Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Po necelém měsíci používání se nám čtečka elektronických knih Amazon Kindle 3 rozhodla dát sbohem. Ačkoliv ještě včera fungovala zcela perfektně, dnes ráno jsme museli konstatovat, že zhruba třetina plochy displeje se nyní nachází v režimu „nepřekresluji se“.
Při pohledu na náš Kindle si člověk musí zákonitě pomyslet, že tento nebohý přístroj musel být vystaven nějakému velmi hrubému zacházení, jinak to přeci není možné. Při našem nejlepším vědomí a svědomí však musíme říci, že si ničeho takového nejsme vědomi – pokud se zrovna nenacházela v šetrných rukou svého nadšeného čtenáře, pak byla uložena v polstrovaném pouzdře, které musí přístroj ochránit i při pádu z velké výšky. Hypotézu, že displej se může poškodit i bez zjevné příčiny, potvrzují ohlasy jiných uživatelů, viz například zde a zde.
Kindle se samozřejmě pokusíme vyreklamovat, koupili jsme jej u českého prodejce, což by snad mohlo být pro nás aspoň drobnou výhodou. Ochotný chlapík z reklamačního oddělení mi po telefonu sdělil, že pokud je displej prasklý (což není), pak to na záruku neuznají, a vyžádal si zaslání fotografií k předběžnému posouzení.
Mírný optimismus nám dává tento zápisek, který představuje obvyklé vady displeje u čteček Kindle a který zároveň tvrdí, že Amazon tyto problémy obvykle řeší výměnou.
Než se dočkám odpovědi z reklamačního oddělení, jdu si aspoň vytisknout rozečtenou novelu.
Tiskni
Sdílej:
Zdravim,
az by to bolo naopak s tou moznou reklamaciou, tak by som sa velmi cudoval. Teda, neviem ako v cechach, ale na Slovensku je to u niektorych predajcov akoby som ziadal od nich nieco naviac, resp. co si to dovolujem vobec. A samozrejme k tomu este radi dodrzuju zakonom stanovenu lehotu 30 dni.
Pozitivny priklad hovoriaci za vsetko sa mi stal nedavno, priatelka mi objednala tricko a mikinu z cafepress.co.uk . Tricko bolo ok, ale mikina bola namiesto velkosti L velkost niekde medzi XXL az XXXL. Prvym mailom som im vysvetlil co sa stalo, nasledne odpisali, ze by boli radi, ak by som si nieco za tu cenu u nich vybral. Ja som napisal, ze nemam zaujem v najvacsej slusnosti a v naslednom maily od nich za nejake 2 hodinky mi bolo oznamene, ze peniaze boli uz prevedene v prospech mojho uctu a sa ospravedlnuju a mikinu si mozem tiez nechat. Bolo to 33 libier, co nie je zrovna najmenej. Nikdy tu mikinu nevideli ani nemali sancu si to overit. Doverovali mi a rovnako som im neklamal. To len ako nazorna ukazka a ako inspiracia pre nasich slovenskych a mozno aj ceskych predajcov tovaru a sluzieb.
Dobrý den,
podle uvedených fotografií se jedná o prasklý E-Ink displej. Toto oprava je u nás standardně placená jako pozáruční. E-Ink displej je bohužel nejdražší částí čtečky. Standardní výměna displeje tak vyjde na 2490,- bez DPH.
Nicméně existuje teoretická možnost, že by mohl výrobce zařízení vyměnit za nové a tuto mechanickou závadu uznat jako záruční. V tomto případě si to však vyžádá delší dobu pro zjištění možností výměny. V případě uznání opravy bychom pak fakturovali pouze náklady na dopravu, pokud nějaké budou.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Viktor Horel
Product & Sales manager
Acomp s.r.o.
Mno, určitě jim to pošlu, třeba až to uvidí na vlastní oči, budou moci udělat kvalifikovanější odhad úspěšnosti výměny u výrobce.
V případě uznání opravy bychom pak fakturovali pouze náklady na dopravu, pokud nějaké budouŠokuje mě ta drzost chtít při uznané reklamaci v záruční době nějaké peníze.
Sokuje me logika lidi kteri takto uvazuji. A nemel by nahodou amazon proplatit dopravu pristroje tam a zpet? A mohu se zeptat kde to takto funguje ???
Občanský zákoník, § 598: Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.
Dobrý den,Zdá se to být na dobré cestě …
zašlete prosím přístroj na naši adresu :
…………
K přístroji prosím přiložte vaše kontaktní údaje a popis závady. Děkuji.
V případě, že bude reklamace uznána jako záruční a zašlete nám potvrzení o nákladech na dopravu (podací lístek apod). Částka za dopravu k nám Vám bude proplacena.
Co se týká dalšího postupu vyčkal bych do přijetí přístroje k nám. Následně Vás budeme znovu kontaktovat ohledně zjištěné závady a případného řešení. Děkuji.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Viktor Horel
Product & Sales manager
Acomp s.r.o.