abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    27.5. 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 937 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    23.10.2008 10:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Nějak mi v té anketě chybí "poklesla cena mých akcií" :-)
    Michal Fecko avatar 23.10.2008 10:56 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Njn to uz asi aj tak neupravim :-D -> hod to pod Preputsili ma z práce
    23.10.2008 11:19 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    úspěšně jsem prodělal 32 000 na akciích ...
    23.10.2008 17:05 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    A predal si zo stratou, alebo to stále držíš v nádeji, že to zasa stúpne?
    23.10.2008 18:34 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    nemám přímo akcie, ale mám to v ČP investu, takže zatím neprodávám a držím se naděje
    25.10.2008 14:36 h.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    ja 40tis v akciovych fondech
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.10.2008 11:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Nebýt zpravodajů, tak nevím, že se něco děje.
    23.10.2008 11:32 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Otázka času, než krizi pocítí na vlastní kůži většina občanů České republiky.
    23.10.2008 11:47 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    otazka smerovala k ctenarstvu abclinuxu a v tomto pripade jsem si jisty, ze nemate pravdu.

    Predne je 80% ctenaru zde studentu a ty zivi vice mene rodice, kteri maji ten zarny cil, aby byl synacek nebo dcerunka jednou ten magistr a proto budou az do 26 potomstvu utirat i zadek.

    Zbytek jsou vzdelani, pilni a pracoviti pravicove smyslejici spoluobcane a tech se krize netykaji, neb kdo chce, si praci vzdycky najde. Krize se tykaji jen socek a nemakacenku, kteri by se nejradeji valeli v cekarnach u lekare.
    23.10.2008 12:13 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Krize se tykaji jen socek a nemakacenku, kteri by se nejradeji valeli v cekarnach u lekare.
    Byl bych velice rad, kdybys mel pravdu, ale obavam se, ze dokud se v CR poradne neprocisti politika, tak to jen tak pravda nebude. Ono totiz vsechno souvisi se vsim.

    Rekl bych, ze kdyz byde socek a nemakacenkum spatne, tak zacnou otravovat a "skvela" socialni vlada jim prida na podporach a davkach. No a kde budou ty penizky brat? No prece od tech makajicich (a cast si pujci). Prece je jasne, ze kazdy dobry skutek musi byt radne potrestan, cili i pilny pracovity clovek musi byt dobre o cast svoji mzdy obran, aby z toho mohl zaplatit svoji vladu a svoje socialni slabsi obcany (rozumnej lenochy). Takze pak to muze klidne dopadnout i na takovy rodice studentiku a potazmo tedy i na studentiky.

    No a kdyz uz by sla nejaka banka ke dnu, tak toho stat bude muset dat o hodne vic.
    Michal Fecko avatar 23.10.2008 12:18 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    pravicove smyslejici
    My co tu chodime pouzivame open source - povacsine z presvedcenia - co je na open source pravicove, co je pravicove na filozofii pouzivania opensource? Usetrit za licencie proprietarnych OS/programov - a teda zvysit zisk? A ak to pouzivam - znamena to ze sa s tym stotoznujem a de facto stotoznujem sa s myslienkou sirenia a pouzivania open source programov - ktora mi tiez nepride pravicova.
    freshmouse avatar 23.10.2008 12:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Open source (či svobodný software) je apolitické, tzn. ani pravicové, ani levicové.

    Např. já open source používám čistě proto, že mi nejvíce vyhovují některé produkty (GNOME, Ubuntu atd.). Kdyby takové GNOME nebylo open source (nebo svobodný SW), nejspíš bych si ho stejně koupil.

    Open source SW či svobodný SW pro mě zkrátka nejsou nic jiného než jiný druh zboží. Někdo ho musí vyrábět a to stojí čas, energii a peníze. Že se na open source nabalilo relativně dost komoušů, co si myslí, že když něco není zadarmo, tak je to buržoazní přežitek, to je věc druhá.

    (Poznamenejme, že jsem pravicově smýšlející pracující student. :-))
    23.10.2008 13:31 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Predne je 80% ctenaru zde studentu a ty zivi vice mene rodice,

    Bejvávalo. Dneska si zas tak moc rodičů nemůže dovolit vydržovat potomky na vysoké škole. Mám spoustu spolužáků, co si na sebe vydělávají z větší části sami. Děcek vydržovaných rodiči už dávno tolik není a není divu, bylo by to pro všechny mimo těch nejbohatších na umření hladem.

    Naštěstí vesměs všichni umíme dost na to, abychom nemuseli sedět za pokladnami, jako nemálo kolegů z humanitních škol :-)

    A proč to těžko může být jinak?

    Zbytek jsou vzdelani, pilni a pracoviti pravicove smyslejici spoluobcane

    Myslíte, že z potomstva vydržovaného rodiči se získáním diplomu zázrakem stane vzdělaný, pilný a pravicově smýšlející člověk? Houbeles. Byla by z něj kůže líná. Na abíčku je ale opravdu pravicově smýšlejících lidí opravdu podle všeho spousta...

    Mimochodem, myslím, že aby z člověka vyrostl pracovitý pravičák, musí díky vlastním schopnostem vyrůst z větší či menší bídy, jinak většinou bude spíš líný, levičák nebo oboje :-) (líní pravičáci kupodivu existují - vypadá to jako protimluv, ale jsou lidi, co houby dělají, jsou finančně zabezpečeni - typicky nikoli vlastním přičiněním, tak mají spoustu času projevovat své pravicové názory, které se ovšem v případě problémů rychle změní :-)).
    ^D
    23.10.2008 15:49 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Aničko, proboha, nedělejte z pravice a pravicovosti jakési božstvo a ideál. Můžu být vcelku úspěšný a relativně zajištěný vlastní pílí a i tak mít např. sociální cítění atd. - být "mírně levicovým liberálem", jak pravil výsledek jednoho stupidního testu. Přitom znám řadu těch "správných" pravičáků dle dnešní módy a nezlobte se, jako lidé u mě prohrávají na celé čáře. Nesvěřil bych jim ani 1000Kč, protože bych neměl jistotu, že mně je vrátí.
    To není v nějaké pravicovosti, jak vám implantoval do hlavy hradní Profesór. Je to ve slušnosti, ohleduplnosti a snaze něco umět a poctivě pracovat. S tím nemá politická orientace tolik společného jak se v našich "nezávislých" médiích píše.

    Zatím mě ten sešup deregulovaného (a podle profesóra tedy správného) amerického kapitalismu stál jako drobného akcionáře ČEZ jen cca 100000,-. Nedělám si však iluze o tom, že tady to končí. Za globalizovanou hloupost prostě zaplatit musíme.
    Jako člověk, jehož primárním vzděláním je klasická kybernetika se nad bláboly všech těch nadšených deregulátorů musím jen útrpně usmívat a ničemu se nedivit. Krach přišel zcela zákonitě.
    23.10.2008 15:55 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Nenechte se zmást, já si nemyslím, že tady máme nějakou skutečnou pravici - pokud tedy "pravice" říkáme těm, co chtějí, aby se lidi uměli starat sami o sebe, nevěšeli se na krk ostatním, starali se o své rodiny, říkali, co uznají za vhodné a o případné bohatství se dělili jen s těmi, kdo to skutečně potřebují. (Jiní tomu myslím říkají "konzervativní hodnoty" nebo tak nějak.)

    Osobně si myslím, že doopravdy slušný člověk dost těžko může chtít něco výrazně odlišného :-)
    ^D
    23.10.2008 16:19 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Komunisté, když dospěli ke krachu, hulákali, že to ještě nebyl ten jejich správný socialismus a že také "byly pravicové úchylky".
    Ultraliberálové právě teď (během krachu) pokřikují, že v USA i v posledních 8 letech vlády neocons (!!) vlastně vládl socialismus (!!) a že jejich naprosto čistá a jediná správná ideologie(povšimněme si podoby s komunisty) za nic nemůže a jednou spasí svět.
    Vy (pod tíhou žalostného pohledu) tvrdíte, že to co je dnes reálně ve společností pravicí, pravicí vlastně není a že jde v případě pravicovosti o nějaký ideální stav, který možná jednou..a že prý konzervativní hodnoty.... :-)

    Tak nevím. Ale mám se před všemi, kteří mají tzv. "jasno" hodně na pozoru. :-)

    Abych vám v tom udělal ještě větší bo.del, tak ještě napíšu, že jsem znal slušného, pracovitého, vzdělaného a maximálně činorodého člověka, který nikdy na nikom nevisel a překvapivě věřil komunistickým myšlenkám - domníval se, že právě ony dají světu ty konzervativní hodnoty. Komunistická hesla: "Kdo nepracuje ať nejí", "Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb" atd.. vypadaly tak logicky a lákavě, že ten dobrý člověk ani nezaregistroval, že všude kolem něj se už léta jede podle upgradovaných verzí ve stylu: "Kdo nekrade denně aspoň hodinu, okrádá sebe i svou rodinu"....
    23.10.2008 16:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Zatím mě ten sešup deregulovaného (a podle profesóra tedy správného) amerického kapitalismu stál jako drobného akcionáře ČEZ jen cca 100000,-. Nedělám si však iluze o tom, že tady to končí. Za globalizovanou hloupost prostě zaplatit musíme.
    To bys měl ty akcie co nejrychleji prodat a doporučit to všem dalším drobným akcionářům (já si levné akcie ČEZu rád koupím.)
    Quando omni flunkus moritati
    Dalibor Smolík avatar 23.10.2008 17:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Vy máte akcie ČEZu za 100.000? Nedávno mi volal jeden makléř, jestli bych akcie ČEZu nekoupil. Akce je teď prý dole, ale do budoucna akce půjdou nahoru. Energie bude vždycky potřeba, její potřeba poroste a akcie takové firmy nemohou zůstat věčně dole. Za rok, za dva půjdou rekordně nahoru. Tolik makléř, hučel do mne jak do dubu. Já jsem nekoupil ... ale na druhé straně, kdybych je měl, určitě bych je podržel.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Max avatar 23.10.2008 18:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    100kkč je podle mne akorát. Není to moc, ale ani málo. Prostě tak nějak, aby tě dividenda mile podporovaly a přitom si ani moc neriskoval :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.10.2008 18:36 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    jo, loupnu tam za sto litru a pri vyplate zinkasuju bura (kdyz bude dobrej rok) a nebo taky litr a nebo taky nic. Fajn, uz za padesat let to mam zpatky a budu doufat, ze ta firma nepujde do kopru :-)
    Max avatar 23.10.2008 18:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Co vím, tak ČEZ vyplácel vždy pravidelně. A při investici 100kkč bych to spíš neviděl na 5kkč, ale tak 10kkč. A jelikož stále roste, tak bych to bral jako dobrou investici. Samozřejmě nyní. chtěl jsem nakoupit, ale nějak nestihl, viz níže.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.10.2008 19:01 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Jo, jasne...
    Cena momentalne: 743,-
    Dividendy v uplynulych letech:http://www.cez.cz/cs/investori/akcie/dividendy.html
    Tve investorske rady: K nezaplaceni :-)
    Mam lepsi napad: Po USA koluje email "Retirenment Plan"/Jak si zabezpečit úspory: Kdybyste před rokem investovali 1000 US dolarů do akcií Nortelu, dnes by akcie měly hodnotu $49 U Enronu by vám z té tisícovky zbylo $16.50 Z akcií WorldCom by zbylo $5.00 Z investice $1000 US do Delta Air Lines dnes dostanete $49 Pokud by jste za tisícovku zakoupili United Airlines, nedostanete zcela NIC Ale kdybyste před rokem nakoupili za $1000 pivo a vychlastali ho, dnes vrátíte prázdné lahve a dostanete $214. Investiční rada tedy je: chlastej co můžeš a recykluj!
    23.10.2008 20:19 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Což značí, že není čas prodávat, nýbrž nakupovat. :-)
    23.10.2008 20:22 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Souhlasím.
    23.10.2008 20:26 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Opravdu? Proc se vlastne nezivite jako makleri, kdyz presne vite, kdy pokles skoncil?

    :-)
    23.10.2008 20:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Já neříkám, že pokles skončil, jen říkám, že ty firmy, které jsou teďka na těch kurzech na kterých jsou buďto padnou, nebo se nakonec v dlouhodobém měřítku vyškrábou na vyšší hodnoty. :-) Ty nemusíš nutně nakoupit v min(f(t)), kde f(t) je cena akcie v čase, tobě bohatě stačí, když nakoupíš za hodnotu různou od max(f(t)) a za hodnotu max(f(t)) prodáš. :-)
    23.10.2008 21:16 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    A tu budouci hodnotu max(f(t)) samozrejme znas :-) Idealni makler! To jsem vzdycky tvrdil, ze pokud bych si neco mohl prat, tak abych mel vzdy k dispozici ztrejsi noviny :-)
    23.10.2008 21:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Neznám.
    24.10.2008 15:58 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    http://www.novinky.cz/clanek/152719-akciove-trhy-se-na-celem-svete-potapeji.html

    Nejvyssi cas nkupovat! Levnejsi uz to nebude!

    :-)
    23.10.2008 19:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Jéje, on je vlastně ČEZ také perpetum mobile na peníze... :-) Ale na trh může přijít kdykoli jiná technologie, z níž bude výroba energie mnohonásobně levnější, ekologičtější a bez rizika... Takže proti nim nebude ta stupidní regulace jako je v současné době regulace jaderných elektráren (kdybych byl paranoidní, pomyslel bych si, že v tom mají prsty zrovna akcionáři velkých energetických koncernů :D )
    freshmouse avatar 23.10.2008 19:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Ale na trh může přijít kdykoli jiná technologie, z níž bude výroba energie mnohonásobně levnější, ekologičtější a bez rizika...
    To jsou kecy. Spíš si globální teplouši vymyslí nějakou novou tzv. "alternativní" výrobu energie a budou ji chtít dotovat...

    ... takže jestli se do něčeho vyplatí investovat, je to stranická průkazka SZ. :-D
    23.10.2008 19:56 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Například z tohohle už AFAIK stabilně fůzovat umíme, teďka už stačí "jen" vytěžit měsíc (nebo zemi zbavit atmosféry, aby nám to tady napadalo samo :-)))) ) V kombinaci s tímto ta zase tak špatně nevypadá :-) Někde jsem četl i prohlášení nějakých amíků, ale to nemůžu teďka vygooglit.
    23.10.2008 19:57 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Helium-3 Sry.. :-)
    23.10.2008 22:12 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Já jsem psal, že momentálně tratím přibližně 100000,- . Měl jsem na mysli proti době, kdy byly relativně nedávno na vrcholu. Prodávat nehodlám.
    Jinak k další diskusi (abych nemusel psát víc příspěvků) - vše jsem vyjádřil ve své 2. odpovědi aničce a hle - hned se tu objevili týpci, kteří pokřikují, že v USA vlastně není ten jejich Utopický kapitalismus. Mezi nimi a nadšenými mladými komunisty nevidím velký principiální rozdíl. ;-) Oni se sice budou vztekat (a mladí komunisté také), že je dávám k sobě, ale je to objektivní realita.
    freshmouse avatar 23.10.2008 23:44 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    To jsou nesmysly. (Např.) v USA je kapitalismus s některými "socialistickými" prvky. Ale kapitalismus to je a nikdo neříká, že ne. Nicméně nekvalitu socialismu (komunismu) se socialisti (komunisti) snaží obhajovat tím, že to vlastně socialismus (komunismus) ani v nejmenším nebyl.

    Mimochodem, toto (komentář z 15.1. 12:34) jsem řekl na začátku roku. Tak vida, jak si v něčem rozumíme. ;-)
    24.10.2008 01:12 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Já říkám, že USA v současné době (a v době zhruba 100 let zpátky) nesplňuje mé představy o kapitalismu. Rozhodně si jako kapitalismus nepředstavuji něco, kde je fiat měna, něco kde není svobodný trh. Takže si na ty kvantifikátory dávej prosím pozor.
    23.10.2008 19:43 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Zatím mě ten sešup deregulovaného (a podle profesóra tedy správného) amerického kapitalismu
    Jenže v Americe už dávno kapitalismus není. Kapitalismus nemůže fungovat například s fiatovou měnou, protože základem kapitalismu je svobodný trh a pokud si nemůžeš zcela svobodně volit prostředek směny, tak se zcela jistě nemůže jednat o kapitalismus. Alespo%n ne o kapitalismus tak jak ho chápu a o jaký usiluju.
    23.10.2008 20:04 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Tohle se me fakt libi, pred par lety byly USA nas vzor, protoze tam je kapitalismus jako remen. Ted to nejak kasle a najednou tam kapitalismus neni.
    23.10.2008 20:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Já si myslím, že v USA není kapitalismus minimálně od událostí v roce 1913, tak co? ;-)
    freshmouse avatar 23.10.2008 20:58 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Zdroje?

    USA v určitém směru byly (a řekl bych, že stále jsou) "náš vzor" kvůli tomu, že tam je kapitalismus relativně čistý (resp. nejčistější), ale ne zcela čistý.
    freshmouse avatar 23.10.2008 20:59 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Hmm, raději ten druhý odstavec přepíšu, takhle to zní mnohoznačně...
    USA v určitém směru byly (a řekl bych, že stále jsou) "náš vzor" kvůli tomu, že tam je kapitalismus relativně čistý (resp. nejčistější). Nicméně ani tam není zcela čistý.
    23.10.2008 21:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    To máme zcela očividně pěkně stupidní vzor...
    freshmouse avatar 23.10.2008 21:05 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Já to napsal v uvozovkách -- narozdíl od jozky (asi je zvyklý dělit lidi na vzory a třídní nepřítele).

    Ale jinak ano -- představují nebo představovaly v jistých oblastech směr, kterému bychom se (podle mého názoru) měli přibližovat. Což neznamená, že se vším souhlasím, ale třeba jen to, že nejsou jiné směry, se kt. bych souhlasil víc...
    23.10.2008 21:12 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Zeptej se JiKa, svazacku.
    emorjino avatar 28.10.2008 15:18 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Problém je taky trochu to, že americký kapitalismus není deregulovaný. Naopak. Dle mého mínění za většinu problémů může právě regulace, kterou provedl FED v minulých letech, když se objevily první problémy velkých podniků (enron apod) a umožnil pokračování hypotečního boomu.
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    Zdenek.Z avatar 24.10.2008 12:10 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    a tech se krize netykaji, neb kdo chce, si praci vzdycky najde
    Boha jeho, to je kravina. Ano, i pracovitých lidí se krize můžou týkat a to dost. Pokud kvůli tomu zkrachuje nějaká firma (a už mám ve svém okolí kámoše (architekta), který kvůli tomu přišel o práci (stejně jako celé jeho oddělení) tak se ho to dotkne a to zatraceně. I když samozřejmě schopnější lidi sp práci zase najdou, ale říkat, že se jich to nedotkne je naprostý nesmysl. I mě se to teď dotýká, protože se zrušily některé investice a už po druhé se kvůli tomu odložily výplaty, což vzhledem k tomu, že začínám v Norsku a nemám zatím žádné úspory a nějakou půjčku od banky na překlenutí nemám šanci dostat momentálně ani od české ani od norské banky, tak se mě to dotýká docela významně. Ale jo, klidně dál dělejte chytrého.
    Dalibor Smolík avatar 24.10.2008 12:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Souhlas. Pracovitost bohužel není zcela zárukou toho, že člověk práci neztratí. Příkladem jsou sklárny ve Světlé nad Sázavou. Těch 1200 propuštěných lidí určitě nebyli žádní lajdáci. Tady bohužel opět zapracoval stát (resp. jeho úředníci) jako spolumajitel. Přes pochybné firmy šly peníze tunelem pryč, až zbyly sklářům oči pro pláč.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Heron avatar 23.10.2008 11:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Asi tak.

    Ta fotka je úplně super. Jestli to není fake tak to jsou skutečně lidé, kteří krachem svého zaměstnavatele přijdou o všechno a půjdou spát pod most :-D
    Toman avatar 23.10.2008 11:47 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    V podstate dolar posiluje. Asi pred patnacti lety mi dala babicka dolar, jen tak, chtel jsem ho proste mit poveseny na nastence. Uplne jsem na nej zapomnel. Ale ted jsem si vzpomnel, a oproti jeho hodnote, financni samozrejme, jsem si pred krizi a ted polepsil asi tak o tri koruny :-D
    xvasek avatar 23.10.2008 12:17 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    • Hry na Steamu jsou dražší (ceny v USD)
    • Citibank zavedla poplatek za platbu v zahraničí z mé kreditky (tuším 2%)
    • Můj bývalý zaměstnavatel (a současný zákazník) snižuje výrobu - kromě "blbé nálady" vzniká tlak na efektivitu práce
    Toť zatím asi vše, až se to zhorší, tak se zase ozvu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.10.2008 12:21 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Citibank zavedla poplatek za platbu v zahraničí z mé kreditky (tuším 2%)
    Je tohle vůbec možné? Myslel jsem, že kartové společnosti podobné věci zakazují.
    Michal Fecko avatar 23.10.2008 12:23 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Citibank zavedla poplatek za platbu v zahraničí z mé kreditky (tuším 2%)
    Je tohle vůbec možné? Myslel jsem, že kartové společnosti podobné věci zakazují.
    Podla toho ak8 im "ide karta" :-D
    23.10.2008 12:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    kuk
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.10.2008 12:27 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Tak tohle je teprve věc, která by mě donutila tam hned zavřít účet a přát jim nejhorší. Tohle je nebývalá zlodějna.
    xvasek avatar 23.10.2008 12:55 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Ono to není tak jednoduché - nikdo další nevydává embosovanou kreditku Mastercard (nebo VISA), která by byla zdarma, měla bezúročné období 55 dní nebo delší a nebyly za ni skutečně žádné další poplatky. Člověk se prostě musí rozmyslet, jestli zaplatí 500Kč / rok za kartu u jiné společnosti, nebo jestli utratí za rok víc než (cca) 25000, aby na těch poplatcích tu pětistovku zaplatil (a kolik z toho jsou peníze zaměstnavatele, u kterých je mu nějaký poplatek šumák).
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.10.2008 14:15 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Toť zatím asi vše, až se to zhorší, tak se zase ozvu.
    Jestli jeste budes mit odkud ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Dalibor Smolík avatar 23.10.2008 13:03 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Krize mě nepostihla, nicméně je hodně znát pokles kurzu eura a dolaru - a to bez ohledu na to, že je teď trend trochu opačný. Je rozdíl, jestiže člověk vyváží při kurzu 40 Kč za dolar jako počátkem tisíciletí nebo jenom při polovině dneska ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.10.2008 19:49 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Je zodíl jestli člověk importuje za 40kč dolar, nebo za polovinu jako dneska :-p
    Dalibor Smolík avatar 24.10.2008 01:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    U dovozu je to jiné. Jakmile je levný dolar (respektive drahá koruna), dováží kdekdo a roste konkurence.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.10.2008 13:12 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Mám pocit, že mě finanční krize objímá den co den. Soudě dle průvanu ve šrajtofli. Poslední rok, kdy jsem měl fakt dost peněz byl 1997. Pok přišli k veslu soc.dem. Loni jsem se konečně opět vyhrabal na mzdovou úroveň r.1997 a jak se zdá, opět se chytnou vesla soc. dem. To se mám teda fakt na co těšit 8-/
    23.10.2008 14:00 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    No, někdy kolem roku 1995-1997 se začala ekonomika docela propadat, takže to jenom mělo ve vašem případě trochu zpoždění. Začlo to za Klause, který sice dělal vyrovnané rozpočty, ale jinka moc dobře to neukočíroval. Za socdemitů to asi byla stejná kvalita vedení (politici jsou v podstatě dost podobně nadaní), akorát se začalo navíc se schodkem rozpočtu.
    23.10.2008 15:06 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Zajímavé. Mám poněkud odlišný názor. Mimochodem v červenci 1997 došlo k prvnímu většímu propadu dolaru vůči koruně. Kdy byl dolar cca za 22Kč oproti předchozímu kurzu přes 30Kč. Na podzim pak došlo k onomu "slavnému" "sarajevskému atentátu" a napřesrok se chopila díky neochotě k dohodě pravicových stran (což byl důsledek této akce) moci ČSSD.

    Od té doby se sice podle podle tebe ekonomika nepropadá, nicméně utěšeně narůstá výše zadlužení. Viz že v r.1997 činilo zadlužení ČR cca 35 miliard, zatímco loni už 80 miliard. Během těch deseti let spadla kupní síla, vzrostly ceny potravin, dopravy a energií takže reálná hodnota mého platu mnohem nižší než tehdy.

