Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.
Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.
Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.
Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.
Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.
Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.
Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.
ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.
Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.
u molochu, ve ktery zamestnava 100 tisic lidiTo je hodně hluboko zakořeněný mýtus, že ČD mají 100 tisíc lidí. To mívaly někdy v roce 1993, od té doby to šlo dost rapidně dolů. Pak se oddělila SŽDC, kam nyní přešla další skupina lidí (poměrně hodně). A taktéž tu máme ČD Cargo, které se odštěpilo od ČD. Takže to vidím tak, že dnes mají ČD tak maximálně 40 tisíc lidí, spíš ještě o dost méně.
Tady se da delat jedina vec - hlasovat penezenkou. Nepouzivat.Jenomže tím se bohužel v ČR hlasuje zároveň proti železnici jako takové. Jenže problém není v principu (železnice) problém je v konkrétní implementaci (dvojstátí ČD/SŽDC). A pořád vyjde levněji teď to nefunkční opravit, než železnici zrušit a pak začít budovat znova. Vzhledem k tomu, že osobní doprava ČD je dotovaná a ČD se konkurenci brání ne zrovna férovými způsoby, nepovede odchod zákazníků ke zlepšování služeb, ale dlouho se nebude dít nic, a pak se zjistí, že tím vlastně nikdo nejezdí. Takže lepší je spíš požadovat po těch, co platí (stát a kraje), aby od ČD vyžadovali určitou kulturu cestování, platili jen za včas odjeté a dostatečně kapacitní vlaky atd.
ale v tomto pripade dva lide v aute cestuji levneji a jeste rychleji, takze ani neni co resitKdyby se takhle nahrnula půlka Středočeského kraje do Prahy, tak Praha a okresy Praha-východ a Praha-západ vyhlásí Středočeskému kraji válku.
Nákup jízdenky s místenku na trase Praha-Debrecen a zpět. Včera jsem se na pražském hlavním nádraží pokusil zakoupit jizdenku s místenkou na trase Praha-Debrecen a zpět. Považuji za neúnosný sytém prodeje, kdy mě z mezinárodní pokladny posílají na informace a zpět, abych na závěr skončil v ČD Travel, kde mi jízdenku sice prodali, nikoli však místenku na vlak Budapešť-Debrecen, kde je vlak povinně místenkový. Touto anabází jsem strávil hodinu (!), což je hlavní důvod mé stížnosti. Dále mě překvapuje, že ČD nejsou schopny zajistit smlouvu s maďarskou stranou na prodej místenek na jejich spoje, fatk, že na informacích mi nejsou schopni sdělit cenu jízdenky a na mezinárodní pokladně se se mnou odmítají bavit, dokud jim nepřinesu přesně vytištěný spoj (toto bych pochopil v situaci, kdy by za mnou byla fronta, ale včera jsem tam byl sám).
Evropské dráhy holt ještě nemají unii...Není pravda
Česky taky rozumí IMHO dost dobře, ale chápu, že pro méně nadané je možná těžké rozumět jí. Ono je jasné, že po takové anabázi už kdekdo bude na všem hledat jen to nejhorší, ale zrovna tuhle paní bych nepodezírala ani z toho, že neumí pracovat s počítačem, ani z toho, že nerozumí své práci.Nejsem si jisty, jestli mluvime o te same pani. Asi 3x mi odpovedela na neco uplne jineho nez jsem se ptal a vytisteni mistenky Praha-Budapest zvladla taky az na nekolikaty pokus, s tim, ze na zacatku rikala, ze asi pujde jen mistenka Praha-Budapest, ale ne Budapest-Praha. Ale co, treba nemela svuj den, to se mi stava taky Vytocil me hlavne ten debilni system, ze me honi od okena k okenku a pak me nakonec poslou stejne nekam uplne jinam.
Huh... ať se sem připojuju odkud chci, pořád mám dneska na abíčko přes 40 procent packet loss...Je to problém ábíčka, pociťují to i jiní.
obyčejné jízdné platit nehodlámBohužel prakticky zrušili zpáteční slevu, což byl výhodný tarif, který mě nenutil pořizovat si velkobratrskou kartu. O to častěji teď volím auto (tedy ne, že bych předtím jezdil vlakem kdovíjak často).
třeba když nejdou otevřít dveře...nebo když se naopak otevřou za jízdy v plné rychlosti (a člověk je vytlačován z vlaku okolostojícími lidmi)
No, ještě budu pár měsíců kličkovat, a až nepůjde koupit pražskou tramvajenku bez bonzácké kartyNapříklad v Pardubicích už nejde (resp. jde, s kartou bez osobních údajů, ale za 940 Kč místo 370 Kč). A nijak je neomlouvá ani to, že terminály jedou na Linuxu.
Pokud už musím cestovat s ČD, snažím se vždycky jet Pendolinem první třídou,Dáváte přednost červeným potahům před modrými? Jiný rozdíl myslím mezi 1. a 2. třídou není (možná ještě el. zásuvky).
Dáváte přednost červeným potahům před modrými? Jiný rozdíl myslím mezi 1. a 2. třídou není (možná ještě el. zásuvky).Pro mě jsou právě ty zásuvky podstatné. Bez nich by mi byla barva potahu fuk. Ty jejich sendviče se skoro nedají jíst. Kde jsou ty časy Manageru a teplých jídel
Pro mě jsou právě ty zásuvky podstatné.Tomu říkám odvaha :D
Tiskni Sdílej: