Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
Predpokladam, ze kdyby bylo podle tebe, probihalo by to podle tohoto scenare:
RIMMER: Jo, ta možnost tu existuje, ano, eh, ale já mám jiný návrh. Trochu přitvrdíme. Čas vyjednávání vypršel. Říkejte si tomu extrém, ale navrhuji, abychom šli tvrdě a bez prodlení zaútočili skutečně masovou letákovou kampaní, a zatímco se z ní bude sbírat, nasadíme cirkusáky, alegorické vozy, pouliční divadlo a možná i dobročinné koncerty, ano? A pokud to bude málo, lituji, ale přijde čas triček: „Mutanti ven!“, „Vesmírní chameleoni? Ne, děkuji!“ ... a pokud je tohle nevyžene, pak už nevím co…
Píčovina. Sorry, ale tohle naprosto nepřísluší nějakým odborářům, ale o tom rozhodují ve slušné demokratické společnosti politici - a lidi jim k tomu buď ve volbách dají, nebo nedají mandát. (P.S. ve sněmovně máme opozici přesně za tím účelem: aby vznášela požadavky a oponovala. Jenže jí lidé ve volbách nedali dost hlasů. Takže smůla...)Přísluší to komukoliv v tomto státě se svobodně vyjádřit a vystoupit proti veškerým nepravostem, které se zde dějí. A asi si osvěžte paměť VY. Která strana vyhrála v posledních parlamentních volbách? Nebyla to náhodou ČSSD? A kdo stejně vládne? Kde máte tady tu slušnou demokratickou společnost?
A nebo to mohou vyjádřit výpovědí. Kdyby poklesl počet dopravců, vznikl by nedostatek, který by se musel řešit růstem mezd. Také jim nikdo nebrání vycestovat do zahraničí a uchytit se někde jinde za lepší peníz.
Zvláštní… když přesně tuhle taktiku použili lékaři, padaly na jejich hlavy ty nejostřejší odsudky…
protestujte si podle libosti, ale tak, abyste znepříjemnili život těm, kteří za váš problémový stav skutečně mohou, a ne nevinným
To by ovšem okamžitě zbavilo práva na stávku většinu zaměstnanců služeb a i ti z výroby by si museli nejdřív ověřit, že má zaměstnavatel dostatečné zásoby na skladě, a jakmile by došly, museli by stávku ukončit.
ktere prosustrovala tamejsi vlada... a za to můžou ty banky. To je přinejmenším zajímavá logika.
Takže reakce typu "protestujte si podle libosti, ale hezky každý sám za sebe a pokud možno každý jindy, jestli se domluvíte, jste teroristi" jsou nesmyslné.Zde je situace pokrivena statem, kdyby se vypovedni doba resila smlouvou a ne zakonem, tak obezretnemu zamestnavateli tento problem nemuze vzniknout. Stacilo by se dohodnout, ze v pripade vypovedi si druha strana stanovi vypovedni lhutu, treba od "okamzite" do "2 mesice".
snaží zmanipulovat to, co dělá po právu zvolená vládaMyslíš to zvýšení objemu přerozdělovaných peněz maskované slovy jako reforma?
Reaguju tím spíš na to, že jsi tvrdil, že se stávka týká pouze vztahu zaměstnanec - zaměstnavatel. Empiricky jsem dokázal, že tomu tak není.Tak to jsi dost blbě pochopil, samozřejmě, že jsem nemluvil o tom, jestli se taková věc (stávka, která se netýká aktuálního vztahu zaměstnanec - zaměstnavatel) může, nebo nemůže reálně vyskytnout, ale jestli to má morální opodstatnění.
O tom, zda je to přiměřený se může vést (a vede) diskuse. Rozhodně je hloupost postavit stávku mezi nějaké (nedemokratické) procesy, které nemají reagovat na politiku.Není to blbost, taková stávka je ze svého principu nedemokratická, jak jsem ukázal v blogu.
A k poslednímu bodu: prosim? To je úplně jedno, že nebyla demokracie, na to jsem vůbec nereagovalNení to jedno. Ta stávka nebyla ani v roce 1989 demokratických prostředkem, stejně, jako by demokratickým prostředkem nebylo (hypotetické) použití zbraní. Nicméně i nedemokratický prostředek může být přijatelný, pokud vede k demokracii... Nevím, co je na tom k nepochopení.
V roce 89 tady žádná demokracie nebyla.. takže i kdyby tenkrát došlo revoluci za pomoci zbraní, tak by to bylo správné (bez ohledu na zákony, protože násilná revoluce by pochopitelně byla mimo zákon). V zásadě se jednalo o velmi extrémní situaci, kterou s dneškem naprosto nelze srovnávat.
Co to meleš?! Kdyby toto tvrzení bylo pravdivé, tak by všechny ty provokace, kterými bezpochyby všechny ty demonstrace byly skončily v krvi. Já mám tedy zcela jiné vzpomínky. Nikdy jsem nebyl členem žádné prorežimní organizace, vždycky jsem si říkal a dělal co jsem chtěl a pokud si dobře pamatuji, tak to dělal kde kdo.
Pokud někdo končil v lochu (osobně nikoho takového neznám) tak to rozhodně nebylo za jeho názory, ale obvykle za nějakou levárnu či šmelinu.
Konec konců, jak se dnes ukazuje, tak právě těmto lidem změna režimu nejvíc nahrála do karet. V podstatě využili potroublých mas, zblbnutých populistickými hesly typu: volnost, rovnost, bratrství. Naprosto stejně, jako v r. 1948 nebo 1968
Vždyť to ostatně byli stejní lidé nadšeně se vrhající do neznáma, o kterém doufali, že bude oním lepším příštím. Aby stejně jako v roce 1950 nebo 1970 střízlivěli s držkou v zemi..
Když se na to Karel Kryl snažil upozornit, tak ho měli za sýčka a za škůdce mladé demokracie.
Když se to vezme kolem a kolem, tak největší obdobní svobody jsem měl možnost registrovat zhruba od r. 1985 S tím že rokem 1989 to vyvrcholilo v anarchii, během níž došlo pod nátlakem zpitomělých mas k výměně mocenských pozic a pak už se to zase pěkně pomaloučku polehoučku začalo stavět do latě.
vozit prdelOT: Jak jezdíš po Praze? Já si de-fakto taky vozím prdel (na sedle). Koloběžka (bez sedátka!), pěšky nebo nějak jinak? // i když je pravda, že když jednou z sto let jedu nedejbože s DPP, místo k sezení stejně není
videla som nejakú ženu ako si v tv šote ťažkalaKdyž tedy tv nesleduješ tak ji nepoužívej jako argument v debatě.
Sociální léta ale dávno skončila. ...A čím víc budou ztěžovat život zaměstnavatelům, tím víc budou ti zaměstnavatelé-kapitalisté odcházet do jiných zemí -
http://zivot.lesk.cas.sk/clanok/7063/novodobi-otroci-odide-zahranicny-investor-pre-facku.html
http://www.ta3.com/sk/reportaze/147476_tazke-pracovne-podmienky-v-korejskych-firmach
žiadne iné pracovné príležitosti tam nie sú
Kórejci investovali za mimoriadne výhodných podmienok
To rika teorie. Naopak zkusenosti z kooperativu ukazuji, ze je tam konzistentne vyssi produktivita prace nez v normalnich firmach.
Pokud to tak opravdu je, proč se tedy neobjevují kooperativy jak houby po dešti a neválcují méně produktivní firmy? Někdo (myslím, že jste to vy) tady již několik let opakovaně plánuje založení kooperativu, ale skutek utek. V praxi věci nejsou tak jednoduché jako kecání na netu.
Můžete být konkrétnější? To jako že přijdou za kapitalistou (libovolný možný investor, banka)Tak já to zas tak rozmyšlené nemám. Oni chtějí něco vyrábět, produkovat. S tím jsou spojené nějaké vstupní náklady - nákup technologií, výrobních prostor popř. zálohy na nájem. V klasické teorii kapitalismu nastupuje onen kapitalista a tohle uhradí. S rizikem že se to třeba nepovede a on o ten vložený kapitál přijde. Nebo se to povede, a bude navěky vykořisťovat pracující dělníky. Chtějí tedy rozjet výrobu. Ve striktním pojetí toho kapitalistu potřebují. Ale reálně mohou oslovit rodiny, banky aby jim půjčily běžné úvěry oproti zastaveným nemovitostem. Jenže hrozí-li někomu, že přijde o barák, pokud se družstvo nezvede, začne myslet jinak. Jenže jak to chcete řešit? Druhá možnost je pomalu začít rozjíždět vše v malém a na vše si vydělat ze zisků. Jenže ani to tu zatím nevidím - je to podle mě dlouhodobější cesta, ale reálná bez závislosti na extra kapitálu. Tohle je ale nesrovnatelně pomalejší než s vnější injekcí kapitálu - ale pak ten, kdo injektuje, požaduje logicky nějaký podíl na zisku. To je podle mě přirozený princip.
doufám, že alespoň proti snahám blokovat veřejné komunikace policie náležitě zasáhne.Takové snahy se dějí každý den (a zpravidla úspěšně). A policie nezasahuje. Proč by měla zrovna tentokrát?
Argumenty na vyvrácení tvrzení, že ten, kdo jede autem po silnici je stejný jako protestující odborář, co mu v tom brání?
Argumenty na vyvrácení tvrzení, že ten, kdo jede autem po silnici je stejný jako protestující odborář, co mu v tom brání?Ne. Argumenty na vyvrácení tvrzení, že odborář blokující silnici bránící tím ostatním lidem využít dané místo jejich způsobem je principiálně úplně to samé, jako řidič spoluvytvářející dopravní zácpu a tím bránící ostatním lidem využít dané místo jejich způsobem.
Ne. Argumenty na vyvrácení tvrzení, že odborář blokující silnici ... je principiálně úplně to samé, jako řidič.
Vidím, že Cimrmanovsky zastáváte názor, který zároveň vyvracíte. No nic, podobně jako trekker nemám náladu na diskusi plnou nereálných příměrů a vašeho překrucování reality, abyste ji pak mohl slavnostně omlátit o hlavu těm, se kterýma zrovna nesouhlasíte (v tomhle threadu asi řidičům osobních aut.).
Jiní uživatelé mají také za cíl dostat se odněkud někam způsobem, který považují za nejlepší.Ano jiní uživatelé se, stejně jako motoristé, snaží dostat odněkud někam. Po silnici, která je k tomu určena a způsobem kterým je to povoleno. Na rozdíl od "stávkujících" kteří se snaží aby se nikdo nedostal nikam. Tím užívají komunikaci v rozporu s jejím určením a způsobem který není povolen.
Je rozdíl v tom, když někdo má za cíl škodit lidem, a jiný jedná způsobem, o kterém ví, že škodí lidem?Hezká ukázka demagogie
demagogie bolo obľúbené slovo minulých ideológov
Minulých? Všech…
podobne mi minulý režim evokuje konštruktívna kritika
dtto
To, že auta obsazená jen řidičem blokují silnici.Ano, to je docela problem. V nekterych zemich to uz maji i vyresene.
To, že auta obsazená jen řidičem blokují silnici.Kde se tam vzalo to „jen“?
Pořád jsme u toho, že ty řidiči se po ní přepravují (a započítávají se do přepravovaných osob), odboráři tam prostě prudí.To je váš subjektivní názor. Někomu jinému zase nevadí akce odborářů jednou za několik let, a prudí ho každodenní dopravní zácpy.
Jistě, intervaly pražské MHD jsou alespoň po večerech docela OK, ale je to taky důvod, proč si na sebe MHD nedokáže vydělat a ve výsledku není tak zázračně levná...To není důvod, protože to není pravda. Když pojedou ve špičce autobusy po 15 minutách plně obsazené a v sedle pojede prázdný autobus každou hodinu, znamená to průměrnou obsazenost 80 %. Porovnejte si to s průměrnou obsazeností osobních aut…
a i v noci v okrajovějších částích jsou ty intervaly prostě takové, že jet MHD někam je hodně nekomfortníCož ale není důvod jezdit autem ve špičce. Navíc se na to díváte z pohledu rozmazleného pražáka, kterému interval 1 nebo dvě hodiny v noci připadá nekomfortní – jinde by to považovali za nevídaný luxus.
Subjektivní názor nemění nic na tom, že silnice byla stavěna proto, aby se na ni lidé přepravovali a ne stávkovali a prudili všechny ostatní.Tak proč se na ní nepřepravují a místo toho tam popojíždějí autem a prudí všechny ostatní?
Až na to, že ty autobusy mimo špičku takhle nebudou obsazené nikdy nebo budou, ale ty intervaly budou strašně velké.Autobusy rozhodně nebudou obsazené míň, než jsem napsal, většinou budou obsazené víc. Hodinový interval není strašně velký, pro seldo je to luxusní interval.
A jistě, takže když potřebuju odpoledne někam doject a vracet se budu pozdě v noci, tak mám jet MHD a to auto si pak nějak nechat přistavit, že?Vrátit se můžete noční MHD, taxíkem… A nebo autem, pak ale tu odpolední jízdu počítejte jako neužitečnou, jako to děláte u ostatních způsobů dopravy.
A vlastně mám ještě držet hubu, protože támhle v bananistánu se mají ještě hůře... s MHD sám jezdím, ale nemám rád tohle osočování těch, co jedou autem, kort když ty výtky končej tím, jak jsou vlastně rozmazelní, když jinde nemaj ani tu MHD... a ve výsledku jsem vlastně i rozmazlenej proto, že mám denně teplou večeři, když jinde nemaj ani na jedno jídlo za den...Nejste trochu samonasírací? Nejdřív si sám napíšete nějakou hloupost, a pak se nad tím spravedlivě rozhořčíte…
No, když pořád vidím ty snahy o vylezení zpět na stromy (právě věcmi čekat hodinu v zimě na autobus je ok, jinak by to byl moc velký luxus), tak mě to lehce pozdvihne ze židle...To, že někdo čeká v zimě hodinu na autobus, je čistě jeho problém, s intervalem MHD to nesouvisí.
