Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Poslední dobou je v módě nadávat na Amarok 2. Popravdě, kdybych ho měl používat tak, jak jsem ho nedávno viděl na screenshotu (verzi 2.3.0), tak bych omdlel. Ještě dnes bych otevřel Qt Creator a začal psát vlastní přehrávač...
Spousta lidí si podle všeho neuvědomuje, že je dost snadný nastavit Amarok tak, že je podobný Amaroku 1 (pokud si dobře vzpomínám na to, jak vypadal) a taky že není problém používat ho bez kolekce (prostě o ni nemám zájem).
Na stabilitu si absolutně nemůžu stěžovat, Amarok mi spadl snad naposled v době 2.0 nebo 2.1 a i tehdy to bylo zřídka.
Jediný, co bych jako velmi nenáročnej uživatel přehrávači vytknul, je vynucená závislost na MySQL, která dříve nebyla. To mě štve. Mám kvůli tomu v systému MySQL embedded, kterou bych to jinak ani neměl. Ale vzhledem k tomu, že nemusí nic běžet a prostě to tu jen straší, tak jsem to překousnul. Navíc mám v plánu někdy ve volnym čase rozšířit svoje znalosti SQL, takže se DB ještě bude hodit.
Takže se podívejte na screenshot mýho Amaroku 2.3.0 a napište do diskuse, co vám na Amaroku vadí, když vám třeba řada 1.4 vyhovovala.
A kdo zmíní ekvalizér, toho přerazím (Je tam už tak půl roku.)
PS: Cílem zápisku je poukázat na to, že ta pouť, která na vás vyskočí při prvním spuštění, se dá zkrotit. Nic víc.
Tiskni
Sdílej:
Vždycky když jsem experimentoval s jinýma přehrávačema, nakonec jsem se vrátil.
TepSonic to zmeni
A co je tedy podle slov odborníka lepší než C++ (ve stejné rovině, tj jazyk přímo kompilovaný do strojového kódu)?D
O rozsahu nebyla rec. C++ bych dokazal pochopit, kdyz se chce rychlost, vykon a efektivita. Nic takovyho Amarok nepotrebuje.Aha, tak proto se teď dělala optimalizace scanování kolekce. Ono to vlastně nemusí být rychlé, efektivní a o paměťových nárocích ani nemluvím. Kdyby si tohle řekl každý, tak mi Core2Duo a 4GB za chvíli nebudou stačit.
A jsem si treba dost jistej, ze jsem mnohem chytrejsi nez tyPoměřovat
Nemám rád když jsou grafický aplikace psaný ve vysokých jazycích.
A to jako proč?
Jinak, co by se mi libilo u hudebnich prehravacu (treba to nekdo napise): U kazde pisnicky v kolekci by bylo ulozeno kladne realne cislo (mozna by bylo jednodussi ukladat jako logaritmus, viz dal). Dohromady (po normalizaci) by tato cisla udavala pravdepodobnosti, ze se ta pisnicka bude prehravat. Tohle realne cislo by bylo mozne vynasobit/vydelit konstantou pri prehravani dane pisnicky pomoci kliknuti/stisknuti neceho. Takze, timhle zpusobem bych si mohl rict, ktera pisnicka se mi libi vic a ktera min, postupne by se tak skladala tato informace, a ty co se mi libi vic, by se pak automaticky prehravaly s vetsi pravdepodobnosti. Jeste by to slo vylepsit. Za prve, slo by nastavit, jak moc chci experimentovat - jestli chci slyset jen ty nejlepsi pisnicky nebo dat prostor i tem ostatnim (coz by bylo neco jako mocnina toho cisla). Za druhe, bylo by hezke, kdyby se ta informace dala nejak slozit s necim jako "subjektivni tag nalady" te pisnicky, a podle nej by to pak slo vybrat (treba kdyz chci ty smutne, nebo ty pri kterych se dobre programuje a tak).Tohle už Amarok má. Stačí používat hodnocení a ve volbách náhodného přehrávání zvolit upřednostňování nejlépe hodnocených (případně jde používat přehrávání s nejvyšším skóre).