abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    30.4. 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 498 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?

    15.10.2009 14:39 | Všechno možný | poslední úprava: 15.10.2009 15:40

    Semtam čtu, jak se lidé dotazují na vhodné distro pro moderní, standardní, starší či starý počítač.

    Co vůbec znamenají tyto pojmy ? Je nějaká reference či je to individuální a věc názoru ?

    Co vy na to ?

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Joseph avatar 15.10.2009 14:44 Joseph | skóre: 7 | blog: No_bullshiting_please | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    podla potreby a kto zaplatil reklamu na portali kde je recenzia. ;)
    אם אין אני לי, מי לי; וכשאני לעצמי, מה אני; ואם לא עכשיו, אימתי.(פרקי אבות, פרק א, משנה יד
    15.10.2009 14:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Je to subjektivní.
    Podle mého je moderní počítač ten můj ;-)
    Nicméně zachvíli bude standardní, pak starší, nakonec starý :-(
    15.10.2009 15:07 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Takhle se ptaji zrejme pouze BFU. A pro BFU je system pouze Windows. A tam samozrejme musis rozlisovat konfiguraci pocitace pro prislusnou verzi Windows. Napr. budes tezko provozovat Win Vista na amd k5-133 MHz 48MB RAM a 2 GB disk. Takze na Vista potrebujes urcite moderni, pripadne standardni HW. Na WinXP ti staci i starsi pocitac a na Win95/98 a mozna i Win2000 i stary pocitac.

    Na linux ti samozrejme staci jakejkoliv, akorat samozrejme cim novejsi a rychlejsi pocitac, tim lepsi odezvy a cim novejsi grafika a distro, tim hezci graficky efekty.

    Ale napr. muj Windowmaker se chova stejne jak na amd k5-133+48MB ram, tak na cemkoliv novejsim - akorat na tom novejsim je to rychlejsi:)

    Co bych spis od lidi ocekaval jsou dotazy, "jaky distro pro zacatecnika, jenom uzivatele, pro zajemce o linux a pro budouciho linux admina".
    Jendа avatar 15.10.2009 16:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Ale napr. muj Windowmaker se chova stejne jak na amd k5-133+48MB ram, tak na cemkoliv novejsim - akorat na tom novejsim je to rychlejsi:)
    Co používáš na tom K5 se 48MB RAM za lehké aplikace? On samotný WM většině lidí nestačí :-).
    16.10.2009 09:43 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Na starém notebooku (P133, 32MB RAM) mám starší verzi Damn Small Linux a tam je po startu Xksek s Fluxboxem zabráno 14MB z 28MB dostupných. A na P166 s 64MB RAM jsem v něm spustil i Firefox, sice bez Flashe, Javascritpu a obrázků, ale spustil. A obojí bylo z 64MB CF karty (v CF/IDE redukci) a bez swapu.
    kotyz avatar 16.10.2009 10:33 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    ja mam taky podobnej notebook, P166MMX, 80MB RAM, 2GB HDD a uz sem tam zkousel leccos, ale pokazdy se tam vratili widle 98. dsl mi na tom nabootovala asi jedna verze ze tri (ta nejstarsi), mel sem tam i posledni debian stable (s icewm) a puppy linux (to ma snad taky icewm a jeste nejaky jwm), ale to uz bylo moc pomaly a zabralo to moc pameti. na widlich jede celkem slusne opera 8.54 i nakej flash 7 tam byl (ale ten sem musel zakazat, protoze pri dnesni promorenosti webu flashovyma bannerama to desne zpomalovalo). online radia pres evil player taky jedou, akorat pri tom nemuzu hrat tetris protoze ty kostky pak padaji moc pomalu :-D ale cist pri tom novinky nebo psat neco v poznamkovym bloku se da. premejslim jestli ho nevzit do skoly, ale je tezsi nez ty tlusty bichle na psycho a socio dohromady :-/ a to este nepocitam kabel a prodluzovacku. jinac o CF karte (tak ctyrgigovy) v PCMCIA redukci sem uz premejslel, kde se to da levne sehnat? nemusi to bejt novy, ale aby to slapalo ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.10.2009 12:03 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Já jí kdysi koupil za cca. 160 Kč na Alze, ale PCMCIA/CF už tam nemají (mají ji třeba tady), místo toho používám redukci z 44pin IDE na CF (existuje i SATA verze). PCMCIA/CF je sice levnější, ale nejspíš z ní notebook nebude umět přímo nabootovat (a i když se mi podařilo spáchat bootovací disketu, na které byl v initramdisku cardmgr a kartu nahodil, trvá bootování šíleně dlouho) a nebude pak ukazovat aktivitu disku. A hlavně, zatímco u 44pin IDE/CF mi DMA chodí bez prolémů (4GB karta, co má napáno 15MB/s, opravdu udělá 15MB/s), u PCMCIA/CF mi nikdy DMA nefungovalo a maximum bylo okolo 3MB/s za velké zátěže procesoru.
    kotyz avatar 16.10.2009 12:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    taky se z ni bootovat nema. system se bude porad spoustet z disku, na ty karte by byly jenom data, jako muzika, knizky v pdf a spol. tam by rychlost nemela bejt tak kriticka.

    jinac me ten book nechce startovat z cd, pak sem nekde nasel nakou sikovnou disketu se simple (smart) boot managerem a ten by mel umet nabootovat z libovolnyho pripojenyho zarizeni (vyzkouseny mam akorat hdd a cd).

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.10.2009 14:11 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    P166 s 56 MB ram (se swapem), jsem normálně použival s gentoo na net. Dokonce tam šel hrát Wesnoth. Prohlížeč byla Opera (8 tuším), firefox byl nechutnĚ pomalý, Kazehakase bylo svižné do doby, než začalo renderovat, pak to taky byla bída.
    Baník pyčo!
    17.10.2009 11:24 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Ted mam uz novejsi komp, ale pouzival jsem normal veci. Ja nejsem tak narocnej, ze by vsechno muselo nastartovat do sekundy, ale cekat 30 sekund, nez se Windows hnou, na to nemam ani ja.

    Pokud se pamatuju, pouzival jsem tam OpenOffice (samozrejme jeste nejakou verzi 1) a tusim Mozilla Suite. Jinak moje necastejsi aplikace je xterm a gvim. Ale normalne jsem na tom pouzival vsechno, co pouzivam ted. Nejak si nepamatuju, ze bych si musel rikat "tak tohle tady nespustim, to budu delat az na silnejsim pocitaci".
    Jendа avatar 17.10.2009 11:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Soudě dle diskuze také nejsem nějak náročný, ale u Firefoxu na P-166 se 64MB RAM jsem dost vytékal (při renderování stránky v jiném tabu nešlo ani skrolovat).
    otasomil avatar 15.10.2009 15:08 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?

    Jsem zapomel dodat podle mne:

    Stary pc dle mne je  ten muj:

    CPU 1,8 Ghz, 750 MB RAM, 40 GB HDD GPU ATI 32-128 MB

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    15.10.2009 15:15 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Mam Celeron 900, 512MB RAM, 80GB HDD a nepripada mi stary.
    15.10.2009 15:19 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    ale nejspis je. uz je tomu hodne dlouho, co se tyto Celerony davali do pocitacu...
    hikikomori82 avatar 15.10.2009 15:19 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    moderní - pocitac na hry s nvidia alebo ati
    standardní - intel atom do kanclu, na web alebo na openarena
    starší - duron 750 MHz
    starý počítač - 233 MHz
    15.10.2009 16:27 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Moderní = bude standardní za 2–3 roky

    Standardní = to co je momentálně cenový průměr

    Starší = byl standardní před 2–3 roky

    Starý = byl standardní před 4–6 roky
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    17.10.2009 09:24 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Moderní = celkova cena nad 3.000 EUR Standardní = cena okolo 1500 - 3000 EUR Starší = cena okolo 800 - 1500 EUR Starý = pod 800 EUR
    kotyz avatar 17.10.2009 09:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    to je zavadejici, treba takovy low-endovy sestavy z datartu za cenu skoro high-endovou (viz kamosovo komp za 20 000 na hry kde zadny hry nejdou, leda ty ptakoviny co sou primo ve vistach jako 3d sachy a purple place)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.10.2009 15:51 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    To je zavádějící hlavně proto, že cena komponentů se mění.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    18.10.2009 07:56 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    samozrejme, ze to plati iba v danom case a cenu mozte povazovat za priemernu cenu v danom case na trhu
    19.10.2009 05:53 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Čímž se dostáváme k tomu, co jsem napsal já :)
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    vlastikroot avatar 15.10.2009 15:59 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Moderní - nějaký Athlon XP s frekvencí v řádech GHz a nějakou dobrou 3D grafárnou (nvidiou geforce 4 třeba), standardní - celeron slot 1 s s3 do AGP, starší - 486 s tridentkou s 256kB VRAM, vyloženě starý - altair 880 ;-) Dál jsem se zatím nedostal, takže to beru tak. Nejsem tak bohatý, abych měl doma superpočítač s stovkami procesorů a GB RAM, jako někteří moji spolužáci, co potřebují výkon v řadech stovek až tisíců GFLOPS pro jistý uzavřený OS.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Jendа avatar 15.10.2009 16:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    No, on takový Firefox po týdnu běhu taky potřebuje „superpočítač s stovkami procesorů a GB RAM“ :-).
    Heron avatar 15.10.2009 16:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    jistý uzavřený OS

    Jako rejpání (ne)beru i když už tím začínáš být posedlý jak dad panem prezidentem. Můžu ti ukázat vícero linuxových strojů (podotýkám domácích), které vytěžují daleko silnější HW než je zastaralý athlonXP. Ono to totiž není o OS, je to o programech a službách, které na tom HW běží.

    Jendа avatar 15.10.2009 16:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Ono to totiž není o OS, je to o programech a službách, které na tom HW běží.
    Myslím si, že „domácí“ linuxový desktop (XFCE, Firefox, Thunderbird, Pidgin, možná i OO, nějaký přehrávač – to si představuji pod desktopem pro běžného domácího uživatele) lze provozovat na počítači, na kterém Windows nerozjedeš.

    Nebo srovnáváš Windows z roku 2001 s distribucí z roku 2009?
    Heron avatar 15.10.2009 17:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    A tímto si chtěl dokázat co? Provozovat toto na počítači, na kterém nerozjedu současná Windows je prosím mučení uživatele. Sám mám firemní NTB, Celeron 1.6GB, 2GB RAM a nelze to použít na nic jiného, než jako terminál. Jenže kromě ssh, rdp také potřebuji nahlížet do emailů a hledat info na netu pomocí prohlížeče. Potupně jsem začal používat adblock, abych byl na některých webech schopen používat více než 5 tabů. Doma jich mám běžně desítky. Takto si efektivní práci skutečně nepředstavuji. A na toto bych i ty sedmičky nainstaloval a mohl to používat vlastně úplně stejně.
    Jendа avatar 15.10.2009 17:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Sám mám firemní NTB, Celeron 1.6GB, 2GB RAM a nelze to použít na nic jiného, než jako terminál.
    Momentálně mám ve Firefoxu (3.5, bez Flashe, ale s deseti rozšířeními) 21 tabů, mám spuštěný Thunderbird a pak nějaké paměťové drobnosti (Pidgin, ssh, kwrite, konqueror a tak) a mám využito asi 600MB RAM a pár MB swapu. S 2GB RAM (bohužel nemůžu dokoupit, protože deska víc nepodporuje) bych asi nechával trvale spuštěné OO a GIMP a měl bych určitě půl GB na cache.

    Nepřijde mi, že by se mi desktop choval nějak pomalu (render HP ABC 4s, načtení mailu z načtené složky nepostřehnutelné, z jiné složky ~0,5s, spuštění vimu, kwrite, ssh téměř okamžité).
    Heron avatar 15.10.2009 18:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    načtení mailu z načtené složky nepostřehnutelné

    Ono tak trochu záleží na tom, kolik jich tam máš. Začínám mít pocit, že emailový klienti ze zásady používají algoritmy se složitostí O(exp(n)). Pro prázdné složky je to rychlé. U 30tis se to dá vydržet a u 100tis se to zasekne. S tolerancí +- 20tis toto platí pro všechny klienty a všemožný HW. Takhle fungovat DB, tak jsme s dnešním výkonem v IT roce 1960.

    render HP ABC 4s

    Aha, máme trochu jiný názor na "pomalu" ;-).

    spuštění vimu, kwrite, ssh téměř okamžité

    No tak toto je snad extrém, to jede i na mobilu. To bych ani nezmiňoval :-D

    Jendа avatar 15.10.2009 19:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Ono tak trochu záleží na tom, kolik jich tam máš. Začínám mít pocit, že emailový klienti ze zásady používají algoritmy se složitostí O(exp(n)). Pro prázdné složky je to rychlé. U 30tis se to dá vydržet a u 100tis se to zasekne. S tolerancí +- 20tis toto platí pro všechny klienty a všemožný HW. Takhle fungovat DB, tak jsme s dnešním výkonem v IT roce 1960.
    Ty máš v jedné složce 100 000 mailů!? (já tak max 1000)
    Heron avatar 15.10.2009 19:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Nemám, protože to nejde. Napsal jsem si app, která to uklidí do DB. Tu spouštím ve chvíli, kdy začne být klient neúnosně pomalý.
    vlastikroot avatar 15.10.2009 17:50 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Neumíš (nemusíš) šetřit výkonem.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Heron avatar 15.10.2009 18:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Co ještě neumím. :-D

    Umím, pracuju na tomto systému dlouhodobě a nestěžuji si. Jako terminál to úplně stačí. Dostal jsem std. distribuci na hodně slabé stroje (16MB RAM), kde již pár let pracují k prospěchu majitelů.

    Ale kua já jsem člověk. Já se nebudu podřizovat technice. Technika má sloužit mě. A jestliže jsou k disposici stroje, které mi moji práci/zábavu ulehčí tak proč je nevyužít a chlubit se, že doma provozuju workstation na 386? Ano, i to by šlo. Začínal jsem na 100x slabším stroji. Ale já chci dělat jiné věci, než x desítek sekund čekat úkol, který může být za zlomek sekundy.

    Navíc kreativní činnost (Blender, editace fotografií) potřebuje realtime odezvu. Nelze moc dobře tvořit s tím, že se mi to na 3h zobrazí (pokud to není matematická abstrakce v POV-RAY). Na tyto úkony potřebuješ HW před kterým je doporučená konfigurace i pro ten tvůj "uzavřený OS" směšně lowend (a ano, je směšně nízká, sedmičky jsou OS roku 2010, roku šestijádrových CPU a GPU typu ATI 5870). Už i na toto je moje sestava na hranici použitelnosti. Včera mi psal kámoš, že jeho fotografie mají 700MB v PSD (jedna vrstva). O plynulé práci s takovými daty si můžu nechat jenom zdát.
    vlastikroot avatar 15.10.2009 18:45 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Tak jsem to myslel v té závorce. Dokaď nemusíš, nešetříš. Když někdo dobrovolně používá firefox, i přes to, že je to pomalý prohlížeč, počítač za to nemůže. Nebo když má 700MB bitmapy. Na raytracing jasně, to neumí realtime nic, kromě těch superpočítačů s brutálními grafikami. Nemusíš čekat. Když nechces čekat. A koupě lepšího HW není řešení problému se SW (bohužel dnes se to dělá přesně opačně).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Heron avatar 15.10.2009 19:13 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    A koupě lepšího HW není řešení problému se SW (bohužel dnes se to dělá přesně opačně).

    Vše je otázka peněz. Je mnohem levnější přikoupit další CPU do slotu serveru, než zaměstnat optimalizátora. Je to čtvrtina jednoho jeho platu. Velké nevýkonnosti se řeší (kromě emailových klientů) vždy, ty nelze lepším HW obechcat. Co se týče software pro koncové zákazníky, nevybavuji si uživatelský software, který by byl extrémně nevýkonný. Jistě, našel bych příklady věcí, které lze napsat lépe, ale jsem ochoten je zaplatit? Aplikace na výkonu závislé optimalizované jsou. Operační systémy též. No a mezitím jsou programy, které výkon nepotřebují a tak programátoři věnují úsilí vlastnostem. Ano, tyto programy na starším HW obvykle nejedou. Ale co to je starším? 6 let málokterý HW vydrží. Netvrdím, že ty počítače nejedou, tvrdím, že těch přeživších je rozhodně méně než 10%. Doma se to neprojeví. U nás to kutil upgraduje tak jak jde čas. Ve výsledku má 6 let max. jedna komponenta (často základní deska, její upgrade je problém). Ale firmy nakupují po sestavách a nešťourají se v tom. Po šesti letech je to nepojízdný vrak.

