abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | IT novinky

    FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    včera 20:33 | Komunita

    Ubuntu bude pro testování nových verzí vydávat měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Nová verze

    Společnost Netgate oznámila vydání nové verze 2.8.0 open source firewallové, routovací a VPN platformy pfSense (Wikipedie) postavené na FreeBSD. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.16 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.3. Linux na verzi 6.1.140. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Zajímavý článek

    Člověk odsouzený za obchod s drogami daroval letos ministerstvu spravedlnosti 468 kusů kryptoměny bitcoin, které pak resort v aukcích prodal za skoro miliardu korun. Darováním se zabývá policejní Národní centrála proti organizovanému zločinu (NCOZ). Deníku N to potvrdil přímo ministr spravedlnosti Pavel Blažek (ODS). Podle resortu bylo nicméně vše v souladu s právem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    28.5. 20:44 | Nová verze

    Svobodný a otevřený multiplatformní editor EPUB souborů Sigil (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 2.5.0. Stejně tak doprovodný vizuální EPUB XHTML editor PageEdit (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.5. 12:22 | IT novinky

    Na základě národního atribučního procesu vláda České republiky označila Čínskou lidovou republiku za zodpovědnou za škodlivou kybernetickou kampaň proti jedné z neutajovaných komunikačních sítí Ministerstva zahraničních věcí ČR. Tato škodlivá aktivita, která trvala od roku 2022 a zasáhla instituci zařazenou na seznam české kritické infrastruktury, byla provedena kyberšpionážní skupinou APT31, veřejně spojovanou se zpravodajskou službou Ministerstvo státní bezpečnosti (MSS).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    28.5. 00:11 | Nová verze

    Google Chrome 137 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 137.0.7151.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 11 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:22 | Nová verze

    Byl vydán AlmaLinux OS 10 s kódovým názvem Purple Lion. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Na rozdíl od Red Hat Enterprise Linuxu 10 nadále podporuje x86-64-v2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 15:11 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 139.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 139 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 163 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 28.5. 18:42
    Rozcestník

    Konec války na Ukrajině bude.. kdy?

    včera 14:30 | Přečteno: 439× | To jsem vážně jediný? | poslední úprava: včera 14:41

    Před šesti lety, jsem tady publikoval blogpost, jehož cílem bylo poukázat na to, jak zavádějící je posuzovat dění kolem nás ve stupních šedi. Dnes je situace ještě horší než tenkrát, protože se do čela vůdčích zemí NATO a EU dostali „vůdci” co mají vidění pouze černobílé.

    Mimo jiné v něm operuji s pojmy politické spektrum a politická oscilace (ten pojem byl vytučněn zcela záměrně, jako narážka na jinou, paralelně probíhající diskuzi). A doprovázela ho mimo jiné i následující názorná ilustrace:

    Zamyslete se nad ní. Tedy především nad tím, co u tohoto diagramu rozhoduje o aktuální pozici v rámci vertikální a horizontální osy. A upřímně si odpovězte, jak na tom jako celek asi jsme.

    Je možné ukončení konfliktu?

    Původně jsem měl dnes ráno v úmyslu napsat blogpost o tom, jak nereálné je ukončit konflikt na Ukrajině. Ale objevil se článek, který do budoucna nevěstí nic dobrého pro celou EU.

    Ten konflikt by mohl být okamžitě ukončen, kdyby se na Ukrajině dostali k moci nacionalisté, kteří by akceptovali současnou realitu. Udělali tlustou čáru za minulostí a přijali jako fakt, že Ukrajina jednou provždy přišla o území, které bylo od konce 2. světové války její součástí, udělali to co po nich Putin chce – a vyhlásili nezávislost. Skutečnou nezávislost – bez vyděračské smlouvy o surovinách a bez členství v NATO a EU.

    A i když do Putinovy makovice nevidím, je možné, že by se tenhle vstřícný krok pokusil oplatit tím, že by Rusko nahradilo způsobené škody.

    Ale vím, že je to nereálné. Po dobrém to nepůjde a pochybuji, že by se našel ukrajinec, který měl dost odvahy a respektu soukmenovců, aby se postavil do čela převratu, který by odstranil Zelenského a jeho kliku. Musel by to být nějaký novodobý Ilja Muromec, protože by se okamžitě vyrojily mraky vrahů pro které se prachy vždycky najdou, dokonce i v naší vydojené ČR. A taky by okamžitě začali pištět politici, co hájí zájmy těch co financují tuhle válku – zcela v duchu onoho černobílého vidění světa – že je to proruský puč, který je potřeba potlačit. Jinak by se totiž museli definitivně rozloučit s tím, že by se jim vrátily ty prachy, jimiž uplynulých 15 let ukrajince místo rusů krmili.

    Takže jedeme dál..

    Současní „diplomaté” EU nemají o diplomacii sebemenší tušení. Nechápou, že kompromis musí být přijatelný pro obě strany. Netuší, že svými kroky jenom posilují ruské přesvědčení, že s nimi chtějí evropané vyjebat. Je pod jejich rozlišovací schopnost, že Rusko je ve skutečnosti mnohonárodnostní stát, společenství nezávislých států, které si moc dobře uvědomují, že EU dochází nerostné suroviny a proto mlsně kouká na východ.

    Neustálé porušování uzavřených dohod si jednou muselo vybrat svou daň a protože ze strany EU, která v téhle proxy válce podporuje Ukrajinu, neustále zaznívají jen silácké řeči, nevidí rusové jinou možnost, než (opět) srazit nepřítele na kolena, ale tentokrát se nezarazí v Berlíně jako roku 1945, protože ten kdo přikládá pod kotel nenávisti seč může sedí v Paříži

    Válka probíhá a my jsme zas jak roku 1939 na špatné straně. Tenkrát jsme výzbrojí a municí nastřádanou za 20 let posílili německý wehrmacht a náš průmysl dál makal na plné pecky pro třetí říši až do posledních dní na jaře 1945, kdy už byli rusi v Berlíně. Bez onoho „nezištného daru”, by Hitler na Polsko nezaútočil a pokud ano, krvácel by natolik, že by mu už nezbylo dost sil pro boj na západě.

    Na válku musíte mít suroviny. Ale EU, ač není oficiálně přímým účastníkem války, se od obchodu s Ruskem demonstrativně distancuje, aby si je následně a s přirážkou nakoupila z Kazachstánu nebo Číny, se z nich vyrábí „zboží” které končí na Ukrajině.

    Evropa nemá žádné wundewaffe, jaké by neměli rusi, kterým číhá za krkem Čína. Ta podporuje ten konflikt z obou stran, protože se vzájemně kohouti oslabují, naplno roztáčí kola její ekonomiky a smetiště má pro sebe.

    Každý, kdo není blbý vidí, že to nedopadne dobře pokud EU nehodí Ukrajinu přes palubu, protože Rusko nemá jinou možnost, než tuhle válku dotáhnout až do konce. A ta malůvka, se kterou přišel Medvěďěv, se nejspíš stane realitou. EU dostane co chce – zadluženou Ukrajinu, ale zbytek kde jsou ty suroviny na které se všichni třepou, zůstanou ležet v nárazníkové zóně a kdo přežije a nezmění stranu, nebo neuteče, bude zotročen.

    Nebo si opravdu myslíte, že je Putin nějaký polobůh, co silou vůle drží Rusko pohromadě a v případě že zhyne, vše se zhroutí, Panna Maria přinese vítězství a nastane mír?

    Prostudujte si dobře tuhle mapu. Je z roku 1459 a na svou dobu pozoruhodně přesná. Východní hranicí mezi Evropou a Ruskem je na ní řeka Dněpr. A hranici jižní (mezi Ruskem a Tatary) získáte, když na mapě spojíte dnešní Dnipro s Volgogradem.

    To jižní území připojila k Rusku až Kateřina II. Veliká (rodným jménem ofie Frederika Augusta Anhaltsko-Zerbstská narozená ve Štětíně), poté co bylo Rusko napadeno turky.

    Ti tenkrát chtěli využít situace (stejně jako to chtějí udělat i dnes) a toho že se rusové angažovali na straně jejího milce, posledního polského krále Stanislava Augusta Poniatowského, aby Rusko porazili.

    Všichni ví, že Turecko sponzoruje ty, co teď hospodaří v Sýrii a okolí, což naštěstí vidíme jen na CNN. Protože jen díky tomu, že tenkrát dostali turci od rusů na frak, zajistilo že od nich měla Evropa až donedávna klid.

           

    Hodnocení: 33 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar včera 15:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Takže ten zápisek shrňme. Rusko dobré, Ukrajina špatná, válku vede západ.
    Že Rusko ve státní televizi mluvilo o tom, že by se mělo denacifikovat Finsko, to budeme ignorovat. Že se mluvilo o tom, že by se měl denacifikovat balkán, budeme ignorovat. Že severské státy vytvářejí alternativu NATO nemá asi význam.
    Oukej, taky názor :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    včera 16:47 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Podléháš dojmům Maxi. To není souboj dobra se zlem, ale boj o zdroje a země, co tahají za kratší konec by se měly konečně postavit nohama na zem a vymyslet jinou strategii pokud chtějí uspět. Po zlém to s rusama nepude, to se akorát ještě víc zabejčí.
    včera 19:43 kvr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    A jaké je to řešení "po dobrém" ? Ustoupit a udělat dohodu, kterou Rusko za pár let opět poruší, s tím rozdílem, že v té chvíli bude mít ještě větší kontrolu nad zdroji, lidmi a zeměmi? Už teď se snaží hnát do války Ukrajince z dobytých oblastí.

    Ta historie. Mohli jsme si vybrat hanbu nebo válku. Zvolili jsme hanbu a budeme mít válku.
    včera 19:58 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    "Po dobrém" už to nejde. To šlo do 22.2.2022
    včera 20:13 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    A pokud je mi známo, tak Minské dohody porušila Ukrajina, která je nehodlala dodržovat ani omylem, měly jí pouze zajistit alibi pro to, aby mohli nerušeně zlikvidovat pod ochranou západu tzv. povstalce.
    Max avatar včera 23:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    To je od tebe docela vtipný :D. Když řeknu A, musím říci i B. A to je to, že Minských dohod bylo několik a nedodržela je ani jedna strana. Kdo porušil jakou dohodu dřív, je irelevantní, jelikož je to neprůkazné. Ukrajinci tvrdí, že Rusko a předpokládám, že Rusko bude tvrdit opak.
    Pravdou je, že od Ruska zaznívají samé lži neustále, takže samotní Rusové jsou 100% nedůvěryhodní. Důvěryhodnost Ukrajiny bude vyšší, jelikož se na válce podílí do značné míry i západ (průzkum, informace, taktika apod.). Nicméně Ukrajina se se západem neshodne a spoustu věcí dělají ve vlastním utajovaném režimu.

    A pokud chceš svádět na někoho, že něco nedodržel, tak první je Rusko, když v roce 2014 anektovali Krym a zaútočili na Ukrajinu a poslali na Donbas a Luhansk svá vojska a vybavení. Čímž vlastně porušili Budapešťské memorandum.

    V konfliktu je tedy jasné, kdo začal porušovat dohody a kdo je agresor.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Glee avatar dnes 08:26 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    jelikož se na válce podílí do značné míry i západ (průzkum, informace, taktika apod.)

    Ale karbanatky servirujou i na Lucni Boude, skoda ji. :-(
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    včera 23:31 Nositel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Rusové už ve chvíli podepisování Minských dohod věděli, že je dodržovat nebudou. Potřebovali získat čas, protože Rusko jako společnost nebylo dostatečně připravené vtrhnout v Ukrajinu. Potřebovali získat čas.

    Borodaj o Minských dohodách
    dnes 06:05 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?

    To je zábavné, jak zcela identické tvrzení zaznívá v opačném gardu.

    Pokud jde o dodržování dohod. Nesouhlasím s Maxem, protože prvotní událostí od které jsem si začal tamní situace všímat byla plynová krize 2009, způsobená jednoznačně Ukrajinou, která měla zajišťovat tranzit plynu do Evropy. Jenže si ho po jánošíkovsku přivlastnila. Ale pro EU bylo viníkem Rusko.

    Max avatar dnes 08:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Bavíme se o válce, o zárukách o neútočení, odzbrojování atd. v rámci současného konfliktu. Nechápu, k čemu je vytahování konfliktů předešlých. To bychom se mohli odvolávat na nějaké křivdy před tisíci lety. Ostatně i plynových krizí bylo několik, nejen ta v roce 2008. Opět, řekneš A, ale už ne B, což je třeba to, že Rusko v roce 2005 zastavilo plyn, protože Ukrajina odmítla přístoupit na změny v podobě navýšení cen.
    Jenomže jak jsem psal, bavíme se snad o současném konfliktu. Pokud bychom měli vytahovat staré křivdy, bude to nesmyslná argumentace do nekonečna.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Glee avatar dnes 08:34 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Bavíme se o válce, o zárukách o neútočení

    Nyni smajlikum objasnime kerejch, ju? Smlouvach? Memoarech? Neutoceni?! :-D

    A rovnou odpovidam, ne, nemam ted reseni na rozjety rusaky, krom Strnadovani a az jich bude aspon 13, tak muzeme zacit premyslet o jine taktice. Zkusim neco mirne napsat: Bruselestrace? Ok, to zni cajk.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    dnes 09:36 Nositel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Nemám jistotu, že 100% rozumím "identické tvrzení zaznívá v opačném gardu".

    Problémy s Minskými dohodami byly 2:
    • Obě strany je podepisovaly, aby se boje zastavily. Ukrajinskou armádu rozložil Janukovyč zahájením přechodu na profesionální armádu - na podzim 2013 šli poslední branci a tak neexistoval systém povolávání. Rusové útok na Donbas v dubnu těžce podcenili (docela zajímavé, že v roce 2022 udělali stejnou chybu). Na větší akci nebyli připraveni.
    • Nedomluvili se detaily a konkrétní postupy a další jednání na nich krachovala.
    včera 16:14 general
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Zapominas na nejjednodussi reseni. Rusove zaveli celem vzad a vrati se za hranice. Da se to zmaknout za mesic. Nebo i rychleji kdyz na znak dobre vule nechaji vyzbroj na miste. Putina to sice bude stat hlavu, ale rus se otrese a "zvoli" si mafiana co pujde zapadu po ruce a treba im vrati zmrazene aktiva.
    včera 16:34 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    No jestli čekáš na tohle, tak se nedočkáš. Putin to rozjel, protože už měl plné zuby falešných slibů a mistrování ze strany EU. A jak se zdá nemá jinou možnost, než si pro ty slibotechny dojít a dát jim za uši.
    Max avatar včera 23:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Jasně, Putin zaútočil na Ukrajinu, protože USA, protože EU a co já vím :D. Tohle nemůže nikdo myslet vážně, resp. maximálně spodních 7%, co volí komunisty a při pohledu na srp a kladivo se jim staví vůdcův stan.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Glee avatar dnes 08:39 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Jasně, Putin zaútočil na Ukrajinu, protože USA, protože EU a co já vím :D. Tohle nemůže nikdo myslet vážně, resp. maximálně spodních 7%, co volí komunisty a při pohledu na srp a kladivo se jim staví vůdcův stan.

    Chapu to tedy spravne, ze narazis na Alesovic lehkou drzost a oplacis mu to timto shitem?
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    Max avatar dnes 08:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Je to tak.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    dnes 09:40 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Rozhodne ma Ales pravdu v tom, ze takovehoto reseni (rusove celem vzad) se opravdu nedockame. Proto je potreba vychazet z aktualniho stavu, jednat a o ukoncit zabijen na obou stranach. Tim spise ve chvili, kdy i na statnim rozhlase rikaji, jak ukrajinsky stat nahani muze do armady pod hrozbou sankci.
    Max avatar dnes 11:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    A jak si takové ukončení představuješ? Mají jim Ukrajinci odevzdat půlku území a čekat, až Rus nabere síly, poruší další dohodu a zase zaútočí?
    A jak chápeš ono volání z Ruska, že se má po Ukrajině denacifikovat Finsko a pak balkán?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    včera 16:57 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Max avatar včera 23:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Ano, zdroje nejsou neomezené. Je to vesměs boj o tom, kdo vydrží nejdéle. Ani Rusko nemá neomezené zdroje. A ano, i spoustu lidí ze západu např. obdivuje to, co Elvira Nabiullinová dokázala. Nicméně se zdá, že to není perpetum mobile.
    Nízká cena ropy dává Rusku dost zabrat, navíc se začínají čím dál více projevovat sankce v podobě absence ND a dalších věcí. Např. letadla se uzemňují čím dál více a nejsou ND na to, aby se opět uschopnily k letu. Rusko navíc nemá vlastní letadla, resp. nedokáže navrhnout a vyrobit ekvivalent západu, ani se mu přiblížit, takže prodlužují životnost starých letadel atd. Spoustu let se snaží navrhnout vlastní letadlo, vlastní motory, ale selhávají.
    Bohužel, technologicky ustrnuli v sedmdesátkách, neumí motory, neumí letadla, vesmírný program v kopru atd. Dřív dodávali motory, i ty raketové do USA a jinam a dnes bídá s nouzí.

