Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Jen tak, před nedávnem, z dlouhé chvíle vzniklo toliko kódu…
#include "iostream" using namespace std; class CsSuccesor { public: CsSuccesor(); CsSuccesor(CsSuccesor &that); ~CsSuccesor(); CsSuccesor& Succesor(CsSuccesor &that); friend ostream& operator <<(ostream &stream, CsSuccesor succesor); CsSuccesor& operator =(CsSuccesor &that); CsSuccesor& operator +(CsSuccesor &that); CsSuccesor& operator -(CsSuccesor &that); unsigned long long int ToInteger(); private: CsSuccesor *m_pSucc; }; CsSuccesor::CsSuccesor() { m_pSucc = NULL; } CsSuccesor::CsSuccesor(CsSuccesor &that) { m_pSucc = NULL; if (that.m_pSucc != NULL) { m_pSucc = new CsSuccesor(*(that.m_pSucc)); } } CsSuccesor::~CsSuccesor() { if (m_pSucc != NULL) { delete m_pSucc; m_pSucc = NULL; } } CsSuccesor& CsSuccesor::Succesor(CsSuccesor &that) { m_pSucc = new CsSuccesor(); if (that.m_pSucc != NULL) { m_pSucc->Succesor(*(that.m_pSucc)); } return *this; } ostream& operator <<(ostream &stream, CsSuccesor succesor) { if (succesor.m_pSucc) { stream << "Succ(" << *(succesor.m_pSucc) << ")"; } else { stream << "Zero"; } return stream; } CsSuccesor& CsSuccesor::operator =(CsSuccesor &that) { if (this != &that) { if (m_pSucc != NULL) { delete m_pSucc; m_pSucc = NULL; } if (that.m_pSucc) { m_pSucc = new CsSuccesor(*that.m_pSucc); } } return *this; } CsSuccesor& CsSuccesor::operator +(CsSuccesor& that) { CsSuccesor* out = new CsSuccesor(); if (m_pSucc != NULL) { out->m_pSucc = new CsSuccesor(*m_pSucc + that); } else { if (that.m_pSucc != NULL) { out = new CsSuccesor(that); } } return *out; } CsSuccesor& CsSuccesor::operator -(CsSuccesor& that) { CsSuccesor* out = new CsSuccesor(*this); if (that.m_pSucc != NULL) { if (m_pSucc != NULL) { delete out; out = new CsSuccesor(*m_pSucc - *that.m_pSucc); } } return *out; } unsigned long long int CsSuccesor::ToInteger() { return (m_pSucc != NULL ? m_pSucc->ToInteger() + 1 : 0); } int main() { CsSuccesor succ1; cout << succ1 << '\n' << succ1.ToInteger() << '\n'; CsSuccesor succ2(succ1); cout << succ2 << '\n' << succ2.ToInteger() << '\n'; CsSuccesor succ3(succ1.Succesor(succ2)); cout << succ3 << '\n' << succ3.ToInteger() << '\n'; CsSuccesor succ4 = succ3; cout << succ4 << '\n' << succ4.ToInteger() << '\n'; CsSuccesor succ5 = succ3 + succ4; cout << succ5 << '\n' << succ5.ToInteger() << '\n'; CsSuccesor succ6 = succ5 - succ3; cout << succ6 << '\n' << succ6.ToInteger() << '\n'; return 0; }
…netvrdím, že ve všech rysech je to dokonalé, ale zábavné a hravé.
Tiskni
Sdílej:
void do(int A[], int s) {
int i, j, k, l;
k = size / 2;
while (k > 0) {
for (i = k; i < s; i++) {
j = i;
l = A[i];
while ((j >= k) && (A[j-k] > l)) {
A[j] = A[j - k];
j = j - k;
}
A[j] = l;
}
if (k == 2)
k = 1;
else
k = (int) (k / 2.2);
}
}
Eliminace poznámek a (tím blbým způsobem jsou i vhodné názvy proměnných formou poznámek a přesto znám programátory, kteří používají jména jako: xx, yy, xxx, yyy, xxxx, yyyy) substituce názvů proměnných jejich stručnějším ekvivalentem, zde imho naprosto znečitelnila tento (jinak profláklý) kus kódu.
Ono to zcela jistě bylo myšleno jako ironie, ale někdo by se té citace mohl chytnout.
(Přebráno s mírnou úpravou z wikipedie.)
void do(int A[], int s) { int i, j, k, l; k = size / 2; while (k > 0) { for (i = k; i < s; i++) { j = i; l = A[i]; while ((j >= k) && (A[j-k] > l)) { A[j] = A[j - k]; j = j - k; } A[j] = l; } if (k == 2) k = 1; else k = (int) (k / 2.2); } }
#!/bin/bash echo "Nejaky text" echo "Nejaky text" echo "Nejaky text" echo "Nejaky text" echo "Nejaky text" echo "Nejaky text"
CsSuccesor& CsSuccesor::operator -(CsSuccesor& that) { CsSuccesor* out = new CsSuccesor(*this); if (that.m_pSucc != NULL) { if (m_pSucc != NULL) { delete out; out = new CsSuccesor(*m_pSucc - *that.m_pSucc); } } return *out; }tak se mi udelalo nevolno a ted jdu uz radsi spat... jen tak na okraj - pan je Javista ???
Nechybi, ta je tam implicitni - po urcite dobe bude prislusny proces automaticky ukoncen operacnim systemem.Alebo ujom z elektrarni