    Zmíněný ekonomický růst mi přijde silně pochybný. Realizované investice jenom zvýšily závislost ČR na exportu a importu a ve svém důsledku nám podřezávají větev.
    Luk avatar 23.10.2008 15:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    zatímco loni už 80 miliard
    80? Snad 800, ne? :-D Jen úroky z tohoto dluhu byly 45 mld. Kč, v letošním roce zřejmě padne celý schodek právě na úroky.
    Realizované investice jenom zvýšily závislost ČR na exportu a importu a ve svém důsledku nám podřezávají větev.
    Jako malý stát s nepříliš velkým nerostným bohatstvím budeme vždy silně závislí na mezinárodním obchodě. V tom problém není. Horší je, že se (z velké části vlivem státních pobídek) nahrnulo hodně investic do automobilového průmyslu. Velký vývoz automobilů měl zásadní podíl na posilování koruny (obdoba "holandské nemoci") a poškodil ostatní vývozce. Tím ještě posílil koncentraci na jeden obor a učinil ekonomiku zranitelnější.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.10.2008 17:44 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Jako malý stát s nepříliš velkým nerostným bohatstvím budeme vždy silně závislí na mezinárodním obchodě.
    navrhuju okamzite vytezit ten uran, co mame pod nohama :-)
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    23.10.2008 16:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    No, někdy kolem roku 1995-1997 se začala ekonomika docela propadat, takže to jenom mělo ve vašem případě trochu zpoždění. Začlo to za Klause, který sice dělal vyrovnané rozpočty, ale jinka moc dobře to neukočíroval.
    Nastuduj si něco o české ekonomice, hlavně tu část o tom, že centrální banka rozhoduje nezávisle na vládě.
    Quando omni flunkus moritati
    23.10.2008 16:38 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Mno, delat zaver z toho, kolik ty mas penez je dost zavadejici. Urcite to nebude tim, zes menil zamestnani, ze...
    23.10.2008 17:14 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Pochopitelně je také určující zaměstnání. V takovém případě by však tento propad kupní síly byl ještě znatelnější. Silná a prosperující ekonomika se podle mě vyznačuje kupní silou obyvatelstva a ne mírou zadlužení.
    23.10.2008 17:24 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Dobre, mas pravdu, lidi nemaj po tech osmi letech prachy a az za vlady modre sance se zacinaj zmahat. Spokojen?
    23.10.2008 20:58 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Bohužel ne, protože za stávajícího stavu mám pocit jako by mi jen místo pravého oka někdo vypíchnul levé.
    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2008 13:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    USD už není za 16 korun a € za 23 korun, takže se mi baterky do (lap/palm)topu prodraží. Ale to asi není krizí, že?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.10.2008 14:17 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Teprve postihne. Potrebuju totiz koupit nejaky SW a dolar za 19.91 je oproti nedavnemu kurzu osklive cislo :-(
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Heron avatar 23.10.2008 14:51 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    To jsou mi nářky, není to tak dlouho, kdy dolar za 25kč byl na rekordním minimu.
    23.10.2008 15:40 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Mě se dotkla, protože než jsem stačil objednat zboží z jednoho e-shopu (repsektive, než jsem na objednávku dostal peníze), tak některé komponenty podražily i o 100 Kč a můj předem připravený "rozpočet" šel do ...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    23.10.2008 15:46 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    ztráta na akciích, kolik to psát nebudu, ale věřim v lepší zítřky, tak za tři až pět let. Hlavně, že apple představil krásný macbooky :-)
    hmm
    23.10.2008 17:45 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Akcie jsou nadhodnocené, půjdou dolů a o hodně :-)
    23.10.2008 16:34 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Me pomohla. Koupil jsem levnejc auto. A postihla, nemuzu prodat to stary :-D
    23.10.2008 16:52 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    kdyz uz jsme u tech aut, dcera musi ted koupit neco mensiho, ale chce 4/5 dveri, premysli o fabii. Doporucil by jste? Co jste koupil?
    23.10.2008 17:07 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Zalezi na tom, kolik do toho chce dat a jak to bude pouzivat.

    Ja mam pomerne velky naroky na prostor a nejsem ochotnej uvazat se splatkami na nekolik let dopredu, proto jsem odkazan na ojetiny, nakonec jsem poridil skoro tohle. Ta moje nema navigaci, stresni okni, elektrony a CD menic a stala o dost min.
    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2008 17:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Subaru Justy.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.10.2008 17:28 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    cadillac escalade. na zimu neni lepsi volba.
    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2008 17:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    LOL, ten byl dobrý.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 23.10.2008 18:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    premysli o fabii
    Fabii bych nedoporučil ani svému nepříteli. Cena ojetých Fabií (i nových) je vzhledem k užitné hodnotě vysoká. Doporučuji spíše japonské vozy (Mazda, Subaru, Toyota, Honda) - nejlépe konkrétně ty, které byly vyrobeny přímo v Japonsku.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Max avatar 23.10.2008 18:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    No, mně naštvalo, že jsem té krize nestačil dostatečně využít :-/. Nejvíce na akciích. Sledoval jsem akcie ČEZu, mnul si ruce, jak pěkně klesají, nu a pak jsem je přestal sledovat, asi na týden včetně zpravodajství :(. No, kdybych nebyl vůl a sledoval to, tak jsem nakoupil a byl bych teď minimálně 7000,- v plusu s dobrým výhledem do budoucna :-/. Po posledním zvýšení už nemám many na potřebný obnos akcií, resp. na to kašlu :(.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    24.10.2008 08:19 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    s dobrým výhledem do budoucna :-/
    To mi nie je jasné kde si to zobral. Neviem ako ČEZ ale

    Index Dow prepadol 5.69%
    Index S&P prepadol o 6.1%
    energetický index S&P prepadol o 10.4%
    Boeing oznámil pokles zisku až o 38% ...akcie padla dole o 7.5%
    cena akcie AT&T prepadla o 7.6%
    Banka Wachovia oznámila za 3. kvartál stratu až vo výške 23.9 miliárd
    akcie Exxon Mobil padli o takmer 10%
    Nikkei-225 strácal nadránom (SEČ) už viac než 7%
    ...

    To sú správy z o štvrtka rána. Čas na nakupovanie ešte nenastal. Ja osobne tratím na investícii do fondu, o ktorom som si myslel, že sa ho pohyby akcií tak moc nedotknú. Čím ďalej tým viac a koniec je v nedohľadne. Už ma to začína štvať :-/

    24.10.2008 08:33 mare_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    hele, já mám od začátku týdne nárůst z -28. 000,- na -36. 000,- v ČP investu - nevím co se bude dít dál, prodávat se mi nechce, protože to o to přijdu rovnou
    24.10.2008 08:36 mare_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    čas na nákupu podle mě taky ještě nenastal - bohužel ale ani není čas na prodej - teď je čas držet se a doufat :-(

    jo a ještě dál makat jak debil a tu ztrátu trochu kompenzovat ...
    24.10.2008 11:54 mare_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Luk avatar 24.10.2008 12:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    To si chce správně vybrat fond ;-) Sice už jsem drtivou většinu podílových listů prodal (už před rokem), nicméně moje investice z roku 2004 je pořád výrazně v plusu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 24.10.2008 12:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Čas na nakupovanie ešte nenastal. Ja osobne tratím na investícii do fondu, o ktorom som si myslel, že sa ho pohyby akcií tak moc nedotknú. Čím ďalej tým viac a koniec je v nedohľadne. Už ma to začína štvať :-/
    To je holt tak, když někdo kouká jen na aktuální cenu a vůbec ho nezajímají výsledky firmy :-D Takový přístup právě vyhání ceny do neskutečných výšin, aby vzápět padaly jako kámen. Dobří investoři (o spekulantech se nebavíme), jako je třeba Warren Buffet, se řídí právě tím, jak si stojí firma jako taková vzhledem k aktuální ceně (nejen jaké výsledky zveřejňuje, ale i jak si stojí konkurenti atd.) - na to, jestli už to spadlo dost nízko nebo kdy bude konečně dno, a zejména na předpovědi různých analytiků, příliš nekoukají.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.10.2008 13:44 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Ja osobne tratím na investícii do fondu, o ktorom som si myslel, že sa ho pohyby akcií tak moc nedotknú. Čím ďalej tým viac a koniec je v nedohľadne. Už ma to začína štvať :-/
    To je holt tak, když někdo kouká jen na aktuální cenu a vůbec ho nezajímají výsledky firmy :-D
    Zádrhel je v tom, že ten fond investuje prevažne do štátnych dlhopisov a nie do akcií. Napriek tomu to s ním ide k šípku.
    Luk avatar 24.10.2008 14:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Tak je to špatný fond - co jiného na to říct? U fondů platí totéž, co u jiných firem - je potřeba se dívat na fond jako celek, ne jen na cenu podílového listu a její vývoj. Totiž například Fond KB Dluhopisový - byť nyní krátkodobě klesá - má za poslední rok výkonnost + 3 %, za 3 měsíce + 1,94 %. Podobně třeba Pioneer obligační fond atd.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.10.2008 19:17 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Takze jestli ze je inflace napr. 7%, takze se tam penize v podstate ztaceji, neni-liz pravda?
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    Luk avatar 27.10.2008 20:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Ano. Aktuálně - při letošní inflaci - je prakticky jakékoli uložení peněz (kromě dost rizikových způsobů) v podstatě ztrátové. Např. státní dluhopis 5 % je též ztrátový (pro toho, kdo ho drží).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.11.2008 02:46 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    To chce spekulovat na pokles ;-) Zlatej forex...
    24.10.2008 14:06 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    krize sem, krize tam ...

    vloni to byla ptačí chřipka, teroristi jsou stabilní téma, předtím BSE, AIDS ... lidi je potřeba neustále něčím strašit, kdyby přestali být vystresovaní, tak by se ještě nakonec mohli začít chovat racionálně, a to přeci není pro panáčky tahající za nitky žádoucí (kromě toho na každé panice se někdo velmi dobře napakuje - že ostatní tratí přeci není podstatné)

    tedy neříkám, že problém neexistuje - ale vsadil bych boty, že kdyby se tak nerozmazával, tak by byl podstatně menší
    freshmouse avatar 24.10.2008 14:37 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    pro panáčky tahající za nitky
    A kdo že to tahá za nitky tentokrát? Židi, americká vláda, zednáři, Aštar Šeran, ...? Já bych doporučoval Židy, ti se již pro tento účel mnohokrát osvědčili, ale zase Aštar není tak okoukaný...
    24.10.2008 15:08 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    a proč si myslíš, že je nutné označovat nějakou konkrétní skupinu či snad dokonce jen jednu osobu?

    nezdá se ti, že prakticky každý, kdo má možnost dění veřejné nějak ovlivnit, tak ve svůj prospěch činí?

    a koneckonců, oni ani ti novináři, kteří těm vládnoucím velmi často značně nahrávají, nemusí být přímo ovlivněni (čti podmáznuti), často bohatě stačí jejich zveličování při honbě za senzací ... proč vysvětlovat konspirací nebo Aštarem prostou blbost a hamižnost ;-)
    Zdenek.Z avatar 24.10.2008 15:27 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    nezdá se ti, že prakticky každý, kdo má možnost dění veřejné nějak ovlivnit, tak ve svůj prospěch činí?
    Wow! Senzace! Lidi dělají to co je pro ně výhodné! (Resp. o čem si myslí, že je pro ně výhodné.) No jo, to bych fakt nečekal. Jak prosím by měli lidi jinak ovlivňovat veřejné dění než ve svůj prospěch?
    25.10.2008 17:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Wow! Senzace! Lidi dělají to co je pro ně výhodné! (Resp. o čem si myslí, že je pro ně výhodné.) No jo, to bych fakt nečekal.
    Problém je, že v určité nadkritické interakci může být toto chování spíše sebezničující.
    Jak prosím by měli lidi jinak ovlivňovat veřejné dění než ve svůj prospěch?
    Teorie her říká, že v prospěch svůj ale i celku.
    25.10.2008 17:28 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Teorie her předpokládá dokonale racionální hráče ;-)
    25.10.2008 17:42 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Yop, právě proto to zničující chování.
    Zdenek.Z avatar 26.10.2008 02:59 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Teorie her říká, že v prospěch svůj ale i celku.
    Eh? To je mi nějaká novinka. Můžete popsat jak tohle teorie her tvrdí?
    26.10.2008 17:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    No tak dobře, teorie her je jen matematická disciplína popisující model, nicméně pokud se s ní zpracuje model člověka, tak se dostane výsledek, že nejlepší je spolupracovat (příklad s vězňovým dilema na wikipedii apod.).
    26.10.2008 19:32 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    To platí jen pro hry s nenulovým součtem. A navíc z ní maximálně vyplývá to, že výhodné je spolupracovat právě tehdy, když si jsi jist, že budou spolupracovat i ostatní hráči hry.
    29.10.2008 01:57 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Ok, nejsem matematik a na wikipedii to tak podrobně není. Je tedy současný stav ten nejlepší?
    Zdenek.Z avatar 29.10.2008 10:04 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Ne vždy je něco jako "nejlepší" stav. Třeba u vězňova dilematu o kterém jste psal má nashovo ekvilibrium takové, že ani jedna strana nespolupracuje, což sice není ani pro jednoho ideální, ale jedná se o jediné stabilní řešení (tj. ani jedna ze stran není nucená svoje rozhodnutí změnit). Pareto-optimální pak je spolupráce - není možné zisk jedné strany zvýšit aniž bych zhoršil zisk druhé. Akorát je to hodně nestabilní, jelikož to není řešení, při kterém by si nemohla jedna strana přilepšit.

    Samozřejmě něco jiného je pokud se budeme bavit o jedné hře, o opakované hře nebo o nějaké sadě her. Pokud se tedy ptáte jestli je současný stav nejlepší, tak by chtělo definovat, co si pod tím přesně představujete, protože možností je víc.
    Zdenek.Z avatar 28.10.2008 09:52 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    tak se dostane výsledek, že nejlepší je spolupracovat (příklad s vězňovým dilema na wikipedii apod.)
    Což ale obecně není pravda.
    Dalibor Smolík avatar 24.10.2008 14:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    krize sem, krize tam ...
    Áha. Tenhle názor jsem už slyšel - od jednoho učitele, který lamentoval nad tím, jak má malý plat, krize nekrize. Tak jsem ho "vytočil" tím, že ten malý plat bude mít ať je dolar dole nebo nahoře, ať se prodává tohle zboží nebo neprodává, učit se bude pořád stejně :-). Zatímco ve výrobních firmách se bude propouštět. Ať se problém rozmazává či nikoliv. Krach firmy a propuštění z práce není totéž, jako slyšet ve zprávách o ptačí chřipce nebo AIDS. Nezlobte se .. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.10.2008 15:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    mno, ono cokoliv není totéž jako "slyšet ve zprávách o ..."

    krach firmy a propouštění z práce ti nepřipadá dostatečně srovnatelné s tím, když někomu vybijou hospodářství bez adekvátní náhrady jen proto, že zrovna hysterčíme kvůli H5N1? (a to se ve velkém měřítku dělo!)
    Dalibor Smolík avatar 24.10.2008 15:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Před lety jsem ve svém zaměstnání měl hodně co do činění s chovem zvířat, takže něco o tom vím. Zdraví chovu se hlídalo vždycky, když se muselo něco zlikvidovat tak to odneslo JZD (nikoliv soukromník) a veřejnost se o tom příliš nedozvěděla. Uznávám, že ten, koho se to týká je v pěkném průšvihu, když mu vybijí chov. Ale nebezpečí rozšíření nákazy je velké a nepodceňuji to. Jen jsem spíš reagoval na rozdíl mezi plošným dopadem na obyvatelstvo v případě ekonomické krize a v případě opatření proti H5N1. Srovnávání těchto dvou fenoménů prostě není možné.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    otula avatar 24.10.2008 23:16 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    No já mám objednaný foťák z Německa, tak čekám, kolik mne bude stát, protože mi stále ještě z karty neodečetli peníze. Objednával jsem ho v přepočtu za 17.150 Kč, pak už to bylo skoro 18.000, aktuálně je to 17.600 Kč. Tak jsem zvědavý, kolik to bude ve finále, až ty prachy odečtou :-o
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.10.2008 09:57 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    tak ja som tesne predtym ako to asi mesiac dozadu zacalo brutal prepadat predal vsetko, co mi ostalo vo fondoch (mal som uz vacsinou iba dlhopisy a velmi malo akcii), kupil byt a zobral hypo. Takze som mal docela stastie, ze som to vybral a este som byt kupil pomerne lacno a dostal nizku rokovu mieru na hypo 5.25% fix na 5 rokov. Snad ta kriza nebude taka strasna, ze to hypo nebudem moct splacat ;) Ale 7000/mesiac sa mi nezda vela.
    4.11.2008 15:15 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako sa Vás dotkla finančná kríza?
    Mě se krize nijak nedotkla. Před krizí jsem měl 400 akcií ČEZu a stále je mám, takže jsem o nic nepřišel :)
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.