abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 01:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.6, tj. šestá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.15, tj. poslední patnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm, k dispozici je LTS. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 16:11 | Bezpečnostní upozornění

    V jádře Linux byla nalezena a v upstreamu již byla opravena kritická zranitelnost GhostLock aneb CVE-2026-43499. Lokálnímu uživateli umožňuje získat práva roota a také obejít kontejnerovou izolaci. Zranitelnost existovala v Linuxu 15 let, tj. od roku 2011, od Linuxu verze 2.6.39.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    10.7. 13:55 | IT novinky

    Evropská komise předběžně shledala, že návykový design aplikací Instagram a Facebook od americké společnosti Meta porušuje unijní nařízení o digitálních službách (DSA). Návykový design zahrnuje například takzvané nekonečné posouvání, automatické přehrávání videí, tzv. push notifikace, kdy aplikace uživatele vybízí k návratu do jejího prostředí, či vysoce personalizovaný algoritmus, který rychle pozná, co uživatele baví a snaží

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.7. 12:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.97.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 05:00 | IT novinky

    Švýcarská společnost Punkt. má nově v nabídce telefon Punkt. MC03. Telefon byl navržen ve Švýcarsku s důrazem na soukromí a digitální suverenitu a vyroben v Německu. V telefonu běží operační systém AphyOS (Apostrophy OS) založený na AOSP (Android Open Source Project) 15. Cena telefonu je 745 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    10.7. 04:44 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 7.0. Kompilátor byl kvůli výkonu přepsán z TypeScriptu do Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.7. 17:00 | IT novinky

    Europarlament podpořil pozměněnou verzi výjimky známé jako „chat control 1.0“ umožňující firmám skenovat soukromou komunikaci na internetu kvůli ochraně dětí před zneužitím. Pozměňovací návrhy přijaté europoslanci však počítají s tím, že z výjimky bude vyřazena šifrovaná komunikace. Výjimka přestala platit začátkem dubna poté, co se Evropský parlament a Rada EU nedokázaly shodnout na jejím prodloužení. Rada následně přijala

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    9.7. 04:44 | Bezpečnostní upozornění

    Nejnovější X.Org X server 21.1.24 a Xwayland 24.1.13 řeší 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.7. 04:22 | Komunita

    Clement "Clem" Lefebvre publikoval souhrn dění v Linux Mintu za červen 2026. Vypíchnuta je vylepšená podpora Waylandu. Už není považována za experimentální. V příští verzi Linux Mintu, plánována je na Vánoce, bude běh Cinnamonu plně podporován na X11 i Waylandu. V květnu na vývoj Linux Mintu přispělo 611 dárců celkovou částkou 19 612 dolarů. Dalších 2 326 patronů přispělo na Patreonu celkovou částkou 5 334 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.7. 04:00 | Bezpečnostní upozornění

    V Linuxu v KVM byla nalezena a v upstreamu již byla opravena kritická zranitelnost Januscape aneb CVE-2026-53359. Root na hostovaném počítači (virtuální stroj) může obejít izolaci a získat plnou kontrolu nad hostitelským systémem (DoS útok nebo vzdálené spuštění kódu s právy roota). Na obou hlavních architekturách – Intel i AMD. Zranitelnost v Linuxu existovala téměř 16 let (od srpna 2010 do června 2026).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (10%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 2103 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Nemám rád LCD panely

    13.1.2008 21:36 | Přečteno: 2209× | Ostatní | poslední úprava: 13.1.2008 21:42

    Máte raději CRT nebo LCD?

    Uznávám, že nekoukám do toho nejkvalitnějšího co lze pořídit, ale dnes jsem strávil většinu dne před notebookem a opravdu z toho už rostu. Vidím pixel po pixelu oddělený titěrnou mřížkou, zdá se, že každý září jinak, každý na kterém je nějaký prach je chvilku považován za vadný :), po delším pohledu bliká lampa, i když je v pořádku a i v naprosté tmě je osvětlení stabilní.

    Prostě mě to točí :), možná bych měl jít dělat něco jiného…

    Pravda je, že LCD je k očím šetrnější a méně žravé, ale až budu kupovat zobrazovací zařízení k desktopu, starý CRT monitor už má svůj zenit dávno za sebou, tak se budu dost dlouho rozmýšlet. Kvalitní CRT je mi příjemnější.

    V anketě samozřejmě nemyslím vypálenou patnáctku z minulého století :) a ani LCD nevydrží věčně jako nové, takže myslím nové kousky.

    Dodatek: upozorňuji, že taky nesnesu trinitrony, ty dva drátky mě opravdu dohání k šílenství :)

           

    Hodnocení: 71 %

            špatnédobré        

    Anketa

    na co koukáte raději?
     (14 %)
     (81 %)
     (6 %)
    Celkem 217 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Ježek avatar 13.1.2008 21:42 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    za život jsem používal CRT od průměrné 15" až po hiend 21" EIZO, stejně tak LCD od podprůměrného Aceru až po hiend 24" EIZO za 40k. Oba tábory nabízí jak shit, tak absolutně špičkovou kvalitu. Neposuzuj LCD podle shitu v notebooku, neposuzuj LCD podle Aceru, Benq a dalších. Posuzuj je podle kvalitních PVA/MVA a IPS panelů. Pak poznáš, že i LCD produkuje za jistých okolností famózní obraz.
    vogo avatar 13.1.2008 21:48 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Pravda je že LCD se kterým jsem měl tu čest u Appla bylo o dost lepší, ale i tak mi klasický monitor od Sony (i když právě trinitron) seděl o dost víc :). Je ale také pravda, že jsem neměl co k dočinění se špičkou.
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    kotyz avatar 14.1.2008 18:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    bohuzel mi musi stacit benq za +/- 6 000,- na eizo za +/- 20 000,- fakt neni. ale byl by to asi zazitek - poradny barvy ktery se nemeni kdyz pohnu hlavou na stranu, dost vstupu, technologie pro lepsi obraz, ...

    kde ale na to sakra brat?

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.1.2008 08:51 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Kdysi jsme měli ve škole CRT monitory Benq – a, jak to říci – kvalita těch monitorů odpovídala jejich zvukomalebnému názvu. U některých byl dost špatný obraz, a ty monitory dělaly občas to, že prostě přestaly zobrazovat – bylo nutné monitor vypnout, fyzicky odpojit od napájení, chvíli počkat a znovu zapnout. Třeba už teď dělají kvalitnější výrobky, nebo to byl prostě jeden nepodařený typ. Každopádně za +/- 6000 lze pořídit i jiné značky, třeba LG nevychází dráž.
    13.1.2008 21:50 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Ha naopak preferuju obraz kde vidim krasne ostry pixely, vsechny autoaliasingy hned vypinam. Takze preferuju LCD, ale nechci acer, to co mame ve skole, to je neco prisernsyho, cely je to rozplizly...

    Jinak kvalitni CRT lze poridit i ted, nedavno jsme kupoval repas 21 IBM z www.boxed.cz. Opravdu _perfektni_ kousek. Nedavno tady nekdo podobnej prodaval.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    13.1.2008 21:58 I.X.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Aniž bych chtěl dělat "advocatus aceri", je skutečností, že i Acer nabízí poměrně slušná LCD - ale to se nesmí kupovat ten nejlevnější aušus, jako se to namnoze děje... opravdu doporučuji nějaký vyšší model, JE to rozdíl.
    Michal Fecko avatar 13.1.2008 22:07 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Mam Acer 2223W a porovnaval som Eizo 19" LCD ktore bolo hned vedla a v obraze som velmi velky rozdiel nevidel...
    kotyz avatar 14.1.2008 18:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    diky za tip na boxed.cz, zrovna shanim levne nejaky starsi pc a tady maji asi nejzajimavejsi nabidku co sem zatim na netu nasel.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    elenril avatar 13.1.2008 21:52 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Souhlasím, až na to, že na dva drátky u svého Diamondtronu jsem si zvykl :). Beztak nejsou skoro vidět a obraz je naprosto skvělý.

    Možná, že LCD opravdu dokáže produkovat dobrý obraz, ale v několikanásobně větší ceně, takže CRT ftw.
    Ilfirin avatar 13.1.2008 21:53 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Ale to je jednoduché :-D . Co mi kazí zrak a co ne? (zbytek je jen otázka technologií)
    13.1.2008 22:00 I.X.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Zrak kazí cokoliv, co je špatně nastaveno a je úplně jedno, jakou to má technologii.
    Ilfirin avatar 14.1.2008 12:46 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    LCD panely pokud vím, zrak nekazí jelikož nevyzařují a neblikají. Tou technologií jsem myslel kvalitu obrazu (ať sí říká kdo chce co chce, kouknu a LCD se mi líbí prostě více). CRT je technologie na ústupu, ale chápu, že pár lidí se tomu brání. Pár lidí se totiž brání všemu.
    Luk avatar 14.1.2008 13:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Zrak nekazí ani to, ani ono. Dokonce ani čtení při baterce nebo při svíčce. Je to vědecky prokázáno.
    CRT je technologie na ústupu, ale chápu, že pár lidí se tomu brání. Pár lidí se totiž brání všemu.
    Ono je potřeba to rozlišovat. Jedni se tomu brání z principu, jiní pro to mají pádné důvody. Například podání barev u LCD dosud není na úrovni, na jaké je CRT (a ani sebepečlivější kalibrace to neřeší). Proto tam, kde na podání barev záleží, má stále navrch CRT.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Ilfirin avatar 14.1.2008 13:23 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Nu tedy dobrá. S těma barvama souhlasím (ale to normálního uživatele moc netrápí).
    14.1.2008 15:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Například podání barev u LCD dosud není na úrovni, na jaké je CRT (a ani sebepečlivější kalibrace to neřeší).
    Mno, jak u kterých typů panelů. :-) (Ale může za to být šílená pálka...)
    Luk avatar 15.1.2008 01:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Ano, u tohoto monitoru by barevné podání mohlo být dostačně kvalitní. Ale pálka je to opravdu vydatná :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.1.2008 22:12 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Notebooky jsou zlo, to mi nikdo nevymluví. Ale mnohem větší nevýhodu vidím v tom, že jsou absolutně neergonomické. Prostě když srovnám moje LCD upevněné na rameno (BTW miluju ten prostor, co mám pod monitorem)... škoda mluvit :-( Lidi se stejně nepoučej.
    vogo avatar 13.1.2008 22:16 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    ovšem celkem užitečné zlo :)
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    14.1.2008 21:00 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    A co ti brání k tomu notebooku připojit svoje LCD upevněné na rameno? Vážně ignor...
    14.1.2008 21:33 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Ty jsi ale popleta. Připojení k něčemu jinému notebooku na ergonomii nepřidá, neergonomičnost je jeho vlastnost. Takže aby něco podobného tomu, cos napsal, mohlo býti argumentem, tak bych notebook nesměl používat jinak než připojený k tomu monitoru, čímž bych zněj v podstatě udělal desktop :-P
    15.1.2008 07:12 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Sotva. Pokud na tom notebooku většinu doby pracuješ doma (a třeba na jednom dalším místě, typicky v zaměstnání), tak se ti vyplatí mít tam LCD a klávesnici/myš, nemyslíš?

    Pořád ten notebook s sebou můžeš vzít na cesty a pracovat s trochu menším pohodlím v „terénu“.
    Luk avatar 15.1.2008 14:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Přesně tak. Takhle totiž notebook používá spousta lidí. Většinu času u něj sedí doma nebo v kanceláři a do terénu ho nosí jen občas. Současně si nechtějí pořizovat ještě další počítač, často by jim ani nepřinesl nic navíc (třeba pokud na něm dělají jen kancelářskou práci). Takže mohou mít všechny potřebné periférie (případně i s dokovací stanicí) a notebook bez problémů používat jako běžný stabilní počítač.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    MMMMMMMMM avatar 13.1.2008 22:31 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Dlouhou, předlouhou dobu jsem byl odpůrcem LCD panelů - tehdy, když jsem o nich nechtěl ani slyšet, byla kvalita zobrazení něco neskutečně hnusného :) Ve škole jsme měli v jedné učebně LCD od AOC, a to byl děs a hrůza - rozmazaná patlanina, brrr. Ale teď, když už chodím do práce a vůbec kdy doba značně pokročila, musím naopak říci, že je hrozné dělat na tom CRT, co mám doma :) V práci mám Acer AL1716, což je takový lowend, ale obraz na něm je čistý a ostrý, velmi dobře se mi na něm pracuje a hlavně čte text. Ta technologie je přeci jen už někde jinde... Ale jiný kamarád má LCD od LG, nějakou 19" a musím říci, že na té se mi obraz moc nelíbí... Ale nevím, jak moc starý ten jeho LCD je, možná ještě z dob, kdy pro mne LCD bylo synonymem rozmazané patlaniny ;-)
    Luk avatar 13.1.2008 22:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    upozorňuji, že taky nesnesu trinitrony, ty dva drátky mě opravdu dohání k šílenství
    Vzhledem k tomu, jakou kvalitu CRT monitory EIZO s obrazovkou Trinitron nabízely, jsou problémy se dvěma téměř neviditelnými drátky opravdu úsměvné :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    vogo avatar 13.1.2008 22:48 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    opravdu mě to strašlivě vadí, ať je to úsměvné jakkoli, prostě mi tam neustále utíkají oči. Ale pravda je, že kvalita takové obrazovky je excelentní
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    Michal Fecko avatar 13.1.2008 22:50 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    ja som tam ziadne drotiky nevidel nikdy...
    13.1.2008 23:07 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Jednoznacne LCD, pokud je v nem panel s lepsi nez TN technoloogii, nechapu, proc to vyrobci neuvadeji na svych strankach, co presne za panel v LCD je. Asi proto, ze to je normalnim kupcum jedno...
    14.1.2008 09:53 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Je mi to fuk, hlavně když to viditelně nebliká a není to rozmazané. To tu nějak moc žerete. Mi připadá, že kažký se tady živí grafikou :).
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    14.1.2008 10:01 bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Urcite LCD, z CRTcek me proste bolej oci, nespravil to ani trinitron. Dalsi vyhoda je ze 22" LCD se prenasi podstatne lepe :-)
    14.1.2008 12:43 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    Me neboli oci z niceho krome 17" LCD IIyama co mam v praci, z toho obcas silim, uz pul roku se snazim najit optimalni nastaveni... jinak, doma mam 21" trinitron, az na to ze to je tezky jako prase naprosta spokojenost :)
    17.1.2008 12:35 b*d | blog: b_d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád LCD panely
    zkusil jsi LED Display?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.