamatovat :-P
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    belisarivs avatar 1.4.2009 13:08 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7

    Abych byl uprimny, rad bych videl konfrontaci tvych nazoru a nazoru Laela Ophira. Jak by kdo obstal a tak.

    IRC is just multiplayer notepad.
    Salamek avatar 1.4.2009 16:27 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    jo s LO jsem se hádal tak dlouho až mě na forech root.cz takticky ignoruje :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    30.3.2009 08:02 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Problém je to, že to hardwarové počítadlo si neumí zapamatovat nic jiného, než datum a čas bez časového pásma. Takže v tom už nejde reprezentovat tak běžná věc, jako zimní/letní čas. Takže každý systém si musí tenhle údaj (zda hardwarové počítadlo běží např. v s SEČ nebo SELČ) musí pamatovat někde sám -- takže jakmile máte na počítači více než jeden systém, máte problém.
    většina lidí si nenastavuje UTC čas na hodinkách, aby si procvičili sčítání při každém pohledu na ně
    Ten hardwarový čas slouží pro operační systém, který jej pak převádí na zobrazení času pro uživatele. Většina lidí taky nemá v hlavě radiový přijímač přesného času, a pro převod tohoto signálu na zobrazení místního času používají hodinky nebo budík.
    29.3.2009 23:43 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.