abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 300 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Domácí Fileserver

    15.12.2008 07:15 | Přečteno: 1736× | poslední úprava: 15.12.2008 07:26

    Už dlouho pokukuji po nějaké základní desce s Intel Atom. Můj prvotní záměr postavit doma fileserver pro sdílení a zálohování již nabývá konkrétní obrysy, a já pomalu zjišťuji, že Intel Atom není tak úžasné řešení, jak se zdá. Chipset k Atomu je zvolen naprosto imbecilně, neboť žere 22W bez ohledu na zátěž. Síťovka Realtek, minimálně v Linuxu trpí nějakým bugem a je třeba kompilovat opravené ovladače. Deska má jen 2SATA porty a velmi hloupé chlazení... Rozhodl jsem se tedy uvážit také variantu Intel + G31, AMD + 780G/740G a nebo AMD + nějaký jednochipový nForce, které zdá se žerou méně, než chipsety AMD.

    První mylšenkou bylo, pořídit si 2,5 palcový HDD. Jenež takový plnohodnotný 640GB WD 6400AACS má v klidu spotřebu 2,5W v zátěži pak něco kolem 5W. TO je výrazně méně, než běžné 3,5 palcové disky. Přiznám se, že při této spotřebe mírně koketuji s RAIDem 1. Více než 2HDD už určitě nechci, takže by mě k RAID 1 zajímalo pár věcí:

    Je váhodnější mít:

    - / na jednom HDD a v RAID 1 jenom DATA?

    - všechno v RAID 1 (s tím že /boot možná bude muset být samostatně)?

    - jak je to při ztrátě jednoho HDD, jsoudata z RAID 1 s jediným HDD normálně čitelná v jiném PC (když jsou de -facto všechny)

    - při reinstalaci OS stačí opětovně dát oba HDD (partitions) do RAIDu?        

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Anketa

    pro domácí fileserver bych použil
     (8 %)
     (2 %)
     (4 %)
     (73 %)
     (13 %)
    Celkem 48 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.12.2008 07:53 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    systém na jednom, data na druhém + jednou za čas data zkopírovat na externí

    Max avatar 15.12.2008 08:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    To záleží na tom, co od takového file serveru sočekáváš. Pokud to bude jen pro domácnost s pár PC, tak ti opravdu stačí jeden disk a na něm mít jak data, tak systém.
    Zdar Max
    PS: ano, pokud budeš mít RAID1, tak budeš mít data na obou discích, jeden vypadne a druhý ti normálně poběží. To samé boot apod. Vše na obou discích. Jeden vypadne a nabootuješ z druhého.
    Měl jsem sen ... :(
    15.12.2008 10:37 'Wire64
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    To vím. Jde mi spíše o praktické otázky. Pokud je to RAID 1, tak tam bude partition "0xfd" což je "Linux raid autodetect". Data v RAID 1 jsou kompletní, tedy měly by jít přečíst. Pokud zhavaruje jeden disk, a druhý vezmu a odnesu do jiného PC, abych ho odzálohoval, půjdou ty data normálně přečíst? půjde ten HDD přopijit pomocí mount? Vím, že by měly, ale prakticky jsem RAID nikdy nestavěl.

    Max avatar 15.12.2008 11:15 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    Ano, půjde.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.12.2008 08:14 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    - system extra (flash disk?)

    - na data jeden disk. Az bude chybet kapacita..

    - pridat druhy disk. Az bude chybet kapacita..

    - pridat treti disk...

    zalohy mimo (dvd?)

     

     

    hikikomori82 avatar 15.12.2008 08:46 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    >> Chipset k Atomu je zvolen naprosto imbecilně, neboť žere 22W bez ohledu na zátěž.

    Imho je imbecilne na fileserver davat 3D akcelerovanu grafiku a ocakavat malu spotrebu

    >> Síťovka Realtek, minimálně v Linuxu trpí nějakým bugem a je třeba kompilovat opravené ovladače.

    V Ubuntu mi vsetko funguje out of a box

    Ak chces fileserver, pouzi nejaky "lan disk" ci ako sa to vola. Spotrebu to bude mat ovela nizsiu ako by malo cokolvek postavene na PC platforme.
    15.12.2008 10:38 'Wire64
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Chci sestavu - udělej si sám. Po HW i SW stránce. Člověk se při tom leccos naučí.

