abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    15.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    14.3. 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.3. 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1095 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Rezza avatar 28.11.2007 00:53 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Nejde to trosku proti zamereni zdejsiho serveru na open source?
    28.11.2007 01:05 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Asi to bude trosku proti primarnimu zamereni serveru, ale snad lepsi nez sem psat, co jsem si dal k snidani, nebo kolik zubu chyby moji holce? :-)

    Ted vazne... Zajima mne, jak na to budou zdejsi lide reagovat a zajima mne, jake kdo s tim ma zkusenosti. Tim, ze se ptam na takove veci, nevyjadruji zadny postoj vuci teto problematice.
    Rezza avatar 28.11.2007 13:16 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Dodat uzavreny kod je takova past na zakaznika, pro dodavetele samozrejme vyhodna - zakaznik se stane zavislym na dodavateli. Jak uz tu nekdo psal, tak dnes hodne firem vyzaduje zdrojaky, pro vlastni upravy i s pravy pro pripadny uprk. Prakticky ho prevezmou a plati si pal servis a zmeny - kdyz jsou spokojeni, proc by si to delali sami nebo menili dodavatele, kdyz ne, tak holt au a jsme bez prace...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.11.2007 14:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Zaměření je na Linux, proprietární software tu má také místo. A do blogu může jít prakticky cokoliv :-)
    Rezza avatar 28.11.2007 16:17 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Ja proti tomu nic nemam, jen proste mam rad open source :)
    Ilfirin avatar 28.11.2007 18:15 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Však tohle je opensource ne?
    28.11.2007 14:40 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    A vadí ti i to, že se tu dočteš o ovladačích GK?
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    28.11.2007 01:42 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Zabezpecit se neda vubec nijak. Hotovo tecka.

    A to zciceni fakt nehrozi. Spousta programu se dodava zkompilovana jen proto, aby se nedalo zjistit, ze cast kodu je zcicena. Dalsi proto, aby se skrylo, ze autori neumi programovat. Jenze potiz je, ze kdyz se program zkompilovat neda, tak je to zcizeni videt. A tak se to moc nevyplati krast.

    Navic jak si konkretne predstavujete, ze to zciceni probehne a bude nejak uzitecne. Samozrejme pokud ukradnete zdrojak wordu a prekompilujete ho s jinymi ikonami, tak budete mit vlastni word. Nevim jak se vam ho podari prodat, aniz by vas microsoft usoudil k smrti, ale budiz. Jenze to je komoditni aplikace, tu ma doma kazdy. Tam je nejaka sance ji prodavat jako housku na krame.

    Aplikaci pro portal statni spravy napsanou na zakazku, s customizacemi pro konkretniho zakaznika, nikde jinde neuzijete. To nikomu jinemu neprodate. Kdyz prodate, nebude to zakaznik, kteremu by bylo jedno, ze kupuje kradenou vec. Kdyz to prodate nejake petilidne firme, ktere to jedno bude, tak je to puvodnimu autorovi srdecne ukradene, protoze by jim to stejne nikdy neprodal. Navic to neutajite, jednou se blbe podivate na zamestnance, povysite jineho a je to venku.

    Kdyz neseberete celou aplikaci, ale jen modul, treba textovy editor, tak bude situace stejna, nekdo si vsimne, ze je tam stejny textovy editor a podiva se na zdrojaky, nekdo to praskne.

    Lide obecne dost precenuji vyznam utajeni kodu. Jedine co se da cerpat z ciziho kodu beztrestne je inspirace. Jenze tu muzete cerpat z milionu opensource aplikaci. Mnohem cennejsi nez kod jsou znalosti, analyzy, dokumentace, ktera stejne v kodu neni. Kdyz vezmete takle velky system, tak ho sice mozna zkopirujete, ale nedokazete jej naimplementovat.

    Podle me existuje jediny okamzik, kdy je pristup zakaznika ke kodum fakt problem. Je to okamzik, kdy jej ztratite. Protoze pro nej bude radove snazsi prejit na jine reseni, kdyz bude mit prekled o tom, jak stavajici aplikace pracuje s daty a tak bude mit snadnou migracni cestu. A samozrejme ji bude mit levnejsi. Jenze kdy ztratite zakaznika - kdyz se o nej spatne starate. A kdyz uz je vztah takovy, ze zakaznik je rukojmym drzenym neschopnosti migrovat sva data do ciziho systemu, tak uz je to stejne vsechno spatne. Sice vam jeho migracni potize prinesou jeste nejake penize, protoze nedokaze dost rychle odstoupit od smlouvy, ale to je velmi kratkodoby efekt.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    28.11.2007 01:48 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Diky za nazor.
    28.11.2007 07:08 pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    +1 Implementace je obvykle vyrazne drazsi nez SW. Kolik si poridite kopii toho SW je jim jedno. Pokud je tam nejaky lic. klic, tak je v textovem souboru hned vedle instalacek. Zadne hologramy.
    28.11.2007 07:40 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Souhlas. A ad ztráta zákazníka. Dneska stejně každý trochu rozumnější zákazník k SW psanému na zakázku zdrojové kódy a nějakou formu práva nakládání s nimi vyžaduje. Ono totiž nejde jen o to, že se s dodavatelem rozkmotříte. Co třeba dělat, když dodavatelská firma, nedej bože, zanikne (ano, dají se volit firmy s určitou zárukou, že se to nestane, ale to je občas trochu svazující a diskriminační)? Vyhodit všechny investice a jít dál? A těch výhod pro zákazníka je tam víc.
    28.11.2007 07:54 M.P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Pro PHP je několik aplikací, kterými lze znepřístupnit kód (např. Zend PHP Encoder) vč. toho, že lze nastavit další omezení (časové, MAC adresa...).
    28.11.2007 15:44 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Jenze aby tohle chodilo, tak stejne musite aplikaci provozovat na vlastnim serveru. Nevim ze by nekdo delal sdileny hosting se Zendem.

    Navic co vim, tak pro php je dekompilace kodu radove snazsi nez u c++ nebo jineho podobneho jazyka. Takze si nijak extra nepomuzete. Ten zend ma smysl kvuli zajisteni vysokoho vykonu, ale jako ochrana proti zcizeni kodu je to slabsi.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    28.11.2007 19:29 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Je mnoho dalších prostředků, jak zakódovat PHP skript. To, že je Zend populární neznamená, že je to jediná cesta. Těch cest je daleko více.

    Dekompilace jakékoli pí kódu interpretovaného jazyka je vždy řádově snažší, to už z principu. Přesto si to zkuste - klidně Vám pošlu zakódovaný PHP skript v pí kódu a budu od Vás chtít původní. Myslím, že by to až tak jednoduché nebylo.

    Pokud se samozřejmě rozšíří časem kódování více, pak se taky rozšíří obfuscator, a chci Vás vidět jak luštíte kód získaný reverse engineeringem ve stylu:

    if (!is_array($OOOOO0OO)) $OOOOO0OO = array($OO00OO00, $OO000000 + $OOOO000O); if (O0OOOOOO($OOOOO0OO) > $O0000000 - 3) O0O0O0O0($OO00OO00); while($OOOO000O, if($OO00OO00));

    Poznámka: Ve výše uvedeném kódu je 5 různých proměnných a 4 různé uživatelské funkce.
    Bluebear avatar 29.11.2007 00:38 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    chci Vás vidět jak luštíte kód získaný reverse engineeringem ve stylu
    if (!is_array($white))
        $white = array($ochre, $amber + $opal);
    if (frobnicate($white) > $cyan - 3)
        foocalize($ochre);
    while($opal, if($ochre));
    
    Ale vidím tam jen dvě uživatelské funkce, ne čtyři :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    xvasek avatar 28.11.2007 08:52 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    +1. Třeba ERP systém, který by neměl dodavatelské úpravy v interpretovaném jazyce, bych už nechtěl.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 28.11.2007 09:34 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Skvele napsano. Ja bych jeste dodal, ze i kdyz to ukradnete a podari se vam to prodat jinemu zakaznikovi, tak jste v pruseru ve chvili, kdy mate delat servis, ale jelikoz jste ze samotne logiky te aplikace nenapsali v podstate nic, nejste toho schopni...a to si clovek dvakrat rozmysli, jestli se do neceho takoveho pusti.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Bluebear avatar 29.11.2007 00:44 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Spousta programu se dodava zkompilovana jen proto, aby se nedalo zjistit, ze cast kodu je zcicena. Dalsi proto, aby se skrylo, ze autori neumi programovat.

    Naprosto souhlasím - ještě bych dodal jeden možný důvod: aby nebyly vidět všechny backdoory a spyware :-)

    Já osobně pohlížím na každý software, který je prohnaný nějakým obfuskátorem nebo nějak jinak "chráněný", s hlubokou nedůvěrou; v mých očích to znamená, že buď a) autor byl nafoukaný hňup, který si myslí, že jeho algoritmy jsou super-high-tech-how-know a uživatelé by mu je mohli ukrást, nebo b) software obsahuje nejméně jeden backdoor.

    Jeden můj známý, odborník na speciální hardware, tvrdí, že u hardwaru je hlavní důvod utajení specifikací ten, že kdyby byly veřejné, tak by všichni viděli, jak strašně je to uprasené. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    29.11.2007 09:45 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Spousta programu se dodava zkompilovana jen proto, aby se nedalo zjistit, ze cast kodu je zcicena. Dalsi proto, aby se skrylo, ze autori neumi programovat.
    Ze by to byl duvod, proc bylo C ve sve dobe tak popularnim jazykem?
    28.11.2007 09:04 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    v Perlu pouzivame modul Filter::exec, ktery zasifrovany kod nejdrive rozmota nez je zpracovan. Samozrejme se to da obejit, ale trochu namahy to vyzaduje.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    freshmouse avatar 28.11.2007 09:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    PHP jde taky kompilovat do bajtkódu. Už si nevzpomenu na název toho programu (resp. těch programů -- určitě jich bude víc), ale četl jsem o tom. Stačí hledat výrazy jako "php bytecode" a je vymalováno a jasno. On to vlastně umí kompilovat snad i Zend.

    (Jasně, ani ta kompilace do bajtkódu není nepřekonatelná, ale aspoň něco.)
    28.11.2007 09:36 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Nejčastěji jsem viděl matení kódu v případech, kdy si někdo dá svojí "úžasnou" PHP aplikaci k "webhosterovi" a má strach, že mu bude vykrádat kód. V praxi jsem se s ní tolik nesetkal, protože a) na to není čas - dodavatel je rád, že stíhá termíny, b) kód bývá zmatený implicitně a další udělátka už nejsou potřeba ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    28.11.2007 14:26 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Zbytečná námaha, stačí aplikaci napsat v kompilovaném Lispu nebo Haskellu...pak se okruh těch, co aplikaci dokážou ukradnout, omezí jen na ty, co by ji jinak stejně sami dokázali napsat. ;-)
    28.11.2007 16:51 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    zlé jazyky tvrdia, že postačuje napísať aplikáciu v perli ... :-D
    28.11.2007 20:37 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    To že jí dokážou sami napsat ještě ale neznamená, že se jim nevyplatí ji i tak ukrást, že.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 28.11.2007 21:49 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Nove technologie v autoprumyslu by si taky skoro vsechny firmy dokazaly vyvinout samy, ale presto je tohle odvetvi doslova lihni prumyslove spionaze ;-)

    Tim nerikam, ze bez povoleni redistribuovat zdrojovy kod a vydelavat na tom se vyplati -- nastudovat existujici system (pokud se bavime o necem vetsim) tak, abych byl schopen poskytnout technickou podporu odpovidajici urovni podpory puvodniho autora, by bylo mnohem drazsi nez vyvijet system svuj.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Bluebear avatar 29.11.2007 00:27 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Nove technologie v autoprumyslu by si taky skoro vsechny firmy dokazaly vyvinout samy, ale presto je tohle odvetvi doslova lihni prumyslove spionaze ;-)

    Samozřejmě, každý musí mít nějakého koníčka :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    28.11.2007 11:51 Vinicius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Mohl by pomoci obfuskator, je-li pro PHP nejaky
    lankvil avatar 28.11.2007 16:54 lankvil | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Setkal jsem se s redakcnim systemem, ktery byl obfuskovany timhle. Bylo neskutecne protivne s tim pracovat, pomalejsi RS jsem nevidel. Alespon ze jsem pak dostal dobre zaplaceno :)
    Já mám taky blog
    28.11.2007 14:46 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Ja bych to mozna videl takhle: Co je vsech, nelze ukrast.

    Firmy jako SUSE nebo redhat atd. na to uz prisli.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    28.11.2007 16:11 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    A co je vsech?
    Ilfirin avatar 28.11.2007 18:18 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Tak to není přesné. Oni prodávají své služby, ne svůj software. Pisatel je ale v jiné pozici.
    28.11.2007 18:27 Martin Hujer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Stačí z php souborů odstranit komentáře /** */ a // a pak už je to jednodušší napsat celé znovu :-)
    Josef Kufner avatar 28.11.2007 19:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Ono u php to mnohdy ani není potřeba odstraňovat...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    29.11.2007 18:57 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Rafinovanější by bylo tam doplnit matoucí komentáře :-)
    Gilhad avatar 29.11.2007 00:26 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Par takovych uz jsem taky delal a ochrana proti zcizeni mi prisla naprosto zbytecna. Pokud jde o vetsiho zakaznika, tak si tam navymysli takovych <|>vin (pardon featur), ktere naprosto nutne a neoddiskutovatelne potrebuje, ze to az hezke neni.

    Nacez mame vlastne jen dva mozne typy zlodeju - maleho zakaznika, pro ktereho je vetsina naimplementovanych veci uplne nanic a s kanonem na vrabce a nez by v tom nadelal poradek a vycistil to od vseho, co nepotrebuje a pak to zase dostal do pouzitelneho stavu, tak se mu to vyplati si (nechat) udelat od zacatku

    velkeho zakaznika, ktery je na tom jeste hur, protoze krome odstraneni vetsiny kodu z predchozich featur tam bude potrebovat jeste dodelat featury vlastni a to uz je vubec ztracene ... nemluve o tom, ze bude potrebovat dalsi prubeznou podporu a vyvoj, podle toho, co zas manage(de)mentu prelitne prez nos, prectou si v casopise, nebo zahlednou na nejake prezentaci a nepochopi ...

    Teda, neplati to samozrejme smahem pro vsechny projekty, ale uz jsem se motal kolem spousty dost velkych projektu, kde tohle bylo ocividne. A nejak si nevybavuju zadny, kde by portace pro jineho uzivatele+zaskoleni obsluhy bylo natolik jednoduche, ze by nevyzadovalo nekoho, kdo dukladne rozumi puvodni aplikaci
    29.11.2007 07:24 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Osobně jsem se k něčemu podobnému uchýlil pouze jednou, byť ne až v tak tvrdé podobě, že bych něco kompiloval atp. Pouze jsem nahradil proměnné a odstranil komentáře (bylo to v asp). Cílem bylo zamaskovat časový klíč. Byla to práce pro nějaké vyčůrané švýcary. Rok z nich zprostředkovatelská firma tahala prachy a ještě že jsem to v tom kódu měl, protože jinak bych ty prachy taky nemusely být nikdy.
    29.11.2007 07:26 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komercni aplikace v interpretovanem jazyce
    Pokud totiž nejste velká firma co má páky na neplatiče, tak jste ve chvíli odevzdání funkčního projektu odevzdáni na milost a nemilost klienta.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.