Ať si každý jezdí čím chce, nevím proč by si někteří lidé zasloužili takové nadávky jen proto, že oni si zvolili jiný způsob dopravy (který je pro ně nejspíš komfortnější, pač jinak by to nedělali a patrně jsou ochotni za něj i více zaplatit)Jaké nadávky? Ať si klidně zvolí komfortnější způsob dopravy, ale za své. A když pak blokují silnice kvůli svému komfortu, ať se nediví, že někdo jiný je bude blokovat zase z jiných osobních důvodů.
Stejně jako ta silnice byla asi špatně navržena, když se vědělo kolik lidí "volí špatný způsob dopravy" a nepočítá s tím.Proč by se do té silnice měly investovat veřejné prostředky? Dají se použít na něco užitečnějšího.
Jak jeho problém? Přijdu v určitou hodinu na zastávku a autobus jede až za hodinu.Jeho problém. Když ten autobus jede až za hodinu, proč na tu zastávku chodíte?
stejně to pro cestující není moc komfortníKomfortní je to dostatečně.
A však ty lidi za ten svůj komfort také platí (narozdíl od MHD jim to nikdo ani nedotuje).Dotuje. Pravděpodobně víc, než tu MHD.
Ale pořád oni jsou na té silnici z důvodu, aby se někam přepravili, ne aby vyvolali co největší průser.No a co? Podstatné jsou důsledky, a ty jsou v případě těch řidičů horší, než důsledky blokády. Nevím, proč to chcete pořád omlouvat tím, jaký byl záměr. Zvlášť když ty každodenní zácpy trvají už mnoho let, takže už si jich museli všimnout i pomaleji chápající.
Stavění cest přišlo docela důležité už římanům; kdyby tu žádné silnice nebyly, byl by to tak trochu problém.To je sice hezké povídání, ale mimo téma této diskuse.
když jedu MHD, tak jdu na zastávku a čekám - co je na tom nepochopitelného?Je to pochopitelné u negramotného člověka, který se nevyzná v jízdním řádu. Jinak já teda na úřady a do obchodů chodím v době, kdy mají otevřeno, na schůzky a k lékařům na domluvený čas a na veřejnou dopravu na čas odjezd podle jízdního řádu. Myslím, že se to dá celkem snadno zvládnout.
Co je pro koho komfortní je každého věc, nevidím důvod, proč by mi měl někdo říkat, co je pro mě komfortní dostatečně.Já zase nevím, jak jste přišel na to, že na ten komfort máte nárok. Když chcete komfort, tak si to zařiďte na své triko, a ne tak, že tím otravujete všechny ostatní.
A zajímalo by mě, co kdo řidičum aut dotujeStavbu, údržbu a provoz infrastruktury.
Důsledky jaksi nechápu - já jsem schopen se po Praze přepravit tak, jak potřebuji a v rozumném čase (a v konečném důsledku i ty zácpy tu nejsou nijak zvlášť hrozné, s výjimkou pátků před týdnem plných státních svátků); ale z toho, co chtějí vyvádět odboráři velice hrozí, že se nedostanu vůbec nikam. Takže ano - blokace odborářů mě omezuje daleko více, než ty zácpy o kterých tu pořád mluvíte.To je váš specifický případ, protože se trefíte zrovna do dne blokády, a deset let před tím a deset let po tom po Praze cestovat nebudete. Ostatním za rok odborářská blokáda prodlouží cestu nejvýš o 1440 minut (pokud by byla každý rok), dopravní zácpy jim ji za rok prodlouží o nějakých 4500 minut (počítám 10 minut při cestě tam a 10 zpět). Které číslo je větší snad vidíte.
Nikoli, o tom píšete zejména vy.nenapsal jsem o tom ani čárku.
Pro vás je tak důležité, abych já cestoval MHDMně je úplně jedno, jak vy si cestujete. Jenom bych byl rád, aby následky toho vašeho ježdění, které já musím strpět, byly minimální.
Já dám přednost tomu, když si můžu vybrat co vyhovuje mě po zvážení všech pro a proti.Já zase dám přednost, když si můžu vybrat, co vyhovuje mně po zvážení všech pro a proti. Vzhledem k tomu, že to, co nám vyhovuje, jde proti sobě, asi budeme muset najít nějaký kompromis.
Není to mimo téma diskuze - je to prostě potřebná věc.Je to mimo téma diskuse. O tom, že nemají být komunikace, tady nikdo nenapsal ani ň. Tady se bavíme o tom, jestli má být dopravní infrastruktura nadimenzovaná tak, aby se každý dostal ráno pohodlně svým autem na devátou do práce, nebo jestli se investice do takovéhle infrastruktury nedají použít na něco smysluplnějšího a ta doprava organizovat trochu efektivněji.