    Max avatar 15.12.2008 11:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    Ak chces fileserver, pouzi nejaky "lan disk" ci ako sa to vola.

    Vola se to NAS server.
    Bohužel, cenově je to jiná věc a možnostmi do budoucna taktéž (třeba se časem rozhodne, že tam bude chtít mít i intranetový web atd.).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.12.2008 11:56 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    V záznamu o HW je zmínka o nějakém problému se síovkou.

    srigi avatar 15.12.2008 09:13 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    Nieco podobne planujem aj ja, ale so 4 dikami. A ano aj ja by som potreboval poradit na akej platforme to vlastne postavit (teda, co sa chipsetu hlavne tyka). Potreba 4x SATA vyradila tie Intel Little dosky.

    Inak k anketnej otazke >> v praci to mame vyriesene pomerne elegantne: system (FreeNAS) na USB flaske a disky v RAIDe. Idealne riesenie.
    Be kind to newbies.
    15.12.2008 09:31 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    /boot mivam na kazdem disku jako prvni partition, grub je zapsany na obou a po updatu kernelu se jeste spusti skript, ktery to provede znova. Zbytek je v RAID1, na nem LVM2 a pak uz si to solicham jak potrebuju. Kdyz jeden disk odejde, masina bootuje i z druheho, po doplneni disku se RAID zase sesynchronizuje. Pokud potrebujes data z tohohle zachranit, staci vzit treba livecd Gparted, ktere je schopne pripojovat i tyto partition a data z toho dostat.

    No samozrejme plati ZALOHOVAT, ZALOHOVAT ZALOHOVAT! ;-) Ale to te na domacim fileserveru na filmy a hudbu zas tolik palit nebude, ze? ;-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    15.12.2008 10:40 'Wire64
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Takže v normální distribuci samostatný disk z RAID 1nepřípojím? (v případě že druhý odejde)

    15.12.2008 10:47 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    Připojíte, pokud bude mít jádro té "normální" distribuce zakompilovanou podporu pro RAID1. Koneckonců - vy to chcete provozovat na nějaké "nenormální" distribuci? ;-)
    15.12.2008 10:53 'Wire64
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Né. Samozřejmě že normální. Debian, Ubuntu, Opensuse...? Ještě jsem se nerozhodl, ale asi něco debian-like. Ptám se asi blbě, protože jsem to reálně ještě nezkoušel. Takže to pak lze připojit stylem "mount /dev/sdc1 /media/disk" ??

    15.12.2008 10:55 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    K tomu už jsem přidal odkaz níže, takže jen odkážu.
    15.12.2008 10:55 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    Kurňa - samozřejmě, přidal jsem komentář, ne odkaz.
    15.12.2008 12:33 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    RAID1 disk pripojis i samostatne kdekoliv jinde, ani neni treba mit podporu pro raidy. A muzes tam mit vklidu i /boot. U raid0 (a 5) je treba mit zvlast boot, protoze grub raid0 slozit neumi.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    pol128 avatar 15.12.2008 15:39 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    a to ako? pokial viem, je potrebne si na druhom pocitaci vytvorit raid1, nastartovat ho s jednym diskom a data vykopirovat. existuje nejaky jednoduchsi sposob?

     

    frEon avatar 15.12.2008 19:37 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    proste namountujes /dev/sdX a mas to. Muzes si to vyzkouset, vyrob si soubor, nahod na loopback, udelej si z toho raid1, naformatuj, nahraj testovaci data.... a pak zkus namountovat /dev/loopX.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    pol128 avatar 15.12.2008 22:33 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    Příloha:

    skusil som to a nejde, vid priloha.

    msk avatar 16.12.2008 15:29 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    Nevidim tam "-t fstype".
    pol128 avatar 16.12.2008 17:59 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    tak toto uz funguje. zasa viem nieco nove :)

    Jardík avatar 19.12.2008 23:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Linux dodnes není schopen autodetekce filesystému? Arch jo ...

    Věřím v jednoho Boha.
    frEon avatar 23.12.2008 21:52 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    ocividne jsi vubec nepochopil o cem se tu mluvi. Arch jo ...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    15.12.2008 19:19 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    Jak pisi ostatni, samozrejme, ze pripojis, ja to mam trochu spojene s nejakym prusvihem, takze gparted livecd vzdy se mnou, abych mohl rychle zachranovat kolabujici disky. S Gparted je to luxusni :-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    15.12.2008 10:40 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    K tomu doplním, že Grub je schopen bootovat i přímo z RAID1 (viz například zde).
    15.12.2008 10:51 'Wire64
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    tohle je vynikající odkaz. Díky za něj.

    15.12.2008 12:23 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Grub nemusíš po aktualizaci jádra znovu zapisovat.

    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    15.12.2008 19:17 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    Pravda, to neni lilo, staci pozmenit menu.lst, diky za opravu :-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    15.12.2008 09:45 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Doporučuji na systém 2,5" disk, stačí malý 20-40 GB. Spotřeba 2,5" disku je v idle do 1W, při zátěži do 2,5W (rozběh kolem 5W) a není třeba řešit problémy s omezeným počtem zápisů na SSD nebo CF. Protože se bude jednat o disk pouze na systém, stačí zazálohovat pár MB konfiguráků a při poruše nainstalovat systém znovu, překopírovat konfiguráky a jet dál. RAID na systém v takovém případě není třeba, dotupnost 99,999 není doma prioritou. Malý 2,5" disk stojí pár korum, protože spousta majitelů notebooků už takovouto velikost vyměnila za větší, takže navýšení ceny serveru je v řádech stokorun.

    K tomuto základu pak připojit libovolný počet datových 3,5" disků, které mají mnohem lepší poměr cena/výkon.

    15.12.2008 10:41 'Wire64
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    WD 6400AACS má spotřebu v Idle 2,5W, v zátěži 5W. Kdybych koupil 2x320GB 2,5 HDD, spotřeba bude stejná, takže asi půjdu do klasického 3,5palcového úsporného WD.

    15.12.2008 10:58 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Když bude systém na 2,5" disku, tak bude spotřeba celého systému o cca 1W větší což z reálné spotřeby celého systému 30-60W je nezajímavé číslo. Pokud se nakonfiguruje vypínání disků, tak může být spotřeba i menší, protože systém každou chvíli něco loguje, takže systémový disk se jen tak nezastaví, zatímco na datový disk, na který se např. celou noc a dopoledne nešahne se opravdu vypne.

    Navíc rozdíl nastane, když stávající disk přestane stačit. U systému na jiném disku se pouze připojí nový disk, překopírují data, odpojí starý disk. U systému vše v jednom je s upgradem přeci jen více práce.

    xvasek avatar 15.12.2008 10:04 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Já bych si pro tyto potřeby koupil nějaký hackovatelný NAS. Teď jsem pracoval s WD MyBook World - ten je postavený na nějakém ARMu, takže spotřeba nula nic, při troše hledání se dá rozjet ssh, nainstalovat optware a pak už v podstatě cokoli (pokud nevadí poněkud jednodušší balíčkovací systém ipkg). Nevýhodou je 3,5" disk, ale ten by se dal nahradit za 2,5" přes redukci a ten původní prodat. Dodávají se dokonce verze se dvěma disky, na kterých jde dělat RAID, možná i ta jednodisková varianta má dva konektory a dva 2,5" by se tam vešly. Další nevýhodou je nižší výkon na síti - jeom okolo 3MB/s - ale torrent stejně rychleji nejede a napřehrávání to stačí.

    15.12.2008 10:42 'Wire64
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Když člověk začne hackovat, většinou dojde do stavu, kdy by rád ještě něco, ale už to neumožňuj HW nebo SW. Já chci něco univerzálního. Co za rok rozložím a složím z toho něco jiného.

    Heron avatar 15.12.2008 10:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    To záleží co od toho čekáš.

    Stejně ještě musíš vyřešit zálohování, takže když už máš připravené tři disky, tak klidně jeden data, druhý systém a třetí použít jako externí na zálohování. Nebo mirror dvou disků (lze z toho i bootovat), tam mít system i data. A ten třetí disk opět na externí zálohu.

    Osobně to mám ještě jinak. 1 disk systém, 4 disky v raid-5 na data. Zálohuji na druhý stroj (ten se zase zálohuje na ten první). Ale toto řešení si nekladlo za cíl nejnižší spotřebu.

    Otázka mimo téma: jaký je rozdíl v rychlosti u SSD disků mezi technologií SLC a MLC? Pochopil jsem, že SLC je rychlejší, ale je v tom opravdu velký rozdíl? Opět mě chystla ztišovací mánie :-) desktopu, disk bych mohl vyřešit takto (s tím, že datový disk by byl připojen přes iSCSI).
    15.12.2008 10:45 'Wire64
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Zálohy mám vyřešeny i jinak. Jde mi hlavně o to, když jeden HDD zkolabuje, tak zda ten druhý bude normálně čitelný? Například když ho vezmu a připojím k jinému PC? Data tam jsou samozřejmě všechna, ale není mi jasné jestli je pak nakládání s takovýmto HDD (polovina RAID 1) stejně snadné, jako kdyby ten disk byl naformátovaný normálně. Půjde připojit normálně mountem a odzálohovat?

    15.12.2008 10:53 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    Nejsem si jist, jak probíhá autodetekce RAIDu, běžně jsou jednotlivé svazky zapsány v /etc/mdadm.conf, takže je pravděpodobné, že byste si je při připojování do jiného systému musel nadetekovat přes mdadm ručně. Vím, že jsem to kdysi dělal, takže to možné je, ale příslušné switche se mi hledat nechce. :-)

    Nejlepší řešení - zkusit si to nejdřív nanečisto ;-)
    15.12.2008 11:07 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    A abych nezapomněl, doporučuji zamyslet se ještě nad použitím LVM. Pokud v budoucnu budete chtít přidávat další disky, může se hodit.
    15.12.2008 12:36 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    kdysi ... to je to spravne slovicko.

    Dnes uz se k tomu zadnej konfigurak nepouziva. Staci mit oddil typu "fd - Linux raid autodetection" a do superbloku tech oddilu se metadata pro slozeni zapisou pry vytvareni raidu. Pak jen staci mit v grubu jako kernelovy paramnetry priblizne tohle:

    root=/dev/md0 md=0,/dev/sda1,/dev/sdb1

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    15.12.2008 13:01 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    No jak si teď vybavuju, on to byl hlavně RAID5, ne RAID1. Ale znáte to, člověk to jednou nastaví, pár let na to nesáhne a pak už jen loví střípky z paměti. :-)
    Max avatar 15.12.2008 11:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    Jop, půjde to. Nemusí to být ani detekováno jako RAID a normálně to přečteš ;-), tzn., můžeš partition přiřadit i klasický linuxový ID místo FD a plně oukej ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.12.2008 11:24 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    V pristim roce by mely byt na trhu desky s novym chipsetem pro procesory Intel Atom. Novy chipset US15W "Poulsbo" by mel mit spotrebu srovnatelnou s procesorem (2.3W podle specifikace), takze celkova spotreba procesor+chipset by mela byt pouze okolo peti wattu. Sice nema SATA radic, ale i kdyby se na desky pridaval nejaky pridavny chip, bude celkova spotreba hluboko pod spotrebou soucasnych desek Little Falls a pod. s chipsetem i945G.
    Nicky726 avatar 15.12.2008 14:30 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Taky je otázka, kdy to vlastně vyjde. Ono je pořád něco nového, to by pak člověk mohl čekat pořád. Je ale fakt, že Atom je nenažraným chipsetem opravdu pokaženej, takže by se čekání asi vyplatilo.

     

    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    lukve avatar 15.12.2008 17:57 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    vopred chcem povedat ze som necital prispevky v tejto diskusii ale blog ano ... co chcem povedat..... ja som mal intel little valley.. tam bol shitovy chipset SIS s sis grafikou tak som sa toho zbavil.. s atomami intel presiel na Intel chipset .. grafika je vraj OK.. ale vela zeria ako to tu hovorite... a moja odpoved preco nie dosku s normalnym procesorom napriklad MicroATX dosku Intel Pearl Creeck s G31 chipsetom.. jednoducho preto ze ak to ma byt fileserver a ma to bezat mesiac - 2 - 3 mesiace v kuse bez restaru tak podla mna riesenie ako Intel Falls je urcite lepsie nez G31 s normalnym cpu. ja som mal asik 1 a pol mesiaca v kuse beziacu intel little valley a bez problemov.. takze ja ked budem robit si znovu fileserver tak jednoznacne miniitx s atomom.

    linux user more than 20y
    15.12.2008 19:24 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    Na Poulsbo mi vadi limit pameti na 1 GiB, chybejici SATA to taky zabiji. Na levny netbook je to fajn, na domaci servrik mi to uz tak dobre neprijde.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    15.12.2008 19:49 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    Na maly fileserver 1GB bohate staci, SATA se bude nejspis realizovat externim chipem (nejaky Promise nebo Silicon Image), i kdyz vzhledem k tomu, ze na desce urcite bude minimalne jeden PCI nebo rovnou PCIe slot, bude mozne pridat externi radic dle libosti.

    To, ze SATA neni defaultne soucasti chipsetu, plne chapu - PATA je mnohem vyhodnejsi, ponevac staci misto klasickeho ctyricetipinu dat CompactFlash konektor a hned je mozne pouzivat CF kartu jako SSD.
    frEon avatar 15.12.2008 19:44 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    Nejlepsi bude, kdyz si to sam vyzkousis. Nemusis kupovat kvuli tomu dalsi disky, staci si vyrobit par treba 100megovych souboru (nebo pouzit napr diskety, flashky, cokoliv na co jde psat), nahodit je na loopback a najit na inetu par tutorialu (na google hledat mdadm). S tim si muzes experimentovat jak chces, rozbijet to a zas davat dohromady, a bez rizika, ze udelas pruser.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Heron avatar 15.12.2008 20:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    A nebo nejlépe v nějakém virtuálním stroji s "klasickými disky". Tam si může nasimulovat vše, od bootování až po výpadek jednoho z disků.
    the.max avatar 15.12.2008 23:30 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&maincat_no=388&prod_no=1614

    'notebookovej' cipset, 4x s-ata, 6x COM, bohuzel, realtek.

    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    16.12.2008 11:32 jam001 | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    A co tak IM-945GSE-A ?

    Jardík avatar 16.12.2008 22:52 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Koupil bych tam SSDéčka, nějaké superrychlé. Koho zabije pár desítek tisíc, to už v dnešní době zas není moc.

    Věřím v jednoho Boha.
    17.12.2008 01:07 Jakub Hajek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Nevim jestli jenom prudis nebo jsi fakt debil.
    Co mas ty za disky na svem domacim fileserveru?

    Jardík avatar 20.12.2008 00:06 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Jó no, já jsem debil, to jsem nikdy nepopíral. A doma žádný fileserver nemám (pokud nebudu počítat sdílení složek ve windows, což by za fileserver teoreticky považovat šlo, ale ...) a SSD taky ne. Ale svůj příspěvek jsem myslel vážně.

    Věřím v jednoho Boha.
    Nicky726 avatar 17.12.2008 09:46 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Pokud nemá doma zasíťováno GLAN, tak si nemyslím, že by se to nějak moc vyplatilo.

    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    17.12.2008 08:35 HM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver

    Hodně úsporné a zároveň celkem levné řešení je použít nějaký starý repasovaný notebook. Např. IBM Thinkpad T41 sežere při běžné práci se zapnutým displejem cca 20 W. Pro  levné rozšíření kapacity nějaký externí USB disk.

    17.12.2008 09:53 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí Fileserver
    Obas je mozne sehnat notebooky za velmi nizke ceny, ktere napr. nemaji baterii, maji pozkozeny display, nefunkcni klavesnici ci touchpad, praskle klouby a pod. Pro provoz fileserveru jsou ale tyhle zavady nepodstatne, protoze se stejne bude zpravovat vzdalene.

    BTW: Pokud ma alespon jeden rozsirujici slot, je lespi misto USB boxu pouzit E-SATA pripojene k CardBus/Exprescard E-SATA radici. Rozdil v rychlosti a zatezi procesoru je dost propastny.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.