V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od
… více »Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i
… více »QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Byla vydána nová verze 259 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub).
Cloudflare Radar poskytuje aktuální informace o globálním internetovém provozu, útocích nebo trendech. Publikován byl celkový přehled za rok 2025. Globální internetový provoz vzrostl v roce 2025 o 19 %.
PSČ obhajuju, usnadňuje to doručení zásilek - navíc by jinak mohly vznikat problémy, když se víc obcí jmenuje stejně. Ale že se PSČ mění, to je hodně nevhodné...To, ze si Ceska posta interne pouziva PSC, je jeji vec, ale mne jako zakaznika to vubec nezajima. Ony totiz existuji i jine postovni sluzby a ty zadne PSC nepouzivaji. Zakon totiz zna adresu mista. Adresa mista je napr. adresa trvaleho bydliste a PSC tam opravdu nema co delat. K odliseni obci se pouziva jednoduchy figl: v ramci okresu je jmeno obce jedinecne. Tudiz adresa Dolni Lhota c.p. 22, okr. Kocourkov je zcela postacujici. Adresa postovni, naopak neni nijak standardizovana. Jeji jedina formalni definice je jakasi ISO norma, kde se pise postovni adresa je volny text cleneny do nejvyse sesti radku, kazdy o maximalni delce 40 znaku. Velmi mne totiz obtezuje, kdyz nekdo po mne chce zcela zbytecne PSC a nazev dodaci posty. A ponejvice mne stvou ignoranti, kteri si mysli, ze kazdy bydli ve meste s ulicemi a nuti me psat nazev obce do kolonky ulice a do mesta jmeno dodaci posty.
To mi nepřipadá příliš překvapivé - vzhledem k tomu, že je to rozpis inkasa, které se teprve bude strhávat. Jediné, co by se dalo vyčítat, je skutečnost, že info o nedoplatku z minulého měsíce nepřipsali na následující rozpis, asi s tím systém nepočítá.
Jediné, co by se dalo vyčítat, je skutečnost, že info o nedoplatku z minulého měsíce nepřipsali na následující rozpis, asi s tím systém nepočítá.To se zasadne nedela u zadneho typu inkasa, protoze rozumni lide maji na kazde inkaso nastaveny maximalni limit pro transakci. Takze kdybyste k nemu pricetl nedoplatky/dluhy, mohl by snadno byt pretect a operace by se vubec neporvedla. Z toho duvodu hodne sluzeb funguje stylem "preplatky na ucet, nedoplatky slozenkou".


a vsichni z okolnich obci sou nasr... Treba znamej kterej od te hlavni mistni casti bydli 2km (a samozrejme tam pracuje, takze je tam kazdej den) jezdi extra do mesta do ktereho vetsinou nepotrebuje... koucourkov...
Jinak u nas jezdi uz asi 3 roky ten samej chlapek s PPL a je to fakt pohodar. Hodinu pred prijezdem zavola a domluvime se kde se sejdem, nebo jestli mi to nema hodit nekam jinam.
v Brně platí vyhláška, která nařizuje mít na domě ceduli s číslem domu a jménem ulice. Díky tomu není problém daný dům najít a to i na neznámých sídlištích.Takové vyhlášky platí prakticky všude. Jenže je problém s tím, že někdy je těžké poznat, co je která ulice (zvlášť v situaci, kdy mají různé úřady různě označené jednotlivé ulice - pak se snadno stane, že jsou v jedné ulici dva domy se stejným orientačním číslem). Spousta lidí si také plete popisné a orientační číslo - v menších městech se používají více ta popisná.
Takové vyhlášky platí prakticky všude.Nikde jinde jsem neviděl jméno ulice na každém domě - vyhláška (především článek 5) skutečně platí i v praxi.