    Netvrdím, že se mi to líbí. Jenže doba programátorů počítajících strojové instrukce celých cyklů a optimalizující každý skok do paměti je nenávratně pryč. Jednak díky HW pokroku (CPU není otrok vykonávájící instrukce z pásky), také díky SW pokroku (programátora, který optimalizuje lépe než kompilátor každá firma zavře na tajný ostrov) a také díky uživatelům. Ti neočekávají program reagující v nS časech, oni chtějí tamtu fci.

    16.10.2009 11:01 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    My mame kopu PC, ktore maju 8 a viac rokov. Zdedil som to, kazde PC je ine, kvalita komponentov ziadny zazrak. Opravoval som par zdrojov EuroCase, menil asi 3 disky Maxtor (a jeden WD) a to je tak vsetko.
    15.10.2009 18:19 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    To mas ten terminal a mailovy klient v Jave alebo co? Ja nemam problem na tom Celerone 900 s 512MB RAM robit vsetko. Mam tam 2 monitory, na jednom vacsinou Konqueror (typicky tak do 10 tabov), na druhom Kontact a Konsole (typicky tiez do 10 tabov). Obcas k tomu otvorim nieco v OOo - to je jedina vec, ktora je pomala, a to len pri spustani.
    15.10.2009 20:05 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    A sakra, tak to jsem se svým compaqem s 800 MHZ a 196 MB ram v pytli ;P. Ale v podstatě souhlasím - jako desktop jsem si pořídil Athlon X2 s 2 GB ram a oproti tomu, co jsem měl předtím, mi to konečně příjde jako příjemne prostředí pro práci, třeba konečně firefox nemá lagy ;). A investoval jsem do toho kolem 5 tisíc (i s diskem, case, zdrojem...).
    Baník pyčo!
    vlastikroot avatar 15.10.2009 18:10 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Ve škole mají na většině počítačů mnohokrát lepší HW než mám doma (od p4 s HT na vysokých frekvencích až po dvoujádra s nvidia 8600 grafárnami). Přesto tam neběží nic úměrně tomu HW. Windows (jak XP tak vista) pomalý jako prase, zabugovaný a oháčkovaný (profil se pokaždé skopíruje z centrálního serveru na lokální počítač úplně prázdný, nějaký mount home složky se asi nevede). Aplikace nabíhají dlouho, pořádně si můžu pustit asi tak 3 aplikace (servant salamander,firefox a word), pak končím. Takhle si opravdu využití hardwaru nepředstavuju. Hlavně na těch 3.2GHz p4 je všecko tak pomalé, že mi to přijde jak ubuntu na 366MHz celeronu. Z toho mi vyplývá, že ty TFLOPS mašiny musí spolužáci mít, aby mohli používat počítač taky k něčemu jinému než puštění windows.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    kotyz avatar 15.10.2009 18:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    to mame ve skole zrovna tak, na beznejch (p4) pocitacich se tam neda vubec delat, protoze nez to nabehne to je pul hodina a nez se spusti nakej program tak to sou nejmin tri minuty. zato na tech novejsich (core duo) beha vsecko relativne svizne. a to sou tam jenom xp (ale nejaky ohnuty, rikaji tomu orion xp) a stable debian (orion linux). nechapu proc je to takovy pomaly, kdyz ty xp mi doma jedou na horsim pocitaci (p3), sice kdyz sem zjistil ze tam maji jenom 256 MB RAM, tak sem se uz tolik nedivil, ale stejne je to divny, driv sem mel xp na 192 MB RAM a slo to normalne. nevim jak to dokazou, ikdyby se vsecko tahalo jenom ze site tak by to nemohlo prece nemohlo trvat pul hodiny cistyho casu od zapnuti pres prihlaseni az po nabehnuti plochy. dyt ty core duo to maji cely za minutu spusteny a pripraveny k pouziti a to nejsou o tolik lepsi stroje (GHz to ma stejne, akorat tam je vic pameti a jedno jadro navic). fakt nevim jak to dokazou, ani nejruznejsi "znackovy" sestavy a notebooky a s tunama predinstalovanyho trial balastu (zdravime rocni norton internet security a 30/60/90 office a jinej shit) co mi prosly rukama nebyly zpomaleny az na takovej level. na spusteni win nejsou potreba teraflopy kdyz si clovek nainstaluje a spravuje sam jak nejlip umi, dokonce i ty oem predinstalovany se po vykydani tech "pridanejch hodnot" daj pouzivat. ale to co je k videni na skolnich kompech na chodbach a v nekterejch ucebnach, to fakt je z rise divu. to i ty 486 na co sme meli gymplu byly subjektivne aspon 2x rychlejsi ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    vlastikroot avatar 15.10.2009 19:08 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Windows nevydrží být rychlé. Viděl jsem windows, co nabíhal čistých 15 minut. Přitom do SW výbavy uživatel víceméně nešahal. Rozložily se samy. Po instalaci pak čisté XP naběhly za 6 sekund. Po instalaci ovladačů k HW 1 minuta 20 sekund. Za 3 měsíce 2 minuty 50 sekund. S rychlostí běhu je to srovnatelné. A to ten člověk jen hraje MMORPG hry. Nic víc. Ty teraflopy jsou samozřejmě potřeba na takovéhle "ryze windowsácké" realistické simulace 3D světů a živení prasácky napsaného SW.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    kotyz avatar 15.10.2009 19:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    tam se nestacej rozlozit, protoze minimalne 1x rocne (velka udrzba pres letni prazdniny) to reinstalujou a upgradujou. ani na tech pocitacich neni fyzicky nic nainstalovano, to se tam nacita pres naky skripty pri startu a prihlaseni ze serveru (proto sou vsude stejny programy, ikdyz ty stary kompy je neutahnou). to musi bejt este v necem jinym ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Heron avatar 15.10.2009 19:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Viděl jsem windows, co nabíhal čistých 15 minut.

