abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 06:00 | IT novinky

    T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.7. 21:55 | Komunita

    Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.7. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.7. 14:22 | IT novinky

    Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia AI asistenta Lumo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (28%)
     (25%)
     (6%)
     (5%)
     (5%)
     (2%)
     (2%)
     (29%)
    Celkem 126 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 15:31
    Rozcestník

    Sabayon Linux

    11.2.2007 12:20

    Tento zápis nemá informačnú hodnotu, ale nedá mi nepodeliť sa o dojmy. Nedávno tu niekde padla zmienka o tejto distribúcii, tak som si stiahol liveDVD a vyskúšal ju. Od bootscreenu až doteraz nemôžem lapiť dych :) Vyzerá to naozaj geniálne a keď bude trochu viac času, tak skúsim aj inštaláciu na disk. Chcel som sem dať pôvodne aj nejaké screenshoty, ale to proste treba vidieť naživo. Naozaj WOW :D

           

    Hodnocení: 29 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.2.2007 12:39 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    taky se ji chystam zkusit, dneska se mi totiz nevim proc o ni zdalo, tak to musim vyzkouset. Druhej sen byl ze jsem chtel vstoupit do francouzke legie, ale to radsi zkouset nebudu. Proc jenom mam tak kravske sny.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    kotyz avatar 11.2.2007 12:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    jo, tohle bylo jediny livecd s xgl ktery me chodilo. vypadalo to sice huste, ale dost se to sekalo. a to mam prosim pekne PIII 1GHz, 512MB RAM a Radeon 9250 s 128MB videoram. to by utahlo mozna i aero z visty. nemusi se to nejak poladit aby to chodilo sviznejc?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.2.2007 13:37 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Nojo, no Radeon :) Kdy si lidé konečně uvědomíte že ATI má pod Linuxem poloviční výkon, jinak na tom by jistě Aero nechodilo, nemá to ani DirectX 9.0c
    11.2.2007 14:30 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Ehm. Integrovanej intel má pomalu desetinovej výkon oproti tomuhle radeonu a přitom na něm beryl běhá docela slušně.
    Max avatar 11.2.2007 15:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Na ati bych to nesváděl, to bude v něčem jiným, mám odzkoušeno, že to běhá na takovýhle pidi midi kartách :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.2.2007 15:55 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Kdy si konečně uvědomíte, že Radeon 9250 je nejlepší grafická karta na trhu, protože pro ni existují stabilní svobodné ovladače?
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    11.2.2007 16:07 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    -e^iπ ;-)
    13.2.2007 11:30 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Predpokladam, ze mas na mysli -e^(iπ), pozor na priority operatoru :–)
    13.2.2007 14:33 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Mno jo, můžu za to, že ábíčko nepodporuje <sub> a <sup>, natožpak MathML? ;-)
    kotyz avatar 11.2.2007 18:12 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    prave. je to jedina slusna pasivne chlazena nizkoprofilova karta s vga dvi a tv outem za slusnou cenu (asi 1100,-) kterou sem sehnal. a asi posledni pro kterou sou dostupny open ovladace vc. 3D akcelerace. zkousel sem i binarni od ati, ale s nima to neslo bud vubec nebo byl vykon este slabsi nez s tema open. aspon tuxracer a chromium a podobny mensi hry me tam jedou dobre. kdyz uz nexuiz s cube ne a ani to ut za moc nestoji ...

    kvuli hram sem tu kartu taky nekupoval. kupoval sem ji kvuli pasivnimu chlazeni a akceleraci mpeg/dvd (to na integrovanym intelu nejelo vubec, hlasilo to neco o tom ze nemuze vytvorit overlay). hlavne ze me uspokojive jede google earth a stelarium. a par mensich hricek pro ukraceni dlouhy chvile.

    ted koncem unora ma vyjit beryl 0.20 final, tak sem v pokuseni. precijen z livecd mam overeno ze to nejak jde, kdyz to bude nainstalovany na disku, mohlo by to jet i lip nez nejak ... ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.2.2007 18:32 repli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    No já si to uvědomím až bude umět svobodný ovladač TV-out, do té doby si ATI (a AMD) může jít bodnout)
    kotyz avatar 11.2.2007 21:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    tv out me taky trapil, ale vyresilo se to samo. poridil sem si vlastni pc a to v obyvaku uz nepotrebuju a sou tam ted jenom wokna kde to funguje. a u sebe tv nemam, nevejde se. misto toho asi poridim tv kartu ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 11.2.2007 18:02 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    jo, to pozoruju, ze pod win to ve stejnejch aplikacich dava mnohem vic fps (nexuiz, ut, cube). ale nic lepsiho proste nemam ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.2.2007 18:04 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Radeon 9250 nema polovicny vykon. To plati len pre 9600 a novsie.
    11.2.2007 18:49 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Ok, Radeon 9250 výkon nemá, protože v oficiálních ovladačích už podpora není, ale je fakt že rozdíl v FPS 9250 Linux vs Windos jsem neměřil, ano bral jsem výsledky z Radeona 9600 PRO.
    kotyz avatar 11.2.2007 21:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    ja taky nepouzil oficialni ale opensource a tam podpora jeste je.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.4.2007 15:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    no ja mam 9600pro a pohoda...
    11.2.2007 18:30 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Nenapadá ma, čo by sa s tým dalo spraviť. Ja som to rozchodil na notebooku - Celeron 1,5 GHz, 512 RAM, integrovaná grafika Intel - a zdá sa, že všetko ide v pohode a bez trhania.

    Myslím, že tvoj procesor aj RAM-ka by to mali v pohode utiahnuť. Možno bude naozaj zádrhel v tej grafike. Ale who knows?

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    kotyz avatar 11.2.2007 21:29 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    taky si myslim. ale kde by ten zadrhel moh bejt? integrovanou intel mam taky, ale nikdy sem ji nepouzival.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Max avatar 11.2.2007 15:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    JJ, předevčírem jsem pustit stahování, dnes večer zapnu PC a dososám to a v pondělí to snad už budu moci v práci vyzkoušet :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.2.2007 18:36 repli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Jestli chcete instalovat na disk připravte se tak na 3 hodiny (u mé na 1,7 to trvalo 2.5 hodiny) po instalaci nejelo nic! A tak prasácky zkompilovaný systém jsem dlouho neviděl. KDE s enablefinal žralo jen po spuštění s minimem služeb celých 256 MB. (Dneska ručně zkompilovaný žere cca 60 MB). Xgl nefungoval, Beryl taky. (Vlastně se vůbec nenaistaloval). Rychlost reakce mizerná.
    Ono v podstatě se není čemu divit, vždyť to dělají italové!
    11.2.2007 19:05 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    ja som to nainstaloval na celeron 2.66, 1,5GB DDR2. live CD v norme aj s xgl,a le po nainstalovani: boot asi 5 minut, odozva nulova. citil som sa, ako keby som presiel na 386. a asi aj tam isiel W95 sviznejsie..
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    11.2.2007 19:45 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Měl jsem stejný pocit a to mám mnohem lepší počítač...
    12.2.2007 09:38 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Ono problem je, ze aj na vyrazne pomalsom pocitaci (downgradoval som na PIII 733/512MB z hlukovych dovodov) sa to chova zhruba rovnako. Samozrejme teraz uz grafiku na xgl nemam, ale samotny chod systemu bol neunosne pomaly. Ale nie pomalsi, ako na tom "rychlom" stroji. To je asi nejaka komunisticka distribucia, ktora zrovnopravnuje pouzivatelov PC. Aj ten s najrychlejsim bude mat system tak pomaly, ako uzivatel s najpomalsim PC.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    kotyz avatar 11.2.2007 21:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    holt je to optimalizovany na provoz jako livecd a na instalaci se to moc nehodi. asi by to po ni chtelo zgruntu prekompilovat s vhodnejsima volbama. ale me slo pomalu i to livecd, pomalejc nez jiny livcd ...

    asi gentoo se na takovy ucely nehodi. nevim.

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Mikos avatar 12.2.2007 01:12 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Mohl bych tě poprosit, abys už konečně na ABCLinuxu přestal šířit onen naprosto nesmyslný a lživý FUD o tom, že KDE zkompilované s volbou --enable-final žere více paměti nebo dokonce běží pomaleji? Už jsem tě viděl několikrát tento nesmysl tvrdit a několikrát si byl opraven, že tomu tak není, přesto to pořád píšeš dál. Než budeš příště něco psát, nejdříve si o tom aspoň také něco zjisti a nechovej se jako natvrdlý ignorant.

    Jaště jednou znovu, snad už pak dáš konečně pokoj:

    Volba --enable-final způsobuje pouze větší (a to dosti výrazně) konzumaci paměti v době kompilace. Výsledkem ovšem často bývá lépe optimalizovaný kód a tedy KDE pak může být naopak rychlejší a méně paměťově náročné! Nemusí to platit vždy, ale výsledek nikdy nebude horší než bez volby --enable-final.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    12.2.2007 03:04 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Třeba se Gentoo-based Live DVD kompilují při bootování, ne? ;-)
    Max avatar 12.2.2007 18:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Tak už ho mám otestovaný. Test jsem prováděl na třech značkových PC od HP s integrovanou inteláckou kartou 512MB a 3GHz P4. Na PC, kde byla intel 910GL se sabayon spustil pěkně až do grafického prostředí, ale beryl né a né jet. V dalším PC jsem měl R9600Pro a FX5200, ať jsem do něj dal jakoukoliv kartu, tak skončil hned po bootovací obrazovce. Na mém pracovním PC mi hned po boot menu kompletně vytuhl. Později jsem ještě dělal pokusy a kydž jsem nenačetl boot splash, tak mi naběhl (takže toto by snad platilo i v případě druhého PC). Sabayon naběhl a hned při najetí grafiky se zeptal, zda chci použít xgl, či aiglx, mno, zkusil jsem xgl a to byl konec. Nastartil jsem KDE s new configem xorg =>
    startx /usr/kde/3.5/bin/startkde -- :0
    A tam dal beryl-manager a vuala, beryl se rozjel :). Názorně jsem ukázal pár vychytávek kolegům a byli mile překvapeni. Celé se to ovšem docela cukalo a sabayon jako takový má opravdu mizerné odezvy :-/. Věřím, že kdybych měl systém na hdd (buď čistě jen gentoo, nebo třeba arch), tak by to ta intelácká grafika utáhla v poho :)

    Jinak sabayon jako takový je opravdu pěkně barevně sladěný, docela se mi to líbilo :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.2.2007 18:58 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    je krasny, ale ako sa zda, nikomu nejde svizne.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    stativ avatar 13.2.2007 15:13 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sabayon Linux
    Verze mini, ci jak se jen zove, na CD u mne bezi celkem svizne. Spousteni je ale utrpeni, nicmene... to je u LiveCD bezne.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.