abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 146 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník

    Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne

    5.10.2007 09:55 | Přečteno: 1653× | GNU/Linux

    V poslední době jsem si musel připadat jako uživatel OS, který nejmenujeme. Komu jinému by se také mohlo stát, že bude muset přeinstalovat svůj OS z jiného důvodu než z vlastní vůle ? U wi****s je to běžné, že uživatel musí 2-4krát do roka přeinstalovat systém, aby to alespoň trochu fungovalo, ale tam to nikomu divné nepřijde. Jenže být ve světě GNU/Linuxu donucen k reinstalaci a to hned dvakrát v průběhu jednoho týdne, to už je tedy něco...

    Jako jiné příběhy i tento začínal docela v klidu, když jsem si pracoval se svým perfektně vyladěným Gentoo. Sice jsem občas míval náhodné problémy při bootování (myslím, že se to řešilo — a nevyřešilo — tady v poradně), ale to se dalo přežít. Vždycky to na několikátý pokus naběhlo. Takže jsem jednou takhle večer dopisoval článek, když najednou se to stalo. Soubor nešel uložit. Ale můj Emacs, i když v alpha stádiu s červeným nápisem YOU MAY LOSE YOUR DATA, mě nikdy předtím nezradil. Ale zdroj problému jsem zanedlouho odhalil. Filesystem is read-only. Toto hlášení mě docela překvapilo, jelikož jsem neviděl žádný důvod, proč by se měl souborový systém za běhu stát read-only. Tak mě nenapadlo nic lepšího, než restartovat počítač.

    Jenže potom systém už nenaběhl. Na první pokus ani na desátý. Tak jsem vzal jedno live cd, které jsem měl zrovna nejblíže po ruce, nabootoval a spustil jfs_fsck. Bohužel filesystém byl nenávratně poškozen a hodiny kompilace a nastavování ztraceny. Po dalších pokusech jsem usoudil, že bude problém v pevném disku a vyměnil jsem jej za svůj původní, o něco menší. Potom jsem zbylá data z (naštěstí funkčního) datového oddílu překopíroval na tento disk, i když nacpat 30GiB na 14GiB oddíl je docela umění.

    Ale jelikož už se mi nechtělo znovu kompilovat gentoo, rozhodl jsem se nainstalovat si Arch. A jelikož jsem měl málo místa a nedokázal jsem aktuálně přesně rozhodnout o správném rozdělení oddílů, rozhodl jsem se nainstalovat to celé na lvm. A aby to bylo zajímavější, použil jsem jako PV celý disk, abych nemusel zbytečně vytvářet tabulku oddílů, která by mě stejně jen připravovala o posledních pár bajtů volného místa. Instalace proběhla hladce, až na to, že grub se nedokázal s LVM vyrovnat. Tak jsem nainstaloval lilo, tomu je úplně jedno, z čeho načítá a fungovalo výborně. Až na to, že initramfs z Archu odmítal fungovat a to ani po provedení všech doporučovaných workaroundů. Takže systém jsem měl funkčí, ale bootovat jsem ho musel vložením instalačního CD a zadáním arch root=/dev/rg/arch. Ale hlavně to fungovalo.

    Ovšem po pár dnech mi toto bootování přestalo vyhovovat, tak jsem se rozhodl si sestavit vlastní jádro a initramfs a znovu uvést do provozu svůj kexec hack. Jako bootloader jsem se rozhodl použít GNU GRUB 2, který by si již měl s lvm rozumět. A to byla další osudová chyba. VAROVÁNÍ: Tohle doma nezkoušejte. Po nainstalování krásně rozpoznal lvm oddíly a vytvořil konfigurační soubor. Jenže po restartu se nenačetl a vidím jen This is GNU GRUB... a příkazový řádek. Konfigurační soubor se nenačetl a žádné lvm oddíly nejsou přístupné, přestože podpora lvm2 je zavedena.

    Sáhl jsem opět po nějakém live cd a oddíly byly pryč. Hlavička lvm taky. Zkoušel jsem testdisk, e2extract a další záchranné nástroje. Nepomohlo nic. Podruhé v průběhu jednoho týdne jsem přišel o svůj systém. Tomu se říká smůla. Tak jsem vše smazal, vytvořil normální partition tabulku s jedním oddílem a swapkou, překopíroval z jiného disku již nainstalovaný debian (další instalaci už jsem zažít nechtěl) a nainstaloval grub2. Zatím vše běží, ale nikdo neví, jak dlouho...        

