abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 494 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    10.6.2007 12:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Ale ne… další flame na téma která distribuce je ta Jedině Správná(TM)? Copak jich už nebylo dost? :-(
    pavlix avatar 10.6.2007 13:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Jak vidíš, nebylo :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.6.2007 19:07 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Me by spise zajimalo, aby tu nekdo rekl, jak je s novym a rychlejsi pocitacem vse rychlejsi a co a jak. Jak mu to setri rozumnou praci.A klidne i ten prechod z 32 na 64bit. Ne rici, to co je v benchmarkach.

    bye gf
    10.6.2007 19:31 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Muzu mit spusteno vice veci najednou, aniz by me to vyrazne omezovalo a musel jsem to zase vypinat, abych mohl delat neco jineho. Mam cele predvadeci prostredi naseho systemu na 1 notebooku a nemusim tahat pocitace 2 (predvadeci prostredi zahrnuje Oracle databazi, aplikacni server, FF na ukazani web aplikace, VMware s Win XP pro predvedeni funkcnosti v IE a predvedeni win-desktopove aplikace). K tomu jeste taky pustena nejaka prezentace ... a stiha. Tady jsem delal asi 5 veci najednou, tak jsem rovnou vyrobil klasicky screenshot ;-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    10.6.2007 21:26 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Rozdíl mezi novým a rychlejším počítačem a starým počítačem je mnohdy v tom, že na starém si člověk nezhraje gamesky, které by chtěl, nebo aspoň né tak komfortně. A bez gamesení nebo jiné relaxace nemůže být produktivita. Takže "rozumná práce" se tím nešetří, dobu rozumné práce to prodlužuje :-P
    10.6.2007 22:13 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    ale nie, dosbox by mal bezat v pohode na procesoroch 5-6 rokoch starych. a quake 3 aj na starsich...
    10.6.2007 22:18 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    No na 128 MB RAM je opravdu tupý Quake III nejnamakanejší hra, co si tak lze zahrát. To "mnohdy" jsi odignoroval vzorově, jsi jako syn, kterého jsem nikdy neměl.
    10.6.2007 22:24 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    no ty nemas ponatia aky je q3 stary (a to vsetci vieme, ze poziadavky su trosku nadsadene):

    System requirements - 3D graphics accelerator with full OpenGL support, Pentium II 233 MHz or AMD 350 MHz K6-2 processor or Athlon processor, 64 MB RAM, 8 MB video card, 500 MB of free hard drive space, 100% DirectX 3.0 or higher compatible sound card, CD-ROM drive (600 kB/s sustained transfer rate)

    takze pridaj. nejaka daikatana by asi tiez sla, nemam v tom ale prehlad...

    ad "mnohdy": sorry, som len obycajny obmedzenec. odpustite mi, velebnosti?
    10.6.2007 22:33 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    O čem mám nebo nemám ponětí, toho asi nevíš o víc něž jistý Kubeček, taky takový jeden telepat. Daikatana je namakanější než Quake III, to jsi chtěl říct? Pokud ne, tak tvému komentáři nerozumím :-)
    10.6.2007 22:49 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    neviem, kedysi davno som hral demo. engine je narocnejsi na hw.

    ale spomenul som si na slavnejsiu hru. AvP 2:

    450 MHz CPU, 128 MB RAM, 16 MB video card RAM, 4X CD-ROM drive, DirectX 8.0, 750 MB available hard disk space, Windows 98

    este je 128 malo?
    10.6.2007 22:54 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Já myslel, že se bavíme o linuxu, moje chyba :-) V linuxu - pokud to vůbec chodí - budou ty požadavky na RAM vyšší.
    10.6.2007 22:57 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    nemyslim, to je aj tak pozaokruhlovane dohora. a keby aj o nieco malo, tak sa to nepouzivane odswapuje...
    11.6.2007 00:13 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Vidite, ja hry neparim a take to jde. Osobne relaxuji spise ctenim neceho jineho anebo hudbou, kdyz uz relaxuji u pocitace. Kazdy ma nejakou odpocinkovou vec a tak dale.

