Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Software LibrePods osvobozuje bezdrátová sluchátka AirPods z ekosystému Applu. Exkluzivní funkce AirPods umožňuje využívat na Androidu a Linuxu. Díky zdokumentování proprietárního protokolu AAP (Apple Accessory Protocol).
Byl vydán AlmaLinux OS 10.1 s kódovým názvem Heliotrope Lion. S podporou Btrfs. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Placená služba prohledávání zprostředkovatelů dat a automatického odstraňování uniklých osobních údajů Mozilla Monitor Plus bude 17. prosince ukončena. Bezplatná monitorovací služba Mozilla Monitor bude i nadále poskytovat okamžitá upozornění a podrobné pokyny k omezení rizik úniku dat. Služba Mozilla Monitor Plus byla představena v únoru loňského roku.
Waydroid (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové verzi 1.6.0. Waydroid umožňuje spouštět aplikace pro Android na běžných linuxových distribucích. Běhové prostředí vychází z LineageOS.
Příspěvek na blogu Raspberry Pi představuje novou kompletně přepracovanou verzi 2.0 aplikace Raspberry Pi Imager (YouTube) pro stažení, nakonfigurování a zapsání obrazu operačního systému pro Raspberry Pi na SD kartu. Z novinek lze vypíchnout volitelnou konfiguraci Raspberry Pi Connect.
Memtest86+ (Wikipedie), svobodný nástroj pro kontrolu operační paměti, byl vydán ve verzi 8.00. Přináší podporu nejnovějších procesorů Intel a AMD nebo také tmavý režim.
Programovací jazyk Racket (Wikipedie), tj. jazyk z rodiny jazyků Lisp a potomek jazyka Scheme, byl vydán v nové major verzi 9.0. Hlavní novinku jsou paralelní vlákna (Parallel Threads).
Před šesti týdny bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Minulý týden byly na stránkách Arduina aktualizovány podmínky používání a zásady ochrany osobních údajů. Objevily se obavy, že by otevřená povaha Arduina mohla být ohrožena. Arduino ubezpečuje, že se nic nemění a například omezení reverzního inženýrství v podmínkách používání se týká pouze SaaS cloudové aplikace.
PSČ obhajuju, usnadňuje to doručení zásilek - navíc by jinak mohly vznikat problémy, když se víc obcí jmenuje stejně. Ale že se PSČ mění, to je hodně nevhodné...To, ze si Ceska posta interne pouziva PSC, je jeji vec, ale mne jako zakaznika to vubec nezajima. Ony totiz existuji i jine postovni sluzby a ty zadne PSC nepouzivaji. Zakon totiz zna adresu mista. Adresa mista je napr. adresa trvaleho bydliste a PSC tam opravdu nema co delat. K odliseni obci se pouziva jednoduchy figl: v ramci okresu je jmeno obce jedinecne. Tudiz adresa Dolni Lhota c.p. 22, okr. Kocourkov je zcela postacujici. Adresa postovni, naopak neni nijak standardizovana. Jeji jedina formalni definice je jakasi ISO norma, kde se pise postovni adresa je volny text cleneny do nejvyse sesti radku, kazdy o maximalni delce 40 znaku. Velmi mne totiz obtezuje, kdyz nekdo po mne chce zcela zbytecne PSC a nazev dodaci posty. A ponejvice mne stvou ignoranti, kteri si mysli, ze kazdy bydli ve meste s ulicemi a nuti me psat nazev obce do kolonky ulice a do mesta jmeno dodaci posty.
To mi nepřipadá příliš překvapivé - vzhledem k tomu, že je to rozpis inkasa, které se teprve bude strhávat. Jediné, co by se dalo vyčítat, je skutečnost, že info o nedoplatku z minulého měsíce nepřipsali na následující rozpis, asi s tím systém nepočítá.
Jediné, co by se dalo vyčítat, je skutečnost, že info o nedoplatku z minulého měsíce nepřipsali na následující rozpis, asi s tím systém nepočítá.To se zasadne nedela u zadneho typu inkasa, protoze rozumni lide maji na kazde inkaso nastaveny maximalni limit pro transakci. Takze kdybyste k nemu pricetl nedoplatky/dluhy, mohl by snadno byt pretect a operace by se vubec neporvedla. Z toho duvodu hodne sluzeb funguje stylem "preplatky na ucet, nedoplatky slozenkou".


a vsichni z okolnich obci sou nasr... Treba znamej kterej od te hlavni mistni casti bydli 2km (a samozrejme tam pracuje, takze je tam kazdej den) jezdi extra do mesta do ktereho vetsinou nepotrebuje... koucourkov...
