NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.
Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.
Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.
Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.
V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Brouzdal jsem na disku a narazil na jeden svůj starý projekt. Něco přes 10k řádek v C++ a něco málo v Object Pascalu.
Jako adolescent jsem C++ doslova miloval. Tehdy jsem si to užíval, mohl jsem dělat OOP kouzla, přetěžovat operátory a třeba i použít virtuální vícenásobnou dědičnost. A přitom dělat ďábelské nízkoúrovňové kousky. Třeba jsem si udělal lehkotonážní skoroimplementaci COM, abych se vyhnul práci s windows registry. Prostě se nějak posílal ukazatel na tabulku virtuálních metod, detaily jsem dávno zapomněl. Protože klientská aplikace nemohla uvolnit objekt, který získala z DLL knihovny (každý modul má vlastní heap), musela se zavolat metoda Delete
, kterou objekt spáchal elegantní sebevraždu.
void __stdcall xcfgM::Delete() { delete this; }
Používal jsem taky jednu krásnou fintu, kterou bych se ale chlubit neměl. Někde jsem potřeboval, aby funkce vracela celé číslo s nějakým chybovým kódem. Nechtělo se mi deklarovat k těmto chybovým kódům konstanty (např. const int ERROR_OPENING = 5;
), tak jsem používal čtyřznakové identifikátory (uzavřené do apostrofů), které šly přiřadit do 32bitového integeru.
int result = 'cnof'; // cannot open file
Problém C++ byl, že všelijakým triků se člověk nevyhnul i kdyby chtěl. Třeba přinutit k bezešvé spolupráci moduly překládané různými překladači vyžadovalo občas invenci.
/* Some compilers tried to set enum types size to 1 byte, this constant _ is defined to make them set this size to 4 bytes. */ const int _32_BIT_ALIGMENT = 2147483647; // = 2**31-1 //////////////////////////////////////////////////////////////////////// enum TInitState { istInited = 0, istNotInited = 1, istDefault = 2, istNone = 3, ist_32_bit_aligment = _32_BIT_ALIGMENT };
Potom jsem ale z C++ vyrostl. Oblíbil jsem si bezpečné, silně typované jazyky jako Ada, Java a C#. To jsou nástroje pro zralé muže.
Samozřejmě vím, že na spoustu projektů je C++ z různých důvodů nejlepší volba. Tak ať mě tu někdo nepranýřuje, že firewall se v Javě píše blbě, já to vím. (Ale v Adě už by to šlo
A z čeho jste vyrostli vy?
Tiskni
Sdílej: