abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 719 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Luk avatar 2.7.2008 17:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Něco hodně podobného už jsem před pár lety četl. Jen to bylo o nákupu jízdenek na cestu do Bruselu na demonstraci proti SW patentům. Je to tady ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.7.2008 17:47 trafikant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    A pri tom maji na drahach k dispozici uplne novy rezervacni system, ktery slape na tech nejnovejsich technologiich a sbira jednu cenu za druhou (:
    Xeelee avatar 2.7.2008 17:56 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Srážka s blbcem hold vždycky zamrzí.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    2.7.2008 18:38 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Hold můžeš leda tak někomu vzdát. Panebože..
    2.7.2008 18:42 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    ceske drahy.. to je naprosto normalni.. ale to jeste nevis, ze..

    1) spoj bude mit zpozdeni 2) pripoj nestihnete :D
    Metal smajdalfe, METAL!
    2.7.2008 18:45 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Stěžovat si můžete „obálce“, ale odpověď asi uhodnete předem. Na druhou stranu, stěžovat si je asi tak to jediné, co s tím můžete dělat, a když si stěžovat nebudete, máte jistotu, že se to nezlepší. Když si stěžovat budete, je tu aspoň ta naděje…
    2.7.2008 21:46 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Já jsem jednou při pokecu s kamarádem na téma ČD vykřikoval hlasem bojovníka za lepší svět: "Stěžovat si, stěžovat, ono se to třeba chytne!" Kamarád na to, že je to vcelku jedno. Prostě rozšíří oddělení stížností a náklady na oddělení přičtou ke ztrátě. Tak jsem se zamyslel a seznal, že má asi bohužel pravdu.
    3.7.2008 12:43 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Neni to - u molochu, ve ktery zamestnava 100 tisic lidi (2.5% praceschopneho obyvatelstva CR) - jedno?

    Tady se da delat jedina vec - hlasovat penezenkou. Nepouzivat. To se snadno rekne, kdyz nekdo tvrdi, ze by si lidi nemeli neco kupovat kvuli nejakemu duvodu a vsechny alternativy jsou pritom drazsi, ale v tomto pripade dva lide v aute cestuji levneji a jeste rychleji, takze ani neni co resit. Pro ekology doporucuji elektromobil (i kdy na cestu do budapesti je zrovna nevhodny).
    Luk avatar 3.7.2008 13:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    u molochu, ve ktery zamestnava 100 tisic lidi
    To je hodně hluboko zakořeněný mýtus, že ČD mají 100 tisíc lidí. To mívaly někdy v roce 1993, od té doby to šlo dost rapidně dolů. Pak se oddělila SŽDC, kam nyní přešla další skupina lidí (poměrně hodně). A taktéž tu máme ČD Cargo, které se odštěpilo od ČD. Takže to vidím tak, že dnes mají ČD tak maximálně 40 tisíc lidí, spíš ještě o dost méně.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 13:13 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Sto tisíc? Bejvávalo, dneska už jen něco pod čtyřicet (klik).
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    3.7.2008 13:46 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Tady se da delat jedina vec - hlasovat penezenkou. Nepouzivat.
    Jenomže tím se bohužel v ČR hlasuje zároveň proti železnici jako takové. Jenže problém není v principu (železnice) problém je v konkrétní implementaci (dvojstátí ČD/SŽDC). A pořád vyjde levněji teď to nefunkční opravit, než železnici zrušit a pak začít budovat znova. Vzhledem k tomu, že osobní doprava ČD je dotovaná a ČD se konkurenci brání ne zrovna férovými způsoby, nepovede odchod zákazníků ke zlepšování služeb, ale dlouho se nebude dít nic, a pak se zjistí, že tím vlastně nikdo nejezdí. Takže lepší je spíš požadovat po těch, co platí (stát a kraje), aby od ČD vyžadovali určitou kulturu cestování, platili jen za včas odjeté a dostatečně kapacitní vlaky atd.
    ale v tomto pripade dva lide v aute cestuji levneji a jeste rychleji, takze ani neni co resit
    Kdyby se takhle nahrnula půlka Středočeského kraje do Prahy, tak Praha a okresy Praha-východ a Praha-západ vyhlásí Středočeskému kraji válku.
    3.7.2008 20:57 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    To CD nesloží. Žije, a svoji moc před kterou panáčkují premieři, tak jak jdou jeden z a druhým, čerpá v dopravy nákladní.

    Navíc považuji jízdu vlakem za zdaleka nejlepší způsob, jak cestovat (pokud to funguje) Mohu se projít vagony, dojít do jídelňáku. Auto je pro mne horor, zejména hučení dálnicemi.

    Zkušenosti mám všeliké. Také dobré, na mnoho nádražáků vzpomínám s dojetím svlažujícím mé stařecké oči (bezmála) slzami. Když jsem cestoval s občany poněkud nestandardními, byli leckdy neobyčejně vstřícní. A někdy také na. I osobní jsou všeliké, veselých historek, jak je v tomto blogu, mám neurekom.
    3.7.2008 10:32 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Uvidime, co odpovi:-)

    Nákup jízdenky s místenku na trase Praha-Debrecen a zpět. Včera jsem se na pražském hlavním nádraží pokusil zakoupit jizdenku s místenkou na trase Praha-Debrecen a zpět. Považuji za neúnosný sytém prodeje, kdy mě z mezinárodní pokladny posílají na informace a zpět, abych na závěr skončil v ČD Travel, kde mi jízdenku sice prodali, nikoli však místenku na vlak Budapešť-Debrecen, kde je vlak povinně místenkový. Touto anabází jsem strávil hodinu (!), což je hlavní důvod mé stížnosti. Dále mě překvapuje, že ČD nejsou schopny zajistit smlouvu s maďarskou stranou na prodej místenek na jejich spoje, fatk, že na informacích mi nejsou schopni sdělit cenu jízdenky a na mezinárodní pokladně se se mnou odmítají bavit, dokud jim nepřinesu přesně vytištěný spoj (toto bych pochopil v situaci, kdy by za mnou byla fronta, ale včera jsem tam byl sám).

    2.7.2008 23:40 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Já si naopak na tuhle paní z ČD Travel nemůžu stěžovat - před rokem jsme u ní kupovali jízdenky na poměrně bláznivou cestu do Norska (ScanRail, EuroNight, a tak...) a zvládala to naprosto bravurně.

    Česky taky rozumí IMHO dost dobře, ale chápu, že pro méně nadané je možná těžké rozumět jí. Ono je jasné, že po takové anabázi už kdekdo bude na všem hledat jen to nejhorší, ale zrovna tuhle paní bych nepodezírala ani z toho, že neumí pracovat s počítačem, ani z toho, že nerozumí své práci.

    Mimochodem, je to asi jediné místo v ČR, kde se dají kupovat jízdenky německých drah - jízdenky do Německa se tam pořídí daleko levněji než u těch našich. A pokud jde o spoje do Německa, tak ta paní zřejmě umí nazpaměť celý jízdní řád.
    ^D
    3.7.2008 06:48 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Takže je chyba autora, že jel do Debrecenu a ne do Německa? :)

    (tohle píšu z Budapešti s plným vědomím, že mám zítra jet zpátky nočním vlakem. Jak probíhalo kupování jizdenek a místenek ani nechci vědět, jsem rád že to za mně udělali jiní, ale trvalo jim to týden a nepřinesli co jsem chtěl.)
    Vašek Lorenc avatar 3.7.2008 08:12 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Jenže ona to nemusí být chyba čistě ČD. Když člověk putuje do zahraničí, tak musí fungovat všechny systémy jednotlivých dopravců -- a nemám pocit, že by Maďarsko vynikalo vynikající organizací dopravy..

    Když jsem si před dvěma lety chtěl koupit v Itálii jízdenku do Švýcarska, tak to taky nebylo úplně bez problémů. Navíc asi nebyl dobrý nápad ptát se na studentskou slevu ;)
    ...včetně majestátného loosa
    3.7.2008 10:14 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    No, v podstatě jo :-) Protože jestli neumějí prodávat maďarské jízdenky, tak se vsadím, že budou ti poslední, kdo na tom doopravdy mají vinu.

    Ono třeba kupovat lístky do takové Bukurešti je ještě větší švanda... a i kdyby se českodrážní prodavačka nakrásně usmívala (třeba je to taky časem naučí), stejně jí to nepomůže správné lístky prodat. Evropské dráhy holt ještě nemají unii...
    ^D
    Luk avatar 3.7.2008 11:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Evropské dráhy holt ještě nemají unii...
    Není pravda ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 13:08 grob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Řečnický dotaz - myslíte, že skupina dopravců, která se nedokáže v rámci EU dohodnout ani na návěstních předpisech, podle kterých se bude jezdit (udává se, že jen v EU jsou dvě desítky odlišných systémů a osobně toto číslo považuji spíš za podhodnocené), se má šanci nějak domluvit na prodeji jízdenek?
    Luk avatar 3.7.2008 13:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Dohodnout se na prodeji jízdenek je podle mě mnohem jednodušší, než se dohadovat na návěstních předpisech (protože by to znamenalo technické změny s dost vysokými náklady). Přirovnání - je také mnohem jednodušší se dohodnout na obchodování s elektřinou než sjednotit elektrické zásuvky.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 09:48 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Česky taky rozumí IMHO dost dobře, ale chápu, že pro méně nadané je možná těžké rozumět jí. Ono je jasné, že po takové anabázi už kdekdo bude na všem hledat jen to nejhorší, ale zrovna tuhle paní bych nepodezírala ani z toho, že neumí pracovat s počítačem, ani z toho, že nerozumí své práci.
    Nejsem si jisty, jestli mluvime o te same pani. Asi 3x mi odpovedela na neco uplne jineho nez jsem se ptal a vytisteni mistenky Praha-Budapest zvladla taky az na nekolikaty pokus, s tim, ze na zacatku rikala, ze asi pujde jen mistenka Praha-Budapest, ale ne Budapest-Praha. Ale co, treba nemela svuj den, to se mi stava taky:-) Vytocil me hlavne ten debilni system, ze me honi od okena k okenku a pak me nakonec poslou stejne nekam uplne jinam.
    3.7.2008 10:19 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Nejsem si jisty, jestli mluvime o te same pani.

    Posledních pár let tam dělala pořád jedna a ta samá paní s pánem, ale samozřejmě může být všechno jinak - určitě tam zas brzy půjdu něco kupovat, tak doufám, že nebudu nepříjemně překvapená. :-(

    Oni v ČD Travel mají smůlu, že jim tam skončí každý, koho nechtějí nebo neumějí obsloužit normální pokladní, i když by třeba s trochou snahy mohli... ale stejně dělají, co dovedou. Taky je to myslím jediné místo na drahách, kam se dá přijít s nastudovaným zdánlivě kompletním tarifem té které země (já bez toho nikam nejezdím, občas se dá ušetřit i několik set procent) a dozvědět se tam o další použitelné slevě :-)
    ^D
    3.7.2008 12:23 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Vezmeme-li cas takto straveny, pripocteme-li zpozdeni, ke kteremu dojde a vynasobime-li to cele hodinovou mzdou dvou lidi ... stale vam benzin pripada drahy?
    3.7.2008 12:48 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Na druhou stranu, těch cca osm hodin, co pak můžeš v tom IC pracovat, Ti může náklady spojené s čekáním vynahradit - takže pokud bys opravdu místo shánění lístků pracoval, jsi na tom s vlakem pořád ve skutečnosti líp. V autě se pracuje dost blbě, ve vlaku to jde...

    Na druhou stranu, já to tímto stylem sice dělávám (nebo spíš, dělala jsem, když jsem ještě jezdila vlakem - ideální moment pro patlání někdejších zpráviček na živě, třeba), ale pořád jsem hluboko v mínusu, na tu děsně drahou applí nabíječku, co vyhořela po zastrčení do zásuvky v pendolinu, jsem si prací ve vlaku ještě nevydělala :-)

    Huh... ať se sem připojuju odkud chci, pořád mám dneska na abíčko přes 40 procent packet loss... :-(
    ^D
    3.7.2008 12:54 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Huh... ať se sem připojuju odkud chci, pořád mám dneska na abíčko přes 40 procent packet loss... :-(
    Je to problém ábíčka, pociťují to i jiní.
    Luk avatar 3.7.2008 13:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    A možná nejen abíčka. Pomaleji běží i přístup na další stroje v témže telehousu, čili to vidím spíš na nějaký problém sítě nebo routeru.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 13:19 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Prave ... CD odpaleny zdroj k notebooku nezaplati, internet v tech vlacich nemaji nikde (proboha proc? vzdyt je to krome zachodu jejina jejich vyhoda proti autu?) a 220V jenom nekde a tam v takove kvalite, ze by clovek mel s sebou mit nejlepe motorgeneratorove soustroji, aby mi to neodpalilo notebook ... no a nosit s sebou 20 kg oceli a medi (nebo 5kg oceli, medi a kremiku v pripade trafa s presytkou a varistory) jenom kvuli neci demenci je pomerne nepohodlne.
    3.7.2008 13:43 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Já myslel, že ta stávka železničářů má být jen hodinu a čtvrt a že byla už před týdnem nebo dvěma... Jak se zdá, železničáři jsou v permanentní stávce.
    3.7.2008 16:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Víte jak se pozná stávka na železnici? Vůbec nijak.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    4.7.2008 11:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    myslímže se říkávalo "Proč musí ČD stávkovat nějméně týden v kuse? - Aby si pasažéři všimli, že nejde o běžné zpoždění ..."
    3.7.2008 13:52 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Hm, mě dělá problémy vyznat se i ve vnitrostátních tarifech, a protože obyčejné jízdné platit nehodlám a zatím jsem neměl čas ani odvahu se s ČD nějak zaplést ve formě nějakých karet, vlakem prostě nejezdím. Je mi jasné, že přicházím o mnoho adrenalinových dobrodružství, třeba když nejdou otevřít dveře :-)
    Luk avatar 3.7.2008 14:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    obyčejné jízdné platit nehodlám
    Bohužel prakticky zrušili zpáteční slevu, což byl výhodný tarif, který mě nenutil pořizovat si velkobratrskou kartu. O to častěji teď volím auto (tedy ne, že bych předtím jezdil vlakem kdovíjak často).
    třeba když nejdou otevřít dveře
    ...nebo když se naopak otevřou za jízdy v plné rychlosti (a člověk je vytlačován z vlaku okolostojícími lidmi) :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 18:41 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Ještě nedávno se dala používat Kilometrická banka, po tom posledním zdražení už je to ale taky na pikachu. Taky nemám a nehodlám mít kartu, ještě nevím, jak to budu dělat teď :-(

    Když nejedu sama, bohatě stačí "skupinová jízdenka pro dvě osoby" :-) Ale jinak bída.
    ^D
    Luk avatar 3.7.2008 18:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Jezdím typicky vzdálenost 55 km (případně 68 až 75 km), na což se KMB nehodí (min. odpis 100 km) :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 19:26 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    To záleží, kde to je. Třeba v IDS JMK je zaručeně levnější jezdit vlakem na IDS lístky.
    Luk avatar 3.7.2008 20:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Pro cestu do Prahy by se mi vyplatila jízdenka RegioNet (130 Kč místo 160-176 Kč při zpáteční jízdence) - nebýt ovšem toho, že je omezena na osobáky a spěšňáky (v rychlíku už použít nejde), což v reálu znamená skoro zdvojnásobení doby jízdy.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2008 20:56 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Aha, jasně. Ale teď už je to asi stejně jedno :-(

    No, ještě budu pár měsíců kličkovat, a až nepůjde koupit pražskou tramvajenku bez bonzácké karty, už si asi koupím i tu železniční - když už prohraju jednou, stejně jsem prohrála definitivně :-(

    A pokud bych chtěla žít bez pražské tramvajenky, musela bych se zatraceně rychle natrénovat, abych vyjela na kole kopec z Vysočan na Prosek nebo z Palmovky do Kobylis :-)
    ^D
    Luk avatar 3.7.2008 21:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    No, ještě budu pár měsíců kličkovat, a až nepůjde koupit pražskou tramvajenku bez bonzácké karty
    Například v Pardubicích už nejde (resp. jde, s kartou bez osobních údajů, ale za 940 Kč místo 370 Kč). A nijak je neomlouvá ani to, že terminály jedou na Linuxu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2008 13:21 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Kdyztak te muzu nahoru brat autem :-). BTW: do kobylis je to 46 minut pesky, takze to neni tak zle.
    3.7.2008 14:24 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Připomíná mi to trošku anabázi, když jsem před třemi týdny kupoval s dvěma americkými kolegy jízdenku z Káhiry do Alexandrie. U šestého okénka, asi hodinu od prvního pokusu, už jsme křičeli téměř jako místní. Přitom by stačilo vedle nádraží mávnout na mikrobus, který by nás tam dovezl levněji a rychleji. Ale aspoň si člověk procvičí jazyk :-)
    3.7.2008 15:18 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Taky jezdím autem. Minulý rok jsem jezdil do práce vlakem a přijel osmkrát na čas. To docela jde, ne? To je skoro jeden příjezd podle jízdního řádu za měsíc. Při cestě do/z práce jsem musel stihnout přípoj (rychlík při cestě z práce). Prý by měl 5 minut počkat. Počkal jen jednou. Velmi často se stávalo, že jsme přijížděli do stanice když vlak odjížděl. Autem cesta trvá asi půl hodiny. Vlakem cesta do práce (osobák) trvala hodinu a půl. Cesta z práce (rychlík) trvala skoro hodinu. Vlaky špinavé, dost často nebylo přes "okna" vůbec vidět ven. Snažil jsem se za jízdy programovat ale to se vůbec nedalo. Vlak házel, bylo problém notebook udržet na klíně. Hnus.

    Petr
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    Luk avatar 3.7.2008 15:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Mám velmi podobné zkušenosti. Vlakem teď jezdím prakticky jen tehdy, když se chci napít a nemám jinou možnost odvozu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bluebear avatar 3.7.2008 21:57 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Hihi, zrovna jsem se chytal napsat do blogu, jak jsem dnes věnoval ČD 200,- Kč :-)

    Naštěstí jsem jel jenom z Prahy do Olomouce a zpět, což je dobře podporovaná trasa, a navíc Pendolinem, první třídou. Cesta sama byla úplně v pohodě, občerstvení bylo zdarma, a speciální člověk tam roznášel reklamní letáky na Škodovku :-) zkrátka luxus každým coulem. Ale v Olomouci, kde jsem si kupoval jízdenku zpátky na další den, jsem udělal chybku - suverénně jsem pravil muži za přepážkou, že chci "jeden na Pendolino, první třídu, do Prahy, zítra po šesté". Dostal jsem jízdenku s místenkou a šel jsem. Teprve druhý den, před tím, než jsem měl vyjet, jsem si všiml, že mám uvedeno jiné číslo vlaku, a kratší analýza ukázala, že můj požadavek byl u pokladny pochopen jako "6 hodin ráno". Na informacích jsem se dozvěděl, že s místenkou si tím pádem mohu vytřít zadnici, protože vlak už odjel a tudíž "z pohledu Českých drah je to místo již odepsané", ale že si mohu za 200,- Kč koupit jinou místenku (naštěstí přímo na informacích), což jsem udělal a jel.

    Celkem vzato si nejsem jistý, jestli se můžu vůbec na ČD zlobit - nikdo neudělal chybu, resp. jedině já, že jsem si neuvědomil, že mnou určený čas se dá interpretovat dvěma různými způsoby. Ale tak nějak jsem trošičku čekal, že když si kupuju lístek na úplně nejdražší vlak, který v ČD jezdí, a navíc na první třídu, že by mohli projevit trochu nadstandardní toleranci - něco jako "jistě sire, to je nedorozumění, zde máte jinou jízdenku".

    No jo, no... :-(

    (Pozn.: Pokud už musím cestovat s ČD, snažím se vždycky jet Pendolinem první třídou, protože všechny ostatní vlaky jsou IMHO humus. Jak jsem už kdysi blognul, jel jsem expresním rychlíkem EuroCity z Prahy do Berlína a i ten byl starý, špinavý a olezlý. Jen by mě zajímalo, co se stane, až Pendolino trochu zestárne a oleze.)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    3.7.2008 22:17 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    No, nevim. Ja jsem jela pendolinem prvni tridou jen jednou a bohate stacilo. Malo mista, a o te elektrice jsem uz psala...

    ...nedam dopustit na prvni tridu v normalnim expresu nebo EC. Obvykle spousta mista, klidek, cisto, nove pekne vozy... a kdyz jedou madarske vagony, tak uplne leharo.
    ^D
    4.7.2008 13:27 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Kdysi davno nam ve Znojme prodali listky do Prahy prez Brno a z Brna do Prahy ECckem (spoj nasli i s casy a vsim).

    V tom EC nam tvrdili, ze si jeste musime priplatit, nejdriv jsem se je pokusil odkazat na fakt, ze si maji stezovat na hlavnim nadrazi ve Znojme ... nakonec to pochopili v okamziku, kdy jsem se zeptal, jestli se plati priplatek za luxus za sezeni na baglech v ulicce pred zachody a kolega vlozil sip do kuse a pocal ji natahovat.

    Cestovani s CD je dobrodruzstvi. Kdybych se fakt nudil, nebl co delat a bylo mi jedno kdy a kam dojedu, tak si zabalim spacak, celtu, dostatek jidla, kusi a vyrazim.
    4.7.2008 08:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Pokud už musím cestovat s ČD, snažím se vždycky jet Pendolinem první třídou,
    Dáváte přednost červeným potahům před modrými? :-) Jiný rozdíl myslím mezi 1. a 2. třídou není (možná ještě el. zásuvky).
    4.7.2008 08:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Je to blíž do jídelního vozu (většinou) :D Já bych ani tu místenku do Pendolína nepotřeboval, stejně to prosedím většinou v jídelním voze :-)
    Marián Kyral avatar 4.7.2008 14:52 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    No v Pendolínu si v jídelním voze moc neposedíš. Leda tak na zemi :-D
    4.7.2008 15:03 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    No jo, už jsem trošku zmatený. :-)
    Bluebear avatar 4.7.2008 13:58 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Dáváte přednost červeným potahům před modrými?

    Mno, když se nad tím tak zamyslím... :-)

    Ale ne; ono v 1. třídě je o trochu víc místa, sedačky nejsou na sebe tolik namačkané (stále to není ideální, ale přece jen). A při posledních dvou jízdách jsem dostal zdarma noviny a pití.

    Ale základní úvaha je ještě jiná: jednoduše doufám, že pokud jedu v první třídě nejdražším vlakem, tak se ke mně snad budou chovat trochu slušně.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Marián Kyral avatar 4.7.2008 14:55 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Dáváte přednost červeným potahům před modrými? :-) Jiný rozdíl myslím mezi 1. a 2. třídou není (možná ještě el. zásuvky).
    Pro mě jsou právě ty zásuvky podstatné. Bez nich by mi byla barva potahu fuk. Ty jejich sendviče se skoro nedají jíst. Kde jsou ty časy Manageru a teplých jídel :-(
    4.7.2008 15:02 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Pro mě jsou právě ty zásuvky podstatné.
    Tomu říkám odvaha :D
    4.7.2008 20:54 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Pro mě jsou právě ty zásuvky podstatné.

    Zkusim nekde vyhrabat a vyfotit zbytky toho sveho napajeciho zdroje, mozna si pak takove napady leckdo rozmysli tak, jako ja po one zkusenosti...

    ...i kdyz, uz jsem premyslela, ze si s sebou proste priste vezmu prodluzovacku s prepetovkou :-)
    ^D
    4.7.2008 22:02 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Nedá mi to, abych neodkázal na jiné vlákno, tady. :-)
    Bluebear avatar 3.7.2008 22:02 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Málem bych zapomněl: na Praze-Holešovicích teď zavedli něco nového: pokladny (je jich tam tuším pět) jsou rozdělené na tři skupiny podle složitosti požadavku. Na základním levelu vám jenom prodají lístky; pokud chcete poradit, musíte použít vyšší level :-) Na nejvyšším levelu je pokladna jenom jedna.

    Taky tam mají hezký zátaras se šipkama a heslem "dodržujte diskrétní zónu", aby se vědělo, kde má stát fronta na který level.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    4.7.2008 06:39 wo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    Jo, jo, vzpomínám si na doby, kdy jízdenku prodávali ČD na stanici, místenku v mezinárodní pokladně (ta byla jen na nádražích, kde stavělo EC :-)), a pro lístek na lůžko se muselo do Čedoku. Na druhou stranu, stačilo na kterékoli stanici říct jedu ze stanice X do stanice Y a člověk dostal štos tvrdých jízdenek v celkové ceně přepravy s průvodním papírkem, kde bylo odkud kam (jednou jsem jich měl 28 -- Trnava - Chrást u Plzně zastávka -- a průvodčí si pěkně zacvakal kleštičkama).
    4.7.2008 23:45 Kroko | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mission: Impossible: Cestujeme s ČD
    vlakem? tak za trest ...
    http://kroko.evesnight.net

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.