abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.4. 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    23.4. 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 726 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    .

    5.4.2006 19:49 | poslední úprava: 6.1.2007 14:45

    .        

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Uvažujme situaci, kdy existují pouze dva operační systémy - vaše distribuce linuxu a MS Windows. Obojí stojí stejně. Co zvolíte?
     (85 %)
     (15 %)
    Celkem 175 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.4.2006 20:01 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Správně. Linux není o penězích, ale o svobodě, kterou ve windows necítím... Že je "zdarma" je skutečně jenom bonus.
    Nemám rád NVidii!
    5.4.2006 21:36 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    naprostej souhlas. Koupil bych si vsak windows...
    V podstatě nic nevím
    5.4.2006 21:38 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Hmm, nerozumím...
    Nemám rád NVidii!
    David Watzke avatar 5.4.2006 20:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Souhlasím s tebou...

    OT: Kdo volil MS Windows, přiznejte se! :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 5.4.2006 20:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Hmm, Leoš by tu mohl dát dump z MySQL, pak by se vidělo :-)
    5.4.2006 20:17 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Hlasy do ankety jsou ulozeny v podobe XML souboru, ktere budou zverejneny. Ale az po odstraneni emailu, coz ti nepomuze ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    5.4.2006 20:05 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Ja ne. :-)
    Plne souhlasim s timto blogem.
    5.4.2006 20:25 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Já se klidně přiznám - pokud by šlo o desktop, tak v současný době bych pro sebe volil pořád ještě Windows.

    Jinak souhlasim s tim, že Linux a OpenSource obecně je předevšim o svobodě, o tom neni pochyb. Je ale pravda, že pro mě je svoboda důležitá spíš u formátů dokumentů a komunikace. U softwaru mě v první řadě zajímá, kolik zaplatim a co za to dostanu. A pokud mi opensource řešení nevyhovuje, komerční software mi nijak nevadí.
    Prcek avatar 6.4.2006 01:47 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Ja volil Windows - kdyby ty systemy staly stejne, tak uz by mi moc nevyhovovalo platit za hodiny stravene rozbehavanim malickosti. Windows jsou proste "ready to go" s minimem znalosti, nastavovani,... Hlavne na me nereagujte - tohle tema uz se flambovalo mnohokrat jinde :-)
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    6.4.2006 10:29 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    S minimem znalostí, za to občas s pořádnou dávkou štěstí :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    David Ježek avatar 5.4.2006 20:05 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    chybi mi moznost "napisu si vlastni OS" :-D
    5.4.2006 20:09 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Čekal jsem to. A na čem si ho napíšeš? Nebo začne opravdu úplně od začátku? Bez editoru, překladače assembleru atd.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    5.4.2006 21:38 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Forth by šel sestavit na papíře, po nadatlování do paměti nějakým technickým prostředkem pak spustit... Vzhledem k tomu, jak mizivé množství kódu to je, by to mělo jít. Ale v dnešní době by se k tomu muselo dovyvinout následně obrovské množství kódu navíc kvůli okolnímu světu. ;-)
    Shadow avatar 5.4.2006 20:20 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Mizera jeden, takže jsem mu poradil poprvé a naposledy. Vydírat se tedy nenechám.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    xxx avatar 5.4.2006 20:20 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    A pak se nekdo divi, ze lze ve forewch videt odpovedi jako "Vrat se k widlim..." apod.
    Please rise for the Futurama theme song.
    David Watzke avatar 5.4.2006 20:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Existují typy lidí, který si nic jinýho prostě nezaslouží...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Rezza avatar 5.4.2006 20:37 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Jako student mam MS produkty zadara, ale nepouzivam vesmes ;)

    Ne fakt - normalni uzivatel PC by se k moznosti bootovani z CD a instalaci OS nemel dostat, tak by se nemel dostat nikdy k root/admin pravum a proste zavolat si odbornika, ktery mu to za uplatu udela... Televizi si taky nespravuji sam, ze ano...
    5.4.2006 20:53 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    To je nesmysl. Myslíš si že by si lidi domů věčně volali nějakýho profesionálního admina a ještě by mu za to platili ? To je výjde levněji když si koupí XPčka. Domácí uživatel musí chtěj nechtěj dělat i domácího admina a vývojáři linuxu by mu to měli nějak usnadnit. To v Ubuntu není vlastně vůbec usnadněno a docela se divím proč kde kdo Ubuntu strká nováčkům. Akorát je od linuxu odežene. Toť můj názor na Ubuntu, které je jinak celkem dobrým distrem.
    Heron avatar 5.4.2006 21:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    To co napsal Rezza platí obecně pro jakýkoli OS (a nejem OS). Brzdy u auta si taky neseřizuješ sám. Opravdu je vyjde levněji, když si koupí XP? A sami si je nainstalují? Sami si nastaví firewall? Oba víme, že to tak nefunguje. Z (ne)legálních windů (a blbě nastaveného linuxu) se stane PC zombie a bude zasírat sít spamem a virama.
    5.4.2006 21:57 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Doma snad nikdo nemá návod na sestrojení atomový bomby aby se musel o něco bát. Tak na doma bohatě stačí i nějakej freewarovej firewall co se nastaví sám jako třeba ZoneAlarm. Antivirák to samý. Já léta letoucí používám AVP. Je to free, je to perfektně funkční a aktualizuje se to samo a hlavně to poráží v testech hromady placených antivirů. Lidi toho mají plný DVD z kdejakýho časopisu jako jsou CHIP nebo COMPUTER i s pro ně celkem užitečnýma radama. Kdo není úplnej blbec, tomu tohle musí bohatě k zabezpečení PC stačit.
    5.4.2006 22:43 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Hmm, nechci nic rikat, ale s tou atomovou bombou jsi se netrefil...
    5.4.2006 21:36 Krígl | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    No, jako nováček sem zkusil SuSE a Mandrake, ani jedno nenašlo harddisk, vím, že se tyhle problémy dají vyřešit, ale pro někoho, kdo Linux v životě neviděl, je to skoro nemožné. Naopak Ubuntu šlo nainstalovat v pohodě, takže pro mě představovalo ideální začátečnické distro. I jinak sem byl jako nováček s Ubuntu celkem spokojený, většina problémů šla vyřešit podle nějakého návodu z fóra. Samozřejmě, pokud někdo čeká, že po instalaci mu okamžitě všechno půjde přesně podle jeho představ, aniž by musel nejdřív přijít pár věcem na kloub, asi by měl začít s něčím jiným.
    5.4.2006 22:03 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    99 lidí ze sta právě že očekává že po instalaci systému pojede všecko a nikdo jim to nevyvrátí. Každýho člověka nezajímá co se mu děje v počítači když na něco někde klikne a každýho člověka nebaví hrabat se v systému a přepisovat něco v konfigurákách. Mě třeba Ubuntu nevyhovuje i když používám Mandrivu a s ní jsem až na její pomalost spokojený a jede mě v ní všecko bez problémů. Přitom v Ubuntu nerozumím plno věcem. Mám volat admina ? Ne, holt jsem na Mandrivě nebo na XPčkách.
    6.4.2006 00:42 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Ve Windows zatím hned po instalaci jede úplně všechno. Včetně grafické karty s alespoň 1027x768 pixelama a rozumnou barevnou hloubkou.

    Osobně mi u Windows vadí, že se nšco napíše do registru a já už si s tím neporadím, aniž bych studoval pečlivě registry. V konfiguráku to vidím a mám to vkusně okomentované, co že to dělá.

    Ve Windows? No kdeže ty Hanojské věže.
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    6.4.2006 09:07 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Ti domácí uživatelé ani netuší že něco jako registry v počítači mají. Pro ně je přeci důležité že si umějí nainstalovat tu skvělou hru od sousedovic kluka a víc je nezajímá.
    5.4.2006 21:36 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Externi admin nebude potreba (nebo jedno za nekolik mesicu/let), kdyz bude na pocitaci predinstalovan vyladeny system.
    5.4.2006 20:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Možná by bylo zajímavé mít čtyři varianty:
    • koupil bych si Linux
    • koupil bych si Windows
    • šlohnul bych Linux
    • šlohnul bych Windows
    6.4.2006 13:38 ...... | skóre: 41 | blog: ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Tak to já mám koupený Linux už dlouho...krabicová verze... a týden jsem legálním uživatelem Windows XP, protože byly k notebooku co jsem si kupoval. Bez toho mi to mrchy nechtěli prodat. Ale i tak to bylo levnější než jinde bez OS. :-) Tudíž jsem zabil dvě mouchy jednou ranou.
    Filip Dominec avatar 6.4.2006 19:17 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Když je tam "šlohnul bych Linux", nemělo by tam být i "udělal bych pomocí pravítka a kružítka kvadraturu kruhu" nebo "zderivoval bych funkci v nevlastním bodě"? :D
    Prcek avatar 12.4.2006 12:38 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Pokud by byl Linux placeny (jak se predpoklada v ankete), tak proc by se nedal ukrast? ;-)
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    5.4.2006 20:52 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    tvůj počítač je hodnotná součást národního majetku. odevzdej ho, prosím, ústřednímu výboru.
    5.4.2006 21:19 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Uživatelé[plačtivě]: "Béé, když my bysme chtěli mít taky ten Linux doma, ale když ona ta zlá a nepřející komunita si ho syslí jenom pro sebe a ještě nás obtěžují se čtením nějaké dokumentace".
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Pavel Stárek avatar 6.4.2006 11:40 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    No problém je, že v Linuxu je instalována hned při instalaci do /usr/share/doc (až na pár vyjímek ve Fedoře dokumentace k Pythonu a kernelu je samostatný balík), avšak pro rozumnou dokumentaci k Windows musím mít buď přístup k netu (a hrabat se někde v MSDN) nebo mít koupené Visual Studio (nebo stažené verze express) a zase se hrabat v jakémsi prohlížeči nápovědy abych se vůbec něco dočetl, a stejně se tam asi nedozvím co třeba znamenají hodnoty v klíči registru například:
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Reporting]
    "BatchFlushAge"=dword:00008b16
    "SequenceNumber"=dword:000000bd
    "SamplingValue2"=dword:000000ea
    
    Takže z toho plyne, že ve Windowsech čistě nainstalovaných té dokumentace moc není (tudíž uživatelé Windows nejsou zvyklí číst) narozdíl od Linuxu.

    PS: Windows používám v práci (dokonce i nějaký vývoj SW :-) ), ale doma používám už jen GNU/Linux. To aby si někdo nemyslel, že jsem snad nějaký LINUKSÁK či co, to nejsem, oba systémy mají svoje, akorát někdy z toho co vyváděj Windows bych asi zešedivěl.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    6.4.2006 14:00 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Takže z toho plyne, že ve Windowsech čistě nainstalovaných té dokumentace moc není (tudíž uživatelé Windows nejsou zvyklí číst)
    Jo, tak tohle bych tesal do kamene :-) Jednu dobu jsem se snazil u svoji drahy polovicky (blondyna, nastesti jenom vlasama :-)) vypestovat navyk ve smyslu: "Kdyz nevim -> man prikaz, pripadne cd /usr/share/doc" misto "Me to nefunguje, ja nevim jak to udelat..." a v podstate se mi to nikdy nepovedlo. Uzivatele windows jsou proste zvykli, ze "Ono to nejak funguje, pripadne si v menu neco prekliknu." Odpor k dokumentaci je podle me to nejhorsi, co widle prinesly. A tim nechci popirat smysl uzivatelsky privetiveho systemu, ale uzivatelska privetivost prece neznamena za kazdou cenu schovavani podstaty pred nekym, komu ta podstata nesmrdi.
    Godot používá GNU/Hurd.
    6.4.2006 16:50 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Uzivatele windows jsou proste zvykli, ze "Ono to nejak funguje, pripadne si v menu neco prekliknu."

    Najhorsie je, ze ked to nahodou "nejak nefunguje", tak su zvyknuti, ze "zavolam tomu mojmu znamemu ved on mi to nastavi" a uz sa vrhaju k telefonu aby dotycneho (rozumej mna :-)) otravovali s uplnymi malichernostami, ktore aspon trochu rozmyslajuci clovek vyriesi zachvilu, aj ked mu riesenie problemu nie je vopred celkom zname.

    To je presne ukazka pristupu, ked clovek hovori "neviem to", ale v skutocnosti to znamena "nechce sa mi nad tym rozmyslat".
    5.4.2006 21:30 Davule | skóre: 11 | blog: BANANOVI_TUCNACI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..

    Uvazujme o situaci :

    Kdyby byl windows zadarmo, Bill Gates bydlel na kraji cinske ctvrte ve spine a zivil se cistenim bot, kdyby byl Linux za cenu windowsu, koupili by ste si ho nebo ukradli?

    Dokumentace je pro blbce!! Já jsem BLBEC!!
    5.4.2006 21:39 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Nebyl by důvod krást ho. Mohli bychom si ho nechat od někoho hodného zkopírovat, jak GPL káže nám. :-)
    5.4.2006 21:56 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    A to že je Linux zadara nemůže být hlavní důvod proč ho používat???
    5.4.2006 23:47 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    A to že je Linux zadara nemůže být hlavní důvod proč ho používat???
    Asi to muze byt jeden z prvnich impulsu, dokud si to totiz clovek predstavuje, tak ho nenapadne, proc by si mel porizovat jiny OS. Ze za nej nemusi vysazet penize na drevo, muze byt duvod.