    Hmm, to je přibližně doba na restart mého domácího linuxového serveru. A viděl jsem Novell NetWare nabíhat 45minut heč :-). Lahůdka když to potřebuješ 3x vypnout k vůli proudu. A teď, kdo ho máme většího :-D

    vlastikroot avatar 15.10.2009 19:36 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Ale tvůj server určitě není výkoný stroj určený k hraní MMORPG her :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Heron avatar 15.10.2009 19:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Intel Core 2 Duo 6320, 8GB RAM, PCI-E NVidia 8600GT (PCI tam nechtěla běžet). 4xHDD, storage po dvou zrcadlech. Do vánoc do něj půjde C2Q 9300.

    Nevím co je potřeba na MMORPG. U LOTR by se muselo jít dolů s detailama grafiky, WOWko by to dávalo levou zadní.
    Jendа avatar 15.10.2009 19:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    A co se tam startuje za obludy? Neumím si to představit, provozuji na pár strojích služby typu Apache nebo Postfix a to je nastartováno za chvíli.
    Fluttershy, yay! avatar 15.10.2009 19:54 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Tam se kontrolují kdejaké (HW) záležitosti.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Heron avatar 15.10.2009 19:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    To se na sčítá. Při vypnutí nejvíc času žere vmware (čeká na vypnutí virtuálek), squid (ukládá cache), iscsi-target (asi také sync). Při startu pak totéž + DB (InnoDB 21GB) a další. Ono než se spustí 29 služeb to trvá. CentOS nemá paralelní spouštění služeb.

    No a když se při startu kontroluje storage, můžeš jít rovnou na rande. :-D
    Jendа avatar 15.10.2009 20:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    No jó, no když na tom někdo startuje virtuálky, tak to se nedivím.
    Heron avatar 15.10.2009 20:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    A jestli myslíš ten NetWare, tak moc nevím. Ony se ty služby startují na pozadí, takže to jde používat mnohem dřív. Jinak, jak píše David, u serverů není neobvyklé, že to 5 minut tráví inicializací HW a dělají se testy BIOSu. Server se navíc nerestartuje každý den, proto jsou služby a OS nastavené tak, aby při startu načetly a provedly vše co je potřeba. Udělám vlastíkrootovi radost, čistý start Windows 2008 Enterprise Serveru na HP DL380 G5 s několika rolemi (DNS server, doménový řadič) trval přes dvacet minut. Ale pak pánové, tak rychlost vás dostane na kolena. Na disk (15k SAS ve stripu) se prakticky nesáhne, vše je v brutálně rychlé 32GB paměti.
    16.10.2009 10:46 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Jsou servery ktere POSTuji klidne hodinu (kontrola CPU / system boardu, pameti, I/O..), v zavislosti na nastavenem POST levelu. Nic naplat, servery s pozadovanou vysokou dostupnosti musi byt v clusteru. Bavit se o "brutalni" rychlosti low-endu typu DL380 je dost komicke.
    Limoto avatar 15.10.2009 20:04 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    (GHz to ma stejne, akorat tam je vic pameti a jedno jadro navic).
    Jenže Core 2 je na stejné frekvenci minimálně 2x rychlejší než P4...
    kotyz avatar 15.10.2009 20:12 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    to sice je, ale to stejne nevysvetluje to nabihani 30 minut vs. 1 minuta
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    15.10.2009 21:10 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Jestli myslíš to druhé jádro, tak není :-P :-D. No a vlastně i u ostatních optimalizací pravděpodobně nebude.
    Heron avatar 15.10.2009 19:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Přesto tam neběží nic úměrně tomu HW. Windows (jak XP tak vista) pomalý jako prase, zabugovaný a oháčkovaný (profil se pokaždé skopíruje z centrálního serveru na lokální počítač úplně prázdný, nějaký mount home složky se asi nevede). Aplikace nabíhají dlouho, pořádně si můžu pustit asi tak 3 aplikace (servant salamander,firefox a word), pak končím.

    To že je admin (je-li vůbec?) neschopný (nebo nestíhající?) nemůžeš dávat za vinu OS. Spravuju sám, pravda, menší síť, ale zase na slabším HW a přihlášení do domény, mount síťových oddílů je otázkou pouze rychlosti sítě a disků. Na druhou stranu, teď jsme dostali do správy velkou síť jistého státního úřadu, který za to zaplatil jisté mezinárodní firmě těžké miliony a přihlášení do domény končí zpravidla timeoutem. To, že je na FW zakázaný port pro nutnou službu (primární DNS server se zónou úřadu), nebo že webserver (pro zajímavost FreeBSD) sletí při druhém požadavku na TCP port, bereme už jen jako zpestření všedního dne.

    Z toho mi vyplývá, že ty TFLOPS mašiny musí spolužáci mít, aby mohli používat počítač taky k něčemu jinému než puštění windows.

