abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 741 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Jak Praha řeší bezpečnost chodců

    13.2.2012 22:44 | Přečteno: 1736× | Ostatní | poslední úprava: 13.2.2012 22:59

    Tentokrát jen takový rychlý rant.

    Oč jde

    Rychlostní komunikace R7 Praha - Slaný má kromě kvality, za kterou by se v některých místech styděla i polňačka, jeden unikát. Na této skorodálnici je totiž umístěn přechod pro chodce. Standardní praxí po celém světě je chodce od dálnic vyhánět, v Praze tam ale pro ně je dokonce přechod. Technicky samozřejmě není na dálnici. Kousek před problémovým místem je dálnice ukončena a kousek za přechodem zase dálnice začíná... Toť z pohledu řidiče. Odborník řekne, že to je propojka mezi Pražským okruhem a R7, fakticky to ale je jedna pokračující čtyřproudá silnice.

    Sejmutý chodec

    Pravda je, že lidí tam moc nechodí. Tímto místem projíždím skoro každý den už dva roky a chodce jsem tam viděl asi tak pětkrát. Problémem místního semaforu je to, že yntelygentně funguje jen přes den, na noc jej vypínají. Člověk by to chápal, kdyby šlo o semafor, který cyklicky někam dává červenou a jinam zelenou. Koumáci jej ale na noc, kdy přecházející chodec potřebuje ochranu ze všeho nejvíc, vypínají. A tak právě pár měsíců nazpět tam někdo někoho sejmul... a hádejte kdy. Samozřejmě v noci. A předtím ještě pár dalších nešťastníků.

    A co na to úředníci

    Standardní reakcí by bylo zrušit celou ptákovinu a konečně tam postavit občasným chodcům nadchod. To by ale nebylo ono. První věcí tedy bylo přidání nápisů "POZOR DĚTI". Jak už to tak bývá, tak právě na takových místech člověk děti nepotká, co je rok dlouhý, a ani toto místo není výjimkou. Fajn. To ještě není tak zlé.

    Protože z hlediska úředníka nenese vinu za nebezpečnost místa naprostá absurdita celé "stavby", nýbrž samozřejmě řidiči piráti, šly úřady cestou represe. Na úsek byly nainstalovány rychlostní kamery, které "fotí". Nebezpečnost místa tím několikanásobně vzrostla. Dříve znalý řidič možná jel jako šílenec, vždy si ale dával pozor na to, co svítí na semaforu.

    Teď je tu ale upgrade. Na relativně krátkém úseku totiž musí řidič zpomalit ze 130 km/h na 50 km/h, jinak mu hrozí pokuta. Technicky to tak prudké samozřejmě není. Nejdřív přijde cedule konce dálnice (tedy 90 km/h), pak přijde cedule 70 km/h a pak až 50 km/h. V reálu to ale je trochu šok. Namísto sledování semaforu teď všichni pečlivě sledují tachometr. Nikdy jsem tam nebezpečnou situaci nezažil, ale za poslední dva týdny jsem už dvakrát málem způsobil menší nehodu. Nesledoval jsem totiž nejen semafor, ale ani odstup od auta přede mnou. Reflexy naštěstí stačily.

    Teď očekávám klasické kázání, jak nebezpečný řidič to jsem, ale je mi to jedno. Na naprosté debilitě tohoto upgradu jsem se shodl se všemi, co tam jedzí, včetně našeho zedníka :-), který na to sám od sebe začal nadávat. Málem tam totiž měl nehodu ze stejného důvodu. Úředníci ale problém vyřešili. Otázkou je, jaký problém. Nejlepší by bylo najít pachatele a pořádně ho nakopat.

           

    Hodnocení: 93 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.2.2012 23:35 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Běžný nadchod prodlouží vzdálenost kterou je třeba k překonání stejné vzdálenosti ujít asi tak dvakrát až pětkrát, podle podmínek. Proto, aby auta o dvacetinásobné rychlosti proti chodci (a kde samotná jízda i brzdění je jen otázkou stlačení pedálu) měla cestu přímější.

    (Poučení si najděte sami a pokud ho náhodou pochopíte, tak Prozac taky.)
    14.2.2012 01:23 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Já jsem rozhodně pro nadchod. BTW Jak se řeší přechod chodců na úsecích před zpomalením?

    Rychlejší a hmotnější objekt by měl mít vždycky přednost. Asi by bylo blbý zastavovat na hypotetickém přejezdu transrapid nebo u Ruzyně místo značek "pozor letadlo, jeďte opatrně", značku "pozor dálnice, zpomalte" :-D.

    Co nějaký koeficient brždění (kinetická energie, délka brzdné dráhy)? Jakou brzdnou dráhu má chodec? A jakou Jílek? A co na to Jan Tleskač? :-D

    P.S. Sorry ten konec byl neodolatelný.
    14.2.2012 07:59 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    No jo, nadchod je určitě bezpečnější varianta. Jenže z pohledu úředníka by se muselo vyřídit stavební povolení a kdoví jestli by se nemusela vykoupit část pozemku, protože nadchod není jen žebřík nahoru, lávka a žebřík dolů. Takže by to znamenalo papírování. A kromě toho by se na to musely sehnat peníze, což, jak známo, je vždycky problém, zvlášť pokud je o prospěšnou a užitečnou věc.
    vain avatar 14.2.2012 11:05 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Od toho tam ten úředník je že... Peníze jsou otázka zcela jiná.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    xkucf03 avatar 14.2.2012 11:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Jakou brzdnou dráhu má chodec? A jakou Jílek?
    Jílek nebrzdí, pouze zrychluje – pak se ztratí z dohledu a za chvíli přiletí z druhé strany.
    A co na to Jan Tleskač?
    Tleskač mi tu teď hraje, ale o autech nic – jen něco o hroznýšovi a o krámech :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 14.2.2012 04:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Na druhou stranu bychom mohli vyměnit zacházku jednoho chodce denně za zpomalování deseti tisíc aut denně. (bydlím na druhém konci Prahy a diskutované místo neznám, tohle byl příklad)

    Prozac? Ten přepisovač neurotransmiterů? Co ten s tím má společného? (možná profesionální deformace a to slovo má i jiný význam)
    pavlix avatar 14.2.2012 13:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Věř, že by každý z těch chodců za nadchod ještě poděkoval.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 14.2.2012 11:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Jenže si spočítej, kolik auta vyplýtvají na brzdění a následné rozjíždění, kolik se kvůli tomu zasmrdí přírody a spálí benzínu.

    A na druhé straně je člověk, který udělá pár kroků navíc. Možná si kvůli tomuto „sportovnímu výkonu“ bude muset dát k obědu knedlík navíc, ale to nestojí tolik a nezatíží životní prostředí tolik jako ten spálený benzín. A navíc budou lidi zdravější a nebudou tak tlustí → ušetří se i na zdravotnictví.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 14.2.2012 13:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Běžný nadchod prodlouží vzdálenost kterou je třeba k překonání stejné vzdálenosti ujít asi tak dvakrát až pětkrát,
    To místo znám velice dobře, přecházel jsem tam jednu dobu několikrát do týdne.

    Většina lidí, která tam chodí, tak chodí celou tou uličkou, co tam vidíš, až na autobusovou zastávku, takže tvé dvakrát až pětkrát je bohapustý kec, protože nepočítáš celou trasu.

    Kdysi tam byl opravdu pouhý přechod bez semaforů. Když se zvýšil provoz, bylo prakticky nemožné tam bezpečně přejít, tak se tuším uvažovalo i o tom nadchodu, ale někdo prohlásil, že na to nejsou peníze nebo tak něco. Tak se udělal semafor.

    Bylo to jediné místo, kde mě matka kolem tuším patnáctého roku (znovu) učila přecházet:

    1) Zmáčknout tlačítko semaforu

    2) Odstoupit aspoň dva metry od silnice

    3) Počkat, až se rozsvítí zelená

    4) Počkat, až projete zbytek aut a zastaví první řada

    5) Počkat, až bezpečně zastaví dalších několik řad, aby na mě neodhodili už stojící auta

    6) Přejít

    Jo, poslední nehodu, co jsem tam viděl, byl kamion, který to propálil středem do protisměru (naštěstí v malém provozu) právě aby se vyhnul odhození auta na nějakou tu sousedku. Shodil při tom semafor, takže se vše vrátilo cca na týden do stavu „není prakticky možné bezpečně přejít“.

    Troufám si říci, že by místní dali přednost nadchodu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.2.2012 23:44 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Dopravní opatření v Praze jsou „super“.
    - mám „rád“ přechod na silnici směrem na Strakonice
    - děsím se přechodu hned na sjezdu z Jižní spojky směrem na D1
    - 50km/h na „dálnici“ - magistrála, spořilovská (novinka stará pár týdnů)
    a další…
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    14.2.2012 06:58 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    na zrovna na spořilovský je ta 50 pro náklaďáky. Což většina osobních aut zřejmě je, protože ji tam slepě dodržuje.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    14.2.2012 08:58 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců

    Kdepak. To už nějakou dobu neplatí.

    14.2.2012 09:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    na zrovna na spořilovský je ta 50 pro náklaďáky. Což většina osobních aut zřejmě je, protože ji tam slepě dodržuje.
    To se týká spíše mimopražských, kteří jedou raději pomaleji, protože nejsou zvyklí na doplňující značky. Bohužel 50/omezení rychlosti je horká novinka z posledních týdnů.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    15.2.2012 09:52 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    akurvafix, to abych si pochystal nejakou hotovost...
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    15.2.2012 09:59 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Největší sranda je to, že místním co si tak pamatuju, vadili hlavně rachotící kamiony, které tam začaly jezdit po tom, co dostaly zákaz vjezdu na jižní spojce... že by někdo usiloval o snížení rychlosti pro osobáky, to ani ne.
    Jakub Lucký avatar 15.2.2012 10:16 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    To je pravda... Já jsem místní a hluk se zvedl až od zákazu vjezdu na Jižní spojku...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    15.2.2012 12:28 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Já bydlím v baráku, co je prakticky hned vedle Spořilovské... mám celkem štěstí - narozdíl od jiných bytů mám okna na druhou stranu, takže Spořilovskou neslyšim; zato když se na Lešanské do toho kopce začne rozjíždět produkt firmy Vrakosa Zrzavé Mýto, tak neslyším vlastního slova :-D nicméně všechny ty protesty co si pamatuji mířily na kamiony; tím že tam daly 50 pro všechny fakt nikomu nepomohli...
    Jakub Lucký avatar 15.2.2012 12:52 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    A to já to mám s výhledem :-) A hluk se zvýšil znatelně... Ale největší hluk stejně dělá noční zastávka, když cestující křičí a zpívají
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    xkucf03 avatar 15.2.2012 13:57 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    A za to, že máš u baráku zastávku, bys měl ještě platit daně! :-P
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jakub Lucký avatar 15.2.2012 14:35 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    da-co?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    15.2.2012 15:27 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Daně. Obvykle je to osoba ženského pohlaví... :-)
    15.2.2012 15:49 mozog | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Já platím pouze Janě. :-D
    15.2.2012 16:09 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    No já zase Haně. :-)
    15.2.2012 19:49 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Pěkná kravina, co?. Připomíná mi to Caligulovu daň ze záchodů - "peníze nesmrdí". Mj. taky bydlím na Spořilově, u depa Kačerov, 50 m od Jižní spojky.
    15.2.2012 21:06 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Caligulovu daň ze záchodů - "peníze nesmrdí"
    Hnidopišská poznámka: nebyl to Caligula, ale Vespasián (Titus Flavius Vespasianus).
    15.2.2012 16:22 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Já bych jí naopak odsunul na tu spořilovskou a udělal tam přechod s tlačítkem :D Ať řvou tam, kde už kravál stejně je a ne mně pod oknem :-D
    xkucf03 avatar 15.2.2012 13:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Asi jako u nás – dali sem s velkou slávou radar, který bude terorizovat řidiče osobáků jezdící přes den, ale fakt, že se nám ulicí prohání v noci (třeba ve dvě) kamiony nejspíš nikoho nevzrušuje. Napsal jsem to paní zastupitelce, tak uvidíme, co s tím bude dělat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.2.2012 23:54 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Wow. Cool upgrade. Dekuju za info, az tam pojedu, musim si dat pozor.
    14.2.2012 00:27 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Tímhle úsekem jsem nedávno jel (resp. byl vezen, proto jsem se mohl kochat okolím, i když byla trochu mlha), ale zas tak divný mi nepřišel, protože už skutečnost, že najednou skončila dálnice, chvíli pokračuje cosi téměř na úrovni okresky a pak zase dál dálnice, už zcela zasytila moje detektopry divnosti. Hlavně z toho důvodu, že jsem předtím projel dálničním křížením R1 a R4 u Lahovic, u kterého mi připadalo, že ho snad navrhovali podle obrázků M. C Eschera, a okolo dvou olbřímých větrníků, výhružne se tyčících v mlze jako nestvůrní hmyzové z béčkového hororu ...

    14.2.2012 05:49 hanoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    mozne je jezdit klidneji, ne na hrane nejvyssi povolene rychlosti s ocima na budikach.
    14.2.2012 08:02 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců

    Taky je možné nejezdit vůbec ...

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    14.2.2012 09:20 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    S tim mohu jen souhlasit. Mene stresu za volantem je urcite prospesne. Na druhou stranu takto vrazit prechod na dalnici je silenost.
    pavlix avatar 14.2.2012 13:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Ono se spíš dá říct, že vrazili dálnici na přechod :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2012 06:45 Mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Ja bych tam dal zakaz prechazeni jako na dalnici, vzdyt tam je par baraku, to muzou drni zvladnout i na fichtlu ne.
    pavlix avatar 14.2.2012 14:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    A já bych tě pak vlastnoručně defenestroval :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2012 08:16 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Ted trosku reality do spravedliveho rozhorceni. Dany usek neni R7, je to normalni silnice I/7, vlastni R7 zacina az od krizovatky Ruzyne, mapy.cz to maji v urcitem priblizeni spatne. Tento stav je tam mimo jine proto, ze je to (jak byva u nas zvykem) provizorium do doby, nez se vybuduje stavba 518 Ruzyne - Suchdol.

    Je fakt problem na chvili sundat nohu z plynu? Cas od casu tamtudy jezdim a nekdy se nestacim divit...
    14.2.2012 09:22 arrow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Provizorium ? V řeči ouřednické "provizorium" většinou znamená "napořád". A to buď z důvodu obejití aktuálně platných vyhlášek i zákonů (hlavně oblíbený Územní plán) nebo z prosté lenosti nebo eufemicky řečeno - nepořádku.