Na namietku v tomto duchu mi temer vynadala, ze preco vobec chodim v pracovnom case do banky... Na dalsi den som tam zrusil ucet.Přesně z takového důvodu jsem kdysi zrušil účet ve spořitelně. Čekání tam bylo naprosto běžné (i desítky minut), ale když jsem při vyzvednutí nové platební karty čekal už 1,5 hodiny, pohár trpělivosti přetekl. Napsal jsem výpověď smlouvy, strčil do obálky i se starou kartou a poslal jsem to na centrálu ČS. Hotovo
To bylo před 5 lety. Nedávno jsem zašel do ČS kvůli výplatě dividend z ČEZu. Vzal jsem si lístek, bylo tam 810, na panelu svítilo 801. Po hodině čekání na panelu svítilo 804, tak jsem odešel - když jsem po další hodině šel okolo spořitelny, přes okno jsem viděl na displeji číslo 808. Opět jsem to řešil písemnou cestou.
Z tohoto pohledu mi nejvíc vyhovuje KB - tam jsem zatím nečekal déle než 2 minuty. Kdyby ještě dali do pořádku internetové bankovnictví (Win+MSIE only
), byl bych úplně spokojený.
Z tohoto pohledu mi nejvíc vyhovuje KB - tam jsem zatím nečekal déle než 2 minuty.Velmi záleží na pobočce. Když jsem si účet zakládal, byl jsem nadmíru spokojen. Po přestěhování (a změně domovské pobočky) už přemýšlím, kam utéct. Teď se v KB setkávám jen s nedoškolenými, neochotnými a především blbými úředníky. Už mockrát se mi stalo, že mi úřednice oznámila, že to či ono "nejde". Tak jsem trpělivě vysvětlil opět, jen abych sledoval, jak obíhá kolegyně, vzrušeně s nimi diskutuje a pak mi přijde vítězoslavně oznámit, že to doopravdy nejde. Takže musím vzít letáček, který má v přihrádce na stole vystavený, odrecitovat z něj, že to _jde_ a pak čekat, než vytiskne příslušný formulář (přitom říká věci jako "já to tu ale nikde nemám, zase ten systém blbne, oni nám to nedávno měnili a od tý doby jsou s tím pořád problémy" apod.). Pak ho vytiskne a já jedním pohledem zjistím, že to není ten správný. Když jí to oznámím, tak řekne s povzdechem "vždyť jsem vám říkala, že to nejde". Nechám zavolat nadřízeného, ten jí to v počítači najde, vytiskne, mně se omluví. Pak formulář podepíšu, po hodině a půl strávené v bance odejdu a za dva měsíce se celá taškařice opakuje znovu (jde o tentýž úkon), s tou samou (!) úřednicí... KB teď nemohu vystát.
Další věc = otevírací doba.Tohle je právě jeden z důkazů, že to není služba, nýbrž "služba". Mít otevřeno 8-14.30? Pro koho? Na vesnici, kde v tu dobu nikdo není (ve městě v tu dobu mohou posloužit aspoň firmám)? Ať už člověk pracuje 6-14.30 nebo třeba 8-16.30, má vždycky smůlu, zvlášť když se doručuje kolem poledne. Na návštěvu pošty aby si vzal dovolenou (nebo se vypařil z práce v pracovní době). Kdyby pošta chtěla sloužit, fungovaly by přepážky i doručování v době, kdy to lidem vyhovuje. Také by dala pojmu záruka za služby skutečný obsah. Balíky by nechodily rozbité. A v neposlední řadě by nebuzerovala lidi kvůli nesmyslům.
Služby obyčejné doručovatelky jsou 100% v pohodě,ale jak dojde na balíkáře..........
Zásadně nezvoní, vypíšou oznámení,které 2. den donese listonoška a jdou dál.Loni se mi tak stalo 3x ze 4 balíků, které jsem netrpělive očekával a byli jsme doma 2.Nevím,proč předpokládají,že v domě plném důchodců jsou všichni v práci a nebudou otevírat.........
Tiskni
Sdílej: