abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 01:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:33 | Komunita

    Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.10. 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    8.10. 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.10. 12:33 | Zajímavý software

    Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.10. 03:33 | IT novinky

    Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (17%)
     (15%)
     (15%)
    Celkem 204 hlasů
     Komentářů: 13, poslední 8.10. 07:41
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Jako malí kluci..

    10.1.2007 09:29 | Přečteno: 1613× | Jen tak na okraj

    Viděli jste film "Smradi"? Ptám se na to v podstatě jen proto, že v něm je jedna typická scénka. Kluci jsou spát, ale každý z nich chce mít poslední slovo. Takže vedou dialog ve stylu: "Drž hubu." "Ty drž hubu", "Drž hubu","Ty drž hubu",.. no nic moc, řeknete si nejdřív, pak se vám ale povytáhnou koutky úst a po chvíli si vzpomenete na vlastní dětství a podobné scénky ze svého okolí..

    Proč to ale píšu..

    Protože podobně směšně a ujetě mi připadnou veškeré komentáře typu "+1". Zbytečné výkřiky "Jsem tady!", "Všimněte si že jsem to čet', a že s tím taky souhlasím!". No dobrá proč ne. A co my s tím jako? Je v tom nějaký přínos? Jenom pouhá forma exhibicionismu. Tak. Svoje jsem si řek. Jsem zvědav který moula k tomu přidá své první "+1" ;-) Mám svůj tajný tip..

           

    Hodnocení: 26 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.1.2007 09:33 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Já vždycky +1 chápal jako variantu souhlasu. Takové kratší "sám bych to neřekl lépe". Anebo se těm lidem líbí na novinkách, takže si tím suplují, zde chybějící, hodnocení komentářů. :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.1.2007 09:44 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Čím budem suplovat registraci přes premium SMS? ;-)
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    10.1.2007 10:48 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Nevím, mě se na novinkách moc nelíbí a zde +-1 prakticky nepoužívám :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Josef Kufner avatar 10.1.2007 18:39 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    +1
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.1.2007 11:07 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    +1
    10.1.2007 09:52 repli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    No obvykle, když si přečtu nějakou zprávu, tak hned nepíšu +1. To jen když s pisatelem plně souhlasím, nebo mám co přidat.
    10.1.2007 10:10 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Tím +1 docela šetřím, ale už jsem ho použil třeba ve chvíli, kdy jsou v diskusi dva rozdílné názory a já chci tímto podpořit autora příspěvku, se kterým bezvýhradně souhlasím. Myslím, že není špatné, když se dozví, že má někdo totožný názor na věc jako on.
    10.1.2007 10:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    +1 :-D

    beru to mj. jako formu hlasování ... např. tuhle byla v nějakém blogu nadhozena otázka ve smyslu "jaký jabber klient pro wokna" ... sešlo se tam tuším asi pět různých použitelných možností - kdyby byl každý program zmíněn jen jednou, protože nicmoc dalšího konstruktivního už se nedá připsat, autorovi, který se neumí sám rozhodnout a chce dát na většinový vkus (tak je šance, že se trefí do vkusu svým ovečkám), tyto možnosti samotné mnoho nepomohou, zatímco když se tam u PSI objevilo několikrát "+1" a u ostatních ne, myslímže má jasno ...
    10.1.2007 10:59 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Tajný tip nevyšel.. 8-)
    10.1.2007 11:16 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Plus jedna :-)
    10.1.2007 10:35 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    +1 bych vůbec nekritizoval. Sám ho občas používám a přijde mi to jako dostatečné vyjádření názoru při různém hlasování či rozhodování skupiny. Nemusím se obtěžovat psaním, nikdo se nemusí obtěžovat nudným čtením a každému je to všechno hned jasné. Takže pane,

