Evropská komise obvinila provozovatele čínské platformy TikTok z porušování pravidel EU kvůli netransparentnosti v reklamě. Komise, která v EU plní i funkci antimonopolního úřadu, to dnes uvedla v tiskové zprávě. TikTok, který patří čínské firmě ByteDance, se může k předběžnému nálezu vyjádřit. Pokud ale podezření komise nevyvrátí, hrozí mu pokuta až do šesti procent z ročního globálního obratu.
Sovereign Tech Agency (Wikipedie), tj. agentura zabezpečující financování svobodného a otevřeného softwaru německou vládou, podpoří GFortran částkou 360 000 eur.
Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.
V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.
Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).
Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.
V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.
Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.
Cupiditate sit voluptatibus architecto minus voluptatem quia et in. Facere repellendus natus ullam sunt eius non. Tempore inventore et nihil alias. Possimus sequi voluptates repellat odio quia suscipit dolores. Et nihil nihil dolore nemo harum qui quidem excepturi. Sit ut ipsa eum.
Tiskni
Sdílej:
Navic spravny linuxak se a) obejde bez Xek...
A v terminálu si prohlíží fotky nebo paří Frets on Fire.
...a b) si upravi xorg.conf jeste pred prohozenim hardware.
Co když mu HW první selže a pak až dojde k výměně? Co když nemá čas se tím zabývat?
Naopak lidé, kteří na školu kašlou, respektive v hodinách dělají bordel, načež se na písemku nadrtí by to neměli tak lehké.Prostě asi chceš způsobně sedět ve škole a moci mít horší výsledky než ostatní ale stejné hodnocení jako oni. Nic jiného neříkáš. KONEC PŘENOSU
pak se nadrtí na písemku, do druhého dne vše zapomeneV tom případě by se měl odstranit tenhle problém a teda změnit systém psaní písemek, aby věrněji testoval vědomosti a méně momentální našrocení. To je sice velice dojemné, že máš blbou paměť a spoustu zájmů, ale když na to nemáš, tak nemáš mít dobré hodnocení, přestože jevíš zájem (a co jako?). To můžeš vyřešit buď tím, že se začneš víc učit, nebo se smíříš se špatným hodnocením.
To můžeš vyřešit buď tím, že se začneš víc učit...
A přestanu se učit hrát na kytaru, přestanu se učit japonštinu, přestanu programovat, přestanu dělat hafo dalších věcí.
...nebo se smíříš se špatným hodnocením.
Proč bych se měl nakonec smířit se špatným hodnocením, když toho v důsledku vím výrazně více (a budu to vědět ještě za dlouho) oproti jiným lidem, prostě jen nejsem schopen koncentrovat veškeré znalosti do jednoho okamžiku, obloukem řečeno.
Proč bych se měl nakonec smířit se špatným hodnocením, když toho v důsledku vím výrazně více (a budu to vědět ještě za dlouho) oproti jiným lidem, prostě jen nejsem schopen koncentrovat veškeré znalosti do jednoho okamžiku, obloukem řečeno.A s porozuměním textu to taky nebude nejlepší, co? Jasně jsem řekl, že se má změnit způsob testování vědomostí, pokud nefunguje.
A přestanu se učit hrát na kytaru, přestanu se učit japonštinu, přestanu programovat, přestanu dělat hafo dalších věcí.No tak přestaneš, když chceš mít lepší známky. Nemůžeš mít všechno. Koneckonců na ostatní se ohlížet vůbec nemusíš, pak nebudeš mít takovéhle blbé nápady. Když někdo jiný začne dostávat horší známky, tak ti to paměť ani vědomosti nezlepší.
Jasně jsem řekl, že se má změnit způsob testování vědomostí, pokud nefunguje.
A já jsem navázal na to, cos uvedl, kdyby k tomu nedošlo (a ono pravděpodobně nedojde).
No tak přestaneš, když chceš mít lepší známky.
Sám musíš dobře vědět, že to je blbost, co jsi napsal. Proč? Protože přece rozumný člověk se nevzdá věcí, které jej duševně naplňují, kvůli nějakým pofidérním ukazatelům (které ovšem mohou mít často zásadní vliv na další věci, ale rozebítání tohoto by bylo na dlouho).
Koneckonců na ostatní se ohlížet vůbec nemusíš, pak nebudeš mít takovéhle blbé nápady. Když někdo jiný začne dostávat horší známky, tak ti to paměť ani vědomosti nezlepší.
Nezlepší, nicméně každý hodnotící systém je komparativní a rozumně nastavený bodový systém by byl navíc výrazně spravedlivější.
Možná si svoji slabost neházel na ostatní, vykašlal jsi se na to, že ostatní mohou řešit v hodině nové boty a dosáhnou stejných výsledků jako ty, který dáváš pozor, tak budeš mít snsdnější život
Pokud prostě chceš lepší známky tak se holt budeš muset víc učit. Bohužel máš prostě jak píšeš horší paměť, tak holt se budeš muset víc učit.
Jo a počítej s tím, že podobné problémy budeš řešit pořád. Někdo shání líp práci, protože prostě má menší trému. Někdo třeba když jde u zkoušky do tuhého je schopen vybavit si věci, který si jiný nevybaví. Někdo může dát večer osm piv a další den jít do práce, protože netrpí kocovinama. Někdo měl kliku a vybral si lehčí bakalářku.A tak by se dalo pokračovat.
PS: střední mě naučila jedné věci, a to že svět není spravedlivej.