Jízdní řád ad níže - když organizuju x věcí naráz, nelze naplánovat vše tak, aby to vyšlo i s mrzkým intervalem MHD.Nemáte pravdu. S jízdním řádem se nedokážou vypořádat akorát ti, kteří mají fůru volného času a svůj čas si nijak organizovat nedokážou. Lidé se zaplněným kalendářem nemají s jízdními řády problém, protože vždy mají dost práce, kterou mohou dělat místo čekání.
Stavba a údržba infrastruktury se dá hradit například z těch daní za pohonné hmoty (což jenom provoz autobusů nezaplatí, takže to naopak řidiči dotují pro MHD)Dá se to z těch daní hradit a pak se ještě musí dost doplácet. Takže řidiči nic nedotují, právě naopak.
A jinak já (patrně narozdíl od vás) v Praze jezdím každý den a ty katastrofické scénaře, co tu předvádíte, tam jaksi nejsou...Já v Praze pozoruju přímou úměru mezi množstvím osobních aut a dobou jízdy. V noci 18 minut, na začátku ranní špičky ta samá trasa 25 minut, v pátek odpoledne běžně 35 nebo 40 minut. Když je to takhle každý den, ono se to nasčítá.
když jedu MHD, tak jdu na zastávku a čekám - co je na tom nepochopitelného?Je to pochopitelné u negramotného člověka, který se nevyzná v jízdním řádu. Jinak já teda na úřady a do obchodů chodím v době, kdy mají otevřeno, na schůzky a k lékařům na domluvený čas a na veřejnou dopravu na čas odjezd podle jízdního řádu. Myslím, že se to dá celkem snadno zvládnout.
A v případě přestupů co? Když dojedu někam a tam na zastávce čekám na přípoj? Taky budu negramotný? Nebo jste za všechny rozhodl, že to nemá co komu vadit?
Jo? Kde? Tak na letáku nějakýho dopravního podniku, že?
Když si vzpomenu na svoje vysokoškolní léta, tak jsem z Brněnského autobusového nádraží jezdil na privát tram. číslo 12. Ta má v neděli interval 20 minut!
Já v Praze pozoruju přímou úměru mezi množstvím osobních aut a dobou jízdy. V noci 18 minut, na začátku ranní špičky ta samá trasa 25 minut, v pátek odpoledne běžně 35 nebo 40 minut. Když je to takhle každý den, ono se to nasčítá.... v noci 18 v pátek 35-40 -> to je cca 20minut rozdíl. Stejně jako interval u té tramvaje.
Takže se mi klidně může stát, že budu stát 15 minut na zastávce - stejně dlouho, jako v té koloně. A když je to takhle každý den, ono se to nasčítá ...
Předpokládal jsem, že když napíšu, že jsem jel z autobusového nádraží, bude z toho zřejmé, že jsem se tam nezhmotnil, ale přijel nějakým autobusem z jiného města. Meziměstské autobusy nejezdí zrovna každých 10 minut, o případných zpožděních nemluvě...
Takže 20 minut v koloně je důvod pro MHD, ale 20 minut čekání na MHD není důvod pro auto?
S tím by se dalo souhlsit. 20min v koloně je zabitý čas. 20 min čekání lze strávit s knihou (časopisem, novinami, laptopem...) v ruce.Takže 20 minut v koloně je důvod pro MHD, ale 20 minut čekání na MHD není důvod pro auto?
Jsou lidi, kteří by snad dokázali číst knížku i uprostřed atomové války. Viděl jsem slečnu, která šla po chodníku a u toho si četla Já to nedokážu, když si chci číst, nebo něco dělat, potřebuju trochu klidu.
Takže pokud jsi ten typ, pak to dává smysl a je to pro Tebe argument - nicméně není to univerzální důvod pro každého.
Takže pokud používám auto na to, abych s ním dojel do práce a po skončení pracovní doby zase z práce (ne žádné převážení odněkud někam), tak obě cesty toho auta jsou využity a mají smysl.Ale jsou neefektivní. A stejný smysl má i odvoz taxíku nebo autobusu do práce.
taxik po městě jen tak pendluje téměř pořádTo nemyslíte vážně, že ne?
Nehledě na to, že taxik s jednim pasažérem je stejně neužitečný, jako auto jen s řidičem (pomineme-li to parkování)Jenže to parkování je dost podstatný problém. To můžete také pominout ucpané silnice…
A co je efektivnost?Pořád tady argumentujete tím, že silnice jsou proto, aby se po nich něco dopravovalo. Takže logicky efektivnost využití silnice je dána množstvím přepraveného za jednotku času.