    V tomhle případě se z původní příčiny hysterické reakce na uvedený incident stane jen další instrument pro plnění městské pokladničky.

    xxx avatar 14.2.2012 13:19 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Se ptejte v Suchdole na radnici, proc zacli dostavbe okruhu branit, kdyz uz to vypadalo, ze se zacne stavet. Zejmena v souvislosti se schvalenim novely, ktera urychluje vyvlastneni (oddeluje rozhodnuti o tom, ze k nemu dojde, od samotne dohody o konecne cene, takze neni mozne tlacit cenu nahoru a hrat o cas).
    Please rise for the Futurama theme song.
    14.2.2012 13:31 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Uprimne receno, ani se jim nedivim. Ale to uz je jina pohadka.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.2.2012 09:27 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Však to píšu, že to papírově je propojka, ale prakticky se ta silnice od skutečné R7 moc neliší.

    Sundat nohu z plynu jde, ale to by se tak mohlo řešit všechno. Po celé R7 je kvůli havarijnímu stavu doporučena osmdesátka. Toť úřední opatření proti žalobám občanů.
    pavlix avatar 14.2.2012 14:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    V podstatě všichni víme, že tam měl být nadchod jakožto nejjednodušší možnost, jak umožnit plynulý provoz na dálnici a přitom zachovat místním obyvatelům přístup k MHD.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.2.2012 13:36 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Problem je v tom, ze vnimani rychlosti je subjektivni. Kdyz to celou dobu od Chomutova koulite 110km/h, najednou je "jeste pred Prahou" na dvouprodovce 50ka a semafor, tak lidi proste nereagujou tak rychle jak by meli.
    15.2.2012 13:57 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    1) Od Slaneho :-)

    2)90-70-50 semafor, ale to uz tak nezni, ze?
    15.2.2012 14:05 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    To co píšeš za a.

    A za b, ta Praha už je proklatě blízko, asi jako když se objíždi Linz, kde je tuším 70 (?) na čtyřproudovce kolem města. Podobné zpomalení jsem potkal na Německých (ano Německých) dálnicích, kde to přitom teoreticky před značkou můžete valit 300 a víc.
    15.2.2012 14:13 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Jo. A nějaké předvídání by snad řidič měl mít. Pokud jedu po dálnici a vidim že se blížim k velkému městu, je tam konec dálnice, pak 70, to už by ta 50 nemusel bejt šok :)))

    Určitě by to šlo líp (na dálnici na Kladno je zase zpomalení kuli letadlům či kýho šlaka, taky moc nechápu), ale jinak když to znám. Sundám nohu z plynu a dojedu, projedu a jedu dál.

    Na tyhle rychlostní silnici jsou jiný pakárny. Ty šílený nájezdy se stopkama třeba.
    15.2.2012 16:25 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    ... ze kterých ještě vyjíždí autobusy, obvykle už s pěknou rezatou ozdobou :-D
    14.2.2012 08:56 arrow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Jj, taky jezdím tímto úsekem téměř denně a taky se nestačím divit, která hlava pomazaná tohle vykoumala. Jenom se tím zbytečně narušuje plynulost provozu, protože ta omezení jsou na neočekávaném místě na souvislém a rovném úseku dálnice a relativně blízko sebe (70, 50 a 99% času zeleně svítící semafor). Můžu potvrdit minimální výskyt chodců, max. 5 za rok. Zajímal by mě důvod, proč se věc nemohla jednoduše vyřešit zapnutím semaforu i přes noc ? Chodcem vynucené přepnutí semaforu by IMHO dostatečně zajistilo jeho bezpečný přechod, protože je viditelný z velké dálky a obzvlášť v noci, na rozdíl od sporadicky osvětlených svislých značek.
    14.2.2012 09:34 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Já jsem tam jezdíval téměř denně rok a nijak zvlášť jsem tím netrpěl. Prostě u Ruzyně je konec dálnice, tak je 50 a dál tušim 70. Není to nic geniálního, také to moc nechápu, ale vzhledem k tomu, že jde o to sundat nohu z plynu, ušetřit tím cca 0.002l nafty a nabrat zpoždění cca 2.3s, tak mi nenapadlo se tím zabývat.

    Musím říct, že bych bral tyhle starosti, tiše závidím.

    Pokud by mne to ale bralo klid, tak bych napsal na magistrát, sem bych dal leda kopii dopisu a případné petiční zařízení pro další.
    14.2.2012 09:59 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    +1
    15.2.2012 02:03 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců

    Dopis jsem poslal předevčírem dopravákům kvůli jiné chuťovce:

    To: odpsstck@mvcr.cz
    Subject: Nepřehledný odbočovací pruh u nájezdu na D8

    Dobrý den,
    včera jsem zaznamenal, že u Zdib u nájezdu ze silnice číslo 9 na dálnici D8 směrem na Teplice (http://www.mapy.cz/s/32Pq) přibyl mezi průběžným pruhem ve směru na Líbeznice a odbočovacím pruhem na nájezd betonový oddělovač. Ten bohužel z poměrně přehledné křižovatky, na níž byla vidět auta v protisměru do vzdálenosti sto - ne-li dvě stě - metrů, udělal nebezpečnou ruskou ruletu, neboť odbočující osobní vůz nemá v podstatě téměř žádný výhled na protijedoucí vozidla (viz video na http://www.youtube.com/watch?v=pvncOEelifg&hd=1&fmt=22).

    Chci se proto zeptat, kdo je za takovéto rozhodnutí zodpovědný a bude-li se tato situace nějak dál řešit; očekával bych minimálně snížení betonové stěny do té míry, aby nebránila ve výhledu. Předpokládám, že účelem změny bylo zvýšení bezpečnosti silničního provozu, ovšem způsob realizace považuji přinejmenším za nešťastný a jeho důsledky mohou být tragické...

    Předem děkuji za odpověď.
    S pozdravem

    Jan Jaroš
    atd...

    Dnes došla odpověď:

    Dobrý den,

    Váš podnět byl postoupen správci komunikace ŘSD Závod Praha na e-mail: xxx.xxxx@rsd.cz. Inspektorem ŘSD pro oblast okresu Praha - východ je p. XXXX XXXXXX. Dle přiložených záběrů lze s Vaším názorem souhlasit.

    kpt. Ing. atd.

    Tak jsem zvědavý, jestli se dostaví nějaký efekt nebo jestli tam ta záměna nehod jednoho typu (blbé vodorovné značení - viz ten odkaz na mapy.cz -, díky kterému auta ve směru od Líbeznic často jezdila odbočovacím pruhem v protisměru a sem tam někoho vzala s sebou) za jiný typ zůstane...

    15.2.2012 10:13 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    +1 a respect, nebo jak se to píše :))). To je ono. Ze zkušenosti vim, že někdy to fakt zabere. Někdy holt ne a nebo ne naprvé. Pokud člověk chce něco fakt roumnýho, on na nich občas někdo chce zákaz vězdu do ulice kd ebydlí aby mohl parkovat a podobný :-)
    15.2.2012 10:13 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    vjezdu rozumnýho... dneska super nevidim... :(((
    24.2.2012 10:19 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Nezabralo:

    Dobrý den,

    křižovatka D8xI/9 Zdiby byla upravena podle odsouhlasené PD v listopadu 2011. Jednalo se o kompletní výměnu povrchů + úpravy svislého a vodorovného dopravního značení. Na akci bylo vydáno rozhodnutí o stanovení úpravy dopravního značení. Zásadním problémem stávající křižovatky bylo levé odbočení z dálnice D8 směrem na Líbeznice. Z důvodu velké intenzity dopravy nebylo možné bezpečné zařazení vozidel do souvislého proudu dopravy po I/9. Po zaměření stávajícího stavu a vyhodnocení možností úpravy na stávající ploše křižovatky bylo navrženo oddělení jízdních pruhů pro jednotlivé směry, tak aby bylo možné postupné zařazení vozidel. Jedním z opatření je také betonové svodidlo, oddělující přímý směr od okružní křižovatky směrem na Líbeznice. Ze všech směrů je snížena rychlost a každý směr má příslušný odbočovací pruh předepsané šíře. Výše svodidla je v souladu s normou pro použití betonového svodidla mimo obec.

    Na Vámi přiloženém odkazu na video z místa je viditelné dopravní značení omezující rychlost, řazení jízdních průhů a vyznačení cílů. Součástí je i vodorovné dopravní značení. Průjezd vozidla na videu ukazuje odbočení na dálnici D8, kde je nutné dodržet přednost protijedoucích vozidel po I/9. Vozidla pokračující po I/9 směr Líbeznice jsou průběžně vedena v jízdním pruhu za betonovým svodidlem a nejsou nuceni čekat za odbočujícím vozidlem.

    Celé řešení křižovatky bylo vedeno s cílem zvýšení bezpečnosti provozu oddělením jízdních pruhů a snížením rychlosti. Nesouhlasíme s názorem, že úpravou došlo ke zvýšení komplikací při průjezdu křižovatkou. Je nám dobře známo, že uvedená křižovatka je mimořádně vytížená ze všech směrů a tato úprava řeší pouze dílčí úpravu pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu v rozsahu stávajích ploch křižovatky a s ohledem na vzdálenost dalších křižovatek na I/9.

    Komplexním řešením bude v budoucnu přestavba křižovatky Exit Zdiby, která řeší úpravu nájezdů a výjezdů po obou stranách D8, přímou rampu na I/9, úpravu kruhové křižovatky Zdiby, úpravy odvodnění a mnoho dalších souvisejích objektů. Na tuto akci se zpracovává projektová dokumentace.

    Váš podnět bude ještě předmětem jednání koordinační porady provozního úseku.

    S pozdravem

    Radek Drahokoupil
    ŘSD ČR, Závod Praha

    Jinými slovy na místě, kde dřív lidi kašlali na sedmdesátku budu teď spoléhat na to, že pojedou padesát. A já si můžu jít nanejvýš tak stěžovat na lampárnu:

    Dobrý den,
    díky za odpověď, ale pokud mě smete auto jedoucí z protisměru, nebude pro mě útěchou, že řidič nedodržel maximální povolenou rychlost. Opravdu nechápu, proč znemožňujete řidičům výhled. Respektive chápu - odpovídá to normám a následky vem čert. Dobře, berte tedy mé maily alespoň jako podnět pro další jednání.
    S pozdravem

    Jan Jaroš

    Jen to prohloubilo moje přesvědčení, že titul "dopravní inženýr" a pojem "zdravý rozum" jsou velmi často v opozici.
    Jakub Lucký avatar 14.2.2012 09:34 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    jeden unikát. Na této skorodálnici je totiž umístěn přechod pro chodce.
    Unikát to není (jak už tu někdo psal)... Na čtyřproudu na Strakonice je to taky...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jakub Lucký avatar 14.2.2012 09:37 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Ještě link
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    14.2.2012 09:50 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    A rádi tam chytají. Také o kus výš ale v druhém směru, kde se u Jílovoště náhle změní dálnice v okresku, aniž by to na ní bylo nějak vidět (krom značky).
    14.2.2012 09:37 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Ty hromady cedulí 90-70-50 je taky dílo. Kdysi jsem si myslel, že celý problém českých řidičů je v tom, že jsou to prasata. Ovšem po pár stovkách kilometrů v německu, kdy jsem zjistil, jak značí uzavřený pruh dálnice, mám dojem, že prasata jsou spíše* ti, kdo zodpovídají za dopravní označení.

    * i když v německu není tak časté najíždění nervozních "podnikatelů" v levém pruhu, jako tady.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.2.2012 09:47 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Ty hromady značek to je mor. Mám pocit že někdo dostává prachy za každou značku.
    15.2.2012 02:12 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Řekl bych, že nejen za značky. V Praze se staví semafory na místech, kde nikdy nebyl problém přejít; Eltodo si evidentně umí zajistit kšefty.

    A jako by toho nebylo dost, stávající semafory se pro změnu často mění na "čudlíkové", důsledkem čehož je zánik kdysi slušně fungující "zelené vlny". Už si nepamatuju, kdy se mi naposledy podařilo projet třeba z Proseka do Bohnic, aniž bych musel stát alespoň na polovině semaforů (a nezřídka na všech). Na jednu stranu se tlačí na čím dál úspornější motory a na druhou stranu jsou řidiči nuceni zvyšovat spotřebu a tím i emise neustálým zastavováním a rozjížděním.
    15.2.2012 09:57 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Na zelenou vlnu to IMHO nemá nijak velký vliv... co jsem si tak všimnul, tak většina těch předělaných semaforů funguje stejně jako předtím s tím rozdílem, že když člověk to tlačítko nezmáčkne, tak na přechodu nenaskočí zelená... skoro bych řekl, že to sere hlavně chodce, protože tam kde dřív v pohodě mohli přejít na zelenou, tak teď když nezmáčknou tlačítko včas, tak maj smůlu...
    15.2.2012 15:45 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Hmm, takže za zánikem zelené vlny po celé délce hlavních tras, což fungovalo už za komančů (pamatuju si třeba na Evropské i speciální semafory, které ukazovaly, kolik by měl řidič jet, aby měl u dalších světel zelenou) stojí ještě něco jiného? Já měl za to, že důvodem je nepředvídatelnost některých semaforů, které se přepínají podle aktuální situace a tudíž není možné s nimi ostatní semafory synchronizovat. Ale samozřejmě je možné, že v tom může být klidně i jen obyčejná neschopnost Eltoda...

    Popravdě, fakt nevím: asi před půl rokem jsem si všiml, že na stránkách pražské TSK jsou formuláře pro hlášení problémových míst. Nahlásil jsem jim tedy tři věci, které mě v tu dobu poněkud prudily, to jest setřené vodorovné značení v serpentinách nad ZOO, vyvrácený konec třicítky u městského úřadu v Troji a chybějící zelenou vlnu na Střelničné a navazujících komunikacích. Výsledek byl (až na tu třicítku) nulový a nestál jsem jim ani za oznámení, že si vymýšlím kraviny.

    Mimochodem, úžasná je třeba křižovatka u Katastrofálního úřadu v Kobylisích, kde ve směru od Ládví běžně padne na semaforu u tramvajové zastávky zelená v okamžiku, kdy o třicet metrů dál před přejezdem kolejí naskočí červená. To už je fakt umělecké dílo.
    15.2.2012 16:38 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    15.2.2012 12:39 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Co čudlíky, ale zpomalovací semafory, kdy člověk jede 50,1 a chytne červenou, to je panečku věc.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    15.2.2012 12:45 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Co, zpomalovaci semafory, ale semafory, ktere kdyz v noci zachyti osamele auto, tak mu hodi cervenou, tak to je teprve vec. Cestou tam jsem jeste zastavil, nebyl jsem si jisty, jestli jsem nejel pres padesat, ale cestou zpatky jsem jel tricet a hodilo mi ji to stejne. Projel jsem to.
    Jendа avatar 15.2.2012 14:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Já znám i semafory, kde je defaultně červená, a až když to zachytí auto, tak mu to dá zelenou. Jenže ne vždy to zachytí kolo…
    PepaSFI avatar 15.2.2012 16:42 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    a to já znám i takový kde je defaultně červená a až když to zachytí auto tak dá zelenou. Jenže to čidlo ve vozovce je umístěné až těsně u hranice křižovatky takže když auto zastaví kousek dál, třeba proto aby líp viděl na světla a nemusel strkat hlavu do volantu, tak ho systém ignoruje. Většinou do té doby než znervózní a začne opatrně popojíždět ve snaze nějak to vyřešit nebo až za ním zastaví další řidič který tu past zná a dojde ho upozornit.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    xkucf03 avatar 15.2.2012 18:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    To mi přijde dost nebezpečné: kdo to tam nezná, bude zbytečně brzdit – a kdo to tam zná, pojede suverénně a bude čekat že na poslední chvíli skočí zelená – jenže ona někdy třeba neskočí a on bude muset prudce brzdit nebo něco horšího. Přitom stačilo dát to čidlo dál…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.2.2012 18:54 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    ...přitom stačilo tam to čidlo nedávat, přes den mít natvrdo nastavený interval a v noci přepnout na blikačku. Když už tam teda ten semafor musí být. Což často nemusí.

    Zajímavá je tahle reportáž: http://www.youtube.com/watch?v=CwPLIupAMyk
    xkucf03 avatar 15.2.2012 18:57 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    jo, souhlas, někdy jsou jednodušší/levnější řešení i lepší (asi někdo potřeboval prodat čidlo)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.2.2012 19:11 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    To je pořád totéž: zlevnění technologií pouze zesložiťuje život.

    - Dřív úřady nezpracovávaly tolik agendy prostě proto, že na to neměly prostředky. Nástup levných počítačů to změnil a dnes se zpracovávají informace čistě jen proto, že to jde - a agendy přibývá, úředníků taky. Člověk by čekal, že to bude naopak. Není.

    - Dřív nešlo jednoduše monitorovat celá města pomocí kamer, četníci museli do ulic a hlídat "naživo" - a fungovalo to. Dnes vás sledují na každém kroku, ale že by to nějak zlepšovalo objasněnost kriminality jsem si nevšiml. K čemu mi je, že si policajti natočí na kameru, jak mě někdo fláknul přes hlavu, když se pochůzkáře nedovolám?

    - Dřív nebylo dost dobře možné měřit každé projíždějící vozidlo, policajti si museli stoupnout k silnici, auta rovnou zastavovat a vybírat nebo to řešit domluvou (ano, i to bylo možné a kupodivu to také fungovalo). Dnes jsou radary na každém rohu, obce příjmy z pokut za překročení rychlosti zahrnují do obecních rozpočtů a co jsem tak zachytil, brzo je bude následovat i stát - ale jaký výchovný důsledek má, když mi půl roku po spáchání přestupku dojde obsílka za jízdu deset kilometrů přes limit? Sotva si budu pamatovat, že jsem kdysi dávno zapomněl pár minut před půlnocí cestou z kopce přibrzdit před základní školou. Nemluvě o tom, že úřady nestíhají přestupky ani projednat.

    Technika může být dobrý sluha, ale mám neodbytný pocit, že v současné době je to spíš zlý pán... :-(
    15.2.2012 19:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Je to tak. Dokonce nemáme víc volného času. Máme jen víc věcí "potřebných k životu", věcí bez kterých lidé staleti existovali a nebyli nijak nešťastnější.
    15.2.2012 19:41 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Na druhou stranu v takovém středověku bych žít nechtěl. Ani jako člen panující vrstvy ne. :-)

    Každá doba má své klady i zápory...
    15.2.2012 22:55 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    No, já také ne. Pozdější doby už jsou dost dobrá konkurence. A pak. Třeba taková doba počínajícího století. Tam bylo leckde pěkně. Jenže nikdo by tam nechtěl, protože by věděl jak to pokračovalo. Což mi dnes také nevíme... A možná kdybychom věděli, tak bychom chtěli do středověku... To byl fftip, žejo...
    15.2.2012 23:06 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    No já podobnou úvahu původně sepsal taky, ale pak jsem se do toho nějak zamotal a radši to smazal... :-)
    15.2.2012 23:12 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    A já se to jen nadhodil a ke všemu odklikl :-)
    PepaSFI avatar 15.2.2012 20:23 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    musím vysvětlit funkci celého systému. Jde o jednu křižovatku ve Žďáru nad Sázavou. Asi to má i nějaký běžný režim kdy se to pravidelně přepíná nebo se to možná řídí podle hustoty provozu. To co popisuju je jakýsi klidový režim. Funguje to tak že na hlavní silnici je defaultně zelená a na vedlejší je červená. Auta na hlavní jezdí bez omezení. Když přijede auto na vedlejší a sepne čidlo, systém ho vezme na vědomí a spustí obvyklou změnu světel. Čili klasicky, na hlavní zelená-oranž-červená, čas na vyprázdnění křižovatky, zelená na vedlejší. Vlastně je to taková technická podpora pro běžnou přednost v jízdě, je to podobné jako přechod pro chodce na čudlík. Problém je opravdu jen v umístění toho čidla. Myšlenka to vůbec není špatná, kéžby takové křižovatky byly například ve Velkém Meziříčí. Když vypukne nějaká ta dálniční kalamajka tak městem jedou nekonečné kolony a vyjet z vedlejší je nemožné.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Jendа avatar 15.2.2012 21:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Problém je opravdu jen v umístění toho čidla.
    Případně v citlivosti. Třeba indukční smyčka u Yacht klubu mě (průměrné kolo, spíš těžší) pravidelně nebere.
    15.2.2012 23:12 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    A přitom by to šlo vyřešit elegantně: místo "klidového režimu" tam pustit blikačku a nechat to na standardní přednosti zprava, případně na značení "hlavní - vedlejší". A nemusely by se řešit blbnoucí smyčky...
    15.2.2012 23:14 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Což už jsem, jak tak koukám, jednou psal výš. :-)

    Jak říkala kdysi jedna kamarádka: stárnu, blbnu, plešatím...
    PepaSFI avatar 16.2.2012 19:09 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    asi jsi ještě nemusel vystát pořádnou kolonu na přednosti. Blikající oranž a standardní přednost vůbec neřeší situaci kdy je na hlavní silnici hustý provoz a z vedlejší se prakticky vůbec nedá vyjet. Jak píšu výše, byl bych vděčný za takový semafor na některých křižovatkách. Pro tyhle situace je to nejlepší řešení, bohužel v tomhle konkrétním případě má tu technickou chybu že čidlo je špatně umístěné. Odhaduju že to tak ještě pár let zůstane, až do nějaké větší opravy vozovky.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    16.2.2012 19:40 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Tak moment, výše zaznělo, že když je provoz hustý, křižovatka se přepíná na standardní provoz nezávislý na smyčkách. Smyčky jsou aktivní jen když je klid. A v tom případě nechápu, proč bych měl čekat na vedlejší silnici, když po hlavní nic nejede.

    Bývalo to i dřív: přes den standardní světla, v noci blikání. V čem je problém?
    16.2.2012 20:01 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    ...a mimochodem poznámka o nemusení "vystát pořádnou kolonu na přednosti" je vůči řidiči, který poměrně často jezdí k zákazníkům po Praze, docela komická. Věřte že křižovatek vedlejších a hlavních ulic s extra hustým provozem tu máme celkem dost. A jednak ani ten extra hustý provoz není nikdy úplně souvislý, jednak tu - nebudete tomu věřit - v podobných situacích řidiči na hlavní občas dokonce toho z vedlejší pustí. Fakt, nekecám... :-)
    PepaSFI avatar 17.2.2012 20:38 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    hmm nepochopil. Nikde jsem nepsal že ten standardní provoz není závislý na snímacích smyčkách. Nevím to, nemám do té bedny přístup, jen tam občas projíždím. Připadá mi vysoce pravděpodobné že když tam ty snímače jsou, tak se používají pořád. Pokud je provoz víceméně stejně hustý ze všech směrů, pak se to pozorovateli může jevit jako pouhý hloupý časovač který to pravidelně přepíná. Pokud se provoz změní a z vedlejší přijíždí minimum vozidel, systém se přepne do stavu mnou výše popisovaného. Nevylučuju ani tu možnost že si to podle intenzity provozu variabilně mění intervaly. A připadá mi rozhodně užitečnější, když už tam ten semafor je, tak aby jakýmsi poměrně inteligentním způsobem sloužil, než aby jen tak zbytečně oranžově blikal. Odhaduju že elektriky sežere asi tak stejně. Tou pořádnou kolonou mám na mysli například situaci kdy celý, podotýkám CELÝ provoz dálnice D1 z jednoho, někdy i obou směrů projíždí například touhle ulicí. Což se děje poměrně často, vpodstatě vždycky když se zhorší počasí natolik že asfalt není úplně suchý a viditelnost klesne tak asi pod 16 kilometrů. Asi by to šlo dohledat někde na dopravních informacích. A ano, řidiči na hlavní pouští, kdyby nepouštěli tak tady nepíšu ale stojím na křižovatce. Téměř bezvýhradně pouští ti zlí kamioňáci.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    17.2.2012 23:56 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Hmm, v tom případě jsem formulaci o hustém provozu výše v threadu skutečně pochopil jinak. Nicméně vy jste zase nepochopil mou myšlenku o tom méně hustém provozu: pokud technika dělá problémy nestandardním vozidlům, je lepší se na ní vykašlat. On to není jen tenhle semafor, na smyčky si řidiči jednostopých vozidel stěžují dost často...
    18.2.2012 02:16 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Jinak pokud jsou ty semafory řízeny smyčkami i ve špičce, jsme pro změnu zase zpátky u mé #53: takovýto semafor těžko může být synchronizován se semafory v okolí a tudíž pak jde do řiti zelená vlna se všemi důsledky: snížení plynulosti dopravy plus nárůst spotřeby a exhalací kvůli neustálému zastavování a rozjíždění.
    PepaSFI avatar 18.2.2012 11:00 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Zelená vlna? To je jen legenda kterou si vymysleli pražáci aby se z toho nezbláznili :-) Zelená vlna není nic jiného než preferování jednoho směru. Ve chvíli kdy se pohybuju jiným směrem tak je mi na prd. V menších městech se zelená vlna málo vyskytuje, řízených křižovatek je málo, často spolu nesouvisí ani dopravně ani prostorově. Synchronizovat semafory vzdálené od sebe 2 kilometry když mezi nima leží centrum města a několik neřízených křižovatek a přechodů, to je celkem vzato nesmysl. Tam se spíš hodí systém co bude reagovat na provoz. Nevím jak to je s těma snímačema, u nás je jedna křižovatka se smyčkama a jedna s pohybovýma čidlama. Detaily funkce neznám, jaksi to bere v úvahu i tlačítka na přechodech a samozřejmě hustotu provozu. Ani od aktivních cyklistů jsem neslyšel že by se k nim semafory chovaly nějak nepřístojně. Takže ty případy kdy to nefunguje budou asi něčím nestandardní, buď chyba v umístění čidla podobně jako jsem popisoval výše nebo nestandardní chování uživatelů.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    18.2.2012 12:00 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Ale no tak, jste o pět let starší než já, že byste fakt nepamatoval doby, kdy na větších městech byly seřízené semafory tak, aby na sebe v hlavních směrech navazovaly, takže člověk nemusel popojíždět pomalými přískoky mezi semafory umístěnými sto metrů od sebe?

    Samozřejmě že zelená vlna je preferování hlavního směru (i když zvládali i synchronizaci křižujících se dvou hlavních, ve složitějších systémech to bez počítačů musela být docela makačka na bednu). Nicméně barvy se střídají a i ti z vedlejšího směru se v krátké době dostanou k lizu. A je celkem pravděpodobné, že se pak napojí na hlavní tah - a že z boční není takový provoz, aby to bolelo.

    Pokud jste šťastlivci s jen jednou světelnou křižovatkou široko daleko, je Žďár nad Sázavou menší než jsem si myslel (popravdě, vždy jsem ho nějak míjel a Sázavu jsem jel nejvýš z Ledče). A ano v případě osamělého semaforu to smysl mít může.
    Jendа avatar 18.2.2012 13:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Já si ještě strašně matně pamatuju, že snad když jsem chodil do školky, byl na nábřeží v Bráníku takový semafor, který ukazoval 40/50/60 :).
    18.2.2012 14:23 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    To už ale byl další level pro semafory, které naopak byly daleko od sebe. V Braníku to nepamatuju, tam jsem jezdil jen tramvají k nádraží, ale na Evropské jsem je v provozu ještě zažil, byť ne jako řidič.
    PepaSFI avatar 18.2.2012 14:25 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    já mám pocit že v Brně to dokonce na některých místech funguje. Včetně těch rychlostí. Ale to neznamená že to co funguje někde na průtahu Prahou nebo Brnem bude ideální i ve městech jako je Žďár nebo Velké Meziříčí.V Praze jsou VŠECKY křižovatky na zelené vlně? Ve Žďáru jsou řízené křižovatky dvě, mezi nima je náměstí, několik přechodů a menších křižovatek. Ve VelMezu jsou taky dvě, mezi nima je půl města. Měla by tam zelená vlna smysl? Sorry ale připomíná mi to pražský světapupkismus. V Praze máme cosi, připadá nám že to je skvělý a vidláci v senokřupech jsou divní protože jim funguje něco jinýho. Bohužel, ve VelMezu nemáme magistrálu, máme jen úzkou silnici centrem města, která často musí suplovat dálnici.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    18.2.2012 14:52 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Prosím, čtěte, co píšu. Jednak poslední odstavec #105, po jehož opětovném přečtení se, doufám, omluvíte za ten debilní antipražský tón, jednak mé příspěvky výše, v nichž si stěžuji na to, že právě kvůli čudlíkům a smyčkám jde zelená vlna do řiti. V tomto vlákně jsem se semafory začal já - a právě v souvislosti s tímto trendem posledních let. A jestli máte nějaký komplex, vybíjejte si ho prosím na někom jiném.
    PepaSFI avatar 18.2.2012 18:06 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    ono to nemá smysl jen v případě osamělého semaforu, i několik křižovatek za sebou může mít natolik odlišný způsob provozu že synchronizovat nejdou. A naopak, dnes ve světě počítačů a sítí myslím není problém do synchronizace zakomponovat i chodecké čudlíky a málo vytížené příjezdy z vedlejší se snímačem. Takže to co se může jevit jako chaos ve skutečnosti řídí stovky vozidel na několika křižovatkách podle provozu mnoho kilometrů vzdáleného. Dřív se to všecko řídilo časovačem bez ohledu na provoz, dnes se to dá řídit variabilně. Co když ta nefungující zelená vlna je bezvadně fungující, jen bohužel v jiném směru? Samozřejmě je možné že to má závadu, že ten program není vyladěný nebo že do něj nikdo nezanesl třeba nějakou dočasnou změnu, objížďku nebo tak něco. A ano, opravdu to vypadalo jako svatá válka za zelenou vlnu. A ne, nemám antipražský komplex, dokonce znám v Praze pár docela príma lidí. Ale taky už jsem potkal pár unikátních pitomců kteří bezvýhradně potvrzovali obvyklá klišé. Ale to jsou spíš zábavné případy.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    18.2.2012 18:24 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Řeknu to takhle: pokud by SKUTEČNĚ fungovaly semafory tak jak píšete, nic bych proti tomu neměl. Skutečnost je bohužel podle mých zkušeností (ano, hlavně pražských) taková, že se k semaforům přidělají čidla a tlačítka a co je před nimi a za nimi se neřeší. Výsledek si můžete prakticky vyzkoušet třeba na hlavním tahu přes celé pražské Severní město od bývalého Prioru na Proseku až do Bohnic. Nejhlavnější silnice v širém okolí, snad jen na Kobyliském náměstí se kříží s rovnocennou. Totéž ostatně platí třeba i o Evropské, opět se mi jí už dlouho nepodařilo padesátkou projet tak, abych nestál minimálně na každých druhých světlech. A rozhodně neplatí, že to nastavit nejde: šlo to a není to ani moc dlouho. Směry hlavních tahů se v těch místech od té doby nezměnily. V ostatních městech si nejsem jistý, většinou se snažím do centra nezajíždět. Co si pamatuju, tak třeba v Českých Budějovicích to taky stojí za houby - mám na mysli oba hlavní tahy od Tábora a Písku směrem k Dolnímu Dvořišti.

