abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.12.30 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:55 | IT novinky

    Společnost Valve publikovala přehled To nej roku 2025 ve službě Steam aneb ohlédnutí za nejprodávanějšími, nejhranějšími a dalšími nej hrami roku 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    Byly publikovány výsledky průzkumu mezi uživateli Blenderu uskutečněného v říjnu a listopadu 2025. Zúčastnilo se více než 5000 uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Bezpečnostní upozornění

    V dokumentově orientované databázi MongoDB byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická bezpečností chyba CVE-2025-14847 aneb MongoBleed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.12. 23:11 | IT novinky

    Při úklidu na Utažské univerzitě se ve skladovacích prostorách náhodou podařilo nalézt magnetickou pásku s kopií Unixu V4. Páska byla zaslána do počítačového muzea, kde se z pásky úspěšně podařilo extrahovat data a Unix spustit. Je to patrně jediný známý dochovaný exemplář tohoto 52 let starého Unixu, prvního vůbec programovaného v jazyce C.

    🇨🇽 | Komentářů: 1
    29.12. 15:55 | Komunita

    FFmpeg nechal kvůli porušení autorských práv odstranit z GitHubu jeden z repozitářů patřících čínské technologické firmě Rockchip. Důvodem bylo porušení LGPL ze strany Rockchipu. Rockchip byl FFmpegem na porušování LGPL upozorněn již téměř před dvěma roky.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    29.12. 15:44 | Zajímavý software

    K dispozici je nový CLI nástroj witr sloužící k analýze běžících procesů. Název je zkratkou slov why-is-this-running, 'proč tohle běží'. Klade si za cíl v 'jediném, lidsky čitelném, výstupu vysvětlit odkud daný spuštěný proces pochází, jak byl spuštěn a jaký řetězec systémů je zodpovědný za to, že tento proces právě teď běží'. Witr je napsán v jazyce Go.

    🇨🇽 | Komentářů: 1
    29.12. 15:33 | Zajímavý software

    Yazi je správce souborů běžící v terminálu. Napsán je v programovacím jazyce Rust. Podporuje asynchronní I/O operace. Vydán byl v nové verzi 25.12.29. Instalovat jej lze také ze Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 18:44 | Komunita

    Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 13:22 | Zajímavý software

    Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (33%)
     (1%)
     (23%)
     (1%)
     (2%)
     (1%)
     (11%)
     (11%)
     (17%)
    Celkem 195 hlasů
     Komentářů: 21, poslední včera 18:58
    Rozcestník

    Chyba vznikne snadno

    3.5.2006 22:10 | Přečteno: 1705× | Gammu

    Jak si tak čtu zprávičku o chybě v xkách a koukám na patch, který ji opravuje, tak se nemůžu ubránit pocitu, že tu samou chybu jsem dnes už někde viděl.

    Po chvíli uvažování mi to docvakne a vzpomenu si na dnešní commit do python-gammu. Teď mi nezvbývá než souhlasit s těmi co tvrdí, že toto vznikne hrozně snadno :-).

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.5.2006 22:20 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Tyhle chyby jsou nejhorší.

    Uvedu příklad: člověk něco nakóduje, pak mu to nefunguje dle očekávání, tak kus kódu zakomentuje, nechá jen "basic" část, která funguje. Postupně odkomentovává a zjišťuje, že nemá potuchy, kde by chyba mohla být. Nervozita. Smaže půlku kódu a napíše jej znovu. Pořád nic, chyba je jinde. Třískání klávesnicí o stůl. No a nakonec zjistí, že nový kód je mnohem hůř napsaný než ten starý a že prapůvodcem byl zapomenutý středník na 3. řádku.

    Nevyhýbám se trvzení, že by to mohl být autobiografický příklad ;-)
    5.5.2006 11:07 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Jo, tohle jsem už někde viděl. Mám rád když lítaj písmenka z klávesnice :-D
    Heron avatar 3.5.2006 22:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno

    Hmm, ten patche vypadá hodně usměvně. Bohužel, něčemu podobnému se v C asi zabránit nedá, co?

    geteuid je pointer na funkci, zatímco geteuid() je volání funkce, což je céčku jedno. Nebo existuje nějaký parser, který by na podobné konstrukce upozornil?

    3.5.2006 22:32 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Můžeš si vytvořit vlastní logické operace, které budou pracovat jen nad typem boolean, a relační operátory, které budou vracet jen typ boolean.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    3.5.2006 22:35 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Cisty C umi operator overloading?
    3.5.2006 22:40 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Těžko. Ale to nepotřebuješ, bylo by to jen matoucí a dalším zdrojem chyb. Lepší se mi zdá vytvořit si novou sadu vlastních operátorů a ty používat (místo >, třeba .GT. :-)).
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    3.5.2006 22:45 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    a definovat je pres #define ..., vid...
    3.5.2006 22:48 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Tak s tím .GT. to byl vtip, protože to je z Fortranu. Ale proč nepoužít funkce?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    3.5.2006 22:49 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    3.5.2006 22:46 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Jezisi takovyhle veci nepiste na verejnosti. Jeste se toho nekdo chytne a vazne to tak udela.
    3.5.2006 22:42 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Pretezovat operatory pro vestavene typy nejde ani v c++.
    Heron avatar 3.5.2006 22:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    No nemyslel jsem upravou kódu, prostě jen nějaký prográmek, který by se mrknul na kód a určit by podle pravidel místa, která by mohla být nebezpečná.

    Běžně kompilátory upozorňují na neinicializovanou proměnnou, tak proč ne na nevhodně použitý pointer? Tuším ale, že nějaký kompilátor mě za podobné "chyby" seřval (třeba i za = použité v if). Možná to byl ten k MSVSC++.
    3.5.2006 23:14 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Za = v if seřve i gcc. Pointer se používá dost často, takže to asi warning není.
    4.5.2006 07:32 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Bohužel proti porovnání pointeru s nulou neprotestuje ani GCC4 s -Wall, dokonce mám neblahé tušení, že snad i přímo norma specifikuje, že to musí být přípustné (ale ruku do ohně bych za to nedal, musel bych se podívat). Je to celkem logické, idiomy typu 'if (!p)' se používají skoro všude. Navíc se i NULL často #definuje jako '0' místo '((void*) 0)'.
    Luk avatar 4.5.2006 09:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Mám dokonce dojem, že tam je něco jako:
    #ifdef __cplusplus
    #define NULL 0
    #else
    #define NULL ((void*) 0)
    #elif
    
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.5.2006 12:33 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Jenže v tomto případě to není pointer, ale compile-time konstanta, použitelná např. pro statickou definici, a gcc to samozřejmě ví.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    5.5.2006 13:03 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Tak zrovna tenhle warning se mi moc nelíbí a je myslím dosti pomýlený. Množství lidí kteří píšou v C a místo dvou rovnítek omylem napíšou jen jedno, a zároveň mají náhodou na levé straně lvalue se limitně blíží nule. A přidání závorek a explicitního srovnání s NULL čitelnost kódu jednoznačně *ZHORŠÍ*, protože na levé straně se pak nakupí minimálně dvě otevírací závorky vedle sebe. Viz idiomy:
    while (curr = next_foo(bar))
      baz(curr);
    
    while ((curr = next_foo(bar)) != NULL)
      baz(curr);
    
    Stejně nechápu proč vlastně C trvá na závorkách kolem expr v příkazech if, while, for, switch, protože jsou obvykle redundantní a pouze snižují čitelnost. Zlatej python.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    5.5.2006 14:39 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Zase ten zlatej Python neumí přiřazování v podmínkovém výrazu uvnitř if, while, apod.. takže jsem došel na to, že v Pythonu se leccos zapíše dost složitěji, než v C. Stejně tak jsem v Pythonu nenašel ani obdobu do while, ani skutečný cyklus for (to co jsem našel v Pythonu pod názvem for byl ve skutečnosti cyklus typu foreach). Ono je to vlastně jedno, jestli máte závorky kolem expr u if, while atd., nebo jestli tam máte dvojtečku na konci jako v Pythonu, nějaké ohraničení expr prostě potřebujete.
    5.5.2006 15:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Python nebyl desingován jako mlátička, ale jako (více méně úspěně) elegantní nástroj, kdežto C je v podstatě makroassembler ;-). Čímž nechci C shazovat, protože je to můj oblíbený jazyk, jenom je určen na něco trochu jiného.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    5.5.2006 17:34 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    To bude tím, že hlavní důvodem vzniku C bylo to, aby v něm jeho autoři napsali operační systém. Takže se při jeho návrhu řídili výhradně praktickými hledisky. Hezky to ilustruje důvod, který uvádějí pro volbu = pro přiřazení a == pro porovnání: v programech se statisticky výrazně častěji přiřazuje než porovnává na rovnost, proto je pro přiřazení zvolen kratší operátor; na rozdíl od Pascalu, který byl stvořen jako jazyk pro výuku, jehož návrh zohledňuje spíše teoretická hlediska než praktická. Jinak by totiž Wirtha nikdy nemohlo napadnout něco tak šíleného, jako dát operátorům and a or vyšší prioritu než porovnávání (a takových příkladů by se v Pascalu našlo víc).
    5.5.2006 17:47 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Však já nic jiného netvrdím ;-). Jinak to srovnání bylo C vs Python, Pascal bych sem opravdu netahal.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luk avatar 3.5.2006 23:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Ano, microsoftí takové věci hlásí (ale zrovna to = jen jako warning). Ale zase nehlásí jiné, které hlásí GCC. To si nevybereš :-D

    Ale lze používat pomocné programy (jako např. splint), které leccos najdou.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.5.2006 12:29 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Pomocné programy jsou ze systémového hlediska dosti blbost, protože z velké části zbytečně duplikují celý preprocesor a parser z gcc. Mnohem lepší by byl pluginový systém pro gcc, kde by sis mohl naháčkovat kontroly na té úrovni překladu, kterou uznáš za vhodné, a pak jednoduše balíček rekompiloval.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    Luk avatar 4.5.2006 16:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    To je sice pravda, ale v tuto chvíli je jediné řešení používat tyto nástroje (nebo nepoužívat a mít tam podobné chyby ;-)).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.5.2006 08:39 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Zrovna takový prográmejk přišel na tu chybu v Xorg.
    4.5.2006 12:25 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Především se mi zdá že test na "real uid je root nebo effective uid není root" jaksi postrádá smysl, jde o sčítání (logické or) hrušek s jablky. Jestli ten kód má nějaký smysl, rád bych se ho dozvěděl.
       /* First the options that are only allowed for root */
       if (getuid() == 0 || geteuid() != 0)
    
    Jo a chybějící function call by mělo gcc v tomto případě hlásit, protože geteuid bez závorek je reference na externí symbol, tudíž je blbost jej castovat na bool.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    4.5.2006 12:32 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Logika je asi taková, že pokud si root (getuid) tak to můžeš udělat. Pokud binárka je setuid a tím se nastaví efektivní uid na roota, tak ne. Pokud je binárka uživatelova a/nebo nemá setuid, tak si s tím může dělat cokoliv.
    4.5.2006 12:51 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Aha, už rozumím. Jenže X je a vždy bylo setuid root (jinak by ten šmejd nemohl na železo), takže geteuid() != 0 je vždy false, takže ten test tam IMHO nemá co dělat. A kdyby tam nebyl, nebyla by ani chyba :)
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    4.5.2006 13:03 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    X nemusí mít suid bit, pokud ho nepotřebujete spouštět interaktivně pomocí startx. Což dnes naprostá většina uživatelů nepotřebuje.
    4.5.2006 13:12 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Jenže pokud X není setuid, tak jej musí spouštět root, tudíž se druhý test s geteuid() v podmínce stejně přeskakuje a nemá tam tedy co dělat.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    5.5.2006 14:42 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    kuli jednej zavorce sem dnes stahoval 88 MB rpmka v updatu :-D
    5.5.2006 14:52 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Máš používat distribuci která má Xka rozdělená :-).
    5.5.2006 15:57 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    Buď rád, že nemáš Gentoo jako já :-)
    10.5.2006 13:03 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chyba vznikne snadno
    88Meg kvůll chybě v (pravděpodobně) nadbytečném kódu.. jaká ironie. :)
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.