Proč bych to nemyslel vážně? Auto jede z bodu A do bodu B a tečka. Taxik jede dost z často z bodu A do B, kde teprv někoho naloží, tak jede do C, kde toho někoho vyloží a pak jede zase do D, kde bude čekat (nebo kde má vyzvednout někoho dalšího). Pořád mi z toho vychází, že nalítá mnohem více, než ten osobák (a za daleko více peněz).To vám vychází špatně. Auto jede z bodu A do bodu B. Tam celý den stojí. Pak jede z bodu B do bodu C, kde se konečně něco naloží a jede z bodu C do bodu A. Více než polovina cesty tedy byla neužitečná. U jednoho taxíku na celé město to bude v průměru vycházet půl na půl (protože cesty mezi zákazníky budou v průměru stejně dlouhé, jako cesty zákazníků). Ve skutečnosti to bude mnohem méně, protože taxíků je ve městě víc, takže se logicky nebude volit náhodný taxík, ale takový, který je k zákazníkovi blízko.
Celou dobu jsme mluvili o zacpaných silnicích, ne o všech dalších problémech, které s tím jen tak nějak souvisejíJak kdo. Pro mne není žádným překvapením, že problémy je nutné vidět v souvislostech.
A pokud už chcete ty souvislosti, tak můžete vymýšlet, kde se vezmou peníze na opravy komunikací, když po nich bude jezdit jenom dotovaná MHDZ těch peněz, které se ušetří za výstavbu a opravu komunikací, které využívá jen IAD?
to že na taxika zrovna každý nemá, když zrovna potřebuje něco odvézt nějak, co MHD moc nejdeNo jo, někdo má na auto, ale nemá na taxíka, už si to živě představuju.
No jo, někdo má na auto, ale nemá na taxíka, už si to živě představuju.No fákt :). Já znám i lidi, co nemaj na jídlo a přitom maj na chlast a cigarety :).
pač tam nejsou teď ty ostatní účastníci provozu, co na to přispívajíJak? Nevšiml jsem si, že by se v Praze platilo mýto.
Doporučuji přečíst do konce ten thread, kam linkuje Váš oponent. Dozvíte se tak, že v tom jeho samozřejmém výpočtu není započítána celá DPH z benzínu, protože to podle něj není příjem z motorizmu/od řidičů osobních aut. Pokud ji započítáte, budou řidiči "v plusu".
Já jsem ho četl. Že lidi utratí peníze za něco jiného pravda být může a nemusí. Pokud tomu tak je, proč se třeba benzín od DPH neosvobodí? Když se ty peníze na daních stejně vyberou a lidi budou mít možnost koupit víc věcí?
Ten komentář pod tím je jenom pokus po sté slepit hůl a bít psa, na který nemá smysl reagovat. Ekologické daně a výkonostní mýtné ... to snad nemůže myslet vážně.
Když započtením DPH z benzínu vznikne přebytek: http://www.abclinuxu.cz/blog/jenda/2010/9/praskle-cyklozvoneni#318
, jak se může stavba silnic dotovat z daně z příjmu, atd.?
Aha, takže z dopravy se vybere X+Y, do dopravy zpátky se investuje X. Y>0, ale přebytek nevzniká ...
Jo, s tím souhlasím ... X>0, Y<0 - pak to sedí.
Y
je samozřejmě také větší než nula. Já jsem na rozdíl od vás ta čísla našel a spočítal to. Chtěl jste důkazy, dostal jste je. To, že se vám výsledek nelíbí, není žádný argument.
Takže je mám najít a spočítat znova?
Místo důkazů jsem dostal vaši fikci, že DPH z benzínu není příjem z motorizmu, na které jste postavil všechny tyhle nesmysly. Jakmile někdo započítal DPH, karta se obrátila. Pravdu máte ale v tom, že když se vám výsledek nelíbí, není žádný argument.
Vy taky chcete omezit rohlíky?
Oni ji neplatí navíc, oni ji platí! Vy tvrdíte, že řidičům aut někdo na něco přispívá - tedy že oni dostatečně neplatí. Cílem té kalkulace snad mělo být zjištění, jestli si řidiči jejich způsob přepravy platí, nebo ne.
Jasná je možná tak vám. Můžeme třeba započítat DPH z náhradních dílů a vy si zase můžete vymyslet nějakou ekologistickou daň, stejně, jako si distributoři hudby vymýšlí ušlý zisk, když si někdo stáhne písničku ...
Oni ji neplatí navíc, oni ji platí! Vy tvrdíte, že řidičům aut někdo na něco přispívá - tedy že oni dostatečně neplatí. Cílem té kalkulace snad mělo být zjištění, jestli si řidiči jejich způsob přepravy platí, nebo ne.No právě. A DPH z pohonných hmot není příspěvek na stavbu, údržbu a provoz komunikací, ale je to úplně normální spotřební daň, kterou platí každý a ze všeho. Představte si, že by se stavba, údržba a provoz silnic předal soukromé firmě. Té by také nově plynuly výnosy z mýta, z dálničních známek a také ze spotřební daně (z daně by se udělal nějaký licenční poplatek). DPH by však stále plynula státu, nebyl by žádný důvod, proč od DPH osvobozovat zrovna benzín a naftu. Naopak by tam plynula i DPH z té (nyní) spotřební daně, protože by to fakticky byl jen nějaký paušální poplatek za služby. Kdyby přestali motoristé jezdit po silnicích a platit spotřební daň z PHM, ty peníze by rozhodně nikam nezmizely.
Ano, DPH obecně platí všichni. Ale DPH z benzínu platí ten, kdo ho kupuje ... tedy řidiči. Je to příspěvek od tech, co jezdí autem na hromadu, ze které se pak bere na údržbu silnic - stejně jako spotřební daň. Proto by se měla v tom výpočtu objevit.
Představit si to můžu, ale zatím to tak není ... a jak jste vy sám řekl, DPH jde na stejnou hromadu jako spotřební daň.
Já jsem zvolil jinou metodu, a to sečíst absolutního hodnotu příjmů specifických pro řidiče a porovnat je s absolutní hodnotou některých výdajů na silniční dopravu.
Tady vidím problém ... já považuju za příjem specifický pro řidiče to, co ten člověk přestane platit, když nebude jezdit autem. Ona i ta spotřební daň není až tak specifická, protože se kromě benzínu platí i z cigaret a alkoholu.
Platba za to, co používám, je zatím to nejlepší řešení, které máme.
Fajn, kdy bude mýto na cyklostezkách? Nebo to zase platí jenom pro řidiče?
Další možnost je ta, že si lidé sami uvědomí, že ty náklady stejně platí v daních a hlavně svým zdravím, ale to je pro většinu lidí příliš hluboká úvaha...Ješte, že se najde takový osvícenec, který všem ukáže cestu a rozhodne za ně, co mají dělat!
Omezili zácpy o 20% (jak se tohle měří?), nasrali 62% lidí, 72% firem a vybralo se 120 milionů liber. Firmy v té oblasti můžou přijít až o 200 mil. liber, 6 000 lidí může přiít o práci. Více zde: http://www.csmonitor.com/2007/0220/p01s03-woeu.html
A pak co? Budete tu nadávat lidem co jedou do práce, když můžou dělat z domova? Nebo lidem co jedou stejnou trasu pozemní dopravou místo metra?
Ne, on nesnáší jen řidiče osobních aut...
Samotná stávka je legitimní způsob vyjádření názoru ale akce, jako blokáda silnic patří nepatří do slušné společnosti.Samotná stávka je legitimní způsob vyjádření názoru[čárka] ale akce [žádná čárka] jako blokáda silnic patří nepatří do slušné společnosti.
Odbory jsou léta součástí demokracie.A to má být jako argument?
Používají stávek tak,. aby to co nejvíc bolelo.Ano, a přesně to je špatně.
Buď checete pevnou ruku, nebo někdo bude takhle remcat. Ale chtít nepevnou ruku a aby nikdo si neteouffl... troufne! :)))Vaše myšlenkové pochody jsou mi záhadou.
Vaše myšlenkové pochody jsou mi záhadou.Ja vam to vysvetlim. Chcete nemozne. Chcete, aby byli lide svobodni, ale protestovat nesmeji. Kde je pak tedy ta svoboda? Samozrejme, idealni by bylo, kdyby protestovat nemuseli (on to take neni zadny med, coz by jiste kazdy z odpurcu odboraru rychle zjistil). Ale holt jsou na svete blbci, kteri k tomu nektere lidi nuti - treba soucasna vlada. Nevim, jestli jste to postrehl, ale nezijeme v pohadkovem svete, kde vlada, jejiz podpora klesne pod vetsinu, automaticky a ze zdvorilosti odstoupi; nebo kde kazdy zamestnavatel se deli se svymi zamestnanci naprosto spravedlive o odmenu, atd. A proto budou stavky. Jina moznost zkratka neni.
Ať si klidně protestují do aleluja, ale ať (odboráři jakožto zájmová organizace) nevydírají!Vaše myšlenkové pochody jsou mi záhadou.Ja vam to vysvetlim. Chcete nemozne. Chcete, aby byli lide svobodni, ale protestovat nesmeji.
Akorát že ta blokáda se dotkne daleko víc lidí, než jenom těch, proti kterým je namířena... protesty, které postihnout prakticky úplně všechny mi moc ok nepřijdou...To platí i o tom odboji. Teď o tom prý v kinech běží film.
Chcete, aby byli lide svobodni, ale protestovat nesmeji. Kde je pak tedy ta svoboda?
Vy si to nějak ohýbáte. Podporuji, aby kdokoliv mohl protestovat proti čemukoliv, i když já s jeho postojem nemusím souhlasit. Tohle by mělo být nezadatelné právo všech občanů a zatím to docela funguje, i když snahy o omezování tady jsou. Ovšem protestující si musí uvědomit, že ostatní lidé také mají svá práva. Tj. uspořádat demonstraci na náměstí je zcela OK, případný pochod několika ulicemi také. Ale na blokování silnic žádné právo není, to je sprosté vydírání a omezování občanů.
Ostatně, na zablokování silnice stačí dva řidiči osobního auta nebo jeden řidič náklaďáku.
To je ten trik. Když postavím náklaďák napříč silnicí, tak přijede odtahovka a překážku provozu odstraní na mé náklady. Stejný postup by se měl uplatnit proti všem překážkám provozu.
Zablokovat silnici dokáže i malá skupina lidí, která tím pádem drží v šachu statisíce dalších.
A také se tak často děje - namátkou třeba kvůli dotacím pro zemědělce, zachování výhodnějších podmínek pro autodopravce, kvůli tomu, aby se v sousední zemi neuváděla do provozu hotová elektrárna…
Pokud lide protestuji, je to patrne proto, ze tu svobodu nemaji (konkretne v tomto pripade je zjevny problem, ze lide nemohou odvolat vladu, s kterou nesouhlasi).
Vláda se volí na čtyři roky. Není rozumné ani efektivní odvolávat vládu, kdykoliv učiní nějaký nepopulární krok. V Itálii se vlády střídají jak na běžícím pásu, ale prospěch z toho žádný není.
Je tedy dost pokrytecke rikat, ze jim svobodu prejete, ale protest za ni uz ne.
To není pravda. Jak jsem napsal, právo na protest je základním právem občanů. Ale protestující nesmějí používat "zesilovače" na úkor jiných občanů. Tj. když na Letenskou pláň dorazí půl milionu protestujících, je to OK a nejspíš tím zajistí pád vlády. Jenže takové množství demonstrantů odboráři dohromady nedají, takže si pomáhají nelegálními "zesilovači" v podobě blokády silnic. To není správné.
Vláda se volí na čtyři roky.Nevolí, na 4 roky se volí Poslanecká sněmovna. Jednu vládu po celé 4 roky jsme myslím od Listopadu ještě neměli. Ale hlavně – ta volba není bianco šek, se kterým si pak může Parlament nebo vláda dělat, co chce.
Není rozumné ani efektivní odvolávat vládu, kdykoliv učiní nějaký nepopulární krok.Tady nejde o jeden nepopulární krok. Tady jde o to, že vláda nedělá nic z toho, co slibovala, a místo toho soustavně rozkládá veřejnou správu zevnitř.
Ale protestující nesmějí používat "zesilovače" na úkor jiných občanů.Takové „zesilovače“ jsou už z principu součástí každé demonstrace nebo stávky. Záleží jen na jejich síle.
Tj. když na Letenskou pláň dorazí půl milionu protestujících, je to OK a nejspíš tím zajistí pád vlády.Právě že v případě této vlády nezajistí.
Nevolí, na 4 roky se volí Poslanecká sněmovna.
OK, volí se Sněmovna, která ovšem následně podpoří nebo nepodpoří vládu.
Tady nejde o jeden nepopulární krok. Tady jde o to, že vláda nedělá nic z toho, co slibovala, a místo toho soustavně rozkládá veřejnou správu zevnitř.
Mě vláda také pěkně štve, protože namísto opravdových reforem jen pokračuje ve ždímání lidí, kteří něco produkují. Zvyšovat daně umí každý idiot.
Takové „zesilovače“ jsou už z principu součástí každé demonstrace nebo stávky. Záleží jen na jejich síle.
Ano, ale záleží na tom, jestli jsou demonstrující arogantní a tupá hovada nebo rozumní lidé, kteří mají respekt k ostatním. Demonstrace na náměstí také ostatní lidi omezí, ale je to řešitelné a snesitelné. Zablokování silnice je sprosté vydírání.
Právě že v případě této vlády nezajistí.
Až na Letnou odboráři dostanou půl milionu lidí, tak uvidíme.
Jednu vládu po celé 4 roky jsme myslím od Listopadu ještě neměli.
Pokud nepočítáte i nějaké obměny ministrů nebo to, že trvalo pár měsíců, než se sestavila, tak IIRC 1992-96 a 1998-02.
Myslel jsem i obměny ministrů.
Obávám se, že takových vlád, kde by se za celé volební období nevyměnil ani jeden ministr, nenajdete moc ani v jiných zemích. Tedy aspoň v těch demokratických…
Jak protestovat proti odborářům? Svědomitou prací, nadstandardními výkony. Čím odhodlaněji a čím větší protivesntví překonáte, čím větší bude oběť, tim hlasitjší bude vyjádření Vašeho nesouhlasu.
Tiskni
Sdílej: