Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Nedávno jsem si povšimnul iritujícího pulsujícího štětce v GIMPu. Nějak jsem se nerozhoupal k tomu, abych tento bug nahlásil a říkal jsem si, že si toho přece musí někdo všimnout…
Díky zprávičce na konkurenčním serveru jsem se předevčírem kouknul na článek o novinkách v GIMPu. Kromě vlastností, o nichž jsem psal před půl rokem, jsem tam objevil i můj pulsující štětec Je to novinka, nikoliv bug, šikovná pro kreslení, kdy se při výchozím nastavení mění šířka stopy dle rychlosti jejího pohybu:
Tato novinka se nazývá Paint Dynamics, a pokud používáte štětec především pro kreslení masky, uvítáte možnost ji vypnout
Šikovných novinek je tam samozřejmě více. Potěšilo mne filtrování stop, o němž jsem četl již dříve, ale ještě nefungovalo. Nyní už je funkční a pokud máte rádi v zásobě přehršel štětců, můžete si je filtrovat na základě tagů.
Co se štětců týče, objevila se ještě další, velmi použitelná novinka: štětec je možné otáčet.
Věc, kterou jsem si oblíbil hned jak jsem si jí všimnul, je seskupování vrstev. Pokud tvoříte něco šílenějšího, určitě oceníte možnost naráz skrýt či zobrazit několik souvisejících vrstev.
Příjemné je také zobrazení křivek ostatních barevných kanálů během jejich úpravy.
Novinkou, která patrně souvisí se single-window mode, je možnost libovolného seskupování nástrojových panelů – lze je skládat i vedle sebe, nikoliv jen nad sebe nebo k sobě
Pokud vás zajímají i ostatní novinky, přečtěte si článek, linkovaný na začátku. Je mezi nimi i novinka, kterou asi všichni očekávali nejvíce a která (pokud zůstane tak, jak je) mne šíleně zklamala a připomíná mi přísloví o nažraném vlkovi – ano, mluvím o podpoře 16bitových obrázků. Pokud jste si, stejně jako já, mysleli, že si otevřete beztrestně 16bitový TIFF, tak na to rychle zapomeňte. Takže pokud jste se chystali odinstalovat Cinepaint, tak s tím nespěchejte, GIMP 2.8 bude patrně podporovat v 16 bitech jen vyvolené RAW formáty, a pokud ten váš mezi vyvolené nepatří, máte smůlu Ale třeba bude ještě všechno jinak…
Tiskni
Sdílej:
V čem je lepší displej?
Budu předpokládat, že v té otázce chybí slov "než", bez něj by váš příspěvek moc nedával smysl. Displej zobrazuje se zpožděním, za jasného dne je špatně čitelný, opření o foťáku o hlavu velmi výrazně zvyšuje pevnost držení a snižuje tak míru roztřesení. Problémem může být i spotřeba a s ní související zahřívání (a nárůst šumu).
Co se týká vašich argumentů, tak problém brýlí řeší (není-li vada příliš silná, ale pak bude zase problém střídavě ostřit na displej i do dálky) dioptrická korekce a nastavení lze zobrazovat i v hledáčku; kompakty ale stejně nemívají ovládání řešeno tak, aby se dalo s nastavením hýbat poslepu.
Principiálním problémem průhledového hledáčku je paralaxa, ale ta už od nějakých 2-3 metrů nehraje roli. Na to, že na fotce je o něco větší záběr než v hledáčku, se dá celkem snadno zvyknout.
Právě, že ne, tam Olympus použil ty svoje xD , a nic se s tím nedalo dělat. Měl 10x zoom, fotilo se s ním celkem slušně :
U sekvencí měl napsáno toto, ale to moc neodpovídalo reáu. Měl to změnit nový firmware nahrávaný v servisu ,ale zůstalo to skoro stejné.
:) tehdy se prodával za skoro 600 USD
Sekvenční snímání
Up to 8 frames at 1.3 shots per sec. in HQ.
Up to 2 frames at 1.8 shots per sec. in SHQ (excluding TIFF and SHQ print enlarge)
Nejčastěji používané mody :
Adjustable Resolutions 3,200 x 2,400 SHQ, HQ (Optimum Enlargement Mode)
2288 x 1712 TIFF SHQ, JPEG
2288 x 1520 (3:2 MODE) TIFF, HQ, JPEG
Je mezi nimi i novinka, kterou asi všichni očekávali nejvíce a která (pokud zůstane tak, jak je) mne šíleně zklamala a připomíná mi přísloví o nažraném vlkovi – ano, mluvím o podpoře 16bitových obrázků.LOL! Cos čekal od novinky? Já pamatuju jak se na Amize objevil IFF (ILBM) HAM8, nářez, masakr, bomba! Ale dělat v tom?
„Je to malý krůček pro člověka, ale velký skok pro lidstvo.“Neil Armstrong, 21. července ve 2:56 UTC,
Myslel jsem v celosvětovém měřítku.Nagano?!
u nas ho nevidel asi nikdo, protoze to nase televize neprenasela (zeby z ideologickejch duvodu?). aspon takovou informaci mam ja ...Bylo to vysíláno až v pondělí ráno. Tedy druhý den
Přímý přenos z výstupu na povrch Měsíce se skutečně konal až v pondělí ráno. Přípravy se proti prvním zprávám protáhly asi o hodinu, ale to se už díky ing. Bezouškovi vysílal monoskop a pokud si pamatuji, tak jsme mohli několikrát diváky ubezpečit, že přípravy na Měsíci pokračují a že přenos bude. Armstrong vystoupil z modulu Eagle v 02:39:36 UT (03:39:36 SEČ) a vrátil se do něj v 05:09:33 UT (06:09:33 SEČ). Zájem o tento přenos byl tak veliký a to přesto, že spousta lidí tehdy nespala a vydržela celou dobu u televizních přijímačů, že byl vysílán ze záznamu celý ještě jednou, tuším v odpoledních hodinách 21. 7. a ve večerních televizních zprávách toho dne bylo z tohoto přenosu opakováno několik delších sestříhaných záběrů.Více zde
Jo joNo tak.
ImageMagick-6.5.8-0]$ ./configure --enable-hdri $ convert cokoliv neco_co_umi_otevrit_GIMP_a_zachova_bitovou_hloubkuRAWy zvládne IM všechny úplně stejně jako GIMP. Je to sice taková obezlička, ale fungovat by to mělo bez problémů. Pro takové lamky jako si ty IMHO ideální.
A může se lamka zeptat profíka, který ten RAW zvládne IM uložit?Profík nemá páru. Formátů umí IM pěkný ranec formátů a o většině z nich vím velké prd. Ale spíš než specifický raw jsem myslel něco obecnějšího. Určitě umí ten GEGL nějakou 16-bitovou potvoru importovat. A i kdyby to měl být miff, tak nech je, ne?
A může se lamka zeptat profíka, jestli to myslel vážně, nebo to měl být nepodařený vtip?Tak polo-vážně.
Koukni na rozdíl mezi tou samou fotkou převedenou pomocí originál raw převodníku a pomocí IM convert - jsou zcela bez úprav.IM používá úplně tu samou knihovnu co UFRaw, takže by mělo stačit jenom nastavit (a nebo v tomto případě ještě mohlo jít o to, že knihovna nesprávně parsovala nějaký parametr bůhví kterého raw file formátu). Jinak ale dva rastry, jeden pomocí IM a druhý pomocí nějakého čistě RAW nástroje z RAW formátu s celkovým počtem 0 lišících se pixelů by neměl být problém. Mám to už vyzkoušené.
Profík nemá páru. Formátů umí IM pěkný ranec formátůJenže RAW formáty umí jen číst. Dokonce ani DNG neumí zapisovat, přestože je zdokumentovaný.
A i kdyby to měl být miff, tak nech je, ne?Zkusil jsem ho, ale do GIMPu jsem ho nedostal.
IM používá úplně tu samou knihovnu co UFRawJo, to jsem před chvílí napsal o něco níže. Podpora Foveonu je prostě naprosto mizerná a v praxi zcela nepoužitelná - degraduje zrcadlovku na úroveň nejhorších mobilních foťáků.
Jenže RAW formáty umí jen číst. Dokonce ani DNG neumí zapisovat, přestože je zdokumentovaný.16-bitový PNG, 16-bitový P[B-N]M, … Ono by bylo nejlíp zjistit co to ten GEGL v kombinaci s GIMPem umí vůbec importovat.
Jo, to jsem před chvílí napsal o něco níže. Podpora Foveonu je prostě naprosto mizerná a v praxi zcela nepoužitelná - degraduje zrcadlovku na úroveň nejhorších mobilních foťáků.Tak zrovna s Foveony X3 by mělo být problémů nejmíň, protože u těch není při zpracování provádět demozaikování, ale jenom nějaké plošné úpravy barev(pro sRGB je jenom nutné znát jak jednotlivé parametry pošoupnout, ale předpokládám, že o sRGB moc nejde), což by měl IM convert zvládnout levou zadní. Ale i tak je to spíš chyba knihovny/nastavení/čehokolivjiného než samotné aplikace.
Ono by bylo nejlíp zjistit co to ten GEGL v kombinaci s GIMPem umí vůbec importovat.Pravda je, že pokud načtu 16bitový png, tak GIMP neřve nic o moc barvách. Takže povolím GEGL, udělám úpravu křivek a uložím jako png pod jiným názvem. Pak vezmu opět originál png, načtu do showFoto, udělám stejnou úpravu křivek a uložím pod dalším názvem. Nyní mám zdánlivě 2 stejné png soubory. Pokud se podívám na jejich histogram, je ten z showFoto relativně hladký, kdežto ten z GIMPu celý děravý. No tak nevím. Jsem jen lama, která chce všechno vidět na vlastní oči a tomu, co kde píšou, nevěří.