    Na coz staci hodne stary srot nebo i podtaktovany notebook.

    Kazdopadne diky za nazory vsem (tomm a dalsi), proc novou a rychlejsi masinu.

    gf
    David Heidelberg avatar 10.6.2007 12:26 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    <noflame> Pro začátek doporučuju Kubuntu, ale zřejmě časem stejně přejdeš(tedy pokuď budeš chtít absolutní kontrolu nad systémem, tak pro tebe bude asi dobrá volba Gentoo, ale pro začátečníky to není nejvhodnější distribuce).<noflame>

    0K!AS
    10.6.2007 12:29 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Absolutní kontrolu nad systémem máš, pokud ho znáš. Distribuce jako taková s tím nemá co dělat.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    10.6.2007 12:45 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Absolutní kontrolu nad systémem máš, pokud ji chceš mít. ;-) Rád přenechám spoustu špinavé práce debconfu nebo klikacím utilitkám, ač jsem schopen dosáhnout téhož pomocí ručních úprav konfiguráků a pomocí CLI.
    pavlix avatar 10.6.2007 13:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Přesto tomu některé distribuce do jisté míry překáží. U nějaké starší verze suse jsem musel třeba předělávat celej initskript pro síť, abych dosáhl správné funkce sítě (byly tam trochu speciální požadavky, např. bridgování).

    Na druhou stranu třeba na debianu se to dělalo daleko líp.

    Takže souhlasím... kontrolu máš, pokud distribuci znáš a příliš ti nepřekáží.

    Navíc binární distribuce nikdy nedává takovou kontrolu nad balíčkama jako zdrojová, aniž by je člověk kompiloval ručně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kozzi avatar 10.6.2007 12:27 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Tak takovej komp by se mi taky hodil. No ale ja bych si dal na nej Archlinux , ale z tech co jsi psal ty bych vybral *buntu nebo gentoo pokud ti nevadi salodlouhe kompilace. Jinak tech par 32bitových aplikací by nemělo nějak znatelně spomalit výkon, jen to zabere o něco víc místa v RAM jelikož se budou načítat navíc i 32bitové knihovny, ale s tvojí RAM by to mělo být úplně OK.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    10.6.2007 12:32 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Pokud to ma byt 64-bitova distribuce, pak je asi nejlepsi takova, ktera obsahuje i baliky s 32bitovymi compat knihovnami pro programy, ktere na x86_64 poradne, a nebo vubec, nechodi. Je jich jeste prekvapive mnoho... a to i pomijim-li veci jako flash nebo javovsky plugin do Mozilly.

    Nase openSUSE to dela dobre, jak jsou na tom ostatni, nevim.
    ^D
    kozzi avatar 10.6.2007 12:34 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    No nevim jak u opensuse ale archlinux si to vodi. Nema stim zadne potize i flash tam frci skvele.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    10.6.2007 12:44 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Nesouhlasim..... Arch64 sem mel asi tyden, pak jsem musel prejit zpet na i686...
    10.6.2007 12:45 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Uprime, nevidim jediny rozumny duvod pro prechod na 64bitovy system, kdyz vynecham velikost RAM
    pavlix avatar 10.6.2007 12:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Co třeba rychlost?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kozzi avatar 10.6.2007 13:03 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Ano rychlost je o něco větší, ale mám-li být zcela upřímný zas tak extra rozdíl to není, ale asi záleží na tom co člověk na PC provozuje.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    pavlix avatar 10.6.2007 13:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    To by si člověk nemusel ten 64bitovej stroj vůbec kupovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kozzi avatar 10.6.2007 13:16 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Ale musel jelikož 32bit se přestanou vyrábět ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    vogo avatar 10.6.2007 12:52 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    musel? To je spíš otázka neschopnosti, „Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody“.

    Arch pro x86_64 je naprosto funkční i s flashem a 32bit aplikacemi (např Googleearth, wine, q3a...), a 32bit aplikace nijak systém nezpomalují, jak by také mohly, maximáně je natažená nějaká 32bit knihovna, no to je tragédie ;)
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    10.6.2007 13:26 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Kdyby jenom knihovny... Soucasna situace se mi ani trochu nelibi, staci se podivat na FreeBSD tam je napriklad situace s 64bity vyresena mnohem lepe.

    Kdo chce, at si 64bit pouziva... ja si jeste pockam. Zadne plus mi to rozhodne neprinese, ba naopak. Narust vykonu sice nejaky je, ale mnohem vetsi by byl, kdyby se napriklad zacali psat opravdove multithreadove aplikace.

    Ty poznamky o neschopnosti si prosim priste nech pro sebe, diky...
    vogo avatar 10.6.2007 21:48 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    mulititreadové? mám jednojádro, a mimochodem, nějak sem si nevšiml, že by to fungovalo spatně :) rozhodně lépe než co jsem slyšel o tom skorosystému z Redmontnu...
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    10.6.2007 16:45 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    preboba, to je nejaka uchylka pouzivat 32-bit quake (a dufam, ze bez ALSA)? ioquake3.org
    vogo avatar 10.6.2007 21:46 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    nějak nemám důvod si to kompilovat, to že to mixuje přes OSS mi taky nevadí, funguje, a to mi stačí ;) nemyslím si, že když už teď je počet snímků na omezovači, nepotřebuju nějak zrychlovat...
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    10.6.2007 13:05 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Potvrzuju, OpenSUSE maka skvele. Ve 32b rezimu provozuju jenom Firefox (kvuli Flashi), Eclipse, ktery se mi 64b verzi hroutil nekde ve volani nativniho GTK a kvuli Oraclu, ktery kvuli instalaci potrebuje prave ony compat baliky a 32b verze knihoven, casto i s jejich devel verzemi. A vlastne jeste Thunderbird - ten taky nema standardne 64b verze :-(
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    10.6.2007 14:00 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Bodejt, vsak minimalne vsichni cesti susi vyvojari maji uz peknych par let 64bitove pracovni stanice, takze nam nezbyva, nez se snazit, aby to vsechno chodilo... a ledacos tak bylo portovano na 64 bitu primo u nas.

    Mimochodem (k jednomu z prispevku vyse), tvrdit, ze 64bitovy znamena automaticky vykonnejsi je docela odvazne... staci si uvedomit malickosti, jako treba ze najednou vsechny pointery zaberou dvakrat tolik pameti, a hned je jasne, ze ta vyhodnost neni vubec zrejma na prvni pohled...
    ^D
    10.6.2007 15:27 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    No to je fajn, ze se o to zaslouzila ceska grupa :-)

    Prechod na 64b je nutny asi hlavne kvuli moznosti adresovat vice pameti, nez kvuli nejakemu rapidnimu zvyseni vykonu - nemyslim si, ze je v kodu prehrsel novych 64b instrukci.

    Ja bohuzel nemuzu nijak rozumne porovnat, jestli se vykon navysil prechodem na novou architekturu, protoze muj predchozi 32b system je o 5 let starsi. Je fakt, ze jediny, co citim jako brzdu, je jako obvykle disk. Vytizit to dvojjadro na plno je problem - ani pri kompilaci, protoze stihaji kompilovat rychleji, nez disk dodava zdrojaky.

    Kolega vsak ma 64b stroj s 32b suse, tak az reinstalne na 64b verzi, tak uvidime, jestli pociti nejaky narust vykonu.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    10.6.2007 16:52 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Vytizit to dvojjadro na plno je problem - ani pri kompilaci, protoze stihaji kompilovat rychleji, nez disk dodava zdrojaky.
    to je perla.
    10.6.2007 17:40 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    To je realita ... ale pravda ... Windows Vista jsem nezkousel :-D
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    fx-95 avatar 10.6.2007 17:06 fx-95 | blog: Achjo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    64bity jsou určitě rychlejší, poznat to je třeba při spouštění OpenOffice (u mě dvě vteřiny místo pěti), nebo třeba při přístupu k loop-encrypted oddílu disku. Zvýšené nároky na pointery apod. jsou jen zanedbatelné collateral damages. Jediná nevýhoda 64bitových distribucí jsou určité problémy při instalaci proprietárního balastu jakým je Flash či win32 kodeky.
    Most Inteligent Consumer Realize Our Software Only for Fools (and) Teenagers
    Cohen avatar 10.6.2007 18:31 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    No, zrovna dneska jsem převáděl první díl Červeného trpaslíka z MPEG2 v DVB-T do H.264 + AAC a mít ještě pár jader na víc by mi vůbec nevadilo. ;-)
    OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
    10.6.2007 19:32 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Pravda, video neprekodovavam.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    11.6.2007 00:34 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Osobne jsem o 64bitech taky hodne premyslel.

    Jenomze: hodne veci se vyresilo softwarove a neco malo hardwarove

    hw - pridala se pamet. odpadlo cteni z disku a dost se toho urchlilo. Masinu je taky zbytecne vypinat.

    sw - pokud neco podezrele trva, tak to chce upgrade sw - viz neco zacykleneho nebo hodne pomaleho. soffice, graphviz a jdk a umet si zoptimalizovat buildovaci soubory.

    hodne veci se takto zrychlilo a zere mene pameti.

    CPU - osobne spise trpim tim, ze jedno CPU nedava vyssi vykon. Ne vice CPU.

    vice CPU - na nejake vypocty a kompilace kernelu by se to hodilo. jenomze to jsou veci, ktere stejne bezi dlouho a vyplati se mezitim delat neco jineho nez nakoupit vykonnejsi CPU + MB + RAM .

    add 64bit - trochu me zde desi, ze to bude chtit vice pameti a mista na disku. Nebo ze to zabrzdi vice disk. Ale to je cena za tuto technologii.

    zatim pro me neni treba a da se rici, ze "stare" P4 staci. Vse je optimalne rychle a vetsi zrychleni je asi jenom uzitecne nekde ve spickach.

    Virtualizaci nebo video archiv a hry tu neprovozuji. Tak nejak hry mi prijdou obcas na jedno kopyto a film se da koukat jenom jednou.

    Velke problemy tu jsou ale nedodelana 3D podpora v aplikacich - viz oddelit zatez na grafickou kartu. A resit to processorem nebo i novou grafikou, tak to moc nevyresi - stejne to trva. To spise pockat na novou versi aplikace nebo casem pohledat jiny lepsi prohlizec 3D a SVG veci.

    Takze zatim neni duvod nejak prechazet na 64 bity. Vse jede rychle a co nejede, tam se musi tak ci tak cekat.

    Kupodivu paradoxem je to, ze hodne se vyresilo na aplikacni urovni - nove verse. Nekde i radova zrychleni.

    Kde to bohuzel dre, tak to je obcasna prace na win2000 . Jenomze tam nepomuze ani soucasna rychla masina a zrovna s timto OS se nejak moc zabyvat nechci, kdyz nemusim a ani dlouho nebudu. Bohuzel .NET jaksi Microsofti nejak nezvladli, co se tyce hlavne rychlosti.

    Bohuzel ten prinos noveho stroje je pro me v procentech. Ne v desitkach/stovkach procent, jak by to melo byt.

    bye gf
    11.6.2007 00:39 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Osobne ohledne rychlosti CPU plati u me toto:

    reakcni doba ridice : 0.72s .

    S tim, ze u pocitace je to i vyssi. Ale nejak uz vice to urchylovat, tak to nema smysl. Nebo veci urychlovat pouze k prvnimu nacteni z disku.

    gf
    11.6.2007 13:44 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Muj predchozi notebook byl Dell s P4 M 2.0 GHz - pridana pamet na gigo a disk vymenen za rychlejsi. Virtualizaci jsem si tedy dovolit nemohl, ale na Oracle + app server + vyvojove prostredi stacil - holt jsem si musel pockat o par vterin dyl. Ale na bezne kancelarske veci by stacil porad.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    10.6.2007 16:07 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Ale těch pointerů tam zase tolik být zase nemusí (aspoň v kódu, struktury jsou jiný kafe) a zase máš dvakrát tolik registrů, což je čtyřikrát tolik paměti prakticky bez latence (oproti IA32). ;-) Težké rozhodování. ;-)
    11.6.2007 10:07 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Jediná situace, kdy je v poddíl pointerů v datech minimální, je proudové zpracování médií. Překvapivě, pouze v tomto případě je x64 skutečně výrazně rychlejší. Naopak kompilace obvykle běží rychleji na i686 než na x64.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    pavlix avatar 10.6.2007 13:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Kubuntu, Gentoo, Mandriva

