Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí
… více »Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) podporuje vyjádření partnerů ze Spojeného království, kteří upozorňují na škodlivé aktivity společností Anxun Information Technology (též „I-S00N“) (pdf) a Beijing Integrity Technology (též „Integrity Tech“) působících v kyberprostoru a sídlících v Čínské lidové republice (ČLR). Tyto společnosti jsou součástí komplexního ekosystému soukromých subjektů v ČLR,
… více »Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.
Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.
Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.
IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.
Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Doma jsem si naštěstí ADSL nikdy nepořídil (než ho byl Český Telecom schopný v centru Prahy zavést, objevilo se zde CZFree.Net), ale v práci naneštěstí tuto úžasnou službu využíváme.
Pro IT firmu je půl dne bez připojení na internet celkem nepříjemná věc a ani Nextra (se kterou je smlouva na ADSL) ani Český Telecom (kterému pochopitelně patří dráty) se moc nemají k tomu to řešit.
Linka téměř pravidelně každou hodinu a půl (rozpětí 1:10 - 1:40) na chvíli vypadávala. Nu co, zavoláme Nextře, ať to pořeší. Další den (včera, 19.7.2005) ráno následovala výměna modemu (ZyXEL Prestige 650R-33) technikem firmy pracující pro Nextru. Linka vydržela celý den fungovat a zdálo se to dobré. Ovšem zdání klame, vydrželo to jenom přes den, v noci to začalo chcípat a dnes před polednem následovala úplná smrt.
Telefonát na Nextru, že prý se ozvou. Volá technik Českého Telecomu, kontrolujeme nastavení modemu, potrvrzuje, že to je dobře (ještě aby ne, když to den fungovalo). Zkoušíme připojení, reset modemu …, říká mi, že k nim ani nedorazí pokus o přihlášení od modemu. Pak se mě snaží přemluvit, že je problém v modemu. No že by dva modemy měly stejnou závadu mi připadá lehce nepravděpodobné, nakonec ho o tom přesvědčím. Slibuje domluvu s Nextrou a že se ozvou, kdo pošle technika.
Po dvou hodinách netrpělivě volám na Nextru, tam samozřejmě nic nevědí, ale prý to určitě řeší
. Po chvíli to zkouší ještě kolega (který je přecejenom poněkud agresivnější ve vyjednávání
), a po dlouhé době zjišťuje, že tam asi opravdu nic nevědí, nicméně slibují, že k nám zítra ráno pošlou technika Českého Telecomu, tak uvidíme
.
PS: Věděli jste, že problémy s Nextrou řeší callcentrum na Slovensku?
Tiskni
Sdílej:
No moje domácí naprosto negarantované připojení je taky spolehlivější
V jedné firmě jsme kecali o problémech s ADSL a podle jejich zkušeností je prý nejspolehlivější TISCALI. Prý problemz hned řeší, za dva roky zaznamenaly pouze 3 výpadky delší než 2 minuty. Nevím kolik se tomu dá věřit, ale na Tiscali jsem zatím nic špatného neslyšel.
(Nejsem pracovník Tiscali ani nevyužívám jejich služeb
. Jen abyste mě nepodezírali za reklamu)
.
(jak by ne kdyz se zavedla dlouho ocekavana sluzba ktera fungovala na 10%) Kazdoapdne me neudivuje ze nevedeli ze by se melo neco resit
))
. Výpadky jsou naprosto minimální (když nepočítám upgrade někdy v květnu, tak si nepamatuju, kdy mi to nešlo).