Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.
Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB
Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.
Marek Tóth v příspěvku DOM-based Extension Clickjacking: Data ve správcích hesel v ohrožení na svém blogu popsal novou clickjacking techniku s několika variantami útoků a otestoval ji proti 11 správcům hesel. Výsledkem bylo nalezení několika 0-day zranitelností, které mohly ovlivnit uložená data desítek milionů uživatelů. Jedno kliknutí kdekoliv na webové stránce kontrolované útočníkem umožňovalo ukrást uživatelská data ze
… více »Na dnešní akci Made by Google 2025 (YouTube) byly představeny telefony Pixel 10 s novým čipem Google Tensor G5 a novými AI funkcemi, hodinky Pixel Watch 4 a sluchátka Pixel Buds 2a.
The Document Foundation oznámila vydání nové major verze 25.8 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs) a také na Youtube a PeerTube.
Zeek (Wikipedie), původně Bro, byl vydán v nové major verzi 8.0.0. Jedná se o open source platformu pro analýzu síťového provozu. Vyzkoušet lze online.
Byl vydán Mozilla Firefox 142.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 142 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Poslední dobou je v módě nadávat na Amarok 2. Popravdě, kdybych ho měl používat tak, jak jsem ho nedávno viděl na screenshotu (verzi 2.3.0), tak bych omdlel. Ještě dnes bych otevřel Qt Creator a začal psát vlastní přehrávač...
Spousta lidí si podle všeho neuvědomuje, že je dost snadný nastavit Amarok tak, že je podobný Amaroku 1 (pokud si dobře vzpomínám na to, jak vypadal) a taky že není problém používat ho bez kolekce (prostě o ni nemám zájem).
Na stabilitu si absolutně nemůžu stěžovat, Amarok mi spadl snad naposled v době 2.0 nebo 2.1 a i tehdy to bylo zřídka.
Jediný, co bych jako velmi nenáročnej uživatel přehrávači vytknul, je vynucená závislost na MySQL, která dříve nebyla. To mě štve. Mám kvůli tomu v systému MySQL embedded, kterou bych to jinak ani neměl. Ale vzhledem k tomu, že nemusí nic běžet a prostě to tu jen straší, tak jsem to překousnul. Navíc mám v plánu někdy ve volnym čase rozšířit svoje znalosti SQL, takže se DB ještě bude hodit.
Takže se podívejte na screenshot mýho Amaroku 2.3.0 a napište do diskuse, co vám na Amaroku vadí, když vám třeba řada 1.4 vyhovovala.
A kdo zmíní ekvalizér, toho přerazím (Je tam už tak půl roku.)
PS: Cílem zápisku je poukázat na to, že ta pouť, která na vás vyskočí při prvním spuštění, se dá zkrotit. Nic víc.
Tiskni
Sdílej:
Vždycky když jsem experimentoval s jinýma přehrávačema, nakonec jsem se vrátil.
TepSonic to zmeni
A co je tedy podle slov odborníka lepší než C++ (ve stejné rovině, tj jazyk přímo kompilovaný do strojového kódu)?D
O rozsahu nebyla rec. C++ bych dokazal pochopit, kdyz se chce rychlost, vykon a efektivita. Nic takovyho Amarok nepotrebuje.Aha, tak proto se teď dělala optimalizace scanování kolekce. Ono to vlastně nemusí být rychlé, efektivní a o paměťových nárocích ani nemluvím. Kdyby si tohle řekl každý, tak mi Core2Duo a 4GB za chvíli nebudou stačit.
A jsem si treba dost jistej, ze jsem mnohem chytrejsi nez tyPoměřovat
Nemám rád když jsou grafický aplikace psaný ve vysokých jazycích.
A to jako proč?
Jinak, co by se mi libilo u hudebnich prehravacu (treba to nekdo napise): U kazde pisnicky v kolekci by bylo ulozeno kladne realne cislo (mozna by bylo jednodussi ukladat jako logaritmus, viz dal). Dohromady (po normalizaci) by tato cisla udavala pravdepodobnosti, ze se ta pisnicka bude prehravat. Tohle realne cislo by bylo mozne vynasobit/vydelit konstantou pri prehravani dane pisnicky pomoci kliknuti/stisknuti neceho. Takze, timhle zpusobem bych si mohl rict, ktera pisnicka se mi libi vic a ktera min, postupne by se tak skladala tato informace, a ty co se mi libi vic, by se pak automaticky prehravaly s vetsi pravdepodobnosti. Jeste by to slo vylepsit. Za prve, slo by nastavit, jak moc chci experimentovat - jestli chci slyset jen ty nejlepsi pisnicky nebo dat prostor i tem ostatnim (coz by bylo neco jako mocnina toho cisla). Za druhe, bylo by hezke, kdyby se ta informace dala nejak slozit s necim jako "subjektivni tag nalady" te pisnicky, a podle nej by to pak slo vybrat (treba kdyz chci ty smutne, nebo ty pri kterych se dobre programuje a tak).Tohle už Amarok má. Stačí používat hodnocení a ve volbách náhodného přehrávání zvolit upřednostňování nejlépe hodnocených (případně jde používat přehrávání s nejvyšším skóre).