    Přechod na válečnou ekonomiku se jim povedl, ale dost by mně zajímalo, jak dlouho vydrží. Jsou zprávy, že jsou na max a začíná to padat, HDP z 3,2% na 1,5%, inflace roste k 8%, úroková sazba 21%, fond národního blahobytu se brutálně tenčí, každý rok končí v deficitu a v roce 2025 to nejspíše bude místo plánovancýh 1,2 bilionu rublů asi nějakých 3 biliony rublů atd. Samozřejmě nelze očekávat pád, zítra, ani za rok, ale pěkné si to tam rozhodně nedělají.
    Bude dost zajímavé pozorovat Ruskou ekonomiku v roce 2025 a dost mně zajímá, až nastane čas, jak se vrátí zpět z válečné ekonomiky. Celé to totiž vypadá, že se Rusko konfliktem vrátilo o 30 let zpět a vůbec se to nelepší.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    dnes 06:51 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    hele, s Alesem nesouhlasim ale ohledne ekonomickych dopadu na rusko s tebou nemohu taky souhlasit. Ty cisla jsou dulezita pro zapad, pro rusa je dulezite jestli si koupi svych par lahvi vodky, jestli ma kde bydlet a jestli ma co k jidlu. To ostatni je jim u prdele. A jelikoz ta jejich ekonomika je rizena centralnemafianskym zpusobem tak jim to funguje. Tam jsou takove absurdni veci ktere nejdou pochopit ze by se jeden z toho posral. Byl jsem v rusku. Reknou ti vydelavam xyz poslednich 20 let. Za tech poslednich 20 let vsechny naklady vzrostly o stovky procent a jsou vyssi nez vydelek daneho cloveka presto vse plati a co neplati to nikdo neresi. Politicka masirka v EU/US je takova ze sankce maji extremni dopady na rusko a ze nic v obchodech neni, ze letadla neletaj protoze nejsou nahradni dily,... realita je takova ze syry z francie nahradili syry z mistni produkce (IMHO stejne kvality nez naprosta vetsina dovazenych srackovych francouzskych syru (obrovske produkce bez ohledu na kvalitu)), telefony se vozi z ciny, znackove obleceni se vozi z ruznych zemi, letecke nahradni dily jdou pres nekolik zemi,... porno exportuji jako predtim... jo, neni to ted pro rusy ruzove ale navrat o 30 let nebo zhrouceni ekonomiky se nekona. Podle me oni v tomhle klidne vydrzi pristich 10 let bez vetsich problemu zatimco ukrajincum dochazeji zdroje jiz dnes... Ukrajincum jejich pozici nezavidim. Evropa nema zdroje, politicky se zapojit do boju s ruskem je nepruchodne kvuli nemcum, financne na to evropa taky nema... No a mimo EU je tady US, Cina, Indie... Indie ma ukrajinu u prdele, Cina je rusky spojenec a US ma moznost vyuzit situaci a vyzdimat z ukrajiny vse. Idealy jsou hezke ale prachy jsou prachy a co je doma to se pocita...
    Max avatar dnes 08:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Ale to já nerozporuji. Já netvrdím, že je to položí. Jsem i psal, že je to nepoloží. O sýru jsem se také nebavil, ten ekonomiku nedělá. Psal jsem snad jasně, že technologicky Rusko strašně chátrá a zastarává, takže o době minulé, kdy vládl export spousty technologií, jsou dnes téměř na nule a musí nakupovat z venčí, bo nemají ani sílu, aby něco sami vyvinuli. A díky sankcím to bude těžší a těžší, jak budou dobíhat servisní intervaly různých technologií (což se třeba už začíná pomalu dít u letadel). Takže jako stát se nikam neposunou, lidé na tom budou stále stejně atd.
    Jinak to s vodkou, to je fáma. Kdysi jsem se bavil s Ruskama, co jsem vezl, a dementovali to. Mladí na tvrdý nejsou. Mluvil jsem s Češkou, co byla na studentském pobytu v Tomsku a to samé info. A také info, že to je stále potěmkinova vesnice.
    Jinak Čína se na tom samozřejmě napakuje, viz levný plyn a další suroviny z Ruska + export do Ruska.

    Návart o 30let se jinak koná. Jako příklad jsem uvedl neschopnost vyvinou vlastní letecké motory a letadla. A důsledkem toho je prodlužování životnosti starých ruských letadel, které jsou v provozu přes 50 let a ekonomika provozu není vůbec ideální. Jinak je to vidět i na zprávách, třeba z poslední doby, jak oznámili obnovy výroby motoru TVD-10.

    Nevěřím, že by se Rusko položilo, ale mluvím o tom, že směřuje k něčemu ekonomicky a technologicky podobnému, jako Severní Korea, místo aby směřovali k něčemu jako Čína.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    dnes 07:41 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Je úplně jasné, odkud vítr vane. Číňané jenom prachsprostě využili ukrajinské zabedněnosti a západoevropské nadutosti.
    včera 17:39 Sergej Kokotinovič Kokotin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    https://cz24.news/nemecko-se-jiz-zapojilo-do-prime-valky-s-ruskem-sklouzava-ke-kolapsu-a-rozdeleni-potvrdil-lavrov-na-stole-je-vypovezeni-smlouvy-24-z-roku-1990-o-sjednoceni-nemecka-ze-strany-moskvy/
    dnes 06:52 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Ja bych ten blogpost nejak moc nekomentoval, Ales patrne mesic nevylezl z kumbalu...
    dnes 07:46 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Už jsem ti psal, kde mám svůj "kumbál". V duchu tvé logiky pracuje v kumbále kde kdo. Ovšem komické mi přijde, když napíšeš že se mnou nesouhlasíš a vzápětí zopakuješ svými slovy to co jsem napsal.
    dnes 07:48 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Teda až na ten podíl té Číny. Tak daleko tvá schopnost porozumění psanému textu nesahá.
    dnes 08:08 Ten druhý
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Kapica je dobře vypatlanej.

    Druhá světová válka taky nemusela nikdy začít, kdyby Hitler dostal co chtěl. Československo mělo akceptovat, že Sudety chtějí být německé. Oh wait.

    Současné požadavky rusáků jsou ve stylu: "Wir müssen also immer so fordern, dass wir nicht zufriedengestellt werden können."

    Zmrdům rusákům nasrat. To radši třetí světovou jadernou válku. Stejně svět nepřežijem.

    Ale kokoti typu Kapica pořád budou opakovat, že Rusko nemělo jinou možnost a Ukrajina si za to může sama. Jo asi stejně jako Československo za druhou světovou.
    dnes 11:34 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Poslouchej ty anonymní čuline. Přesně kvůli hyenám jako ty ten konflikt stále běží. Mně jsou rusáci u zadku, je to jejich boj, ale angažmá idiotů aka Merz či Macron ohrožuje existenci Evropy jako takové a to už mi u zadku není. Do kokotů si můžeš nadávat leda svému fotrovi, za to že tě zavčas neutřel do záclony.
    dnes 09:36 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Po 3 letech je velmi naivni domnivat se, ze ukrajina (i se "zapadni" podporou) je schopna rusko porazit. Stavajici stav stoji zbytecne zivoty na obou stranach. Ukrajine dochazeji dobrovolnici, dochazi k povinnym odvodum, cimz se opet dalsi stat chova nasilne k vlastnim lidem, kteri mnohdy bojovat nechteji. Takze jako obvykle - valci spolu dve statni zrizeni a zivotem to plati obycejni lide na obou stranach. Proto je treba valku ukoncit a i kdyz se mi to nelibi, vetsina valek konci kompromisni dohodou.
    dnes 10:18 -pb-
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Tenhle článek je snůška blbostí. Pochybný kvadrantový graf, exkurzy do historie, kde si vybereme co se hodí, a politicko-hospodářské úvahy hodné paní z fronty na zeleninu.
    dnes 10:57 Nositel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec války na Ukrajině bude.. kdy?
    Představa, že Rusové chtějí nezávislou Ukrajinu v tom smyslu, jako to chápeme my, je velmi naivní resp. nesmyslná.

    Rusy perfektně vyjadřuje tato věta: "Rusové mají potřebu nadřazenosti. Když něco neovládají, cítí se ohrožení."

    Nezávislá Ukrajina je pro ně noční můra a proto od 90. let 20. století vynakládají obrovské prostředy, aby Ukrajinu dostali pod kontrolu. Hlavní metodou je uplácení a podpora korupce.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.