abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (13%)
     (31%)
     (38%)
     (19%)
    Celkem 16 hlasů
     Komentářů: 3, poslední včera 19:48
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    31.3.2010 16:41 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    ?
    MaFy avatar 31.3.2010 16:46 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    To vis, schizofrenie :-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    vlastikroot avatar 31.3.2010 16:51 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Mám poruchu osobnosti ...
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    31.3.2010 16:59 Robotics
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Svoje vlastní myšlenky slyší snad každý ne? :-)
    31.3.2010 17:02 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Nedovedu posoudit. :-)

    Václav 31.3.2010 17:38 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Otázka je, jestli tím spíš nemislel, že je schizofrenik vnímá jako reálný sluchový vjem.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 31.3.2010 17:39 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    wow, tak tohle už se mi za střízliva nestalo dlouho. Že by moje druhé, negramotné já? :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    31.3.2010 17:51 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Dám příklad: Jdu po ulici a např. vidím nějakou holku. Okamžitě slyším svoje myšlenky — slyším např. že je to kráva, že je dobrá jenom na sex...

    robotics avatar 31.3.2010 19:55 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    No, ale to si pak člověk připadá jak v nějakém filmu ne? Jak bývaj ty filmy, kdy hrdina v duchu promlouvá k sobě nahlas :-).
    31.3.2010 20:53 eNko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    To jako ma byt vazne schizofrenie? Je mozne, aby na to prisel clovek sam nebo musi byt diagnostikovan? Kdyz si uvedomim ty posledni dva body v blogu a ted jeste tohle - mne samotnemu se nejak nezda, ze bych byl psychicky nemocny, drobne veci beru jako odlisnosti, nic vic - muzu to teda vlastne poznat sam nebo bych musel dostat nejaky stih a nasledne v ustavu byt diagnostikovan? Diky
    31.3.2010 21:10 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Já osobně jsem na to, že mám schizofrenii, sám nepřišel. Diagnostikovali mi ji až v psychiatrické léčebně. K psychiatrovi jsem původně šel jenom proto, že asi mám obsedantně-kompulzivní poruchu.

    Z toho asi vyplývá, že sám na to, že máš schizofrenii, nejspíš sám nepřijdeš. Spíš se to dozvíš od psychiatra, tvého okolí...

    31.3.2010 21:19 eNko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    To je ovsem krasne, ja bych sel k psychiatrovi s depresi a odesel bych se schizofrenii... (?)
    AsciiWolf avatar 1.4.2010 10:08 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Však tak údajně dopadl BLEK.

    Akorát, že v jeho případě to nebyla schizofrenie, nýbrž porucha osobnosti... :-)

    1.4.2010 17:46 MX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Schizoidni, ktera zpusobuje, ze nekomunikuje se zenami :-(
    31.3.2010 17:43 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    No, to asi ne, pointa podle me je, ze kdyz "slysite vlastni myslenky", znamena to, ze nedokazete rozlisit, zda jde o realny zvuk nebo ne. Kdezto u vlastnich myslenek to dokazu (a vzhledem k tomu, ze si obcas predrikavam, tak je i slysim).
    Dalibor Smolík avatar 31.3.2010 17:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Já je občas slýchávám. Nějaký hlas mi říká: "Pojď na pivo!" A já většinou poslechnu.:-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dent avatar 31.3.2010 19:54 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    To jsou játra, pravidelné dávky alkoholu je drží zakonzervované, takže se nezkazí.
    1.4.2010 10:39 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Tak tak, přece nebudou tvrdnout doma :-)
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    31.3.2010 18:21 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Jsou takoví co se zaposlouchají do vlastních myšlenek, a slyší úplné ticho... Ti se pak obvykle dají na politiku, nebo aspoň k armádě :-D
    kotyz avatar 31.3.2010 20:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    jo vnitrni rec mame vsichni, ale von mysli ze to slysi jakoby nekdo stal za nim a rikal mu to ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    31.3.2010 17:03 Jan Jilek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Docela dobre, diky za optani.
    Max avatar 31.3.2010 17:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Zajímavé téma, budu se těšit na pokračování a co se z toho vyklube :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    31.3.2010 18:05 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    že mě někdo okrade,
    Normální, když vidím třeba partičku namachrovaných romů.

    že se mi rozbije PC,
    V pohodě, koupí se nové, třeba i z bazaru.

    že mě někdo sleduje,
    Ve větších městech určitě ano. Kamery:(

    že mi doktorka nevěří
    Lepší je nevěřit doktorům.

    Zajímavé čtení. Už se těším na další díl.
    31.3.2010 18:15 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Máte tam nějaké drobné, ale nedůležité nepřesnosti.

    Každopádně jsem zvědav, co z toho blogu bude.
    31.3.2010 18:21 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Však si nekladu za cíl být úplně přesný. Spíš chci přiblížit schizofrenii i běžným lidem.

    31.3.2010 18:28 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Jo jo jasně... rozumim. Rozumim, myslim že ano.
    31.3.2010 18:27 Dr.Watson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Oceňuji Vaši odvahu začít o tomto psát. Pevné nervy a věřím, že budete pokračovat. Držím Vám palce.
    31.3.2010 18:45 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Děkuju.

    1.4.2010 09:51 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    naprosty souhlas
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    31.3.2010 18:39 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    teda musim uznat, ze jste frajer. V dobrym slova smyslu. Tohle malokdo dovede. Nektery veci si lidi nedovedou sami priznat, natoz verejne.

    Jinak nejlepsi lecba na male i velke dusevni poruchy je zenska. Kdyz uz se ma clovek zblaznit, tak je to vzdycky lepsi s nekym.

    Vcelku si rad prectu dalsi blogy na toto tema. Zajedno je psychologie jeden z mych mensich zajmu a za druhe mam pocit, ze par lidi tady v diskuzich/blogach bud smeruje k odborne lecbe nebo blogy pouziva jako terapii. Bude alespon co porovnavat.

    gf
    31.3.2010 18:48 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Děkuju za ocenění.

    1.4.2010 09:25 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Jinak nejlepsi lecba na male i velke dusevni poruchy je zenska. Kdyz uz se ma clovek zblaznit, tak je to vzdycky lepsi s nekym.
    Je to ovsem taky dobry zpusob jak se zblaznit.
    AsciiWolf avatar 1.4.2010 10:10 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    +1 :-D
    31.3.2010 18:39 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    O KBT jsem slyšel doclea rozporuplné názory.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    31.3.2010 18:44 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    U nás (v práci) je to zákon :-) KBT.

    Jinak to není nic nového. Ani samospasitelného, si myslím, záleží nejvíc na tom , kdo to používá. Jako u všeho.
    31.3.2010 18:51 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    záleží nejvíc na tom , kdo to používá

    Přesně tak. Pro někoho (jako pro mě) je to mocná zbraň. Noapak pro někoho, kdo s tím neumí správně zacházet, je to celkem k ničemu.

    31.3.2010 19:00 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Běžně bych se neptal, ale když máte chuť se svěřit do blogu, K čemu využíváte KBT? K práci se vnucujícími se myšlenkámi?

    Nemusíte pochopitelně vůbec odpovídat! Chápu, je to Váš život. Každopádně hodně štěstí.
    31.3.2010 19:09 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Na tuto otázku dostanete ode mě odpověď až dalším zápiskem do mého blogu. Ten bude pojednávat, jak používám KBT, resp. u mě přesněji zdravý selský rozum při rehabilitaci. Během svého života jsem přišel na mnoho dobrých nápadů, postupů... které už třeba ani patřit do KBT nemusí, a proto budu radši moje postupy označovat jako zdravý selský rozum.

    31.3.2010 19:13 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    To je dobře! Myslím že právě zdravý selský rozum je potřeba! Dost mi to zajímá. Když tak i na můj e-mail. kdyby se Vám nezdálo to zveřejnit.

    Hlavně na co jste přišel. Díky za odpověď!
    AnachronyX avatar 31.3.2010 18:57 AnachronyX | skóre: 3 | blog: Zastudena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Máte velkou odvahu tedy. Pro většinu lidí je to hodně velká nálepka. Většinou na otázku, co je schizofrenie, odpovídají - rozdvojení osobnosti, což je samozřejmě hodně zjednodušené a nepřesné. Můžu se zeptat, jak se to začalo projevovat a kdy?
    “There is no system but GNU, and Linux is one of its kernels.” — Saint IGNUcius
    31.3.2010 19:04 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    De facto se to začlo projevovat už v 3. ročníku na střední škole. Projevovalo se to sebevražednými myšlenkami, různými strachy (už jsem napsal výše), stranil jsem se...

    31.3.2010 19:10 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Ano, to je zajímavé, a myslím , že je dobře že to píšete.
    AnachronyX avatar 31.3.2010 19:23 AnachronyX | skóre: 3 | blog: Zastudena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    To zcela určitě. Do podobných problémů může spadnout kdokoliv. Zato válčit s tím hned tak někdo nezvládne.
    “There is no system but GNU, and Linux is one of its kernels.” — Saint IGNUcius
    31.3.2010 19:01 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Takže při schizofrenii mozek vytváří jednu „hlavní“ osobnost v první formě a pak další (může jich být více?) ve třetí. Je možné se třetí osobou nějak komunikovat, chová se aktivně? Nebo by to už patřilo do škatulky alternativní osobnost (třebaže si není sama sebe vědoma)?

    A vůbec co je na schizofrenii špatného? (Kromě toho, že to není normální.) Ztěžuje to nějak život nebo duševní výkonost? Není to třeba tak, že člověk se dostane k doktorovi, jen když jeho schizofrenie má přitěžující projevy? Tedy že existuje dost lidí, kteří jsou také schizofrenní, jen to nikomu (ani jim) nevadí (třeba se jim to i líbí)?

    Co takoví šachisti, kteří v rámci hodnocení své strategie si sami dělají oponenturu. Není to taky schizofrenie?

    Literární odbočka: na problému alternativní osobnosti je postavena kniha Mír na Zemi od Lema. I když z lékařského hlediska to je přitažené za vlasy, tak je to výborná komedie, kdy hlavní hrdina bojuje s druhým my, snaží se ho přelstít, domluvit se s ním, radí se se slovutnými psychiatry a do toho všeho zachraňuje Zemi (i když především sám sebe).

    31.3.2010 19:15 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Nebo by to už patřilo do škatulky alternativní osobnost

    Ano.

    Ztěžuje to nějak život nebo duševní výkonost?

    Ano, velmi. Když se každou chvilku něčeho bojíte, slyšíte věci, který neexistujou, nedokážete s druhými komunikovat...

    Isah avatar 31.3.2010 22:26 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Tady u té osobnosti už spíše popisujete mnohočetnou poruchu osobnosti, která je se schizofrenií laicky často zaměňována. MPO je trochu něco jiného. Schizofrenie je především poruchou vnímání, myšlení čímž se mění i chování. Diagnostika i léčba patří do rukou psychiatra.

    Začíná obyčejně v adolescenci nebo v mladém věku. Častá je kolem 30. roku věku. Spouštěčem může být cokoliv, velmi často stres, přepracování, rodinné vztahy, požití drog... Léčí se blbě a je dost důležitá spolupráce nemocného. Pokud je nemocný člověk pod kontrolou a je stabilní, může celkem normálně fungovat. Musí si uvědomit, že je potřeba dodržovat určitý klidový režim. Pokud není stabilní je to celkem hukot. Život to ovlivní hodně.

    Znám 3 schizofreničky. 1 je kolegyně v práci, u které schizofrenie s perzekučními bludy začala ze stresu, z extrémního přetěžování. Ta to zvládá s léky dost dobře, na terapii nechodí. Další kamarádka žije na ulici a střídavě v psych. léčebně. Nezvládá dodržovat léčbu. Schizofrenii má asi od 17 let. Nikdy nepracovala, nezvládá to. Každá z těch holek je jiná. U každé se ta nemoc projevuje jinak. Samo, že pro rodinu je to veliká zátěž.

    Souhlasím s Dagem, terapie musí sedět klientovi a záleží na tom, který terapeut ji provádí. KBT já moc nemusím, ale myslím, že zpočátku nemocnému může pomoci nastolit si v sobě určitý řád a vyrovnat se s projevy nemoci. Stabilnější nemocní zvládnou i hlubinné směry. Záleží na osobnosti. Někoho hlubinná terapie může zase rozhodit.

    Václave, přeji hodně sil v boji s nemocí a jsem zvědavá na další pokračování.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    31.3.2010 19:23 321ted
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Ahoj, měl jsem také veliké potíže, myslím, že to i byla schizofrenie (podle tvého popisu) a ještě něco co mi diagnostikoval doktor. A víš co pomohlo na sto procent? Holka, a najednou změna myšlění, cíle... Poruchy zmizely, netrvalo to ani rok.
    31.3.2010 19:45 cccp #1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    me zase pomohla marihuana
    31.3.2010 19:52 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Marihuana může taky schizofrenii vyvolat, na to bacha.
    31.3.2010 19:59 cccp #1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    no co, tak bych měl už tři hlasy v kebuli. to už by se dalo dobře pokecat.
    robotics avatar 31.3.2010 20:01 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    S tím souhalsím... ze začátku co sem hulil, tak to byla pohoda. Ale čím dál víc sem hulil trávu, tak sem měl pocit, že na mě všichni koukaj a mluví o mě. Slyšel sem co říkaj, ale třeba to ani neříkali. Taky sem se dusil ve spánku... nechutný pocit... člověk nemůže dýchat a nemůže se probudit, ale nakonec se mu to na poslední chvíly povede. S trávou sem skončil po té, co sem po jednom zhulení měl hrnění před očima a nemohl sem pomalu ani chodit. Asi nedostatek kyslíku. Přesně ten pocit, co sem měl ve spánku když sem se dusil... bezmoc. Od té doby nehulím a vím, že to zas tak dobrá hodná droga není.

    Teď rád vzpomínám na díl The simpson, kde Houmer svou neškovností ve výrobně limonád do nich přidal trávu. Pak záběr na Bernieho jak si z ledničky bere jednu z limonád. Napije se... a najednou vidí všude samé mutanty a zrůdy jak na něj útočí... tak rychle šáhne po láhvy piva, napije se.. a najednou vidí růžové mírumilovné slony a on má blažený výraz v obličeji :-D.

    Michal Fecko avatar 31.3.2010 20:16 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Teď rád vzpomínám na díl The simpson, kde Houmer svou neškovností ve výrobně limonád do nich přidal trávu. Pak záběr na Bernieho jak si z ledničky bere jednu z limonád. Napije se... a najednou vidí všude samé mutanty a zrůdy jak na něj útočí... tak rychle šáhne po láhvy piva, napije se.. a najednou vidí růžové mírumilovné slony a on má blažený výraz v obličeji :-D.

    Skvela substitucna liecba
    31.3.2010 20:42 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    A hlavne ti sloni z alkoholu ho pred tema priserama zachranej...
    Saljack avatar 31.3.2010 21:17 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Tak nevím. jak moc si hulil trávu, ale to, že tě někdo sleduje vyvolávají jiné drogy a z trávy máš leda vyhulenej mozek a k tomu občas ty kreténský záseky při myšlení.
    Jenom k té schizofrenii, trávu si vůbec nedokážu představit jako schizofrenní a ani zdaleka podle mě ty pocity nenavozuje. Jestli někdo totiž zkoušel šalvěj divotvornou tak ví (nebo si to alespoň myslí a spousta lidí to také tak popisují) co asi schizofrenie je. Moje poslední zkušenost s tímto zvláštním "halucinogenem" mi vyvolali roztrojení osobnosti tak reálné, že jsem si opravdu myslel, že už to zpátky nevrátím. Ještě štěstí, že doba trvání je tak krátká.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    1.4.2010 12:28 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Ucinek drog je pro kazdeho specificky. Ze svych zkusenosti nemuzes hodnotit ostatni ...
    1.4.2010 14:24 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Přesně tak, protože třeba na mě se marijanka chovala za určitých podmínek úplně stejně, ne nadarmo se říká, že můžeš být z trávy "vystihovaný". Navíc, co jsem o schyze četl, tak ten stav může být dost podobný, schyzu naštěstí (jěšte) nemám ;-), ale spoustu z toho, co tu popisuje autor, si dokážu reálně představit.
    Baník pyčo!
    Saljack avatar 1.4.2010 15:38 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    To je mi jasný, ale ještě nikdy jsem neslyšel o nikom, kdo by měl z trávy schýzu. Leda někdo kdo se bojí aby ho při tom náhodou někdo nechytil. Hlavně, když se kouknu na někoho kdo to s trávou opravdu přehání, tak vůbec nechápu jak by schýzu mohl mít, protože to má prostě v hlavě vypálený.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    31.3.2010 20:26 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Tráva mě napadla okamžitě. U některých lidí spustí schizrofrenní chování v podstatě hned po požití, se vším všudy. Takoví si dají jenom párkrát a pak už nikdy. Na druhou stranu neznám nikoho kdo by ten to patologický stav zažíval i po odeznění účinků THC (u jiných drog je to bohužel jiné)...

    Já celkem často hulím trávu, a třeba o sluchové halucinace potom zakopávám často, i když neslyším hlasy, spíš zvuky, třeba výtah v domě bez výtahu... Vnímání zvuku je o mnoho ostřejší, je nejvíc zesílené, často mám pocit jako by na mě věci mluvily, ne jako by z nich vycházel lidský hlas ale spíš jako by byly artikulované ty zvuky co stroje vydávají (cvakání, roztáčení motorků, vrzání a podobně) :-D blbě se to vysvětluje .. ale rozhodně to nejsou cizí myšlenky nebo tak něco, to bych s tím rychle skoncoval. Jsou to spíš útžky slov, jakási hudba vznikající v mozku..

    To ve spánku o čem mluví robotics nezažívám, i když se mi občas stane že se "nelze probudit" tělo je ochablé a člověk nemůže "vystoupit ze snu" i když má otevřené oči a čučí na strop :-) pravděpodobně to z trávou souvisí. Většinou se člověk nakonec probere. Když jsem tento stav zažil po shlédnutí pár filmů z Freddy Krugerem, celkem jsem se vyděsil :-D

    Každopádně znám víc lidí kteří měli i na téhle relaxační droze celkem "blbej trip" a teď si dávají na trávu velký pozor.. Mě to asi ještě čeká :-P
    31.3.2010 21:50 Uzivatel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    i když má otevřené oči a čučí na strop :-) pravděpodobně to z trávou souvisí.
    Zrejme spánková paralýza. S trávou to nemusí súvisieť... Ak je to spojené len s tou paralýzou, tak sa to dá, buď to prejde po krátkej dobe, alebo sa pokúsiš zaspať.

    Raz som mal pri tom paranoidnú halucináciu ktorá vyústila do panického strachu... po dlhej dobe som si trocha poplakal :)

    31.3.2010 22:12 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Jo, to bude ono. Zaspal jsem to snad jen jednou.. vždycky mi ty bylo nepříjemné a chtěl jsem se pohnout, probudit se.. taky si pamatuju, jak jsem tahle ležel a vší silou se snažil si dát facku, abych se probral a přímo jsem cítil přitom tu "imaginární ruku" jak mi dává facky aniž bych se reálně pohnul :-) S trávou to souviset nemusí, pravda.
    31.3.2010 21:52 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    To ve spánku o čem mluví robotics nezažívám, i když se mi občas stane že se "nelze probudit" tělo je ochablé a člověk nemůže "vystoupit ze snu" i když má otevřené oči a čučí na strop :-) pravděpodobně to z trávou souvisí.
    Sleep paralysis
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    6.4.2010 09:54 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Jen bych doplnil, že i když spánková paralýza (a při ní probíhající hypnagogické stavy) může být pro někoho kdo neví o co jde velmi děsivá (a pak vznikají legendy o únosech mimozeštany, atp. ;-)), není nijak nebezpečná (velmi zjednodušeně řečeno se jedná to, že tělo už usne, kdežto mozek je stále vzhůru) a lze jí docela jednoduše využít pro vstup do stavu lucidního snění.

    A to je panečku teprve nářez, virtuální realita ala Matrix kterou si člověk může utvářet jak se mu zachce ;-) Prostě sen ve kterém si člověk uvědomuje že sní a může ho libovolně ovládat, měnit prostředí, atp.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    robotics avatar 31.3.2010 19:56 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Ale co přijde potom, co tě ta holka nechá?
    Michal Fecko avatar 31.3.2010 20:12 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Maniodepresivna porucha, panicka porucha, hlboka depresia - vyber si...
    31.3.2010 21:26 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Sorry, ale tohle bych rád trošku korigoval, než to někdo vezme vážně (už tak se v téhle diskusi objevují lehce hypochondrické příspěvky, a nechceme aby se někdo zbytečně bál, že je psychicky nemocný, že ;-)

    To čemu se říkalo maniodepresivní psychóza nebo ta zmiňovaná schizofrenie jsou velmi vážné poruchy a rozhodně není možné je vyvolat rozchodem s dívkou, ani je vztahem s dívkou vyléčit. Samozřejmě, že hluboké emocionální zážitky mohou průběh nemoci ovlivnit, snad mohou být i spouštěčem latentní psychózy, ale rozhodně nejsou příčinou.

    Dneska se na všechno používají odborné výrazy, mnohdy špatně. Když se člověk rozejde s ženskou a je mu mizerně, tak říká že má depresi... což je v naprosté většině případů nesmysl. Smutné je, že mnozí si i chtějí nechat předepsat antidepresiva. Možná že by bylo užitečné rozepsat, že skutečná deprese nebo schizofrenie jsou opravdu o něčem jiném.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    31.3.2010 22:18 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Dneska se na všechno používají odborné výrazy, mnohdy špatně. Když se člověk rozejde s ženskou a je mu mizerně, tak říká že má depresi... což je v naprosté většině případů nesmysl. Smutné je, že mnozí si i chtějí nechat předepsat antidepresiva.

    Ano, a naštěstí je dost lékařů "při smyslech" kteří na taková "ataka deprese" předepíšou například prakticky neškodný Prothazin :-)
    Michal Fecko avatar 31.3.2010 20:05 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    tento blog je tiez sucastou terapie predpokladam? drzim palce... schyzofrenia sa vraj uspesne rozvyja hlavne z necinnosti - z vela volneho casu - cesta k liecbe je co najviac pracovat a mat co najviac zalub - a blizkeho cloveka s kym sa mas podelit o svoje radosti a starosti...
    31.3.2010 20:20 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Hlavním smyslem je utřídit si svoje myšlenky, postupy, finty... Má mě to posílit v dalším boji s tou mrchou — schizofrenií.

    Michal Fecko avatar 31.3.2010 20:57 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Štítky: nemoc, PC
    hmmm
    31.3.2010 21:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Zajímavé. Oceňuji odavhu a nápad,...

    ...ale nevím, jestli to budu číst, protože já když si čtu o nemocech, tak je pak dostanu :-D
    31.3.2010 22:19 ferda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Dobry den, zajimalo by me, zda se meni i inteligence, zda dochazi postupne k demenci, nebo zustane IQ nedotceno?
    31.3.2010 22:54 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Iq by melo zustat nedotceno a pri dodrzovani doporucene terapie se da zit relativne kvalitni zivot.
    Isah avatar 31.3.2010 22:56 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Tak jestli až k demenci to nevím, možná u extrémních případů, ale IQ dotčeno je, nemocný bývá velmi zpomalený, nesoustředěný, bez vůle. Aspoň holky se schizofrenií, které znám byly a to výrazně.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Michal Fecko avatar 31.3.2010 23:03 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    je to ale zrejme len docasne a reverzibilne, nie?
    31.3.2010 23:09 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    To, ze byly zpomalene, neznamena, ze mely snizene iq.
    Isah avatar 1.4.2010 01:08 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Ano, jen v době ataky nemoci. Kolegyně je dnes naprosto OK. Bere léky a dodržuje režimová opatření.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Isah avatar 1.4.2010 09:52 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Ano, je to reverzibilní. Základem úspěchu léčby je vyrovnat se s tou nemocí a najít si režim života, který vyhovuje a zároveň moc neomezuje. Kolegyně ví, že nesnese stres, tak když máme nějaké hoňky na odd., šetříme ji a mluvíme o tom, jak jí je. Máme pravidlo, že když se bude cítit blbě, řekne nám to a budeme s tím něco dělat. Snažíme se i minimalizovat riziko průseru.

    Třeba 3 noční za sebou nezvládne, tak vypomůžeme jak se dá.

    Ona toho nezneužívá.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    1.4.2010 11:04 decumanus | skóre: 12 | blog: Clusium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Máte můj obdiv, děkuju vám za ní!
    Dalibor Smolík avatar 1.4.2010 13:46 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    + 1, klobouk dolu
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    1.4.2010 01:17 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Schizofrenia ti fyzicky nenici mozgove bunky ako demencia ale osobnost schizofrenika sa moze dostat do takeho stavu ze tieto dve ochorenia laik nerozozna.
    1.4.2010 16:52 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Nemel jste k psychousovi chodit, ti vzdycky neco najdou, protoze sami jsou to magori a schizofrenii byste tudiz nemel. Co kdyz se psychous myli?
    hmm
    1.4.2010 17:24 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií

    Psychiatři jsou taky jenom lidi, kteří se můžou mýlit. Ale v tomhle případě se nemýlí.

    9.7.2010 09:38 Eduard Nud
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Blbě. Ale ještě hůře se žije bez lidí. Každý je někdy nucený být alespoň na chvilku sám. Ale schizofrenik je sám i když je s lidmi. Nechápe je, oni zase nechápou jeho. Neví, že je nemocen a když to ví, ne zcela plně si to uvědomuje. Má proto pocit, že ho lidé nenávidí, že jsou vůči němu zaujati a neví, že si to z velké části způsobuje on sám. Má lidi rád. ale později zahořkne a začne je i nenávidět. A lidé se zase nikdy nedozví, že to vlastně způsobili oni svým nevhodným chováním. A proto se se schizofrenií žije špatně, protože člověk žije sám na pustém ostrově, ze kterého není úniku, i kdyby tudy proplouvala loď za lodí.
    24.9.2010 16:43 Eduard Nud
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Jako například dneska. Rozhodl jsem se jít do samoobshluhy pro celerový salát, protože se na něj při velkém nákupu rádo zapomíná. Nedělám z toho vědu. Rozhodně mě spíš sleduje městská policie než Marťané z východu a myšlenky mi nikdo nečte, stejně si všichni myslí, že není co.

    Už při příchodu na křižovatku čekal jsem komplikaci a podle toho se i tvářil. Nemýlil jsem se. Babička se dvěmi dětmi na kolech zavelela a šlo se jinudy. Pohnul jsem rty a spíš v duchu vyslovil nepěknou nadávku. Tak nenápadně, že většina řidičů, nejméně všichni, si toho nemohli nevšimnout a náramně se tím bavili.

    Pohled toho mladého tatínka s asi desetiletýn synkem jsem jako neviděl, ale pláč malého dítěte se už přehlédnout nedal. Stejně tak utěšování maminky, že ne, že to není ten pán. No, prodavačky se o mně baví vždycky, tento problém už nijak neřeším a připadá mi to běžné.

    Při cestě domů jsem se vyhnul mým známým, starým manželům, měl jsem strach, že při mém stavu by buď taky zrychlili krok nebo by si mě ani nevšimli, mám z tím své zkušenosti a šel jinudy. Na druhé straně se mi posmívali dva kluci. Podíval jsem se tam, bojácně zmlkli, protože za chvilku měli přejít na moji stranu. Mysleli si pak, že to nevím, ale to už jsem si raději nevšímal nikoho. Ale zřejmě veděli, že vím.

    Já vím, co si teď myslíte. Že se toto všechno odehrálo jenom v mojí fantazii a že nic z toho není pravda. Vyvracet vám to nebudu. Díky mojí fantazii jsem se ocitl na policejním okrsku i s pánem kriminálního oddělení. A tam jsem se díky svým bludům dozvěděl, že jsem veřejným ohrožením. A zatím se pro mne stává peklem jít jenom nakoupit, protože kromě lékařů už raději nikam nechodím.

    Oni si myslí, že jsem úplně blbý a že to nevnímám. Že mi tím vlastně neubližují. Ale jak se pak mám zařadit do kolektivu a chovat se normálně. Vás by to bavilo? A takhle nějak se žije se schizofrenií.
    2.6.2011 12:23 Eduard Nud
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Před několika hodinami jsem si nechal udělat psychotest. Trochu jsem to zoral, výsledek jsem si nevytiskl, sice uložil, ale blbě, poštou mi nepřišel. Stačil jsem si ho ale přečíst a zjistil jsem neuvěřitelné věci. Podle výsledku testu mám silně vyvinutý stav úzkosti a sociální fóbii a ještě pár maličkosti, ale schizofrenii nikoliv. To mě tedy dost překvapilo, protože doktoři mě na ni léčí už třicet let.
    2.10.2010 08:56 lipkisk@seznam.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Zbylo my po léčbě dost balení připravků Zeldox 40mg (datum použitelnosti do 11.2013), balení je po 30 tabletách. Zeldox je výborný lék na psychotické poruchy, rychle zbavuje symptomů a navíc má silný sedativní efekt takže se po něm dobře usíná. Za jedno balení 150Kč. Dále my zbylo jedno balení Tisercin 25mg (datum použitelnosti do 3.2015), balení je po 50 tabletách. Tisercin je NEJSILNĚJI působící sedativum/hypnotikum z řad neuroleptik. Vhodné pro lidi co trpí psychotickou poruchou se silnou agresivitou a neklidem. Cena je 400Kč (cena je vysoká kvůly velkému doplatku v lékarně). Snad se najde někdo komu tim pomužu a komu se to bude hodit. Pokud budete mít zájem ozvěte se mi na email. Zde jsou fotky: http://img180.imageshack.us/gal.php?g=p9260004.jpg
    24.5.2014 15:59 Petr Strokosz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se žije se schizofrenií
    Ahoj , trpím paranoidní schizofrenií a je mi už necelých 24 let , onemocněl kolem 21 roku života a musím přiznat že nejlepé vám pomůže jedině lékař či lékařka, také je dobré vést zdravou životosprávu tzn. nepít alkohol , nekouřit marihuanu a nebrat tvrdé drogy poněvač pak Vám to udělá v mozku nezkutečný maglajz. Je hezké když se o Vás stará rodina a přátelé pak tuto odezvu musí pacient vnímat a držet se rad okolí a dávat jim za pravdu , doufám že se z toho někdy vyhrabu a budu zase žít normální život , ale i tak to jde.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.