Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.
Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.
Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Po necelém měsíci používání se nám čtečka elektronických knih Amazon Kindle 3 rozhodla dát sbohem. Ačkoliv ještě včera fungovala zcela perfektně, dnes ráno jsme museli konstatovat, že zhruba třetina plochy displeje se nyní nachází v režimu „nepřekresluji se“.
Při pohledu na náš Kindle si člověk musí zákonitě pomyslet, že tento nebohý přístroj musel být vystaven nějakému velmi hrubému zacházení, jinak to přeci není možné. Při našem nejlepším vědomí a svědomí však musíme říci, že si ničeho takového nejsme vědomi – pokud se zrovna nenacházela v šetrných rukou svého nadšeného čtenáře, pak byla uložena v polstrovaném pouzdře, které musí přístroj ochránit i při pádu z velké výšky. Hypotézu, že displej se může poškodit i bez zjevné příčiny, potvrzují ohlasy jiných uživatelů, viz například zde a zde.
Kindle se samozřejmě pokusíme vyreklamovat, koupili jsme jej u českého prodejce, což by snad mohlo být pro nás aspoň drobnou výhodou. Ochotný chlapík z reklamačního oddělení mi po telefonu sdělil, že pokud je displej prasklý (což není), pak to na záruku neuznají, a vyžádal si zaslání fotografií k předběžnému posouzení.
Mírný optimismus nám dává tento zápisek, který představuje obvyklé vady displeje u čteček Kindle a který zároveň tvrdí, že Amazon tyto problémy obvykle řeší výměnou.
Než se dočkám odpovědi z reklamačního oddělení, jdu si aspoň vytisknout rozečtenou novelu.
Tiskni
Sdílej:
Zdravim,
az by to bolo naopak s tou moznou reklamaciou, tak by som sa velmi cudoval. Teda, neviem ako v cechach, ale na Slovensku je to u niektorych predajcov akoby som ziadal od nich nieco naviac, resp. co si to dovolujem vobec. A samozrejme k tomu este radi dodrzuju zakonom stanovenu lehotu 30 dni.
Pozitivny priklad hovoriaci za vsetko sa mi stal nedavno, priatelka mi objednala tricko a mikinu z cafepress.co.uk . Tricko bolo ok, ale mikina bola namiesto velkosti L velkost niekde medzi XXL az XXXL. Prvym mailom som im vysvetlil co sa stalo, nasledne odpisali, ze by boli radi, ak by som si nieco za tu cenu u nich vybral. Ja som napisal, ze nemam zaujem v najvacsej slusnosti a v naslednom maily od nich za nejake 2 hodinky mi bolo oznamene, ze peniaze boli uz prevedene v prospech mojho uctu a sa ospravedlnuju a mikinu si mozem tiez nechat. Bolo to 33 libier, co nie je zrovna najmenej. Nikdy tu mikinu nevideli ani nemali sancu si to overit. Doverovali mi a rovnako som im neklamal. To len ako nazorna ukazka a ako inspiracia pre nasich slovenskych a mozno aj ceskych predajcov tovaru a sluzieb.
Dobrý den,
podle uvedených fotografií se jedná o prasklý E-Ink displej. Toto oprava je u nás standardně placená jako pozáruční. E-Ink displej je bohužel nejdražší částí čtečky. Standardní výměna displeje tak vyjde na 2490,- bez DPH.
Nicméně existuje teoretická možnost, že by mohl výrobce zařízení vyměnit za nové a tuto mechanickou závadu uznat jako záruční. V tomto případě si to však vyžádá delší dobu pro zjištění možností výměny. V případě uznání opravy bychom pak fakturovali pouze náklady na dopravu, pokud nějaké budou.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Viktor Horel
Product & Sales manager
Acomp s.r.o.
Mno, určitě jim to pošlu, třeba až to uvidí na vlastní oči, budou moci udělat kvalifikovanější odhad úspěšnosti výměny u výrobce.
V případě uznání opravy bychom pak fakturovali pouze náklady na dopravu, pokud nějaké budouŠokuje mě ta drzost chtít při uznané reklamaci v záruční době nějaké peníze.
Sokuje me logika lidi kteri takto uvazuji. A nemel by nahodou amazon proplatit dopravu pristroje tam a zpet? A mohu se zeptat kde to takto funguje ???
Občanský zákoník, § 598: Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.
Dobrý den,Zdá se to být na dobré cestě …
zašlete prosím přístroj na naši adresu :
…………
K přístroji prosím přiložte vaše kontaktní údaje a popis závady. Děkuji.
V případě, že bude reklamace uznána jako záruční a zašlete nám potvrzení o nákladech na dopravu (podací lístek apod). Částka za dopravu k nám Vám bude proplacena.
Co se týká dalšího postupu vyčkal bych do přijetí přístroje k nám. Následně Vás budeme znovu kontaktovat ohledně zjištěné závady a případného řešení. Děkuji.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Viktor Horel
Product & Sales manager
Acomp s.r.o.