    Jenomze tak docela to s tou cenou fungovat nebude, jednak spousta lidi taky za jiny OS nezaplati ani korunu (a diky sikovnemu cracku jsou systemem mene obtezovani nez ti "blbi poctivi"), a pak, kdo se da na Linux, rychle zjisti, ze investuje tak jako tak, hlavne svuj cas a energii.

    Coz je pro spoustu lidi daleko zabavnejsi investice nez tech par tisic, protoze najednou objevi, ze dostali oproti vetsinovemu OS neskutecny dar svobody. Svobody vybrat si distribuci podle temperamentu, svobodu vybrat si desktop (nebo se na desktop vykaslat), svobodu vybirat si z nekolika druhu aplikaci ... a taky se nauci s touhle svobodou vyberu zachazet, coz vetsinou prispiva k budovani osobnosti vic nez se zaradit do vetsinoveho davu ;)

    To je podle me to, co spoustu lidi drzi u Linuxu, i kdyz by z ciste racionalniho pohledu vyresili svuj trivialni ukol u pocitace pohodlneji ve Windows (uz jen protoze jsou na ne dele zvykli). Jak zacnou naroky vzrustat (a tim nemyslim opravdu specializovane naroky, tam nehraje volba OS az takovou roli, pouziva se proste to nejlepsi, co je k dispozici), clovek zjisti, ze svoboda volby zacina byt produktivnejsi nez kdyz se musi podrobit reseni nucenemu "vetsinovym systemem".

    Tak napr. ja pouzivam Linux uz par let uz me taky par let neskutecne stve, jak neohrabany, neprehledny a tezkopadny system ten s oknem v logu je a omezuji kdykoliv muzu pobyt a praci v nem na minimum. A to ne z nejakeho ideologickeho duvodu, ale ciste z praktickeho. Zvykl jsem si totiz usporadat svoje pracovani prostredi tak, jak mi umoznuje Linux, coz ve Windows proste nejde. Takze se v tom systemu nemuzu citit dobre.

    A jakmile si clovek odvykne (jelikoz zvyk a pohodlnost je ta nejvetsi prekazka jakekoliv zmeny cehokoliv), je vyhrano ;) Jestli neco stoji dva tri ctyri tisice... zkuste si ten vydaj rozpocitat na pet let, zvlast kdyz s pocitacem delate denne, cili s jeho pomoci vydelate rychle desetinasobky nebo nekdo stonasobky za daleko kratsi dobu.

    Skoda ovsem, ze neni Linux jako idealni system k uceni (se tomu, ze svet neni cernobily a ze zapojit mozek je lepsi nez stat se cvicenou opici) proste prikazan ve skolach.
    6.4.2006 08:38 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Juj, necekal bych, ze zrovna xkesh prinese asi nejlepsi prispevek do teto diskuze. A ten clovicek na zivem foru me malem donutil si tam zalozit konto a poslat ho do .... . Sprosty vyderac, hajzlik.
    Dalibor Smolík avatar 6.4.2006 11:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Hlasoval jsem pro Linux. Věnoval jsem tomuto systému dost času a mám své firemní aplikace vyladěné tak, aby fungovaly pod Linuxem a jsem spokojen. Zahodit tyto vědomosti by byla škoda. Na druhou stranu je pravda, že řada věcí mi trvá mnohem déle než bych je řešil pod Windows (např. bluetooth), trochu problém se scannerem apod., ale v podstatě nejde o žádné závažné problémy. Předpokládám, že OSS bude mít budoucnost a vývoj aplikací půjde dále dopředu. Proto doufám, že čas strávený této problematice není ztracený. Lhal bych, kdybych tvrdil, že finanční stránka není důležitá. Je. Náklady investované do licencí musíme promítnout do cen výrobků a tím se mohou stát nekonkurenceschopnými. Je to sice přízemní, :-), ale je to fakt
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 6.4.2006 11:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte mi nebo..
    Ještě k té ceně: V příloze HN z 3.4. je inzerována sestava HP s AMD64, WXP profi, MS Ofice 2003 Norton AV 2005 v ceně, 512 RAM a 160 GB HDD, DVD vypalovačka vše za 22490 Kč bez DPH. Tak to pro firmy není nic nedostupného ...Kdo se rozhoduje zda Linux nebo Windows a kupuje nový stroj, může jej to ovlivnit.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.