    V tom případě nedoporučuju Gentoo :). Gentoo je pro ty, co vědí, co chtějí :D. (Já ho teda používá už docela dlouho a k /téměř/ plné spokojenosti).

    Kubuntu vs. Mandriva... osobně nemám k Mandraku a Mandrivě úplně kladný vztah, ale třeba se mezitím zlepšili. Takže bych asi sám doporučil to Kubuntu (taky už jsem ho pár lidem pomáhal nahodit).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    HellWin avatar 10.6.2007 16:09 HellWin | skóre: 6 | blog: johnuvblog | Vizovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    No abych se vyjadril ke vsemu. Tak uz jsem se dozvedel ze 32bit aplikace a 64bit dohromady neni problem.

    A taky ze pokud clovek zna system ma nad nim absolutni kontrolu coz je asi fakt. Jelikoz se povazuji za uzivatele klikace. Zkusil jsem Kubuntu parada vsechno slape jedine co ne je podpora DVD-Ram. Gentoo me laka vzhledem k tomu ze uz ma graficky instalator.

    Jenze co potom. Mandrake jsem jiz taky zkousel a je to bida. Pokud nechci nic kompilovat atd pomuze do distribuce nainstalovat nove jadro ? Jinak mam asi dost specificke pozadavky.

    Pouzivam ManDVD coz je uzasny program na vytvareni menu DVD a rozjet ho v jinych distribucich bude asi problem jelikoz jsou balicky jen RPM a DEB.

    Nechteje po me prosim vas kompilaci. Maximalne zvladam ovladace na Nvidii. Uff vypada to ze me nezbyva nez ucit se ucit se a ucit se. Diky za postrehy vam vsem.
    Václav 10.6.2007 16:39 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Heh.. Že jsou na stránkách projektu jen balíčky pro mandrivu a debian snad něco znamená? Arch ho má v AURu, Ebuild pro gentoo jsem taky našel.. To že tvůrce programu nemá čas balit ho pro všechny distra je normální. Ale neznamená to že balíčky nejsou :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    unknown_ avatar 10.6.2007 16:53 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Pokud chceš bezpečnost tak OpenBSD, pokud budou problémy s hardwarem tak NetBSD, pokud chceš jednoduchost tak FreeBSD. Nechápu že to lidi ještě řeší...
    10.6.2007 16:59 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Myslím, že OpenBSD má v pácu vše jmenované :-)
    unknown_ avatar 10.6.2007 20:03 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Myslím že to mají všechny BSD systémy :-) Jen jsem je chtěl trochu rozlišit, tak jak je každý z nich specifický
    Cubic avatar 10.6.2007 21:17 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Pokud ma GF 7600 tak si ji asi nekupoval aby ji pouzival s vesa nebo nv driverem takze 64bit *BSD jsou v tomle mimo hru...bohuzel
    unknown_ avatar 10.6.2007 21:24 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    No, to je pravda. Bohužel. Ale co projekt Nouveau? Někde sem četl, že už je to docela použitelný - ano, na oficiální ovladače to nemá.
    HellWin avatar 11.6.2007 15:35 HellWin | skóre: 6 | blog: johnuvblog | Vizovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kral je mrtev at zije x64
    Grafika ja na GTR, GTR 2, Race WTCC. GT Legends, Colin MC Rae 5 a Richard Burns ve Windows XP V Linuxu v podstate 3D akceleraci nepotrebuju. Jen je nekdy problem rozchotit tech 1280x800 a cteni DVD-Ram napriklad v Kubuntu 7.4 vubec nefunguje pise "Spatny suerblok" :-(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.