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.10.2007 10:15 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Natloukat si čumák je nejlepší výuková metoda.. žel poněkud zdlouhavá..
    Jan Drábek avatar 5.10.2007 11:20 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    A s linuxem jiná cesta nevede. :D. Včera jsem si málem naformátovat s SuSE 10.3 svůj 60 GB /home oddíl, jen kvůli tomu že mám prohozené jména...
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    5.10.2007 11:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Ani bych neřekl. Linuxové nástroje vám podle mých zkušeností téměř vždy jasně řeknou, co se chystáte dělat. Když se chystám vytvořit filesystém na /dev/sda5, vím dost přesně, který oddíl to vlastně je. Když mi Windows řeknou 'E:', jsem na tom podstatně hůř…
    5.10.2007 16:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Když mi Windows řeknou 'E:', jsem na tom podstatně hůř…
    Pokud se v tom počítači nemění disky moc často, dá se to vcelku slušně odhadnout.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 5.10.2007 17:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Nevím, jak jsi to konkrétně myslel, předpokládám, že přímo ze stringu "sda5" vyčteš, že je to pátý oddíl na prvním disku. To ti pouhé "E:" neřekne, ale to který je to disk a oddíl zjistíš i ve Windech velice rychle.
    5.10.2007 19:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Dodnes si vzpomínám, jak jsem měl na disku tři FATkové oddíly, primární C: a dva logické D: a E: a moc jsem se divil, že když přidám druhý disk s primárním oddílem, je z něj D: a ty dva původní se posunou na E: a F:. A to nemluvím o tom, že pod Windows je takové přepísmenkování řádově větší problém než v Linuxu…
    6.10.2007 20:44 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    A to nemluvím o tom, že pod Windows je takové přepísmenkování řádově větší problém než v Linuxu…
    diskmgmt.msc klikatko nebo diskpart pro cli/skriptovani. smutne je, ze to obcas musim delat i kdyz nechci. treba kdyz mi windows suverene namapuji flashku an stejne pismeno jako pripojeny sitovy disk ;(
    5.10.2007 11:40 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Když jsem byl ještě linuové jelito, tak jsem reinstaloval celý systém několikrát, když jsem byl v koncích - deformace z MS Win. Prostě jsem neměl nikoho kdo by mi poradil co jsem udělal špatně a jak z toho ven.
    Jan Drábek avatar 5.10.2007 21:41 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Jo, taky se mi to stávalo :D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    5.10.2007 10:33 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Instalovat LVM primo na zarizeni se nedoporucuje, vzdy je lepsi vytvorit partition table, jednu partition a na tu dat LVM.

    Pokud jsi nechal grub nainstalovat na hd0,0 tak sis vlastne sam rekl o to, aby ti ta LVM metadata premaznul takze nechapu proc a cemu se divis.
    regnarg avatar 5.10.2007 11:03 regnarg | skóre: 20 | blog: rm -rf /this/blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    No já ho dirigoval na (hd0), předpokládal jsem, že si přepíše jen MBR. Lilo to zvládlo bez potíží...
    S láskou se nerodíme, ale s láskou se stáváme lidmi. --Simone De Beauvoirová
    regnarg avatar 5.10.2007 12:02 regnarg | skóre: 20 | blog: rm -rf /this/blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Ale celkově musím grub2 ocenit. Je to opravdu povedený nástroj, i když vypadá spíš jako operační systém, než jako bootloader...
    S láskou se nerodíme, ale s láskou se stáváme lidmi. --Simone De Beauvoirová
    5.10.2007 10:38 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    ...no "smula", to urcite, hehe. Ja bych spis rekl "kazdy sveho stesti strujce". ;-)
    5.10.2007 10:42 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Kdyz ctu toto, tak si myslim,ze programovat hry pro linux je zbytecny, temer kazdy si vystaci pouze ze systemem :)
    Jan Drábek avatar 5.10.2007 11:22 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Popřípadě wesnothem :D, no přesto myslím, že jedna RTS ve stylu AOE (nebo AOM) by neuškodila.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    5.10.2007 13:21 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Starcraft na Linuxu přece jede. A nic lepšího než Starcraft neexistuje. :-)
    Jardík avatar 5.10.2007 17:22 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Jede jako když nejede. Ve WINE totiž nefunguje battle.net (vykreslování dialogů, tlačítek, ...) a v tom od cedegy přestal od verze 6 fungovat také (padá hned při připojování k battle.net) a verze 5 mi přestala fungovat kvůli nějakým změnám v pythonu, co je v Ubuntu 7.10.
    Věřím v jednoho Boha.
    5.10.2007 17:53 lefty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    tak to si vygoogli TA Spring :D
    5.10.2007 10:42 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne

    U wi****s je to běžné, že uživatel musí 2-4krát do roka přeinstalovat systém, aby to alespoň trochu fungovalo, ale tam to nikomu divné nepřijde.

    ... když jsem si pracoval se svým perfektně vyladěným Gentoo ...Vždycky to na několikátý pokus naběhlo.

    Ach jo, zase to generalizování :-( . Hláška, že uživatel Windows musí 2-4krát do roka přeinstalovat systém je nesmysl a má stejnou informační hodnotu jako že uživatel linuxového distra musí co chvíli lézt do příkazové řádky. Obojí je hojně šířený blud, bohužel mi připadá, že někdy snad i úmyslně.
    5.10.2007 10:55 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    <rh faktor="0.3">me nikdy nepreinstalovane xpecka se skodolibe smeji, zatimco si ctu o tom reinstalacnim martyriu.</rh>
    Heron avatar 5.10.2007 10:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    U wi****s je to běžné, že uživatel musí 2-4krát do roka přeinstalovat systém, aby to alespoň trochu fungovalo, ale tam to nikomu divné nepřijde.

    Běžte s tímto FUDem už konečně někam. Jestli jste nikdy neviděl zcela funkční instalaci Windows starou klidně pět let, přijdte se podívat k nám.

    regnarg avatar 5.10.2007 11:01 regnarg | skóre: 20 | blog: rm -rf /this/blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Samozřejmě to není pravidlo, ale stává se to docela často (což vím i zvlastní zkušenosti, protože jsem tu věc, většinou nedobrovolně, musel taky instalovat mnohokrát)...
    S láskou se nerodíme, ale s láskou se stáváme lidmi. --Simone De Beauvoirová
    5.10.2007 12:15 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Na vasi zkusenost bych se moc neohlizel. Kdyz ctu, co provadite na linuxu, tak bych se spis divil, kdyby windows vydrzely dyl jak tyden.
    5.10.2007 11:45 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Zatímco u linuxu to skoro platí. Kdo by odolal novým verzím :-) V tom to maj wokenáři lehčí no :-D
    regnarg avatar 5.10.2007 11:59 regnarg | skóre: 20 | blog: rm -rf /this/blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Na získání nové verze stačí jeden příkaz, až už je to apt-get (dist-)upgrade, pacman -Syu, nebo třeba emerge -uDN world, ale rozhodně není třeba nic instalovat znovu...
    S láskou se nerodíme, ale s láskou se stáváme lidmi. --Simone De Beauvoirová
    5.10.2007 12:11 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    a) http://www.abclinuxu.cz/blog/ptomes/2007/10/4/195687#45
    b) nepsal jsem nové verze té distribuce, kterou mám nainstalovanou
    c) smajlové
    5.10.2007 12:44 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Nechápu, co naznačujete tím odkazem v a). Je možné přejít na novější vydání OpenSUSE jak z médií tak z internetu pomocí příslušných nástrojů. Anebo nemusíte a můžete dva roky používat podporovanou verzi.
    5.10.2007 12:48 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Naznačuju to, co se tam píše:
    Je pravda, že upgrade je vždycky riskantnější než čistá instalace; instalátor má podstatně víc práce a je velmi těžké to nějak systematicky otestovat (příliš mnoho možných situací), takže pravděpodobnost chyby je vyšší.
    A Bluebear narozdíl od tebe v Suse ČR pracuje a už několikrát ukázal, že procesu instalace má jisté ponětí. Ale to je fuk, ty jen hledáš konflikty.
    5.10.2007 13:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Ne, to fuk není, protože naopak konflikty zcela určitě vyhledáváte vy. Já jsem se na rozdíl od vás jen slušně zeptal, naopak vy reagujete podrážděně a píšete nesmysly na základě vyvozování něčeho, co jsem nenapsal, už protože na Internetu i na foru Ubuntu se dá najít desítky mých příspěvků, kde uživatelům doporučuji čistou instalaci, která s sebou nepřináší rizika spojená s přechodem, jenž se skládá z poměrně složitých a komplexních operací.
    5.10.2007 13:25 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Mně to fuk je a nenechám se tebou vytočit. Ono to asi nějaký důvod mít bude, proč diskuze s tebou v drtivé většině končej tak jak končej. A jestli si myslíš, že ses slušně zeptal, tak já si to nemyslím. Slušnější by bylo předpokládat, že to co jsem napsal, tak taky myslím.
    5.10.2007 13:29 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Nějaký odkaz bez jakéhokoliv kontextu nemusí být jasně pochopitelný. Hledáte v tom něco jiného, protože něco jiného najít a vidět chcete, o ničem jiném než o vašem neseriozním přístupu, předpojatosti a křivého obviňování to není. Ano, nad důvody si nejprve přemýtejte ve své hlavě...
    5.10.2007 13:39 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Promiň. Nepotěšilo mě, že někdo na nevážně míněný komentář začne vážně reagovat a rozvine se z toho zbytečná debata. Možná jsem taky za tvým komentářem hledal něco, co tam nebylo a má následná kritika pasuje i na mě samého.
    5.10.2007 14:04 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    No, ony existuji pripady, kdy je opravdu nutne instalovat odznova. Napriklad: - umirajici nebo jinak pozkozeny disk - nova instlace je urcite lepsi nez zjistovat, co prezilo a co ne. - prechod na jinou architekturu (napr. z x86 na x86_64) - prechod na jinou distribuci (ne na novou verzi, ale na uplne jinou) - prechod na jinou verzi libc (tenkrat to bylo myslim z libc5 na libc6, ne ze by to bylo OPRAVDU nutne, ale nova instlace byla rozhodne jednodussi) - prechod na jinou major-verzi jadra (oh, to uz je ale opravdu davno ...)

    Vsechy tyto udalosti mne postihly, i kdyz ten umirajici disk byl nastesti ve firemnim serveru. Jinak se stavajici instalcae drzim zuby nehty, ponevac nakonfigurovat system k me plne spokojenosti a preportovani vsech vlastnich udelatek mi naposled zabralo velkou cast tydeni dovolene.
    5.10.2007 14:19 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Dovolená s Linuxem je ta nejlepší věc na světě
    5.10.2007 14:29 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Omyl, nejlepší dovolená je s flaškou slivovice ;)
    5.10.2007 15:34 mseed | skóre: 21 | blog: FastLinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    No dalo by se to interpretovat taky jako - Nejlepsi dovolena je s Linuxem a flaskou slivovice :)
    satanatas avatar 5.10.2007 18:24 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    no to zas ne, naposledy (ne teda na dovolené) jsem s flaskou slivovice zprznil alsu, že sem to dával týden do kupy.
    6.10.2007 19:37 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    naposledy (ne teda na dovolené) jsem s flaskou slivovice zprznil alsu ...
    Ještěže se jména píší velkými písmeny :)
    5.10.2007 16:36 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    > prechod na jinou major-verzi jadra

    To je nejaky zavazny problem? Pri prechodu z 2.4 na 2.6 stacilo defacto akorat vymenit modutils za module-init-tools, jinak jsem zadny zavazny userspacovy problem nepozoroval.
    5.10.2007 19:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Mám pocit, že kolega myslel přechod z 1.* na 2.*, jinak by nemluvil o tom, jak je to dávno (zejména ne v porovnání s přechodem z libc5 na libc6). Osobně ale nemám pocit, že by byl přechod z 1.2 na 2.0 o tolik zásadnější než třeba z 2.0 na 2.2 nebo z 2.2 na 2.4.
    5.10.2007 19:31 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Slo o prechod z 1.3.neco na 2.0.neco (presne verze si nepamatuju, je to uz alespon deset let zpatky). Bylo to nutne hlacne kvuli zmenam v syscallech a ABI jadra, tazke upgrade by znamenal vyhazet skoro uplne vsechno.

    Proto jsem napsal zmena v major verzi (tj. ta prvni cislice), zmena v minor verzi (tj. ta druha cislice) vetsinou jde ustat pouze s upravou systemovych nastroju (napr. vsech udelatek, co maji na starosti moduly a knihovny) a u patchlevelu (nejsem si jisty, jesli se tomu tak jeste rika, proste ty posledni cisla) se vetsinou nemusi menit vubec nic.
    5.10.2007 15:02 pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    U nas je take instalace windows funkcni klidne pet let pokud se pred peti lety nainstalovala a pak se na to temer nesahalo. (Nebo sahalo - ale s rozmyslem.) Kdybych ty windows trapil stejne jako trapim svuj domaci linux tak bych taky reinstaloval 2x rocne.
    pdp7 avatar 5.10.2007 20:54 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    5 let? :-D To ten jejich registr musi asi tak 1000x vetsi nez pred 5ti lety co. :-D
    Heron avatar 5.10.2007 21:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne
    Nikoliv. Nějaký další, podobně inteligentní dotaz?
    pdp7 avatar 5.10.2007 21:33 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak přeinstalovat systém dvakrát v průběhu týdne

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.