    To ti vyplývá špatně. Viz výše. Vše je na adminovi. Než začneš kategoricky hodnotit, zjisti si víc o daném problému. Jestli jsi dobrý, nabídni škole své služby. Pak poznáš problémy druhé strany. Není to černobílé.

    kotyz avatar 15.10.2009 17:38 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Tak Athlon XP na 2 GHz s 1 GB RAM a GeForce 7600 GT mam, ale moderni bych mu rozhodne nerikal, spis neco mezi starsim a standardnim. Nevi co je to SATA, DDR 2 nebo 3, nevi co je to PCI-Express, nevi co je 64bitu ani vic jader, VDPAU a CUDA sou pro nej sprosty slova a HD video prehrava jen 720p a jeste s velkym sebezaprenim. To opravdu neni nic moderniho. Ale na takovy to "domaci zvykani" zatim staci ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 15.10.2009 16:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Mám čtyři roky starý Sempron 1,8GHz, 752MB RAM a 80GB disk. Většina lidí (hlavně windowsáci, kteří přešli na Vistu) tvrdí, že je to v dnešní době nepoužitelné. Jsem divný, když na tom pouštím nejnovější verzi oblíbené distribuce s takovými nenažranostmi jako KDE, OpenOffice, Thunderbird či Firefox a občas dokonce něco virtualizovaného?

    I když je pravda, že poté, co jsem se setkal s Vistou, mi už mnohé aplikace, které si vezmou i (pro mě) neuvěřitelné stovky MB RAM, nepřijdou nenažrané :-).
    16.10.2009 10:35 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    na Debilianu 64bit mi podobna skladba pustenyho softu (Gnome + OO + FF + nejaka ta Java) klidne atakuje 1GB vyuzite pameti, Vmware virtualy do toho samozrejme nepocitam..Ano ten Firefox si obcas stovky MB taky vezme a ano, je nenazrany jako prase. Takze pohadky o "svizne praci" s 700MB RAM..ano, je nesmysl na takovy pocitac davat Visty, ale moderni Linux v podstate taky. btw. Visty take (stejne jako moderni unixove systemy) pouzivaji volnou RAM jako diskovou cache, proto se mozna siri ty bachorky o nenazranosti..
    Jendа avatar 16.10.2009 14:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    jenda     3983  3.5 31.0 432776 235988 ?       -    Oct15  40:15 /home/jenda/bin/firefox/firefox-bin
    jenda     7803  0.3 13.0 311144 98796 ?        -    Oct08  41:48 /home/jenda/bin/thunderbird/thunderbird-bin
    (OO bohužel nemám spuštěny)
    
    
                 total       used       free     shared    buffers     cached
    Mem:           741        691         50          0          3        129
    -/+ buffers/cache:        558        183
    Swap:         1041          2       1039
    Asi máme každý jiné měřítko pro svižnost. A taky to může z části být tím GNOME a 64bit.
    ano, je nesmysl na takovy pocitac davat Visty, ale moderni Linux v podstate taky
    Ne, prostě nemám problém. Co je to moderní Linux? Jádro 2.6 se dá s BusyBoxem provozovat na 16MB RAM a zbytek je jen a jen o userspace aplikacích.
    16.10.2009 15:29 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    no a Vmware daemoni (nenazrany Vmware 2 server) + OO + napr. Acrobat Reader vysaje ten zbytek a zaciname mohutne swapovat. po celodennim pouzivani nakyne FF klidne na 350MB, "spravna" javovska aplikacka taky pod 100MB nejde..no zkratka, nechtel jsem si hrat na hrdinu s "geekovskym" busyboxem a tech 1200,- s dph jsem pred casem do 2x2GB DDR II investoval:) prave ze to je o aplikacich, ktere hodne spapaji a moderni desktop Gnome/KDE si vezme tech 100+ MB navic
    Jendа avatar 16.10.2009 16:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Žádné javovské aplikace nepoužívám a ve VirtualBoxu mám jenom další Debian - když mám nainstalovat nějaký počítač, nabootuju (se 128MB RAM), upgraduju a rsyncnu. Jinak VirtualBox používám jenom na testování jednou za dlouho.
    no zkratka, nechtel jsem si hrat na hrdinu s "geekovskym" busyboxem
    Já také při používání BB na nějakém záchranném systému teču :-) - už budu vždy vybírat i pro základní rescue operace plná LiveCD :-).
    a tech 1200,- s dph jsem pred casem do 2x2GB DDR II investoval:)
    Já bych musel měnit i desku (limit 1GB a jenom dva sloty) a procesor (do dnešních desek ho nenarvu) :-(
    Heron avatar 15.10.2009 16:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Mě v souvislosti s touto otázkou zajímá, kdo je to normální uživatel. Protože v souvislosti s diskusí nad libovolným HW (vyšším než má autor daného komentáře) se často objevuje reakce "takový výkon normální uživatel nepotřebuje". Kde se dá takový uživatel najít?

    Jinak: každý počítač je starý již v den svého uvedení na trh. Kupující se s tím musí smířit.
    mirec avatar 15.10.2009 17:01 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    No moderný počítač považujem tak od 500MHz CPU, 512MB RAM, taký starší od 100MHz CPU, 128MB RAM (stále dobre použiteľná zostava s rýchlejším diskom), nižšie sú pre mňa staré počítače, routre, jednoúčelové zariadenia a pod.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    15.10.2009 17:08 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Dalším kritériem vedle výše zmíněných je určitě prodej komponentů, z nichž se PC skládá. Základní hw pro staré PC se již většinou nevyrábí ani neprodává (základní desky, grafické karty, procesory, paměti atd.), neboť používají již zastaralé technologie (např. VL-Bus). Starší PC obsahuje hw, který přestává být vyráběn, výjimečně lze do takového PC koupit něco zcela nového (např. paměti). Standardní je to, co se prodává jako tzv. kancelářský hw, moderní je to, co kupují hráči hrající nejnovější hry.
    Max avatar 15.10.2009 18:02 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Moderní - game PC, jehož součástky jsou výkonová špička, která není starší jak 1 rok.
    Standardní - game PC, jehož součástky byly výkonovou špičkou maximálně před 3 lety a má tak 20-30% výkonu stávající špičce
    Starší - počák má 4 roky a je roven tak 10-15% výkonu stávající špičce.
    Starý - počák, který má 5 a více let. Jeho výkon se již nedá porovnávat se stávajícími stroji, záruky na všechny komponenty jsou tatam.
    Šrot - cokoli, co je starší 7 led už patří do šrotu. Koupě náhradních dílů se hrubě nevyplatí, protože nikdo nechce moc věcí dávat zadara, ale o hodně výkonnější, nicméně nekompatibilní, součástky se prodávají jen o pár korun dráž. V případě nějaké virové nákazy, nebo diagnostiky chyb, trvá všechno strašně dlouho, ale zaplaceno dostane člověk neúměrně málo. Prostě nemá cenu se s tím srát.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.10.2009 18:06 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?

    <provokace> No nevím, se jménem Devaine v občance si člověk moc vyskakovat ani vybírat nemůže ;-) </provokace>

    Max avatar 15.10.2009 18:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    <palba_opetovana>Jakže se tomu říká? Závist? :P</palba_opetovana>
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 15.10.2009 19:45 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Dvoujádro (64 bitů?), dvě giga paměti, GPU novější než v i915GM, moc portů → moderní stroj.

    Můj stroj: Intel Pentium M, dvě giga paměti, i915GM, 3*USB a tak → použitelný stroj.

    Můj desktop: Intel Celeron 433MHz, 96MB RAM (bude 320MB), GPU před GeForce4, se štěstím 2*USB → těžko použitelná vykopávka.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kotyz avatar 15.10.2009 20:09 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    to sme na tom podobne, jenom muj pouzitelnej stroj ma min pameti a lepsi grafiku a moje tezko pouzitelny vykopavky maji vesmes horsi parametry (az na tu v obyvaku, ale i pres to je to lemra lina). a moderni stroj zatim v nedohlednu.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Fluttershy, yay! avatar 15.10.2009 20:33 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    U moderního stroje bych ještě zvážil GPU s podporou HW akcelerace HD videa (1080p).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Michal Fecko avatar 15.10.2009 19:58 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Prikláňam sa k časovému pohľadu.
    do piatich rokov je nové popr. aktuálne
    od 5 do 10 rokov je staršie
    staršie 10 rokov je staré popr. označované ako pravek :-)
     ale stále ešte použiteľné ako router :-)
    
    kotyz avatar 15.10.2009 20:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    10 (lepe 20) let a starsi -> rad tim obohatim svoji sbirku relikvii. a cim exotictejsi tim lepsi. a kdyz mi to nekdo nabidne za odvoz nebo postovny tak to uz je primo bomba. uz tu mam 8bit, 16bit, 32bity, jenom neco 64bitovyho stale chybi (naka mazliva alphicka nebo mipsicek) ... :-/
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Michal Fecko avatar 15.10.2009 20:28 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Jardik by ti mohol poslat nieco 128bit, urcite uz nieco ma aby ostal IN :-) Nieco sa mi mari ze niekde snad este mam PMD 85-2, ale musel by som sa poobzerat v pivnici (čs. "sklepě")...
    kotyz avatar 16.10.2009 00:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    pmd 85, didaktik gamma, iq 151 - vsecko beru. zadnej cs vytvor este ve sbirce nemam. taky stary knizky a manualy k pocitacum beru.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 15.10.2009 20:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    staršie 10 rokov je staré popr. označované ako pravek :-) ale stále ešte použiteľné ako router :-)
    No, tuhle jsem se snažil tlačit deset megabitů přes P-133 a zahltilo se :-).
    Limoto avatar 15.10.2009 20:20 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Tomu se mi nechce věřit, protože Cyrix 233MHz u mě neměl problém se 100Mbit...
    16.10.2009 07:34 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    10Mbps da v pohode 486ka.
    16.10.2009 09:52 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Dost záleží na síťovce. Třeba 10Mbit Realteky byly jen PCI verze ISOvé NE2000 :-)
    kotyz avatar 16.10.2009 10:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    s nakou 3com by mohla. realtek radsi nebrat.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 16.10.2009 14:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Byly to dvě RTL 8139 v PCI. Asi to bylo tím.
    16.10.2009 15:48 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    RTL 8139 nevie scather/gather, takze zatazuje CPU asi 1.5-2x viac ako sietovka, ktora to vie. Na silnych procesoroch je jedno, ci zerie 2% alebo 4%. Ale tam, kde aj lepsie sietovky zeru 30%, to uz poznat. Na druhej strane je to vselku bezproblemova karta a rozbehnes ju skoro aj na mikrovlnke.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    15.10.2009 20:21 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    "Moderní" je to, co uživateli stačí a neomezuje ho. Jiné nároky má ten, co jen brouzdá po webu. Jiné spisovatel, co jen datluje ve Wordu nebo Oo. Jiné ten, kdo si z kompu dělá multimediální centrum. Jiné střihač videa a hudební skladatel. Jiné programátor používající Eclipse. Jiné pařmen, co kalí dnešní superhry a jiné fyzik, který počítá první milisekundy výbychu černé díry.

    Já mám Pentium 4 na 1.5 MHz, 256 MB, NVidia TNT, stáří asi deset let, a o výměně uvažuji až teď; donedávna mi stačil.
    Limoto avatar 15.10.2009 20:24 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Já mám Pentium 4 na 1.5 MHz
    Upřímnou soustrast :-D
    Michal Fecko avatar 15.10.2009 20:29 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Absolut powersaved!
    vlastikroot avatar 15.10.2009 21:15 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Však ještě aby ne! P4 žere 170W! :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Michal Fecko avatar 15.10.2009 21:17 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    :-D
    Fluttershy, yay! avatar 15.10.2009 21:24 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Prescott, to kolegovo ale asi bude Northwood...

    BTW nějaký Prescott by se mi na zimu hodil...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Limoto avatar 15.10.2009 21:26 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Tobě by nepomohlo ani quad-SLI...
    Fluttershy, yay! avatar 15.10.2009 21:28 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Pořádná duchna pomáhá. Žárovky také nejsou od věci... ještě bych zapnul Prescott a dvě CRT... a byl bych v klidu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    16.10.2009 07:40 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    1,5GHz nie je este ani Northwood, to je Willamette. Moze to byt dokonca v sockete 423.
    15.10.2009 20:36 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Sry, GHz, chybička se vloudila :-D
    16.10.2009 10:24 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Podle mne je to spíš o RAMce, protože absolutní výkon procesoru není ve většině aplikací kritický. 4ili podle ramky:
    moderní >2 GB RAM
    standardní 1-2GB RAM
    starší 512-1 GB RAM
    starý <512 MB RAM

    Jinak jakožto Intelista vnímám CPU historii asi takto:
    moderní - i7 a ostatní řada, se zamhouřením oka rychlejší Core2 (quady atd)
    standardní - Core2
    slabší - mobilní celer, Atom, ARMy atd
    slabý - od cca 500 MHz dolů (t.j. PIIIky do routerů, OpenWRT zařízení všeho druhu, některé NASy)

    kotyz avatar 16.10.2009 10:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Ani zase tolik ne, na Duronu 750 sem zvysoval pamet postupne od 64 MB pres 192, 256, 512, az na 640 a mezi 256 a 512 MB nebyl uz moc velkej rozdil a mezi 512 a 640 MB sem si nevsim uz zadnyho. Chtelo by to sehnat bud nakej Athlon nebo Duron tak kolem 1,2 GHz, ale je tam starej cipset co podporuje akorat 100 MHz FSB a to by nejspis neproslo. Ale jinak s tim souhlasim, kdyz je aspon trochu slusnej procesor (celer patri do zahonu) tak vic pameti pomuze vetsi sviznosti.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Limoto avatar 16.10.2009 14:43 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Durony s jádrem Morgan měly 100MHz FSB a byly do 1300MHz...
    kotyz avatar 16.10.2009 15:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Ja mam s jadrem Spitfire a cipset VIA KT133 (nikoli KT133A, kterej by to uz mel zvladat). Kdyby byl nekde k mani, bylo by to fajn. Ale problem by moh bejt s chladicem, kdyby se tam musel davat vetsi tak by se tam kvuli zdroji na boku nevesel ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 17.10.2009 08:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Duron 750 jsem používal taky a upgrade z 256 na 512 MB RAM byl ten nejkritičtější, bez toho se vůbec WinXP nedaly používat... To bude asi o tom, co tam člověk vyvádí.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 17.10.2009 08:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    S tímhle nesouhlasím, pomalou šunku nezachrání žádný množství RAM. Třeba já považuju svůj PC za starší (Athlon64 X2, 2.75 GHz + 4x1GB RAM), zatímco podle tvých měřítek by byl starší teprve můj historickej komp s Duronem a půl giga RAM.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 17.10.2009 09:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    prej starsi, co ja bych za takovej dal ... :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 17.10.2009 10:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Co bys za něj dal? Nemá to hodnotu víc jak 5k :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 17.10.2009 10:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    dal bych za nej dva. penez neni na rozhazovani, je krize ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    microcz avatar 17.10.2009 09:07 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    vyznam techto slov se meni v horizontu mesicu, tak bych to moc neresil
    MMMMMMMMM avatar 18.10.2009 12:43 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je moderní, standardní, starší, starý počítač ?
    Já mám doma Athlon X2 4200+ EE s 2x2GB RAM ;) Neřekl bych, že je nejnovější, ale umí vše, co potřebuji a to pěkně rychle. Ještě se mi vedle něj válí Celeron 266MHz (pasiv) + 192MB RAM + 8GB HDD (hdparm -t /dev/hda ~ 15MB/s) - pokusný server, donedávna s Win98SE, nyní Slackware 13.0. Dokud bude sloužit, tak si jej nechám. Má nízkou spotřebu (26W v klidu) a přijde mi dostatečně rychlý na blbnutí a testování. Škoda jen, že SQUID proxy nestíhá, když začnu něco tahat a jede jen na cca 60% mojí linky... Mamce jsem nedávno koupil Duron 1300MHz + 512MB RAM, ale moc dlouho se tu neohřeje, protože složitější flash (video) se už seká a ji zajímá jen web a online televize :-) Takže jej prodám a místo něj seženu levně Athlon XP 2500+ s 1GB RAM, ten by mohl stačit... nerad utrácím za počítače :)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.