Tak zrovna s Foveony X3 by mělo být problémů nejmíňMožná by mělo být, ale rozhodně není. A pokud to chceš svádět na mé chyby nastavení, zkus si to sám
Nevím, ale myslím že za takový ostřící (nebo co to je) algoritmus by leckteré grafické editory trhaly ruce :). Nepříjde mi, že by se z té mazaniny něco takového dalo dopočítat.Tak samozřejmě je možné, že si ten čip ukládá infračervenou složku a tu pak orig. software využije pro čištění nebo něco podobného, ale tomu doufám nevěříš ani ty. Já nechápu v čem máš problém. Když to překryju a použiju i jednoduchý doostřovací filtr z GIMPu, tak ty hrany téměř zmiznou (± offset tónu, zbytkový šum JPEGu, kvantizační šum, rozdíl v ostřících algoritmech a něco málo mezi nebem a zemí). GIMP bude IMHO používat tu nejjednodušší dostupnou variantu na trhu. Chceš-li něco komplexnějšího pro ostření, použij nějaký komplexnější nástroj než je GIMP.
Chceš-li něco komplexnějšího pro ostření, použij nějaký komplexnější nástroj než je GIMP.Já vím, že už s tím budu pěkně trapný…
Aneb království za vzorec. Kdo má vzorec, má moc. To co se dřív zdálo jako věc nemožná je s pomocí Fourierovy transformace mnohem jednodušší:Sharpening is a the computer graphics algorithm that is most often see on TV shows and movies. Picture the police force 'cleaning up' a 'zoomed in' photo of a licence plate of a bank robbers car, or the face of a man on a fuzzy shop camera video, and you see what I mean
Basically what they are doing is attempting to recover the fine detail of an image which was lost due to an image natural blurring from camera lens or low scale resolution images.
It is sharpening algorithms which can recover of finer detail in a blurred, or heavily zoomed image, that makes big money in software packages used by police forces, astronomers, and government spy agencies.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Vidím v tom dva problémy.Problémů je ve skutečnosti mnohem více. Šum, tvar/vzhled konvolučního jádra, síla, směr,… Ale doporučuji mrknout do Fredových konceptů. Zdá se, že to má fakt vymakané. Jen mě štve, že to tak pěkně nakousl a odmlčel se(a stránka o FFT z IM Examples také zmizela)
Za prvé je potřeba znát to konvoluční jádro, což v reálném světě není tak snadné jako v uměle zkonstruovaném příkladu.Obraz se dá analyzovat a jeho přibližná podoba se dá určit. Třeba pomocí cepstra. A IMHO podobných matematických metod bude existovat více. A možná je to také důvod proč SW od výrobce aparátu vrací při doostřování lepší výsledky než jiné obecné filtry. Klidně si mohly dovolit analyzovat profil jádra, čočkou počínaje, čipem konče.
Za druhé i kdybychom ho znali, jeho Fourierův obraz má typicky nějaké kořeny a v jejich okolí dochází v výrazné ztrátě informace, kterou pak už z principu nelze plně zrekonstruovat.Vždyť to není vůbec potřeba. Stačí najít vhodný kompromis. A mám pocit, že to autor řečí někde kolem vzorce (14).
No dobře. A pointa má být konkrétně v čem?V tom, že i kdyby nic jiného, tak obraz z UFRaw obsahuje hromadu chromatického šumu.
A nebo se můžeš do vyvažování pustit sám, něco si pofotit, pokusit se to pomocí parametrů dcrawu ekvalizovat (viz. víc manuál) a výsledky samozřejmě posalt Daveovi ať se s tím vlastníci tvého CCD čipu už v budoucnu nemusí patlat.Why does dcraw output have a green tint and weak color?
Because dcraw doesn't have a color matrix for your camera model, it outputs raw color instead of sRGB. To fix this, I need a photo of a Wolf Faust, Calibr8, CMP, GretagMacbeth, or other calibrated color chart. Follow this checklist:
- Use a real chart, not a printout or screen image.
- Wait for sunny weather, local noon ± two hours.
- Carefully brush any dust off the chart.
- Tilt the chart 90° to the camera and 45° to the sun to avoid specular reflections.
- Set the camera two meters away and use telephoto zoom.
- Use the lowest ISO setting.
Bohužel, s doostřováním a šumem neuděláš nic moc, protože se zdá, že víc než za kvalitní CCD čip si platíš za kvalitní doostřovací, noise reduction a jiné post-procesní filtry. Můžu jen slíbit, že se na to ještě podívám.
(zelené je tam hodně protože na jeden bod jsou dvě zelené buňky a pak se nedostává ostatním barvám dostatek místaTo se mýlíš. Foveon nepoužívá Bayerovu masku, nýbrž 3 plnohodnotné barevné vrstvy.
16.1.2009 14:15 Phantom Alien | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiří je tajný agent USA!!! Odpovědět | Sbalit | Výše | Link | Blokovat | AdminJeště já přidám svůj skromný názor. Ty si pane Čechu hlavně čůrák na třetí, když se rozdvojuješ na Jiky a Fauny. Já se ti opravdu divím, že si natolik odolný a své výplody chorého mozku šíříš dál. Ano, si fašoun jak řemen, stačí si přečíst tvé příspěvky o Řecích, Pakistáncích, Palestincích a nevím co ještě. To, že žiješ v zemi Velkého bratra za oceánem, je už jen taková malá třešnička na dortu a zajímavý poznatek.