Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Jen tak, před nedávnem, z dlouhé chvíle vzniklo toliko kódu…
#include "iostream" using namespace std; class CsSuccesor { public: CsSuccesor(); CsSuccesor(CsSuccesor &that); ~CsSuccesor(); CsSuccesor& Succesor(CsSuccesor &that); friend ostream& operator <<(ostream &stream, CsSuccesor succesor); CsSuccesor& operator =(CsSuccesor &that); CsSuccesor& operator +(CsSuccesor &that); CsSuccesor& operator -(CsSuccesor &that); unsigned long long int ToInteger(); private: CsSuccesor *m_pSucc; }; CsSuccesor::CsSuccesor() { m_pSucc = NULL; } CsSuccesor::CsSuccesor(CsSuccesor &that) { m_pSucc = NULL; if (that.m_pSucc != NULL) { m_pSucc = new CsSuccesor(*(that.m_pSucc)); } } CsSuccesor::~CsSuccesor() { if (m_pSucc != NULL) { delete m_pSucc; m_pSucc = NULL; } } CsSuccesor& CsSuccesor::Succesor(CsSuccesor &that) { m_pSucc = new CsSuccesor(); if (that.m_pSucc != NULL) { m_pSucc->Succesor(*(that.m_pSucc)); } return *this; } ostream& operator <<(ostream &stream, CsSuccesor succesor) { if (succesor.m_pSucc) { stream << "Succ(" << *(succesor.m_pSucc) << ")"; } else { stream << "Zero"; } return stream; } CsSuccesor& CsSuccesor::operator =(CsSuccesor &that) { if (this != &that) { if (m_pSucc != NULL) { delete m_pSucc; m_pSucc = NULL; } if (that.m_pSucc) { m_pSucc = new CsSuccesor(*that.m_pSucc); } } return *this; } CsSuccesor& CsSuccesor::operator +(CsSuccesor& that) { CsSuccesor* out = new CsSuccesor(); if (m_pSucc != NULL) { out->m_pSucc = new CsSuccesor(*m_pSucc + that); } else { if (that.m_pSucc != NULL) { out = new CsSuccesor(that); } } return *out; } CsSuccesor& CsSuccesor::operator -(CsSuccesor& that) { CsSuccesor* out = new CsSuccesor(*this); if (that.m_pSucc != NULL) { if (m_pSucc != NULL) { delete out; out = new CsSuccesor(*m_pSucc - *that.m_pSucc); } } return *out; } unsigned long long int CsSuccesor::ToInteger() { return (m_pSucc != NULL ? m_pSucc->ToInteger() + 1 : 0); } int main() { CsSuccesor succ1; cout << succ1 << '\n' << succ1.ToInteger() << '\n'; CsSuccesor succ2(succ1); cout << succ2 << '\n' << succ2.ToInteger() << '\n'; CsSuccesor succ3(succ1.Succesor(succ2)); cout << succ3 << '\n' << succ3.ToInteger() << '\n'; CsSuccesor succ4 = succ3; cout << succ4 << '\n' << succ4.ToInteger() << '\n'; CsSuccesor succ5 = succ3 + succ4; cout << succ5 << '\n' << succ5.ToInteger() << '\n'; CsSuccesor succ6 = succ5 - succ3; cout << succ6 << '\n' << succ6.ToInteger() << '\n'; return 0; }
…netvrdím, že ve všech rysech je to dokonalé, ale zábavné a hravé.
Tiskni
Sdílej:
void do(int A[], int s) {
int i, j, k, l;
k = size / 2;
while (k > 0) {
for (i = k; i < s; i++) {
j = i;
l = A[i];
while ((j >= k) && (A[j-k] > l)) {
A[j] = A[j - k];
j = j - k;
}
A[j] = l;
}
if (k == 2)
k = 1;
else
k = (int) (k / 2.2);
}
}
Eliminace poznámek a (tím blbým způsobem jsou i vhodné názvy proměnných formou poznámek a přesto znám programátory, kteří používají jména jako: xx, yy, xxx, yyy, xxxx, yyyy) substituce názvů proměnných jejich stručnějším ekvivalentem, zde imho naprosto znečitelnila tento (jinak profláklý) kus kódu.
Ono to zcela jistě bylo myšleno jako ironie, ale někdo by se té citace mohl chytnout.
(Přebráno s mírnou úpravou z wikipedie.)
void do(int A[], int s) { int i, j, k, l; k = size / 2; while (k > 0) { for (i = k; i < s; i++) { j = i; l = A[i]; while ((j >= k) && (A[j-k] > l)) { A[j] = A[j - k]; j = j - k; } A[j] = l; } if (k == 2) k = 1; else k = (int) (k / 2.2); } }
#!/bin/bash echo "Nejaky text" echo "Nejaky text" echo "Nejaky text" echo "Nejaky text" echo "Nejaky text" echo "Nejaky text"
CsSuccesor& CsSuccesor::operator -(CsSuccesor& that) { CsSuccesor* out = new CsSuccesor(*this); if (that.m_pSucc != NULL) { if (m_pSucc != NULL) { delete out; out = new CsSuccesor(*m_pSucc - *that.m_pSucc); } } return *out; }tak se mi udelalo nevolno a ted jdu uz radsi spat... jen tak na okraj - pan je Javista ???
Nechybi, ta je tam implicitni - po urcite dobe bude prislusny proces automaticky ukoncen operacnim systemem.Alebo ujom z elektrarni