    -1

    10.1.2007 10:39 Tomáš Honzák | skóre: 19 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    +1
    10.1.2007 10:44 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Juj, jak to tak pozoruju, asi by to chtelo do diskusi dodelat automaticke dodelavani spravneho uzavorkovani :-) to -1 a +1 pod sebou je na prvni pohled ponekud matouci a odvozovat uzavorkovani z indentace... uf :-)
    ^D
    10.1.2007 10:47 Tomáš Honzák | skóre: 19 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    ... odvozovat uzavorkovani z indentace ...
    ... je poněkud pythonovské, pravda ;-)
    Dalibor Smolík avatar 10.1.2007 10:47 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Také jsem dal -1 :-)
    Značku +1 nevidím jen jako formu hlasování, ale též důkaz, že nejsem (pokud příspěvek píšu) s názorem osamocený. To je určitý indikátor, že téma je živé a je o ně zájem. Pokud jde o podružný, nedůležitý námět, nebývá komentován vůbec.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    msk avatar 10.1.2007 10:51 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    +1 pisem, ked viem, ze autor ocakava nejaku reakciu, ktora uz bola zodpovedana a plne sa s nou stotoznujem. Robim to preto, aby autor vedel, ze s nim suhlasi viac ludi, ako mu v skutocnosti odpisalo do diskusie. Pokial na to Leos spravi nejake klikatko, kde bude stacit kliknut a bude to niekde viditelne, kolko ludi na to kliklo, +1 prestanem pisat.

    No a kedze nejak moc s Tebou nesuhlasim, tak
    -1
    10.1.2007 13:23 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Reagujete v diskuzi proto že máte pocit že něco nebylo ještě vyřčeno, nebo proto že chcete jinému pisateli zvyšovat jakýsi rating? Je to samozřejmě každého věc. Nicméně můj blogpost prezentuje můj názor a tom je demokracie - o pluralitě názorů, bez ohledu na to zda se s nima většina ztotožňuje či ne. Čtenář, kterého zajímá obsah sdělení, si sám zhodnotí co je pro něj přínosné a co ne a nějaké plusové či mínusové body mu mohou být šumafuk. Plevelit diskuze takovými "existencionálními výkřiky" mi prostě přijde zbytečné.

    Už samotné hodnocení blogů mi přijde jako nesmysl. Ale budiž. Taky kousek do mozaiky. Blogpost nepíšu proto že bych stál o to být osobností roku, ale proto že mám potřebu něco sdělit, nebo mě zajímá jiný názor. Pokud se někdo s něčím ztotožňuje, tak to přeci ještě nemusí vytrubovat na všechny strany.
    10.1.2007 12:04 ..... | skóre: 4 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..

    +1 má smysl. První smysl nemá.

    10.1.2007 12:18 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Já dlouho přemýšlel co to +1 znamená, nejprve jsem si mysle, že se někdo uklepl :-)
    10.1.2007 13:06 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    "+1" jsem nikdy nepochopil, zato když tak čtu reakce výše, chápu degeneraci vyjadřovacích schopností ajťáků (aj, palba do vlastních řad?). Vždyť přece můj názor už kdosi přesně vyjádřil přede mnou, lhostejno, že tím třeba myslel něco úplně jiného, než jak jsem to pochopil, tak co bych se namáhal. Stačí kliknout.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    10.1.2007 13:55 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    To se vam nikdy v zivote nestalo, ze jste souhlasil s necim, co jste pochopil jinak, nez jak bylo mysleno? Nebo snad zastavate tak originalni nazory, ze se nemaji ani sanci shodovat s jinymi (dle vaseho vykladu)? Ci snad prichazite vzdy s novymi originalnimi nazory drive nez vsichni ostatni?

    A vice k tematu, "+1" neuzivam, ale to bude asi tim, ze jsem si nikdy ani nezvykl na IMHO, IANAL atd., proste zkratky pro textovou komunikaci (vyjma cca 5 usmevacku). Ale vyznam chapu, je vyznamove dostatecne jednoznacny a ma svuj smysl. Proste vyjadrit nekomu podporu v diskuzi mi prijde naprosto normalni. Jakoze komentare se casto stavaji spise diskuzi, nez jen komentari k clanku. Proste takove souhlasne pokyvovani hlavou a mruceni.
    10.1.2007 16:16 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Uff, ale přece vůbec nejde o to, jak moc originální moje názory jsou nebo nejsou. Jen jsem chtěl říct, že vyjádření souhlasu textem "+1" považuju za výrazový primitivismus, nic jiného. Ono napsat "jo jo", "souhlas" nebo "taky bych doporučil XYZ" trochu svádí k tomu, aby to člověk rozvedl, což je pohříchu namáhavá činnost (jakkoliv pro tu diskusi mnohem prospěšnější než souhlasné pokyvování hlavou). Ale budiž, takových zjednodušení je komunikace přes net plná – jenom se děsím toho, až uslyším někoho říkat "plus jedna, vole" v hospodě. A nepochybuju, že se to stane :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    10.1.2007 16:23 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Až na to, že formy komunikace jako pokyvování, nebo zabručení, se používají naprosto normálně. Netuším, proč tedy brojit proti jejich psanému ekvivalentu ...
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.1.2007 16:33 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Nevšiml jsem si, že bych to dělal. Brojím proti nahrazování těch ekvivalentů oním paskvilem.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    10.1.2007 16:38 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Ještě bych napsal, že tady je možná na čase to utnout a prohlásit z mojí strany za převážně neškodné staromilství, které se projevuje akorát podobnými nenávistnými výlevy :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    10.1.2007 17:17 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    +1

    (Není nad to si utáhnout taky trošku ze sebe, že pánové? 8-) )
    11.1.2007 13:14 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Nojo, ale v diskusi na ábíčku pokývat hlavou, nebo zabručet (zatím) nemůžeme :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Prcek avatar 10.1.2007 20:31 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Ja to taky moc neuznavam - u podobnych vykriku v diskuzi, kde se delaji jen carky | (to je zase oblibene na diskuzich fi.muni) nebo podobne zde plusjednicky, si v duchu rikam "jmena hloupych na vsech sloupich" :-).

    Ale at si kazdy dela co chce, kdyz ho to bavi - prece se lidi nebudou hadat kvuli takovym prkotinam ;-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    masožravá palma avatar 10.1.2007 21:09 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Já již dlouhou dobu uvažuji, že bych se zkusila podívat na zdrojáky abíčka a připsat funkci souhlasit nebo podepsat, která by se objevovala v tom proužku jak je link, odpovědět, blokovat... Nejsem si jistá, jestli bych to dokázala, a zatím jsem se nedostala dále než k letmému uvažování a krátké prohlídky bugzilly, jestli tam není nějaký podobný request (nenašla jsem, ani nezadala). Myslím si, že by to byla poměrně využívané funkce a jsem ochotna se vzdát svého pokusu o její napsání, i před jeho začátkem, ve prospěch někoho, kdo to opravdu udělá.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    Prcek avatar 10.1.2007 21:41 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Neco jako souhlas/blabol na PCtuningu.cz? No mozna by se to ujalo - kdo vi :-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    masožravá palma avatar 10.1.2007 21:58 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Nevím. Já PCtuning.cz neznám. Mám představu, že po kliknutí, by se objevilo něco jako stránka s potvrzením a potom by po příspěvkem byla jména těch, co souhlasili. Možná by se to mohlo být i rozděleno na souhlasili/nesouhlasili, ale já jsem spíše proto, aby se nesouhlasení nějak zdůvodňovalo. Když nesouhlasím tak se snažím uvést nějaký důvod. Souhlasem říkám: "sama bych to nevyjádřila lépe"
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    David Watzke avatar 10.1.2007 22:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    ale já jsem spíše proto, aby se nesouhlasení nějak zdůvodňovalo.
    To pak člověk rovnou může psát komentář a při jeho psaní zvolit z nabídky radio-buttonů souhlasím/nesouhlasím/nic...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.1.2007 09:19 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    Tohle řešení si dovedu docela dobře představit - sice by to znamenalo další kolonku pro každý komentář, ale daly by se s využitím údajů v ní uvedených generovat docela pěkné statistiky jak pro potřebu uživatelů, tak správců.

    Uživatel by třeba mohl mít k dispozici něco jako topten oblíbených přispěvatelů, či naopak neoblíbených, žebříček přispěvatelů co ho dokážou zvednout z pomyslné židle a přidat příspěvek, atp.

    Na druhou stranu by měli administrátoři možnost vygenerovat žebříček autorů blogpostů které vyvolávají flame, s tím že by u něj mohl být uveden poměr kladných hodnocení ku záporným. ev. další a další možnosti zpracování se nabízejí.

    To by jim mohlo dát docela barvitý obrázek o "ideovém" posazení diskutérů a bloggerů na abclinuxu, bez jeho zkreslení osobními pocity. K tomu chci jen říct, že i píchnutím do vosího hnízda se vyvolá akce, která v konečném důsledku má kladný výsledek. Narážím tím na momentální flame pod příspěvkem Leoše Literáka, který im memoriam vyvolal zesnulý Jindřich Plešinger. Uznávám jednu zásadu - do mrtvých se nekope.
    11.1.2007 18:13 :)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako malí kluci..
    me too:)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.