Řada vestavěných počítačových desek a vývojových platforem NVIDIA Jetson se rozrostla o NVIDIA Jetson Thor. Ve srovnání se svým předchůdcem NVIDIA Jetson Orin nabízí 7,5krát vyšší výpočetní výkon umělé inteligence a 3,5krát vyšší energetickou účinnost. Softwarový stack NVIDIA JetPack 7 je založen na Ubuntu 24.04 LTS.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) spolu s NSA a dalšími americkými úřady upozorňuje (en) na čínského aktéra Salt Typhoon, který kompromituje sítě po celém světě.
Společnost Framework Computer představila (YouTube) nový výkonnější Framework Laptop 16. Rozhodnou se lze například pro procesor Ryzen AI 9 HX 370 a grafickou kartu NVIDIA GeForce RTX 5070.
Google oznamuje, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Tato politika bude implementována během roku 2026 ve vybraných zemích (jihovýchodní Asie, Brazílie) a od roku 2027 celosvětově.
Byla vydána nová verze 21.1.0, tj. první stabilní verze z nové řady 21.1.x, překladačové infrastruktury LLVM (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání: LLVM, Clang, LLD, Extra Clang Tools a Libc++.
Alyssa Anne Rosenzweig v příspěvku na svém blogu oznámila, že opustila Asahi Linux a nastoupila do Intelu. Místo Apple M1 a M2 se bude věnovat architektuře Intel Xe-HPG.
EU chce (pořád) skenovat soukromé zprávy a fotografie. Návrh "Chat Control" by nařídil skenování všech soukromých digitálních komunikací, včetně šifrovaných zpráv a fotografií.
Byly publikovány fotografie a všechny videozáznamy z Python konference PyCon US 2025 proběhlé v květnu.
Společnost xAI a sociální síť X amerického miliardáře Elona Muska zažalovaly firmy Apple a OpenAI. Viní je z nezákonné konspirace s cílem potlačit konkurenci v oblasti umělé inteligence (AI).
Byla vydána nová verze 9.16 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po necelém měsíci používání se nám čtečka elektronických knih Amazon Kindle 3 rozhodla dát sbohem. Ačkoliv ještě včera fungovala zcela perfektně, dnes ráno jsme museli konstatovat, že zhruba třetina plochy displeje se nyní nachází v režimu „nepřekresluji se“.
Při pohledu na náš Kindle si člověk musí zákonitě pomyslet, že tento nebohý přístroj musel být vystaven nějakému velmi hrubému zacházení, jinak to přeci není možné. Při našem nejlepším vědomí a svědomí však musíme říci, že si ničeho takového nejsme vědomi – pokud se zrovna nenacházela v šetrných rukou svého nadšeného čtenáře, pak byla uložena v polstrovaném pouzdře, které musí přístroj ochránit i při pádu z velké výšky. Hypotézu, že displej se může poškodit i bez zjevné příčiny, potvrzují ohlasy jiných uživatelů, viz například zde a zde.
Kindle se samozřejmě pokusíme vyreklamovat, koupili jsme jej u českého prodejce, což by snad mohlo být pro nás aspoň drobnou výhodou. Ochotný chlapík z reklamačního oddělení mi po telefonu sdělil, že pokud je displej prasklý (což není), pak to na záruku neuznají, a vyžádal si zaslání fotografií k předběžnému posouzení.
Mírný optimismus nám dává tento zápisek, který představuje obvyklé vady displeje u čteček Kindle a který zároveň tvrdí, že Amazon tyto problémy obvykle řeší výměnou.
Než se dočkám odpovědi z reklamačního oddělení, jdu si aspoň vytisknout rozečtenou novelu.
Tiskni
Sdílej:
Zdravim,
az by to bolo naopak s tou moznou reklamaciou, tak by som sa velmi cudoval. Teda, neviem ako v cechach, ale na Slovensku je to u niektorych predajcov akoby som ziadal od nich nieco naviac, resp. co si to dovolujem vobec. A samozrejme k tomu este radi dodrzuju zakonom stanovenu lehotu 30 dni.
Pozitivny priklad hovoriaci za vsetko sa mi stal nedavno, priatelka mi objednala tricko a mikinu z cafepress.co.uk . Tricko bolo ok, ale mikina bola namiesto velkosti L velkost niekde medzi XXL az XXXL. Prvym mailom som im vysvetlil co sa stalo, nasledne odpisali, ze by boli radi, ak by som si nieco za tu cenu u nich vybral. Ja som napisal, ze nemam zaujem v najvacsej slusnosti a v naslednom maily od nich za nejake 2 hodinky mi bolo oznamene, ze peniaze boli uz prevedene v prospech mojho uctu a sa ospravedlnuju a mikinu si mozem tiez nechat. Bolo to 33 libier, co nie je zrovna najmenej. Nikdy tu mikinu nevideli ani nemali sancu si to overit. Doverovali mi a rovnako som im neklamal. To len ako nazorna ukazka a ako inspiracia pre nasich slovenskych a mozno aj ceskych predajcov tovaru a sluzieb.
Dobrý den,
podle uvedených fotografií se jedná o prasklý E-Ink displej. Toto oprava je u nás standardně placená jako pozáruční. E-Ink displej je bohužel nejdražší částí čtečky. Standardní výměna displeje tak vyjde na 2490,- bez DPH.
Nicméně existuje teoretická možnost, že by mohl výrobce zařízení vyměnit za nové a tuto mechanickou závadu uznat jako záruční. V tomto případě si to však vyžádá delší dobu pro zjištění možností výměny. V případě uznání opravy bychom pak fakturovali pouze náklady na dopravu, pokud nějaké budou.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Viktor Horel
Product & Sales manager
Acomp s.r.o.
Mno, určitě jim to pošlu, třeba až to uvidí na vlastní oči, budou moci udělat kvalifikovanější odhad úspěšnosti výměny u výrobce.
V případě uznání opravy bychom pak fakturovali pouze náklady na dopravu, pokud nějaké budouŠokuje mě ta drzost chtít při uznané reklamaci v záruční době nějaké peníze.
Sokuje me logika lidi kteri takto uvazuji. A nemel by nahodou amazon proplatit dopravu pristroje tam a zpet? A mohu se zeptat kde to takto funguje ???
Občanský zákoník, § 598: Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.
Dobrý den,Zdá se to být na dobré cestě …
zašlete prosím přístroj na naši adresu :
…………
K přístroji prosím přiložte vaše kontaktní údaje a popis závady. Děkuji.
V případě, že bude reklamace uznána jako záruční a zašlete nám potvrzení o nákladech na dopravu (podací lístek apod). Částka za dopravu k nám Vám bude proplacena.
Co se týká dalšího postupu vyčkal bych do přijetí přístroje k nám. Následně Vás budeme znovu kontaktovat ohledně zjištěné závady a případného řešení. Děkuji.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Viktor Horel
Product & Sales manager
Acomp s.r.o.