abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:00 | Zajímavý software

    Erin Catto, autor open source 2D fyzikálního enginu Box2D (Wikipedie), představil nový 3D fyzikální engine Box3D. Engine je již používán ve hře The Legend of California.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.0.0 multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy nových filtrů na PIXLS.US.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Zajímavý článek

    Český statistický úřad (ČSÚ): Průměrná hrubá měsíční mzda ICT specialistů v roce 2025 meziročně vzrostla o 6 % na téměř 100 tisíc korun. Nejlépe placeni byli vývojáři softwaru. Dlouhodobým trendem zůstává nízké zastoupení žen, a to jak mezi specialisty, tak studenty těchto oborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 14:11 | IT novinky

    Ochranný svaz autorský (OSA) připravuje žalobu na společnost Suno, která umožňuje generování hudby pomocí umělé inteligence (AI). ČTK to sdělil předseda představenstva OSA Roman Strejček. Suno podle něj bez souhlasu využívá k trénování svých modelů hudbu autorů, které svaz zastupuje. Nedávný investigativní materiál magazínu The Atlantic ukázal, že firmy jako Suno nebo Udio k trénování modelů používají rozsáhlé databáze obsahující miliony skladeb. V databázích, které časopis zveřejnil, lze dohledat i písně řady českých a slovenských umělců.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:33 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Vyřešen byl problém s macOS 27 Golden Gate. Vývoj lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | IT novinky

    EU dnešním dnem zavedla clo ve výši 3 eur na balíky nízké hodnoty dovážené ze zemí mimo EU. To zahrnuje širokou škálu výrobků běžně nakupovaných on-line, jako jsou oděvy, hračky, elektronika a další spotřební zboží v hodnotě až 150 EUR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 08:55 | Nová verze

    Vyšel Redmine 7.0, jeden z nejlepších open source ticketovacích systémů. Došlo k migraci na Rails 8, vylepšení UI/UX, Workflow, byla přidána podpora náhledu pro Microsoft Office a LibreOffice dokumenty, došlo k výkonnostním optimalizacím a přibylo spoustu dalších oprav a novinek. Více informací v oficiálním oznámení.

    Max | Komentářů: 0
    30.6. 16:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 166 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.6. 03:33 | Pozvánky

    Blíží se prázdniny a než se rozutečete k moři, je na čase se opět sejít na Virtuální Bastlírně - pravidelném setkání elektroniků, ajťáků, bastlířů a obecně nadšenců do techniky. Co si pro vás strahovští bastlíři připravili tentokrát? Určitě proberou blížící se Linux Days i další události. U softwaru se chvíli zdrží a poví si kupříkladu o tom, jak se zbavit Bambu Cloudu, ale nepřijít o možnost ovládat tiskárnu na dálku. Řeč dojde i na AI,

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    30.6. 03:22 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 26.06 tohoto operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 2031 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Co nám přinese CzechTek?

    31.7.2005 20:03 | Přečteno: 1159× | Různé

    Nehodlám se vyjadřovat k zákroku jako takovému, na to již bylo vyplácáno mnoho prostoru během doby kdy jsem byl offline :-). Jen dodám odkaz na jeden zápis, se kterým se ztotožňuji.

    Co mě však opravdu dostalo je rozhovor s Bublanem a Paroubkem na iDNES. Český premiér tam odpovídá:

    Jak hodnotíte zákrok policie na Tachovsku, určitě máte informace o velkém množství zraněných, byl takový zákrok správný?
    "Určitě byl ten zákrok policie adekvátní, šlo o nelegální akci. V krátké době připravíme určité změny legislativy, aby se už takové akce neopakovala."

    Co aby se neopakovalo? To, že se sejdou nějací lidé, kteří nejsou aktuální politické špičce po chuti? Děkuji, ale myslím, že tohle jsme tu už před pár lety měli a měl jsem za to, že ani ČSSD nechce návrat zpět.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    31.7.2005 20:09 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše titulek
    Přesně tuhle otázku a odpověď jsem před pár hodinami citoval ve svém zápisku. Já nemůžu uvěřit tomu, že může takovou věc vypustit z pusy (coby premiér).
    31.7.2005 20:11 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: titulek
    Aha, já tvůj zápis prohlíd jenom jednou a to to tam ještě nebylo :-)
    Luk avatar 31.7.2005 22:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: titulek
    Ano, měli bychom se postarat, aby se to už neopakovalo (tedy to, že dělá premiéra někdo takový).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    31.7.2005 20:34 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše No musí Jiřík ještě zapracovat...

    Zákaz shromažďování (s výjimkou Prvního máje a předvolebních mítinků ČSSD) je samozřejmě jenom prvním krokem plánovaného Paroubkova postupu demokratizace našeho státu. Svého času zde platila celá soustava dalších úžasných paragrafů, které bude chtít Jiřík postupně reinkarnovat. Zahájíme to příživnictvím (ale to se bude muset aplikovat velmi opatrně, aby nebylo nutné hned zkraje zavřít obě parlamentní komory) a přes urážku veřejného činitele (mimochodem, jak je vůbec možné taková hovada obalená hroší kůží urazit?) se dostaneme až k rozvracení sociálnědemokratické morálky (tj., lze zavřít každého, kdo otevře hubu).

    Vítejte v České Republice, právním státě vzkvétajícím pod osvíceným vedením ČSSD.

    31.7.2005 20:48 hroch | skóre: 14 | Kladno, Lidicka 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No musí Jiřík ještě zapracovat...
    Pozor, neurážet hrochy ani jejich kůži ! Jinak souhlas, ale není se čemu divit, už ve škole jsme se učili, že komunisti vznikli ze socanů. Takže se to učili jistě i ostatní. Ale stejně socanům hajlují a tomu prostě nerozumím.
    31.7.2005 20:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No musí Jiřík ještě zapracovat...
    Pozor po revoluci byl opačný vývoj, kdy z komunistů (více méně) vznikly ostatní politické strany :-(.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    31.7.2005 21:24 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No musí Jiřík ještě zapracovat...
    Pozor po revoluci byl opačný vývoj...
    Proto to byla kontrarevoluce :-))
    franta avatar 1.8.2005 09:31 franta | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No musí Jiřík ještě zapracovat...
    docela vystizny je tenhle obrazek :)
    31.7.2005 20:51 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No musí Jiřík ještě zapracovat...
    Neshazuj všechno na ČSSD, jak píšu tady, tak to nejstrašnější na tom je to, že spousta lidí s tím zásahem souhlasí. Vždyť nám o nic nejde a dostali jenom nějací feťáci, co si chtěli udělat nekomerční (tak to musí být fakt divní, když to bylo zadarmo) akci.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    31.7.2005 21:01 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No musí Jiřík ještě zapracovat...

    Ano, to je naprostá tragédie. Spousta lidí schvaluje protiprávní policejní násilí proti "nějakým technofeťákům", protože "to je přece tak nějak v pořádku, mlátit feťáky, ne?"

    Kde to sakra žijeme, když stát nerespektuje vlastní zákony a ještě se mu daří přesvědčit lidi, že je to v pohodě???

    1.8.2005 18:33 platYpus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No musí Jiřík ještě zapracovat...
    Nejde o to ze je akce nekomercni, ale o to ze svym chovanim (zejmena nadmernym hlukem) obtezuje svoje okoli. A to v poradku rozhodne neni. Fakt jsem dost zhnusenej z nazoru, ze kdyz je neco nekomercni, tak se to musi za kazdou cenu podporovat. Koupani u nas v rybnice je nekomercni, mejdan u nas doma je nekomercni, muj Linux je taky nekomercni - vsechno je to super, ale nikoho s tim neobtezuju. Nejsem zastance nejakych brutalnich zasahu, ale na druhe strane mne CCCP lidi, kteri se snazi prekroutit jasny fakt. A sice, ze

    zasah nebyl proto ze to byla nekomercni akce, ale proto ze tu bylo cosi v neporadku

    .
    1.8.2005 18:44 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No musí Jiřík ještě zapracovat...
    Bohužel ještě nikdo nebyl schopný prokázat co vlastně bylo v nepořádku…
    31.7.2005 21:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No musí Jiřík ještě zapracovat...
    přes urážku veřejného činitele (mimochodem, jak je vůbec možné taková hovada obalená hroší kůží urazit?)
    Urážením policistů se situace nezlepší (tím myslím ty tvé nadávky). Podobnými výroky prokazuješ službu těm, které kritizuješ.
    31.7.2005 21:03 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: No musí Jiřík ještě zapracovat...

    Oops, to si nerozumíme. Já nijak nehodlal urazit jakéhokoliv policistu (i když ten paragraf pravda fungoval zejména při urážkách VB a PS VB). Moje hodnocení o "hovadech obalených hroší kůží" se týkalo výhradně politické reprezentace.

    elviin avatar 31.7.2005 20:54 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Ideální stát

    Pokud by se lidé chovali ideálně, pak by v ideálním případě mohli stačit na jejich rozpuštění tři policajti - bez obušku, jen se svojí autoritou. Tim nekomentuji, jestli to byl správný zákrok nebo ne, jestli se pařani chovali protiprávně nebo ne.

    Já osobně, kdybych chtěl organizovat akci takového druhu, s velkým počtem lidí, tak si rozhodně nevyberu přírodu a budu respektovat názor sousedních vlastníků pozemku. Lidi musí žít s jistou (velkou) dávkou ohleduplnosti vůči sobě, a nemusí to být popsáno do písmene v zákoně, co taková ohleduplnost obnáší. Jisté je to, že obě strany tuhle vlastnost postrádají.

    Pohledy na akci se můžou měnit v závislosti na různých kriteriích: Kdyby účastníci hráli na skleničky Jesus bleibet meine Freude od Bacha. Kdyby sousední vlastníci pozemků a vlastníci přístupových cest byli např. náckové, zapřísáhlí anti-free-teknisti nebo kamarádi dnešní policejní/politické reprezentace. Kdyby se akce konala někde v lomu, na Strahovskym stadioně nebo na Karláku - ne v přírodě.

    Nejsem proti této muzice. Včera jsem měl možnost zažít freetekno v bytovce, když jsem byl na návštěvě, a mohl sem tak o tom v klidu přemýšlet:)

    elviin avatar 31.7.2005 21:00 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ideální stát
    Jo a vystříhal bych se názoru, že je to práce socanů. Kdyby politický strany byly rozdělený na zastánce free-tekna a odpůrce, tak by to bylo moc jednoduchý.
    31.7.2005 21:11 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ideální stát

    Ale ona to je práce socanů. A není to v tom, že by socani nesnášeli techno. Šlo pouze o politickou demonstraci brutální policejní síly, a že cílovou skupinou byla zrovna technopárty je jen shoda náhod. Kdyby se zrovna nekonalo toto, tak by rozehnali Matky proti Temelínu, Jehovovy svědky, děti v ZOO, cikánský pohřební průvod nebo cokoliv, úplně cokoliv jiného...

    elviin avatar 31.7.2005 21:25 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ideální stát
    Pokud rozumim pod pojmem socan středolevicovou stranu, pak je to tvrzení paušální, které navozuje dojem, že jedině taková garnitura může bít mladé lidi. Nemůžu dát odkaz, ale četl jsem kdesi v papírové podobě (snad Reflex??), že pořádání podobných akcí v Evropě má podobu vlny, tj. každým rokem jsou akce pořádané více na východ, počínaje Francií v devadesátých letech a rozhodně se tam policie nechovala o moc lépe. Tím chci říct, že politický smýšlení s tim nemá nic společného.
    31.7.2005 21:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ideální stát
    Ne tohle je bohužel o zmrdech (terminologie z dfens-cz.com) a ti jsou všude na světě a v politice zvlášť.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    elviin avatar 31.7.2005 22:02 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ideální stát
    :) taky znáš zmrdí teorie? dfens-cz.com je dobrej server.
    31.7.2005 22:14 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ideální stát
    Jak vidíš, tak pravděpodobně znám :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.8.2005 18:16 platYpus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ideální stát
    Presne tak. Demokracie neni o tom, ze si budu delat co chci bez ohledu na sve okoli. Prava kazdeho jedince musi koncit tam, kde zacinaji prava druheho.

    Kdyby si to usporadali napr. v nekterem ze zrusenych povrchovych dolu v severnich cechach, tak by to nikomu jiste nevadilo. Kdyby panove "technari" vic premysleli nez kriceli, mohlo se to obejit bez nasili. Ze by tip pro pristi rok ... ?

    Mozna nebude muj nazor moc "in", ale dokud se budou organizatori podobnych akci chovat (ke svemu okoli) jako ignoranti, nemuzou se divit ostatnim lidem ze zasah policie schvaluji. Nemaji totiz jineho vychodiska ...
    2.8.2005 00:18 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ideální stát
    To je evidentní nesmysl.

    O útoku (odmítám říkat zásahu) bylo rozhodnuto předem. Akce se konala na soukromém pozemku se souhlasem majitele, tedy opět argument proti tvrzení kuklux klanu.

    Tlustý prase Paroubek se vyjadřuje v tom duchu, že podobné akce zakáže zákonem. Není to jedno? Zákony jsou beztak pro srandu, policie se mění na soukromé ozbrojené složky, které jsou k dispozici politickým špičkám. Půjde snad Paroubek za tohle bručet? Kolik policistů bude obviněno?

    Neposlouchám techno, nemám nic společnýho s ODS a už vůbec je nevolim a volit nebudu. Ale tohle je vlastnost politiků z ČSSD, začal s tím Gross jako ministr vnitra a protože se to osvědčilo, pokračujou s tím dál.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    franta avatar 1.8.2005 09:47 franta | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše torrenty na videa z CZTEK05
    torrenty na videa:
    czechtek2005_day300705.zip [508M]
    czechtek2005_night300705.zip [309M]

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.