abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.9. 12:00 | Zajímavý článek

    Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).

    🇵🇸 | Komentářů: 20
    12.9. 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 22:00 | Komunita

    V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    11.9. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.9. 15:33 | IT novinky

    Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 15:00 | IT novinky

    Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    10.9. 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (82%)
     (6%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 171 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník

    Blokování závadného obsahu na netu.

    15.2.2007 17:16 | Přečteno: 1553× | blbinky

    Tak jsem dnes poslouchal v autě Radiožurnál a docela mě zarazilo povídání o nebezpečí které číhá na děti při surfování na netu. Tedy ani ne to nebezpečí ale vyprávění jednoho odborníka z microsoftu jak snadno profiltrovat obsah aby se děti nedostaly do oblastí které pro ně nejsou moc vhodné. Bohužel jsem to nenašel ( ani nevím jestli mají nějaký archív jako Nova) ale celé to bylo asi v tomto stylu: dříve to nešlo ale teď už je to snadné ( nejspíš narážka na vistu ale nejmenoval), zkrátka "obsah internetu" objeví se nějaké záložky a tam to jde naklikat.

    To je to co mne vlastně zarazilo, protože já tomu prostě nevěřím. Kolikrát jsem něco hledal a jenom díky špatně zadanému slovu, stačí překlep, mi tam naskočily docela zajímavé např. obrázky. Rozumím tomu, že když jsou "špatné stránky" nějak označené a hlásí to prohlížeči tak je možná nezobrazí když je to tak nastavené ale určitě na to není moc spolehnutí.

    Celou dobu pořadu chytali sms a na otázku " myslíte, že jste schopni zablokovat dětem nevhodný obsah" odpovědělo 20% posluchačů Ano a mě to připadá podezřelé, protože já si tedy tak jistý nejsem. Děti už jsou dospělé a nikdy jsem to nezkoušel ale prostě se přiznám: buď jsem patlal a umím houby nebo se po naší vlasti motá hodně lidí zblblých reklamou a podobnými pořady v našich mediích.

    Tak jsem si vylil srdíčko a je mi lépe. Nic nebylo míněno jako pomluva jedné společnosti, počítám že linux je na tom stejně. Celé je to o tom jak ve školách kde by sítě měli spravovat odborníci se najde všelicos a domácí useři kteří běhají s ovladači grafiky do servisu tomu už tolik rozumí. Frčím na kulečník, takže jestli se pletu a to blokování funguje tak se moc nerozčilte a mějte se fajn.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.2.2007 17:22 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Mi hlavně nedochází proč vůbec obsah blokovat... Je to hloupost, blokace akorát zvyšuje chuť obsah shlédnout.
    15.2.2007 17:43 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Přesně, imho zákazy nemají význam (maximálně pokud sám chci nevhodný obsah blokovat, protože mě obtěžuje). Se pak člověk diví že dítě chodí na net ke kamarádovi ;).
    Baník pyčo!
    15.2.2007 17:45 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Nebo že bootuje OS z Linuxového LiveCD :-)
    15.2.2007 17:23 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    http://www.rozhlas.cz/radionaprani/archiv/_audio/00506184.mp3

    Asi tři kliknutí...
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    15.2.2007 17:52 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Samozřejmě že to nefunguje. Ale je po tom poptávka, tak se na tom dá vydělat bez ohledu na to, zda to funguje nebo ne…
    15.2.2007 20:33 repli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Předse to funguje ;), to že to nefunguje rodiče mnohdy nemusí zjistit, ne? Dost by mě zajímalo dle čeho to filtruje... To já spíš přemýšlím jak zjistit pomocí počítače, že právě běží reklama.
    Josef Kufner avatar 17.2.2007 02:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Reklama v TV se detekuje lehce. Vzroste hlasitost a zmizí logo stanice ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Bluebear avatar 15.2.2007 17:55 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Samozřejmě, že to nejde blokovat. Vždyť i člověk má často potíže s posouzením, jestli ta či ona stránka je či není závadná. Jak to pak má vědět ta ubohá mašina. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Marek Bernát avatar 15.2.2007 18:19 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Otázka je, či to má vôbec zmysel, aj keby to bolo možné. Ja si myslím, že nie je zdravé obmedzovať dieťaťu pohľad na svet, nech už sú za tým akékoľvek dobré úmysly. Inými slovami, dieťa treba naučiť, čo sa môže a čo nie a nechať ho nech sa rozhodne samé. Ale nemám deti, takže môj komentár je len čisto teoretický :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    15.2.2007 18:34 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Nejde prece o to, jestli to muze realne fungovat, jde o to, jestli se na tom da vydelat. Proste obchod s obavami duverivych rodicu.

    Ale mozna je to uplne jinak, a ja jsem jen zbytecne cynicky. Mozna je snaha blokovat "zavadny obsah" jen chvalyhodnym usilim, aby se nasim detem neznudilo porno a aby meli prilezitost okusit kouzlo zakazaneho ovoce.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    15.2.2007 18:46 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    A třeba to funguje. :-D Na stránkách DansGuardianu jsou všelijaké komentáře uživatelů…včetně komentářů některých (filtrováním postižených) žáků… :-D
    16.2.2007 13:43 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Myslím, že poblém je spíše v chatovacích službách. Pokud svým dětem radíte: "S neznámými lidmi se nebav!", pak tu radu budete chtít praktikovat i na webu, a to nejspíše zákazem takovýchto služeb, pokud zjistíte, že je dítě používá.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    15.2.2007 20:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    jo jo, taky jsem toho obchodnika slysel. Jenom by mi zajimalo, jestli tem blabolum sam veri :-)
    15.2.2007 20:45 repli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Už minimálně pár století máme Bibli Starý zákon s příběhem o zakázaném ovoci.... Nikdo se nepoučil... Takový jsou lidi.
    15.2.2007 20:59 Martin Viteznik | skóre: 19 | blog: Drahtenzentrum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    A pak se bude chtít dítko naučit psát školní práce v LaTeXu a bude mít smůlu, protože takovýhle slova se vyskytujou na spoustě "nebezpečnejch" webů...
    A HANGFELVÉTELT A TÖRVÉNY VÉDI !!!
    15.2.2007 21:02 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Případně o Lispu a nedovolí mu to číst stránky, kde se píše o sexpech. ;-)
    15.2.2007 21:07 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    No tak se tam přidá tlačítko "chci přesto vstoupit" a upozornění, že vstup na stránku bude zalogován a dítko případně v budoucnu při kontrole potrestáno :-)
    15.2.2007 21:10 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Dobře mu tak, má používat plain… :-)
    15.2.2007 21:16 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    To není žádná novinky Visty, je to v MSIE už dlouho (a Netscape to IMHO taky uměl) – je to založené na dobrovolném označování obsahu stránek jeho autorem (podobně, jako když distributor filmu jej označí za nevhodný pro mládež do 18 let, lze pomocí nějakých meta informací označit stránku). Kupodivu mi podvědomí dodalo z dávných dob i ta správná klíčová slova – „meta“ a „pics“, takže více info o pics-label nebo PICS meta tag. Zda se to doopravdy používá nebo ne nevím. Ale možné je i to, že MS přišel zase s nějakou novou technologií à la chytrá sponka…
    16.2.2007 07:04 wo | skóre: 2 | blog: wo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Tohle fugovalo už v MSIE-4 (záložka rodičovský obsah nebo tak nějak), jinak by měl Bill v USA problémy
    ...oni tam jsou dosti prudérní (google: usa film cenzura nahota ) :-)
    16.2.2007 19:23 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Toto je docela zajímavý technický problém, který se snaží už dlouho různýmu způsoby řešit nejen rodiče, ale i např. webové prohlížeče, správci ve firmách atd.). Mimo jiné
    1) Existují poskystovatelé připojení k internetu, kteří určité stránky se závadným obsahem (porno, násilí atd.) blokují.
    2) Ubuntu Christian Edition používá pro filtrování obsahu webu Dansguardian (screenshoty zde.
    3) Znám také správce, kteří se s podobným problémem potýkali ve svých firmách a snažili se blokovat přístup na různé stránky různými vychytávkami v squidu.
    Takže bych se z filozofické roviny navrhoval vrátit k technické - tedy: jak to nejlépe udělat a zda to jde... ;-)
    16.2.2007 19:47 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Já myslím, že naopak z té filosofické roviny jednoznačně vyplývá, že to jít nemůže :-)

    Když se ani lidé neshodnou na tom, co vlastně závadný obsah je, zdá se mi být dosti naivní, že by něco takového mohlo být algoritmicky rozhodnutelné, a nejspíš to není ani algoritmicky aproximovatelné.
    16.2.2007 19:56 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Jasně (takhle jsem to ale nemyslel, ale je to pěkně vyjádřené :-D).
    Předpokládejme, že se nějcí lidé shodnou. Např. zaměsntavatel nechce, aby se jeho zaměstnanci rozptylovali v pracovní době brouzdáním po nevhodných stránkách, ovšem chce jim ponechat přístup na internet kvůli práci. Kontrolovat všechny stále nelze (i když to lze zpětně zjistit z logů). Tak tedy zadá adminovi úkol blokovat od 8-16.30 hodin všechny stránky s (např. s) erotickým obsahem...
    Technická otázka zní: lze to? (popř. jak?) ;-)
    16.2.2007 22:02 wo | skóre: 2 | blog: wo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Tohle jsem také několikrát řešil. squid, privoxy... seznamy slov. ale když má uživatel čas, tak si vždycky cestu najde (veřejné proxy).
    Nakonec to dopadlo tak - zablokovat všechno, a postupně povolovat web po webu podle potřebnosti.
    17.2.2007 20:42 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Technická odpověď: Nelze, protože neexistuje exaktní (algoritmicky rozhodnutelná) definice toho, co je erotický obsah.

    Ano, jistě, jde to nějak aproximovat (většina filtrovacího softwaru používá poměrně stupidní heuristiky typu klíčová slova v textu a množství růžové v obrázcích :-) ), ovšem ta aproximace bude téměř jistě dělat podstatné chyby a co hůř, bude je to dělat na obě strany, takže vás první člověk, kterému to zablokuje zcela nesouvisející stránku, vztekle vynese v zubech. Není lepší prostě připustit, že to není možné? Tím velice pravděpodobně natropíte daleko méně škody.

    P.S.: Zaměstnavatel by se měl starat spíš o to, co jeho zaměstnanci v pracovní době stihnou udělat. Pokud hodně, tak ať si při tom klidně prohlížejí co chtějí; pokud málo, tak je nezachrání, ani kdyby celý den poctivě ťukali.
    Bluebear avatar 18.2.2007 00:15 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Zaměstnavatel by se měl starat spíš o to, co jeho zaměstnanci v pracovní době stihnou udělat. Pokud hodně, tak ať si při tom klidně prohlížejí co chtějí; pokud málo, tak je nezachrání, ani kdyby celý den poctivě ťukali.

    Správně! To by se mělo tesat do kamene, nejraději plochého, aby jím šlo přetáhnout přes hlavu tupější manažery. :-)

    Ještě bych dodal, že flákat se dá mnoha různými způsoby; lidský mozek je dokonce stavěný tak, že automaticky vypne pozornost, pokud je přetížen. Takže i když člověk nečumí na porno, dokonce i když se opravdu snaží pracovat, jak to jen jde, po překročení určité hranice únavy najednou zjistí, že kouká na obrazovku jako husa do flašky a absolutně nechápe.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    18.2.2007 00:25 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    Jasně. Však to byl jen příklad (i když samozřejmě mnohokrát z praxe) pro rozproudění diskuze. Měl jsem však v úmyslu ji namířit jiným (konkrétnějším) směrem.. :-)
    16.2.2007 20:04 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blokování závadného obsahu na netu.
    připomělo mi to starší oblíbený seriál Pobřežní hlídka.Vzpomínám si na jeden záběr na pláž plnou svalnatých chlapců a krásných děvčat která toho měla na sobě že by to nestačilo na skromný kapesník.Mezi nimi se batolilo nahaté asi roční dítě a to mělo přes prdelku černý elektronický obdélník.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.