abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    včera 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 12
    včera 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 1
    včera 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 34
    16.4. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1354 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    David Ježek avatar 13.1.2008 21:42 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    za život jsem používal CRT od průměrné 15" až po hiend 21" EIZO, stejně tak LCD od podprůměrného Aceru až po hiend 24" EIZO za 40k. Oba tábory nabízí jak shit, tak absolutně špičkovou kvalitu. Neposuzuj LCD podle shitu v notebooku, neposuzuj LCD podle Aceru, Benq a dalších. Posuzuj je podle kvalitních PVA/MVA a IPS panelů. Pak poznáš, že i LCD produkuje za jistých okolností famózní obraz.
    vogo avatar 13.1.2008 21:48 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Pravda je že LCD se kterým jsem měl tu čest u Appla bylo o dost lepší, ale i tak mi klasický monitor od Sony (i když právě trinitron) seděl o dost víc :). Je ale také pravda, že jsem neměl co k dočinění se špičkou.
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    kotyz avatar 14.1.2008 18:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    bohuzel mi musi stacit benq za +/- 6 000,- na eizo za +/- 20 000,- fakt neni. ale byl by to asi zazitek - poradny barvy ktery se nemeni kdyz pohnu hlavou na stranu, dost vstupu, technologie pro lepsi obraz, ...

    kde ale na to sakra brat?

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.1.2008 08:51 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Kdysi jsme měli ve škole CRT monitory Benq – a, jak to říci – kvalita těch monitorů odpovídala jejich zvukomalebnému názvu. U některých byl dost špatný obraz, a ty monitory dělaly občas to, že prostě přestaly zobrazovat – bylo nutné monitor vypnout, fyzicky odpojit od napájení, chvíli počkat a znovu zapnout. Třeba už teď dělají kvalitnější výrobky, nebo to byl prostě jeden nepodařený typ. Každopádně za +/- 6000 lze pořídit i jiné značky, třeba LG nevychází dráž.
    13.1.2008 21:50 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Ha naopak preferuju obraz kde vidim krasne ostry pixely, vsechny autoaliasingy hned vypinam. Takze preferuju LCD, ale nechci acer, to co mame ve skole, to je neco prisernsyho, cely je to rozplizly...

    Jinak kvalitni CRT lze poridit i ted, nedavno jsme kupoval repas 21 IBM z www.boxed.cz. Opravdu _perfektni_ kousek. Nedavno tady nekdo podobnej prodaval.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    13.1.2008 21:58 I.X.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Aniž bych chtěl dělat "advocatus aceri", je skutečností, že i Acer nabízí poměrně slušná LCD - ale to se nesmí kupovat ten nejlevnější aušus, jako se to namnoze děje... opravdu doporučuji nějaký vyšší model, JE to rozdíl.
    Michal Fecko avatar 13.1.2008 22:07 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Mam Acer 2223W a porovnaval som Eizo 19" LCD ktore bolo hned vedla a v obraze som velmi velky rozdiel nevidel...
    kotyz avatar 14.1.2008 18:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    diky za tip na boxed.cz, zrovna shanim levne nejaky starsi pc a tady maji asi nejzajimavejsi nabidku co sem zatim na netu nasel.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    elenril avatar 13.1.2008 21:52 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Souhlasím, až na to, že na dva drátky u svého Diamondtronu jsem si zvykl :). Beztak nejsou skoro vidět a obraz je naprosto skvělý.

    Možná, že LCD opravdu dokáže produkovat dobrý obraz, ale v několikanásobně větší ceně, takže CRT ftw.
    Ilfirin avatar 13.1.2008 21:53 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Ale to je jednoduché :-D . Co mi kazí zrak a co ne? (zbytek je jen otázka technologií)
    13.1.2008 22:00 I.X.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Zrak kazí cokoliv, co je špatně nastaveno a je úplně jedno, jakou to má technologii.
    Ilfirin avatar 14.1.2008 12:46 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    LCD panely pokud vím, zrak nekazí jelikož nevyzařují a neblikají. Tou technologií jsem myslel kvalitu obrazu (ať sí říká kdo chce co chce, kouknu a LCD se mi líbí prostě více). CRT je technologie na ústupu, ale chápu, že pár lidí se tomu brání. Pár lidí se totiž brání všemu.
    Luk avatar 14.1.2008 13:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Zrak nekazí ani to, ani ono. Dokonce ani čtení při baterce nebo při svíčce. Je to vědecky prokázáno.
    CRT je technologie na ústupu, ale chápu, že pár lidí se tomu brání. Pár lidí se totiž brání všemu.
    Ono je potřeba to rozlišovat. Jedni se tomu brání z principu, jiní pro to mají pádné důvody. Například podání barev u LCD dosud není na úrovni, na jaké je CRT (a ani sebepečlivější kalibrace to neřeší). Proto tam, kde na podání barev záleží, má stále navrch CRT.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Ilfirin avatar 14.1.2008 13:23 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Nu tedy dobrá. S těma barvama souhlasím (ale to normálního uživatele moc netrápí).
    14.1.2008 15:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Například podání barev u LCD dosud není na úrovni, na jaké je CRT (a ani sebepečlivější kalibrace to neřeší).
    Mno, jak u kterých typů panelů. :-) (Ale může za to být šílená pálka...)
    Luk avatar 15.1.2008 01:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Ano, u tohoto monitoru by barevné podání mohlo být dostačně kvalitní. Ale pálka je to opravdu vydatná :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.1.2008 22:12 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Notebooky jsou zlo, to mi nikdo nevymluví. Ale mnohem větší nevýhodu vidím v tom, že jsou absolutně neergonomické. Prostě když srovnám moje LCD upevněné na rameno (BTW miluju ten prostor, co mám pod monitorem)... škoda mluvit :-( Lidi se stejně nepoučej.
    vogo avatar 13.1.2008 22:16 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    ovšem celkem užitečné zlo :)
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    14.1.2008 21:00 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    A co ti brání k tomu notebooku připojit svoje LCD upevněné na rameno? Vážně ignor...
    14.1.2008 21:33 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Ty jsi ale popleta. Připojení k něčemu jinému notebooku na ergonomii nepřidá, neergonomičnost je jeho vlastnost. Takže aby něco podobného tomu, cos napsal, mohlo býti argumentem, tak bych notebook nesměl používat jinak než připojený k tomu monitoru, čímž bych zněj v podstatě udělal desktop :-P
    15.1.2008 07:12 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Sotva. Pokud na tom notebooku většinu doby pracuješ doma (a třeba na jednom dalším místě, typicky v zaměstnání), tak se ti vyplatí mít tam LCD a klávesnici/myš, nemyslíš?

    Pořád ten notebook s sebou můžeš vzít na cesty a pracovat s trochu menším pohodlím v „terénu“.
    Luk avatar 15.1.2008 14:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Přesně tak. Takhle totiž notebook používá spousta lidí. Většinu času u něj sedí doma nebo v kanceláři a do terénu ho nosí jen občas. Současně si nechtějí pořizovat ještě další počítač, často by jim ani nepřinesl nic navíc (třeba pokud na něm dělají jen kancelářskou práci). Takže mohou mít všechny potřebné periférie (případně i s dokovací stanicí) a notebook bez problémů používat jako běžný stabilní počítač.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    MMMMMMMMM avatar 13.1.2008 22:31 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Dlouhou, předlouhou dobu jsem byl odpůrcem LCD panelů - tehdy, když jsem o nich nechtěl ani slyšet, byla kvalita zobrazení něco neskutečně hnusného :) Ve škole jsme měli v jedné učebně LCD od AOC, a to byl děs a hrůza - rozmazaná patlanina, brrr. Ale teď, když už chodím do práce a vůbec kdy doba značně pokročila, musím naopak říci, že je hrozné dělat na tom CRT, co mám doma :) V práci mám Acer AL1716, což je takový lowend, ale obraz na něm je čistý a ostrý, velmi dobře se mi na něm pracuje a hlavně čte text. Ta technologie je přeci jen už někde jinde... Ale jiný kamarád má LCD od LG, nějakou 19" a musím říci, že na té se mi obraz moc nelíbí... Ale nevím, jak moc starý ten jeho LCD je, možná ještě z dob, kdy pro mne LCD bylo synonymem rozmazané patlaniny ;-)
    Luk avatar 13.1.2008 22:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    upozorňuji, že taky nesnesu trinitrony, ty dva drátky mě opravdu dohání k šílenství
    Vzhledem k tomu, jakou kvalitu CRT monitory EIZO s obrazovkou Trinitron nabízely, jsou problémy se dvěma téměř neviditelnými drátky opravdu úsměvné :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    vogo avatar 13.1.2008 22:48 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    opravdu mě to strašlivě vadí, ať je to úsměvné jakkoli, prostě mi tam neustále utíkají oči. Ale pravda je, že kvalita takové obrazovky je excelentní
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    Michal Fecko avatar 13.1.2008 22:50 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    ja som tam ziadne drotiky nevidel nikdy...
    13.1.2008 23:07 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Jednoznacne LCD, pokud je v nem panel s lepsi nez TN technoloogii, nechapu, proc to vyrobci neuvadeji na svych strankach, co presne za panel v LCD je. Asi proto, ze to je normalnim kupcum jedno...
    14.1.2008 09:53 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Je mi to fuk, hlavně když to viditelně nebliká a není to rozmazané. To tu nějak moc žerete. Mi připadá, že kažký se tady živí grafikou :).
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    14.1.2008 10:01 bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Urcite LCD, z CRTcek me proste bolej oci, nespravil to ani trinitron. Dalsi vyhoda je ze 22" LCD se prenasi podstatne lepe :-)
    14.1.2008 12:43 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Me neboli oci z niceho krome 17" LCD IIyama co mam v praci, z toho obcas silim, uz pul roku se snazim najit optimalni nastaveni... jinak, doma mam 21" trinitron, az na to ze to je tezky jako prase naprosta spokojenost :)
    17.1.2008 12:35 b*d | blog: b_d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    zkusil jsi LED Display?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.