    Ještě před pár lety jsme se ženou vrtěli hlavou nad naprosto chaotickou světelnou signalizací ve Francii (vybavuje se mi konkrétně třeba Rouen) a mysleli si něco o neschopných žabožroutech. No tak teď už to tu máme taky.

    To co popisujete vy JE zelená vlna, ještě vylepšená. To s čím mám zkušenost já je Eltodo, TSK a podobní... :-(
    PepaSFI avatar 19.2.2012 10:20 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    tak jedině co mě napadá bombardovat zodpovědný úřad dotazama a nedat pokoj a dožadovat se odpovědí. Taky by možná bylo zajímavý poslat to jako námět do některého z televizních motoristických pořadů nebo časopisů. Kdyby se správně zabrnkalo na strunu ekologie, úspory paliva, emisí, plynulosti a bezpečnosti provozu, tak by to třeba někoho začalo zajímat.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    19.2.2012 10:38 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    No tak třeba Technická správa komunikací se ani neobtěžuje odpovědět.
    PepaSFI avatar 19.2.2012 12:45 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    jo to tak bývá, úředníci s občanem komunikují pouze jednosměrně, nejčastěji stylem "nesmíš! musíš! zaplať!" a vůbec nejhorší je když mají uznat chybu. Jedině zaútočit na více frontách jejich zbraněmi. Čili přes média. Ty dva minipořady o autech na ČT asi budou o ničem ale proč to nezkusit. Autosalon na Primě mi připadá nadějnější, takové ty věci ze života tam své místo mají, každopádně mail nic nestojí.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    19.2.2012 14:13 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Pokud člověk chce dostat od úřadu odpověď, musí svůj dopis podat jako Stížnost - na tu má úřad povinnost odpovědět.
    19.2.2012 14:12 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    On je ten problém, že úředníci nemají žádnou spoluúčast na tom, co způsobí. V Brně byl takto jeden nebezpečný přechod přes silnici, kterou má pod palcem "velká radnice". Na "malé radnici" městské části věděli že si to tam koleduje o průser, tak se asi pět let snažili velkou radnici dotlačit k akci. Nakonec se povedlo až loni poté, co se tam stal smrťák.

    Zhruba tolik k tomu, když je úřad tlačen k akci jiným úřadem. Když tlačí jednotlivec, má to ještě menší váhu...
    15.2.2012 16:07 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Docela by mě zajímalo, jak jde tohle dohromady s §78 Silničního zákona, ve kterém se říká, že
    (2) Dopravní značky, světelné a akustické signály, dopravní zařízení a zařízení pro provozní informace se smějí užívat jen v takovém rozsahu a takovým způsobem, jak to nezbytně vyžaduje bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích nebo jiný důležitý veřejný zájem.
    I když pod formulku "jiný důležitý veřejný zájem" jde asi nacpat cokoli...
    15.2.2012 16:23 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    To urcite. Psal jsem kvuliva tomu na Mestsky urad, uz si ani nepamatuju, co mi odpovedeli a ani jestli to tm je porad.
    14.2.2012 09:59 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    i když v německu není tak časté najíždění nervozních "podnikatelů" v levém pruhu, jako tady.
    No jestli nono to nebude mimojine tim, ze za to jsou v Nemecku docela palky, uz dlouhodobe.
    14.2.2012 10:33 arrow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Nevím, nevím. Část řidičů můžou ty restrikce odradit, ale hlavními faktory budou IMHO výchova, tradice a společenské klima které vyúsťují k tomu, čemu se říká národní mentalita. Nevím jak dnes, ale např. ještě nedávno byly v Rakousku pokuty nižší než u nás (kurz. přepočtem, k prům. příjmu ani nemluvě) a přitom jsem se tam s agresivitou a bezohledností zdaleka tolik nesetkával. Při návratu do ČR pak skoro pravidelně přicházela "studená sprcha". Ještě dřív mě ale probíral ten tankodrom, co tu oproti jejich kvalitní silniční síti máme.
    14.2.2012 10:35 arrow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    s/vyúsťují k tomu/vyúsťují v to/
    14.2.2012 11:56 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    No tak specialne za odstupy, problikavani a gesta nadavky jsou palky, ze by se ti protocily voci (na rozdil od maleho prekroceni rychlosti). Souhlasim s tim, ze vychova etc. dela taky hodne, ale je to jedna z casti.
    pavlix avatar 14.2.2012 14:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Snad jen doplním, že vynucování těchto restrikcí funguje jako součást výchovy. Teď stranou silácké řeči o tom, kdo stejně bude jezdit dál jak jezdil. Já jsem po pár popovídání s policií a taky s tátou, který mi půjčuje auto (své nevlastním a v nejbližších letech ani vlastnit neplánuju), začal i čistě buzerativní značky víceméně dodržovat :).

    A známý, se kterým jsme jeli přes němeco do rakouska, si zaplatit v německu pokutu, po cestě zpět už jezdil 180 jen v rakousku a v česku, u němců zpomalil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    PepaSFI avatar 14.2.2012 18:44 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    a v tom je ten háček. Vynucování restrikcí jako součást výchovy. Ale je výchovné vynucovat dodržování nesmyslů? Těch čistě buzerativních značek? Dělání rychlostních pastí? Není! Jen to vyvolává nervozitu, odpor a celkem pochopitelnou agresivitu. Logicky to snižuje důvěryhodnost systému a ochotu se tomu systému přizpůsobit. Jistě, máme tady určitou skupini nadlidí v nadautech, skupinu neschopných, skupinu nezkušených, i skupinu úplných magorů, ale velké většiny běžných řidičů se týká ta prostá nervozita a stres. Sám na sobě to občas vidím, jsou místa kde by se dalo v pohodě plynule sjíždět kopec sedmdesátkou aniž by to čemukoliv vadilo. Jenže musím stát na brzdě a hypnotizovat tachometr protože ta široká silnice uprostřed pusté pustiny je na území města. A ještě na mě začne ze sloupu blikat rychlostní vyhrožovač a hlásat že jedu 48 km/h.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    14.2.2012 19:05 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Jo jo. A to už jsme probrali. Ono jinde je prostě těch příkazů a zákazů méně. V Alpách když se objeví omezení rychlosti tak velice rychle zpomalim, protože to je určitě za chvíli něco móóóc zajímavého. U nás... darmo mlčet. Měli bychom víc remcat. Já už dlouho nikam nepsal...
    14.2.2012 19:14 arrow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    No tak specialne za odstupy, problikavani a gesta nadavky jsou palky, ze by se ti protocily voci (na rozdil od maleho prekroceni rychlosti). Souhlasim s tim, ze vychova etc. dela taky hodne, ale je to jedna z casti.
    To jsou ale daleko hůř prokazatelný a tím i pokutovatelný přestupky. Tam je disciplína i co se týče rychlostních omezení, předjíždění přes plnou čáru nebo zprava apod. A to i v místech, kde by se silniční kontrola dala těžko očekávat, jako horské silničky II. třídy s minimálním provozem. Navíc chování typu džentlmenské pouštění z vedlejší, uvolňování pruhu předjíždějícímu vozidlu, ponechání prostoru pro předjíždění skútrů a kol a před semafory. To rozhodně není vynucené nějakýma sankcema.
    14.2.2012 09:50 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Tak nevím, nadchod by jistě prospěl, o tom žádná. Nicméně, vypnutý semafor jsem tam ještě neviděl, ale možná jsem nejel dostatečně pozdě, takže nemůžu říct. O tom, že se tam nic nebezpečeného nedělo bych už byl opatrnějši - mnohokrát jsem tam viděl auto, co ten semafor přerazilo anebo se rozsekalo na tom sjezdu na Horní Kopaninu, který je proveden takřka do 90° zatáčky. A další - to vážně tolik lidí neumí nějakou danou rychlost udržet v rozmezí +-5km/h aniž by neustále koukal na tachometr? S koukáním na tachometr jsem přestal snad už po druhé jízdě v autoškole a nemyslím si, že bych nějak zásadně překročil. A i ty policajti už mají dost rozumu na to, aby nechytali auta jedoucí 51km/h...
    14.2.2012 10:05 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Jestli myslis na Predni Kopaninu, tak to neni sjezd, ale normalni krizovatka, notabene ze silnice, kde je omezeni na 70 km/h. Pokud se tam nekdo vyklopi, je to jeho chyba a to vyklopeni se zaslouzi.

    A ano, spousta lidi ma problem s udrzenim stale rychlosti. Take s udrzenim staleho odstupu a dalsimi vecmi. Bohuzel se s tim musi pocitat jako s faktem :-)

    A fakt se tam meri? Az tak casto tam nejezdim, ale zatim jsem tam nikoho nevidel (coz se neda rict o I/4 na Cukraku, kde jezdim stejne "casto")
    14.2.2012 10:22 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Jo, tu myslim, mám ty názvy už nějaký pomotaný :) nicméně jo - ten sjezd/křižovatka je kousek před tím inkriminovaným semaforem - to jen k tomu, že tam žádné problémy nejsou :) měření nevim, naposled jsem tudy jel v době Vánoc a ničeho jsem si nevšiml...
    pavlix avatar 14.2.2012 14:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Ten sjezd je hodně ostrý, a pokud si pamatuju, tak slouží zároveň jako nájezd, tedy rychle jedoucí řidič odbočující z „dálnice“ ohrožuje nejen sebe a své cestující, ale i protijedoucí. Není to dobrá křižovatka.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2012 21:45 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Kvůli tomu tam přibyly takové betonové panely... už jsem na nich také viděl navěšených několik aut :)) dobrá není, ale je tam ta 70ka, kterou skoro nikdo nejede... toť jen k tomu, jak se tam nikdy nic nestalo :)
    pavlix avatar 15.2.2012 01:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Jj, vidím to na fotomapě. Když jsem tam naposled jel, tak to tam ještě nebylo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2012 18:47 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Tak mě napadlo:

    a) udolat je žádostma o přechod (kolikže to trvalo roků v Shawshanku).

    b) hacknout semafor, aby se v noci na stisknutí probudil ze stand-by módu.

    První je nadlouho a za druhý by ti policajti nepoděkovali (i když je to IMHO morálně správné), ale zase v extrémním případě by vedlo to druhý na ideální podmínky pro to první řešení :-D.
    gtz avatar 14.2.2012 20:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Bohužel je to tak.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Petr Tomášek avatar 15.2.2012 16:46 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Já bych tam z obou stran kolem přechodu postavil metr širokou betonovou zeď a chodil se dívat, jak se tam o ní rozplácávají jeden mototerorista za druhým ;-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 20.2.2012 00:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Jako že bys měl radost z vážných úrazů, které by se tak řidičům i spolucestujícím přihodily.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    PepaSFI avatar 20.2.2012 15:02 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    jestli on to nebude nějakej ten bykyklysta.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Jendа avatar 20.2.2012 15:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Podle předchozích komentářů (nechce se mi hledat konkrétní příklady) je taky mototerorista, z MHD.

    Jo a ne každý, kdo jezdí na kole (jako například já), by rád viděl auta rozmáznutá v betonové zdi.
    PepaSFI avatar 20.2.2012 18:37 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    no právě, ono totiž postupem času došlo k posunu významu slova cyklista. Ten kdo jezdí na kole je prostě jezdec na kole, cyklista je označení militantní formy, extrémisty, tvora arogantního, bezohledného, bez pudu sebezáchovy, ignorujícího pravidla provozu. Taky občas jezdím na kole ale kdyby mě někdo nazval cyklistou, uchopil bych tupý předmět, násadu od krumpáče, bácbalovou hool, instantní klacek, hadici od hydrauliky, lopatu, motyku, od heveru kliku, palici, vopici, atomovou hlavici a začal bych ho strašlivě pronásledovat za oučelem tím aby mu bylo nakopáno do soutoku i ledaskam jinam.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    pavlix avatar 20.2.2012 19:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    no právě, ono totiž postupem času došlo k posunu významu slova cyklista
    K tomu posunu významu došlo jen a pouze v chorých hlavých srovnatelných s těmi, co plodí příspěvky jako zde vyplodil Petr Tomášek.
    Taky občas jezdím na kole ale kdyby mě někdo nazval cyklistou, uchopil bych tupý předmět, násadu od krumpáče
    Čímž jsi sám dokázal, že jsi cyklista v tom významu, v jakém tomu slovu přisuzuješ ty. Nebo se cítíš být pro účely té definice nedostatečně militantní?

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    PepaSFI avatar 20.2.2012 21:55 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Ó nikolivěk! Nejsem cyklistou, jsem pouze občasným uživatelem dopravního prostředku zvaného bicykl neboli jízdní kolo. Používám jej pouze a výhradně jako dopravní prostředek, ne jako sportovní náčiní nebo dokonce jako zbraň svaté války. Nikoho nepřesvědčuju že kolo je svatým grálem, nevynucuju si nemístná privilegia. Tedy ne, nejsem cyklistou ve významu jaký tomu slovu přisuzuju. Nejsem ani dostatečně militantní. Jen když to někdo nechápe a zaměňuje pojmy, vystavuje se tím riziku že mu bude nakopáno.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    21.2.2012 07:00 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    prosímtě, vrať se ne defense nebo jak se tihle lidi jmenujou a nepiš tu slohovky stylem žáka třetí třídy. Děkuji.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    pavlix avatar 21.2.2012 11:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    nevynucuju si nemístná privilegia.
    Ne, to nevynucuješ. Jenom blbě kecáš a děláš frajera, že mezi tvá privilegia patří fyzicky napadat lidi, kteří používají česká slova v jejich běžném významu. A ještě k tomu ti to vůbec nepřipadá nemístné.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.2.2012 12:04 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    To by člověk nevěřil, kvůli jaký píčovině se lidi dokážou pohádat :-D
    pavlix avatar 21.2.2012 12:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak Praha řeší bezpečnost chodců
    Jestli těm pěti příspěvkům chceš říkat hádání. A opakovaně na Abc prezentovanou nepodloženou nenávist vůči skupině obyvatel píčovinou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.