Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Jen tak, před nedávnem, z dlouhé chvíle vzniklo toliko kódu…
#include "iostream" using namespace std; class CsSuccesor { public: CsSuccesor(); CsSuccesor(CsSuccesor &that); ~CsSuccesor(); CsSuccesor& Succesor(CsSuccesor &that); friend ostream& operator <<(ostream &stream, CsSuccesor succesor); CsSuccesor& operator =(CsSuccesor &that); CsSuccesor& operator +(CsSuccesor &that); CsSuccesor& operator -(CsSuccesor &that); unsigned long long int ToInteger(); private: CsSuccesor *m_pSucc; }; CsSuccesor::CsSuccesor() { m_pSucc = NULL; } CsSuccesor::CsSuccesor(CsSuccesor &that) { m_pSucc = NULL; if (that.m_pSucc != NULL) { m_pSucc = new CsSuccesor(*(that.m_pSucc)); } } CsSuccesor::~CsSuccesor() { if (m_pSucc != NULL) { delete m_pSucc; m_pSucc = NULL; } } CsSuccesor& CsSuccesor::Succesor(CsSuccesor &that) { m_pSucc = new CsSuccesor(); if (that.m_pSucc != NULL) { m_pSucc->Succesor(*(that.m_pSucc)); } return *this; } ostream& operator <<(ostream &stream, CsSuccesor succesor) { if (succesor.m_pSucc) { stream << "Succ(" << *(succesor.m_pSucc) << ")"; } else { stream << "Zero"; } return stream; } CsSuccesor& CsSuccesor::operator =(CsSuccesor &that) { if (this != &that) { if (m_pSucc != NULL) { delete m_pSucc; m_pSucc = NULL; } if (that.m_pSucc) { m_pSucc = new CsSuccesor(*that.m_pSucc); } } return *this; } CsSuccesor& CsSuccesor::operator +(CsSuccesor& that) { CsSuccesor* out = new CsSuccesor(); if (m_pSucc != NULL) { out->m_pSucc = new CsSuccesor(*m_pSucc + that); } else { if (that.m_pSucc != NULL) { out = new CsSuccesor(that); } } return *out; } CsSuccesor& CsSuccesor::operator -(CsSuccesor& that) { CsSuccesor* out = new CsSuccesor(*this); if (that.m_pSucc != NULL) { if (m_pSucc != NULL) { delete out; out = new CsSuccesor(*m_pSucc - *that.m_pSucc); } } return *out; } unsigned long long int CsSuccesor::ToInteger() { return (m_pSucc != NULL ? m_pSucc->ToInteger() + 1 : 0); } int main() { CsSuccesor succ1; cout << succ1 << '\n' << succ1.ToInteger() << '\n'; CsSuccesor succ2(succ1); cout << succ2 << '\n' << succ2.ToInteger() << '\n'; CsSuccesor succ3(succ1.Succesor(succ2)); cout << succ3 << '\n' << succ3.ToInteger() << '\n'; CsSuccesor succ4 = succ3; cout << succ4 << '\n' << succ4.ToInteger() << '\n'; CsSuccesor succ5 = succ3 + succ4; cout << succ5 << '\n' << succ5.ToInteger() << '\n'; CsSuccesor succ6 = succ5 - succ3; cout << succ6 << '\n' << succ6.ToInteger() << '\n'; return 0; }
…netvrdím, že ve všech rysech je to dokonalé, ale zábavné a hravé.
Tiskni
Sdílej:
void do(int A[], int s) {
int i, j, k, l;
k = size / 2;
while (k > 0) {
for (i = k; i < s; i++) {
j = i;
l = A[i];
while ((j >= k) && (A[j-k] > l)) {
A[j] = A[j - k];
j = j - k;
}
A[j] = l;
}
if (k == 2)
k = 1;
else
k = (int) (k / 2.2);
}
}
Eliminace poznámek a (tím blbým způsobem jsou i vhodné názvy proměnných formou poznámek a přesto znám programátory, kteří používají jména jako: xx, yy, xxx, yyy, xxxx, yyyy) substituce názvů proměnných jejich stručnějším ekvivalentem, zde imho naprosto znečitelnila tento (jinak profláklý) kus kódu.
Ono to zcela jistě bylo myšleno jako ironie, ale někdo by se té citace mohl chytnout.
(Přebráno s mírnou úpravou z wikipedie.)
void do(int A[], int s) { int i, j, k, l; k = size / 2; while (k > 0) { for (i = k; i < s; i++) { j = i; l = A[i]; while ((j >= k) && (A[j-k] > l)) { A[j] = A[j - k]; j = j - k; } A[j] = l; } if (k == 2) k = 1; else k = (int) (k / 2.2); } }
#!/bin/bash echo "Nejaky text" echo "Nejaky text" echo "Nejaky text" echo "Nejaky text" echo "Nejaky text" echo "Nejaky text"
CsSuccesor& CsSuccesor::operator -(CsSuccesor& that) { CsSuccesor* out = new CsSuccesor(*this); if (that.m_pSucc != NULL) { if (m_pSucc != NULL) { delete out; out = new CsSuccesor(*m_pSucc - *that.m_pSucc); } } return *out; }tak se mi udelalo nevolno a ted jdu uz radsi spat... jen tak na okraj - pan je Javista ???
Nechybi, ta je tam implicitni - po urcite dobe bude prislusny proces automaticky ukoncen operacnim systemem.Alebo ujom z elektrarni