Jinak u nas jezdi uz asi 3 roky ten samej chlapek s PPL a je to fakt pohodar. Hodinu pred prijezdem zavola a domluvime se kde se sejdem, nebo jestli mi to nema hodit nekam jinam.
v Brně platí vyhláška, která nařizuje mít na domě ceduli s číslem domu a jménem ulice. Díky tomu není problém daný dům najít a to i na neznámých sídlištích.Takové vyhlášky platí prakticky všude. Jenže je problém s tím, že někdy je těžké poznat, co je která ulice (zvlášť v situaci, kdy mají různé úřady různě označené jednotlivé ulice - pak se snadno stane, že jsou v jedné ulici dva domy se stejným orientačním číslem). Spousta lidí si také plete popisné a orientační číslo - v menších městech se používají více ta popisná.
Takové vyhlášky platí prakticky všude.Nikde jinde jsem neviděl jméno ulice na každém domě - vyhláška (především článek 5) skutečně platí i v praxi.
Na namietku v tomto duchu mi temer vynadala, ze preco vobec chodim v pracovnom case do banky... Na dalsi den som tam zrusil ucet.Přesně z takového důvodu jsem kdysi zrušil účet ve spořitelně. Čekání tam bylo naprosto běžné (i desítky minut), ale když jsem při vyzvednutí nové platební karty čekal už 1,5 hodiny, pohár trpělivosti přetekl. Napsal jsem výpověď smlouvy, strčil do obálky i se starou kartou a poslal jsem to na centrálu ČS. Hotovo
To bylo před 5 lety. Nedávno jsem zašel do ČS kvůli výplatě dividend z ČEZu. Vzal jsem si lístek, bylo tam 810, na panelu svítilo 801. Po hodině čekání na panelu svítilo 804, tak jsem odešel - když jsem po další hodině šel okolo spořitelny, přes okno jsem viděl na displeji číslo 808. Opět jsem to řešil písemnou cestou.
Z tohoto pohledu mi nejvíc vyhovuje KB - tam jsem zatím nečekal déle než 2 minuty. Kdyby ještě dali do pořádku internetové bankovnictví (Win+MSIE only
), byl bych úplně spokojený.
Z tohoto pohledu mi nejvíc vyhovuje KB - tam jsem zatím nečekal déle než 2 minuty.Velmi záleží na pobočce. Když jsem si účet zakládal, byl jsem nadmíru spokojen. Po přestěhování (a změně domovské pobočky) už přemýšlím, kam utéct. Teď se v KB setkávám jen s nedoškolenými, neochotnými a především blbými úředníky. Už mockrát se mi stalo, že mi úřednice oznámila, že to či ono "nejde". Tak jsem trpělivě vysvětlil opět, jen abych sledoval, jak obíhá kolegyně, vzrušeně s nimi diskutuje a pak mi přijde vítězoslavně oznámit, že to doopravdy nejde. Takže musím vzít letáček, který má v přihrádce na stole vystavený, odrecitovat z něj, že to _jde_ a pak čekat, než vytiskne příslušný formulář (přitom říká věci jako "já to tu ale nikde nemám, zase ten systém blbne, oni nám to nedávno měnili a od tý doby jsou s tím pořád problémy" apod.). Pak ho vytiskne a já jedním pohledem zjistím, že to není ten správný. Když jí to oznámím, tak řekne s povzdechem "vždyť jsem vám říkala, že to nejde". Nechám zavolat nadřízeného, ten jí to v počítači najde, vytiskne, mně se omluví. Pak formulář podepíšu, po hodině a půl strávené v bance odejdu a za dva měsíce se celá taškařice opakuje znovu (jde o tentýž úkon), s tou samou (!) úřednicí... KB teď nemohu vystát.
Další věc = otevírací doba.Tohle je právě jeden z důkazů, že to není služba, nýbrž "služba". Mít otevřeno 8-14.30? Pro koho? Na vesnici, kde v tu dobu nikdo není (ve městě v tu dobu mohou posloužit aspoň firmám)? Ať už člověk pracuje 6-14.30 nebo třeba 8-16.30, má vždycky smůlu, zvlášť když se doručuje kolem poledne. Na návštěvu pošty aby si vzal dovolenou (nebo se vypařil z práce v pracovní době). Kdyby pošta chtěla sloužit, fungovaly by přepážky i doručování v době, kdy to lidem vyhovuje. Také by dala pojmu záruka za služby skutečný obsah. Balíky by nechodily rozbité. A v neposlední řadě by nebuzerovala lidi kvůli nesmyslům.
Služby obyčejné doručovatelky jsou 100% v pohodě,ale jak dojde na balíkáře..........
Zásadně nezvoní, vypíšou oznámení,které 2. den donese listonoška a jdou dál.Loni se mi tak stalo 3x ze 4 balíků, které jsem netrpělive očekával a byli jsme doma 2.Nevím,proč předpokládají,že v domě plném důchodců jsou všichni v práci a nebudou otevírat.........
Tiskni
Sdílej: