Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané jejich konzultačním týmem.
Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.
Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový
… více »Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.
Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.
Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.
Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.
Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.
… více »Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.
Aneb tempomat rulez.Většina tempomatů neudrží rychlost, pokud je tam klesání a motor to neubrzdí. Tempomat, který zasahuje i do brzdného systému, mají jen vozy vyšší třídy. Jinak někdy takové "udržení rychlosti" znamená jízdu z kopce zbytečně pod plynem, např. v Říčanech směr Praha (tam se jinak dá jet bez problémů na neutrál, ale rychlost mírně stoupá, takže se to musí občas přibrzdit).
A než se se švestkama dohadovat o dvou kilometrech navíc, to radši pojedu čtyřicet.odchylka 10% je (nebo aspon byvala) v toleranci
Přesně tak - kdo má vědět, za kterým křovíčkem je zrovna schovaný vzteklý mužíček s radarem? Tento víkend jsem si s rodinkou udělal výlet do Rožnova a vzhledem k tomu, že na trase Ostrava - Rožnov je tak cca co 5 km nějaké město nebo vesnice, tak jsem téměř celou cestu hlídal padesátku.
Dokonce jsem dodržoval i 30km/h ve vzdálenosti 50m před železničním přejezdem apod.(žel.př. jsou pro mě odjakživa místem, kde si dávám obzvláště velký pozor, ale třicítkou jsem tam doteď moc nejezdil).
Cestou zpátky jsem se přistihl, že při té padesátce jsem se už tak nudil, že jsem zkoumal vzorek asfaltu před autem. A ve finále to završila sestra dotazem: "Proč jedeš tak pomalu (50km/h), máme něco s autem?"
S laserovým měřičem je ti antiradar k prdu -> a ten jak známo mají především měšťáci, kteří se ve svých nově nabytých pravomocech obzvláště vyžívají...
Na tomhle serveru nerad vidím dvě věci - politiku a dopravní problematiku. Skoro každej má pocit, že tomu rozumí...
Ale ono to tak je. Snad každý, kdo jezdí po silnici ví, co se mu na ní nelíbí. Tak si řekne svůj názor. A politika? Vždyť to ovlivňuje naše životy ještě víc než doprava. Člověk si dokáže představit, jak tohle rozhodnutí politiků ovlivní jeho život. A buď se mu to nelíbí nebo naopak. Na tom mi nepřijde nic zvláštního.
Řidičák sice mám, ale v řízení se nevyžívám.
Fascinuje mne představa, že řidiči jezdí autem proto, že je to pro něj zdroj potěšení. Věřte mi, že když do Prahy nemusím, rozhodně se tam nepohrnu jen proto, abych si tamní dopravu pořádně užil…
Vzhledem k výše uvedenému je to celkem logické. Víte-li, že nejste schopen vyrobit měřidlo tolerancí menší než určitá mez (a to objektivně nelze) a zákon připouští odchylku pouze směrem nahoru, pak je nutné ten měřič kalibrovat o tu skutečnou toleranci výš, to se holt nedá svítit.*)
*) - Pardon, svítit se samozřejmě musí. :-) Furt. Kdyby to aspoň nezavedli od 1.7., kdy je tupost takového nařízení do očí bijící… :-(
pokuty jsou fakt děsně drahý
Což pokuty. Ale úplatky. Policajti dostali přidáno, tak chcou víc
Taky miluju řidiče, co jedou 80 a těsně před tabulí obce to rychle zadupnou na 50, to jsou opravdu geniální stvoření.
Ano, tohle je jedna z nejnázornějších ukázek propastného rozdílu mezi "jezdit bezpečně" a "jezdit podle předpisů".
tak rozdíl brzdné dráhy mezi 30 a 40 je zanedbatelnýTo se velmi mýlíš. Čistá brzdná dráha bude v druhém případě delší o necelých 78 %! V reálu např. na suchém asfaltu 4 m při 30 km/h a 7,1 m při 40 km/h (uvádím typické hodnoty), na horším povrchu více. K tomu se samozřejmě připočte reakční doba + technická prodleva, tj. například 0,7 s + 0,1 s, což je 6,7 m, resp. 8,9 m. Celkem bude tedy rozdíl 5,3 metru, což vůbec není zanedbatelné. Pokud totiž začneš brzdit 5,31 metru před chodcem, při 30 km/h zastavíš 1 cm před ním, kdežto při 40 km/h ho srazíš rychlostí cca 32 km/h! Jinak samozřejmě většinu třicítek považuji za nesmyslnou. Jen jsem chtěl pomocí obyčejné matematiky připomenout, jak obrovský rozdíl mezi těmi rychlostmi je.
Ale možná za to může Cimrman, který jak známo, přišel do Liptákova "3. prosince 1905 v devět hodin dopoledne plus minus dvě stě let" :-) (Pro pedanty: konkrétní datum a čas si z hlavy nepamatuji a nemám teď možnost si ho zjistit.)
V obci jsem totiž předjížděl auta, která jela ani ne 40 km/h...
JJ, to se mi poslední dobou stává docela běžně. Akorát nevím, jestli je mám předjíždět zleva (tak jak se má), nebo zprava. Objíždím zprava, je to pro mě jako cyklistu bezpečnější.
Už před zákonem jsem (na kole) narazil do pomalujedoucího auta. Teď si musím dávat o to větší pozor. Ale podle ministra dopravy je to tak správně. Řidiči v autě jedou bezpečněji, když jsou nervozní z každé hlídky policie kolem které projíždí, a také je bezpečnější čumět na tachometr místo na cestu před sebe.
U svého vlastního auta neodhadnete podle zvuku rychlost? Tj. podle otáček třeba?
BTW taky máte problém s odkazem Odpovědět u nepřečtených komentářů??Tak, jsem rád, že to nejni mnou, ale jak se teď dozvíme, kdo to napsal dřív?
i to kdy mám jít na záchod pokud nepůjdu tak pokuta 15000,-.
To tam socialisti ještě nedali? Se divím...
Nee, pro dospělé povinná není jen pro děti snad do 15 let.
Paragraf 58, odst. 1 Cyklista mladší 18 let je povinen za jízdy použít ochrannou přilbu schváleného typu podle zvláštního právního předpisu a mít ji nasazenou a řádně připevněnou na hlavě.
Ne, opravdu, od 18 mít přilbu nemusíš. Dokonce k radosti většiny cyklistů změnili k dobru povinnou výbavu kola.
Ani pumpičku, ani blatníky mít nemusíš. Odrazku musíš mít vzadu, na každém kole aspoň jednu do každé strany, na šlapadlech. No a taky světla, co vydrží aspoň 1,5h svítit.Na šlapadlech? Já mam SPDčka... Přece nebudu s sebou vozit ty hnusný naklapávací vodrazky do toho, který způsobí, že pak 50% šlapky nejde 100% využít? (odrazku mám vepředu, vzadu, v kole jednu)
Zatím vím, že už není nutný dynamo místo toho stačí blikna. Zbytek si musím ještě přečíst.
Upřímně řečeno, asi nejvíc mi na novém zákoně vadí myšlenka, že o pokutách rozhoduje právě ten, kdo je svým rozpočtem přímo zainteresován na jejich vybírání. To je velmi nebezpečná myšlenka, koneckonců už teď se tu a tam některý činovník městské policie nebo obecního úřadu podřekne a přizná, že nový silniční zákon nevnímá jako prostředek ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu, ale jako nástroj pro přilepšení obecní pokladně. Jenže když organizovaný zločin provozuje úřad, není to zločin (viz Dobešova písnička Calvera).
teď to bude trošku lepší (snad)Vyvolený, vždycky vyvolený
Přemýšlel jsem ale o tom, jestli ministr jezdí autem a jak to asi vypadá...
Cituji:
Takže vždycky po obci padesát, a co vidíte na značce, to respektujete?
Přiznám se, že se vždycky vejdu do pětapadesáti, šedesáti. Někdy, když jedu z kopce, tak se to rozjede. Mám automat, tak je to docela pohodlné. Ale můj způsob jízdy je bezpečný.
(rozhovor: EkoList)
Takže do 60 se vejde. A ostatním by za to dával 2 body + pokutu. Vypečený ministr
Tiskni
Sdílej: